Jongens wat is het heet... Pfffff. O, vlees echt niet nodig dus? Wij zijn een beetje bang dat wij hem eea ontzeggen omdat we het zelf niet eten (hoewel Roel wel af en toe) maar dat is dus (nog) niet aan de orde. Vis krijg ik echt niet door mijn keel. Ik eet geen dode dieren, kan het gewoon niet, vind het zo goor... Maar goed ik wil Jens wel de keus geven. Wij hadden gisteravond een verjaardag van een goede vriend (hadden oppas) en vanavond gaan we met zijn tweetjes eten (hopen we ) en voetbal kijken. Zijn geen grote fans, maar de finale vind ik dan wel leuk om te kijken. Heb allemaal lekkere tapenades, pesto's en alioli en quacemole enzo gemaakt dus dat wordt lekker dippen en snacken! Trouwens salapio wat was dat een heerlijke foto! En bedankt voor je bericht, gaan we binnenkort eens doen. Zogelukkig beterschap voor je man, en bedankt voor de etensinfo. Hanneke: Leuk wat van je te lezen weer, maar rustig aan he meid! En inderdaad denk ik gelukkig geen zwangerschap nu! Appelsientje: Zo, lekker zo'n nachtje!
Argh ... laptopnetwerkkaart doet irri ... Dus nu kort: Ireen, geitenmelkzuivel? M heeft ook nog nooit vlees op. Ik denk dat mensen beestenvlees (incl) vis niet nodig hebben. Helemaal zonder dierlijke eiwitten kan denk ik ook wel maar dan moet je wel heel goed letten op alternatieven uit noten, peulvruchten/bonen/soja en paddenstoelen. Ik zou het niet kunnen denk ik hoor. Gisteren enchilladas gegeten met geitenkaas ... yek! Volgende keer maar weer met gewone (vega) kaas Hier ook 'te warm' M heeft voetbal meegekeken want die wilde echtechtecht niet slapen. Gisteren dus pas tegen middernacht erin en vanochtend al om 8u op. T heeft het geweldig gedaan: 18-20-0-4-615 wakker (maar niet ontevreden, lag lekker gillende keukenmeid uit te hangen in bed)
Goedemorgen allemaal! Nou, wat een stomme afloop van de wedstrijd gisteravond. Wij hebben onze huismuis eindelijk gevangen (in zo'n dichklapkooitje) maar hij zat klem met zijn pootje en had toen zijn achterlijfje verlamd. Heb hem in laten slapen bij de dierenarts, vond het zó zielig! *snik* Lekker offtopic ook. Salapio: Geitenmelk enzo wil ik wel gaan proberen tzt, maar volgens de chinese dokter is hij daar ook allergisch voor (en lactoseintolerant, dus dan houdt het op met de dierenmelk). Ikzelf vind geitenkaas heerlijk! Vooral de picodon, halfgesmolten door tomatensalade met lente-uitjes en pijnboompitjes en verse rozemarijn met huisgemaakte knoflookcroutons, oh, heerlijk! Voorlopig dus gewoon goed opletten met eten, Roel heeft gister eea uitgezocht qua eiwitten, gaat goedkomen Zo Mirre ging laat naar bed dus! Tobe maakt nog niet echt een lange ruk he? Begrijpelijk, maar wel vermoeiend... Jens heeft zich echt prima gedragen gisteravond . De buren keken op het terras, onder zijn kamer, en meneertje sliep rustig verder. Wij hebben samen echt leuk en lekker gegeten, was wel weer eens fijn! Hebben echt een totaal ander kind, hij kan nu ook zelf goed spelen (komt om de minuut een dikke knuffel halen ) en staat los en doet enkele losse stapjes (oversteken). Hij is wel gauw boos als hij zijn zin niet krijgt/het niet snel genoeg gaat, leuk hoor zo'n pittig ventje. Als we hem erop aanspreken draait hij zich boos om en gaat in een hoekje zitten (alsof wij straf hebben, verstoken van Zijne Majesteits aanwezigheid )
salapio, ja nu moet je natuurlijk verder lopen s nachts... maar voor zo'n big smile.. heerlijk!! zaterdagnacht heeft L van 20-2 geslapen, dus ook goed, maar die 4.30 was helemaal super natuurlijk, wie weet komt ie terug! Voetbal, tja jammer he? Wij hadden oppas en L heeft haar eerste flesje gehad, wat overigens goed ging. Wij samen lekker naar de stad even roseetje en toen nog eentje. Gelukkig had ik van tevoren gekolfd en dus ook nog een flesje om haar om 24 uur te geven. Ze was namelijk helemaal uit haar ritme, is natuurlijk logisch als opa en oma oppassen en alles net even anders is. Dus hebben we een slechte nacht gehad en L heeft dus bij ons liggen tukken. En ookal waren het maar 2 roseetjes, ik voel me zo ontzettend brak! Mede dankzij het weinige slapen denk ik... pff vandaag dus even lekker niets doen en in de relaxmodus!
Bagger zeg, dat voetbal! Maar goed; de beste heeft echt gewonnen, ze waren gewoon niet goed gister en hebben het zelf laten liggen. Hier alles goed, er worden weer kleine hapjes gegeten. @Ireen: Geitenmelk en koeienmelk hebben nagenoeg dezelfde eiwitstructuur, dus daar zou ik wel mee oppassen. Jens zij lijf is nu koemelkvrij als het goed is, dus ik zou zijn systeem nu niet gaan belasten met geitenmelk. Alle melk bevat lactose, moedermelk dus ook. Kan de kinderarts zo achter komen of daar sprake van is, las ik laatst. Ik eet wel vlees hoor; heerlijk! Gisteren nog zo'n lekkere entrecote op de cue gegooid. Wel scharrel-bio uiteraard. Zolang die beesten een goed leven hebben gehad en op slag dood zijn, heb ik er geen moeite mee, de mens is geschapen als omnivoor. 1 dag per week geen vlees, maar dat is uit groen oogpunt. Niet voor het lekker, want ei eten we niet en peulvruchten ben ik zelf geen fan van (darmen), dus dan maak ik pasta met extra kaas of maaltijdsalade met noten, die ene dag maakt toch niet uit. Als je echt helemaal geen melk en vlees eet mag je wel gaan tellen, want je boet echt in op sommige bouwstoffen. En iedere dag peulvruchten, paddenstoelen en soja, blegh! Daar ben ik echt een te grote lekkerbek voor! Wij eten sinds kort wel veel minder kaas, daar ben ik best trots op, want er ging hier 1,5 kilo per week doorheen... Nu nog de helft. Melk hebben we niet meer in huis, ik eet nog 1 bakje yoghurt per dag. Enne; hoe denk je dat geitenmelk wordt gemaakt? Is toch hetzelfde principe als rundermelk? @Appelsientje: haha, de eerste keer dat ik twee glaasjes wijn op had, stond ik ook op mijn kop! Is zo gebleven trouwens, maar twee is ook genoeg.
Nou, voorlopig proberen we hier ook echt helemaal niets uit hoor, tis mij veel te lekker rustig in de nacht! Ik vind vlees eten ook natuurlijk hoor! Veel natuurlijker dan melk drinken bijvoorbeeld. Maar nee, ik eet het niet, brrrrrr. Fijn dat ie weer een beetje eet, nu stuwing?
Nee, gelukkig niet! Ik denk dat ik dat voorgoed achter me heb gelaten! Voed sinds zaterdag 3x per dag weer. Grapje: ik ben vega opgegroeid he en mijn moeder zegt ook altijd: ik eet geen vlees van dode beesten en als we dan fietsen en we zien een stel koeien in de wei, zeg ik: "Kijk mam, levend vlees!".
Haai allemaal, Ik ben weer terug van vakantie (al lang en breed, maar had het nog niet opgebracht om een langer verhaal te posten). Allereerst dank voor de tips bij mijn verstoppingsdraadje. Ik ben weer herenigd met mijn kolf maar die heeft niks uitgehaald. Ik kolf nu op thuis dagen een keer leeg om zeker te weten dat ze iig een keer per dag echt helemaal leeg zijn (aangenomen dat een kolf dat kan). Ameland was heeeeerlijk... Renske heeft er ook genoten, heb haar steeds gedragen op wandelingen door de duinen en strand... had een zomerdoek te leen (CB), heel fijn. Ik ben niet helemaal bijgelezen, maar haak gewoon weer aan. Wel een dikke knuffel voor Hanneke trouwens. Hoop dat het goed met je gaat meid. Ik heb het tussen de buien door gewaagd om naar het CB te gaan om Renske te wegen, ze is nu 8340 g en 67,5 cm. Doet het dus uitstekend op de mamamelk.
Zg, volgens mij is het boek 'Dieren eten' van J.S. Foer wel wat voor jou (en 'grappig' dat je mams wel vega eet maar niet zo veel heeft met mamamelk) Appelsientje, oh lekker 2 rosé , ik drink hooguit een lingens biertje (2% en net lekker genoeg . Toen T nog sliep van 17-middernacht dronk ik er wel eens 1tje. Maar kan natuurlijk ook kolven oid. Maar mn voorraad is niet zo groot helaas. Evenstar, welkom terug . En jij hebt gewoon slagroom Vandaag klein stressmoment toen de stroom uitviel inclusief vriezer met mn minivoorraad mamamelk. Gelukkig binnen 10 min weer hersteld. Bij de buren viel het ook uit dus zal wel een storing zijn geweest. Toevallig zei ik gisteren nog tegen Jan dat ik hoopte dat dat niet zou gebeuren ... ik = Derek
Oh jee, dat zou idd een ramp zijn zeg... ik heb onderhand toch wel 3 liter staan, zorgvuldig gespaard voor een moment dat ik wegga (oktober pas, maar toch) voor een paar dagen. Hihi slagroom ja! Gaat echt lekker, ben er hardstikke blij mee. Ze lijkt wel eenkenniger te worden, ze ontwikkelt nu ook zo razend snel, vind het een heel leuke fase! Oh en dat wou ik nog zeggen: ik ben strikt vegetarier, ben niet de enige zo te zien?
T was net wakker geworden, ik erheen om te voeden, ligt ie met zn hoofd aan zn voetenend en op zn buik! Had m toch echt op zn rug en andersom neergelegd toen ik wegging. Vind het eigenlijk wel een beetje eng. M draaide zich pas met 7 maanden in haar bed op dr buik. Toen kon ze ook al bijna zelf gaan zitten. Toch anders ...
Boek ken ik. Ja, dat is raar he, van mijn mams. Het kwetst me echt als ze lammetjes in de wei ziet drinken en zegt: "schattig he"... Er was niks medisch hoor dat ze stopte met voeden, ze had er gewoon niks mee. Sjee; je kolfvoorraad weg, het zou je maar gebeuren! Hoe erg ontdooid mag dat zijn wil je het weer opnieuw invriezen, kan dat? @Evenstar: jep, slagroom! Is Ameland leuk? Is dat nu autovrij? Ik ken Schier, Terschelling en Vlieland.
Salapio, Die is dus flink aan het wurmen geweest. Gekke kleine T! Oei die vriezer, gelukkig viel het allemaal mee zeg! Ireen, Eigenlijk moest ik stiekem wel lachen om je verhaaltje, over dat jullie straf zouden hebben ! Fijn dat het verder zo goed gaat! Rozemarijke, Kan me voorstellen dat in de auto met airco met deze temperaturen geen straf is . Las trouwens over je zus en de kv, wat jammer eigenlijk zeg dat het zo loopt/gelopen is. Althans vind ik dan, mss zij wel helemaal niet en vind kv prima . Evenstar, Jullie een fijne vakantie gehad hoop ik, nu dus weer thuis! Die kleine van jullie groeit echt super! Lekker trots op zijn! Zogelukkig, Hoest bij jullie? Alles zn gangetje? Hoe is het eigenlijk met het kdv verder afgelopen ? En dat wat je schreef over geen melk drinken en geen vlees eten, hoe zit dat precies? Ik bedoel wat is jou inzicht daarin? Wij drinken nl geen melk, en eten vrij weinig vlees . Bij jullie zaterdag (ja idd lekker gedateerd) ook zo een vreselijk slecht weer geweest? Hier niet normaal zeg, mega grote hagel stenen, of stenen, eerder golfballen ofzo...en ook vreselijk onweren, jakkes! Ergste vond ik eigenlijk nog dat de kindjes dus niet thuis waren en ik niet wist of Benthe niet bang was...die was in de buik al heel schrikachtig als het onweerde en vanaf dat ze geboren is ook altijd schrikachtig met onweer...maar gelukkig bleek achteraf alles goed gegaan, kon toen niet bellen want telefoons deden het niet, mobiel wel maarja die hebben mijn ouders niet aan als ze thuis zijn, haha. Zo en nu was ik hier al voor de tweede keer vandaag. Heb nadat ik van de week even binnen kwam vallen eigenlijk g emerkt, dat ik het toch wel heel fijn vind hier te zijn. Knuffel!
Ha die Hanneke! Ja, hier alles goed hoor! Ventje eet weer wat meer, dat was echt weken but. We dachten aan kiezen of sprong in combinatie met de warmte. Vandaag was meneer echt heel erg aan het lachen, zelfs op het aankleedkussen (dat is normaliter een drama), dus kon ik mooi eens goed in die mond kijken en wat blijkt? Hij heeft twee hoektanden? Ik snap er helemaal niks van, want die komen toch als laatste pas? Hij heet eerst beneden 2 kiezen gekregen, toen boven 2 en nu dus die hoektanden. Oh, ik denk dat je als vegetarier of veganist heel goed kan leven, maar dat je er wel erg je best voor moet doen om aan al je benodigde bouwstoffen te komen. Heb een veganist in de familie en die heeft steeds ijzer- en vit. D-tekort. Ik vind het niet zo lekker ook. Vind vleesvervangers sowieso vies (bovendien zit ik dan meteen op het toilet, ik weet niet wat ze erin stoppen) en soja en peulvruchten zijn echt niet mijn ding! Als je zonder vitaminepreparaten wil leven dan moet je echt gaan tellen enzo. Ken je deze site: Eetmeter - Home ? Daar zou je voor de grap eens een week moeten invullen wat je allemaal eet, dan zie je meteen of dat voldoende is qua bouwstoffen. Wij eten trouwens geen hompen vlees hoor; 200 gram max met z'n tweetjes. Vleeswaar daar doen wij niet aan. Knuffel terug!
@Hanneke: hihi, 't is hier ook heel gezellig! Kan me wel voorstellen met dat onweer... dan gaan je moederkloekgevoelens volop in actie he? Hier wel wat onweer en regen, maar wij hebben het randje gehad hier in DB... iets westelijker en noordelijker was het erger. Zaltbommel heeft volgens mij wel de grote me gehad! En van m'n zusje: ze vond het wel jammer, dat de BV nu helemaal niet doorgaat, maar ze is er ook niet echt van ondersteboven ofzo. Voor haar is het wel redelijk neutraal, dus als ze met gedoe BV zou moeten geven en er zelf heel veel voor zou moeten regelen, of zonder gedoe KV, dan ging ze dus voor het laatste. Nouja, met zo'n niet-meewerkend kraamzorgbureau (onvoorstelbaar trouwens!!!), snap ik haar keuze helemaal! (Helemaal als je m'n zusje kent: is echt een stresskippie ). @Zogelukkig: ja, hier ook de hoektanden door na pas 1 setje kiezen! Verder heeft ze alles keurig volgens het boekje gedaan, maar nu dus eerst de hoektandjes (twee door, twee zijn ws bezig, als ik de afgelopen twee nachten bekijk ). Van die laatste kiezen eerder wel wat bobbels, maar nu voel ik niks meer. Zwelling trok weer weg en er kwam niets door toen. O, en ik vind het ook heel gek: vega zijn en geen BV geven. Je zou idd juist denken dat je dan voor puur natuur kiest... en kan me voorstellen dat als ze drinkende lammetjes dan wel schattig vindt (en daar blijkbaar wel wat mee heeft), dat dat ff slikken is dan. Zeker als ze dan af en toe die opmerkingen in jouw richting maakt... @Evenstar: ha, lekker weer thuis Nog even vakantie thuis, of gelijk weer aan het werk? @Salapio: oja, dat had ik hier ook wel eens geroepen! Gelukkig was het maar kort! Maar dat zijn wel doemscenario's! @all: nou, hier wisselt het wat. Tot aan zondag ging het wel aardig goed, ondanks de warmte. Zondagmiddag dus naar zwager en schoonzus geweest voor een surprise-'kraam'bezoek met de hele familie, en sindsdien slaapt ze bagger weer Nou is mijn schoonfamilie ook niet echt van het: we laten dat kind even lekker rustig wennen. Nee, gelijk erbovenop. Vooral m'n schoonmoeder, die wil gelijk knuffelen enzo. Niet handig. Heb Thirza bij me gehouden hoor, maar ga de volgende keer toch even wat strakker nog iedereen weghouden: doe maar even alsof ze er niet is, dan gaat het het snelste goed. Doet mijn familie wel altijd zo, iedereeen wacht altijd gewoon tot Thirza zelf naar hen toekomt, en dan is ze na afloop toch rustiger. Nouja, hopelijk helpt een standaard-dagje gastouder met heel veel eten weer een beetje om in d'r ritme te komen. Ik kreeg het er gisteren met m'n moeie lijf niet in, iig (En de dag na zo'n drukke dag is tegenwoordig wel de dag dat we merken dat ze er toch last van heeft, dus dat hielp niet mee). Maar goed, op zich knapt ze dus wel elke keer wat meer op, begint echt veel meer (verstaanbaar iig) te babbelen. Loopt ze door het huis: bejnou beebie? Beebie? (Waar ben je nou, pop?) Echt superschattig