pijnlijke borsten

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door joyce, 20 nov 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. joyce

joyce Bekend lid

kunnen je borsten pijn doen als je borstvoeding geeft?
    kan me namelijk niet herinneren dat ik dat altijd heb gehad behalve bij stuwing dan.

2. joyce

joyce Bekend lid

niemand?

3. Mowtom

Mowtom Fanatiek lid

22 aug 2006
    3.530
    0
    36
    Pedagogisch medewerkster kdv
    Omg eindhoven
    Ja als je een borstontsteking hebt kan dat enorm pijn doen!

4. Nemo

Nemo Niet meer actief

Wat bedoel je precies ? Dat je pijn hebt in je hele borst tijdens het voeden ? Of na het voeden ? Of dat je borsten gewoon altijd gevoellig zijn ?

Ik had in het begin wel vaak een beurs gevoel in mijn borsten net alsof ze bont en blauw waren. Ook toen ik een bo (borstontsteking) had toen had ik pijn maar dat was maar 1 gedeelte. Dat gedeelte was ook rood/warm.

5. joyce

joyce Bekend lid

nee gewoon als je er in knijpt zeg maar ik bedoel een beetje zo als je ongesteld moet worden.

6. joyce

joyce Bekend lid

nee gewoon als je er in knijpt zeg maar ik bedoel een beetje zo als je ongesteld moet worden.

7. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Ben je misschien zwanger?
    Of zit je menstruatie er aan te komen?

Stekende pijn vooral na een voeding kan wijzen op spruw.

8. joyce

joyce Bekend lid

niemand die dit ook heeft?

9. Cookie

Cookie Bekend lid

25 jun 2007
    705
    0
    0
    Hoi Joyce,

Ik heb ook zo'n drie maanden pijnlijke borsten gehad. Op een gegeven moment ben er er zelfs voor naat de huisarts gestapt, dat doe ik echt niet zomaar! Maar ik had al zo vaak koude, warme, komkommer- en kwarkkompressen gebruikt, dat ik het beu was. De (vrouwelijke) huisarts heeft mijn borsten onderzocht, maar zei dat er niets mis was. Ik blijk alleen erg actieve melkklieren te hebben, vooral richting de oksel. Ik had constant pijn. Nu ik sinds een maand op vijf voedingen zit, heb ik vrijwel geen pijn meer.
    Ik denk ook dat het met het kolven te maken heeft bij mij. Ieder weekend kolf ik twee voedingen bij elkaar om op maandag mee te geven als Arend naar opa en oma toe gaat. Op maandag kolf ik dan twee keer op mijn werk. En ik merk dat mijn borsten dan zo'n twee dagen moeten "bijkomen" om weer in het ritme te komen. Ze doen dan wel een beetje pijn, waarschijnlijk omdat ik ze nooit zo goed leeg kan kolven als dat Arend ze leeg kan drinken.
    Al met al gaat het nu best wel lekker. Ik hoop dat het bij jou ook vanzelf over zal gaan, net zoals bij mij. Veel succes er mee!

oja, ik dacht altijd dat bv geen pijn mocht doen, maar blijkbaar geldt dat toch niet voor iedereen.

Deel Deze Pagina