Borstvoeding en borstverkleining

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door Kejay, 23 aug 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kejay

    Kejay Niet meer actief

    Ik heb een aantal jaren geleden deze operatie ondergaan. Ik vraag me nu af wat er straks gaat gebeuren als de tijd zover is dat ik borstvoeding moet gaan geven.
    Kan dit of zit het er voor mij niet in, die vraag speelt wel eens door mijn hoofd. Het is nog lang niet zover, maar vraag het me wel af. De chirurg heeft toen die tijd wel gezegd dat het waarschijnlijk niet mogelijk zou zijn.

    Ik ben benieuwd of er dames zijn die ook een borstverkleining hebben gehad.
    Hoe hebben jullie dit gedaan? Kunnen jullie borstvoeding geven?
     
  2. Zeeuwsmeisje

    Zeeuwsmeisje Fanatiek lid

    9 aug 2006
    3.051
    1
    0
    zeeuws-vlaanderen
    Ik heb geen idee maar ik zou het wel proberen. Nee heb je... ik zou wel er op borstvoeding.com nog ff wat over lezen en ter zijner tijd het telelfoonnummer van een lactatiekundige bij de hand houden.

    Ik zit al heel lang met een vraag en hopelijk wil/kan jij die beantwoorden. Het is absoluut geen verwijt of steek onder water, gewoon oprechte nieuwsgierigheid naar jou gedachtegang.
    Ikzelf heb ook een flinke cup, altijd al gehad. Mij is wel eens een borstverkleining geadviseerd omdat ik behoorlijk wat last van mn schouders heb en eigenlijk zijn ze ook niet in verhouding tot de rest van mn lichaam maar... ik heb dat geweigerd. Ik heb me laten voorlichten en kreeg te horen dat er idd een redelijke tot grote kans aanezig was dat ik geen bv zou kunnen geven en ik heb daarom besloten het niet te doen. Ik heb dat gesprek op mn 17de of 18de gehad en wist toen al dat ik kids wou, alleen niet waneer.

    Ik laat ze dus pas verkleinen straks als ik zeker weet dat er geen kids meer komen. Heb jij daar wel eens bij nagedacht voor die verkleining of speelde dat niet mee bij je keuze? Verder heb ik wel eens gehoord dat na een zwangerschap de borstverkleining zo goed als teniet werd gedaan... dat ik dan en geen bv zou kunnen geven en dat het voor niks zou zijn geweest kon ik al helemaal niet verteren.

    Hopelijk snap je de vraag een beetje... Ik weet dat het geheel off topic is maar ben erg benieuwd en dacht er net weer aan.
     
  3. Kejay

    Kejay Niet meer actief

    Ik snap je vraag heel goed! :)

    Ik was 19 jaar toen ik het liet doen. Ik had op dat moment echt heel veel pijn. Ik heb er nooit verder over nagedacht moet ik heel eerlijk zeggen.

    Ik geef ook eerlijk toe dat ik er zelfs op dit moment geen spijt van heb. Ik ben zo blij dat ik die keuze wel heb gemaakt. De borstvoeding was en is nog steeds voor mij geen reden. Er zijn genoeg vrouwen die hun kindje met de fles groot brengen.
    De chirurg heeft mij een kleine kans gegeven dat ik het wel zou kunnen omdat ik een andere methode heb laten doen. Mocht het zover zijn en het blijkt dat ik het niet kan, dan leg ik me daar bij neer.
    Voor mij heeft het dus absoluut niet meegespeelt. Ik snap daarin tegen wel dat je daar op dat moment niet voor hebt gekozen!
    En mochten ze tegen die tijd weer groeien, daar maak ik me niet zo druk om. Ik ben in die tijd alweer naar een cup D gegaan, :) , maar ze zijn nu steviger waardoor ik nog steeds geen last heb.

    Vragen? Stel ze gerust hoor! ;)
     
  4. Nemo

    Nemo Niet meer actief

  5. Kejay

    Kejay Niet meer actief

    Ik ga eens zoeken!
    Dank je voor de links!
     
  6. Niet meer actief

    Ik heb in 1998 een borstverkleining laten doen. Ik had zoiets van toen ik zwanger was, ik probeer het gewoon.Ik ben een tijdje niet ongesteld geweest vanwege het gebruik van psychische medicijnen maar ik lekte toen wel 's nachts uit 1 borst. Dus ik had zoiets van in 1 borst zit sowieso iets van een doorgang. En na de bevalling moest ik eerst gaan kolven om de produktie op gang te brengen (Ruben lag op de kinderafdeling voor 24 uur). Eerst kreeg ik er geen druppel uit, toen een paar druppels en ineens 5 ml! En de volgende kolfbeurt 30ml! Mijn blijdschap was dan ook zeer groot. En nu loopt de borstvoeding super, uit beide borsten. Het is zelfs zo dat ik last heb van hyperlactatie, oftewel teveel melk! En dat terwijl de chirurg toen zij dat bv er waarschijnlijk niet inzat voor mij. Dus misschien ben ik een speciaal geval, maar hier loopt de borstvoeding als een tiet!

    Liefs, Tanya
     
  7. jingels

    jingels VIP lid

    8 jul 2006
    7.742
    1
    0
    Geweldig!
     
  8. Manuela79

    Manuela79 VIP lid

    7 aug 2006
    10.145
    0
    0
    Hilversum
    Hoi hoi,

    Ik heb zo'n 11 jaar geleden een verkleining gehad (van 85 F naar 80 B/C) en de chirurg zei tegen mij ook dat borstvoeding niet zou lukken. Ik wilde het wel heel erg graag proberen, maar helaas. Aanleggen ging perfect, meteen al, maar er komt gewoon niet meer uit dan een paar druppels. Daar kan onze meid niet op leven dus toen ben ik overgestapt op de fles.

    Hopelijk gaat het bij jou hetzelfde als bij Tanya en kun je gewoon borstvoeding geven.
     

Deel Deze Pagina