Borstvoeding en Trots deel 2....

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door jingels, 21 jan 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. raspberry

raspberry Niet meer actief

@Snoopy: wat een schattig filmpje! Lekker, die heerlijk 'glazige' babyblik nog... :) Ze ziet er goed uit zo!
    Over tocht: dan koelen ze teveel af volgens mij.

@Ireen: je moet ook gaan passen bij de H&M :D Die hebben spiegels die je uitrekken. Heel goed voor je ego, (nadeel is alleen dat het dan thuis altijd even wennen is hoe het dan staat :D)
    Maar klinkit goed, jullie nachten! Lekker zeg! En zo simpel dus te verhelpen, met wat druppels!

Hier ook last van de warmte, pfff.... 't is vandaag echt echt heet zeg! En wat benauwd ook hier :(
    Nouja, ik zit binnen, ff niet buiten zo!

2. Ireen

Ireen Fanatiek lid

8 sep 2008
    2.305
    1
    0
    Rozemarijke: Ja heerlijke nachten inderdaad! Komt zeker mede door de druppels, maar.... Laten we mijn dieet niet vergeten, van pijn in je oren krijg je immers geen buikpijn ;)

Snoopy, wat een schatje! En zulke lekkere spekkies! Heerlijk!

Rest ben ik vergeten, maar het is ook véél te warm!

3. appelsientje

appelsientje Fanatiek lid

5 mei 2007
    1.308
    0
    0
    zwaaaaai allemaal, veel te warm pffff..

Hier een koortslip, ben ik dus helemaal niet blij mee. Dus wel 100x per dag mijn handen wassen en van die pads/pleisters van compeed op mijn lip en het ergste: mijn schatjes GEEN KUSJES GEVEN.... baal baal..

4. appelsientje

5 mei 2007
    1.308
    0
    0
    sharon20, je zou ook wat af kunnen kolven en hem zo laten proeven uit een bekertje, dan moet hij ook wel bij het kolven aanwezig zijn anders snapt hij natuurlijk niet dat het uit jou komt...
    T geeft L vaak een kusje na de voeding en heeft dan vaak nog wel wat om haar mond zitten en dan zegt hij ook altijd, hmm lekkere melk mama!! Maar ja hij heeft natuurlijk ook 10 mnd bv gehad, dus dat herinnerd hij zich waarschijnlijk nog wel!

5. appelsientje

5 mei 2007
    1.308
    0
    0
    snoopy, wat een schatje is Lisa zeg!!! Heerlijk, zo mooi haar en lekkere spekkies, mooi meisje hoor!

6. evenstar

evenstar VIP lid

22 jan 2009
    9.809
    4
    38
    postdoc/docent universiteit
    import Noorderling
    oooh snoopy wat een snoepie. :D

Ik zit op Ameland, heerlijk op vakantie. Maar wel balen. Kolf niet mee. Dom. Vergeten. En ik heb WEER een megaharde plek, Renske heeft het al drie keer geprobeerd, maar ze krijgt er niks uit :(

Auw. Wat kan ik doen? Helpt een bad? Ik heb er al met haar in gezeten, maar dat was een lauw bad. We zijn namelijk gesmolten. Pffff.

7. Ireen

Ireen Fanatiek lid

8 sep 2008
    2.305
    1
    0
    ja! ja! In bad kan helpen! En daarna bij je laten drinken. Of warme compressen, zoiets. En goed masseren (in bad). Verder kan ik niet veel bedenken :(:) Balen!

8. Sharon20

Sharon20 Fanatiek lid

19 feb 2008
    3.365
    0
    36
    essen
    hey bedankt, ik voed soms met tepelhoedjes (zeer gevoelige tepels) en vaak doe ik dan wat melk in het hoedje masseren zeg maar en dan krijgt jamie dat... in het begin vroeg ik nog? en zei hij neej! zusje! maar nu komt hij steeds vaker: proeven, proeven?? dus hij vind het toch wel lekker... kolven wil ik het liefst niet doen, ik ben bang dat dat mijn productie een beetje in de war brengt...

9. Salapio

Salapio VIP lid

15 jan 2007
    13.917
    0
    0
    Zuid-Holland
    In heel warm bad (lekker met dit weer) en dan borst naar de tepel toe masseren, je doet het goed als je wolkjes melk in het water ziet. Bij mij heeft dat goed geholpen toen ik verstopt zat ;)

Sharon, M heeft 1x bij mij gedronken ... of beter 'gedronken'. Likje aan 1 tepel en een likje aan de ander, toen zei ze: Klaaar! :D. Ze mag wel mamamelk drinken als T zn fles niet leeg drinkt. Maar dat gebeurt maar zelden

10. Salapio

Salapio VIP lid

15 jan 2007
    13.917
    0
    0
    Zuid-Holland
    Snoopy wat een mooi en lief en helder meiske!

Tobe alarm ... slaap wel allemaal!

11. Salapio

Salapio VIP lid

15 jan 2007
    13.917
    0
    0
    Zuid-Holland
    Loop T zn kamer in ... ligt heerlijk te dromen ... nou ja. Komt zo wel weer ;) (had eerst nog even mn tanden gepoetst).

Vandaag naar mn werk. Zit in de trein. Denk: heerlijk zo zonder tas op pad (had alleen een lange vergadering bij collega thuis). Hmmm ... zonder tas ... k*t! Kolf vergeten ... *dom*. Was pas tegen half 5 thuis, T één borst gedronken en uit de andere een volledige voeding gekolft. Was wel pijnlijk en
    ( . )( . ) :D

T heeft vanochtend prikjes gehad. En lijkt nergens last van te hebben. Wel van de vuvuzela's trouwens, die vindt ie maar eng. M heeft een dagje bij opa en oma gespeeld en wilde daar niet meer weg. Wie weet gaat het uit logeren gaan zo vanzelf. Zou het wel leuk voor dr vinden als ze daar plezier in zou hebben: 100% o&o-aandacht is machtigmooi natuurlijk ;)

12. Pipelina

Pipelina VIP lid

11 nov 2007
    5.111
    2
    0
    He wat een leuk topic! Als het mag, wil ik me graag aansluiten!
    Ik ben mama van een dochter en een zoon. Mijn dochter heb ik 11,5 maand BV gegeven, toen wou ze zelf niet meer. Mijn zoon is nu 10 weken en lust graag mama melk! Mijn beertje is in 9 weken tijd al 3600 gram gegroeid. Dus heerlijke rollen, all over! :D en daar ben ik nou trots op, dat we dat samen doen, van mijn melk!!

13. evenstar

evenstar VIP lid

22 jan 2009
    9.809
    4
    38
    import Noorderling
    Hai Pipelina, welkom :D Ik hoop net als jij ongeveer een jaar bv te geven, of langer - gewoon tot ze het zelf niet meer wil (ok, ik hoef geen kleuter aan de borst, maar toch).

Leuk, een zoontje erbij! Leuke namen ook :) Hij groeit heel goed zeg! Tjee, volgens mij is hij nog zwaarder dan Renske toen die 2 mnd was, dat moet idd wel rollen all over zijn hahaha.

14. evenstar

evenstar VIP lid

22 jan 2009
    9.809
    4
    38
    import Noorderling
    Even update over mijn verstopping... dit was de ergste verstopping ooit. Weer links, het is altijd links en ik heb het bijna wekelijks in meer of mindere mate.

Om 23 uur ben ik in het heetste bad gegaan dat ik kon verdragen en heb ik gemasseerd, voor zover dat niet TE pijnlijk was. Idd, witte wolkjes, maar ik denk niet uit die kanaaltjes. Het bleef hard en pijnlijk. Gelukkig kwam R al om 00:00 ofzo, maar dat werd een vreselijke frustratie. Er kwam een TSR, maar ze begon al snel te zuigen (hard) zonder te slikken, dus kreeg ze er niks uit. Op een gegeven moment werd ze zo pissig dat ik haar maar weer rechts gevoed heb. Toen ze die leeghad weer links aangelegd, al was het alleen om toe te schieten en hem zelf leeg te kolven met de hand ofzo. Maar ze viel in slaap. Wakker gelegen van de pijn tot de volgende voeding, met mijn hand kolven lukte niet en deed ook teveel pijn. Om 3 uur wilde ze drinken, maar weer hetzelfde: ze kreeg er een paar slokken uit, werd toen verdrietig en heeft weer rechts leeggedronken. Gelukkig weet ik van mijn kolfsessies dat ik rechts HEEL veel melk heb (250 cc soms, en na een korte tijd is het altijd weer aangevuld tot minstens 150 cc). Nog meer pijn, en nu waren het echt knikkers en een harde steen eronder, ik werd toen echt bang. Ik zit op Ameland en er is hier niks! Straks kon ik niet eens R voldoende voeding geven, ik heb niks bij me aan voorraad.

Om halfvijf was ze alweer wakker, en godzijdank wilde ze, na heel lang kroelen en kletsen, drinken.

Toen het toeschoot voelde ik het al, PLOP!!! aaaaah... pfff... :)

Maar ik BAAAAAL hier zo van, steeds die dreigende BO, het doet zo'n pijn... ik weet gewoon niet wat ik moet doen om het te voorkomen. Ik heb het advies hier van de LK gekregen om een paar keer per dag de borst die ze niet drinkt leeg te kolven. Ik voed 1 borst per keer en ws. worden ze dus niet vaak genoeg geleegd.

Nou, tot later weer, sorry voor de egopost, ik zit lekker in het zonnetje op ons terras bij een superdeluxe huisje op Ameland en kan nu genieten. Ga wel even een handkolfje kopen bij de enige drogist die er is :(

15. Ireen

Ireen Fanatiek lid

8 sep 2008
    2.305
    1
    0
    Haaai evenstar!

Zal ik mijn handkolf even naar je opsturen anders? Die gebruik ik toch niet, hoef je geen hele nieuwe te kopen voor een paar dagen?!

16. Ireen

Ireen Fanatiek lid

8 sep 2008
    2.305
    1
    0
    Onee is morgen natuurlijk zondag, dat gaat dan niet op tijd komen. Vervelend zeg, maar fijn dat het probleem voor nu even verholpen is!

17. geke

geke Fanatiek lid

10 mei 2006
    3.155
    0
    0
    Snoopy: superlief filmpje. Jo was ook zon donker babietje maar is nu blond :) Wie weet...

Hoi pipelina! Wow, klinkt goed van je zoontje. Zeker mag je daar trots op zijn :)

Evenstar: volgens mij hoeven die verstoppingen geen gevolg te zijn van overproductie. Ik had het ook vaak en had bepaald geen last van overproductie. Ik denk dat de een er gewoon gevoeliger voor is dan de ander. Op den duur worden je borsten wat flexibeler en maakt het wat minder uit hoe vaak ze geleegd worden. Het gaat dus vanzelf beter. Voor nu gewoon goed op letten, je bent er steeds op tijd bij gelukkig. Het is vervelend, dat wel. En als het echt een BO wordt is het nog veel vervelender maar ook dat gaat als je er snel wat aan doet gauw weer over.
    O, en paar keer per dag leegkolven heeft natuurlijk als nadeel dat je dan de productie in stand houdt... Klinkt alsof Renske een favoriete borst heeft (rechts) en dus liever daar veel drinkt (daarom heb je daar ook meer melk als je kolft). Proberen vaker of langer links te laten drinken?

Kolf vergeten hangt in de lucht dus... of allemaal vergeetachtig van de warmte.

Ik heb even een uurtje verplichte bedrust (o, wat verstandig van mij!)
    Ben bekleding voor wiegje aan het maken, wordt eindelijk wat met t kamertje. Maar geen weer om te klussen dus kan het vriendlief niet aandoen plank en gordijnrails op te laten hangen :p

18. Ireen

Ireen Fanatiek lid

8 sep 2008
    2.305
    1
    0
    Het is hier een drama, gisteravond ook al. Jens krijst alles bij elkaar. Lachen als we bij hem zijn, zodra hij alleen is gaat ie helemaal over de rooie. Helaas lukt bij ons slapen écht écht écht niet... Laten hem dus huilen en gaan steeds troosten, maar is een gebed zonder end en zó ontzettend zielig! Ben benieuwd, gisteravond was het half twaalf dat ie een keer sliep...

19. evenstar

evenstar VIP lid

22 jan 2009
    9.809
    4
    38
    import Noorderling
    Pfff Ireen, hoe hou je het vol... was hij altijd een moeilijke slaper?

20. Ireen

Ireen Fanatiek lid

8 sep 2008
    2.305
    1
    0
    Jups... Vanaf dat ie vier weken was. Huilbabietje, al haat ik dat woord. Kiss syndroom, ingebakerd geweest, heél veel buikpijn, niet slapen overdag, 's nachts tig voedingen, heel veel onrust, niet bij ons kunnen slapen, overprikkeld, enorme hyperarousel... gaat nu een stuk beter, zeker afgelopen week, alleen de avonden nog. Ben gewoon een beetje klaar ermee. Soms ben ik zo wanhopig dat ik ergens denk: 'We doen hem weg en maken er een die wel slaapt'. Zou ik natuurlijk nooit nooit nooit willen en doen en ik vind het vreselijk dat dat af en toe door mijn hoofd schiet en ik hou zielsveel van hem, maar het wordt nu tijd dat de rust hier gaat wederkeren. Maar zoals ik al zei, we gaan echt de goede kant op en het gaat steeds beter. Meestal twee stappen vooruit en dan 1 terug, maar das toch een stapje verder he? Nu overdag gaat het prima en 's nachts ook. 's avonds sliep ie altijd goed in, wel onrustig maar geen grote problemen, en nu dit... We zullen zien, het komt vast een keertje goed!

Deel Deze Pagina