Borstvoeding en Trots deel 2....

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door jingels, 21 jan 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Nee, afvallen is dacht ik niet van invloed op de kwantiteit, wel op de kwaliteit, als je veel afvalt tenminste. Hou het wel in de gaten he! Paar kilo is niet veel, maar consequent kilo's gaan verliezen zal wel zorgen voor afvalstoffen in de melk!

Komt denk ik omdat je geen koemelkzuivel meer nuttigt. Eet je wel soya of dat ook liever niet?
    Amandelpasta op brood doen ofzo?

2. Ireen

Ireen Fanatiek lid

8 sep 2008
    2.305
    1
    0
    Nee ik ben in drie weken tijd 2 kilo kwijt dus dat is niet zo heel veel, maar ik ben aan de slanke kant (mt 36 is vaak te ruim en ben 1.77 mr). Ik probeer niet af te vallen en eet inderdaad vette dingen (sesampasta, amandelpasta, pindakaas enzo) op brood. Tussendoor veel noten inderdaad, avocadootje hier, chipje daar. Verder veel brood en fruit en groente en aardappelen. Heb heel de dag trek en vooral in avocado's met peper :D. Maar ja eet natuurlijk ook geen vlees, en vleesvervangers is veel met paneermeel en dus met melk/lactose, dus het is wel een heel ander eetpatroon geworden en mijn lijf moet daar denk ik aan wennen. Weet jij hoeveel eieren iemand als ik in de week mag eten? En Jens?

3. raspberry

raspberry Niet meer actief

De hik is hier echt minder geworden toen we op dieet gingen. ZE had in mijn buik ook altijd al de hik en na de geboorte ook veel. Niezen trouwens ook. Dat laatste wordt minder sinds de operatie, maarja, ze snottert ook minder :)
    @Zogelukkig: Dus ja, heb wel het idee dat de buisjes hun vruchten afwerpen, alhoewel het niet, zoals ik ook wel eens hoor, van de een op de andere dag beter was. Het gaat nu stapsgewijs steeds wat beter.
    Afbouwen BV: ik heb juist een exercitie achter de rug: dame wilde geen pap, maar wel BV. Eens streng toegesproken, dat ze nu gewoon eten voor grote kindjes gaat eten als ze honger heeft, en daar ging ze dan toch even. 't Was niet veel, en daarna wilde ze toch weer de borst, dus toen dacht ik: nouja, brood dan eens proberen. Heeft ze ook een paar hapjes van op en ze speelt nu even.
    Heb dus net besloten dat de middagvoeding thuis er gewoon af gaat. Vast voedsel vult meer/verteert trager, en aangezien ze 's nachts nog wel altijd 1-2 keer wakker wordt van honger, zal er overdag gewoon wat moeten ook.
    Dus ze heeft net geen BV gehad, ook al had ze weinig gegeten. Maar ze is wel gewoon in slaap gevallen, al moest ik er nu wel even bij staan, (maar na 1-2 minuten sliep ze, dus veel stelde dat niet voor ;)). Maar goed: eerder raakte ze overstuur en ging ze echt niet slapen zonder die BV. Dus dit geeft iig ruimte voor vanmiddag voor alternatieven :) Lekkere aardbeitjes, of cherrytomaatjes uit eigen tuin, (nouja, ze zijn grootgebracht in het tuincentrum, ik heb ze enkel hier in de grond gezet :D).

Maar goed, wel zeker het idee dus dat ze opknapt van die buisjes, ze snottert ook niet meer zo, eindelijk een schone neus, (na een paar dagen megaveel snot na de operatie).
    En een pedagogische aanpak werkt nu dus. Eerder raakte ze overstuur als ik streng deed, nu laat ze wel merken dat ze het niet met me eens is, maar voegt zich dus wel. Dat ging eerder gewoon niet, omdat ze dan echt ging lopen panieken...

En een tweede, nou, hahaha, eerst maar eens rust in de tent straks :) In ons slapeloze clubje zijn er een aantal meiden alweer zwanger of gaan het proberen, maar hier nog even niet hoor! Het kriebelt wel, als ik met zo'n hoopje mens op schoot zit, voelt het wel als: dat wil ik ook weer. En tegelijk raak ik bijna een beetje in paniek als ik eraan denk dat het echt zo zou zijn... dat overzie ik nog ff niet! Eerst dus alles eens lekker op orde, eindelijk een beetje echt ritme gaan krijgen en het idee dat ik de dingen weer een beetje met gemak kan doen allemaal, (de combi zorg, werk en huishouden).
    En ik wil niet voeden en tegelijk zwanger zijn, heb ook nog veel te veel het idee dat de BV best veel invloed op m'n cyclus heeft (zo onregelmatig als wat), dus ook dat eerst maar eens op orde straks :)

4. raspberry

@Ireen: he balen, van die dip... Kan me voorstellen dat de warmte er ook geen goed aan doet? Gaat je lijf ook zo van in de spaarstand, hier tenminste wel :(

5. Ireen

Ireen Fanatiek lid

8 sep 2008
    2.305
    1
    0
    Zo Rozemarijke, lekker dat ze iets anders ging eten! En heeft ze er goed op geslapen?
    Hopelijk is het inderdaad het eten overdag, en gaat ze 's nachts langere rukken maken als ze beter gevuld is...
    Denk ook dat het probleem zo lang gespeeld heeft dat ze nu nog niet echt toe is aan hele nachten zonder mama. Krijg je met zo'n goed gehecht kind :D. Loopt er ook prut uit de oortjes met de buisjes? Mijn moeder vertelde laatst, toen ik buisjes had (ik was toen 4) dat ze me tussen de middag uit school haalde en dan een washandje meenam omdat er allemaal prut uit mijn oren gelopen was (sorry jongens, echt heel goor :)) en dan eind van de middag als ze me weer ophaalde weer. Maar ja ik was dan ook al vier jaar en had wel tig oorontstekingen met looporen en doorgeprikte trommelvliezen gehad (overigens nooit slecht geslapen, zoet kind was ik he :D?) misschien dat dat uitmaakt.

Jens ligt er al in voor de nacht, om 18:00 al :$. Was de hele dag aant jengelen (niet zo gek met die hitte) en hij was zó bekaf dat ik hem na een verkoelend bad en warme hap naar bed heb gedaan. Hij vond het prima en ging al slapen toen ik hem even in bed zette om zijn water voor het tandenpoetsen te halen :$. Ben benieuwd hoe laat ie morgen wakker wordt, of vanavond. Overigens heel vreemd, links onder is vandaag zijn hoektand doorgekomen, terwijl ie nog geen kiezen heeft (2 op komst, al weken) ;).

Heb keer extra gekolfd vandaag, maar er komt amper nog wat uit.:x Morgen ga ik de strijd aan met de kolf, vandaag geen puf voor!

6. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.238
    7.282
    113
    Vrouw
    Brabant
    De dames zijn net voor het eerst samen in bad geweest en ik heb Lisa voor het eerst 's avonds naar bed gebracht in haar eigen kamer :(. In de wieg gaat ze altijd even huilen, soms wat langer, maar nu in haar ledikant ging ze meteen lekker liggen, zoals ze overdag ook doet. Denk dat het voor haar echt beter is, ze vindt de wieg gewoon te klein waarschijnlijk. In haar ledikant blijft ze redelijk stil liggen, in de wieg kruipt ze telkens opzij en omhoog en stoot dan haar hoofd, we moeten haar dan ook heel vaak goed leggen. Ben benieuwd of ze nu verder wel zo goed blijft slapen zoals ze altijd ook in de wieg deed. Ik vind het erg jammer dat ze niet meer in de wieg ligt, aan de andere kant ook wel lekker. Wat Salapio ook al schreef ;). Maar bij ons is het dan dat ik lekker bij vriendlief kan liggen als hij televisie kijkt. Alleen dan kan het, anders is hij veel te onrustig en kan mij dan niet 'verdragen' ;). Maar net als Salapio heb ik ook de neiging haar vannacht gewoon eruit te plukken en bij ons in de wieg te leggen (heb je dat nog gedaan trouwens, of heb je volgehouden? ;))

Ik geloof dat verder alles wel goed gaat met iedereen (behalve Hanneke dan :(), fijn om te lezen!

Morgen gaat vriendlief met Eva naar zijn zus. Lisa en ik gaan niet mee, zie het nog niet zitten met Lisa, 1,5 uur in de auto en weer terug. Ik wil het op zich wel proberen, maar niet met deze hitte. We hebben wel airco, maar die kan je moeilijk op 25 graden zetten als het buiten 32 graden is. Zelf ben ik ook een beetje op dus ik vind het wel prima. Het stomme is dan alleen wel dat ik Eva dan zo mis en ik het gewoon eng vind dat ze met iemand anders mee is en ik er niet bij ben. Beetje raar misschien, maar zo voelt het gewoon. Is de eerste keer dat mijn vriend alleen met Eva zo ver weg gaat, ik heb Eva al overal mee naartoe gesleept alleen ;).

7. jingels

jingels VIP lid

8 jul 2006
    7.742
    1
    0
    Hanneke , heb je pb gestuurd.

Wat een hitte he dames? Gelukkig was ik te werk vandaag ,lekker met de airco :p

M inke heeft na een week gepoept. Was een soort kleisubstantie, iets harder. Ook snurkt ze af en toe ,en is al vanaf haar geboorte af-en aan verkouden. Misschien moet ook maar eens een keer naar de HA met haar. Ze slaapt nog steeds goed ´s nachts.

8. zogelukkig

Van mijn dietiste destijds mocht ik iedere dag een ei. Maar mag een lactoveganist uberhaupt wel ei?. Jens weet ik niet. 1 in de week? Maar zou ik persoonlijk niet doen; als er 1 eiwitallergie is, is de kans groot dat er ook meerdere zijn (gluten, kippenei)

9. Ireen

Ireen Fanatiek lid

8 sep 2008
    2.305
    1
    0
    Een lactoveganist eet geen ei, maar ik ben vegetariër en eet geen melkdingen voor mijn kind, dus ik eet wel diervriendelijke eieren.
    Jens krijgt al ei sinds ie die keer niet goed gegroeid was (paar maanden terug) en reageert daar gelukkig niet op.
    O dan mag een mens best veel eieren. 1 per dag kom ik niet aan.
    Ik denk dat ik voor Jens maar eens vlees ga halen binnenkort. Wil hem nog niet teveel pure soja geven (eet het zelf wel) en hij heeft wel de leeftijd voor wat meer eiwitten, zeker nu ik niet meer zoveel kolf. Wel raar hoor, er is hier nooit vlees in huis!

Snoopy: Goed gegaan zonder Eva? ;)

10. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.238
    7.282
    113
    Vrouw
    Brabant
    Ja wat een warmte hè? Iets minder mag wel, maar het is al minder dan gisteren. Ik begon de dag gister ook niet goed, heb tussen 8 en 9:30 buiten gelopen met een tussenstop bij de huisarts en de rest van de dag had ik het (daardoor?) erg warm. Nu gaat het wel. Airco staat weer lekker aan op Lisa's kamer.

Eva is helaas gewoon thuis, we dachten dat ze vanochtend wakker werd van Lisa (die voor het eerst in haar eigen kamer heeft geslapen 's nachts, naast Eva's kamer), maar het is niets voor haar om dan zo te huilen. Toen ik binnenkwam en haar aanraakte voelde ze heel warm, temperaturen wilde ze absoluut niet, koorts en ziek dus (anders vindt ze temperaturen niet erg ;)). Het is maar 38 graden, maar ze eet niet echt en drinkt weinig, dus heb de Fristi maar weer tevoorschijn gehaald (dat drinkt ze altijd zo weg). Papa is dus alleen naar zijn zus, wel sneu, hij had zich erg op zijn uitje met Eva verheugd. Eva vermaakt zich gelukkig wel prima, maar ik verwacht eigenlijk dat ze de komende dagen wel zieker zal worden (hoop het niet natuurlijk).
    Lisa heeft het prima gedaan, heeft gewoon lekker geslapen. En wij ook, gelukkig werd ik tussendoor niet wakker, is altijd zo schrikken de eerste nachten van een lege wieg ;). Ze was wel vroeg wakker voor haar doen (6:15) en Eva dus ook. Lisa heeft wat last van haar darmen. En ze snottert nog steeds, Papa ook nog steeds en Eva nu ook. En ik heb nergens last van :) (even afkloppen ;)).
    Lisa ligt nu op een kleed voor me en ligt te bedenken hoe ze haar koe kan pakken :). Echt aanstalten om te draaien maakt ze niet, ze vindt het wel geweldig als ik haar een beetje help en haar dan terug laat rollen op haar rug. Maar het hoeft natuurlijk ook nog lang niet, maar ik blijf toch vergelijken met Eva, dan zou ze over 2,5 week toch echt wel moeten rollen :D

11. Salapio

Salapio VIP lid

15 jan 2007
    13.917
    0
    0
    Zuid-Holland
    Ireen, waarom geen vis?

Verder later pas reactie want M ligt hier te slapen op de bank en Jan is net thuis. Dus we gaan even lekker de tuin in :D

12. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Kwam nog heel even weer hier kijken, niet dat ik nou moet zeggen dat ik echt terug gelezen heb, sorry, maar toch ;).

Snoopy,
    Beterschap voor Eva. Fijn dat het met Lisa eigenlijk allemaal goed gaat, tenminste dat begrijp ik dacht ik...

Salapio,
    Jullie mannetje dus op het eigen kamertje, succes hoor! Maar wss ook wel heel fijn, wat tijd voor 'jezelf', M die nog even kan gaan slapen, T die niet wakker word gemaakt door M, ja ik zie er ook bepaalde voordelen wel van in.

Jingels,
    Heel veel beterschap voor de zieke M en J, tjonge beide ziek, hopelijk knappen ze snel helemaal op.

Ireen,
    Jullie dus naar de kinderarts geweest die multifunctioneel bleek te zijn, goh toch handig :p. In ieder geval, soort van fijn, dat er niks uit is gekomen. Verder denk ik vooral met het huilen naar je eigen gevoel luisteren. En kwa borstvoeding denk ik ook maar. Hopelijk gaat het snel wat beter met kleine Jens. Vroeg jij trouwens laatst met dat ongesteld dat ik dacht te zijn maar maar 1 dagje wat was, of ik niet zwanger was? Maar nee hoor, ik ben niet zwanger :D, gelukkig niet zou ik eigenlijk zeggen :).

Rozemarijke,
    Bij jullie dus stapje bij beetje vooruit, en af en toe een stapje achteruit om er snel weer wat voorwaards te doen ;). Hoop echt dat Thirza snel gewoon helemaal lekker in dr vel zit! En nog een kindje, kan me voor stellen

Sja, en verder, ik weet het echt niet meer, sorry dus voor degene die ik vergeet. Had trouwens nog een ander topic gezien, ik weet nog wel een risico van het geven van kv, was gister nog in het nieuws, maar dit is wel te erg gewoon eigenlijk -> Opnieuw vergiftigd melkpoeder in China - Buitenland - de Volkskrant

Ga nu nog heel even rond kijken op het forum, maar zal niet lang zijn denk ik.
    Tot snel, succes, sterkte, beterschap, knuffel, u neemt maar wat u hebben wil :D!
    Liefs, Hanneke.

13. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Mwah eventjes is toch even behoorlijk lang geworden.

Rozemarijke, zie nu dat ik mn stukje aan jou voor het gemak halverwege heb afgebroken om een eind te maken aan mn reactie, maar bedoelde dat ik me voor kan stellen dat jullie liever nog even wachten met het kijken of jullie nog een kindje mogen krijgen ;).

Zo en nu ga ik er weer vandoor, echt lang genoeg geweest. Sorry! En zal proberen zo nu en dan langs te wippen en me te melden ;).

Liefs!

14. appelsientje

appelsientje Fanatiek lid

5 mei 2007
    1.308
    0
    0
    even een trotse mededeling:

Lisanne heeft vannacht van 20.30 tot 4.30 geslapen aan 1 ruk!!!:D:$
    Dat zijn 8 uren!! Om 4.30 hoorde ik haar wat kreunen, ze was nog geen eens wakker, maar ik stond op knappen dus heb ik haar maar even wakker gemaakt. Maar ja toen zat ik nog met 1 volle tiet, en een halfvolle...

zo nu ga ik ff douchen, echt plak-plak weer. Kom zo terug om even te lezen!

15. appelsientje

appelsientje Fanatiek lid

5 mei 2007
    1.308
    0
    0
    Snoopy, Lisa op haar eigen bedje. Jammer dat ze uit de wieg gegroeid is zeg! Maar het is inderdaad een flinke dame (tenminste wat ik zag op het leuke filmpje). Arme Eva, beetje ziekjes, nou lekker toch nog thuis gebleven, wel sneu voor papa, ik had het ook wel moeilijk gevonden hoor. Ik mis hem al als hij samen met zijn papa even boodschappen aan het doen is… erg he?

Salapio, hoe gaat het met je ventje op zijn eigen kamertje??

Jeetje weer een vergiftiging??? Ik ben blij dat ik bv geef, dan kan dat in ieder geval nooooooit gebeuren.

Jingels, beterschapjes met de kindjes!

Nou ik ga nog even tv kijken en hopen dat L weer zo lekker slaapt vannacht! Ze ligt in ieder geval nu erg lekker te tukken! Adios

16. Salapio

Salapio VIP lid

15 jan 2007
    13.917
    0
    0
    Zuid-Holland
    Appelsientje, wat heerlijk zo'n nacht! Ikke wil ook! :D

Hanneke, knuffel, zwaai, sterkte, succes etc. terug ;)

Eigen kamertje, gaat prima, maar wel vermoeiender om er steeds echt uit te moeten. Vannacht was het bovendien een dramanacht (3-4x, ik ben de tel kwijt geraakt :D). Maar T weet de pijn wel te verzachten want zodra ik het lichtje aandoe krijg ik een enorme big smile :D.

17. zogelukkig

Diervriendelijke eieren bestaan miz niet. Kippen worden zo gefokt en onderhouden dat ze continu aan de leg zijn; heel onnatuurlijk. Mijn scharreltjes zijn alleen in het voorjaar aan de leg. Ik zie het net als het uitmelken van koeien!;)
    Ik dacht dat jij niet alleen voor Jens geen koemelkzuivel nuttigde? Die nam jij toch al niet?
    Jij bent dus een ovo-vegetarier.:D
    Vlees halen voor Jens zou ik echt niet doen, het is ook helemaal niet nodig! Wat is de meerwaarde van vlees dan? Jij levert de eiwitten en ijzer (dat alleen in rood vlees zit) haal je uit volkorenproducten, groente, zuidvruchten en appelstroop bijv.
    Mijn zoontje eet geen vlees. Als het ergens doorheen zit (geruld gehakt, stukjes kip) haalt hij die vakkundig uit zijn mond. Stukje bief of vis kon hij tot voor kort wel apprecieren, maar is nu ook uit de gratie.

Voor de rest even zwaai! Noodweer heeft m'n tuintje geruineerd, dus we gaan even ruimen voordat het te warm wordt!

Fijne dag en fijne wedstrijd!;)

18. Salapio

Salapio VIP lid

15 jan 2007
    13.917
    0
    0
    Zuid-Holland
    En inderdaad vlees is voor eiwitten niet nodig hoor: ei, vis, soja maar natuurlijk ook paddenstoelen en peulvruchten en bonen ;)

19. zogelukkig

Wat is het toch broeierig warm zeg!

Mijn man die echt nooit ziek is, ligt helemaal benauwd en opgezwollen op de bank, die heeft erge hooikoorts. Hij wil de ventilator, maar die staat bij zoon op de kamer en die slaapt! Ik serveer koude natte waslapjes, arme ziel..

20. raspberry

Wij gaan straks naar Geldrop. Twee keer drie kwartier in de auto. Geen straf met de airco erbij :D
    Ik wil de hele dag wel autorijden zo....
    Heb net nog even geslapen, was echt zooooo gaar! Gewoon misselijk van vermoeidheid. Nou, ben iig niet misselijk meer :)
    (maar ik lig vanavond lekker om 8 uur in bed. En nee, voetbal laat me dus idd volledig koud :D Ik hoop op weinig doelpunten, zodat ik niet wakker ge-vuvuzela-d wordt... ;))

Deel Deze Pagina