Hoe doen jullie dat met een huilende baby?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door suusie0507, 21 sep 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. suusie0507

31 okt 2006
    69
    0
    0
    Ben even een beetje radeloos hoor, mijn zoontje van 5 weken is op de dag een vreselijk moeilijke slaper. Heb al een Pacco bakerdoek aangeschaft en baker hem in, en pas de methode van Ria Blom toe! Rust en Regelmaat. Zodra ik hem de fles heb gegeven en ik heb lekker met hem geknuffeld, gaat ie even in de box of in de wipper. Als ik zie dat ie moe wordt (gapen of oogjes wrijven) leg ik hem wakker in zijn bedje.
    Met als gevolg dat ie het op een gegeven moment op een krijsen zet! Echt niet te geloven, ik jank zelf met hem mee. :(

Heb net ook maar even het CB gebeld en die zei dat ik hem toch moest laten huilen. Ook al duurde het wel een half uur, want als ik hem uit zijn bedje haal word ie weer geprikkeld en begint het hele gebeuren weer opnieuw. En ook als hij na 3 kwartier weer wakker wordt weer hetzelfde verhaal. Ook weer laten huilen. Moet zeggen dat het net wel hielp! Hij is eindelijk stil. Het is aan mij hoe lang ik het kan aanhoren zegt het CB. En gewoon verder gaan met strijken of met wat je aan het doen was, anders gaat hij alles bepalen.

Vroeg me af of hoe jullie dit doen en of jullie eventueel tips hebben.

2. Silvie

Silvie Fanatiek lid

16 aug 2005
    3.910
    0
    0
    Woerden
    Nou ik zou hem dus nog geen half uur laten huilen hoor. Hij is pas 5 weekjes. Hij wil graag bij mama zijn, wat logisch is.
    Mss even zn kamertje in lopen even troosten en dan weer zn kamertje uit.
    Ik deed hier bij Britt de 5 minuten regel. Na 5 minuten weer terug naar zn kamertje zolang hij huilt. En is hij tussendoor stil , weer opnieuw 5 minuten in laten gaan.
    Maar een half uur laten huilen .. nee, dat zou ik nooit doen bij zo´n kleintje

3. Female

Female Niet meer actief

ik stoor me erg aan het advies vh cb. knuffel en troost dat kind toch gewoon! het is net 5 wk op de wereld. verwennen kan nu nog niet eens. ik zou dus never zo'n kleintje laten huilen. volg je gevoel en je zit altijd goed ;)

4. suusie0507

31 okt 2006
    69
    0
    0
    Ja dat heb ik dus ook gedaan, hem bij me nemen maar dan blijft ie alleen maar meer huilen! Dus bij hem werkt dat averechts. Vind het ook moeilijk hoor, maar zou niet weten hoe ik het anders moet doen. Ik loop anders de hele dag met die kleine op mijn arm :cry:

5. Natascha30

Natascha30 Fanatiek lid

4 okt 2006
    2.157
    0
    0
    Twente
    pfff moeilijk hoor ik zou een kleintje van 5 weken geen half uur laten huilen even ok maar een half uur vind ik ook wel erg lang

6. Kalush

Kalush Fanatiek lid

7 jan 2006
    2.694
    0
    0
    Noorden v/h land
    Hooguit 10 min.. Langer niet.
    Maar ik heb het ook zo gedaan hoor, Eliza was eerst echt een moeilijke slaper.
    Toen heb ik die regels ook toegepast, het duurde een paar dagen en het is een echte slaapkop geworden. Ik liet haar hooguit 10min huilen, de volgende dag werd het al minder..
    Nu is ze bijna een jaar en nog echt een dikke slapert.. (hihi)

7. jeannet

jeannet Actief lid

4 mrt 2007
    340
    0
    0
    huisvrouw
    tja het is allemaal wennen voor de kleine
    en het besten is dan, om er te zijn voor je baby
    anders voelt hij zich straks eenzaam, want een baby huilt niet zomaar, en net wat er gezegt wordt verwennen kun je hem nu nog niet,
    ik zou hem gewoon rustig troosten

8. beertje1985

beertje1985 Bekend lid

4 dec 2006
    733
    1
    0
    Ik ben het aan het toepassen sinds gisterenavond, maar niet met inbakeren, maar gewoon strak toedekken en in een slaapzakje. (mijn zoontje is nog geen 3 weken) Hier werkt t wel. En een half uur klinkt lang, maar het zijn alleen maar de eerste paar keren. Dat heb ik bij mijn dochter van 15 maanden ervaren..
    Als je weet dat ie genoeg gedronken heeft en geboerd geen pijn en geen poepluier zou ik proberen om m zo lang de tijd te geven om m in slaap te laten komen d.m.v. huilen/krijsen. Ik weet dat het heel erg moeilijk is hoor! Maar over twee dagen pluk je er misschien de vruchten er wel van! Je bent heus geen ontaarde moeder als je m een paar keer zo lang laat huilen. Zo deze oppepper had ik gisteren avond ook nodig. Daarom ben ik t boek maar weer gaan lezen en nu kan ik er weer tegen aan! Succes ermee! (ook voor mezelf althans hihi)

9. suusie0507

31 okt 2006
    69
    0
    0
    Hoi Geertje1985,

Ik vind het ook vreselijk om hem zo te laten huilen hoor, en wordt er ook echt niet vrolijk van. Heb hem net om kwart over 11 flesje gegeven en leg hem nu net neer. En ik hoor dat ie alweer wil gaan beginnen met huilen. Ben benieuwd hoe lang het dit keer duurt......

Als de kleine bij jou tussendoor wakker wordt laat je hem dan ook weer proberen in slaap te vallen. Als het nog te vroeg is bijvoorbeeld omdat het nog minstens anderhalf uur duurt voor de volgende voeding?

Enne jij ook succes hè

10. Niet meer actief

danisha was de eerste 2/3 maand ook een hele moeilijke slaper en dat kwam vooral door krampjes... ik heb dan ook heel wat afgezeult met haar.. ik liet haar gewoon in slaap vallen op mijn arm en als ik mazzel had kon ik haar weg leggen... iedereen zei wel van dat moet je niet doen daar wennen ze aan en blabla maar ik kon haar gewoon niet laten huilen..dat brak mijn hart.. ze wil gewoon bij mama zijn en ik wou er gewoon voor haar zijn... nou ik kan je zeggen dat ze na 3 maand helemaal uit haar zelf goed is gaan slapen.. kon haar wakker wegleggen en is ze gaan slapen en dat heeft ze eigenlijk zelf gedaan...

ik zou gewoon een vast ritme houden zoals je nu ook doet.. en zodra hij dus moe word in bed leggen.... mocht hij huilen dan om de 10 minuutjes even heen.. naast hem zitten... aaien (niet aankijken)zo merkt hij ook dat jij wel in de buurt bent en dat gewoon een half uur mocht hij na dat half uur nog niet slapen dan zou ik hem gewoon weer bij je pakken...

de eerste 3 maand zijn gewoon erg zwaar en ze willen gewoon het liefste bij mama zijn.. ik weet hoe zwaar het is maar achteraf ben ik blij dat ik haar gewoon elke keer bij mij heb gepakt..

11. Mowtom

Mowtom Fanatiek lid

22 aug 2006
    3.530
    0
    36
    Pedagogisch medewerkster kdv
    Omg eindhoven
    Ik laat Jesper ook best even huilen hoor. Steeds valt ie in slaap op mijn arm en dan leg ik hem voozichtig weg in zijn bedje...en dan wordt ie wakker hahaha. Nou ja even over zijn hoofdje aaien en dan valt ie meestal wel weer in slaap. Maar de laatste dagen heeft ie af en toe last van krampjes lijkt wel...nou ja dan zit ik de hele dag met hem op mijn arm. Dat deed ik de eerste dagen wel maar ja daar wordt mama ookniet vrolijker van en ik vind het ook moeilijk aan t horen. Nu laat ik hem even huilen en dan valt ie wel in slaap zelf...en slaapt ie ook rustig een paar uur door. Hoe moelijk ik zijn huilen ook vind het helpt wel bij hem...ik zit vervolgens wel met de babyfoon zowat op schoot hahaha

12. Marijntje

Marijntje Bekend lid

9 nov 2006
    674
    0
    0
    Secretaresse
    Amersfoort
    Fleur huilt vaak even 10 minuten in bed om in slaap tekomen. Vaak kan ik wel raden wanneer dat gaat gebeuren...we hadden net vrij drukke visite en ze was er veel te lang bij. Kan wel raden dat ze dan nu even moet huilen om alles te verwerken. Maar het duurt eigenlijk nooit langer dan 10 minuutjes of een kwartier. Dan is het opeens stil.

Een half uur laten huilen is ook wel lang hoor! Maar ik vind het wel normaal hoor dat kindjes even huilen als ze in bed liggen. Inderdaad die eerste weken komt dat gewoon vaker voor omdat ze je dan nog echt nodig hebben en willen weten dat je er bent voor ze. Maar op een gegeven moment gaat het steeds beter. Je dat er al heel goed aan je kindje wakker in bed te leggen. Ze moeten toch leren zelf in slaap te vallen.

Succes en het wordt steeds makkelijker hoor!

Marijntje

13. Dana75

Dana75 Lid

23 apr 2006
    44
    0
    0
    Hoi!

Ik heb sinds deze week ook het boek van Ria Blom. Ik moet zeggen dat ik er alleen maar onzekerder van ben geworden! Dus ik pas nu alleen toe wat me goed dunkt.

Dat half uur laten huilen (en dit gaat steeds opnieuw in als de baby even stil is!) dat heb ik geschrapt. Ik had Joëlle vorige week een half uur laten huilen en daarna ging ik kijken, lag ze helemaal te shaken van het huilen! Nooit meer! Ik moest er zelf van huilen en voelde me een slechte moeder. Ik houd nu een kwartier aan. Dan haal ik haar uit bed, blijf wel op haar kamer, troost haar en leg haar terug. Meestal is ze dan een stuk rustiger en valt ze snel in slaap (na nog wat huiltjes). Het blijft moeilijk..... maar het schijnt inderdaad steeds makkelijker te worden en dat we er later profijt van hebben (zegt m'n vriendin met ervaring!).

Groetjes,
    Dana

14. beertje1985

beertje1985 Bekend lid

4 dec 2006
    733
    1
    0
    Ehh hiervoor haalde ik m iedere keer eruit, maar sinds ik m zo strak instop (sinds gisteravond dus) wordt hij helemaal niet meer tussendoor wakker! Dus antwoord op die vraag heb ik niet. Ik denk dat ik m dan weer laat liggen om te proberen of hij nog wat meer kan slapen. of even door de dekens ruiken of hij misschien een poepbroek heeft. Die van mij poept nogal veel met die speciale voeding hihi. Om de hoeveel uur voed jij en hoeveel geef je hem?

15. Ozzy

Ozzy Actief lid

31 jan 2007
    379
    0
    0
    Rotterdam
    Op een gegeven moment weet je aan het soort huiltje waarom hij huilt..kramp..honger...vieze luier..knuffeltje..maar 5 weken weet je dit nog niet te onderscheiden denk ik.
    Ik liet Emir met 5 weken absoluut geen half uur huilen dat heeft hij overigens nu nog steeds niet gehad. Als hij gewoon een huilbuitje heeft en het ligt niet aan fles of luier laat ik hem ff huilen hooguit 5 minuten dan ff kijken/praten dan weer ff laten huilen...als het langer dan 3 keer 5 minuten duurt pak ik hem op hoor !(soms zelfs wat eerder maar nooit later) cb is lekker makkelijk met dat laten huilen advies alsof ze zelf hun kinderen 3 kwartier laten huilen ofzo.

16. suusie0507

31 okt 2006
    69
    0
    0
    hoi Geertje,

Hij krijgt 5 flessen van 150cc/5 en dan om de 4 uur, en hij komt ook nog s'nachts voor een voeding!

17. Bumbaloe

Bumbaloe Actief lid

1 jun 2007
    372
    0
    0
    Ik heb onze jongste ingebakerd zonder ooit te laten huilen.
    Ik geloof in inbakeren maar ik geloof niet in laten huilen.
    babies en zeker zulke jonge babies huilen nooit zonder reden. En de reden kan gewoon al behoefte aan lichaamscontact zijn.
    Je kindej heeft 9 maanden in je gewoond, hoe kunnen we dan verwachten dat ze met 5 weken alleen in hun bedje slapen en dat ook nog fijn vinden?
    Ik heb het hier vaker gezegd wij laten onze kinderen nooit alleen huilen, ik ben zelfs van mening dat het het vertrouwen van het kind in de ouder beschadigd. (maar de meesten hier vinden dat niet) En mijn kinderen (4 en 2 jaar oud) huilen nu nooit voor niks. Slapen gewoon door en in hun eigen bedjes (terwijl ze als baby in ons bed sliepen en als ze het nodig hebben nog steeds doen). Dus wij hebben alles gedaan waardoor ze verwend zouden raken en toch zijn ze dat niet in dat opzicht.
    Mijn tip is om je kindje lekker veel bij je te dragen en te houden (draagdoek?) en in te gaan op zijn behoftes, dus als hij huilt kan hij goed huilen omdat hij bij jou wil blijven/zijn.
    Succes.

18. Pendrag

Pendrag VIP lid

26 jul 2006
    6.458
    1
    0
    Ik heb Jarissa 1 keer laten huilen. Nooit meer. Vreselijk vond ik het. Het gaat niet voor niets zo tegen je gevoel in! Ik heb Jarissa na die ene keer altijd lekker bij me gehad. En ze slaapt bijna altijd alleen in, in haar eigen bedje. Maar zeker toen ze nog zo heel klein was, wilde ze graag contact. Heerlijk toch? Ik zie persoonlijk het probleem niet zo als je je baby bij je houdt. Dan maar wat minder huishouden hoor. Maar dat is mijn keuze. Ieder z'n eigen natuurlijk.

Je geeft ook aan dat je baby blijft huilen als je hem (of haar?) uit bed haalt. Als Jarissa zich niet lekker voelt (ze is nu b.v. snotverkouden), dan laat ik haar lekker bij mij slapen. Ik ga op mn eigen bed liggen en heb Jarissa dan op haar buik op mijn buik liggen (ik lig op mn rug). Zo slaapt zij heerlijk rustig in. Geen prikkels van buiten. En als ze eenmaal slaapt, kan ik haar zo weg leggen en wat voor mezelf doen (of in het huishouden als het echt niet anders kan).

Al met al vind ik persoonlijk het advies om te laten huilen echt grote onzin. Hier in huis gebeurt het in ieder geval niet! Volg je gevoel, dan doe je het altijd goed.

19. chantalk

chantalk Fanatiek lid

Luca kon ook zo krijssen toen hij nog zo klein was. We hebben hem idd ook ingebakerd en rust en regelmaat.
    Wij lieten hem hooguit 10 min aan een stuk door huilen. Wanneer hij bijv. een min stil was gingen de 10 min. opnieuw in.
    Ik moet zeggen het heeft heel goed geholpen. Nu valt hij meestal na een beetje protesteren zo in slaap.

20. Mowtom

Mowtom Fanatiek lid

22 aug 2006
    3.530
    0
    36
    Pedagogisch medewerkster kdv
    Omg eindhoven
    he chantal, vraagje; ik zie het vaker hier staan, na tien minuten schrijf je dat de tijd weer opnieuw ingaat...hoe zit dat precies? Jesper huilt zeg maar...tien minuten...dan is ie ff stil, zeg een minuut of twee...dan begint ie weer te huilen. Ik ben dan niet in de tussentijd bij hem geweest...bedoel jij dat je na die tien minuten wel bij je kindje gaat kijken? Graag uitleg want ik vind het zo moeilijk om m te laten huilen....poe hee...dan sus ik m weer in slaap en vervolgens huilt ie weer als ik beneden ben....

Deel Deze Pagina