Borstvoeding en anticonseptie

Discussion in 'Borstvoeding' started by 894hi, Jun 14, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. 894hi

894hi Niet meer actief

ik ben vanplan voledige borstvoeding te geven (hoop dat dat ook gaat lukken) zodra mn meisje geboren is.
    maar nu is mijn vraag o.a wat voor anticonseptie middel gebruiken jullie tijdens de borstvoeding?
    hebben jullie een spiraal of alleen condoom?

ik kom er steeds maar niet uit heb zoiets van een spiraaltje vind ik maar niks dat rare ding in mn lichaam.
    mja aan de andere kant alleen condoom vetrouw ik ook niet helemaal.
    ik kom er dus niet helemaal uit
    dus wat gebruiken jullie en waarom/waneer heb je daar voor gekozen?

2. Linda86

Linda86 VIP lid

Er is ook een speciale pil die je mag slikken als je bv geeft, de Cerazette. Misschien vind je dat wat?

3. Noatje

Noatje Fanatiek lid

Apr 12, 2008
    3,488
    0
    36
    N-BR
    Nadeel van de pil is dat je hem wel altijd op gezette tijden moet innemen. Aangezien ik daar niet zo goed ik ben geen pil voor mij.

Ik wilde een spiraaltje laten plaatsen als ik weer ongesteld was (dan is het makkelijker plaatsen zei de dokter) maar nu ben ik weer ongesteld en wil ik hem toch nog maar even niet... ik heb inmiddels verhalen gelezen dat de BV toch terugliep, dus wij doen het voorlopig nog even met condooms ;)

4. 894hi

894hi Niet meer actief

dat is die pil die je echt op een vast tijdstip moet nemen anders is ie niet meer betrouwbaar toch? ik weet t allemaal niet meer zoveel keuze

5. Linda86

Linda86 VIP lid

Ja precies, die is 't! Noatje zei 't ook al zag ik. Ik nam 'm wel steeds om dezelfde tijd, maar ik kreeg doorbraakbloedingen, waardoor ik zo'n beetje de hele maand ongesteld was, dus voor mij was 't ook niks. Toen ben ik, op aanraden van de vk, microgynon 30 weer gaan gebruiken. Milan had nergens last van, en m'n melk liep ook niet terug gelukkig. Maar volgens mij is die pil niet echt geschikt als je bv geeft.

Ik vond juist de keuze vrij beperkt als je bv geeft. Misschien is 't handig als je na de bevalling het er eens met je vk of ha over hebt, zij weten meestal wel wat het beste voor jou is.

6. Arti13

Arti13 Niet meer actief

Ik gebruik wel cerazette en dat bevalt prima. Ik was al gewend de pil te slikken voor we zwanger werden. Ik heb nog geen bloeding gehad. BV gaat ook prima.

7. Hanneke

Hanneke VIP lid

Jun 18, 2007
    14,894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Hier ook Cerazette. Voor ons de oplossing voorlopig, ik wil gaan kijken hoe het zit met de prikpil...

Wat betreft het op gezette tijden innemen, 'tegenwoordig' mag je als je een pil vergeet hem binnen 12 uur nog innemen zonder dat je extra 'risico' loopt op een zwangerschap. Neem je hem later dan die 12 uur in dan loop je wel extra 'risico', de eerst volgende 7 dagen moet je dan andere bescherming (bijv condoom) nemen om te zorgen dat je niet zwanger word ;)!

Maar oke wat ik bedoelde te zeggen, ik vind die 12 uur die je hebt best een redelijke tijd. Ik neem hem zelf altijd bij de voeding van rond 21.00 uur. Mocht ik hem dan vergeten kan ik er nog aan denken als ik naar bed ga (dan ben ik nog op tijd) en anders de volgende ochtend (ook dan ben je eigenlijk nog op tijd).

8. Amfy

Amfy Niet meer actief

hier condooms. ik gebruikte microgynon 50 daardoor in de cerazette maar 70% betrouwbaar dus niet echt voor mij.een spiraaltje vind ik ook niets heb er een gehad maar met de sex voelde vriendlief hem zitten was pijnlijk.en werd ook bijna niet ongesteld.(er over na denkend nu nog steeds niet )

Share This Page