Snoopy, Jullie dus een drukke maar fijne dag gehad! Eva de boel dus een beetje aan het uit proberen, hoe ver ze kan gaan bij papa en mama, en wanneer het echt een nee is en wanneer het nog ene beetje er tussen in hangt ! Heeft ook wel weer wat denk ik dan, al kan het wel lastig zijn . Fijn dat de pleisters bij Lisa goed was gegaan, maar idd kan me voorstellen dat je wat handen te kort komt met een draaiende, maaiende, huilende kleine meid. Bedenk ineens weer wat je schreef over dat maandverband kopen op de camping ! Maar uiteindelijk hier toch niet echt ongesteldheid. Lekker vies praatje, maar dus 1 dag wat bruinig verlies gehad, en meer niet meer, dus tja toch geen ongesteldheid denk ik, maar wel iets van een voorteken misschien.
Oh ik heb nog 2 reacties gemist op de volgende pagina zie ik Zogelukkig, hè gatver, die daas! Dat van dat stijve piemeltje, wel eens meegemaakt bij een neefje van mij die toen 2 was. Hij zat in z'n blootje aan tafel en begon er toen zelf over, wij kijken, huh? Mijn nichtje en ik waren toen 16 dus er nog niet zo mee bekend, maar het bleek dus normaal te zijn, ook al zijn ze nog zo klein Hanneke, lekker rustig dus, alle kindjes naar het kdv! En eigenwijze Benthe weet wel wat ze wil! Leuk dat ze het aanbieden dat ze ook mag komen omdat het zo rustig is.
Snoopy, ja je hebt gelijk. Het is ook niks, boos naar bed brengen. Doe het ook eigenlijk nooit maar gister was alles me teveel. Later nog wel even een kusje gaan geven en mocht er vannacht ook nog gezellig heen Meneertje was helemaal omgedraaid in z'n bed en was z'n plekkie kwijt 'mama mama 's nie goed!' stijf piemeltje: O, zo vaak gezien! Al vanaf dat Jo baby was en nu ook nog wel eens. Hanneke: lekker even zonder kindjes of vond je het te rustig? O, en Snoopy wat leuk van dat zwemmen. Heb ook zin om in de vakantie lekker te zwemmen... als het nog een beetje gaat wij vandaag een rustig dagje, lekker niksen. Ik krijg broodjes van klei nu, vanochtend even buiten geweest maar we bivakkeren nu binnen.
Ireen, goeie nacht dus. En wat lief dat je een berg strijk hebt gedaan! Fijn dat je een troostflesje hebt kunnen geven ZG, idd buiten met badje, maar nu even rustig binnen op de bank met een dvdtje op. M zit erg in dr oogjes te wrijven dus wie weet sukkelt ze nog even in slaap. Hier redelijk koel gelukkig (24-25 op slaapkamers, huiskamer slechts 23). Verder doen we met dit weer: naar speeltuin (met zwembadje), naar zee, naar Kaagse Plassen, ... veel waterpret dus. Maar strand en plassen doe ik liever niet in mn uppie: kan niet zwemmen en bij T zijn tegelijkertijd. En T heeft best vaak een stijf pikkie , vooral al ik m was of poep weg moet vegen Appelsientje, lekker hoor je kindje op je borst , hopelijk helpt de infacol! Jingles, swiffer . beterschap voor je kindjes! Geke, o vervelend boos naar bed brengen. Hier werkt even knuffelen voor het slapen dan gelukkig nog wel, maar kan me situaties indenken dat dat niet werkt ... vandaag fijn goed gemaakt? Ja dus ... eet smakelijk ! Hanneke, heeft B zich nog vermaakt op het KDV? Snoopy, fijn dat het goed ging. En Eva een dappere dodo in het water. Hier niet hoor. M is een heldin op sokken . Dat slijm zou idd kunnen komen door misschien toch wat verkouden. M en ik en nu ook Jan zijn flink aan het hoesten. T niet, maar wellicht toch een beetje meegepakt. *** Vandaag zomerfeest van de speelzaal gehad. Was superleuk: op een open plek in het bos (Ireen ik kan je deze speelzaal echt met klem aanraden, mocht je geïnteresseerd zijn: PB ) met accordeon en vioolmuziek en heel veel lekkere hapjes. M vond het prachtig en T heeft zowaar twee keer redelijk gedronken en lekker geslapen in de wagen! Volgens mij komen zn twee middelste tandjes onder en zelfs ook 1 of 2 boventandjes! Vannacht ging ondanks slecht drinken gisteren prima de luxe: 17-19-22-1-530! Dus wel vaak, maar slechts 1 echte nachtvoeding. M werd om 5u wakker van een nachtmerrie en die heb ik maar mee in bed genomen. T werd iets daarna ook wakker en die heb ik toen gevoed. M is tegen mij aan in slaap gevallen en werd pas om 7.30 wakker
@Salapio: jij woonde toch in Oegstgeest of Leiden, was het niet? Dat ligt toch niet echt aan de zee? Dat lijkt mij een eind karren met die bakfiets!
Hoi! Echt een topdag hier met de dames, zo fijn! Voor het eerst sinds Lisa de sonde heeft met ze naar het winkelcentrum geweest hier. Terwijl de voeding nog liep werd Lisa moe, dus in de kinderwagen gelegd, daar valt ze meestal moeilijk in slaap, maar dit keer ging het goed. Toen we weg gingen ging het koppie weer omhoog , maar toen ging ze na 10 minuutjes toch lekker liggen en slapen. En ze lag op haar pleister en toen de voeding klaar was heb ik de sonde weer onder de hydrofiel waar Lisa onder lag gestopt dus geen kans op vragen, want er was niets te zien (en de tas met de pomp ziet eruit als een gewone rugtas). Toen we thuis kwamen werd Lisa (uiteraard ) meteen wakker, in de wipper gezet en ik even gekolfd, daarna Lisa naar bed gebracht, maar dat lukte niet zo goed, maar Eva was beneden en heeft zich prima vermaakt en gedragen! Ze heeft alleen wel aan de laptop gezeten, want er stonden opeens wat schermen open en de leestekens kloppen niet meer . Verder is Lisa de hele dag al makkelijk, Eva ook trouwens, maar Lisa is telkens snel gaan slapen, was verder heel vrolijk en heeft heel veel gelachen en vond het verder allemaal wel prima. Alleen had mijn vriend haar te vroeg in bed gelegd vanochtend, want ze zat in haar ogen te wrijven en te gapen, maar ze moet echt gaan mopperen wil ze gaan slapen. Wel grappig dat Eva wat dat betreft precies hetzelfde was (en dat is dan ook gelijk het enige waarin ze tot nu toe op elkaar lijken ). Lisa sliep dus net eindelijk na tig keer de pleister van haar gezicht te vegen, ze wrijft met haar handjes over haar neus en met haar neus in het matras en ze snottert ook behoorlijk dus dat schiet niet op. Ze is nu alweer wakker en de dames zitten nu samen Barbie te kijken . Ik vind het grappig dat Lisa er ook echt aandachtig naar kijkt, Eva vond televisie pas vanaf een maand of 10 een beetje interessant. Het was trouwens wel véél te warm om te gaan wandelen, dus de volgende keer wordt pas weer als het wat koeler is. Geke, tja soms heb je zelf van die buien, ik herken het hoor . Ik vind Eva ook nog geregeld aan de andere kant van haar (grote) bed. Ze is er wel eens uit gevallen (er zit alleen een hekje aan de kant waar ze hoort te liggen). Maar we hoorden haar vallen en toen we gingen kijken lag ze gewoon weer in bed alsof er niets aan de hand was, klein bikkeltje (soms ) Salapio, Eva is ook echt een heldin op sokken hoor, maar zwemmen vindt ze zó leuk blijkbaar dat ze alles ongeveer overwint . Verder is het een kleine mieperd Klinkt heel gezellig dat zomerfeest! En fijn dat afgelopen nacht zo goed ging, en ik maar klagen dat we nu opeens maar van 23 uur tot 5:30 kunnen slapen . En heerlijk hoor dat M lekker tegen je in slaap is gevallen, Eva heeft nog nooit bij ons in bed geslapen, is gelukkig nooit nodig geweest, maar lijkt me ook wel heel fijn!
Zo, hier ook even een Thirza-loos dagje Die is gewoon naar de gastouder, ze zit lekker in d'r velletje op die tandjes na, dus die even lekker spelen met de andere kids daar en ik hier even m'n handen uit de mouwen Heb vandaag een hele stapel kleren uitgezocht, en heb nu 3 50-literboxen kleren in maat 86 klaarstaan. Alles gekregen, niets van gekocht... my, kind komt echt om in de kleren En behalve dat ook nog 3 van die boxen maatje92 en een box 98 en een box 104/110. Voorlopig kan de groeispurt beginnen wat mij betreft Verder een mooie nieuwe kast gekocht die tussen 18 en 19 geleverd gaat worden. Bergkast van 1.50 hoog, die in de plaats van ons dressoir komt. 4 deurtjes en 2 laatjes, en dan kan het speelgoed mooi onderin en servies bovenin: staat dat weer veilig voor grijpgrage Thirza-handjes, (ze vindt het leuk om te spelen met bordjes en bakjes en bestek). Maar die krijgt haat eigen keukenkastje met alle plastic zooi, die ze naar hartelust open mag gaan trekken Tussendoor ook nog even nieuw servies gekocht bij de Xenos en het dressoir aan de kant geschoven en leeggeruimd, paar wasjes gedraaid en naar de markt geweest. En mezelf verwend met een nieuw boek, van de cadeaubonnen van m'n verjaardag En tussen al die bedrijven door ook nog even afspraken gemaakt over een taart die ik eind juli moet maken Lekker productief geweest dus. Desondanks staan m'n borsten na een dag zonder BV (vanochtend om half 6 gevoed) behoorlijk strak. Heeft Thirza de afgelopen dagen de productie toch weer wat opgevoerd blijkbaar... Nouja, die heeft zich vandaag hopelijk tegoed gedaan aan verse aardbeien, boterhammen, eigen oogst-cherrytomaatjes (plantje voor in de tuin gekregen van m'n broer en schoonzus, samen met een snack-paprika en aardbeiplantjes, lekkerrrrr ). Benieuwd of dat dan voor vannacht nog uit gaat maken met slapen Nu nog heel ff relaxen voor ik 'r weer op ga halen, en dan gaan we samen nog even wat frietjes eten, (manlief gaat met collega's naar de bios (waar je maar zin in hebt met dit warme weer). The A-team kijken (volgens mij kun je dan echt beter in de tuin gaan hangen met een goed boek ). Zelf geen zin om te koken met die warmte, dus even lekker gemakkelijk @zwemmen: klinkt allemaal goed! Salapio: dat is vast een behoorlijk eind flink trappen dan, naar zee helemaal! Wel lekker! Ik ga misschien morgenochtend even met Thirza, even lekker spetteren in het recreatiemeertje hier 5 minuten fietsen verderop... @Snoopy: herkenbaar, dat je dan het huilen zoveel mogelijk probeert te vermijden! Ik moet hier ook echt alert erop zijn dat ik Thirza af en toe gewoon ook in d'r sopje gaar laat koken als ze het op een brullen zet om niksigheidjes... maar heb dan dus nog altijd de neiging om 'r gelijk op te tillen en te troosten... niet handig @Hanneke: klinkt goed, zo'n relaxdag @ZG: he bah, die mug! En hier bij stiefzoon wel eens gemerkt dat ie een stijf piemeltje had. Op een gegeven moment werd ie zich daar zelf bewust van, en dan trok ie z'n broek omlaag als ie het voelde en riep dan teksten als: Jemig, ik heb echt een grote piemel! (Was ie 2,5 ofzo). erg grappig Nou, precies tijd om Thirza te halen nu Later! (Oja, hier ook warm-warm-warm in huis trouwens: boven 29 graden, hier beneden 26. Ramen open als het buiten koeler is, helpt bijna niet )
Zoiets ja . Denk een uurtje fietsen ofzo (geen idee eigenlijk, ik klok het nooit). Lang leve Jan met de gigabeenspieren (hoewel het mij ook wel zou lukken hoor )
Hihi lachen van je stiefzoon. Hopelijk gaat het vannacht goed met slapen. Klinkt idd als productief dagje! En Snoopy ook al zo'n superdag met je meiden! Heerlijk!
Tobe heeft vandaag voor zijn doen echt best goed gedronken. Lag er rond 18u weer in en rond 19u wilde hij weer (net als gisteren eigenlijk). Nou ja best hoor. Rond 18u kloekt ie echt veel binnen, maar uurtje later klein slokje.
Rozemarijke, lekker bezig dagje gehad dus, lekker he als je eens lekker kan puin ruimen enzo. Ik zit er serieus over te denken om de vrijdag niet meer te gaan werken, dan de kinderen naar de opvang, en dan kan ik het hele huis doen, beetje tuin, boodschappen voor ongeveer de hele week. Dan hoeft dat de rest van de week niet meer, zou ik erg relaxed vinden! Hebben we wat meer tijd voor elkaar. Maar goed, voorlopig toch nog ouderschapsverlof voor de vrijdag. Salapio, ben benieuwd wat de komende nacht jullie brengt met T en M . Klinkt goed tot nu toe! Hier zo´n bijdehante Eva! We zaten aan tafel en Lisa begon te huilen. Zegt Eva: Ik hoor het, ik hoor het! Mama, leg je broodje maar neer (mijn hand naar beneden duwend), kom op, ga er maar af, ga maar naar boven, Lisa huilt, ga maar naar Lisa. En ze bleef het maar zeggen: kom op, kom op, ga er maar af! Met tranen in mijn ogen van het lachen ben ik toen maar naar boven gegaan . Hoe bedoel je jaloers, helemaal niet dus! En bij alles wat ik geef zegt ze tegenwoordig: dank u! En als ik haar iets vraag te doen zegt ze: natuurlijk! En als iets omvalt ofzo: ach, geeft niet, kan gebeuren! Volgens mij hebben we een papegaai in huis . Toen we trouwens halverwege waren op weg naar het winkelcentrum draaide Eva zich om en zei: oh nee, we moeten terug naar huis, ik ben mijn portemonnee vergeten! Toen ik zei dat ze wat centjes van mij mocht lenen was het gelukkig goed . Even een vraagje over kolfrecht: dat heb je om te kolven of om je kindje live te voeden. Nu moet ik wel 2 keer kolven op mijn werk, dat is zeg een uurtje, dan heb ik nog een uurtje kolfrecht, bij Eva begon ik dan een uur later, zodat ik haar kon voeden en met om de 3 uur was ik dan op tijd weer thuis. Maar dat gaat nu natuurlijk niet op met de vaste tijden voor de sondevoeding. Maar heb ik dan nog steeds recht op die 2 uur? Als ze straks naar de opvang gaat is het wel handig, dan begin ik gewoon op tijd, maar stop een uur eerder zodat ik de voeding van 16:30 kan doen, maar als mijn vriend gewoon thuis is kan hij die voeding prima doen. Of is het gewoon, je geeft borstvoeding en hebt dus recht op kolfrecht, ongeacht de situatie?
Echt, echt, echt niet doen met een kind dat een week geleden buisjes heeft gekregen. Zoet stilstaand warm water zit vol met parasieten en algen enzo. Tenzij je haar een badmuts op zet, maar dat denk ik niet? Nee, daas! Ben niet bang van een mugje hoor!
Ga alleen even pootje baden zo hoor En met oordopjes in Zonder durf ik echt niet aan idd, ivm viezigheid in het water... En we hebben hier de mazzel van een recreatiemeer dat erg goed onderhouden en schoongehouden wordt... heeeeeel erg fijn Wat is een daas dan???? Hier geslapen vannacht van 20.45-23.45 (voeding)-6.30!!!!!!
Een daas is een hele dikke bijtende vlieg, geen steekvlieg dus. Zo'n beet doet echt heel zeer! Beest is een paar cm. lang. Bijten ook gewoon door je kleren heen. Ze zijn vooral gek op paarden en schapen, maar ze komen zeker met dit warme weer ook af op mensenzweet en die vinden ze ook niet te versmaden! Heb er ooit een beet van gehad; was echt doodziek en een bult zo groot als een sinaasappel!!! Maar goed; was het leuk bij het meertje? Hier ongeveer dezelfde nachttijden gehad: 20.15 - 00.00 (voeding) en wakker om 06.00. Mannetje wil niks eten, maar wel borst. We zitten weer op 4x nu.
O, aha, die heb ik nog nooit gezien dan! Gelukkig maar! Klinkt niet fijn, zo'n bee(s)t.... Pootjebaden was leuk, ze vindt water echt helemaal te gek. We zijn wel wat dieper geweest nog ook, maar alleen met handen vast, zodat ze zeker weten niet kon vallen. En 't was nog lekker rustig, enkel wat papa's of mama's met kleine dreumesjes eigenlijk, dus geen gespetter en geplons van grotere kids Huilen toen we weer weggingen, hahaha. Nou, ze zal begin augustus wel heerlijk genieten op de camping dan, bij het zwembad daar Ligt nu weer lekker te slapen, inslapen gaat ook stukken beter. Moet 'r ff een paar keer rechtleggen, maar dan gaat ze slapen zonder gehuild te hebben. Zal nog wel beter worden als ze met een paar dagen doorheeft dat dit dus nu is zoals het gaat Ze probeert nu wel uit trouwens, dus ze maakt mooie nep-jengels, hahaha. 't Verschil is errug duidelijk, Maar ik geniet er eigenlijk wel van: 't is erg fijn dat ze daar nu ruimte voor heeft, om mama uit te gaan proberen Nou, ga ff boodschapjes doen, even gebruik maken van het feit dat m'n man vandaag thuis werkt
O, en lekker he, dat je dan nog BV geeft, als ze zo ziek zijn? Weet je gewoon dat ze toch binnenkrijgen wat ze nodig hebben... Heeft hier volgens mij alle verschil gemaakt met een kind dat ondanks alle ziekte en gedoe toch steeds is blijven groeien..
Hallo allemaal! *blaast uit* Jee wat een hitte! Ik kom maar even kort, heb net een ellenlang telefoongesprek gevoerd en kan me niet meer zo goed concentreren, sorry dus! Snoopy: Ja dat vind ik ook een lastige, dat je van tevoren niet weet hoe het gaat. O, je zit inderdaad met de lange voedingstijd, dan moet je wel een late en vroege voeding geven inderdaad. Nou ja, dan maar even rustig wat opbouwen, zolang het met het kleine meisje maar goed gaat! Ik moest lachen om je Evaverhalen, wat ze allemaal zegt en doet! Rozemarijke: lekker gespetterd? Ik wil vanmiddag eigenlijk even gaan, maar durf het ook niet echt aan met Jens zijn oortjes nu... Iig gaan we van t weekend met zijn drietjes, maar dan nemen we gewoon een minibadje mee met een fles water denk ik maar... Jij flink bezig geweest gister dus, lekker he? Goeie nacht zeg! Jippie! Zogelukkig: O, gatver een daas! O ik word al gek als ik eraan denk. Ik ben niet bang voor wespen, bijen en muggen enzo, maar een horzel of een daas... Brrrr! Ze prikken ook om het prikken en zijn maar moeilijk af te poeieren (wij maken geen dieren dood, en daar zit je dan met je principes... ). Kleine mannetje nog steeds niet eten dus... duurt al een tijdje he, of heb ik dat mis? Salapio: Ja ik dacht al dat het een eind was naar t strand. Pfff dapper hoor, zie ik mezelf nog niet doen . En peuterspeelzaal: Wij willen verhuizen, dus ik denk niet dat Jens hier nog naar de psz gaat... Zou hier wel met pijn in mijn hart weggaan hoor, maar we willen wat meer rust en wat minder reistijd. Hanneke: Niet zwanger? Met je dagje bloedverlies? Stijve piemel: Hier heel vaak! Jens speelt trouwens wel eens in zijn blootje (vind ik goed voor zijn lichaamsbesef of hoe noem je dat) en dan zit ie ook aan zijn piemeltje en gaat dan heel hard lachen . Overigens ging ie van de week op het potje zitten en poepte toen, knappe kerel! Weet ie denk ik nog van zijn obstipatietijd, dan zette ik hem daar altijd op als ie moest, ging het wat makkelijker. Wel heel knap vind ik! Hier gaat het echt prima-de-luxe. *slaakt een zucht van verlichting*. Jens slaapt goed, in de avond nog onrustig, maar de nacht aan een stuk door. Is wel erg afhankelijk van de oordruppeltjes, maar voor het moment nu vind ik dat okee. Ook heeft ie iets verhoging. Overdag is ie wel wat jengelig, maar ja, wat wil je ook met dat warme weer... Hier in huis is het 29 graden, boven nog warmer. Op het terras is het vandaag echt niet uit te houden, en ik ben dus maar naar binnen gegaan, zo zonde vind ik dat! Gisteren was Roel thuis en hebben wij ons rommelkamertje opgeruimd. Nu is het hele huis een zooitje, overal ligt troep. Vanavond maar weer eens aanpakken dan, vind het nu echt te heet. Gistermiddag ging ik even op bikini-jacht, want ik pas mijn oude niet meer en wil gaan zwemmen zondag. Ik werd helemaal depri van de spiegel zeg, uiteindelijk de halve hema leeggekocht en thuis gepast, dat ging dan nog wel. Die spiegels in paskamers zijn echt stom, ik zag er niet uit!
Pfffff wat een hitte! In Lisa's kamer was het toen ze vanochtend sliep 31 graden! Nu de airco maar aangezet en het schommelt tussen de 27 en 28 graden, scheelt toch weer een stuk. Ik had wel alle deuren open staan, maar het hielp niets, ja, in de tocht was het lekker, maar daar mag Lisa niet in liggen (waarom mogen baby's eigenlijk niet in de tocht liggen? Lijkt me juist heerlijk afkoelen!) Nu zit ik samen met Lisa Barbie te kijken, erg hè? Maar Lisa vindt het leuk en ik stiekem ook Even een filmpje van gisteren van Lisa, toen papa haar te vroeg in bed had gelegd. Het is jammer dat ze niet wil lachen als ze het fototoestel ziet . Telkens als ik het filmpje zie heb ik echt zoiets van, is die echt van mij??? Ze is zó donker! Duidelijk echt meer mijn vriend dan ik. YouTube - Lisa gaat niet slapen Ik kom vanavond terug, nu niet zoveel puf....
hoi dames, eerste x dat ik mij in dit onderdeel van het bv topic kom melden maar ik had een vraagje waar jullie mij vast antwoord op kunnen geven. mijn dochtertje van 3 weken krijgt borstvoeding van en dat loopt super. nu had ik een vraag omtrent mijn zoontje van 20 maanden... hij staat er heel vaak bij: proeven mama, proeven?? hij wil dan proeven... nu heb ik in het topic van foto's iemand zien tandemvoeden... lijkt me echt prachtig... maar zou jamie nog aan en uit de borst kunnen drinken?? ik ben namelijk bang dat zijn tanden er eens goed inzet... mijn tepels zijn nog redelijk gevoelig (door de kloven die nu eindelijk genezen zijn!) ik hoop dat iemand mij kan helpen en mss nog wat advies kan geven enzo...
Waarschijnlijk is ie de drinktechniek verleerd, maar je kunt hem natuurlijk altijd even voorzichtig laten proberen... helpt iig vaak tegen jaloezie Als ie heeft ervaren dat hij er niks uitkrijgt, is de interesse wel weer weg ws