Beste, Onze zoon is nu 9 dagen oud en zit op 90cc om de 3 uur ongeveer. Sinds gisteren zijn wij gestart met infacol, omdat wij het idee hebben dat hij krampjes heeft na het drinken. Wij geven dit nu bij elke fles, maar het lijkt niet over te gaan. Nu lees ik hier op het forum dat hij 15 tot 20 minuten over de fles moet doen. Ik wist dit niet, de kraamzorg heeft er ook niets van gezegd. Want hij drinkt zijn flessen binnen 5 minuten leeg en als het lang duurt; 10 minuten. Ik heb nu snel een dr Brown fles besteld, omdat ik hier ook wat over gelezen heb. Deze komt morgen binnen en wil ik dit proberen. Verder zal ik hem tijdens het drinken een aantal keer van de fles afhalen zodat hij er langer over doet. Maar wat kan ik nog meer doen? 's nachts zitten we de halve nacht op, omdat hij huilt (ik denk van de krampjes). Is de voeding wel goed of moeten we overstappen op andere? Hij drinkt nu Nutrilon standaard. Ook heeft hij bijna na elke fles de hik en kan met zijn benen spartelen. Soms ligt hij heerlijk te slapen en begint ineens te huilen. Ook wil hij vaak zijn tutje en sabbelt op zijn handen. Verborgen reflux is toch wel vergezocht denk ik of niet?
Hoi, Je kunt het beste de voeding iets dikker maken met Nutriton, dan gaat je kindje de voeding iets rustiger drinken en is daardoor waarschijnlijk meer en langer tevreden na een fles en zal daardoor misschien ook minder last van krampjes hebben. Nutriton kun je bij de drogist in het babyschap vinden. Groetjes Eveline
Dank je wel voor je antwoord. Heeft nutriton geen effect op de ontlasting? hij heeft maar 1x per dag ontlasting. De laatste keer was gisterenochtend. Ik wil niet dat hij verstopt raakt ofzo. groetjes!
Hallo, Nutriton is een vezel en kan de ontlasting iets soepeler maken, het zal geen verstopping veroorzaken. Groetjes van Petra