Fijn dat deze kinderarts ook pedagoog en lactatiekundige is! Uit het lichamelijk onderzoek kwam dus verder niks. Fijn dat de oren goed zijn. Wat zei hij over de lever? Wil hij daar geen bloedonderzoekje aan wagen? Wat ga je nu doen aan die verlatingsangst/slecht in slaap komen van Jens dan? Dat heeft dus geen lichamelijke oorzaak immers, maar zorgt er wel voor dat jullie als ouders kapot zijn! Ben vandaag weer naar de osteopaat geweest, want mn kind heeft wel weer erge last van zijn darmen. Kan je natuurlijk ook altijd weer eens proberen!
Jah fijn he zo'n allrounder Klopte ook nog eens geen zak van. Ik snap je punt over het inslapen/de verlatingsangst. Ik denk alleen dat we wel moeten bedenken dat ik pas 3 weken op dieet ben. Aangezien je lichaam er ongeveer een maand voor nodig heeft om alle melk uit je systeem te halen en Jens' systeem ook rustig moet worden (wat even kan duren volgens de osteopaat) vind ik niet dat we nu kunnen zeggen dat er geen lichamelijke oorzaak is voor het huilen. Bovendien denk ik dat als je als klein kindje al je hele leven allergisch bent en al je hele leven allergene melk hebt gekregen je wel enige reden hebt tot overstuur zijn. Waarmee ik natuurlijk niet zeg dat Jens daarmee carte blanche heeft. Tja, wat doe je aan verlatingsangst? Iedere keer laten weten dat je er bent, en dat doen we dus (deden we al). Lever, tja, heb ik het eigenlijk niet over gehad, ging ook allemaal zo snel... Osteopaat lopen we zoiezo nog hoor. Hij mailde vandaag al hoe het bij de kinderarts was en als Jens' systeem rustiger is behandelt hij de darmpjes nog een keer. Heeft het bij jullie geholpen weer?
Jup, ook dietist! Het heeft denk ik wel geholpen, want eerst ging hij 3 uur slapen, toen 3 uur krijsen en toen 3 grote vieze zure luiers achter elkaar produceren! (Billen liggen open, gewoon de huid eraf, heb de tip gehad om maizena erop te doen). Maar ben je nu wat gerustgesteld? Of vraag je je nu juist meer af waarom Jens zo huilt, want daar ben ik wel benieuwd naar! Tuurlijk kan je nog even wachten totdat alle koemelk uit Jens zijn systeem is, daarna zal het of beter gaan of Jens blijft Jens en volgt de weg van acceptatie en zal je het hem wel makkelijker kunnen maken dmv bepaalde therapieen enzo.
Zogelukkig: Wat goed werkt is gaasjes dik besmeren met weleda billenbalsem, die erop plakken en daaroverheen maizena (ertegenaan duwen, het plakt dan aan het gaasje omdat daar de weleda doorheen komt). Ik ben niet super gerustgesteld door de kinderarts, er kwam gewoon ook niets nieuws uit. Wel ben ik blij dat de oren gewoon in orde zijn, dat is wel fijn om te weten. Het gaat afgelopen weken beter dan dat het ging. De reden dat wij het slecht trekken is dat het daarvoor nooit lekker ging en we gewoon oververmoeid/overprikkeld zijn. Kwestie van uitrusten. Ik denk misschien dat het huilen van Jens 's avonds dus inderdaad gewoon een fase is, die wij niet als fase herkennen omdat er altijd veel onrust was. Dus we kijken het nog even aan en moeten gewoon het vertrouwen hebben dat het slapen goed blijft gaan en het inslapen ook beter zal gaan als de verlatingsangstfase voorbij is. Iedere keer dat we hem horen huilen denken wij: o nee he, niet weer... Terwijl elk kind natuurlijk wel eens een fase heeft waarbij het huilt en niet wil slapen. Gisteravond was het krijsen krijsen krijsen, tot negen uur. Ik heb op de gang gezeten en gezongen en ben elke zeven minuten (tien minuten red ik niet) naar binnen gegaan en heb hem getroost. Uiteindelijk viel ie in slaap. Vind het wel moeilijk maar het lijkt soms wel of ie de boel van eieren maakt. Er is natuurlijk ook altijd iets geweest en wij waren dan altijd bij hem. Maar met ons gaat ie niet slapen en beneden wordt hij alleen maar onrustig en stoot zich overal aan omdat ie zo moe is. Vind dat moeilijk, waar we goed aan doen. Nu weet ie in ieder geval dat ik bij hem in de buurt ben, maar voel me dan wel een ´slechte moeder´ Vandaag was hij weer vrolijk en druk aan het tellen (zijn blokjes, één (téééén) twee (tjieeeeee), drie (tiiiieee) Hij zegt ons na hoor, hij telt zelf natuurlijk nog niet, maar het staat zo wijs. Nu is ie bij mijn mams en wij gaan aan t werk hier!
Ik doe het niet hoor, laat hem niet huilen (wel jengelen 5 minuutjes, maar niet dat vreselijke huilen met van die uithalen, dan sta ik na een minuut naast zijn bed), dan haal ik hem gewoon uit bed en gaan we iets met hem doen beneden. Ja, hij is dan lichamelijk wel moe hoor, maar er zit hem dan toch iets dwars waardoor hij de slaap niet kan vatten. Dan gaan we met hem op de grond spelen en als hij dan in zijn oogjes gaat wrijven, gaat papa met hem onder de douche en doe ik daarna babymassage, nog even drinken bij mama en dan wil het wel, maar is het wel 2 uur later! Ik maak er geen punt meer van, hij hoeft voor mij niet perse om 7 of 8 uur in bed te liggen. Avonden met mijn man? Ach, er zijn andere momenten, in het weekend bijvoorbeeld als hij overdag slaapt, waarop we het heel gezellig hebben. Want overdag slaapt hij altijd nog heel goed (2x). De andere dag valt hij meteen tevreden in slaap, er valt geen pijl op te trekken op dat kleine boefje van ons!
Heb wel bijgelezen maar even geen puf om te reageren. Hier verder niets bijzonders hoor, drukke dag gehad Zwaai/knuf
Even klagen hoor Hier hadden we gister echt een dramadag met een grote D. Lisanne was dus echt niet in haar hum. Om de 1,5u-2u wilde ze een voeding, slapen wat is dat? En uiteindelijk is ze gisteravond bij mij in bed beland (mn man had nachtdienst, dus bed was veel te groot voor mij alleen) En heeft ze gelukkig toch even geslapen vannacht. Wat het is geweest??? Het leek wel een sprongetjes/regeldag, maar goed volgens mij is 4 weken veel te vroeg daarvoor. Gelukkig was het vandaag weer over en heeft heerlijk de hele dag liggen tukken en voedingen om de 3 uur! Hopelijk slaapt ze deze nacht beter. Verder voel ik me ook niet echt lekker. Veel hoofdpijn, keelpijn en mijn tepels doen zeer!!! Ze zijn echt supergevoelig, misschien komt het wel door het vele voeden van gister pfff straks maar lekker vroeg mijn bedje in. Ireen en Jingels, Super zeg een ander kindje voeden. Ik vind het echt super knap, ik zou het niet kunnen denk ik. Toch gemengde gevoelens erbij denk ik. Lekker zon kinderarts zeg! Tjee bv is toch alleen maar goed voor Jens en helemaal super als jij nog eens goed oplet met wat je eet., wat een rare vent Salapio ken het gevoel! Zwaai en knuf terug! Snoopy, 1210 wat veel! Handig dat Lisa haar duim heeft ontdekt. Ja voor haar gebit natuurlijk liever niet, maar ja een duim heb je altijd bij je he?
Overigens is Jens in de auto op weg naar huis vanavond in slaap gevallen en thuis verder gaan slapen en heeft ie nog geen kik gegeven! Dacht zal het goede nieuws ook maar even melden, aangezien ik jullie de oren van jullie koppie zeur!
Ireen, hopelijk is Jens lekker blijven slapen en wordt hij nu pas wakker . Ander kindje voeden, mooi hoor! In veel culturen betekent dat dat jullie kindjes nu verwant zijn aan elkaar (melkverwantschap) en dat jullie nu 'melkmoeder' zijn . De verwantschap tussen de kinderen is zelfs zo groot dat ze niet meer met elkaar mogen trouwen ... Appelsientje, regeldagen kunnen altijd voorkomen, dus zou dat best wel kunnen zijn. Misschien had je even een dipje of heeft L een groeispurt. Fijn dat het maar 1 dag heeft geduurd. Hier weer een onrustige nacht. Maar T was vanochtend weer helemaal blij. En M werd veel te vroeg wakker maar sliep nog even door naast/tegen mij . Nu is ze ademloos aan het luisteren naar een luistercd van Jip en Janneke.
He meiden, kom ff langsvliegen Hier alles wel OK, door de tandjes wisselt het allemaal nogal, maar daarnaast ook een beetje het idee dat Thirza ruimte krijgt voor wat pre-peuterpuberen... Behalve dat dat dan wel lastig is om steeds te bedenken: is dit nou echt, of is dit uitproberen, vinden we het wel heel lekker dat ze die ruimte nu heeft Nachten lopen momenteel met 2 keer wakker doorgaans en als ze echt goed heeft gegeten 1 keer, (reken ik voor vannacht weer op, na een dagje gastouder ). Maar goed: als ze geen last heeft van d'r tanden (wat ik bij het voeden wel merk, ze trekt dan meer en dat levert wel beurse tepels op ), gaat het eigenlijk elke dag een stapje beter Moest gisteren werken en normaal loopt ze dan, bij papa thuis, steeds opnieuw naar de deur wat te jammeren om mij, en gisteren ging ze gewoon heerlijk spelen, na even huilen toen ik wegging. Scheelt een eind dus En ook leuker voor papa @Ireen: rond de 11 maanden hebben ze ook zo'n fase toch? Of zou hij gewoon nu goed de ruimte kunnen gaa krijgen voor een stuk verlatingsangst? @ander kindje voeden: super! Alhoewel ik live aan de borst toch wel gek zou vinden geloof ik Maar misschien is dat op zo'n moment heel anders... Nou, ga ff douchen en dan werken Later!
Goedemorgen! Jingels, jeetje, ook sneu 2 kindjes niet helemaal lekker. Heb je dan je handen vol aan. Hopelijk voelen ze zich snel allebei weer kiplekker! En een kindje van een ander aan de borst gehad, lijkt me heel bijzonder en raar (raar omdat je zo je eigen kind(eren) aan de borst gewend bent) Ireen, bij de kinderarts dus niet verrassends uitgekomen dus, maar goed, niets ernstigs dus ook, dat is op zich wel fijn. En nu dus even afwachten hoe het verder gaat, ik hoop echt dat het nu steeds iets beter zal gaan. Beetje rare kinderarts trouwens.... je moet het maar net treffen. Ik vind de kinderartsen hier ook maar vaag, behalve onze eigen kinderarts . Ben echt superblij met haar! We lieten eerst de melk in de slang zitten tot aan de volgende voeding, vond ik niet zo geweldig, maar deden ze in het ziekenhuis ook... beetje raar eigenlijk, maar ik dacht, zal wel goed zijn. Maar de pomp gaf ook vaker foutmeldingen, had gister iemand van het kinderwijkteam aan de lijn en die zei ook dat het beter was om door te spoelen en dat doen we nu ook. We kunnen er inderdaad voor zorgen dat alle melk gebruikt wordt, maar dat is zo omslachtig vind ik, moet ik eerst 140ml laten lopen, dan water eraan hangen, dan weer instellen op 20ml. Is ie wel meteen doorgespoeld, dat wel, maar ik vind het te omslachtig . Dus nu telkens 180ml eraan en daarna doorspoelen door de set te vullen. Ik kolf nu makkelijk 6x180ml bij elkaar, dus geen probleem. Wat fijn dat je melk nu goed van pas komt bij je nichtje! En voor jou natuurlijk een dubbel fijn gevoel! En wat heeft Roel een leuke oma! Zo leuk hoe zo'n oud iemand er zo over kan praten. Zij is waarschijnlijk nog van vóór de tijd dat kunstvoeding algemeen werd geadviseerd Haha ik las over het tellen en dacht, jeetje wat vroeg! Maar echt bewust tellen is het dus niet, vond het al zo vroeg . Wel heel wijs om te horen inderdaad! En het wordt alleen maar leuker . Eva gisteren: 'Papa, waar wil je mee spelen? Wil je hiermee spelen? (babygym) Asjeblieft papa, ga maar lekker spelen. Zo, nu is het klaar, waar wil je nu mee spelen?' En als ik Eva naar bed ga brengen en papa komt nog even langs en gaat Eva een beetje plagen: 'Papa, ga maar naar beneden.' Zo van, je doet vervelend dus ga maar weg Lekker in de auto in slaap gevallen en daarna lekker verder geslapen, klinkt prima! Zogelukkig, bij jullie zijn ze dus pas met 4,5 maand achter de verborgen reflux gekomen, wat laat! Lang leve internet hoor, want ik heb toen zoveel gelezen en het zelf ontdekt. Maar hoe hou je het vol, 4,5 maand met zoveel huilen zonder dat je weet wat het is? Na ruim 1 maand had ik echt zoiets van, wat is dit??? Had het echt niet nog 3,5 maand langer getrokken, niet eens zozeer voor mezelf, maar voor Lisa. Oh en je had nog gevraagd volgens mij of mijn vriend donker is, hij heeft wel bruin haar en bruine ogen en is niet zo bleek als ik , maar wel helemaal Nederlands. Terwijl ik Lisa nog steeds een halve chinees vindt soms , maar dat is ze écht niet Salapio, haha, T vanochtend weer helemaal bij, jij ook? Nou moet ik zeggen dat hoe brak ik ook ben, een lach van mijn blije baby heel veel weer goed maakt Luistercd, is dat echt leuk? Ik heb er nog wel 2 van Nijntje (geen idee waar eigenlijk ), misschien eens proberen. Appelsientje, regeldagje/sprongetje? Met 5 weken schijnt er een sprongetje te zijn, is ze op tijd geboren of 'te laat'? En als je je zelf niet helemaal lekker neemt gewoon een paracetamolletje nemen hoor. En opletten op je keel, ik heb een aantal dagen met ondraaglijke keelpijn gelopen en dat bleek een keelontsteking te zijn. Had ik nog nooit gehad, wist ik veel, dacht gewoon een beetje heftige keelpijn . En het duimen van Lisa, Eva duimt ook en met haar gebit gaat het prima, we leren het zo snel mogelijk zoveel mogelijk af, zodat ze het alleen maar doen als ze gaan slapen. Eva duimt nog hooguit 10 minuten per dag. Rozemarijke, ja dat is even wennen, is het nu echt of uitproberen, ik herken het . Is even je weg erin vinden, ik vond het een leuke fase! Nu nog huilt Eva soms wel eens volgens mij om alleen wat aandacht te krijgen, nou prima hoor, kom maar lekker knuffelen! Zijn we allemaal blij Klinkt allemaal goed zoals het gaat! Ik ben (net als jullie waarschijnlijk ) erg benieuwd hoe het gaat als de tanden helemaal door zijn! Werk ze! Hier gaat het lekker, Lisa blijft snotterig, net als papa, maar verder gaat het helemaal goed. Eergisteravond heeft ze wel even heel hard gehuild, zoals ze de avonden met de reflux ook deed, nu had ze ook weer veel oprispingen. Maar ze had niet zo lekker geslapen door het snotteren en was 's avonds een beetje oververmoeid denk ik. Gisteren ging het weer prima. Ze heeft gisteren echt heel lang geslapen overdag! Van 7:30 tot 8:30, van 9:45 tot 15:45!!!! en van 16:45 tot 18:00. En daarna van 20:15 tot vanochtend 6:30 (poepluier). En nu ligt ze er weer in vanaf 8 uur. Gisteren dus veel tijd gehad voor Eva, heerlijk. IJscoman kwam langs, die komt hier vaker langs en Eva weet wel dat de bel de ijscoman betekent (maar ze wist nog niet wat een ijscoman is ), maar gisteren dus een ijsje gehaald, ben benieuwd hoe ze de volgende keer reageert als ze de bel hoort Indicatie voor uren op het kdv voor de sondevoeding is aangevraagd door het kinderwijkteam, hopelijk lukt dat allemaal, maar dat zal wel. En Lisa wordt te groot en te beweeglijk voor de wieg . We hebben wel een grote wieg, van 90x40, dus op zich past het nog prima. Maar Lisa ligt regelmatig met haar armen uit de wieg (is meestal geen probleem, alleen soms om ze weer in de wieg te krijgen ), maar ze beukt regelmatig met haar hoofd tegen de zijkanten en dat vindt ze niet zo leuk . Ze slaapt sowieso eigenlijk veel lekkerder in haar ledikant, maar ik wil er eigenlijk nog niet aan. Maar ik denk dat ze binnen nu en 2 weken toch wel in haar eigen kamer ligt. Vind het wel vervelend met de voedingen, maar goed, het is niet anders en over een paar maanden moet ze toch. Ik zat gister trouwens te denken, Eva was met 6 maanden uit de kinderwagenbak gegroeid, Lisa zal er over 1,5 maand niet meer in kunnen als ze zo doorgroeit, met 5 maanden dus. Vind dat wel erg jammer. Moeten we straks kijken of ze op haar buik in de wandelwageninzet kan of niet. En of ze op haar rug wil gaan slapen, ik denk het eigenlijk wel, want in de maxicosi ging het ook goed (als we maar lopen/rijden). Oh Lisa heeft weer spruw trouwens, morgen even langs de huisarts ervoor. Ze lijkt er gelukkig geen last van te hebben (ze drinkt natuurlijk ook niet), maar het moet wel weg natuurlijk, want zo gaat ze al helemaal niet drinken.
Schoonmoeder begon gisteren aan de telefoon met vriendlief weer over andere voeding enzo bla bla bla, mijn vriend zei dat het een zinloze discussie was en dat ik toch zo gek als een deur ben en dat we weer voor 14 maanden borstvoeding gaan. Zo, daar zijn we nu klaar mee hoop ik . Dat gezeur telkens. Als ik er doorheen zou zitten (zoals jij destijd Ireen), ok, dan zou ik het nog wel snappen dat ze er telkens over begint. Maar het gaat gelukkig prima met me! Ik vergeet soms wel eens te kolven, had ik er 3 uur tussen willen laten, denk ik er pas 5 uur later aan . Vanochtend had ik trouwens een lekkende rechterborst, met harde melkkanaaltjes. Echt raar zo opeens. Kwam ook veel meer melk uit dan uit de linker. Vreemd toch, aangezien ze altijd tegelijkertijd en even lang geleegd worden. Maar mijn rechterborst is altijd wel de 'betere' borst geweest. Nu hou ik maar op, ik verveel me een beetje . Heb wel dingen te doen maar geen zin
Hoi allemaal! Ik maak me een beetje zorgen om Hanneke, zag dat ze voor het laatst op 2 juli op het forum is geweest, 6 dagen niet dat is een unicum. Als je meeleest Hanneke; geef even een teken van leven! Hier alles prima; druk met die stuiterbal van me. Loopt steeds beter los, maar kan soms zijn evenwicht verliezen en dan toch glad op zijn rug/achterhoofd vallen. Zak dan door je knietjes en val op je gatje, denk ik dan, maar helaas. Hadden jullie dat nooit met jullie dreumesjes? Eet verder nog steeds geen hap. Dacht gisteren; ik geef wel even een keer minder voeding dan krijg je wel weer honger, maar hij ging echt niks eten (op hapje yoghurt en een banaan na). En dat voor en knul die al vanaf 7 maanden twee dikke biovolkorenbroterhammen wegwerkt. Toch die kiezen dan? Luiers zijn ook nog steeds zuur (heb het fruit al beperkt) en de billen open en rood. Vind dat gedoe met maizena helemaal niks hoor, ik laat de billen aan de lucht drogen. Met als gevolg dat ik vanochtend een strontspoor door de kamer had, nou ja; ik ruim wel vaker stront, kan allemaal hier! Slapen gaat prima. @Snoopy: ja, dacht je niet dat ik niet gezocht had wat m'n kind had? Ik was allang tot de conclusie verb. reflux gekomen! Kan er nog steeds giftig om worden dat "ze" (huisarts, cb-arts) het zo genegeerd hebben! Wat moet hij een pijn gehad hebben en wat was het allemaal makkelijker geweest als hij eerder iets had gehad tegen de pijn/ontsteking! Het ingebakerd liggen op de rug, de reis naar Z-Frankrijk in de MC, ik vind het vreselijk! Ik ben nog steeds benieuwd hoe het nu veder moet met Lisa. Ik neem toch aan dat ze niet voeding uit een sonde krijgt totdat ze uit een beker kan drinken? Ik weet het niet hoor, maar verleert een kind niet hoe het moet slikken? Krijg je er nog hulp bij? Ik waai ook even naar de rest: daag!
Ik ga Hanneke straks even een mailtje sturen, maak me ook echt zorgen. Misschien is er wel iets en leest Leander het misschien wel als Hanneke het niet leest. Zogelukkig, ja herkenbaar hoor, het achterover vallen . Niet toen ze ging lopen, want dat deed ze pas los toen ze echt heel zeker van zichzelf was (ze viel dan wel eens overmoedig voorover ). Maar toen ze net overal langs ging lopen viel ze ook regelmatig op haar achterhoofd. Ziet er vervelend uit en ik probeerde het zoveel mogelijk te voorkomen, maar het komt goed . Dat zoon niet zoveel eet, kan heel goed door de kiezen komen als ik het zo lees. Nou ja dan maar extra borstvoeding toch? Ik geloof echt wel dat je van alles hebt opgezocht, ik vind het juist daarom ook erg sneu voor jou en zoon dat het allemaal zo lang geduurd heeft, ik weet echt niet wat ik had gedaan als het hier zo lang had geduurd, had dat echt niet getrokken! En dat niemand naar je luistert, echt heel erg. Ik wist hier gelukkig al vrij snel wat het was en na wat gezeur bij de huisarts werd er gelukkig geluisterd en kon ik snel bij de kinderarts terecht. Tja hoe het verder gaat met Lisa, als ze niet wil/kan drinken zal ze toch de sonde moeten hebben. Slikken schijn je niet te verleren, maar Lisa krijgt elke dag een papje met medicijnen en dat gaat eigenlijk best goed, terwijl ze er eigenlijk nog iets te jong voor is. Ik hoop dat als ze straks iets krijgt met smaak eraan dat ze het echt leuk gaat vinden. Zodra ze kan zitten gaan we oefenen met een gewone beker, ik hoop dat dat net als bij Eva met ongeveer 6 maanden is. Eva snapte het al redelijk snel, Lisa hopelijk ook. Ik hoop echt dat met 10/11 maanden de sonde eruit kan omdat ze dan papjes eet/genoeg drinkt. Maar goed, zien we dan wel. Lijkt me ook wel heel eng . We krijgen trouwens begeleiding van een logopediste. Over een paar weken komt ze hier aan huis.
Ik heb een mailtje naar Hanneke gestuurd, ik hoop snel iets te horen... (hier of via mail). Hopelijk maken we ons zorgen om niets.
Goed dat je dat hebt gedaan. Ik stuur maar geen pb want ze is echt al dagen niet op het forum en zal die dan ook niet lezen?
Ik maak me ook zorgen, maar dat zei ik al. Goed dat er een mail gestuurd is. Niemand weet zeker toevallig waar ze woont ofzo, mochten we over een paar dagen niets gehoord hebben?
Nee ik heb helaas geen idee, wel welke regio, maar niet welke woonplaats. Ik hoop dat zij of Leander reageert of het mailtje.