Onmacht

Discussie in 'Stel je vraag aan de lactatiekundige' gestart door nikie86, 13 sep 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. nikie86

nikie86 Fanatiek lid

28 jun 2013
    1.161
    0
    0
    NULL
    NULL
    #1 nikie86, 13 sep 2014
    Laatst bewerkt: 13 sep 2014
    Mijn zoontje is nu 5 weken oud en sinds 2,5 week is het een grote strijd met drinken. Ik geef hem volledige borstvoeding. Dit ging in het begin goed maar sinds hij 2,5 week oud is is het alleen maar vechten aan de borst. Langer dan 5 min houdt hij het bijna niet vol. Benen strekken, slaan met de armen en zich loswurmen. Dit is bij elke voeding zo. Hij kan zich totaal niet ontspannen. Dit kost mij en hem zo veel energie. Ook spuugt hij steeds meer en is erg onrustig. Ik krijg hem maar niet in slaap en huilt bijna continue. Loop met hem uren op de arm en zodra ik hem neerleg wordt hij weer wakker en begint te huilen. Dit gaat zo heel de dag door en heb totaal geen tijd meer om maar iets te doen. Dit lijkt mij niet gewoon.

Ik weet dat hij krampjes heeft maar ik heb t idee dat er meer aan de hand is. Mss koemelkallergie of reflux. Ik weet het niet. Maar ik vind deze klachten wel heel erg om het alleen maar op krampjes af te schuiven. Ik ben al 2x in het ziekenhuis geweest (woon in het buitenland dus echt een cb kennen ze hier niet). Ze doen het elke keer af als krampjes en dat alles maar normaal is qua klachten. Ik ben er onderhand wel klaar mee en zou zo graag hem normaal willen voeden zodat hij met een tevreden gevoel kan slapen en geen last meer heeft.

Mocht er uiteindelijk niks gevonden worden kan ik dan evt wel overstappen naar flesvoeding? Mss dat dat het proberen waard is al wil ik borstvoeding eig ook niet opgeven (hij groeit verder goed). Ik kan hier moeilijk met mijn vragen terecht en ik weet gewoon niet meer wat te doen....wordt er onzeker van en uitgeput.

Overige klachten die mijn zoontje ook heeft:
    - Vaak verslikken
    - Niezen en verstopte neus
    - Piepende ademhaling, alleen bij het drinken
    - Uitslag op zijn wangetjes (soort van gerstekorreltjes, niet rood)

2. Heidi Akkers

Heidi Akkers Fanatiek lid

30 jun 2008
    2.754
    0
    0
    lactatiekundige
    Gelderland
    Hoi,

Wat naar dat het jullie zoveel energie kost :(

Hoe is je productie? Net aan of overvloedig? Mogelijk zit daar een aanwijzing voor het gedrag.
    Hoe is je bevalling geweest? Snel, duurde het lang, ongestoord of ingegrepen? Kun je daar iets over vertellen?
    Met hoeveel weken zwangerschap is je kindje geboren? En hoe gaat de groei?
    Kun je iets zeggen over plas en poepluiers en slaap-waak gedrag?

Het kan zijn dat je kindje veel melk binnen krijgt, of dat je een krachtige melkstroom hebt. Het kan zijn dat je kindje veel moeite moet doen om een melkstroom op gang te krijgen/houden. Het kan zijn dat je kindje moeite heeft met vacuüm vasthouden aan de borst.
    Allergie kan natuurlijk ook meespelen, komt dit voor in de familielijn?
    De piepende ademhaling en verstopte neus kan hier op wijzen, maar het kan ook zijn dat je kindje melk in de luchtweg krijgt wanneer het veel tegelijk is.
    de uitslag past binnen het normale beeld, en verslikken komt vaak voor wanneer de melk krachtig veel ineens komt.

Weet je of er waar je woont leidsters van la leche league international zijn?
    kijk op LLLI | Home voor informatie.

Veel succes!

3. nikie86

nikie86 Fanatiek lid

28 jun 2013
    1.161
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mijn bevalling was een keizersnede. Ik wilde graag natuurlijk bevallen en heb dit ook geprobeerd maar hij kon niet indalen en na 2 dagen besloten ze een keizersnede te doen. Dit ging allemaal heel snel en ik was daar heel emotioneel onder. Ze hebben hem wel meteen bij me gebracht en het voeden ging meteen prima. Mijn zoontje is met 40 weken en 3 dagen geboren. Hij groeit verder prima. Hij was bij de geboorte ruim 3700gr en weegt nu ruim 5100 gr.

Ik verschoon hem zeker wel 10x per dag. Hij heeft zeker 5 goede plasluiers op een dag en 1 (soms 2) flinke poepluiers. Daar in tussen zijn t kleine plasluiers en klein beetje poep. Hij heeft nog steeds geen vast ritme mbt slapen. Ik probeer het wel maar hij slaapt slecht. Hij wil niet vanuit zichzelf slapen en het kost me veel moeite hem in slaap te krijgen. Hij schrikt vaak wakker, zeker als ik hem neerleg. Hij wil niet alleen gelaten worden en wil het liefst 24u per dag vastgehouden worden. Ik heb het idee dat ik soms een snel toeschietreflex heb, vooral in het begin. Hij verslikt zich dan ook wel eens of ik zie aan zijn ogen dat hij ineens veel binnen krijgt. Dit is zowel links als rechts.

Allergieen komen inderdaad veel voor bij ons. Ik heb zelf als kind eczeem gehad en hooikoorts. Ook ben ik allergisch voor katten en noten. Dit heb ik trouwens nog steeds. Naast dit alles kan mijn zoontje ook heerlijk lachen al en volgt me ook heel de tijd. Gelukkig heeft hij ook deze goede momenten tussendoor en geniet daar intens van. Maar het zou een stuk comfortabeler voor hem en mij zijn als hij rustig kan drinken, beter slaapt en ik wat kan doen aan zijn krampjes:)

4. Heidi Akkers

Heidi Akkers Fanatiek lid

30 jun 2008
    2.754
    0
    0
    lactatiekundige
    Gelderland
    Fijn om een beter beeld te kunnen krijgen. Kijk of je hem 1 of 2 momenten kunt 'helpen' om tot slaap of rust te komen. Dat kan zijn door te blijven liggen na een voeding bijvoorbeeld, samen dutten, neem er zelf een boekje bij of zo iets. Of neem je kindje in de draagdoek of wandelwagen en ga wandelen. Vaak vallen kindjes dan lekker in slaap en slapen in de buitenlucht dieper. Zo kun je in ieder geval zorgen dat je kindje op een paar momenten op de dag toch aan zijn slaap komt die zo goed voor hem is.
    Verder zijn kindjes inderdaad nog erg gefocust op mama: hij heeft je gewoon nog erg nodig, zeker wanneer zijn darmpjes nog op volle toeren bezig zijn om alles te verwerken. Houd hem gewoon in de buurt, praat, zing, laat weten dat je er bent voor hem.

Veel kindjes bouwen onrust en huilen op tot een week of 10-12. Het komt eerst tot een piek en dan neemt het wat af en kan er wat ritme ontstaan. Hopelijk vinden jullie gauw een paar momenten van meer rust, dat kan je hele dag anders kleuren!
    Je kunt overigens ook badderen of babymassage overwegen om hem prettig in zijn vel te laten voelen. kijk wat bij jullie past!

Veel succes!

Deel Deze Pagina