@Panda: wat had ze gehad dan? @Dirksmama: ik dacht dat de hormonen die rondom de borstvoeding in je lijf zitten, er ook voor zorgen dat alles niet zo snel weer 'strak' zit (qua banden enzo dan he?) als wanneer je geen BV geeft. Maar dat klopt dus niet? @Mamandy: dat zou betekenen dat je hoopt dat Selina nog over haar 3e verjaardag heen blijft drinken?
Mijn meisje is vandaag ook een half jaar! Vanmorgen toch wel even wat traantjes weggepinkt... Time flies when you're having fun! (ben sowieso al een emo sinds dat Zoë er is... )
Nee, helaas wordt dat door fysiotherapeuten nog regelmatig gezegd, maar het zijn echt HEEL andere hormonen! Anders zou borstvoeden natuurlijk voor de meeste vrouwen niet lang vol te houden zijn!
Mamamandy: Wauw 2, jaar en 4 maanden! Kan me alleen maar indenken hoe dat moet zijn! Rozemarijke: Ik heb niet meer last van instabiliteit (hoge nek) dan voor de zwangerschap hoor. Eerder minder inderdaad, hoewel mijn bekken wel rammelt, maar dat wijt ik toch echt eerder aan de zwangerschap en bevalling dan aan het borstvoeding geven. Mijn vriend is fysiotherapeut en die is juist voor lang voeden bij vrouwen met bekkeninstabiliteit (weet niet waarom maar zal wel te maken hebben met wat Dirksmama zegt) en als ik die kolf weer eens helemaal zat ben hamert hij erop dat het juist goed voor mij is met mijn losse banden. Laten we hopen dat je zusje lekker zelf kan gaan voeden. Misschien wel intensief maar ze kan allicht het minimale geven ofzo? Hoe heeft Thirza geslapen? Wij gaan zo naar de osteopaat. Ben erg benieuwd!
Thirza heeft hier vannacht goed geslapen! Gistermiddag van half 2 tot 5 (we hebben 'r maar wakker gemaakt). In slaap komen was vervolgens even moeizaam, (maarja... wat wil je als je 's middags zo lang en laat nog geslapen hebt), maar ze heeft uiteindelijk geslapen van kwart voor 9 tot half 3 (of half 2, weet ik niet zeker meer) en toen weer tot half 7. Heb 'r net naar de gastouder gebracht, even wat eerder dan normaal, want om half 9 was ze echt weer moe en heb ik 'r op bed gedaan, maar slapen ging ze niet, wel lekker keten in bed, (favoriet is momenteel met d'r nagels over de muur krassen). Dus om te voorkomen dat ik 'r tot half 1 wakker moest houden, heb ik maar ff gebeld of ik 'r eerder kon brengen, zodat ze daar op tijd op bed kan en gewoon kan slapen zolang ze nodig heeft. Ach, en ook wel even lekker hier, heb hier net nog even een chocotaartje in de oven geknald, ga vanmiddag aan het boetseren met iemand van het forum hier, (met marsepein dus), en dat moet toch wel weer op een taartje komen te staan. Dus m'n stiefdochter gaat heel blij zijn, want aangezien ik nog wit-blauw gemarmerd fondant over heb van een ander taartje, ga ik een petshop-walvis boetseren, (ik neem aan dat iedereen die meiden in de leeftijd van 4-12 wel weet wat littlest petshop is? ). Dat wordt dan een mooie zee-taart Wat betreft de bekkeninstabiliteit en BV enzo... Goed om te weten. Nou is het bij mijn zusje natuurlijk wel ietsje anders dan bij puur BI, want zij zit in d'r totaliteit gewoon helemaal los in elkaar, (als ze bijvoorbeeld op haar buik draait in haar slaap, staan haar schouders 's ochtends helemaal naar achteren). Maar BV zou in principe dus juist goed doen hieraan... Tja, en hoe het met haar borstverkleining zit weet ik niet precies. Ze had iig een enorme cupmaat, (bij maatje 36), dus ze heeft vanwege rug- en schouderklachten toen wel een forse verkleining gehad, (die met 15 weken zwangerschap nu trouwens al weer helemaal teniet gedaan is). Maar ga met een paar weekjes weer even naar d'r toe, (ze woont aan de andere kant van het land, dus we zien elkaar niet heel vaak), dus dan vind ik het wel fijn om wat betrouwbare info te kunnen geven
mamandy2007> petje af hoor! Maar wat sta jij close met Stefan. Haha veel aan hem gehad en het forum daar. hihi
@ Ireen: het gekke is dat het nu vanzelf gaat, ik sta er nog maar weinig bij stil, alleen met de winter als ik zie dat alle kindjes zo vaak met een snotneus lopen denk ik: oh wat ben ik blij dat ik haar die antistoffen nog mee kan geven zodat zij niet zo vaak verkouden hoeft te zijn, ik vond het 'vroeger' ook altijd zo knap dat moeders het zo lang volhouden maar het sluipt er in en je hebt het niet meer door @ Sweetlakecity: Stefan n ik hebben al heel lang email en hyves contact, hij heeft me meegeholpen met het forum in elkaar te zetten op de juiste manier maar we hadden elkaar nog nooit in het echt gezien dus dat op die foto was niet alleen op de foto zo, we hebben vaker geknuffeld die dag, hij heeft me erna nog gezegd dat hij het zo fijn vond dat ik ook zo'n knuffel was -net als hijzelf-en dat ie niet verwacht had dat ik ook zo zou zijn en dat ik er zo uitzag, hij had een 'molliger' type verwacht, lol!!!
@mamandy2007: leuke foto @rozemarijke: hele redelijke nacht toch? Succes met taarten bouwen. @panda: als je voor en na de bijvoeding even borst geeft, is de bijvoeding makkelijker te verteren voor de jonge darmpjes. Mijn dochter van 12 weken heeft een nieuwe hobby, een uur lang van rug naar zij draaien, die was total loss.
@rozemarijke: ze heeft gisteren beetje banaan gehad. Wij zijn met fruit geven begonnen. Appel ging een aantal dagen goed dus zijn we beetje banaan gaan geven, was kwa smaak wel een succes maar voor de darmpjes niet. Vandaag maar weer appeltje gegeven en gelijk daarna bv. Morgen naar het bureau dus dan ff vragen hoe ik het het beste kan doen. Verder heeft onze meid vandaag eerste keer kv gehad en dat is er ook in gegaan op het kdv dus dat scheelt ook weer.
@mamamandy: wow, zo lang al, super hoor! Vandaag mijn nieuwe kolf voor het eerst gebruikt op het werk (de freestyle). Dit ging super goed, heb meer gekolft dan afgelopen weken en voor het eerst sinds ik aan het werk ben zelfs wat in de vriezer kunnen doen. Zal morgen wel weer minder zijn ben ik bang, maar toch. HIer over een dikke maand bijvoeding. We gaan ook rapleyven, maar gelukkig duurt het nog een maandje hihi. Vandaag toch nog eens met manlief gepraat. Ondanks dat elise nog maar 5 maanden is vind ik het een naar idee dat er hierna nooit meer eentje komt. Manlief had aangegeven dat hij het bij tweede wilde laten. Ik weet niet of ik ooit nog een derde willen, maar definitief nee vind ik ook niet leuk zeg maar. Gelukkig was het voor hem ook geen definitief nee, maar hij wilde er wel wat langer tussen dan tussen jesper en elise. Geen probleem daarmee in elk geval, we zijn nog maar 25 en 26 dus nog tijd zat. Vind het alleen wel een fijn idee dat er misschien ooit nog eentje bij mag komen. Hoe zit dit bij jullie? Hoeveel kindjes 'willen' jullie? Willen tussen haakjes omdat willen en krijgen natuurlijk op dit gebied niet altijd samengaat. Ik weet maar al te goed dat zwanger raken niet vanzelfsprekend is. Een van de redenen dat wij zo jong aan kindjes begonnen zijn is dat mijn moeder op haar 32e eierstokkanker heeft gehad.
Oei, dat is idd heel jong en sowieso verschrikkelijk. Komt er toevallig ook borstkanker in erfelijke vorm voor in je moeders familie? Nog een reden om sowieso lang borstvoeding te geven.
@ suus: mijn vriend wil op dit moment niet meer dan 2 kinderen (zegt ie). Dat wordt hem te druk denk hij. Hij wil wel graag nog een kindje, ook omdat dat voor ons zoontje leuk is (mag je hopen hihi). Op dit moment ben ik superblij met ons zoontje, en is er nog geen kriebel voor een tweede. Maar zodra hij 1 jaar is, gaat dat vast komen hoor. Wij zijn 31 en 33, dus wil ook niet al te lang wachten hoor. Zoals ik het nu over denk, zou ik heel graag drie kinderen willen. Heb zelf 2 zussen en 1 broer, dus kom uit een 'groot' gezin. Mijn vriend heeft echter 1 zus. Dus denk dat dat bij hem ook weer meespeelt. Maar dan is 3 een mooie middenweg toch? hihi. Nou ja, we zien wel. Het is precies zoals je zegt, alles behalve vanzelfsprekend.
Sorry heb verder nog niet echt terug gelezen, denk dat ik dat morgen even doe meiden! Maar suus, nou das zeker niet niks zeg...! Onze wens was altijd 1 kindje, inmiddels hebben we er 3. Het is uiteraard niet zo dat die 2 die 'teveel' zijn ook echt teveel zijn en niet welkom. Maar we hopen eigenlijk wel dat het hierbij blijft, maar mocht ik toch nog eens zwanger raken, is dat wondertje natuurlijk even welkom. Verder zijn wij ook nog jong (vind ik, ik 24 en Leander 28) dus heb weleens als grapje gezegd, ach misschien beginnen we nog eens aan een "tweede leg", maar dat gaat als het aan mij ligt echt niet gebeuren hoor. Wij vinden ons gezinnetje zoals het nu is, gewoon helemaal compleet voor ons. Hoewel ik natuurlijk ook weet dat hoe het nu voelt, over een aantal jaar anders kan zijn. Vind het dus erg moeilijk om er een 'vast' besluit over te nemen. Maar voor nu is ons gezin compleet, en ook redelijk vroeg/jong, maar hier zonder verdere reden. Liefs, Hanneke!
panda> mooi he een nieuwe fase. Precies pas maar een beetje op met banaan. suus> denk 1 kindje of misschien 2. Heb niet echt een makkelijke zwangerschap en daarna gehad (depressie en ben bang dat dit straks weer komt) Goed dat het kolven je bevallen is. Je zal vast nog een fase krijgen waarin je zegt: NEEE niet meer!
Hier zeiden we steeds dat 2 kids wel mooi zou zijn, maar het afgelopen jaar is ons niet in onze koude kleren gaan zitten, dus eerst maar eens tot rust komen en dan zien we wel weer verder. Onze oorspronkelijke gedachte was om er 2,5-3 jaar tussen te hebben, maar dan zouden we deze zomer alweer aan de slag moeten en aangezien ik nog lang niet uitgerust ben en een vreselijke zwangerschap heb gehad, (7 mnd kotsmisselijk en daarna bekkeninstabiliteit), wil ik eerst weer goed op krachten zijn voor ik ooit weer zwanger ga proberen te worden... @Mamandy: o my! Dat is echt lang! Moet ik persoonlijk niet aan denken, maar ik zit dan zelf ook op een koemelkvrij dieet, vanwege Thirza haar KMA en dat ga ik niet eindeloos lopen doen.... (Maar sowieso vind ik voor onszelf 18 maanden BV wel heel prima ). Hoe vaak drinkt je dochtertje nu nog dan? En heb je wel iets van een deadline, of meer zoiets van: zolang zij wel wil?
Wat ik al zei Rozemarijke, ik heb het nog niet eens meer door dat het al zo lang is en openbaar voeden is nu 'out of the question' daar zou ik normaal ook nog geen moeite mee hebben maar ik weet dat een peuter aan de borst niet meer als normaal wordt gezien en bovendien is het niet voeden meer maar zijn het echt cluster momentjes als ze moe is of gewoon even lekker tegen me aan wil liggen of 's nachts/'s morgens als ze bij ons komt liggen, er komt ook bijna geen melk meer uit. Er is geen deadline maar ik weet wel dat ik haar niet tot haar 8ste (zoals dat filmpje, ken je die?) zal blijven voeden, da gaat mij echt te ver, k denk dat de normale leeftijd wel tussen de 3 en 4 jaar zal zitten bij mijn dochter, ook als ze dalijk naar de Maison Relais (pré school, ik weet niet hoe ze dat in NL noemen) gaat dan zal het natuurlijk veel en veel minder worden. Ik vind het helemaal geweldig van je dat je ondanks de KMA van je kindje toch nog 18 maanden wilt voeden, ik krijg helemaal kippenvel ervan want zolang heb ik nog niet gehoord van moeders met kindjes met KMA, echt petje af, ik weet niet of ik het in dat geval ook zolang als nu uit zou houden, continu letten op wat je eet etc. echt waanzinnig. Selina wil nu zowiezo nog 's nachts en 's morgens en verder als ik op de bank zit komt ze af en toe nog even bij me liggen maar tot haar 19e maand heeft ze zeker nog wel 12 keer per dag gedronken en tussendoor ook nog cluster momentjes, dat was een drukke tijd en ik kon weinig voor mezelf doen maar ik zou het zo weer doen, ook omdat ik de mogelijkheid ertoe had....
mamandy> Doen het nu op de ouderwetse manier. Doen nu nog alle soorten los van elkaar, nog niet gemengd. Gisteren maar weer appeltje gegeven en dat ging weer prima, nergens last van gehad. We hadden de zondag al extra maar een beetje banaan gegeven maar het was waarschijnlijk nog teveel voor onze dame. Och ja nog genoeg fruitsoorten die al mogen en die ook nog geprobeerd moeten worden, banaan wacht maar ff. sweetlakecity> idd mooi een nieuwe periode, maar het gaat ook wel heel erg hard. suus> nu hebben mijn man en ik het erover dat we graag 3 kindjes zouden willen. De eerste is er alvast en we denken er nog steeds zo over, maar ja misschien hebben we na nummer 2 ook wel zoiets van het is goed zo. Verder hier vannacht weer een nachtje door kunnen slapen, sinds de kerst had onze dame amper meer een nacht doorgeslapen. Was wel altijd voeden en dan sliep mevrouw weer maar toch elke keer een keertje wakker. Vanmorgen om 5 uur werd ik wakker van de stuwing die ik had dus heb toen maar ff de spanning eraf gekolfd, om 6 uur werd onze dame wakker (is normale tijd als er gewerkt moet worden). Gisteren voor het eerst ook 1 flesje kv gehad omdat ik overdag 2x af wil gaan bouwen en dat is ook goed gegaan, ging er ook zomaar in en verder nergens extra last van.