Borstvoeding en Trots deel 2....

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door jingels, 21 jan 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. raspberry

raspberry Niet meer actief

@Snoopy: lastige keuze! Maar eerst maar eens bespreken op het KDV toch?

@Ireen: die producten gebruik ik wel gewoon, wel even opletten of ik er wat van merk, maar anders kun je helemaal niets meer eten haast...

@Zogelukkig: he bah, klinkt naar! Nou, dan is nu extra BV sowieso wel handig!

Hier een knuddedagje en niet zo beste nacht: hoektand nummer 3 staat op barsten en daar heeft ze goed last van :(
    Eet -als ik 'r eenmaal zover krijg- wel goed, (iig in vergelijking met voor de operatie, ben benieuwd of ze straks als die tandjes door zijn, dan nog beter gaat eten), maar verder hangerig en huilerig en vanochtend erg vroeg wakker. Vanmiddag op een zetpil en dentinox wel 3,5 uur geslapen en toen maar wakker gemaakt omdat ik m'n moeder naar het station moest brengen... anders had ze nog wel ff doorgepit.
    Hier begint het nu net wat af te koelen! Gelukkig maar, want 29 graden op Thirza's kamer, dus pfff.... iets meer koelte zal de slaap vast ook ten goede komen ;)

2. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Zoon heeft 1,5 uur geslapen, goed aan de borst gedronken, nog wel een natte luier, maar wel een iets vastere geproduceerd en de koorts is gezakt (dankzij de zetpil denk ik). Zal toch een virsuje wezen. Eergister kinderfeestje gehad, liepen er een paar ziek rond (ook zo lekker he!).

3. appelsientje

appelsientje Fanatiek lid

5 mei 2007
    1.308
    0
    0
    Snoopy, lastig zeg! Nooit bij stil gestaan dat dat inderdaad problemen kan geven wat betreft de opvang. En Eva kan zeker niet ook naar het medische kdv, zodat ze toch bij elkaar zitten?

Ireen, had hij last van de warmte? Hier ook niet zo’n beste nacht/avond/ochtend gehad… L had last van krampjes, zo zielig. Maar hoort er bij he?

Salapio, heerlijk als je zo vlakbij het strand woont. Hier moeten we met de auto en dan is het ook altijd natuurlijk smoordruk…. Ik ben ook echt een fan, manlief niet, die moet ik altijd overhalen om mee te gaan.

Zogelukkig, sterkte met je zieke jongentje! Gelukkig kan hij altijd naar wens bv drinken. Op dat soort momenten mag je echt blij zijn dat je bv geeft!!

Rm, vervelend die tanden en kiezen ook altijd! Dentinox helpt dus wel?

Vannacht was het echt heel beroert, L kon de slaap niet vatten gisteravond. Veel krampjes. Uiteindelijk bij mij op de buik in slaap gevallen. Ik schrok om 1.45 wakker met haar nog steeds op mij. Zo lief! een klein slapend kindje op je buik/borst. Toen heb ik haar terug gelegd en om 3 uur kwam ze voor een voeding. Gelukkig is ze meteen weer gaan slapen. Maar om 5.30 dacht T dat er een vlieg op zijn kamer zat… en hij is ineens heel erg bang voor vliegen geworden, dus dat was een drama! Uiteindelijk issie om 6.30 bij ons in bed beland met de tv aan….. pfff dan zijn twee kids wel even vermoeiend hoor!!

4. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.238
    7.282
    113
    Vrouw
    Brabant
    Hi!

Pfffff was me het dagje wel.... vanaf een uur of 5. Lisa kon de slaap niet vatten maar was zó moe, Eva wilde mee naar boven, nou prima, maar die begon dus lawaai te maken en helemaal niet te luisteren, dus uiteindelijk lag Eva te brullen op haar kamer en Lisa in bed en liep ik heen en weer. Meer bij Lisa dan bij Eva, want Lisa was echt zielig en Eva is aan het peuterpuberen. En was erg moe, wilde niet slapen vanmiddag (had ook uitgeslapen tot 9:30) dus ach, prima. Maar om 5 uur was ik niet zo blij meer (en Eva en Lisa ook niet ;)). Lisa heeft vanavond best veel gehuild, zat echt niet lekker in haar vel. Moest eigenlijk in bad en nieuwe pleisters, maar dat zat er echt niet meer in. De airco aan gehad in haar kamer, dus daar was het redelijk koel toen we haar daar neerlegden en ze sliep heel snel! Hopelijk blijft ze lekker slapen (niet dus, net al een paar keer naar boven geweest, maar ik denk dat ze nu wel goed slaapt). Ik was net echt even helemaal op. Oh ja, Eva had nog een glas kapot gemaakt op tafel (te hard neergezet) en mij gebeten. Tja en dat alles binnen anderhalf uur heb ik het wel even gehad. Verder ging de dag met de 2 dames prima. Eva vermaakt zich prima alleen beneden dus dan kan ik telkens op mijn gemak Lisa naar bed doen. En verder is Eva heel erg lief. Maar tussen de middag slapen/rusten is dus nog wel aan te raden ;). Net was ze heel lief met papa liedjes van Barbie (als de eilandprinses) aan het zingen. Ik vind dat echt een geweldige film :) en zit altijd met tranen in mijn ogen bij bepaalde liedjes (gaat over moeder en dochter ;)), dus heerlijk om Eva die te horen zingen.
    Over het kdv, ons kdv vindt het geen probleem om een kindje met sonde te hebben, dus dat is in ieder geval fijn. Nu nog even informeren bij de medische.
    Wat betreft het koemelk vrij eten, daar ben ik dus mee gestopt en het gaat nog steeds prima met Lisa. Wel verkouden nu, maar mijn vriend ook van de week, dus ze zal het wel van hem hebben. Ze spuugt dan sowieso ook meer. Ik kijk het nog een week of 2 aan, als ze dan nog snotterig is en meer spuugt, ga ik weer op dieet, kijken of dat dan weer verschil maakt. Maar ik denk (en hoop) dat dat het niet is.
    En verder ben ik bekaf, kan daarom ook niet zoveel hebben. Ik zou wel eens op tijd naar bed willen, maar ben 's avonds ook blij als ik even lekker kan zitten en ik moet toch ook kolven, dus meestal lig ik er bij de laatste voeding om 23 uur pas in en slaap dan aan het einde van de voeding rond middernacht. En dan gaat om 5:30 de wekker weer voor de motilium en om 6 uur de voeding. En meestal wordt Lisa wakker rond 7 uur. Ik vind het op zich wel goed lopen zo, al merk ik dat Lisa soms sneller honger heeft en dan krijgt ze ook eerder. En misschien straks helemaal op verzoek voeden, maar ik vind dat nog een beetje eng, want ze moet wel voldoende binnen krijgen natuurlijk. Laatst kwamen we trouwens niet lekker uit qua voedingstijd en bedtijd en toen hebben we haar 50 cc gegeven zodat ze toch met een lekker gevuld maagje naar bed kon :)

Ireen, toch weer huilen dus 's avonds, maar kan het niet zijn dat hij nu ook last heeft van de warmte? Lisa slaapt met de warmte echt heel slecht (voor haar doen dan, ik mag eigenlijk niet klagen), maar ze is ook nog steeds flink neusverkouden, maar die warmte is echt heel vervelend, ze zweet echt haar bed uit.
    Wat betreft je vraag over ingrediënten, ik nam die producten altijd wel omdat er anders zo weinig over blijft.
    Als je echt denkt dat het zijn oren zijn, zou ik zo snel mogelijk om een verwijzing naar de kno vragen. Aan de andere kant is een kinderarts geen kno arts, maar bekijkt natuurlijk van alles, dus misschien komt daar wel wat uit.

Salapio, lekker hoor dat het bij jullie zo koel is. Ik heb normaal gesproken helemaal niets tegen dit weer, maar nu met baby die niet zo lekker kan slapen wel ;).
    En ik dacht al wel dat jullie geen hutjemutje strandgangers waren :). Maar ik heb gewoon slechte herinneringen aan het strand, zand in je ogen, je haar, je eten, je bilnaad :D. Terwijl ik ook wel fanatiek heb gebodyboard op vakantie in Frankrijk (met best hoge golven), maar daar ben ik nu echt te oud voor, zou ik niet overleven geloof ik ;).

Rozemarijke, ik las dat het gister beter ging, maar vandaag wat minder. Tja, die tanden blijven komen (op een gegeven moment is het wel klaar gelukkig ;)) en kunnen heel vervelend zijn blijkbaar (Eva heeft er nooit zo'n last van gehad en opeens had ze ook kiezen, niets van gemerkt...). Als ze als de tanden door zijn maar weer lekker haar eigen ik is!

Zogelukkig, gelukkig gaat het met je schouder beter, sneu dat je ventje nu ziek is... Tja en zieke kinderen op een feestje, aan de ene kant vind ik het niet kunnen, aan de andere kant, als ze zich verder prima voelen vind ik het ook wel weer kunnen, maar niet als mijn kind er dan ziek van wordt ;) ;) ;)

Appelsientje, ik stond er ook niet zo meteen bij stil en een medisch kdv vind ik eigenlijk ook wel een stapje te ver misschien, want Lisa doet het verder prima, maar goed, het eten straks kan wel problemen gaan geven. Maar ach, dan krijgt ze 1 dag in de week overdag alleen maar melk en evt. andere sondevoeding erbij, zit ik dan niet zo mee. En Eva kan in ieder geval niet naar het medische kdv, want met haar is gelukkig niets mis ;)
    Pfff die nachten in het begin, best slopend inderdaad (en daarna kan het ook nog slopend zijn ;), maar daar hebben wij nooit zo'n last van gehad gelukkig). De eerste dagen kon ik echt alles hebben, sliep maar een paar uur per nacht en overdag nog wat, maar naarmate de tijd vorderde werd het toch wel zwaarder, maar gelukkig sliepen beide dames snel goed 's nachts.

5. Salapio

Salapio VIP lid

15 jan 2007
    13.917
    0
    0
    Zuid-Holland
    O jee, veel knuddenachten/avonden en zieke kindjes ...

ZG, hoe gaat het nu met je zoon?

Ireen, idd misschien ook last van de warmte? En ik zou gesprek met KA afwachten.

RM, die tanden ook. Wel lekker dat ze zo goed slaapt smiddags :)

Appelsientje, zalig he zo'n klein hummie op je borst! En hier gelukkig een man die strand en zeegek is. Die kan uren spelen in de zee :D. Ik ben meer een mietje, vind het eigenlijk altijd te koud :D (doe mij maar een lekker zeesoepje ergens in het verre zuiden)

Snoopy, ja soms heb je van die momenten ... ik droom dan altijd van grote potten behanglijm :D. Als het echt drama is dan zet ik M voor de tv met een dvd van Muis. Daar is ze helemaal wild van, dus iedere slechte bui verdwijnt dan als sneeuw voor de zon. En idd zand in je bilspleet hmmmmmmm ;)

6. Salapio

Salapio VIP lid

15 jan 2007
    13.917
    0
    0
    Zuid-Holland
    Het lijkt er zowaar op dat T zn eerste tandjes gaat krijgen. Wat snel zeg! M was 7 maanden, T nog geen 5! Maar goed misschien vergis ik me wel. Hoewel het dikke tandvlees en doorschijnend wit toch wel echt duiden op tanden ;)

Drinken overdag blijft bagger, maar volgens mij haalt hij dan in de late middag, avond en nacht lekker in want hij groeit goed. Sochtends drinkt hij een beetje en gisteren en vandaag moest hij daarna een beetje spugen. N iet gewoon een mondje melk, maar zurig met melkvlokjes. Vandaag ook met een beetje slijm erbij. Misschien door de tandjes? Vrijdag naar CB dus dan kan ik het navragen.

7. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Even zwaai zwaai naar iedereen!
    Misschien dat ik vanavond wat puf heb om weer even te komen reageren, weet het nog niet.

Beterschap in ieder geval voor de zieken hier! En knuff voor wie hem nodig heeft.

8. Ireen

Ireen Fanatiek lid

8 sep 2008
    2.305
    1
    0
    Hallo allemaal!

Hier ook niet echt puf...
    Salapio, Tobe inderdaad wel redelijk vroeg met zijn tandjes. Jens had zijn eerste ook al na vier maanden, dus het kan prima.
    Snoopy: Uhm, kun je niet die tijden wat veranderen? Vind dit wel erg kort op elkaar voor een kindje dat gewoon doorsliep voorheen. Lijkt me voor jullie inderdaad niet relax, zo vroeg eruit en zo laat erin als je dat niet gewend bent.
    Hanneke: Puf puf puf jouw kant op.
    Zogelukkig: Hoe ist met de kleine spuitert?

Hier okee, Jens erg jengelig overdag, staat kies op springen. 's avonds last van oren en verlatingsangst (denk ik, want hij gaat wel erg over de rooie), 1 groot drama tot 23:00, maar vanmorgen om 7:00 pas wakker (heel de nacht door dus!). Het is beter dan een week terug dus. Ik begin zowaar wat energie te krijgen.
    Net op kraamvisite geweest bij de tweeling (heb daar de was van 2 weken weggestreken :D jee wat een berg). Borstvoeding niet gelukt, kolven gestopt. Ze legt ze nog wel eens aan voor het gevoel en de gezelligheid. Het zijn twee heel kleine frummelige lieve mooie snoepjes! De nachten uiteraard onrustig, paps en mams zijn heel relax dus dat is erg fijn!

9. evenstar

evenstar VIP lid

22 jan 2009
    9.809
    4
    38
    postdoc/docent universiteit
    import Noorderling
    Zwaaiii en beterschap voor de zieke kindjes ook van mij. Ik zit tegen de klok te werken, na een baggernacht, en nu weer met verstopte melkklieren... die gelukkig weg-kolfbaar waren. Wel een recordopbrengst van 2 kolfsessies: 600 cc, oftewel mijn Medela flesjes zijn vol. :$

Misschien heb ik weer een beetje overproduktie, het schommelt nogal! Renske ging veel drinken met het warme weer natuurlijk...

Sorry, ik moet snel weer door, zit vreselijk te ploeteren en moet echt het meeste uit mijn werkdagen halen... later meer!

10. zogelukkig

Jongens, wat is het heet!
    Met mijn kleine man gaat het best goed! Had nog twee natte luiers vanochtend en hij liet net van die knetterwindjes, haha!

Hij was vanochtend om 18.15 uur wakker en ging net pas slapen, het is hier ook zo heet binnen; 27 graden momenteel...

Wat doen jullie zo de hele dag? Ik zit maar wat in de tuin met wat bakken water.

11. raspberry

Hier ook zo'n helft van een schelp gevuld met water, Thirza in d'r blote kontje en parasol op. En vooral veel koud drinken en waterijs eten...
    Maar ook hier weinig puf, ook geen energie om ff te reageren, heb wel alles gelezen ;)

12. Ireen

Ireen Fanatiek lid

8 sep 2008
    2.305
    1
    0
    Whaha allemaal suf van het warme weer.

Van koud drinken krijg je het uiteindelijk warmer, raar maar waar... Toch zit ik ook aan het water hoor!

13. appelsientje

appelsientje Fanatiek lid

5 mei 2007
    1.308
    0
    0
    pffffff..... zo dat lucht op! Even kort hoor.
    vannacht weer een leuke nacht gehad, ben vandaag maar naar de apotheek geweest. Ik heb infactol gehaald voor de krampjes, want ow ow wat had ze een last gisteravond en vanacht. Het hoort er allemaal bij, ik weet het, maar tis zo zielig als ze zo kreunt en huilt en dan ineens veel windjes moet laten. Dus heeft ze weer bij mij op de borst/buik geslapen, de schat....
    Vanmiddag heb ik dus ook maar even een tukkie gedaan, want ik was helemaal kapot.. Maar ik ben niet de enige met leuke avonden/nachten lees ik!! Hopelijk deze nacht wat beter.

14. jingels

jingels VIP lid

8 jul 2006
    7.742
    1
    0
    Ik hou het ook even kort, die van mij hebben allebei oorpijn.
    Allebei naar de oren grijpen, wit zien, hangerig enz enz.
    Ze zijn de hele week al niet lekker.
    En die swiffer van de buren geef ik ook vandaag of morgen nog eens een schop, als mijn kleine meisje nu weer wakker wordt door dat beest........

Voor de rest alles goed hier?

15. raspberry

Hihihi, de swiffer van de buren... :D

Maar vervelend dat ze beiden zo ziek zijn!

16. Ireen

Ireen Fanatiek lid

8 sep 2008
    2.305
    1
    0
    Ow, dat is vervelend Jingels, beterschap daar.
    Ik moest ook lachen om de swiffer!

M'n mannetje slaapt! Wel steeds wakker (pijn) maar gaat na geruststelling verder slapen :) Heeft een extra voeding gekregen van zijn mama (die heeft extra gekolfd vandaag) omdat ie pijntjes heeft (oren denk ik) wat een verwennerij, nu hopen dat hij er wat troost uit haalt!

17. geke

geke Fanatiek lid

10 mei 2006
    3.155
    0
    0
    beterschap allemaal met tandjes, oortjes, etc!
    en sterkte nog even met de warmte... we zijn er nog niet vanaf geloof ik. hier is het nu lekker koel door regen. ik blijf vooral binnen als het echt warm is, met alles dicht. wel zonde maar het blijft zo nog redelijk 'koel'.

wij zijn weer beter gelukkig, ben alweer naar t werk geweest. dagen tellen af :) en tegelijkertijd jammer om dingen achter te laten...

appelsientje, werd helemaal blij van jouw verhaal over kleintje slapend op je buik. Vond dat met Jo ook altijd zo heerlijk... hoop er nu weer op, dan maar een baby met krampjes ;)

hier vanavond dik drama, Jo aan het peuterpuberen en echt aan het schreeuwen aan tafel en niet eten. heb hem boos naar bed gebracht en voel me daar rot over. ga zo wel even bij hem kijken, morgen lekker vrij dus dan maken we het weer gezellig samen.

jingles, wat is een swiffer? een keffer??

18. zogelukkig

Dit is ook geen weer voor kleine kindjes en nog kleinere kindjes!

Slaapkamer zegt nog steeds 27 graden!

Heb gisteravond als een muis zijn duertje open gezet, kon het een beethe waaien. Er zit een raam op de overloop, die ook open gezet, zit daar vanochtend zo'n vieze dikke volgevreten daas op de luxaflex!!!!!:$

Ik sla hem in 1 klap dood en echt, op de krant een dikke stroperige donkerrode bloedvlek van 5 x 5cm!, gatverdegatver! Volgens mij had dat beest zich net tegoed gedaan aan een heel paard ofzo! Gelukkig niet aan mij kind, mezelf, m'n man of een van mijn beesten!

Swiffer, haha! Ik kan ook niet tegen dat soort irritante blafgevallen. Die hangen ook altijd in de nekken van mij goedsullen, bah!

Ik denk wel dat kindjes die zielig zijn ook troost halen uit gekolfde borst!;)

En dan nog even dit: wij hadden de kleine meneer lekker buiten in zijn bad gedaan, daarna in de omslagdoek en nog even een slaaptiet gegeven buiten. Had meneertje gewoon een klein stijf piemeltje!:$ Ja, normaal zie je dat niet, want dan zit er een luier, romper en slaapzak omheen. Ik had er weleens van gehoord dat dat kon, maarruh, ik vond het wel een beetje raar hoor! Weleens meegemaakt hier?

19. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Ow wat erg, iedereen hier dus zo weinig puf! Zal morgen gaan proberen echt goed te lezen en te reageren!

Jingels,
    Wat vervelend zeg, beide ziek! En nog wel met dat warme weer allemaal! Heel veel beterschap voor beide!

Zogelukkig,
    Haha, ja hier ook weleens gehad bij Ruben, die kwam uit bad, zat op het aankleedkussen, ik was even de romper goed aan het doen om aan te gaan trekken, en ja hoor, daar kwam meneertje de lucht in :p! Haha, vond dat toch ook wel een beetje gek, haha, maar vooruit, alles zit erop en eraan en werkt ook blijkbaar ;), had daar alleen ook nooit bij stil gestaan...! Bleh, krijg kriebels van dat beest verhaal!

Ireen,
    Heh verdikkie toch, die kleine man nog altijd last van die oortjes he. Hopelijk komen er wat goede dagen en nachten en is het gauw de uhm...7e?...nouja ziekenhuisafspraken dag in ieder geval! Lekker dat ie een extra flesje melk heeft gekregen, lief van mama :D!

Nouja, verder weet ik het dus al niet meer...

Hier met de kids allemaal lekker zn gangetje! Mama had vandaag een rustig dagje, alle drie (ja, idd ook onze kleine meid :$) zijn ze naar het kdv geweest. Alleen kon ik dus om 11 die kant op, want de kleine heks dronk dus echt niets! Haha, vond het ergens nog wel fijn ook! Daarna heeft ze daar nog lekker geslapen en gespeeld en heeft papa ze alle drie weer opgehaald. Was overigens maar 1x, eigenlijk zou ze naar opa en oma gaan, maar er kwamen maar 4 kindjes dus werd het aangeboden, nouja ook goed, voor een keertje dan :D! Haha, alleen heeft Leander haar wel in moeten schrijven, terwijl ze er echt voorlopig nog niet heen gaat hoor :)!

Liefs, Hanneke!

20. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.238
    7.282
    113
    Vrouw
    Brabant
    Goedenavond!

Hier een lekker dagje gehad, Lisa is telkens goed gaat slapen, Eva net als gisteren niet (nee ik wil niet slapen, ik blijf héél lang wakker!) en na enige discussie toch ook echt niet. Tja, dan niet ;). Vandaag waren we met z'n allen thuis dus dan is het een stuk makkelijker. Ik heb nu voor Eva iets waar ze alleen mee mag spelen als ik Lisa naar bed aan het brengen ben. Wie weet werkt het :). En anders gaat het toch de tv worden.
    Vandaag heb ik lekker met Eva gezwommen!!!! Het was zó leuk! Ze moest weer even wennen, met in het water springen eerst 2 handen vast, toen 1 en toen weer helemaal alleen zoals ik gewend was ;). En op een gegeven moment vond ik het wel genoeg geweest, maar Eva wilde nog zwemmen. Dus ik zei, prima, maar mama gaat niet meer in het water. Dus ging ze zelf lekker zwemmen (ze zat eerst wel te bedenken hoe ze het water in moest, uiteindelijk gleed ze op haar buik erin) en ik stond aan de kant :). Ben best trots op m'n meisje dat ze dat durfde! Maar ze is de laatste dagen wat aan het veranderen, wil echt haar zin doordrijven en op deze manier lukte dat dus een beetje (nog wel zwemmen dus terwijl ik het genoeg vond ;)), maar dan dus wel alleen. Binnenkort eens proberen met z'n allen te gaan, ben wel benieuwd hoe Lisa het dan zal doen. Vind het wel eng, maar wel het proberen waard :). Met Lisa natuurlijk zoveel gedoe gehad de eerste 3 maanden, we moeten nu weer helemaal wennen en kijken wat wel en niet gaat. Waarschijnlijk gaat heel veel wel goed, maar durf ik het gewoon niet, ik heb Lisa al zoveel horen huilen, dat wil ik gewoon het liefst echt niet meer teveel horen, terwijl baby's natuurlijk gewoon wel eens huilen als het het er niet mee eens zijn. Ik vind het moeilijk ermee om te gaan.
    Vanochtend de pleisters van Lisa gedaan en het is heel goed gelukt. Is wat, met een huilend kind dat met haar armen maait goed plakken, want ik probeer het wel snel te doen. We doen het met z'n 2-en, maar mijn vriend heeft ook maar 2 handen ;), 1 voor de sonde en 1 voor 1 handje. Vanmiddag toen papa met Eva boodschappen ging doen Lisa even lekker in bad gedaan, dus die is ook weer helemaal opgefrist, mag ook wel met dit weer. Heb dus wel een tevreden gevoel na vandaag :). Op naar morgen, weer met de kindjes alleen ;).

Salapio, dat is vroeg zeg nu al tanden! Eva was 6 maanden en dus redelijk gemiddeld geloof ik, daarna ging het wel snel. Ben wel benieuwd wanneer Lisa ze krijgt, tot nu toe is ze in alles een heel ander kindje, dus wie weet een tandeloos bekkie tot 1 jaar of misschien over 1 maand al wel een tand. Blijft spannend ;).
    En jij dus ook van de pedagogisch verantwoorde ;) televisie. Ik probeer het een beetje te vermijden, maar ik weet dat ik haar op dit moment met de dvd van barbie wel een tijd bezig kan houden :).
    Dat spugen, zurig met vlokjes is voor zover ik weet oudere melk. Slijm erbij heeft Lisa altijd als ze verkouden is. Spuugt dan ook wat meer. Maar door de tandjes zou ook kunnen. Is voor mij ook weer even geleden ;), maar bij Eva volgens mij nooit iets van gemerkt.

Hanneke, zwaai!

Ireen, ah toch een lekker lang nachtje zo, knapt een mens weer van op! Wat ik altijd het lastige vind ervan, is dat je nooit weet hoe het gaat. Gisteren bij jullie dus drama tot 23 uur en daarna ging het goed, maar dat weet je niet van tevoren. Vind dat altijd erg moeilijk. Bij Eva weet ik nu gewoon dat ze altijd doorslaapt, behalve als er echt iets is. Dat is een lekker gevoel, ik hou niet van onzekerheid ;). Wat fijn dat hij het vanavond zo goed doet! Als hij telkens wakker wordt van pijn en snel weer gaat slapen is het inderdaad een stuk beter dan zo overstuur zijn de hele tijd.
    Jammer dat de bv bij je vriendin niet gelukt is, als ze er zelf maar een goed gevoel bij heeft. Maar lijkt me ook lastig hoor, met een tweeling als alles niet helemaal vlekkeloos verloopt met de borstvoeding.
    Wat betreft de tijden, Lisa krijgt om de 3,5 uur een voeding, omdat die dus in ongeveer een uur inloopt en ze krijgt 6 voedingen, omdat ze anders te weinig binnenkrijgt. Dus dan kom je tussen 6 en 23 uur uit. We proberen ernaar te streven om op een half uur uit te komen, per dag gaat de snelheid van de voeding met 5ml per uur vooruit :). Misschien toch maar 10 per dag sneller doen, want het schiet niet echt zo op natuurlijk, we zitten nu op 185 en willen dus op 320 uitkomen ;). Als we het 10ml per dag verhogen zitten we over 2 weken op een half uur. Zou fijn zijn. Misschien kunnen de voedingen dan wat schuiven (ze zal dan ook wel iets eerder honger krijgen) zodat we de laatste voeding om 22 uur kunnen doen. Kunnen we van 22:30 uur tot 5:30 echt slapen.

Evenstar (jeetje, ik wil je telkens Renske noemen :)), werk ze dan maar weer! Wel lekker gekolfd dus, ik kwam meestal rond de halve liter uit, wel lekker als je maar 2x 160 nodig hebt :)
    Een paar dagen terug heb ik mijn persoonlijk record trouwens verbroken, 1150 ml in 5 keer kolven! De dag erna 935, dus een beetje te weinig (ik moet 5x165+1x180 kolven = 1005ml). Maar als ik maar gemiddeld op een liter uitkom en dat lukt makkelijk. Ik heb nu altijd voor een etmaal voedingen in de koelkast staan, dus ook echt nog een buffer. Erg fijn dat ik net extra had gekolfd voordat Lisa in het ziekenhuis lag (terwijl ik dat natuurlijk niet wist toen), anders was mijn buffer een paar voedingen kleiner geweest.

Zogelukkig, fijn dat het met de kleine man goed gaat! Tja wat ik doe de hele dag, zwemmen dus vanochtend :) en een beetje in huis bezig zijn. Hier is het tussen de 26 (beneden) en 29 graden (boven), maar ik heb er niet zo'n last van. De kinderen vandaag gelukkig ook niet, Eva heeft er sowieso niet snel last van en voor Lisa hadden we de airco van tevoren even aangezet. Dan kan ze in ieder geval wat koeler in slaap vallen.

Rozemarijke, lekker hè zo lekker in de tuin in het badje. Hier doen we dat nu alleen als papa ook thuis is, aangezien ik Eva niet de hele tijd in de gaten kan houden. Wel jammer, maar ja, dat krijg je met 2 kinderen.

Appelsientje, die krampjes zijn inderdaad heel zielig. Ik heb ook infacol gebruikt, vooral omdat Lisa echt niet kon boeren. En met infacol wel ;), hele grote boeren waar ze zelf regelmatig van schrok :D. Hopelijk gaat het vannacht wat beter! Het zal haar vast wel snel lukken in haar eigen bedje te slapen.

Jingels, beterschap voor de 2 kleintjes, zielig hoor! En die swiffer (haha) zou ik ook gek van worden!

Geke, oh jee, regen?! Ik heb de was nog buiten hangen in de veronderstelling dat het niet gaat regenen, dus dat hopen we dan maar ;). En jij ook al een peuterpuber, leuk hè? ;) Boos naar bed brengen doe ik dus echt niet, om de reden die je zelf al noemt, want dan ga ik me ook rot voelen en dat wil ik niet. Maar goed, soms is het misschien niet anders, ze moeten toch naar bed en als ze niet willen moeten ze nog steeds :)

Deel Deze Pagina