He meiden, we zakken wel een beetje erg ver naar onderen zo... Hoe is het bij jullie allemaal? @Ireen: leuke vakantie? @Hanneke: hoe is het met jou? @de rest: zwaai Hier wel OK. Thirza wil alleen niet eten bijna en maakt weer even slechte nachten (laat slapen, 3 keer wakker en niet weer slapen zonder voeding en dan begint de dag alweer voor 6-en), en ik dacht eerst dat ze aan het testen sloeg enzo, maar vanmiddag ff in d'r mondje gevoeld omdat ze zelf ineens zo zat te prutsen en d'r zouden wel eens kiezen aan kunnen zitten komen. Ze is verder ook warm en heeft luieruitslag, dus nou... Hopelijk betekent dat dat we er straks helemaal van af zijn, van alle gedonder, want 't is wel weer lekker hoor Begint onze vakantie en hup: daar gaan we weer met de slechte nachten. Vorig jaar ook al zo'n dramavakantie gehad wat dat betreft, (was moe-er toen ie afgelopen was, dan toen ie begon), dus ik had gehoopt deze zomer dan toch eindelijk wel weer eens echt vakantie te kunnen vieren
@Rozemarijke: zwaai terug! Zal er ooit niets zijn dan? Als de laatste kies door is, gaat ze wisselen enz., enz. Leg je er maar bij neer dat het zo is. Hier ook laat naar bed en erg vroeg wakker. Eerst was het 6 uur, nu 5 uur en van het weekend zelfs 4 uur en ook als meneer pas om 9 uur naar bed gaat. En dan niet meer willen slapen he? Zit dan gewoon voor 5-en al met een espresso op de bank, zucht. Korte nachten en veel willen drinken, ik voed momenteel 3 a 4x per dag. Dat vind ik helemaal prima. Gisteren even plat geweest toen papa lekker met zoonlief op pad was, het was toch butweer. Ik moet gewoon eerder naar bed. Met dit weer lukt me dat wel, als het rond middernacht nog 20 graden is en 30 in huis zoals vorige week, dan kan ik niet vroeg slapen hoor! Maat ik wil niet klagen, verder gaat het helemaal goed met onze vent; hij is vrolijk en heel lief. We waren zaterdag bij de plas en hij vond rennen ineens reuze interessant. Echt, zo grappig! Ga je nog weg? Moet je doen joh, is lekker!
Ireen, Owja helemaal waar, heb je verteld idd! Hopelijk hebben jullie het in ieder geval lekker gehad op vakantie ! Rozemarijke, Dikke knuffel! Sterkte! Hopelijk zal het snel eens een beetje afgelopen zijn daarzo. Zogelukkig, Fijn dat het weer wat minder warm is he ! Groot gelijk dat je even bent gaan liggen! Zo vroeg op en laat naar bed is ook vermoeiend natuurlijk! Verder lekker genieten, maar dat doe je al he ! Hier wil het nog altijd niet zo, maar tis niet anders. Kindjes zijn veel bij opa en oma idd en af en toe thuis. En tja verder eigenlijk weinig te zeggen, sorry. Tot snel weer ofzo denk ik, alleen moet ik zeggen dat forum (eigenlijk hele computer) me totaal niet trekt op het moment. Zwaai zwaai naar iedereen in ieder geval! En had het volgens mij al een keer gezegt maar fijne vakantie voor degene die vakantie krijgen of op vakantie gaan. Liefs.
Dikke knuf voor Hanneke! Dikke knuf voor Rozemarijke en Thirza (en ik geef je hand, hier lijken er 4 tanden door te komen ...) Dikke knuf + koppie koffie voor ZG
Het is hier ook naadje. KLein meid heeft erg last van haar neus en oren. Zal blij zijn als het donderdag is, dan kunnen we tenminste naar de KNO-arts. Zoonlief is een erg aanwezige 3 jarige.... dus ik ben blij als ik´´s avonds even rust heb... Ohja en dan heb ik nog een man thuis die ook aandacht wil. Iedereen die sterkte nodig heeft, veel sterkte. ( Hanneke ik denk aan je ).
Vandaar dat het zo rustig was Knuffel iedereen! @ZG: nou, ik hoop dat dat wisselen nog even niet komt hoor! Dat zou wel errug vroeg zijn! Ze is nu dus aan de laatste serie bezig, als deze door zijn, is haar gebitje voorlopig compleet. En sinds de operatie is het elke week wat geweest nog: hoektanden, zesde ziekte, nu weer kiezen. Smap wel dat het op zich altijd wel wat is met een kind, maar de tanden zijn hier altijd vrij heftig (alhoewel dat nu op zich wel meevalt. Wat dat betreft heeft de operatie een hoop scherpe randjes van de drama's afgehaald), en die zesde ziekte was echt heftig Maar volgende week maandag gaan wij op vakantie: weekje Frankrijk in een ingerichte bungalowtent Hopelijk doet de buitenlucht ons allemaal goed En we zijn voor Thirza op zoek naar een gewoon bedje, waar ze zelf in en uit kan, en dan krijgt ze ook een dekbedje, in plaats van dekens. Bij ons en bij grote broer en zus in bed kruipt ze namelijk steeds genoeglijk onder het dekbed (en dan zie je d'r echt genieten) en in d'r eigen bed trapt ze deken en/of laken steeds weg... Heb nu een bod gedaan op een meegroeibedje waarvan hoofd en voeteneinde omhoog en omlaag geklapt kunnen worden, dus dan zou ze eerst nog qua lengte een bedje hebben van 1.20 gewoon. Maken we daar even een latje op, zodat ze er niet zomaar even afrolt, maar er dus wel zelf uit kan, en dan gaan we eens zien of dat nog goed gaat doen aan het slapen... (en zoniet, dan zetten we d'r ledikantje weer neer).
He Han! Doe maar rustig aan hoor, we horen je wel weer als je er aan toe bent! Ik denk ook aan je, dat weet je! Ach, DL van Jingles ook aan de buisjes dus wsl? 't Is toch wat! Bij Salapio alles goed verder? 4 tegelijk? Jeetje! Dat hebben wij hier niet meegemaakt. Er zitten nu 8 tanden, 4 kiezen en 4 hoektanden in en dat lijkt me voorlopig wel even voldoende, die kwamen wel allemaal achter elkaar. Toch op vakantie dus Rozemarijke; lekker! Waar ga je naartoe in Frankrijk? Zo'n ingerichte tent lijkt me best leuk. Ik doe niet aan kamperen, vind het wel leuk en heb het veel gedaan, maar met mijn rug niet meer te doen. Hoorde laatst van een collega van mijn man dat zo'n tent goedkoper is dan een huisje, je toch een kampeer-gevoel geeft maar dan met meer comfort en dat je kind dan lekker kan spelen met andere kindjes op de camping. Had je me een paar jaar geleden niet horen zeggen hoor, dat ik dat ooit nog eens leuk zou vinden, haha! Wij zitten ook te denken aan een juniorbedje. Zoon is fors en beweegt veel 's nachts en dan bonkt hij zichzelf tegen de spijlen wakker. Hij slaapt nu nog alleen in een slaapzak, maar vindt het zondagochtend op ons kussen en onder ons dekbed wel heel lekker. Van het najaar maar eens kijken, zoiets hoeft niet veel te kosten (Ikea bijv.). Ik heb eerlijk gezegd geen idee wat 6e ziekte inhoudt, dat had je in mijn tijd niet en de 5e ook niet. En ik weet eerlijk gezegd ook niet wanneer er gewisseld gaat worden, da's wel stom misschien. Veel plezier alvast met de voorbereidingen!
Hoi dames, Geen idee of jullie een vast praatclubje zijn of niet, maar ik wil even kwijt dat ik er trots op ben dat ik mijn meisje al een jaar en een paar dagen borstvoeding geef
We gaan de Jura in Ergens bij Clairvaux les Lacs, dus we maken ws ook nog wel even een uitstapje naar Zwtslnd. Kids van mijn man zijn nog nooit in het buitenland geweest, dus we zullen ze gelijk eens goed onderdompelen! Ben zelf ook geen groot fan van kamperen, maar we hadden de keuze tussen een huisje ergens los in een suf dorpje, (voor onszelf geen ramp, voor de kids niet erg fijn), of dus idd op een camping met zwembad, waar ze zich heerlijk kunnen vermaken En aangezien we niet teveel wilden slepen met zooi, is zo'n ingerichte tent echt een uitkomst! We hebben er iig zin in! Dan heeft ZL bij jullie z'n gebit momenteel net zo compleet als Thirza zeg! Wisselen weet ik ook niet precies hoor, maar iig niet voor ze op school zitten Dat duurt nog ff 6e ziekte is eerst een paar dagen koorts en daarna allemaal bultjes. Niet leuk Maar goed, dat heeft ze maar weer gehad, dus nu immuun
ZG, ik vind het ook wat overdreven met die tanden, maar misschien vergis ik me wel hoor. Mag niet uitgebreid op onderzoek van T. Dus ik maak m aan het lachen en probeer te gluren naast het meelachen . En hier gaat het verder goed. M zit in een enorme eenkennigheids en aanhankelijkheidsfase naast dat ze alles zelf wil doen en NEE in dr mond bestorven ligt. Heeft natuurlijk met elkaar te maken: best eng dat individu worden. T zit ook in een fase, overdag gaat het meestal prima (muv gisteren), avonden zijn beetje minder (wordt steeds precies wakker bedritueel M) en komt vaak/vaker, nachten zijn redelijk 0-3-6 (vanochtend zelfs 730 ). Wisselen, volgens mij in kleutertijd. En hangt ook af van kind tot kind. Ik was vroeg: 4-5 jaar. Nichtje is nu aan het wisselen en is net 7. Danabelle, kan me voorstellen dat je trots bent, en ook welkom om mee te kletsen RM, o gaaf de Jura! Hopelijk heb je mooier weer dan wij 3 jaar geleden (toen was ik zwanger van M ). Maar wat een prachtig gebied! En idd wij zaten bij Clairvaux. Daar komt ons autokoetje Moeniemoe Clairvache vandaag *ahum* ... Wij zijn echt gek van kamperen. Afgelopen twee jaar met M wel gewoon gedaan (auto volladen en het mooie weer in rijden, veel van camping wisselen), maar we kwamen moeier terug dan dat we weggingen: bizar slechte nachten vorig jaar en keihard werken met zo'n uk. M vond het ge-wel-dig. Volgend jaar gaan we wel een weekend naar camping de roos in NL. Waarschijnlijk met de gezinnetjes van mn schoonzussen. Lijkt me super: nicht van 7/8, neef van (dan) 4, M (dan) 3, T (dan) 1, nichtje (dan) 1 en neefje (dan waarschijnlijk nog) 0/bijna 1.
T heeft gisteren voor het eerst gespeeld met broccoli. Spelen vond ie magisch (kneden, proberen met zn vingertjes !!! de fliebertjes te pakken - geen succes ), de kinderstoel supercool (zat ie ook heel goed in), likken leuk, maar o wat vies Had niet gedacht dat ik dit zou doen voor de 6maandengrens (met M zelfs ruim 6m). Maar ik heb echt het idee dat hij er wel aan toe is: zit stevig (nog niet los), heeft tanden en hij begint steeds meer en vaker te regelen in de avond. Mja. Zal nog wel een maandje (of 2) duren voordat ie echt gaat eten natuurlijk, hoewel M heel snel was eigenlijk (denk 1-2 weken).
Kan idd van kind tot kind verschillen hoor. Bij mijn oudste kwam het echt eten pas rond 9,5-10 mnd. De kleine meid zat met 7 mnd nog net niet met d´r vork op tafel te slaan, waar het eten bleef.... Maar zij is soweiso vlotter met alles. En een haaibaai dat het af en toe is... heeft ze niet van mij
Jingels, heel veel succes, sterkte en beterschap met die kleine meid van jullie! Succes vast in het ziekenhuis! Rozemarijke, hele fijne vakantie! Hopelijk met een beetje nachten waarin jullie wat kunnen slapen ! Leuk dat de andere 2 kids ook mee gaan! Salapio, Tjonge die vent van jullie dus ook al aan de bijvoeding! Leuk ! Heel veel succes en plezier ! Succes ook met de tandjes! Zogelukkig, Een peuterbedje, spannend hoor. Zo een kleine uk in een groot bedje, maar kan me best voorstellen dat je eraan denkt om dat te doen. En dankjullie allemaal ! Ik ga er weer vandoor. Tot ziens weer.
Hallo allemaal, Zo, ben vandaag aan het werk (in mijn vakantie notabene) maar ik gun me even de tijd voor een kopje koffie en wat geleuter hier! Rozemarijke: Pffff al eens een rubberen hamer overwogen? Nee hoor grapje. Ik hoop dat jullie een heerlijke vakantie hebben met zijn allen en dat je uitgeruster terugkomt dan je ernaartoe ging! Groot gelijk van het ledikantje, er zijn wel speciale doorademdekbedjes, misschien is dat wat in het juniorbedje? Zogelukkig: Ohw dat is echt wel heel erg vroeg zo! Enig idee waarom hij daarna niet meer wil slapen? Of vindt meneer het gewoon dag? En is zijn kamertje goed donker? Dat scheelt hier namelijk enorm. Hoe is het met je bekken verder? Gaat het nog wat vooruit? Hanneke: Wat fijn dat je kindjes zo goed opgevangen kunnen worden. Verder geen tips, behalve de tijd nemen, maar ja dat doe je al, zit niets anders op. Veel sterkte, en we lezen je inderdaad zo nu dan, vind ik heel leuk, en soms even niet, ook goed, als het voor jou maar goed is! Jingels: Hoe was het bij de KNO? Danabelle: Gefeliciteerd met je jaar borstvoeding! Kamperen: Heeeeerlijk, kan niet wachten tot we vakantie kunnen nemen en ook weer weg kunnen. Denk eerste jaar ook een ingerichte tent, gewoon voor het gemak, maar daarna gewoon weer met de tent en slaapmatjes! Hier ben ik 3 jaar geleden een maand naar de jura gegaan, in mijn eentje. Ik kende Roel toen nog niet en had geen zin in een zuipvakantie met vrienden. Het was heel erg mooi en leuk. Clairevaux waren mijn ouders ook eens, erg mooi (ik ging 'even' langs). Salapio: Oh, Tobe aan de tanden, succes! Hier gaat alles goed, Jens kan echt goed loslopen nu, valt nog wel zo nu en dan, maar hoort erbij. Sinds hij dat echt goed kan is ie ook minder humeurig en slapen gaat ook weer beter. Hij zit wel onder de schrammen en bulten en is erg moe steeds. Hij wil overdag maar 1 slaapje doen, nou ja prima. Wij aten laatst aardappeltjes met rozemarijn en knoflook uit de oven en sindsdien is aardappel de favoriet. Meneer is boos als we hem groenten voorschotelen, terwijl hij normaal de groente opat en de gekookte aardappel liet liggen . Over het algemeen weet hij heel goed wat hij wil trouwens, pffff daar krijg ik nog wat mee te stellen. Heel leuk en grappig; Driftbuien tot en met . Sta ik te douchen, meneer boos want wil in bad. Wil ik links, wil hij rechts. Eet ik een vegaburger en hij een ei, moet het per se andersom, en bóós dat hij dan is, haha onvoorstelbaar. Vanmorgen wilde hij niet zijn groene, maar zijn rode shirt aan , en schoenen heeft ie ook een duidelijke voorkeur voor. Praktijknieuws; We draaien winst!!!!!!!!!!!! Sterkte voor iedereen!
Ha die Ireen, wat een goede berichten allemaal! Die Jens is me er eentje, haha! Mijn zoontje heeft het Spaanse temperament van zijn moeder, maar is niet zo fel. Is eigenlijk best meegaand. Wel gilt hij als hij zijn zin niet krijgt. Hier ook geen kruipen meer hoor, meneertje is nu een grote meneer met stoere schoenen en t-shirts. Hij is wel Nijntje af nu, als je begrijpt wat ik bedoel! Ik weet niet veel van Frankrijk, vind het geen leuk land en de mensen chagrijnen, maar ligt de Jura op 1 dag rijden? Regent het daar niet vaak? Nu we allemaal kinderen hebben, moeten we iets anders organiseren. Als ik nog sterk was geweest, had ik wel weer gebackpackt, maar met een (gevoelig) kind is een beetje comfort wel gewenst. Weet iemand aanbieders van dat soort bungalowtent-vakanties? Misschien is er ook wel zoiets in Duitsland, erg prettig volk die Duitsers, maar of je dan ook mooi weer hebt op 1 dag rijden? Met mijn bekken gaat het eigenlijk zwaar piep op het moment. Kan er de vinger niet opleggen, maar het doet wel verdriet. Enige tijd geleden koesterde ik goede hoop helemaal klachtenvrij te geraken, maar daar lijkt het nu helaas toch niet op... Doei!
Sorry, ben even een afwezige geweest. Ben ook niet bijgelezen (alleen de laatste pagina). Hier is het al een paar weken hommeles en ik loop zo langzamerhand op mijn tandvlees. Renske wordt constant wakker 's nachts, niet elke nacht, maar om de nacht zowat. Overdag slaapt ze ook moeizamer en heeft ze juist weinige interesse in driken. Dus drinkt ze 's nachts ongeveer de hele tijd, en slaap ik amper. Wij hebben sterk het vermoeden dat ze toe is aan meer substantieel eten, en hebben een klein papje gemaakt met biobim. Tot nu toe helpt dat nog niet, maar we zijn begonnen met 50 cc dus dat is ook niet zo veel. Omdat ze het wel lekker lijkt te vinden, en gewoon poept en plast, willen we vanavond een iets grotere hoeveelheid proberen. Ik lijk van pure uitputting, tot overmaat van ramp, een produktiedip te hebben. Ik kolf een stuk minder. Maar ik kom nogsteeds met ongeveer 500 cc thuis. Ik zit tot over mijn oren in het werk en voel me zo slecht dat ik af en toe gewoon niet weet hoe ik dit moet volhouden. MAar goed, vannacht gaat het vast weer beter en dan voel ik me morgen weer heel anders. Renske is trouwens blakend gezond, vrolijk en alles. MAAR SLAPEN? HO MAAR!!!
Mooie berichten Ireen! Peuterbedje, M pas met 2 jaar dus mocht toen al onder een dekbed. We hebben wel een met wol gevuld exemplaar aangeschaft. Kussen heeft ze nog niet, taalt ze niet naar dus dat laten we zo tot ze er om vraagt . Bij ons in bed wil ze wel ook een 'tussen'. Jura, is denk ik wel op een dag flink rijden. Wij zijn er 1x geweest met piepweer. Wel prachtigmooi. Geen ervaring met prefabtenten. Wij zijn Frankrijkfan en kan je dus ook niet helpen met Duitsland . Vroeger met mn ouders wel in Eurocamp tenten gezeten. Overigens is de Dordogne en zelfs nog verder wel in 1 dag te doen, maar niet met kind (niet met ons kind iig). Ook mooi maar wel Frankrijk is Yport (Normandie). Hebben we wel altijd prachtig weer gehad. Aan zee. Omgeving prachtig en indrukwekkend (Utah beach oa). Maar ook daar weet ik niets van prefabtenten. Ego, hier gaat het op zich goed. M werd gisterennacht om 2u wakker en was ook echt wakker. O hemel. Heb er eerst naast gezeten, meestal (altijd) valt ze dan binnen 5 min in slaap. Nu niet. T werd wakker, ik zei: ik ga even T drinken geven en dan ben ik weer terug. Allemaal prima, maar slapen ho maar. Toen er maar naast gaan liggen. Genieten want M aaide over mn wang en gaf steeds kusjes. En vreselijk want ik was moe . T deed het die nacht prima na een onrustige avond. Vannacht ook wel pittig, T om 19u in bed, 20u, 0u, 2u, 5u, 7.45 wakker. En M ook pas om kwart voor 8 eruit dus dat was luxe. Maar aan het einde van de middag en avond is het met T veel drinken: 1430, 16u, 18u, 20u dus. Gisteren heeft ie wat banaan geprakt tussen zn vingers. Ook wat binnen en moet dan vooral kokken. De smaak vindt ie vies en interessant. Vandaag rustdagje, morgen ook denk ik. Rustig aan maar aangezien ie nog geen 6 maanden is en we dus eigenlijk 'illegaal' bezig zijn . Denk er wel over om een flesje pap te proberen. M vond dat vies, misschien is T wel fan.
Evenstar, knuf en ik schut je hand (zie vorig bericht). Hoort echt bij de 6 maanden: regelen en ontwikkelingssprong. Hier dus ook wat aan het bijvoeden geslagen om dezelfde reden. Maar TUF-modus aan: tgaat weer over .
Ik ben die knop van die TUF-modes kwijt hoor meiden! Vannacht weer om 3.45 wakker en na het drinken echt gewoon niet meer willen slapen, dus hebben we hem voor het eerst een kwartier laten huilen, wat erg! Maar goed; papa moet werken, dus mama is de klos ("die kan toch later nog wel even gaan liggen"), duh! Nog maar weer eens aangelegd en vervolgens heeft meneer een plak ontbijtkoek, een banaan en een beker thee naar binnen gewerkt, toen kwam er een luier tot op z'n rug, is ie met papa gaan douchen en lag er weer om 7 uur in en slaapt nu nog! Mijn man zegt dat ik hem het tweede slaapje overdag maar moet ontnemen, maar dat doe ik niet: moe is moe en als hij dan meteen slaapt, is dat goed. Jullie kindjes zijn 10 maanden jonger Renske en Salapio, voor jullie gloort er nog hoop aan de horizon, haha! Beetje pap gewoon maar doen dan he, ze zijn geen 4 maanden, maar bijna 6! Frankrijk; ach, volgend jaar misschien. Dit najaar eerst maar eens naar Ameland en dan volgend voorjaar/zomer weer naar een Deens wad (zo mooi!). O, ik hoor een vrolijke wakkere man! Doei!