Maximale duur tussen nachtvoeding?

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door Ann77, 3 okt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ann77

Ann77 Bekend lid

9 feb 2013
    615
    1
    0
    NULL
    NULL
    Hoi,

Ik heb veel gelezen over bv en geef het nu succesvol zelf. Maar, mijn kindje slaapt niet altijd nog even goed maar s nachts wel aardig. Afgelopen nacht heb ik er zes u tussen gelaten, ergens gelezen dat dat de max is, dat kon ik ook wel voelen aan mijn borsten. Maaaar, wat is verstandig voor productie, max 5 u ertussen laten of kan 6 wel? ik moest haar na die zes u wel wakker maken.
    Verder geef ik bv op verzoek met zekere grens, niet elk u als ze niet effectief drinkt en overdag probeer ik max 4 u ertussen te laten.

2. Line

Line Fanatiek lid

7 jan 2007
    2.694
    266
    83
    Hoe oud is je kindje? Als ze goed groeit en tevreden is dan kan je er prima 6 uur tussen laten. Heerlijk, geniet van je slaap!

3. Ann77

Ann77 Bekend lid

9 feb 2013
    615
    1
    0
    NULL
    NULL
    Ze is 4 wk en groeit goed, slaapt overdag dus niet zo goed...

4. Jessie80

Jessie80 VIP lid

3 okt 2009
    6.203
    266
    83
    Lekker laten slapen. Soort van regeltje is, maximaal aantal uur ertussen is gelijk wan gewicht van kindje in ponden (met max van 12 uur).
    Kans bestaat trouwens dat je kindje later wel ineens weer nachtvoedingen vraagt, maar tot die tijd.. Genieten van het doorslapen!!

5. Ann77

Ann77 Bekend lid

9 feb 2013
    615
    1
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb er 1 keer zes uur tussen gelaten, dat voelde ik wel fysiek aan mijn borsten maar verder geen probleem. Hoe doen anderen die op verzoek voeden? Gewoon wachten tot ze komt?
    Ik wil het eigenlijk wel bekijken òf ze zelf komt, tot nu toe wek ik haar steeds.

6. Mlien

Mlien Fanatiek lid

24 jun 2010
    3.756
    0
    0
    In een klein dorpje
    Ik wacht gewoon totdat mijn zoontje (zondag 5 weken) zichzelf meldt, bij hem werkt het totaal niet als ik hem wek voor een voeding, dat had ik in de kraamweek direct al door (toen hij wel overdag en 's nachts om de 3 uur moest drinken de eerste dagen). Afgelopen nacht liet hij er voor het eerst 8 uren tussen, heerlijk! :)

7. MamaVanAnne

MamaVanAnne Fanatiek lid

21 jul 2013
    1.164
    0
    36
    NULL
    NULL
    Ik maak haar 'wakker' als mijn borsten op springen staan, dan leg ik haar gewoon slapend aan en drinkt ze een paar minuten en leg ik haar weer terug. Maar meestal komt ze zelf van te voren wel. Ze laat er meestal maximaal maar 6 uur tussen zitten, dan is het voeden een minuut of 8 en dan heeft ze genoeg en slaapt ze nog 4 uur weer door.

Deel Deze Pagina