Beste lactatiekundige, Ik heb een vraagje, onze zoon Jack is word morgen 3 weken oud en krijgt alleen borstvoeding. Nu wil het geval dat hij meestal na de voedingen tevreden is, maar de laatste paar dagen begint hij (vooral na de voeding s'middags en de laatste voeding voor het slapen gaan)als we hem in bed leggen weer te huilen en wil dan nog meer eten. Dan blijft hij soms wel een half uur aan de borst sabbelen/drinken totdat hij uiteindelijk in slaap valt. Tijdens de eerste keer drinken valt hij ook regelmatig in slaap en dan krijgen we hem niet meer wakker. Hierna komt hij weer gewoon voor de volgende voeding 3 uur later. Ik zelf heb het idee dat ik genoeg melk heb, er komen af en toe golfjes uit zijn mond. De middag en nachtrust gaat hierdoor naar de knoppen en ik begin ook best wel moe te worden. Kan ik hier nog wat aan doen dat hij in slaap valt tijdens de voeding en dan later wel weer wil drinken? ps. hij groeit goed volgens mij, geboorte gewicht was 3900gr., na 1 week was hij 3840gr. en toen ik hem woog na twee weken woog hij 4500gr. Hij krijgt trouwens ook een soort van pukkeltjes in zin gezicht, heeft dit ook met de voeding te maken? Alvast heel erg bedankt.
Tijdens het drinken komt er een hormoon vrij (ben even de naam kwijt) waarvan een baby slaperig wordt. Maar vaak wordt hij dan na 10 minuten weer wakker en wil dan vervolgens weer drinken. Heel normaal dus dat je baby weer wakker wordt en dan nog even wil drinken. En soms wil een baby gewoon liever niet in bed liggen. Probeer hem eens wat langer na de voeding bij je te houden, ook als hij al slaapt. Is fijn voor hem en fijn voor jou. Die pukkeltjes komt door hormonale disbalans. Als hij er geen last van heeft niks aan doen. Gaat meestal vanzelf weer over.
Heel erg bedankt voor je info, ik zal er rekening mee houden. Het enige nadeel van langer bij mij liggen is dat ik zelf bij de nachtvoeding wel eens in slaap val ook al zit ik rechtop. Heel erg fijn dat we hier met onze vragen terecht kunnen!
hoi het is niet erg om samen in slaap te vallen! Lees het volgende artikel eens over veilig samen slapen en borstvoeding geven: Borstvoeding.com: kenniscentrum voor borstvoeding - Samen slapen - Veilig met je kindje in n bed slapen en borstvoeding geven Succes! Mirjam