De korst is ook nog besmettelijk! Ik heb ook een mega koortslip gehad na de geboorte van Floris. Net als of het dan ff er allemaal uit moet! hihi Het meest besmettelijke is het vocht, maar let vooral goed op je handhygiene. Wat ik trouwens toen heb gedaan is toe de korst week wad geworden, na het douchen, deze er afgehaald. Met een droog washandje erover heen gescrubd. Deed ff pijn, maar dan is wel alles weg.
Ben ik weer, inmiddels ook al naar de kinderarts geweest. Lisa is goed gegroeid en weegt nu 7040 gram en is 62,5 cm lang! Ze heeft haar eigen lijntje weer gevonden gelukkig, want ze was natuurlijk wel afgevallen door het ziek zijn, maar eerlijk gezegd is dat toen helemaal langs mee heen gegaan, was wel het laatste waar ik me druk om maakte (aangezien ze toch de nodige reserves had) En iets waar ik zó blij mee ben: Lisa is in slaap gevallen in de maxicosi!!!! Met de reflux was het alleen maar krijsen in de maxicosi, na de ziekenhuisopname heeft ze er wel wakker in gezeten, maar nu was ze zó moe toen we weggingen en is ze op weg naar huis (toen we nog in het ziekenhuis liepen) in slaap gevallen. Eigenlijk iets heel normaals, maar voor ons erg bijzonder. Het is 3 maanden geleden dat dit is gebeurd. Thuis werd ze snel wakker en heb ik haar in bed gelegd waar ze nu verder slaapt. Ireen, ik ben van plan het kolven ook echt wel vol te houden, ik vind het zo belangrijk. En wat is nou 1 keer een kwartier en dan nog 4 a 5 keer hooguit 10 minuten? Maar soms ben ik eindelijk klaar met van alles en moet ik nog kolven. Heel irritant. Maar het is voor een goed doel . Ik hoef ook maar 2 keer per dag te kolven als ik alleen ben met de kinderen en dat is alleen op dinsdag en donderdag. Verder is mijn vriend over het algemeen thuis en kan ik ongestoord kolven. Ik zal jouw techniek eens proberen op de momenten dat ik daar de tijd voor heb! De duoderm trekken wij voorzichtig eraf, ik maak het dan wel wat vochtig. Zelfde met de fixomull die direct op haar huid zit (naast haar neus). Laatst een keertje te snel eraf gehaald zonder nat te maken en dat ging dus bloeden . Ik heb trouwens de cavilon spray besteld bij de apotheek, hopelijk werkt het goed, want Lisa's wang is telkens zo rood. De wang waar een paar weken terug de pleisters zaten is nog steeds erg gevoelig en wordt snel rood. Ik heb wel een stiefmoeder en op haar kan ik wel rekenen als ik hulp nodig heb, maar ze is en blijft toch niet mijn echte moeder. We liggen elkaar gewoon niet echt. Heb helaas nooit het echte moedergevoel gekend, ja, vanuit mijzelf nu en ik wil heel graag dat mijn dochters wél kunnen ervaren hoe het is om een moeder te hebben die onvoorwaardelijk van ze houdt en altijd voor ze klaarstaat Oh de Vlietlanden, dat ken ik nog wel! Ben er vroeger heel veel geweest, woonde toen in Voorschoten. Vriendinnetje van me woonde tegenover de fietsbrug, erg fijn dat die er is gekomen, want toen was het 5 minuten fietsen voor mij en was ik er! Ik weet nog wel dat er 14 jaar terug vaak blauwalgen waren, dus goed dat je Jens er niet in hebt laten zwemmen. Het is mooi fietsen inderdaad ernaartoe, toen ik op het gym in Leiden zat fietsten we in de zomer altijd langs de Vliet naar huis, zo mooi! Salapio, heb ik het goed onthouden dus . En jullie wonen dus dicht bij een meertje (of moest je ver lopen ), leuk hoor! Wel sneu dat T zo'n last heeft van z'n tandjes en fijn voor jou dat hij wel meteen sliep toen je ging lopen Zogelukkig, ik wil wel een konijntje , maar mijn vriend nog absoluut niet, die heeft er sowieso weinig mee. Maar over een jaar of 2 komt er hier weer een cavia, 2 denk ik zelfs. Vind ik zelf leuk en ik vind het belangrijk dat de kinderen met dieren opgroeien. Vriendlief heeft de komende 2 jaar geluk en straks dus pech
Hallo allemaal, hoe issie hier? Eindelijk tijd om alles even rustig door te lezen. Het gaat hier best wel lekker, al kon ik met T beter tegen die nachtvoedingen, ik zit nu echt slaapdronken te voeden s nachts en kan me soms niet eens herinneren of ik nou gevoed heb of niet. Maar ze slaapt lekker weer in s nachts dus kan ik ook weer lekker tukken! Ireen, wat vervelend dat jullie standaard zulke moeilijke nachten hebben. Inderdaad ik kan me voorstellen dat dat op breekt en ik denk dat er bij mij dan ook wel eens die gedachte door mijn hoofd zou komen. Oke, je wilt je kindje natuurlijk niet kwijt, maar je wil gewoon een nachtje zonder gedoe en even lekker bij tanken! Snoopy, hahaha koekoek, dat zeg ik ook zo vaak en mijn man zegt heel vaak joehoe. Dat neemt T ook over, heel grappig is dat he? Zit je al over je liter? Pipelina, welkom welkom! Die koortslip is gelukkig maar een heel kleintje. Er zit nu een korstje op en is al genezende. Ik voelde dit keer heel goed de tintelingen en ben direct met zovirax gaan smeren. Volgende dag van die pads gehaald en toen waren de blaasjes die dag erna al ingedroogd. Nog een dagje met die pads op gezeten. Maar nu is het echt alleen nog maar een korstje en als ik weer een pad opdoe dan wordt ie week en dan heelt het weer heel slecht. Ik zal nog wel even geen kusjes geven (voor de zekerheid) en ik was mijn handen echt wel 100x (voor mijn gevoel dan he?). Ik vind het helemaal niet leuk!! Salapio, kolf vergeten, tjeeee, zal wel niet zo fijn gevoeld hebben zeg! Ik wist helemaal niet dat jij koemelk vrij was? Maar ik kom nog maar net hier kijken natuurlijk. Fijn dat het provoceren goed lijkt/leek, hoe gaat het nu daarmee? ZG, wij hebben het ook nooit prettig gevonden als T zich zo kwaad maakte door inderdaad hitte, kiezen etc etc. Ik nam hem dan lekker bij me en als hij dan moe genoeg was dan hupakee weer terug naar zijn eigen bedje. (vond het stiekem zelf ook nog wel even lekker om nog even met mijn ventje te knuffelen) Jonge konijnen wat leuk! Ja ik zou ze ook het liefst allemaal willen houden, niet een goed idee dus. RM, ookal een onrustig meisje, hoe was de nacht? Heeft ze nog lekker geslapen op de pap?
Dat vind ik nu leuk van je ouders! Hippe vogels, haha! Mijn moeder vraagt er niet meer naar, of ik nog voed. Als ik zeg: "ik ga voeden" of "toen ik gisteren voedde" of zoiets, rollen haar ogen eruit. Jammer hoor, dat je eigen moeder denkt dat vanaf 1 jaar koemelk beter of minstens net zo goed is als melk uit je eigen tiet. Maar goed; zij had er ook niks mee, bij ons alle 4 niet.
Er staat wel in het labeltje dat het ongeschikt is als 'sleepwear' ... weet niet wat ik daar nu van moet denken. Het is 100% katoen ... T slaapt met dit weer namelijk vaak in romper + slaapzak.
Goedemorgen! Zo, de kinderen slapen nog/weer Appelsientje, het is gewoon wat hectischer met 2 kindjes natuurlijk, als de kleine dan even lekker slaapt, heb je de grote wel die aandacht wil . Maar dat slaapdronken voeden 's nachts had ik bij Eva ook, heerlijk, als je dan lekker allebei weer verder kunt slapen. Salapio, gave romper zeg! Leuk dat je ouders die hebben gegeven , mijn ouders zijn niet zo, die van mijn nichtje (mijn oom en tante dus) wel, vind ik echt geweldig! Wel vaag, ongeschikt als sleepwear maar wel 100% katoen? Zou het gewoon aantrekken (bij T dus ) Oh en dank je! (banner) Zogelukkig, jammer dat je moeder zo reageert. Mijn ouders staan er gelukkig gewoon open in en vinden het allemaal wel prima. Mijn nichtje heeft alle vier de kinderen ook ongeveer een jaar gevoed, ik Eva 14 maanden, dus de familie is het ook wel gewend inmiddels . Mijn schoonmoeder heeft haar 4 kinderen telkens zo'n 6 weken gevoed en vond het toen wel best. Prima, maar toen ik zwanger was van Eva zat ze al tegen mij te verkondigen dat 6 weken bv geven genoeg was. Heb toen ook meteen gezegd dat we wel zouden zien en dat ik waarschijnlijk graag een jaar borstvoeding wilde geven. En nu vind ze het een beetje onzin dat ik alles kolf, want het zou zoveel stress schelen om op kunstvoeding over te stappen. Ik heb aangegeven dat het inderdaad veel makkelijker is, water met een paar schepjes, maar dat ik borstvoeding ook heel belangrijk vind en het gaat prima, het kolven. Gelukkig weet ze inmiddels dat ze niet verder door moet drammen omdat ik dan boos wordt Ireen, zwaai! Alles goed? Hanneke heb ik ook al even gemist inderdaad, ik hoop dat alles goed gaat, niets voor haar om zo lang hier niet te zijn. Gisteren 1210ml gekolfd! Weer een nieuw record, maar is wel een beetje vals spelen natuurlijk Ik zat net de gewichten van Eva en Lisa te bekijken rond de 15 weken, zie ik dat Lisa nu weegt wat Eva met 19 weken (4 weken later dus) woog! De verhouding is wel precies het zelfde, rond de 62 cm met 7 kilo. Ik dacht dat ze gelijk op gingen, maar Lisa groeit dus harder, leuk om te zien. Zou best door het slapen kunnen komen, Eva dronk altijd wel prima, maar sliep overdag telkens maar 3 kwartier per keer. Lisa slaapt echt veel beter, maar drinkt dus niet maar ze krijgt precies waar ze behoefte aan heeft. Als we meer zouden geven zou dat er toch uit komen.
Moet je met een korreltje zout nemen, net zoiets als op labels van slabbers regelmatig staat: binnenstebuiten wassen.... Heeft geloof ik te maken met dat dat spul dan niet brandwerend is gemaakt en daarom mogen ze het niet als slaapkleding verkopen. Zoiets... @all: ff snel verder hoor, hier drama's Stomme hoektanden... :x Alles verder dan 1 stap bij Thirza vandaan is brullen en overstuur. Zucht... Buiten gaat het nog wel, dus ben veel met 'r de hort op geweest gisteren, maar zodra ik hier in huis iets moet doen.... Vandaag werken, Thirza bij de gastouder, dus ff een dag mentaal bijtanken Kan ik er morgen weer tegenaan Verder zwaai ik gewoon even naar iedereen!
Allereerst: @Ireen: Succes bij de kinderarts vandaag! Ik hoop natuurlijk niet dat er iets ernstigs is, maar wel iets waar wat aan gedaan kan worden, zodat Jens niet meer zo gauw overstuur is en beter gaat slapen!!! @Rozemarijke: Oh jee; hoektanden. Heeft ze dan verder alle kiezen al? Hier krijgt zoon de tweede rij kiezen overal, hij heeft nu dus 4 hele en dan 4 nieuwe. @Snoopy; nou, over je opbrengst hoef je niet te klagen idd! Geef je dat allemaal? Hier vond de kinderarts 1000c meer dan voldoende. Heeft jouw vriend buitenlands bloed? Lisa is zo donker! Ik vind het echt grappig dat twee zusjes zo kunnen verschillen! Worden er nu nog pogingen ondernomen om Lisa uit een fles oid te laten drinken? Heb je nog begeleiding van die logopodiste? Ja, caafjes, die heb ik ook altijd gehad, maar heb nu geen kooien-beesten meer binnen en buiten deden ze het toch niet zo goed, vaak verkouden die beestjes, een konijn kan veel meer aan. @Salapio: ik zou niet weten waarom dat erin staat! Ik zou het wel goed wassen eerst (nacht koud water met azijn tegen het verkleuren). Hier alleen wollen en bio-katoen rompers. Bovenkleding wel van gewone katoen. @Appelsientje: wij doen niks op de klok en zoon hoeft niet naar de opvang de volgende dag en hij slaapt nog 2x overdag, dus hoeft hij van ons niet om 19.00 uur in bed te liggen. Wij eten altijd pas om 19.30, daarna in bad, nog voeden en dan ligt hij er nooit voor 20.15 uur in. Gisteren wou het niet lukken (zulke zure poep door de kiezen!), dus mocht hij nog lekker beneden spelen. Op gegeven moment wordt hij dan stil en gaat dan in zijn ogen wrijven en tussen je benen hangen. dan is het naar bed en meteen slapen om 21.30. Dan zou je denken: die slaapt vast uit, maar nee hoor; 6 uur was het! Ik kan maar moeilijk afscheid nemen van m'n beestjes altijd... Dit nestje was ook niet de bedoeling. Dit krijgertje was al zwanger toen ik haar kreeg! @Hanneke: ik mis je!
Hi! Rozemarijke, tandendrama dus, gelukkig is het lekker weer om naar buiten te gaan, maar het blijft vervelend. Zogelukkig, nee ik geef niet alles hoor. De kinderarts vind 1000cc ook voldoende, blijkt ook wel, want Lisa groeit nu zo'n 250 gram per week, prima dus. Lisa krijgt 6x160=960. Maar ik doe altijd iets meer in de flesjes en om de pompset (slangetjes) te vullen (1 keer per dag) hebben we 20nml extra nodig. Dus heb wel ruim een liter nodig per dag. En ik wil wat voorraad, voor hier thuis en op het kdv ook wat. Nog een paar dagen domperidon en dan stop ik weer ermee. We proberen nog elke dag een flesje bij Lisa, maar ze heeft meestal geen interesse, of ze kan er niets mee. Het kan best zijn dat ze het opeens door gaat krijgen, maar ik denk het niet. Ik zou soms de borst nog wel eens willen proberen, maar ik merk dat Lisa er onrustig van wordt, in de buurt van mijn borsten. Denk dat het ook echt wel met de reflux te maken heeft. Ik vind het eerlijk gezegd wel prima zo, het is niet leuk als je kindje niet drinkt, maar een kindje dat niet lekker in haar vel zit en de hele avond huilt door reflux is ook niet leuk. Lisa is een heel ander kind geworden met de sonde. We hebben op dit geen begeleiding van een logopediste, ze kan nu niets voor ons doen. Eind deze maand komt ze hier langs en gaan we beginnen met pap. Dus een beginnetje met het eten. Lisa krijgt nu haar medicijnen ook van de lepel, maak ik ook een papje van en dat gaat wel aardig. Maar ze is er eigenlijk nog iets te jong voor, maar die medicijnen moeten echt met een lepel anders kan het niet. Wij hadden de caafjes altijd binnen, ik vind buiten voor caafjes inderdaad niet zo geschikt. De buren hebben wel caafjes buiten en dat gaat geloof ik wel goed. Ik vind het in ieder geval gezellig klinken Hier lekker rustig, Lisa ligt in bed, ze heeft sinds gisteravond echt haar duim ontdekt en is net voor het eerst lekker met duim in slaap gevallen. Vind ik zo fijn dat ze helemaal zelf lekker in slaap kan vallen, zeker als ze straks naar het kdv gaat. En ik hoef er niet een kwartier ofzo bij te blijven . Ik vind het nog steeds apart dat ze niet wakker wordt als de voeding klaar is, dat ding piept best hard. Wat wel grappig is trouwens, de laatste tijd kijken wij natuurlijk vaak voetbal en mijn vriend had dan regelmatig van huh, waarom fluit de scheidsrechter nou? Was het de voeding die klaar was , door de babyfoon klinkt het net als zo'n scheidsrechterfluitje Nou Lisa slaapt dus, ik ga even kolven!
Hallo dames, Ben een tijdje niet geweest vanwege Jelte´s oorontsteking, zaten we donderdagavond toch nog op de HAP. Met neusspray en pcm ging het maar niet over dus toch maar de stap naar de dokter gemaakt. NU met de ab gaat het wel iets beter,maar het is nog niet je-van-het. Ook M inke is niet helemaal fit. Grijpt steeds naar haar oortjes, weer zat natuurlijk niet mee ( veel te warm), last van d´r tandjes, niet willen slapen ´s avonds. ´s Nachts slaapt ze wel goed. Tot gauw weer.
Hallo allemaal! Snoopy: Leuke banner inderdaad! Jeej jij hebt lekker gekolfd zeg! En super dat ze zo goed groeit! Jens dronk met zes maanden de max, hij dronk toen 1150 ml en dat moest ik toen aanvullen met kv, want kreeg zoveel niet gekolfd (dat was ook de periode dat hij net ging bijten en borstweigeren, toen liep het kolven niet zo lekker en we moesten veel weggooien omdat hij de fles niet snapte). Nou moet ik zeggen dat Jens wel een grote eter is hoor, die eet als ie in goede doen is ongeveer net zoveel als ik op een dag toen ik nog niet op dieet was (eet nu veel meer, heb hele dag trek ). Gooi je de melk die als laatste in de slang is weg dan? Ik deed altijd wat water in het flesje dan en liet hem dan nog 15 ml (dat ging bij ons in de slang) lopen, dan kreeg het kindje alle melk (helaas waren er weinig kolvende mama's maar als het kindje mamamelk kreeg dan deden we dat zo). Ik maak me ook een beetje zorgen om Hanneke ... Mag natuurlijk weg blijven zolang ze wil, maar normaal is ze er elke dag... Zogelukkig: Dank! Zullen heus geen heftige dingen uitkomen bij de kinderarts, daarvoor is Jens te 'normaal' (haat die term). Tja behalve het inslapen gaat het slapen de laatste twee weken best goed, dus vind het wel moeilijk nu, komen we daar en dan gaat het juist beter. Maar goed ik zal wel zeggen dat ik drie weken op dieet ben en dat het volgens mij geen toeval is. Jullie ook de bio-cotton rompers, lekker he? Hoewel we nu ook een stel gewoon dunne van de hema hebben (ik hou van de hema ) die zijn ook fijn, lekker luchtig. Zo je zoon heeft al een heel gebit! Hier nog geen kiezen, wel twee op komst. Hij had met zeven maanden al acht tanden, en nu al een hele tijd niets. Voeden: Jammer dat je moeder het niet kan opbrengen om zich een beetje in te leven, of hoe zeg je zoiets (ik zeg het vast verkeerd maar je snapt het vast wel). Mijn moeder vond dat ik met zes maanden moest overstappen, maar dat was meer omdat ze zag dat ik het op dat moment niet trok. Ik trok het ook niet, had verdriet omdat Jens niet meer bij me wilde drinken, verdriet omdat hij niet goed in zijn vel zat en was heel erg moe, maar ik ben zo blij dat ik heb doorgezet. Mijn schoonmoeder begrijpt het al helemaal niet, maar is wel zo wijs om er niets meer over te zeggen. Haar moeder (Roels oma dus) daarentegen moedigt me zo hard mogelijk aan (ze is 89, heerlijk mens) en applaudiseert luid als ik na het kolven beneden kom met een vol flesje! Ze heeft haar kinderen allemaal aan de borst gehad, op 1 na, die mocht ze niet zelf voeden van de verpleegkundige omdat hij te klein was en zij te weinig melk had (wat natuurlijk niet zo was). Tot op de dag van vandaag vertelt ze me iedere keer opnieuw hoe erg ze het vindt dat ze hem niet zelf mocht voeden, zo mooi! Salapio: Wat rozemarijke al zegt, ze zetten dat erin om zich in te dekken. Net als dat je een trekbeestje hebt met een enorm kort touwtje, waar je dan zelf een langere aan moet doen, maar dat heb je dan zelf gedaan, dus als je kind erdoor gewurgd wordt, kun je de fabrikant niet aanklagen 8). Gisteren ging inslapen weer goed. Duurde wel even en wel gehuild maar geen enorm drama, dus dat is prima. Vannacht wel weer wat onrustig. Dank voor t vragen! Denk je dat dat meertje van jullie dichtbij mij is? Rozemarijke: Och, nu de tandjes weer... Sterkte! Jingels: Beterschap voor de kinderen en sterkte voor papa en mama! Nou, hier gaat het dus goed. Zoals ik al schreef wel een beetje dubbel, het gaat de laatste weken eigenlijk beter dan eerder (hoewel wij het wel minder goed trekken als er dan wat is) en dan komen we daar straks bij de kinderarts en dan voel ik me zo'n zeur. Maar goed zo gaat het al het hele jaar, iedere keer dat wij besluiten dat we nu toch echt weer naar de huisarts gaan dan knapt hij even wat op, en daarna weer mis. Dus we gaan maar gewoon. Zowiezo zou ik graag in het reguliere circuit bevestigd zien dat er wellicht sprake is van een koemelkallergie/gevoeligheid in plaats van dat we blijven gissen. En even naar zijn oren kijken is nog steeds geen overbodige luxe. Vannacht had hij weer wat last, maar niet zo erg als twee weken terug. Oordruppels zijn op. Gister kwam er een enorme berg aan velletjes uit zijn oor. Ik heb gister alles maar even opgeschreven, anders vergeet ik straks de helft. We moeten er om half drie zijn en heb Jens maar eerder op bed gelegd voor zijn tuk. Hij ging gelijk slapen (!) en nu maar hopen dat hij wel een aardig tukje doet, want eind van de middag slapen lukt hem niet. Fijne dag allemaal!
Overigens, wat ik nog even hier wilde melden, het kindje van mijn nichtje heeft nu twee keer een voeding van mij gedronken (van de vijf liter die anders door de gootsteen moet). Ze is geen goede drinker en ze moeten enorm hun best doen om haar de fles leeg te laten drinken, en mijn melk dronk ze zo in een keer op Ben ik natuurlijk enorm trots op. Mijn nichtje heeft ook acht maanden voor haar gekolfd maar is daar recent mee gestopt. Haar kindje heeft een syndroom en daardoor nogal wat gezondheidsproblemen. Ze zijn heel blij dat ze nu een voeding per dag moedermelk kunnen geven. Alles wat ik nu overhou vries ik ook weer in voor hen. Nou ja, dat wilde ik nog even melden, ben er zo blij mee dat het niet allemaal voor niets gekolfd is.
@Ireen: ach ja; zal je altijd zien dat het zo gaat, hier ook hoor! Eerst tijden aanzien en als je dan een keer naar huisarts gaat of cb moet, dan doet je kind het altijd goed. Daarom werd er pas bij 4,5 maand een verborgen reflux met slokdarmontsteking ontdekt. Ik heb weleens filmpjes gemaakt van m'n kind, zo van: dat moeten ze eens zien hoe hij nu doet!
@ireen: wat super dat je dat voor je achternichtje doet! Een jaar of wat terug heb ik ook 5 dagenlang een ander kindje gevoed, Live aan de borst. Moeder was mij zo dankbaar, en kind ook.En ik was heel blij dat ik het heb kunnen doen. Na die 5 dagen overigens ging kindje gewoon weer bij moeder aan de borst zonder problemen.
Jingels: We moeten elkaar af en toe een beetje helpen, dat vergeet men nog wel eens . Leuk dat je dat kindje hebt gevoed, lijkt me wel heel vijzonder hoor! Ach ik krijg er zelf ook een goed gevoel van om zoiets te doen. Wij zijn bij de kinderarts geweest: Oortjes zijn helemaal schoon... dat verbaasde mij wel. Hij had wel veel oorsmeer, maar volgens mij is dat niet erg. De arts vond ons verhaal heel helder en vindt dat we voorlopig maar zo door moeten gaan. Met name de terugkerende eczeem na yoghurt, brood waar koemelk inzat en kunstvoeding én de onrust 's nachts vond hij opmerkelijk. Hij gaf aan dat we eigenlijk het afgelopen jaar herhaaldelijk geprovoceerd hebben en dat daaruit een heel duidelijk beeld komt. Daarbij vond hij het heel frappant dat het nu al een tijdje best goed gaat, terwijl ik recent op dieet ben gegaan. Hij verwacht dat de eczeem in de oortjes samenhangt met de gevoeligheid voor koemelk en dat die juist extra opvlamde toen ik op dieet ging. Provocatie vindt hij voorlopig niet nodig, aangezien we pas net echt zijn gaan elimeren. Tzt wil hij dubbelblind provoceren, echter het eerste half jaar niet en we mochten ook een jaar wachten. Daarbij vond hij dat we goed moesten afwegen wanneer we Jens troosten en wanneer we hem laten huilen en hij vond eigenlijk dat we hem vooral 's avonds in zijn sop gaar moesten laten koken. Verder vond hij mijn dieet volstrekt ongezond en eigenlijk niet vol te houden. Hij vond dat ik ofwel melk moest nemen, of vlees, anders zou mijn melk ook niet voedzaam genoeg zijn voor Jens (haha!). Daarbij werd ik wel raar aangekeken toen hij vroeg hoe lang ik nog wilde voeden en ik vertelde dat dat tot twee jaar ongeveer is. Geen enkele toejuiching of positief geluid (niet dat ik daarvoor kwam maar het valt wel op, gestimuleerd om te voeden wordt je bepaald niet). Nou ja we proberen er hier maar om te lachen.