Borstvoeding en Trots deel 2....

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door jingels, 21 jan 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. evenstar

evenstar VIP lid

22 jan 2009
    9.809
    4
    38
    postdoc/docent universiteit
    import Noorderling
    Hihi godzijdank :D herkenning alom.

Oempf *wrijft in ogen*... even koffie halen. Ik vermoed trouwens dat ik misschien wel ongesteld ga worden. Joekel van een puist, rommelende buik, terugloop.

Eerst een extra kolfsessie. En dan, o ja, WERK! Dit is mijn extra werkdag, sjongejonge... man blijft een dag thuis omdat ik iets af moet maken, gaat lekker zo...

2. raspberry

raspberry Niet meer actief

@Evenstar: hier ook zo rond de 6 mnd. Dacht eerst dat het nog van de tandjes was, maar toen die door waren en het niet over ging, (ik zat overdag op elke anderhalf uur voeden en 's nachts elke 2 uur :(), bedacht ik dat ze ook honger zou kunnen hebben. Ging toen heel snel beter, (we zijn toen wel direct fors er in gedoken, dus een paar dagen groente en daarna ook fruit erbij, dus binnen een week op twee bijvoedmomenten en dat waren toen vrij snel al wel halve potjes).

Hier na een aantal dramanachten met 3-4 keer wakker, vannacht ineens maar 1 keer, terwijl ze gisteren echt baggerslecht heeft gegeten. Dame voelt ook veel minder warm aan dan de afgelopen dagen. Twee weken terug kwam zo'n nacht voor de 6e ziekte aan, (althans: voor de pukkeltjes en vlekjes), en aangezien we hier midden tussen allerlei waterpokken zitten, hoop ik niet dat ze die nu gaat krijgen... niet nu we bijna op vakantie gaan, (alhoewel vandaag of morgen altijd nog beter is dan over een paar dagen).

Jura is idd een dag rijden. We gaan van zondag- op maandagnacht weg, (ik slaap toch al tijden niét zoveel 's nachts, dus dat kan ik er nog wel even bij lijden).
    Weer is er wisselend, maar ik ben ook geen type voor temperaturen boven de 30 graden. En met Thirza d'r kwetsbare huidje en rode haren... nee hoor: als het droog is, vind ik het al helemaal best, (dat is dan nog wel een beetje spannend, maar iig minder spannend dan in NL). Als er dan ook een zonnetje bij 25 graden is, dan ben ik helemaal blij! ;)

Nou, ga nog ff wat doen hier: manlief is met mijn ouders terrastegels halen voor de voortuin, en ik moet de tuin nog een beetje egaal harken, zodat die tegels niet vreselijk staan te wiebelen straks. En de kamer moet nog even aan kant, gisteren een nieuwe TV-kast in elkaar gezet. Hoop opbergruimte erbij, (zijn we momenteel op allerlei manieren aan het creeren. Schuur en tuin zijn sinds vanochtend ook al een stuk leger/de stort 500 kilo voller ;)) 't Wordt nog wel eens wat hier...
    (alhoewel je echt naar wordt van de troep hier: manlief heeft ADHD en ik ben het afgelopen jaar echt te moe geweest om ook maar iets meer te doen dan de lopende dagelijkse dingen... Hoog tijd dus ook voor wat orde in de chaos, zeker nu de kids van m'n man er 3 weken zijn... ;))

3. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.238
    7.282
    113
    Vrouw
    Brabant
    Hoi!

Even iets van me laten horen hoor, Lisa ligt in bed en Eva kijkt een dvd van Sesamstraat.

Zo ongeveer iedereen aan de bijvoeding dus ;), wij hier ook, leuk zo allemaal tegelijk! Ik het Bambix rijstebloem en Biobim, het bindt allebei prima, maar wordt allebei ook heel snel weer dun. We houden het nu even bij Biobim, Lisa lijkt het wel prima te vinden, we zijn eergister begonnen, met de logopediste, want het is hier niet lepel erin en klaar, moeten wat voorzichtiger zijn. Gisteren overgeslagen omdat Lisa zo ongeveer alleen maar lag te slapen en vandaag al 2 keer geprobeerd en het gaat best aardig vind ik.
    Maandag voor het eerst weer gewerkt, moest er flink in komen, ik had veel aan de instructies die ik voor mijn collega's had geschreven :D. Kolven gaat echt veel sneller dat destijds bij Eva, maar goed, ik kolf nu natuurlijk alles, dat scheelt echt (bedenk net dat ik zo nog even moet kolven, ik vergeet het heel vaak). Ik kolf met gemak de voedingen bij elkaar (alweer even zonder domperidon), rond de 1100 op thuisdagen en 1300 op de dagen dat ik werk (dan kolf ik 6 keer, 2 keer voordat ik ga werken, 2 keer op het werk en dan nog 2 keer thuis). Ik heb 1080 per dag nodig, dus dat gaat super!
    Dinsdag weer naar het cb, ben wel benieuwd, laatst woog ze thuis 7,5 kilo en ze is nu zo'n 65 cm. Eva en Lisa hebben inmiddels dezelfde maat luiers, erg makkelijk :)
    Hier gelukkig erg goede slapers, als ik het zo lees boffen we daar maa mee. Daar was ik wel bang voor toen ik zwanger was, dat we een slecht slapende baby zouden krijgen, want Eva slaapt zo goed. Maar Lisa slaapt gelukkig ook prima, die slaapt van 20 tot 8/9 ongeveer. Met een voeding om 22:30 en om 6 uur. En overdag slaapt ze ook goed, valt ook erg makkelijk in slaap, met dank aan haar duim :). Eva slaapt van 19:30 tot ongeveer 9 uur en soms wel tot 11 uur. Ze slaapt overdag niet meer (ze wil echt niet), maar heeft toch iets meer slaap nodig dan het klokje rond.
    Kamperen heb ik ook weer veel zin in, met Eva gedaan met 8 maanden en met 1,5 jaar, met onze eigen tent. Maar dit jaar slaan we helaas over, hoe Lisa nu is zou het prima kunnen (toen ze zoveel last had van de reflux niet), maar ik durf het niet aan met de sonde, wat moet je als ze onderweg in de auto ofzo de sonde eruit trekt? Overal is wel een oplossing voor natuurlijk, maar met 2 kinderen heb ik daar geen zin in. Dus we gaan gewoon lekker naar een huisje van Landal, ook leuk :)
    En Eva is nog wel aan het peuterpuberen, maar niet zo erg als een maandje geleden, ze wist zelf ook niet zo goed wat ze nou met zichzelf moest ;). Wij ook heel even niet, maar na een paar dagen hadden we onze draai wel weer gevonden en nu loopt het weer prima. Zij zoekt grenzen en die krijgt ze dan van ons en dat werkt gelukkig!

Wat betreft het kinderwijkteam, we zijn niet helemaal goed ingelicht helaas (tja het loopt wel erg lekker allemaal ;)). We hadden gehoord dat ze hun best zouden doen als we buiten Brabant zijn en de sonde eruit ligt. Dat klopt op zich wel, maar dat moeten we van tevoren laten weten, dus als we het weekend weg willen, moeten we het vrijdag voor een uur of 3 laten weten, dan kunnen ze nog wat regelen met de thuiszorg/kinderwijkteam in die regio. Dat wisten wij dus niet en we zijn ook redelijk impulsief, dus tja. Maar goed, nu weten we dan dus dat we naar het ziekenhuis moeten als we niets laten weten, daar hou je dan toch wat meer rekening mee. Het is jammer dat die sonde zo'n beperking is, het houdt mij toch een beetje tegen om in m'n eentje met de meiden op pad te gaan, zeker als het met de auto is en een eindje rijden en er een voeding bij zit, want wat moet ik dan als Lisa de sonde eruit trekt. Maar goed, wie weet gaat het met de pap snel goed en heb ik dat nog achter de hand (wishful thinking geloof ik, maar goed, we blijven positief ;)).

En nu moet ik echt gaan kolven!

4. Kathy

Kathy VIP lid

22 mei 2005
    5.535
    0
    0
    Draagdoekconsulent
    Lichtervelde, België
    Het is alweer een hele tijd geleden dat ik hier nog eens wat geschreven heb.
    Kenji is ondertussen al 13 maanden geweest en hij geniet nog steeds van mamamelk, alleen heb ik het idee, dat m'n productie sterk aan het teruglopen is. Hij komt plots een pak minder dan voorheen en komt er ook minder zelf om vragen.
    Maar zolang er nog productie is en Kenji wilt nog drinken, blijven we doorgaan.

5. jingels

jingels VIP lid

8 jul 2006
    7.742
    1
    0
    Bezoek aan de kno-arts is achter de rug.
    Keelamandel en oren zijn schoon, waarschijnlijk wel vergrote neusamandel. Daar doen ze niets aan onder een jaar. WE moeten over 3 maanden terugkomen, bij verergering van de klachten meteen de HA informeren.

6. Salapio

Salapio VIP lid

15 jan 2007
    13.917
    0
    0
    Zuid-Holland
    RM, druk dus bij jullie :D, fijn dat het wat beter lijkt te gaan met Thirza

Snoopy, wat fijn dat het zo goed gaat! En die nachten ben ik wel onwijs jaloers op zeg! Vooral ook dat uitslapen, machtig hoor. M slaapt ook niet overdag en heeft die slaap op zich wel nodig, maar wij zijn al blij als ze 12 uur pakt. Meestal tussen 1930-20u er in en dan zijn we blij met 7u! Fijn ook dat het peuterpuberen minder wordt, hier niet hoor. Lekker dwars en ondeugend. Mn moeder zegt dat ze sprekend op me lijkt, dus ik krijg gewoon terug wat ik zelf ooit heb uitgespookt :D.

Jingles, wat vind je van de diagnose? Heb je het gevoel dat hier wat mee kunt / iets aan hebt?

Nou T heeft zn eerste flesje met een beetje opvolgmelkmetpap erbij (30ml). Wat stinkt dat zeg! Ruikt echt naar chemisch. Hij begon onwijs te krijsen en brullen. Dus Jan weer naar beneden en ik mocht opdraven. Maar ook brullen aan de tiet. T was echt zooooo boos. Ik loop de kamer uit en hij was direct stil. Dus ik op onze kamer de fles nog geprobeerd: behoorlijk van gedronken. Wel gek hoor om zelf die fles te hanteren. Mja, zat ook 130ml mamamelk bij dus vond het zonde om zo maar weg te gooien ;). Ongeveer een uur later werd hij weer wakker en wilde weer niet op zn kamer drinken, wel op onze kamer. Nou zeg... wasdanaweer?

7. Manuela79

Manuela79 VIP lid

7 aug 2006
    10.145
    0
    0
    Hilversum
    Ik moet een traantje laten terwijl ik dit schrijf.... maar ik wil jullie even laten weten dat ik heeeeel trots ben op mijn kleine mini-man (en een beetje op mezelf). Sinds maandag geef ik borstvoeding en het loopt werkelijk waar fantastisch! wat een genot om dit te (mogen) doen voor mijn baby...

Even nog een stukje uit het topic over bvfoto's dat ik net heb geschreven: JAAAAAAAAAAAA Ik kan eindelijk een foto plaatsen! Ik ben afgelopen maandag bevallen van een zoontje genaamd Tygo en hij doet het werkelijk fantastisch aan de borst. Hij hapte zowat meteen na de bevalling aan en begon te drinken, de kraamverzorgster zegt dat ze maar weinig meemaakt dat het vanaf het eerste moment zo goed gaat.... EN DAT NA EEN BORSTVERKLEINING!!!!!!!!!!

8. jingels

jingels VIP lid

8 jul 2006
    7.742
    1
    0
    Meid, van harte met de kleine grote man!
    IK zit ook even een traanje weg te pinken hoor. IK ken je geschiedenis met Louise, en je wilde zo graag....
    Fantastisch...geniet ervan.

9. evenstar

evenstar VIP lid

22 jan 2009
    9.809
    4
    38
    import Noorderling
    Wat geweldig!!! Van harte gefeliciteerd, met je zoontje en de bv ;) :)

10. Salapio

Salapio VIP lid

15 jan 2007
    13.917
    0
    0
    Zuid-Holland
    Gefeliciteerd Manuela! Ga ik doorgeven aan een vriendin van me als ze weer zwanger is tzt (is net bevallen van een meid en BV is bij haar niet gelukt ivm borstverkleining)

11. Manuela79

Manuela79 VIP lid

7 aug 2006
    10.145
    0
    0
    Hilversum
    Ja moet je zeker doen hoor Salapio.... ik laat al die mensen die bij voorbaat al zeggen dat het niet zal gaan lukken nu maar mooi een poepie ruiken! Hopelijk zal het je vriendin bij een volgende ook lukken.

12. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Rozemarijke,
    Bijna op vakantie dus, heel erg veel plezier nogmaals en hopelijk goede nachten, maar dat had ik al gezegd dacht ik, weet het eigenlijk niet meer :$.

Jingels,
    Hmm oke, eigenlijk soort van weinig opgeschoten bij de kinderarts en het is gewoon afwachten hoe het verder verloopt.

Evenstar,
    Bij jullie niet helemaal super geloof ik zo te lezen, sterkte, hopelijk zal het snel iets lekkerder gaan.

Zogelukkig,
    Ook daar nog altijd maar korte nachten zo te lezen, dan maar pikken wat je pikken kan. Maar meer hoop ik eigenlijk dat jullie mannetje weer lekker zal slapen, en jullie dat dus ook kunnen ;).

Ireen,
    Nog lekker op vakantie ;)? Hoop dat je ook wel een beetje hebt kunnen uitrusten ookal heb je natuurlijk gewoon gewerkt enzo. En de praktijk draait winst, joepie super voor jullie (en wat minder voor de mensen die jullie nodig hebben :p haha flauw). Rens zo te lezen ook weer watl ekkerder in zn vel en aardappel verslaafd, lekker toch :D!

Snoopy,
    Erg fijn te lezen dat het bij jullie allemaal goed gaat eigenlijk met de meiden en met papa en mama. Dat van dat kinderwijkteam is nu dan dus wel duidelijk, maar dat idd niet erg praktisch als je lekker impulsief van die dingen gaat doen enzo. Maar dan idd maar naar het ziekenhuis. Succes met de hapjes.

Salapio,
    Hmm ik heb wel het een en ander van je gelezen, maar nu weet ik het toch gewoon niet meer, wat erg. Volgens mij was de kleine man lekker aan de bijvoeding, fijn! Owja en las natuurlijk het 'flessendrama', klein eigenwijsje dus, haha! Nouja hij heeft gedronken dus das fijn toch.

Manuela,
    Jullie van harte gefeliciteerd met de geboorte van jullie zoontje! Wat super dat de borstvoeding goed loopt en hij goed drinkt! Wauw! Toppie meid! Lekker genieten!

Geen idee wie ik nou allemaal vergeet, maar eigenlijk kwam ik even soort van slecht maar misschien ook wel goed nieuws vertellen, beetje dubbel. Maar word maandag opgenomen in het ziekenhuis, heb nog geen idee voor hoe lang, 3 dagen, 1 week, 2 weken, 3 weken, ik weet het niet. Afwachten maar. Maar oke, zal dus wel eventjes niet komen hier, sorry is niet anders. Hoop dat ik er wat aan heb, hoop dat ik er iets beter uit zal komen, een beetje op knap ofzo, weet eigenlijk niet goed wat ik ervan hoop.

Dikke knuffel in ieder geval voor iedereen!
    Liefs, Hanneke!

13. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Sterkte lieve Han, je komt er uit!;)

14. jingels

jingels VIP lid

8 jul 2006
    7.742
    1
    0
    Hanneke meid, je kan het!

15. Nynke

Nynke VIP lid

30 sep 2006
    8.087
    0
    0
    Frankrijk
    *inbraak*

ik lees nog steeds mee en wil nu Hanneke even een hele dikke ((knuffel)) geven.

Komt goed meid!!!!!!

*uitbraak*

16. Salapio

Salapio VIP lid

15 jan 2007
    13.917
    0
    0
    Zuid-Holland
    Heel veel liefs en kracht Hanneke! Ik denk aan je!

17. Ireen

Ireen Fanatiek lid

8 sep 2008
    2.305
    1
    0
    Hanneke, achter de wolken.....

Veel sterkte! Ik denk ook aan je!

18. raspberry

raspberry Niet meer actief

@Hanneke: sterkte meis! Je kunt het!

@All: ik ben er een weekje niet, wij vertrekken morgenvroeg naar de Jura. Even heerlijk bijkomen hopelijk, na een wisselende week bij Thirza. Tot later!

19. evenstar

evenstar VIP lid

22 jan 2009
    9.809
    4
    38
    import Noorderling
    Hanneke, veel sterkte meid.

20. Ireen

Ireen Fanatiek lid

8 sep 2008
    2.305
    1
    0
    Hanneke; deze kwam ik nog tegen achterin mijn agenda (schrijf ik dingetjes in die ik tegenkom):

Borst vooruit, hoofd omhoog, de wereld is óók van jou!

Deel Deze Pagina