Borstvoeding en Trots deel 2....

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door jingels, 21 jan 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. evenstar

evenstar VIP lid

22 jan 2009
    9.809
    4
    38
    postdoc/docent universiteit
    import Noorderling
    RM, wat vervelend dat het nogsteeds zo af en aan is. Ik heb ook zo'n schoonmoeder. Ik begrijp het wel hoor, die ziet haar enige/eerste kleinkind ook niet vaak, maar pffff. Zij had op ons huis gepast toen we op vakantie waren, en bij thuiskomst wachtte zij ons op. Heel fijn, want alles opgeruimd, planten en katten goed verzorgd, super. Maar ja, wij reisden op vrijdag in de SNIKhitte terug, het is toch 3 uur reizen incl. veerdienst, dus Renske was gaar en ondergepoept en oververhit toen we aankwamen. En hup gelijk overrompeld door omaliefde, Renske moest opeens heel hard huilen, en was de rest van de dag helemaal van haar padje af. :x

Het is geodbedoeld, maar wel echt irritant. Misschien nog wel irritanter omdat het echt goedbedoeld en uit liefde is. ;)

Hoop dat je meisje snel beter slaapt.

2. raspberry

raspberry Niet meer actief

Ja, ik ben dan altijd wat harder in mijn oordeel... :) Dan roep ik dus gelijk: lekker egoistisch, gelijk over je kleinkind heen te hangen, (terwijl ze weet dat Thirza echt even haar tijd nodig heeft). Dat is geen liefde! (Maar goed, weet ook wel dat die twee dingen door elkaar lopen: liefde voor Thirza en haar eigen behoeften).
    S-moeder heeft het voor zichzelf gewoon heel erg nodig, dat geknuffel met de kleinkids. En hoe kleiner, hoe meer er geknuffeld kan worden, wat haar betreft :(

Maar klinkt ook niet goed, jullie thuiskomst... :(

Nouja, hier nog een kleine 2 weken werken en dan vakantie, dus maar eens zien of we dan lekker alles op de rit kunnen krijgen :)

3. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Zogelukkig,
    Dankje, zal eens kijken :D! En had het ook niet zo opgevat hoor ;) alleen gewoon een nieuwsgierig aagje, en over het algemeen sta ik best open om ergens andere inzichten over te krijgen.

Salapio,
    Dankje! En zal trouwens toch nog eens die foto van vorige week kijken, zag toen ik uitlogde toen namelijk dat de fotonaam trots op zn tandjes was oid, dat was me helemaal nog niet opgevallen ;).

Rozemarijke,
    Bij jullie eigenlijk dus nog altijd op en af met die kleine meid. Ow wat vreselijk zeg die schoonmoeder, sja ze kan er natuurlijk niks aan doen dat ze zo is, wss doet ze het altijd al zo met al haar kinderen/klein kinderen. Maarja Thirza kan er duidelijk niet tegen, dat moet haar in anderhalf jaar tijd toch wel duidelijk zijn. Lastig hoor! Onweer was hier flink idd, en zitten wel in een cirkel van 15 km rond die plaats. Fijn dat je zus er in ieder geval zelf geen probleem mee heeft, das super natuurlijk, iedereen blij ;). Wel jammer van die kraamzorg.

Evenstar,
    Hmm jullie ook een lekkere terugreis en thuis komst. Allemaal leuk en aardig bedoeld natuurlijk, maar wel net even het verkeerde moment zo alles bij elkaar.

Tjonge, zo gek, vind het eigenlijk super om weer lekker hier te zijn, zo af en toe dan he, en niet te lang. Maar eigenlijk vind ik het maar moeilijk om terug te lezen, te onthouden, mn gedachten erbij te houden enzo. Dusse sorry voor alles wat en wie ik vergeet. Het is geen bewuste selectie in ieder geval ;)! En zit nu alweer echt een tijdje hier te kijken, dus ga weer stoppen denk ik, even lekker in bed weer.

Liefs!

4. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.238
    7.282
    113
    Vrouw
    Brabant
    Hoi! Ik dacht, ik laat even wat van me horen, vanavond waarschijnlijk meer. We hadden hier afgelopen dagen een ziekig/peuterpuberig/oververmoeid meisje, geen goede combi ;). Maar nu gaat het wel beter, gisteren op het kdv overdag 2 uur geslapen (thuis wil ze écht niet) en vanochtend om 6:30 heb ik haar heel even laten huilen (zó zielig, maar ze moest gewoon nog even slapen) en heeft ze vervolgens tot ongeveer 10:30 geslapen. Een peuterpuber wil heel veel niet en dus ook niet wat wel het beste voor haar is ;). Verder doet ze het prima hoor :). En Lisa ook, die is zo makkelijk. Slaapt bijna de hele dag, maar als ze door omstandigheden niet kan slapen, is het ook prima. Wel even huilen dan voordat ze in slaap valt (normaal gesproken leg ik haar neer, pakt ze haar duim en slaapt ongeveer meteen). Behalve af en toe bij het slapen huilt ze echt helemaal nooit! Gisteren rijstebloem gehaald, ik ben heel erg van het bijvoeden vanaf 6 maanden, maar we kunnen nu niet anders en ik vind het eigenlijk wel prima. De 27e gaan we ermee beginnen. En ik heb onze vakantie geboekt, gewoon een Landal huisje hier in Nederland :). Voor een weekje, eind augustus. Heb er echt al zin in!

5. Ireen

Ireen Fanatiek lid

8 sep 2008
    2.305
    1
    0
    Hallo allemaal!

Haha Zogelukkig, die vega grap ken ik inderdaad, die krijg ik al 16 jaar :D:D:D. Ze hebben gelijk hoor, t gaat ook nergens over, maar oh oh oh wat heb ik toch een aversie tegen vlees!
    Jammer van je moeder zeg. Je had het er eerder al over inderdaad dat ze niet bepaald een borstvoedingsmens is. Persoonlijk vind ik vegetarisme niet echt een extra argument om borstvoeding te geven, maar ik vind dan eigenlijk ook dat iedereen borstvoeding zou moeten geven (ohjee nu heb ik het weer gedaan, maar ja ik heb ook immers een bord voor mijn kop ;):D).
    Ohja, ontdooide voeding kun je niet opnieuw invriezen, het moet allemaal nog ijs zijn zeg maar.
    O en dan nog iets, Jens heeft ook 1 hoektand, en kiezen zijn nog helemaal niet door (krijgt er 2 maar staan al een week op knappen). Ik dacht ook dat de hoektanden als laatst kwamen!

Rozemarijke: Heeeeel fijn zo'n schoonmoeder :x. Lekkere zelfreflectie ook, om te juichen!

Salapio: Hier was laatst ook de stroom uitgevallen. T zal je maar je voorraad kosten inderdaad! Het is hier zelfs zo dat voor de voeding die op de praktijk in de vriezer ligt een soort van extra noodplan is opgezet met het bedrijf waarin onze praktijk gevestigd is. Als wij niet aanwezig zijn als de stroom uitvalt dan worden we gebeld en als we niet bereikbaar zijn zorgen zij dat de melk ge-evacueerd wordt :D. Verder is er hier 1 keer een flesje omgevallen en 1 keer een fles leeggelopen (difrax) in de koelkast. Valt wel mee voor een fulltimer :p
    Knappe Tobe, helemaal ondersteboven omgedraaid in bed! Heb je een aerosleep? Dat gaf mij wel een gerust gevoel moet ik zeggen. Zaterdag gaan we in het huis van mijn zus wonen voor twee weken en dan neem ik hem mee hoor!

Evenstar: Nee niet de enige vegetariër! Wat is jouw motivatie en sinds wanneer eet je vega? Hier al 16 jaar dus, sinds mijn 10e. Iedereen vind dat knap, ze snappen niet dat het knap zou zijn als ik wel vlees zou eten :D8)
    Renske heerlijk gegroeid zeg, super! Ik lees dat je nachten niet echt zo denderend zijn, sterkte!

Hanneke: Jups hier ook slecht weer zaterdag! Of althans, misschien niet hier, wij zaten in de auto onderweg van een verjaardag naar huis, en konden bijna niets zien. Hebben de bui afgewacht en toen verdergereden, maar hier thuis was ook alles nat (en lekkage, heel fijn) en alle plantjes plat. En fijn dat je het hier leuk vindt weer! Is ook fijn, niets is verplicht hier dus dat scheelt!

Snoopy: Ja, ik had je al gemist! Ojee Eva in de contramine... Hoe gaat het met de SV?

6. Ireen

Ireen Fanatiek lid

8 sep 2008
    2.305
    1
    0
    Jens doet 15 (!) stapjes los!!! Hij schatert het uit.

*trots trots trots*

7. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Jajaja, mooi he dat loslopen Ireen! Best vlot al hoor, moet ik zeggen! Hier ook op die leeftijd, heb hier mijn agenda liggen en gut,wat doen die jongens toch veel hetzelfde op hetzelfde moment!

Knap? Ik vind niet zo gauw iets knap. Zeggen mensen ook vaak tegen mij: goh, knap zeg dat je al zo lang voedt! Knap is als je de Mount Everest beklimt of als 16-jarige de wereld rond gaat zeilen.

Soort van vakantie bij je zus in huis? Zal dat goed gaan met Jens? Hier altijd 3 nachten wennen op vakantie en dan gaat het wel.

Oh, ik ben dus helemaal niet de enige met de hoektanden die eerder komen dan de kiezen! Nu ook onder twee witte puntjes, hij sabelt eraan met zijn tong.

Ventje kan sinds gisteren op de bank en op de sidetable klimmen en ook op het aanrecht (via de hangzakplofbank die in de keuken staat). Ik zou niet weten hoe ik de boel moet herinrichten hier, het is al zo klein! Toch maar verhuizen dan, maar ik wil m'n landje niet kwijt!!!

Prettige dag all en hopelijk niet teveel weerellende later vandaag!

8. jingels

jingels VIP lid

8 jul 2006
    7.742
    1
    0
    Hallo allemaal,

Vanochtend toch maar met DL naar de HA geweest.
    Vertelt over haar oortjes, snurk-gedrga, open-mondademhaling en tanden problematiek.
    Ze vond meteen dat ik naar de KNOarts moest met haar.
    Meteen gebeld voor een afspraak, kan al over 2 weken terecht ( mazzel dat ik in het ziekenhuis werk, kon ze mij er mooi tussen proppen).
    Ze ging kijken met een lampje, oren zitten potdicht.
    Ik ben weer begonnen met de xylo 0,025%, niet op ha-voorschrift,maar dit kon ik zelf wel bedenken.
    Ze snurkt haarzelf gewoon wakker,en daardoor komen we in een neerwaardse spiraal terecht.
    Voor haar ontlasting ( faeces 1x per week), meteen starten met 10 ml lactulose. Bij geen of te weinig verbetering over 2 weken terug komen.
    Eetgedrag was goed, kon eventueel roosvicee Laxoo gaan gebruiken ( daar heb ik mijn twijfels bij...een baby 8 maanden aan de roosvicee). Dus voorlopig even alleen lactulose.

Hier alles goed verder?

Hanneke ik pb- je nog terug, vanavond ffies op mijn gemak.

9. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Vervelend allemaal Jingels!

Die oren moeten dus eerst uitgezogen worden. Misschien ook wel buisjes, lijkt wel of ze die tegenwoordig meteen zetten en ook steeds jonger! Was vroeger echt het enige kind die ze had.

Ontlasting, tsja...
    Hier was het een tijdje rond de 10 dagen steeds, maar dat weet ik aan de gaviscon destijds, die is hartsikke zout. Maar kwam vanzelf weer goed, toen ventje volkorenbrood en vers fruit ging eten.
    Je weet wat ze zeggen over borstvoeding en poepen: 1x per week of 7x per dag, het kan allemaal.
    Lactulose of roosvicee. Tsja, dat is kiezen uit twee kwaden; allebei suikers, de ene galactose en fructose en de ander fructose en glucose Zou denk ik voor bio-pruimen(sap) gaan of (suikervrije) ontbijtkoek als extra aanleggen niet werkt.

10. raspberry

@Jingels: och, bij jullie dus ook al orengedoe!
    Fijn dat je zo snel terecht kunt!

@ZG: onze KNo-arts vertelde dat ze terughoudender geworden zijn dan vroeger (ofwel: er moet echt zeer regelmatig sprake van oorontsteking zijn, vroeger schijnt het veel sneller en bij minder oorklachten al gedaan te hebben, en de amandelen gingen toen sowieso sneller).
    Maar het is nu dus al wel vanaf 1 jaar (en in noodsituaties eerder). Denk dat Thirza eigenlijk ook een goeie kandidaat zou zijn geweest voor eerder...

Vannacht hier weer beter! Maar 1 keer wakker en dan is ze meestal 's ochtends heel vroeg wakker, (half 6/6 uur). Maar vanochtend werd ik wakker om 7 uur, terwijl ik om 8.15 weg moest en voor die tijd Thirza en mezelf aangekleed en gewassen moest hebben, alle eten enzo klaarmaken en inpakken, Thirza voeden, zelf ontbijten. Kon nog mooi wel even rustig douchen en toen ik de douche uitkwam, lag Thirza net lekker te brabbelen :)
    Hihi, moeten we straks de wekker gewoon weer gaan zetten zeg... 't is toch wat ;)

11. Ireen

Ireen Fanatiek lid

8 sep 2008
    2.305
    1
    0
    Hallo allemaal,

Jingels: Wat goed dat je gelijk een verwijzing kreeg, maar jammer dat het nodig is. Wil dus nog steeds niet lukken met de ontlasting, vervelend. Is echt rot als zoiets basaals als poepen maar niet wil lukken 8), en pijn bij een baby is al helemaal niet leuk. Hier hielp overigens de lactulose niet echt, hopelijk bij jullie beter!

Zogelukkig: Haha jullie ventje dus druk aan het klauteren. Ik zou niet m'n hele huis herinrichten, sommige dingen mogen gewoon niet ;).
    Ja wel een soort van vakantie in het huis van mijn zus. We kunnen geen vakantie nemen omdat dat de groei van de praktijk belemmert, en dat kan nog even niet ;), maar Roel heeft wel een paar dagen extra vrij (langere weekenden dus) en we zitten daar ook dichterbij de praktijk. Ook hebben we daar een bad en een tuin, heerlijk! Hopelijk volgend jaar heerlijk met zijn drietjes naar de camping, maar genieten zullen we de komende twee weken ook wel.
    Of dat goed zal gaan? Uiteindelijk wel :D. Hij heeft er wel eens eerder geslapen (met ons) maar dat is al een tijdje geleden. Hij moet altijd erg wennen maar uiteindelijk lukt het allemaal wel. Ze hebben speciaal voor ons Jensje een zandbak en zwembadje aangeschaft :):):) (niet om gevraagd uiteraard) dus dat is wel erg leuk.

Hier ligt Jens op bed :(. Hij is nogal pieperig en heeft verhoging, en erg moe. Hij deed afgelopen weken een slaapje maar was vanmorgen zo moe dat hij naar bed wilde (stond bij de trap in zijn oogjes te wrijven, de schat) en vanmiddag was niets goed en heb ik hem maar weer naar bed gebracht, ging ie weer slapen :). Wel een beetje ongezellig, ik mis hem.
    Morgen gaan wij dus op 'vakantie' en ik heb alles gepakt geloof ik. Kan daar nooit zo goed tegen, beetje stresserig, maar goed had alle tijd met zo'n slaper :D
    Ik ben weer uitgeregeld en kolf weer 3 keer per dag, meer dan 400 ml is het niet geworden, maar dat is genoeg tegenwoordig ;).

12. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.238
    7.282
    113
    Vrouw
    Brabant
    Hoe is het met iedereen? Ireen, hoe is het met Jens, waterpokken of toch niet? En loopt hij al lekker? Gaaf hè! Is echt zo'n grote mijlpaal, heerlijk om zo'n kleintje te zien lopen, ik ben nog altijd ontroerd als ik zo'n kleintje zie die net kan lopen.

Wij bedachten vanochtend om naar diergaarde Blijdorp te gaan, we vonden het wel tijd dat Eva eens olifanten in het echt zag (is ze dol op) en we hadden al kaartjes. Nou prima, alles mee (kinderwagen, buggy, pomptas, kolftas, luiertas, koeltas ;)) en vol goede moed begonnen we aan onze trip. Allemaal prima in de auto, Lisa heeft nog heel even geslapen, Eva zat voor het eerst voorin en keek haar ogen uit. Toen we 10 minuten binnen waren en Lisa net in slaap aan het vallen was, zag ik opeens iets bruins in de kinderwagen, ik keek goed, de duoderm :(. Sh*t!!!! Ik kijken naar de sonde, maar die lag er natuurlijk ook helemaal uit. Kinderwijkteam gebeld, die konden voor de verandering weer eens niets regelen (morgen gaan we heel boos bellen :x), dus wij naar het ziekenhuis, gelukkig maar 5 minuten rijden, maar je weet hoe het gaat hè, alles moest weer in de auto. Daar konden we gelukkig meteen terecht en de sonde werd meteen gedaan, daarna nog even gekolfd in het invalidentoilet, ik had m'n batterypack mee (handig!) en mijn kolftas aan de haak aan de deur opgehangen (hygiënischer dan op de grond). En daarna dus weer op weg naar Blijdorp. Ik denk dat de duoderm heeft losgelaten doordat ik Lisa's gezicht met zonnebrandcrème had ingesmeerd, doe ik altijd wel, maar niet rond de pleister, dit keer heb ik dat wel gedaan. Lisa trekt wel vaker aan de sonde en pleister, maar die laat echt niet zomaar los en nu lag ie er 'ineens' af.
    Al met al toch nog een gezellige dag, Eva heeft haar ogen uitgekeken en Lisa ook, maar dan naar de blaadjes aan de bomen, vindt ze magisch ;). En iedereen is doodop, Eva is in de auto in slaap gevallen (doet ze nooit) en Lisa niet, dus die was net ook doodop, na 2 minuutjes krijsen (even alles verwerken) en daarna nog een paar minuutjes huilen slaapt ze nu. Ik ben zo blij dat alles vandaag zo goed is gegaan (behalve het sonde gedoe dan), eigenlijk zijn het 2 heel makkelijke kindjes, van Eva wisten we het al, maar van Lisa nu ook :). Is toch 2 keer 3 kwartier in de auto en daarna natuurlijk heen en weer gesleep, maar ze vond het prima.

Nu ga ik even uitrusten op de bank en zometeen nog wat puf vinden hopelijk om iets te gaan eten.

13. appelsientje

appelsientje Fanatiek lid

5 mei 2007
    1.308
    0
    0
    Snoopy wat leuk dat jullie naar blijdorp zijn gegaan! Ik wil ook heel graag naar de dierentuin, maar hebben nog even geen tijd gehad... al die "verlate" kraamvisite die de weekenden vullen... grrrr... Maar voor ons is Emmen dichterbij.

Hier ook een jongentje die weigert te slapen s middags. Hij gaat gewoon spelen op zijn kamer en het bed verbouwen, maar slapen ho maar.. met als gevolg dat hij eind van de middag bekaf is en helemaal niet te genieten.

Ons meisje begint te clusteren s avonds.. pff heel gezellig natuurlijk, maar voor het huishouden natuurlijk niet. Vannacht had ze het even helemaal moeilijk, waarschijnlijk gewoon even bij me willen zijn. Dus heeft ze weer bij mij op de buik geslapen. Nu heeft ze alleen wel warmte uitslag op haar wang... ik denk dat we allebei zo warm waren en het is echt maar 1 kant, heb er maar wat bepanthem opgesmeerd want het was zo rood!

Ireen fijne vakantie! Of ben je al weg?

de rest, zwaai zwaai

14. Salapio

Salapio VIP lid

15 jan 2007
    13.917
    0
    0
    Zuid-Holland
    Nou hier vollop aan het provoceren geweest en helemaal niets merkbaar (geen eczeem, geen krampen, geen gehuil oid) ... joepie!

T is wel veel meer aan het drinken in de avond (18u, 20u, soms nog een keer tussendoor, 0/1u, 3u, 7u maar dan niet willen drinken). Ik heb soms echt het gevoel dat hij toe is aan ander voedsel. Nou ja, we gaan het merken over een week of 2-3 :D. Hopelijk kan hij dan ook al echt een beetje zitten: lukt nu een paar tellen en dan kiepert ie om. M bleef heel rustig zitten, maar T is veel te druk. Maar goed, in de kinderstoel met een verkleinstoel en wat extra kussens lukt het wel. Ben wel benieuwd wat hij ervan gaat vinden hoor. De rauwe paprikastengels van zn zus vindt hij iig erg interessant ;)

15. Salapio

Salapio VIP lid

15 jan 2007
    13.917
    0
    0
    Zuid-Holland
    Appelsientje, ik zou geen bepanthen op warmteuitslag smeren, tenzij het echt heel erg droog aanvoelt. Maar volgens mij kun je warmteuitslag beter droog houden ...

Snoopy, wat onwijs irritant van het KWT, heb je ook geen f*** aan. Wel leuk gehad in blijdorp das fijn!

Hopelijk gaat verder goed met alle zieke kindjes!

16. appelsientje

appelsientje Fanatiek lid

5 mei 2007
    1.308
    0
    0
    salapio, ja het voelde erg droog aan en vooral erg rood! Nu ben ik aan het smeren, dun laagje en vaak even schoonmaken met washand en lauw water en de roodheid is nu weg... nu de bultjes nog. Het zag er gister zo pijnlijk uit dat ik dacht, een beetje bepanthen verzacht in ieder geval. Ik had gewoon even een hydrofiel onder haar gezichtje moeten leggen (ze lag gewoon op mijn pyjama) stom stom... maar goed het is nu al te laat de uitslag zit er nu al.
    Haha dus T is ookal zo druk. Volgens mij is het gewoon iets wat jongentjes hebben hoor! Ons jongentje as ook altijd erg druk, nu nog, en ons meisje is echt veeeeel rustiger, en ik vond onze T veel meer lui en L is veel sterker (tja meisje he?)
    Fijn dathet provoceren goed gaat!

Trouwens onze meid is nu 4160 gr en 54 cm! Bij geboortje 3210 en 50 en afgevallen tot 2840... :( Maar nu dus lekkere spekkies aan het aanleggen!!!!!

17. Ireen

Ireen Fanatiek lid

8 sep 2008
    2.305
    1
    0
    appelsientje: Hebben we hier ook gehad, die warmteuitslag. Jens is vorig jaar in de hittegolf geboren... Ik deed af en toe een paar minuutjes een hydrofielwashandje met afgekoelde kamillethee erop en daarna smeren met iedere dag olie van wededa (advies van de kraamhulp) toen was het zo weg!

18. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Jingels,
    Wat een nare boel voor die kleine meid van jullie zeg! Hopelijk zal het snel wat beter gaan!

Snoopy,
    Wat een gezeik met de wijkteam zeg...daar zakt je broek dus echt van af lijkt me...heb je contact gehad met ze? Ben benieuwd.

Ireen,
    Jullie dus al op vakantie, hmm of niet, want je hebt vandaag gepost, of mss vanaf het vakantie adres, sorry heb dat een beetje gemist geloof ik. Heel fijne vakantie in ieder geval! Geniet ervan! Hopelijk gaat het met Jens allemaal ook goed! Fijn dat de cc's die je nu kolft genoeg is!

Salapio,
    Haha, erg nieuwsgierig dus die kleine vent van jullie naar ander eten dan tiet :D! Wat gaat het toch hard, die vent is ook alweer ruim 5 maanden...Tjonge! Fijn dat het verder gewoon alllemaal goed gaat zo te lezen!

En tja verder heb ik het weer niet onthouden, sorry!
    Liefs, Hanneke!

19. raspberry

@Salapio: fijn dat het goed gaat! Beter, als ie wel gewoon melk kan hebben enzo :)

@Snoopy: och my... wat een gedoe zeg, met die sonde weer! al een klacht ingediend inmiddels? Wel fijn dat jullie dag toch geslaagd was al met al :)

@Appelsientje: o, dat clusteren... niet handig idd :( Begon hier altijd precies voor etenstijd, dus koken kwam ik nooit aan toe, en eten ging dus met Thirza aan de borst, die heel wat etenszooi over zich heen heeft gekregen, omdat mama niet zo handig met 1 hand kon eten... :D

@Hanneke: Kom je een beetje bij weer? De kids nog fijn bij opa en oma, of af en toe ook mogelijk om lekker bij je thuis te hebben?

@Ireen: beetje aan het genieten daar? 't Zwembadje komt nu iig wel geod van pas! En jullie er al achter wat het was bij de kleine man? Waterpokken, of net als bij ons de 6e ziekte (schijnt momenteel rond te gaan)?

@all: hier een paar heftige dagen weer achter de rug, maar we kunnen nu iig zeggen dat alle hoektandjes door zijn (pffff...) en we de 6e ziekte hebben overwonnen, (denk dat die het was, waterpokken dacht ik eerst ook aan, maar 't werden geen blaasjes en na 1 dag begonnen de pukkeltjes in te drogen en nu trekken ze langzaam weg). Een paar nachten heibel en een paar dagen veel aan de borst, maar vannacht weer goed geslapen op 1 keer wakker en voeding :) Vandaag heeft ze ook weer goed gegeten: halve boterham als lunch en een hele pot warme prak, plus een lekker bakje sojayoghurt :) Dus ik heb wel vertrouwen in vannacht ;)

20. Ireen

Ireen Fanatiek lid

8 sep 2008
    2.305
    1
    0
    Snoopy: Jee zeg wat een stom wijkteam! Hoe reageerden ze? Dapper hoor met voeding en al naar blijdorp, leuk! Hoe is het met jullie peuterpubertje?

Salapio: Oh, wat fijn dat Tobe tegen de koe lijkt te kunnen, kan mama weer fijn alles eten!

Rozemarijke: Oh, dus toch de zesde ziekte bij Thirza? Was dat heftig? Ik weet nooit zo goed wat ik me daarbij moet voorstellen...

Ik ben op het werk. We zijn inderdaad op vakantie in het huis van mijn zus (heb daar gewoon internet) maar we werken wel gewoon, alleen minder dan normaal.
    Hier geen waterpokken te bekennen. Steeds een paar rode vlekjes/bultjes (zonder vocht) die de volgende dag weer weg zijn. Heel raar. Jens is énorm jengelig met een grote J en is 's nachts ook weer af en toe wakker, maar gelukkig niet zo onrustig als voorheen (wij dachten al oh nee he...). Ik denk dat het gewoon een fase is. Papa is helemaal hot en als die uit werken gaat is het huis te klein, bóós dat ons kleine mannetje dan is! Om alles wordt gestampvoet (haha!) en willen wij links, gaat hij rechts. Ik kan er wel om lachen en het is echt hilarisch, maar word er ook wel een beetje moe van ;). Hij kan zich zelf niet zo vermaken op het moment, dus ben veel met hem op pad, dat gaat hier zo makkelijk, want de voordeur zit hier gewoon op de begane grond en hoef niet de wagen de trap op en af te sjouwen en trappen op met eerst een peuter, dan twee boodschappentassen en dan een fietsstoeltje, dat is wel echt heel fijn! Maar goed ik denk dat hij ook een beetje aan het ageren is eigenlijk. Zo eet hij ook heel veel (per dag 5 of 6 boterhammen, 2 stuks fruit, sojayoghurt, 400 ml moedermelk, rijstewafel oid, volwassen portie groente en dan nog wat aardappelen/pasta, ongelooooooflijk!). Maar goed, misschien toch een milde variant van een of andere kinderziekte, of kiesjes, of niets, je weet het niet ;):D
    We genieten hier wel van de tuin, de luxe keuken, badkamer en het konijntje. Ik ben nog een beetje aan het ontstressen. Vrijdag komt mijn moeder voor Jens en gaan Roel en ik een dagje naar België om ons nieuwe servies aan te schaffen. Zouden eerst ook een nachtje gaan, maar hebben we afgeblazen omdat Jens ons best wel nodig heeft op het moment, voel me er dan niet zo lekker bij (en vind het zowiezo moeilijk om zo ver weg te gaan zonder hem :)).

Deel Deze Pagina