poeh, heftig, nachtvoedingen, moet er niet aan denken wij hadden ook een niet zo beste nacht... voor ons doen dan. normaal is het half 8 naar bed en slapen tot 7 uur half 8 ofzo. Nu Jo om 1.00 wakker en huilen (nog koortsig en er zat een spook op zn kamer, heb ik gauw weggejaagd) en om 6.30 stond ie weer naast ons bed. maakte een groot drama toen we hem terug stuurden. tot pappa echt optrad, toen ging ie wel weer even slapen. maargoed, we doen dus straks maar een dutje.. Salapio: Jo wil ook niet slapen hoor 's middags maar hij moet van mij. het helpt hier heel goed als ik zeg dat ik ook ga slapen. en hij valt dus wel in slaap. op KDV slaapt ie niet meer overdag. daar zeggen ze ook: hij wil niet meer. ZG, ja, heb heel lang geleden leren naaien van m'n moeder en heb nu haar oude naaimachine, doet het nog prima, is mistens 30 jaar oud. haha, zijn mijn babykleertjes en later poppenkleertjes ook nog mee gemaakt. dingen herstellen vind ik niet veel aan, dingen maken wel!
Ik ben gisteren gestruikeld en ben zo genadeloos onderuit gegaan!:x Zit met een zwaar gekneusde knie en verstuikte pols links. Ben gelukkig superrechtshandig, maar vervelend is het wel; zoonlief tillen, trap op en af, typen! Zijn nog een foto wezen maken, maar verder niks gebroken of gescheurd. Moet eigenlijk met mijn hand in een mitella, maar ik ben eigenwijs. Man zei: je hoeft niks te doen. Jaja! Weet je wel hoe vaak je je kind optilt enzo? Ach, ik moet gewoon eerder naar m'n nest, ben ook zo moe, maar ik wil als zoonlief erin ligt ook nog een uurtje zitten met m'n man!
Ik maak me er even met een zwaai van af, lees mee hoor en sterkte voor iedereen die wat kan gebruiken!
Zo daar ben ik ook weer eens een keertje. Ik lees alles zo af toe wel hoor, maar gewoon geen puf om te reageren. Het is soms best even druk twee kinderen. Maar ik mag niet klagen hoor, want de voedingen gaan helemaal super. Ze slaapt redelijk door (van 21 -4 en soms zelfs tot 6) Maar al dat wasgoed dat lijkt momenteel wel verdubbeld... Zwaai zwaai en dikke knuffels voor iedereen!!
*Is jaloers op Appelsientje* Hier gaat het tuffen gewoon door ... T heeft of last van zn tanden of van eerste verlatingsangst of van zn 6maandensprong of alledrie of iets heel anders ... maar hij heeft sowieso ergens last van . Jan is met M met de bus en trein naar de garage om de auto op te halen. Leuk uitje voor M, maar het prijskaartje van de APK was iets minder leuk . Weet niet meer of ik dit nu al hier had gevraagd, maar T ging met de vorige twee tanden op eens spugen na een voeding (was precies voor het provoceren, was toen nog koemelkvrij). Nu doet hij dat weer. Herkenbaar voor iemand of zou het toeval zijn? Ik heb het idee dat in ieder geval 1 boventand er bijna is, maar ik mag niet kijken ... Tandvlees naast zn twee ondertandjes is ook nog steeds dik, maar ik zie geen witte streepjes.
vervelend zogelukkig! hoe gaat het nu? hoi ireen! hoi appelsientje? goeie nachten zeg! fijn! ken het niet salapio, spugen icm tandjes krijgen... rustig hier... vakantietijd of is iedereen juist druk? opa heeft net Jo opgehaald, nu heb ik even een paar dagen echt rust
Lekker genieten Geke Jeetje, wat een heerlijke nachten heb jij, ik ben vreselijk jaloers Maar ja, Renske heeft nog even om het te leren haha. Zogelukkig, jee, gaat het wel?? Sterkte met alle beursigheid! Salapio, Renske heeft lekker nog geen tanden, herken het niet. We zijn trouwens wel met bijvoeden begonnen, in de hoop dat ze wat beter gaat slapen. Maar het probleem is denk ik niet het eten, hoewel ze er erg klaar voor leek. Het probleem is dat overdag alles leuk is, en 's avonds en 's nachts al die indrukken aan de borst van mama verwerkt worden. Ik veer er maar in mee. Met wallen tot op mijn knieen. Vannacht was het echter niet Renske's schuld dat ik niet sliep. Ik zit zo tot over mijn oren in het werk dat ik opeens constant een steen in mijn maag heb, zo'n zenuwachtig gevoel Ik kan niet slapen, ben doodop, en hoopte op een gegeven moment gewoon dat Renske kwam drinken, in de hoop dat het voeden me zou ontspannen. Mijn paper is nu zo goed als af, maar het verlicht de last niet, over 5 mnd moet er nogsteeds een boek liggen. Misschien dat ik meer 'rust' heb als ik echt aan mijn dissertatie werk... ik weet niet, ik zit op de een of andere manier in een stress modus. BV gaat wel goed, al kolf ik nu 3 keer per dag om het op peil te houden en om te zorgen dat ik een fles extra mee neem, die krijgt ze met een flinke scheut biobim. Dat klokt ze zo weg, ze vindt pap heerlijk! Maar beter slapen... nee.
Jongens ik ben bijgelezen hoor, maar om nou nog te reageren van een paar dagen terug.... Nou, eigenlijk ben ik gewoon lui, dus ik kom gewoon even semi-ego-posten. Zogelukkig: Sterkte na de val! Evenstar: Kun je haar niet bij je laten slapen, dat ze gewoon kan happen als ze wil en jij kunt relaxen? Ik herken de modus waar je in zit al te goed. Is echt combi van weinig slaap en veel aan je hoofd. Ik nam altijd een melatonine, maar daar zijn de meningen over verdeeld. Helpt overigens ook niet altijd. Lastig! Geke: succes met de laatste loodjes, Appelsientje: Jeej wat een nachten, goed zeg! Nou dat is wat ik heb onthouden. Wij zijn vanmorgen huiswaarts gekeerd met onze vracht bagage. Jens was bij oma vandaag en wij daarna aan het werk gelijk maar weer, waren wat suffig. Hebben twee baggernachten achter de rug. Ik had een stukje foute chocola gegeten (per ongeluk weliswaar). Nou, ik twijfel niet aan zijn allergie. Jeeminee wat reageert hij daarop. Anyway. We hebben volgende week een bezichtiging van een huis, gaan proberen te verhuizen dus. Ik ben het hier gewoon zó zat, de auto niet kwijt kunnen voor de deur, altijd alles de trap op moeten zeulen (wonen boven), dakterras met een randje waar Jensje zo vanaf kukelt als ik niet oplet, en ik moet hem dus steeds mee naar binnen nemen als ik iets ga halen, waardoor ik hem uit zijn spel haal, waar ie niet makkelijk inkomt. Gewoon de combi van alles maakt dat dit een vermoeiend huis is om in te wonen. Daarbij is de omgeving niet echt kindgeschikt en willen we ooit een tweede, wat hier niet kan. Dus! Nu maar hopen dat we een makelaar zo gek krijgen om een huis aan ons te verhuren . Nu net weer thuis van werk en Jens ophalen en alles uitgepakt, Jensje is lekker gaan slapen in zijn eigen bedje, ik doe nog wat administratie en dan duik ik er ook in. Jens is twee weken niet in de box geweest, en ik vrees dat ik die wel op kan doeken nu! De zaken gaan echt zó goed! Heerlijk is dat. Vóór de praktijk zat het ons zakelijk niet echt mee (zouden een praktijk overnemen en dat is op het laatst in de soep gelopen, met een gerechtelijke procedure en al) en nu gaat het gewoon zo goed, heerlijk!
salapio, het schijnt wel zo te zijn dat als kinderen tanden krijgen dat de weerstand afneemt, misschien dat hij dan last krijgt van zijn maag/darm stelsel? Voor de rest heb ik het nog niet gehoord, mijn T had bij de kiezen telkens zijn billen open. Nu krijgt hij zijn laatste 2 kiezen en heeft ook allemaal wondjes in zijn mond inclusief een afte. En een hese (schrijf je dat zo??) stem, dus ook niet helemaal fit ervan zeg maar.. evenstar, knuf voor je stress, rustig aan doen hoor! Ireen, tjee wat heftig van zo'n klein stukje chocola zeg! spannend een bezichtiging! Hopelijk is het leuk en kunnen jullie het huren! Wij zijn in november verhuist naar een groter huis en het is echt een aanrader! Heerlijk wat meer ruimte. Ja, ik had ook nooit gedacht dat ze zo goed zou slapen, maar dat doet ze echt goed s nachts. Soms is het in slaap vallen s avonds nog even moeilijk, maar ze valt nu steeds vaker in haar eigen bedje in slaap. Als het echt drama is dan leg ik haar bij ons in bed en ga ik even lekker er naast liggen met een boekje en dan is ze zo vertrokken en kan ik haar slapend weg leggen. Maar goed daar moet ze natuurlijk niet teveel aan wennen en het is wel de bedoeling dat ze in haar eigen bedje in slaap valt. Voor de rest zitten we op maar 6 voedingen, sinds vorige week weer op 2 borsten (of 1,5...) waarschijnlijk aan het regelen geweest, maar daar merk je dan niet zoveel van. Vandaag heeft ze zelfs maar 5 voedingen gehad dus ik ben heel benieuwd wat ze vannacht gaat doen.... Maar ik voed geheel op verzoek dus ze zal het zelf wel aangeven denk ik..
Ireen, superherkenbaar. Hier ook een bovenwoning, wij gaan per januari op zoek naar iets anders. Op de BEGANE grond. Met een TUIN aub. Iemand nog aanbiedingen? Rot dat Jens zo sterk reageerde... dan weet je wel waar je het voor laat he! Oh en ik laat Renske idd gewoon naast mij liggen als ze van die nahcten heeft. Het ligt er een beetje aan. Ik wil haar ook wel gewoon in de cosleeper hebben, dan kan ik tenminste nog draaien.
Hi! Ik kom ook weer even wat uitgebreider schrijven Jingels, hoe is het nou met je grote kleine meid? Gaan jullie die 3 maanden wel volhouden voordat jullie weer naar de kno arts kunnen? Ik lees nog iets over peuterbedjes (haha ik loop echt een beetje achter ). Eva heeft nooit in een peuterbedje gelegen, toen we Lisa's kamer gingen klaarmaken ging het grote logeerbed (1 persoons en te maken tot 2 persoons) naar Eva's kamer, als zijnde haar nieuwe bed. Haar ledikant stond er nog naast en daar sliep ze toen nog in. Het was de bedoeling dat ze als Lisa een maand of 3 was ze naar het grote bed zou gaan, maar toen Lisa 1,5 week was wilde ze in het grote bed slapen. We hebben toen het ledikant meteen naar zolder gedaan en het ging meteen goed. Wel met een klein bedhekje. En nu ligt Lisa dus in het ledikant, zo grappig dat Eva helemaal niet doorheeft dat het haar oude bed is. Is gewoon het bed van Lisa Evenstar, bij jou dus af en aan met veel en weinig melk, lastig hoor! Vooral als jij en Renske er last van hebben (heeft Renske er nog echt last van trouwens, of is ze het wel gewend nu?) Het zit je ook niet mee zeg, Renske die vooral 's nachts lekker drinkt en je paper enzo. Die stress modus, is volgens mij een combinatie van slaapgebrek en dingen op tijd af moeten hebben, geen goede combi. Pffffff ben blij dat ik een luizenbaantje heb . Ben vorige week weer begonnen, werk alleen de maandag en de woensdag en het is heerlijk, weer eens wat anders, maar ook wel weer even genoeg. Salapio, heerlijk hè die fantasie van die peuters? Eva is nu heel erg bezig met bellen, wil de hele dag bellen en dat mag natuurlijk niet altijd, dus doet ze vaak alsof. En jij dus toch aan de kunstvoeding, jammer dat T er niet echt beter op slaapt, maar ik lees wel dat de avond wat beter gaat, is ook wel lekker toch? En het zachtjes doen van M, zo herkenbaar! Eva doet ook altijd erg haar best, maar vergeet het ook heel snel. Oh en T last van van alles en nog wat... tja blijft toch gissen totdat ze kunnen praten of totdat het tandje door blijkt te zijn . Dat spugen had je volgens mij wel eerder gevraagd, maar Eva ging volgens mij niet spugen als ze tandjes kreeg. Lisa spuugt sowieso , maar ook nog geen tandjes in beeld. Geke, lekker hoor, verlof! Voor je het weet is die kleine meid er, dus geniet nog lekker van de rust, voor je het weet is het voorbij En lekker dat Jo nog zo goed slaapt, hopelijk houdt hij dat nog even vol. Bij Eva was het van de ene op de andere dag afgelopen, ze wilde gewoon niet meer . En ik heb mijn best gedaan, maar ik krijg haar echt niet meer in bed. Ik heb 1 keer geprobeerd door te zetten, maar toen zat er een zielig hoopje peuter aan me vastgeklampt... dat gaat het dus niet meer worden . Ik vind het ook wel prima, hoef ik geen rekening meer te houden met haar slaapje en 's avonds kan ze er op tijd in. En ze slaapt nu echt altijd uit tot 9 a 9:30 uur en soms een uitschieter van 11 uur. Niet verkeerd dus! Zogelukkig, hoe gaat het nu met de nachten? Aan de ene kant kan het best vermoeiend zijn, maar ik vond het altijd ook wel lekker, 's nachts voeden. Maar onze kindjes gingen dan altijd meteen weer lekker slapen, dat was goed te doen. Oh dat is niet zo mooi, zo ongelukkig vallen! Fijn dat het goed gaat nu! Ireen, zwaai! Appelsientje, fijn dat het allemaal goed gaat! Dat van die was herken ik! Zeker nu Lisa altijd op een handdoek ligt en ze regelmatig spuugt, dat geeft veel was. Maar goed, het ligt zo lekker zacht voor haar . Maar op zich vind ik het wel meevallen, 1 wasje gemiddeld per dag. Hier gaat het erg lekker! Kolven gaat echt prima, ik kolfde 5 keer per dag, maar kolf telkens 'teveel', dus ben wat minder gaan kolven, heb al 10 flesjes in de vriezer, vind het wel genoeg. Nu kolf ik op de dagen dat ik alleen thuis ben met de meiden (di en do) 3 keer per dag en op mijn werkdagen (ma en wo) 4 keer. De andere dagen afhankelijk van hoeveel ik de dag ervoor heb gekolfd en of ik het idee heb dat het iets terugloopt. Gisteren in 3 keer 1010ml gekolfd en vandaag in 4 keer 1165ml. Ik kan ook gerust 7 uur tussen het kolven laten zitten, krijg geen last van stuwing of lekkage . Dus dat loopt erg lekker! Lisa groeit ook erg goed, heb bij het cb overlegd of we minder moesten geven, maar ze volgt haar eigen lijntje nog steeds bovenin de curve, dus dat is prima. Wel over een maandje kijken of ze niet erboven gaan zitten, want dan gaan we wat minderen. Ze krijgt 960ml per dag, wel super dat ze daar zo goed van groeit, op nog geen liter van mijn melk! Ik blijf het nog steeds iets wonderbaarlijks vinden. Op de borstvoedingscurve schiet Lisa nu trouwens wel omhoog, maar goed, hier natuurlijk geen 4 maandendip . Over een maandje weer naar de kinderarts, kijken hoe zwaar ze dan is en of we misschien de late avondvoeding moeten laten vervallen, misschien eens kijken wat ze dan doet. Zou wel erg relaxed zijn als die eraf kan! Maar ook wel spannend, want geen idee of en zo ja, hoe laat ze dan misschien wakker wordt voor een voeding en hoe het dan gaat. Ik vond afgelopen nacht al raar, Lisa heeft gisteren de 3e vaccinaties gehad en werd vannacht huilend wakker, voelde ook erg warm. Ging gelukkig snel weer slapen na wat billen kloppen . Maar wij zijn erg verwend, weten bijna niet wat we aanmoeten met een huilend kind 's nachts Oh en gistermiddag heeft mijn neefje (hij is wel 28 en 2 koppen groter dan ik, maar nog steeds mijn neefje ) een dochtertje gekregen! Gaan we waarschijnlijk zondag naartoe. Ze hapt wel aan, maar laat snel weer los, ik denk dat ze iets te zwak is omdat ze met 38 weken geboren is (3 kg en 50 cm) en moeder een flink verhoogde bloeddruk had. Ben benieuwd hoe het de komende dagen gaat. En hoe ik er zondag onder ben. Krijg al tranen in mijn ogen als ik eraan denk dat ik straks dat kindje aan de borst zie. Het gaat hier allemaal prima, maar het doet nog steeds pijn. Gisteren Lisa nog even 'aan de borst' gehad, want ze wordt er nog wel door aangetrokken en dat verbaasde mij eigenlijk. En aangezien ze alles in haar mond stopt, doet ze dat met mijn tepel ook, maar meer ook niet en ze wordt er erg onrustig van. En daar word ik dan weer erg verdrietig van, want ook al wordt ze er nog door aangetrokken, het is het gewoon niet meer. Daarbij wil ze dus absoluut niet bij mij slapen of rustig bij me liggen (af en toe een minuutje ofzo). Eva was ook zo onrustig, maar viel tot zeker 10 maanden regelmatig aan de borst in slaap en daar kon ik dan zo van genieten. Dat is er bij Lisa dus niet bij en ik mis m'n kleine meisje daardoor soms best wel . Maar gelukkig kan ik ook erg van haar genieten! En van Eva natuurlijk, ze zijn dol op elkaar, heerlijk om te zien!
Oh, jullie hebben ook niet stilgezeten . Ireen, spannend hoor, op huizenjacht! Zal jullie logeerpartij ook wel mee te maken hebben denk ik, want dat was een 'gewoon' woonhuis toch? Fijn dat de zaken zo goed gaan, het is niet het belangrijkste in het leven, maar oh zo fijn als je daar geen zorgen om hebt! Appelsientje, wij zaten al snel aan 5 voedingen en dat ging prima, Lisa sliep ook al zo snel door. Lekker van genieten! Evenstar, ik kan een tuin van harte aanbevelen , ik vind het heerlijk en zou niet anders meer willen. Het is allemaal niet zo supergroot bij ons, maar groot genoeg voor ons viertjes!
Geke, geniet maar van de rust. Heerlijk! Hier idd al een beetje in de vakantiemodus: vandaag laatste werkdag van Jan en dan zal ik hier niet meer zo regelmatig zijn. ZG, fijn dat het beter gaat! Evenstar, jammer dat de pap geen wondermiddel is hè? Hier ook niet, sterker nog al twee dramaavonden gehad omdat T de fles niet wilde! Drie avonden geleden heb ik er uiteindelijk zo'n 130 ingekregen en eergisteren gewoon niet gedronken. Gisteren maar even geen fles gedaan en wilde ook toen niet zo veel drinken maar ging wel braaf slapen na wat slokjes mama. Maar ook herkenbaar hoor: overdag gewoon te druk om te drinken en bij wakker worden snachts wil hij mama gewoon zien. Pfffff ... na heel veel 5en en 6en lag hij om 2030 te slapen, 22u, 0u, 2u, 5u, 615 wakker ... Jan is er toen uitgegaan, ik mocht nog een uurtje leggen Vervelend dat je nu ook last hebt van werkspanning. Ik zie het ook veel bij promoverende vrienden: dat boek is een soort zwaard van D. Misschien is yoga iets voor je? Ik heb alleen zwangerschapsyoga gedaan maar was voor mij ook echt een moment waar ik weer rust kon herpakken. Knuffie! Hier in de buurt staan wel een aantal zeer kindvriendelijke huizen te koop, aan het een heel leuk speeltuinpleintje met heeeeeel veel kinderen (universiteit in de buurt) Ireen, fijn dat het zo goed gaat daar! Jammer dat Jens weer zo reageerde op je verkeerde stukje chocola (al is het wel fijn dat je weet waardoor het komt). Blijven jullie in deze stad wonen of elders? Hoop dat het wat wordt! Appelsientje, knufje voor jouw T . En lekker dat het zo goed gaat met je meisje! Hier is het echt bagger helaas (wat slapen betreft dan he). In bed nemen, M nam ik 's ochtends vaak bij me in bed: dan viel ze in slaap aan de borst en kon ik dus ook nog lekker doezelen. 's Nachts eigenlijk nooit gedaan, ik slaap dan zo vreselijk slecht en Jan doet dan al helemaal geen oog meer dicht. En T slaapt gewoon niet bij ons in bed, nu misschien wel hoor, maar in ons nieuwe fluffybed durf ik al helemaal niet aan. Duur k*tbed is het trouwens (maar goed ik slaap zo slecht dat geen enkel bed lekker is misschien). Snoopy, fijn dat het zo goed gaat daar en snap wel dat het erg emo is om kindjes aan de borst te zien. Knuffie! *** Nou ja, hier gaat het TUFfen 'vrolijk' door. T is echt niet in zn doen, herken hem bijna niet. Heeft veel aandacht nodig, valt niet meer zelf in slaap, huilt veel voor zijn doen en wordt 's nachts veel wakker en dan dus niet van de honger (wel mamahonger). Valt nu ook bij ons in slaap, dat deed hij echt nooit: werd juist onrustig en lachte dankbaar als we hem in zn bedje legde. Nou ja. Hopelijk komt dat wel weer terug . Nu liggen T en M samen op een kleed op de grond, T rolt het hele kleed rond en M sjouwt rond met zn speelgoed. Knuffelt lekker met hem (wat ook wel pletten genoemd kan worden ). Leest boekjes voor. En vindt het ook snel weer saai en dan hobbelt ze weer naar dr speelgoed.
Hee leuk, "we" zijn er weer! Even van achter naar voor: @Salapio: Ga je nog weg? Wat heb je nu voor "fluffy"bed dan? Wij hebben nieuwe matrassen gekocht toen ik net zwanger was, duuuuuuur! We hadden harde en kochten zachtere, maar ik wil nu weer hardere! Mijn man noemt me de prinses op de erwt... Jammer dat T zo onrustig is, het verandert wel weer, echt wel! Mijn zoontje heeft nog nooit gespuugd, dus ook niet bij tandjes. Ik word altijd week van die lieve dochter-verhalen van je! @Snoopy: Wat fijn he dat Lisa zo groeit op jouw melk! Wel jammer dat e niet meer aan de borst wil, misschien moet je jezelf er maar niet meer mee kwellen, ik weet niet wat het beste is. Wat weegt die dame nu? Als jouw weegschaal gelijk had, dan is het wel een flinke tante! Eva lijkt me zo rank. @Evenstar: Ik herken je gevoel. Heb er soms ook last van. De meeste mensen hebben het rustiger als hun kind >1 is, maar ik ben echt geradbraakt aan het eind van de dag. Zoonlief is er een van de drukste soort en ik hol de godganse dag achter hem aan, de gordijnen lagen er al af, de macaroni wordt samen met de honden uit de vuilnisbak gevreten. Koffieprut kan je ook heel leuke dingen mee doen. Oh en ik heb momenteel maar 1 hand, grrrr! En dan zo lief lachen als ik NEE zeg! Het is zo'n boef, maar ook zo'n verschrikkelijk liefje! Wil de hele dag knuffelen, zo lekker! Dat kon hij door alle ellende de eerste maanden niet, ik ben er zo blij mee dat hij zich nu zo goed kan uiten en zo aanhankelijk is! Ik moet er niet aan denken om ook nog eens een paper te schrijven. pfieuw, petje af hoor! @Appelsientje: Gaat lekker bij jou he! Als je op verzoek voedt is 5 a 6 helemaal prima als je kind tevreden is en goede luiers maakt, toch? Hier gingen we bij 4,5 maand naar 4 voedingen (later weer even 5). @Ireen: Back to business dus! Kan je geen huis kopen, dat is toch een veel betere investering voor later of kan dat niet met een eigen zaak? Woon jij in de binnenstad van Leiden? Ken het daar wel, moet er niet aan denken om met een kind tussen al die studenten te zitten (die tijd is geweest). Wij woonden hiervoor ook in de binnenstad van een middelgrote stad op een bovenwoning met steil trappetje en dakterras. Omwille van de honden zijn we toen buiten gaan wonen. Die chocola zeg, wat erg! Hier ook nog steeds ellende na ei hoor, dat weet ik ook zeker! Gaat het kolven nog goed, ben je het nog niet zat? Handje gaat prima, ik kan er weer veel mee. Knie zit vocht in, het kraakt, maar doet zo geen zeer. Zoonlief is al een paar dagen om 6.30 uur wakker, joepie! We proberen er nu 22.30, max. 23.00 in te liggen. Dan gaat het wel met de moeheid.
Hallo allemaal, Salapio: O, dat zijn echt geen lekkere nachten zeg! Waar zou ie nou toch last van hebben, lijkt wel erger te worden of niet? Gaat ie ook heel hard in zijn ontwikkeling, dat ie het daar lastig mee heeft? Sterkte! Nee we willen in nieuw-vennep gaan wonen, bij de praktijk en mijn ouders in de buurt. Is ook handiger met een eventueel tweede telg, hebben we wat meer hulp in de buurt en kan ik handig heen en weer van en naar de praktijk, want ik wil de tweede geen flesjes geven, maar alleen maar aan de borst. Heb genoeg flessen en kolfschilden gezien voor de rest van mijn leven. Ik zal echter in de toekomst vaker in de praktijk moeten werken, aangezien we binnenkort met personeel gaan werken en de administratie voor mijn rekening is. Ik wil dan gewoon met de kindjes af en toe een paar uurtjes heen en weer, en zou heeeeel fijn zijn als dat lopend kan, of als iig niet mijn kinderen in de auto in slaap vallen en de rest van de dag oververmoeid zijn omdat ze thuis niet verder slapen. De chocola: Ja, weten we waar het aan ligt. Vind het wel eens jammer dat ik niet eerder op eigen initiatief op dieet ben gegaan, maar ja, we moeten maar blij zijn dat het nu goed gaat, en ooit raken we wel weer (een beetje) uitgerust&bijgetankt. Snoopy: Ja, jammer he, dat ze dan niet happen naar die tepel! Ik heb het gisteravond ook nog geprobeerd maar wil echt niet meer lukken. Blijft lastig te accepteren hoor, ik denk zo lang ze moedermelk/flessen krijgen dat het lastig blijft, en blijven proberen doe ik ook nog steeds, kan ik inderdaad beter niet doen, maar het doet zo zeer als je iets zo graag wilt én het ook nog het beste voor je kind zou zijn, dat het dan niet lukt... Heel fijn dat ze zo groeit en het zo goed gaat daar! En weer aan t werk, pfff! Als je productie eenmaal daalt is het lastig hooghouden hoor met die kolf, dus probeer toch te kolven, zeker tot ze negen maanden is, maar dat is mijn ervaring. Zogelukkig: Whaha de macaroni uit de vuilnisbak! Jens is ook zo'n druk baasje, al begint hij wel meer te spelen ipv alleen maar rondrennen/kruipen/vallen/opstaan/hoofd stoten/planten omtrekken/vingers tussen de keukenkastjes stoppen/trap opkruipen/etc . Nee wonen niet helemaal in de binnenstad hoor, maar wel er dichtbij. Kolven, ja, spuug en spuugzat inderdaad! Heb er echt meer en meer en meer dan genoeg van, dat rotding! Bah. Ik ben sinds eergister naar 2x kolven gegaan. Ik trok het gewoon niet meer. Weet niet waarom, want het gaat op zich best goed (kolf s morgens en s avonds een kwartier en dan smiddags kolfde ik tien minuten) maar ik ben het zó ontzettend zat, altijd er rekening mee houden, wil je weg, o nee moet nog kolven, wil je naar bed, o nee moet nog kolven, wil je s morgens vroeg ergens heen, o nee eerst kolven. Moet je eerst die dingen nog afwassen en steriliseren, nee, ik vind het vreselijk. Zo! Maar goed ik ga stug door tot hij 2 is of iig 20 maanden, nu dus kijken hoe mijn productie is met 2 x kolven. Was gister niet al te best, maar had ook heel slecht geslapen. We gaan nu proberen in de middag voor het slaapje een voeding van 120 ml te geven, 's avonds een sojayoghurttoetje en dan de late voeding van 150 ml nog. Ik krijg allemaal commentaar over het gebruik van soja bij een kma, maar ja wat moet ik anders, ik heb wel genoeg offers gebracht en ik wil gewoon echt niet meer kolvend de dag door. Gezeur, sorry hoor. Dieet gaat wel aardig, zijn meer momenten dat ik eea mis, maar goed mee te leven. Verder zijn we hier zo goed als weer op orde, en beseffen meer dan eens hoe graag we willen verhuizen . Maar goed dat is zowiezo iets voor mij, heb ik eenmaal iets bedacht, dan moet het liefst vandaag nog gebeuren!
Oja, huis kopen lukt nog niet zogelukkig! Of althans, onze bank wil ons wel een hypotheek verschaffen, maar wij willen eerst onze lange lening van de praktijk afbetaald hebben voor we een nieuwe nemen, vinden we een veiliger idee. Anders was kopen ook onze eerste keus, maar is niet echt makkelijk met een startende onderneming.
@snoopy, moedermelk uit de fles blijft nog steeds ...moedermelk Met alle voordelen die erbij horen. Je hoeft dus geen flessen eraf te doen,want je kan nooit teveel geven Boven of onder een curve zitten is helemaal niet belangrijk, als de groei er maar is. Op een gegeven moment laat ze vanzelf melk staan, waarschijnlijk als de bijvoeding eenmaal goed loopt. Dus dat komt vanzelf. Over M inke, ik ben nu begonnen met Rinikind voor haar neus. Ook zij heeft erg last van haar tanden, dikke plakkaten op haar boven gehemelte... kwamen ze maar door, het is een kwestie van dagen denk ik. Daardoor slaapt ze overdag heel slecht, nu is 9 maanden ook een slecht-slapen-tijd geloof ik, dus dat zal niet meehelpen. Gisteren avond sliep ze pas om 00.15, vanmorgen om half 8 weer wakker. Veertien uur slaap haal zij de laatste weken echt niet. Ze eet en drinkt goed, ontlasting is ook niet best ( lactulose nu), dit helpt wel iets. Volgende week moeten we terug naar de HA.
Hi! Zo, weer gezellig druk hier, leuk! Alleen wat lastiger bijhouden dan, maar ik doe m'n best. Eva kijkt een dvd en Lisa ligt pfffffffft te doen in bed, even kijken hoe lang ze het volhoudt. Ze zou eigenlijk nog even 'moeten' slapen. Oh ze begint net hard te huilen omdat ze haar hoofd telkens stoot tegen het ledikant, ze probeert de hele tijd achterom te kijken en draait daardoor in bed waardoor ze uiteindelijk haar hoofd stoot. Ze heeft wel even lekker tegen me aangelegen net, ik heb haar weer in bed gelegd, maar dat gaat 'm niet meer worden geloof ik . Inmiddels ligt ze weer op een kleed hier op de grond Pfffffff Salapio, die nachten ben ik niet jaloers op zeg maar! Wat zal je moe zijn.... ik ben al moe zonder zulke nachten. Fijne vakantie met jullie gezin! Gaan jullie nog weg? En een duur k*tbed dus, balen joh. Ik slaapt juist echt overal, kan op een stoel in slaap vallen als het moet . Haha pletten, ja dat kan Eva ook goed. Je moet ze telkens blijven zeggen dat ze zachtjes moeten doen, ze zijn ook zo enthousiast! Maar bij jullie dus ook lekker samen spelen op een kleed (voor zolang Eva het leuk vindt inderdaad, Lisa vindt het geweldig!) Zogelukkig, gezellig ventje heb je . Lisa weegt 8130 bij 65 cm, dus een flinke dame . Dat was Eva ongeveer met 6 maanden. Eva is nu zo'n 91 cm en 12,8 kilo en dus inderdaad slank! Ireen, ik blijf wel kolven hoor, had het misschien niet duidelijk geschreven, maar ik blijf per dag minstens 3 keer kolven en 4 of 5 keer als ik merk dat het iets terugloopt. En als ik genoeg gekolfd heb op een dag en het is 20 uur, ga ik daarna ook niet meer kolven als ik naar bed ga. Zó irritant inderdaad als je wil gaan slapen en je nog moet kolven! Ik heb vandaag nu 2 keer gekolfd en al 815ml! Als ik de volgende keer weer 300 kolf ben ik weer klaar voor vandaag! En hier worden per dag 2 volle soeppannen uitgekookt. Zal ook blij zijn als dat niet meer hoeft, maar ik vind het (nog niet) zo erg. En Nieuw Vennep, leuk! Heb er familie wonen, in Winterpark en de Schubertlaan. In welke buurt willen jullie wonen? Het is inderdaad erg frustrerend, het proberen aan te leggen, maar ook wel weer fijn eigenlijk, zo lekker dichtbij. Ik zou wel graag een keer met Lisa willen douchen, maar ja, dan worden de pleisters nat, dus dat doe ik liever niet. Moet ik maar eens een keer doen als we de pleister toch gaan vervangen. En dan lekker nat laten worden juist zodat het er makkelijk af gaat . Lisa doet het zo goed met de pleisters, vanochtend moest het weer (hadden het net eergisteren gedaan) omdat ze de duoderm eraf gewreven had aan de onderkant. Mijn vriend zingt dan rare liedjes en rammelt wat met speeltjes en dan lukt het de laatste tijd zelfs zonder huilen, dat is zo fijn! Oh, heb je nog tips voor hoe we haar huid kunnen verzorgen waar de pleisters zitten? We gebruiken cavilon, maar haar huid naast de pleisters of waar pleister heeft gezeten, is soms erg rood. Maar ik durf niets te smeren, omdat ze dan nog eerder de pleister los wrijft. Dus als je tips hebt, graag! Jingels, Ik ben ook erg blij dat ik nog steeds mamamelk kan geven! Het kolven gaat me gelukkig gemakkelijk af, borstvoeding is toch het beste voor kindjes en wat ik ook erg belangrijk vind is dat ik weet dat ze het hierop goed doet (met kunstvoeding is dat toch wel spannend) en dat ze ervan mag krijgen wat ze nodig heeft, we hoeven geen rekening te houden met die ene liter. Lijkt me vreselijk als ik over zou stappen op kunstvoeding, ze te weinig zou hebben aan een liter en dan? Bijvoeden kan hier niet eens, al zou ik dat dan wel willen/moeten. Dus kunstvoeding is gewoon écht geen optie hier. Lisa kan natuurlijk niets laten staan, omdat alles via de sonde gaat, daarom wil het wel goed in de gaten houden. Ik vind het prima als ze goed groeit, maar wil haar niet vetmesten zeg maar, dus daar moeten we een beetje voor uitkijken. Maar goed, met nog geen liter mamamelk kan dat eigenlijk ook niet volgens mij. Kan ik het helpen dat ik blijkbaar slagroom maak . En als ze straks wel zelf gaat eten zal ze zelf wel aangeven wat ze wil (maar dat duurt echt nog wel even, een half jaar gok ik) en als ze wat meer gaat bewegen zal ze ook minder aankomen, maar voorlopig houdt ze erg van stil liggen op haar rug met af en toe haar benen in de lucht