borstvoeding en te lang drinken

Discussie in 'Stel je vraag aan de lactatiekundige' gestart door maud24, 14 apr 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. maud24

maud24 Actief lid

9 feb 2011
    118
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb een zoon gekregen 4 weken geleden. Hij was te vroeg (33weken 6 dagen) en sinds een week is hij thuis. Gelukkig drink hij wel volledige borstvoeding. Echter het consultatieburo zegt dat je niet langer dan 30 min. mag voeden. Nu drink hij vaak in het begin niet zo gulzig en verschoon ik hem na 20 min. nadien word hij wakkerder en drinkt wel gulzig. Soms drink hij in het begin gulzig en na 10 min. minder en na een half uur wel weer. Gisteravond dronk hij zelfs 2 voedingen achter elkaar dus ruim, een uur!
    Ik zou graag een half uur willen voeden maar hoe wijzig ik dit? Of ligt het aan zijn leeftijd (nu week 39 van de zwangerschap). HOe kan ik zien wat eten en sabbelen is?
    Hopelijk heeft u antwoord,
    groet maud

2. maud24

maud24 Actief lid

9 feb 2011
    118
    0
    0
    NULL
    NULL
    o,ja: ik had het consultatieburo om advies gevraagd gezien mijn zoon soms erg lang wakker is. Zij gaf aan dat het kon komen dat hij te lang aan de borst had gelegen en hierdoor over de slaap heen was. Om te voorkomen dat wij in een vicuele cirker komen is besloten korter te gaan voeden.
    Er bewust voor gekozen om tussendoor te verschonen gezien hij dan goed wakker word, nadeel hij spugt altijd voeding uit!
    graag u tips

Deel Deze Pagina