haha, inderdaad, heb ineens weer een boel te lezen lekker zeg snoopy, dat het zo goed loopt met kolven enzo. snap je verhaal over kijken hoe lisa groeit, je wilt haar natuurlijk niet overvoeden. gaan jullie later beginnen met bijvoeding? waarom is dat? ben je bang dat lisa dat met 6 maanden nog niet zou kunnen/willen? (gewoon nieuwsgierigheid hoor...) ireen en evenstar: snap de verhuiswensen heel goed! veel succes allebei. wij zijn verhuisd toen Jo 1,5 was. had ook met baan voor mij te maken maar wel keuze gemaakt om de Randstad/ grote stad te ontvluchten. Al woonden we niet eens slecht in Amsterdam met tuin! maarja, huis idd eigenlijk te klein voor twee kindjes. en nu zooo lekker de ruimte vooral buiten Ireen: sterkte met je kolf-aversie hoop dat het je lukt nog een poosje vol te houden. misschien moet je het kolven wat leuker maken op een of andere manier? dat je iets leuks leest/kijkt/ iets lekkers eet/drinkt tijdens het kolven ofzo? dan is het niet alleen maar vervelend. En misschien je man vragen of hij ook eens wil steriliseren? daar had ik het op een gegeven moment ook wel mee gehad. al kolfde ik dan nog alleen op mn werk en 's ochtends thuis. en dat maar tot ruim een jaar... zogelukkig: jeetje wat een boefje heb jij! haha, wel grappig maar niet altijd grappig als je weet dat je hem zo goed in de gaten moet houden! evenstar: je klinkt inderdaad als oververmoeid... het is ook veel hoor, een baby en een proefschrift (= een soort ongeboren baby). hoe maak je je boek? wordt het een bundeling van papers of moet je heel veel nog schrijven? enige tip die ik heb is proberen het niet als een grote berg te zien maar op te splitsen in stukjes. heb je al een inhoudopgave gemaakt? dat geeft je overzicht over wat je moet doen. kun je op basis daarvan een planning maken. salapio: succes met TUFen! alle fases gaan weer over he?! leuk die verhalen over peuters en babies! Jo is duidelijk in de stress over de komstvan de baby, zei van de week dat de baby maar niet moest komen. op andere momenten is ie er juist weer blij mee. appelsientje:lekker dat het zo gaat! geen zorgen maken over aantal voedingen hoor! heerlijk dagje gehad hier vandaag, uitgeslapen (echt pas 10.00 mn bed uit!!) paar klussen gedaan, filmpje gekeken. heb alleen niet het idee dat het zomer is...
Geke, lekker ontspannen dagje gehad dus! Tja, het weer zit niet echt mee, het mag wel iets beter, maar goed, een hittegolf is zeker voor jou niet zo prettig. We gaan wel met het bijvoeden van groente en fruit beginnen met 6 maanden, de pap zijn we al mee begonnen (maar dat heeft tijd nodig, hopelijk loopt dat een beetje over 2 maanden), maar ze kan pas echt goed zelf aangeven wat ze wel of niet wil als ze alles helemaal zelf eet en drinkt. En dat duurt nog wel even. Alles wat ze te weinig binnen krijgt zal via de sonde gaan. Dus vandaar dat ik het heb over een half jaar, ik hoop dat ze dan bijna zo goed als alles zelf drinkt en dat ze ook lekker eet . En tot die tijd heb je kans dat ze harder zal groeien dan dat ze misschien had gedaan als ze zelf nog had gedronken. Hm, ik volg mezelf al nauwelijks, ik hoop dat je snapt wat ik bedoel
Zoon heeft vannacht gekrijst van 23.00 tot 1.15 en wou alleen slapen bij mij met zijn wang op mijn wang, heel raar en ik lag superraar met mijn nek! Hij plakt heel erg aan me op het moment: "mamamamamama, uuhuu... Erg is het niet, wel vermoeiend. En toen was het vanochtend 5.45, joepie! Ga nu met hem naar prive-yoga, dat zal hem goed doen. Eerst een para-mol want m'n kop knalt werkelijk uit elkaar! En toch is hij het meest geweldige kind op aarde!
Hoi allemaal, kwam heel even hier kijken . Lekker gekletst hier, heb een klein beetje terug gelezen, maar lang niet alles en ook niet helemaal goed. Sorry. Las goede dingen en wat minder fijne dingen. Dikke knuffel voor iedereen die er een hebben wil en *zwaai zwaai* naar de rest. Had het niet verwacht, maar ik ben gister tegen de avond alweer thuis gekomen. Blijf het hele weekend thuis en na het weekend ga ik voor soort dagbehandeling naar het ziekenhuis naar de afdeling waar ik afgelopen week ook geweest ben, hopelijk zal dat wat fijner zijn. Maar geloof wel dat ik er een beetje wat aan heb...vooral veel structuur, wat de eerste dagen irritant was maar de laatste dagen toch al erg fijn voelde en ik nu thuis zelfs het gevoel heb het al een beetje te missen weer. Verder met de kids alles goed eigenlijk. Zijn vandaag lekker heel de dag hier thuis en blijven ook gewoon lekker thuis slapen, zoals het hoort natuurlijk! Borsten heb ik afgelopen week wel gekolfd af en toe, maar de melk weggegooid en Benthe heeft dus alleen kv gehad. Maar vandaag zijn ze alle drie lekker thuis hierzo, dus heeft ze vanmorgen al even gedronken en zometeen als ze wakker is mag ze weer drinken. Ga proberen om het op een keer of 2 per dag te houden, wat hopelijk voor haar voldoende zal zijn, maar ze kan nog altijd van alles aan ander drinken en kv krijgen. Die 2 voedingen is ook fijn voor als ik die dagbehandeling heb, dat zal namelijk voorlopig nog zijn en kan ze voor ik ga drinken en als ik thuis ben weer. Zo houden we er toch de bv nog een beetje in. Heel schandalig zo een mega stuk ego en te 'lui' om goed terug te lezen en te reageren. Sorry hiervoor hoop dat sorry genoeg is, ik probeer hier weer in te springen en jullie een beetje te volgen . Liefs, Hanneke.
WELKOM THUIS HANNEKE! Wow wat goed dat Benthe nog twee keer kan drinken zeg, ondanks alles! Fijn dat je er iets aan gehad hebt, hoop dat je gaandeweg helemaal op mag knappen, elk stapje is er een En sorry is zeker genoeg, zelfs teveel meid! Leuk wat van je te lezen, of je nou reageert op anderen of niet, dat maakt nu even niet uit wat mij betreft.
Hallo allemaal, Jingels: Helpt dat, Rinikind? Wat vervelend dat ze zon last houdt Vind ook de combi van klachten wel typisch, obstipatie en snotterig. Denk je zelf aan een allergie? Snoopy: We willen bij de praktijk gaan wonen, maar schrijf hier liever niet de wijk met naam en toenaam, maar mocht je het echt willen weten dan kan ik je wel PB´en! Nee ik snap je kolfverhaal, ik weet alleen dat ik in het begin ook maar weinig kolfde en dan kolfde ik zo 1200 ml, maar opeens liep het heel erg terug en sindsdien altijd veel moeite moeten doen, dus daar vrees ik een beetje voor als ik je verhaal lees. Vooral lange nachten zijn killing voor je productie, over het algemeen dan. Nee geen smeertips. Het nadeel is gewoon dat alles behalve cavilon vettig is en daardoor de pleisters niet plakken. Echt super balen is dat. Je zou eens een stomaverpleegkundige kunnen bellen, die hebben veel ervaring met het verzorgen van geìrriteerde smettende huidplekjes onder duoderm, misschien is er wel iets nieuws op de markt en willen ze je wat opsturen. Stomaverpleegkundigen zijn erg flexibel, creatief en meestal welwillend! Geke, ja ik maak het kolven wel aangenaam hoor. Het is meer de combi van dieet, alles moeten kolven, productiedips en gewoon al zo lang fulltime kolven zonder het plezier van een kind aan je borst, dat ik het er helemaal mee gehad heb. Jij lekker uitgeslapen, heerlijk! Slaapt je ventje dan ook uit of hoe doe je dat? Zogelukkig, ik zat laatst te denken, zou jouw zoontje niet toch reageren op je melk als jij ei of iets waar dat in verwerkt zit gegeten hebt? Hier gaat het aardig, Jensje is niet in zijn hummetje vandaag, erg moe, zat een poepbroek enorm dwars vanmiddag en zijn kiesjes en hoektandjes komen door, een hoektand en een kies is door, de rest (zes stuks dus) zitten te duwen in zijn tandvlees, zou ik ook niet vrolijk van worden. Nachten gaan super, maar 1 keer wakker steeds, heeft dan dorst, vindt water dan prima en anders wat melk. Ik was naar twee keer kolven gegaan, met als gevolg dat ik vanmorgen nog maar 80ml uit twee borsten haalde. Voorheen had ik ´s morgens 190, ´smiddags 110 en ´s avonds 140 ml. Is dus echt enorm teruggelopen en dus vanmorgen geclusterd, vanmiddag weer gekolfd en vanavond maar weer clusteren en dan maar weer opkrikken. Ik vind het moeilijk en sta op het punt de kolf in de wilgen te hangen en over te stappen op . Ja op wat? Nou ja, zoals ik al eerder zei vind ik de combi van het koemelkvrije dieet (in combinatie met mijn al strikt vegetarische dieet) en het al 8 maanden lang fulltime kolven wat niet bepaald vanzelf gaat heel erg zwaar. Ik word zo verdrietig van dat bodempje k#tmelk elke keer. Maar goed t streven is tot 2 jaar, al komt me dat nu oneindig lang voor. Misschien toch iets coulanter naar mezelf zijn en tot 18 maanden volhouden Moeilijk hoor!
@Ireen: dat zou maar zo eens heel goed kunnen! Ik maak meestal zelf pasta en had van de week verse pasta gekocht en daar zit ei in. Vannacht weer echt heel erg veel last van zijn darmen; gillen van 22.00 tot 23.45 uur, totdat er een beetje poep kwam. Heb gemasseerd, 2x aangelegd en hem als een kleine baby gewiegd. Mijn hart breekt dan als ik hem zo zie... Verder had hij bij een vriendinnetje een koekje met suiker gehad en ik heb helaas al vaker het vermoeden gehad dat hij daar net als ik heftig op reageert. Spastische darm zei iemand laatst, maar zou je daar al van kunnen spreken bij zo'n jong kind?
He meiden heb net alles bij zitten lezen, maar ook allemaal al weer kwijt. Beetje brak nog, na een lange dag rijden gisteren en laat op bed. Maar zit nu in bed te pc-en, terwijl Thirza nog uit ligt te slapen. Die heeft gisteren in de auto maar twee keer drie kwartier liggen slapen en sliep gisteravond vervolgens pas om kwart voor 11. Vannacht eenmaal wakker om 3uur, en ligt nu dus nog steeds te slapen... Even van genieten dus, na een week slecht slapen Toen we gisteravond thuis kwamen, werd ze helemaal giechelig van weer gewoon thuis zijn. De dame was op vakantie d'r ritme helemaal kwijt Ondanks dat heeft ze zich aardig goed gehouden, maar 't was goed dat we maar een weekje weg waren. Eten heeft ze vooral bij mij gedaan, vast voedsel had ze niet veel zin in in een vreemde omgeving. Op het toppunt zat ik dus even weer lekker op 8-9 voedingen. Moest je de blikken zien van de andere kampeerders... Waar ik me dus niet aan gestoord heb: vakantie is vakantie en dan gaan we echt niet moeilijk doen en strijd om perse normaal te moeten eten. Komt hier thuis wel weer... Voor onszelf ook echt maar een halfbakken vakantie: als ik dit vooraf geweten had, waren we lekker thuisgebleven. Eerste helft van de vakantie allemaal ziek, omdat we aangestoken waren door stiefzoon die vreselijk liep te snotteren, en tijdens de autorit dus alle gelegenheid had om iedereen ziek te maken Hij loopt nu nog steeds te snotteren trouwens, dankzij het feit dat ie z'n verkouden neus tot bloedens toe kapot heeft gekrabt en die nu lekker ontstoken is. En desondanks krabt ie hem toch telkens weer open, (want het voelt zo vervelend. Ja, dat blijft zo als je steeds openkrabt, knul! Hij moet het nu dus zonder tussendoortjes doen als ie weer zit te krabben, en als dat niet voldoende helpt, heb ik een enorm neusverband in het vooruitzicht gesteld Dat zag ie niet zo zitten, maar met dit warme weer geen ijsje mogen en het moeten doen op een glas koud drinken, vind ie ook niet zo fijn, dus ws is z'n neus wel weer in orde als ie vrijdag weer met zuslief naar z'n mams gaat ). Maar goed, nadat we opgeknapt waren, hebben we nog 3 leuke dagen gehad. Mooie watervallen gezien en schitterende uitzichten. Thirza's commentaar bij een waterval van 65 meter hoog: "Ooooo, wow!" Ze heeft wow helemaal ontdekt, hihihi. Net als oh-oh trouwens, (drie keer raden wat ze hier vaak kijkt ). Eind van de vakantie had ze trouwens ineens allemaal rode vlekjes op buik en riug, dus ik dacht dat de waterpokken doorgebroken waren en gesmeerd met de schuimmousse die ik daarvoor mee had genomen. Volgende ochtend alles weg. Wat dat nou geweest is? Zesde ziekte had ze al gehad... Las iets over nachtvoedingen bij ZG: slaapt ie dan wel langer door 's ochtends? Ik vond zelf een nachtvoeding en langer slapen wel beter te doen dan heel vroeg eruit... @Ireen: herkenbaar, zo'n heftige reactie op een klein beetje fout spul... (hmm, er komt weer van alles boven drijven ) @Hanneke: niet verontschuldigen! Blij wat van je te horen en dat het dus naar omstandigheden goed gaat! @de rest: ik zwaai even en reageren komt wel weer Oja, heb gisteren een neefje gekregen van 8,5 pond en 60 cm lang!!!!! Zusje liep een week over tijd en is ws ingeleid, (ga haar straks even bellen), wat dus maar goed was ook. Ze had er zelf, in verbandmet haar overflexibele lijf (hypermobiel) op gestaan dat ze niet langer dan een week over tijd zou hoeven lopen. Heb net de foto's gezien die mijn trotse ouders al hebben rondgemaild Zus en zwager zijn trouwens allebei zelf ook lange einden, dus de lengte is ook gewoon genetisch bepaald Hij ziet er iig beter in verhouding uit dan Thirza toen: die was 7 cm korter en anderhalve ons zwaarder.... Nou, ga nog ff m'n slapeloze clubje en de taarten bij lezen, als Thirza nog even doorpit Later!
Ha die Rozemarijke, Oei, klinkt niet echt als een heel ontspannen vakantie! Daarom gaan wij ook nooit maar een week naar het buitenland; voordat je geacclimatiseerd bent, kan je alweer terug. Ik zag gisteren nog eoa vakantieman-programma en daar iets over zo'n stacaravan-camping, was erg! Buiten het feit dat het veld waar die caravans stonden nog niet af was, was het zo enorm hutjemutje dat ik het er benauwd van kreeg! Op 80cm. stond de volgende caravan, zo erg! Ik moest meteen aan jou denken, ik dacht: het zal toch niet! Is toch mooi dat je Thirza nog zo vaak kan voeden! Eet ze dan helemaal niks in een vreemde omgeving? Dat doet mijn zoontje wel, maar slapen is dan de eerste dagen wel een drama, ging dat wel goed? Ik zit nu weer even op 4 voedingen. Het zijn heel lange dagen die ik maak; zoon is tussen 6 en 7 wakker en gaat om tussen 20.00 en 21.00 pas slapen. Wil ook nog maar 1 keer slapen overdag, maar dan wel 3 uurtjes, het middagdutje heeft hij geskipped. Dus aan het eind van de middag wordt hij enorm jengelig. Vroeg eten en een uur eerder naar bed hebben we vrijdag, zaterdag en zondag geprobeerd, maar dan kan hij dus niet slapen. En om 4 uur wordt hij hard huilend wakker, wil dan drinken en valt na en half uur weer tevreden in slaap. Ik kan vervolgens de slaap niet meer vatten, dat is erg vermoeiend! Soms denk ik weleens dat hij ook een of meerdere allergieen heeft, hij heeft ook zo'n last van zijn darmen momenteel. Krampen, winden en 6 a 7 vieze luiers per dag. Billen open en rood, wat hem veel pijn doet. 't Zou ook een sprong kunnen zijn, maar die duurt dan al een tijdje? Misschien gaat het over een tijdje weer beter. Er was een tijd dat hij "gewoon" 10 uur aan 1 stuk sliep.
Zogelukkig, he, wat is dat toch! Het klinkt mij wel bekend in de oren, misschien inderdaad toch een allergie... Das ook lastig als je nu nog helemaal moet gaan elimineren enzo, je hebt natuurlijk al veel geïntroduceerd en dan moet je weer helemaal terug... Zelf op dieet etc. Het kan natuurlijk best, dat het een allergie is, ging hier ook van kwaad tot erger. Plus dat reflux volgens mij ook vaak samengaat met allergie dacht ik? Een spastische darm bij een dreumes heb ik nog nooit gehoord en kan er ook niet echt iets over vinden, maar misschien kan het wel, geen idee... wat zegt de osteopaat ervan dan? Ik begrijp dat dat lange dagen zijn ja! Vind het ook wel lang duren voor een sprong, en eigenlijk, hij is altijd een onrustig manneke geweest he? Wellicht moet er toch nog eens goed naar hem gekeken worden? Oortjes? Allergie? Buikje? Nekje toch weer? Rozemarijke: O wat enorm jammer van jullie vakantie en inderdaad zonde van jullie vrije week . Lang leve de borstvoeding bij zo'n moeilijk-eet-meisje, maar t kwam natuurlijk wel weer allemaal op jou neer... Die rode bultjes, van de zon, van een struik waar ze door is gelopen, van zwembadwater? Kan overal wel van zijn. Hier is dat ook wel eens en dan de volgende dag weg... Hier gaat het niet zo lekker. Ik had een paar dagen terug helemaal geen productie meer (dankzij mijn geweldige plan om te proberen 2x daags ipv 3x daags te kolven) en ben hard gaan regelen. Kolf nu al 3 dagen 10 keer per dag en 1 keer kolven levert slechts zo'n 20 ml, behalve 's morgens, dan heb ik iets van 100 ml. Het gaat gestaag weer omhoog, maar mijn tepelhoven liggen open van het kolven en ik ben harstikke moe, denk omdat mijn lijf hard bezig is om soort van te relacteren. Nachten gaan weer slechter, zijn gestopt met soja te geven, ik eet het zelf nog wel, wordt ook wel erg lastig om anders genoeg voedingsstoffen binnen te krijgen. Maar goed de kiezen van Jens helpen ook niet echt mee, dus gaan nu eerst die laten doorkomen en dan hopen dat alles weer rustig wordt en dan voorzichtig de soja weer introduceren. Ik denk dat ik er wel over uit ben dat we, als hij soja goed verdraagt, de mamamelk gaan afbouwen. Na zoveel strijd geef ik me dan toch maar gewonnen. Voor de rest gaat het wel goed gelukkig, overdag is Jens vrolijk en slaapt hij aardig. Verder zijn we enorm zenuwachtig voor donderdag, als we huizen gaan kijken
Heeft hij niet een candida in zijn darmen overigens? Zure luiers, veel windjes, veel kramp, open billen....
Vertel me daar eens wat meer over? Ik moet nu weg, maar anders google ik vanmiddag zelf wel even. Ach meid; open tepels van dat ellendige kolven? Ik vind het zo knap van je dat je het al zo lang volhoudt! Hopelijk lukt het je nog tot 18 maanden. Dat is een denkbeeldige grens die ik mezelf ook heb gesteld... Het nachtvoeden en zo van mama afhankelijk zijn (zonder borst niet willen slapen...) valt me lichamelijk erg zwaar. Mentaal niet; dat wil ik hem allemaal wel geven. Maar merk dat het weinige slapen me opbreekt; ik val, vergeet dingen, ben kortaf tegen mijn man, heb gewoon geen energie! Succes met huizen kijken!
Ik weet er niet veel van, behalve dat het natuurlijk een schimmel is (haha!). Mijn vader had het, enorme buikpijn, wisselende ontlasting, veel lucht. Hij is op een suikervrij, notenvrij en weet ik het nog niet wat nog meer allemaal vrij dieet gegaan en nu is het eindelijk weg. Kindjes kunnen het ook hebben. Zowiezo heeft het gros wel een candida, maar meestal niet in overvloedige mate. Als dat wel zo is kun je dus klachten krijgen... Ja, ik hou het al lang vol... Maar word er nu toch echt zo moedeloos en verdrietig van. Ik heb van die open rondjes rond mijn tepels, van de ingang van het borstschild zeg maar, smeer nu het schild in met vaseline. Maar goed t is zo lastig te vervangen hier, geen soja, geen koe, superhypo kunstvoeding is echt niet te drinken... Tja, dan blijft alleen mama over, en die produceert zo weinig om dat allemaal op te vangen... Vind t ook wel knap van mezelf hoor, maar zal me toch schuldig voelen als ik 'moet' stoppen.
Tegen mezelf hoor: "hoe dom kan je zijn?" Tuurlijk weet ik wel wat candida is, dar rustte jaren geleden de verdenking op bij mij en daarom consumeer ik geen gist en suiker!!! Pffff, dat komt dus door die moeheid he! Maar dan zijn er ook vaak andere klachten als een slecht immuunsysteem enzo, door die slechte darmflora, maar mijn zoontje is nog nooit ziek (in de zin van koorts, griep of verkoudheid) geweest! Ik wil het nog even afwachten tot na deze sprong en de laatste hoektand die beetje ontstoken door is gekomen en anders ga ik naar de huisarts.
@ZG: en anders misschien ook eens een allergietest bij een bioresonantietherapeut doen? Hebben we hier toen met Thirza gedaan en ik vind het supervaag, maar hoor wel ook voortdurend van anderen dat ze goed zitten met die test. En aangezien je enkel een bandje om je pols krijgt en voor zo'n apparaat zit, is het nou ook niet echt dat je zegt: dat moet je zo'n kleintje niet aandoen... Slapen ging in de vakantie ook baggerslecht. Overdag gewoon niet, 's nachts enkel naast mij. We merken nu hier thuis dat ze d'r veiligheid echt even kwijt is, brult direct weer als wij een eindje uit de buurt lopen of dingen anders gaan dan ze verwacht. Al met al is ze wel veel beter dan ze geweest is hoor: vanmiddag op kraam bij m'n zusje, die meteen riep dat ze Thirza nog nooit zo vrolijk en spelend en actief heeft gezien... En da's ook waar Maar goed, met hoe ze voor onze vakantie was en hoe ze nu is, heb ik toch wel een beetje spijt dat we gegaan zijn... Wat dat betreft denk ik niet dat als we langer gegaan zouden zijn, dat ze dan wel gewend zou zijn, het was nu ook wel echt hoogtijd om huiswaarts te keren. Nouja, over 2 jaar ofzo nog maar eens proberen Manlief wil sowieso nooit meer kamperen, en ik moet zeggen dat kamperen met een ADHD-er die kamperen niet gewend is, ook bepaald geen aanrader is. De stunts die hij deze vakantie ook weer uitgehaald heeft... (naast het feit dat hij enkel zijn rugtas met boeken inpakt en ik alle andere zooi, en dat ie het dan ook nog voor elkaar krijgt om de accu van het fototoestel niet van de lader te halen en we dus met een onbruikbaar fototoestel zaten). Nee, de volgende keer dus gewoon een huisje of op z'n minst een stacaravan. Ik vond zelf de tent wel prima, 't is wat behelpen zonder stromend water en zonder wc op je eigen stekkie, (wat met een dreumes die zich niet veilig voelt ook niet echt fijn was, dus dat resulteerde erin dat ik 2 keer op een dag naar de wc holde om heel heel snel even een plas te doen en een brullende Thirza bij papa bij de tent bleef). Maar goed, eerst hier de veiligheid er maar eens weer inbrengen... @Ireen: respect hoor! Rijstemelk gaat ook niet? En niet schuldig voelen hoor! My, ik had het denk ik allang opgegeven! @Candida: hmm... hoe weet je of dat het geval is? Kan dat ook veroorzaker zijn van allergieen (of dat het lijkt dat het een allergie is?). Aangezien we hier heel langzaam op hebben moeten bouwen met gluten, soja en ei en koemelk nog steeds niet gaat, (alhoewel: ze heeft laatst de slagroombus te pakken gehad en daar hebben we volgens mij niets van gemerkt). En die symptomen wel heel bekend klinken... Kun je dat laten testen door de ontlasting te laten testen?
Hi! Heb wel een beetje bijgelezen, maar verder geen puf om uitgebreid te reageren, sorry. Oh, heb toch meer puf dan ik dacht Rozemarijke, tja, zo valt een vakantie een beetje tegen inderdaad, jammer! Gelukkig wel mooie dingen gezien. Maar het is ook wel erg kort een weekje, moet ik zogelukkig wel gelijk in geven. Maar goed, misschien was je anders na en week sowieso naar huis gegaan . Ireen, jeetje, wat vervelend en dat het zo'n pijn doet. Heb je geen andere borstschilden? Ik heb hier 2 soorten, de harde en die met siliconen. Misschien scheelt het als je dat kan wisselen? Laat maar weten als je iets nodig hebt, die siliconen gebruik ik sowieso niet en ik heb 2 paar harde. En huizen kijken donderdag, spannend! Kan je helemaal de kriebels van krijgen hè! Leuk hoor! Ik vind het ook altijd zo leuk, maar we zitten hier prima. Zogelukkig, zijn wel lange dagen zo inderdaad! Hier zijn ze niet zo lang, maar Eva slaapt niet meer overdag en dan lijkt het toch wel lang soms . Maar eigenlijk ook wel lekker. Maar hier ook een jengelend kind aan het einde van de dag en 's avonds hup snel naar bed met aardig wat gehuil, dan wordt het gewoon even teveel, is ze zó moe, maar wil ook zó graag nog spelen, dat het dan een klein drama is. Maar zodra ze in bed ligt is het helemaal goed en slaapt ze meteen als een blok. Hanneke, fijn dat je toch ook naar huis mag nu! Lijkt me ook helemaal niets als je zo lang van huis bent, al zal het wel omschakelen zijn telkens. Hier gaat het gelukkig wel lekker. Zondag naar familie in Nieuw-Vennep geweest (5 kwartier hier vandaan), Lisa heeft even geslapen in het bed van haar nichtje, moest even wennen en dus flink huilen, maar heeft toen heerlijk geslapen. Toen naar de kleine van mijn neefje geweest en die is écht klein! En mijn kleine baby Lisa is echt een reus! (ruim 5 kilo zwaarder en 15 cm langer ) Haar niet aan de borst gezien gelukkig, de borstvoeding komt ook nog niet op gang, dus ze is volop aan het kolven en voedt met tepelhoedjes. Maar ze is er gemotiveerd en ik denk dat het wel gaat lukken. En anders blijft ze kolven, vind ik toch wel leuk om te horen. Daarna dus naar huis, daar heeft Lisa nog even geslapen, toen naar verjaardagsfeestje van mijn ouders, Eva heeft zich met iedereen kostelijk vermaakt en Lisa heeft alleen geslapen, dus wij hadden lekker tijd om met iedereen te kletsen en lekker te eten, zo fijn! En met Lisa ging het de hele dag eigenlijk goed, ook in de auto, helemaal niet gehuild (behalve bij het in slaap vallen in bed dus). Dat is zo fijn, als je bedenkt hoe Lisa de eerste maanden was. En eigenlijk is sondevoeding heel makkelijk, op weg naar huis heb ik de voeding opgewarmd een aangesloten en vlak voor we thuis waren was ie klaar. Ik heb thuis pas weer gekolfd, zat dus erg lange tijd tussen, maar het kon gewoon even niet anders. Vandaag liep het ook weer zo raar, omdat Lisa de slaap niet kon vatten. Maar ik kolf wel extra op andere momenten, schrok toch wel een beetje van het verhaal van Ireen . Productie blijft nog stabiel tot nu. En ik ben ook niet bang om domperidon te gebruiken, dat scheelt. De motilium van Lisa ook weer opgehoogd omdat ze weer zoveel ging spugen. Maar ze is ook flink gegroeid en mag dus meer hebben. Vandaag liep ik naar het winkelcentrum hier, met de rugtas met de pomp op mijn rug terwijl de voeding liep. Werd ik aangesproken door iemand of het sondevoeding was. Blijkt haar nichtje die een straat verder woont ook sondevoeding te krijgen. Wel heel toevallig, zo dichtbij! Dat kindje is begin juni geboren en heeft waarschijnlijk een syndroom waardoor drinken en in het begin ook ademen niet goed ging, ook een hartafwijking en nog wat meer dingetjes, zijn ze nog aan het onderzoeken. Ik heb mijn gegevens even aan haar doorgegeven, ben wel benieuwd of ze belt, lijkt me wel erg leuk om met iemand in contact te komen die ook een kindje heeft met sondevoeding en die je zo even kan spreken. Vooral ervaringen uitwisselen over pleisters plakken en praktische dingen enzo. Want hun verhaal is natuurlijk wel heel anders dan de onze. Lijkt me heel moeilijk voor hun. Iedereen het zo knap dat ik kolf, werk en er in m'n eentje met 2 kinderen op uit ga (gewoon hier in Roosendaal hoor, niets bijzonders ) terwijl Lisa sondevoeding krijgt. Maar ze verkijken zich er volgens mij op, het stelt niet veel voor. Het kolven is soms lastig, maar goed te doen en het werken, ze is in goede handen. En de uitstapjes, ik vind het ook wel eens leuk om er even uit te zijn . En Eva nog meer geloof ik
Hanneke, nergens voor nodig om je te verontschuldigen joh , dikke knuf en fijn dat je weer thuis bent. ZG, luiers niet door (ontstoken) kies? Maar kan me voorstellen dat het je opbreekt hoor ... Ireen, ook knuf voor jou en nu weer aan het regelen. Ik snap dat je graag 18-24 maanden BV wil geven, maar wat je nu doet is ook al een megaprestatie! Maar ik snap je gevoel erg goed ... Snoopy, heerlijk dat het zo goed gaat bij jullie! Hoe gaat het met de pap? *** Hier is het wat slapen betreft echt niet leuk meer. T komt om de anderhalf-2 uur. Vannacht een gillende M omdat het keihard regende op de schuine dakramen: die ligt dan lekker wakker en schoppend tussen ons in. Jan is op een gegeven moment naar de bank verhuisd. M sliep tegen een uur of 5 denk ik en we werden tegen 7u weer wakker van T ... (die het laatste stukje nacht wel een redelijke ruk maakte). Gisteren heb ik de hele dag met dikke vette stresshoofdpijn gelopen, tegen het kotsen aan. We lopen allebei op onze allerallerlaatste reserves dus soms is het hier niet zo gezellig . Ook niet de beste combi met een zeer eigenwijze en onwijs moeie peuterpuber. *ZUCHT* Bijvoeden gaat steeds beter. Kokken wordt gelukkig minder, dat vind ik echt heel naar. Sowieso geen eten geven na een voeding want dan is het risico dat alles er weer uit komt groot. Happen van een stukje gaat redelijk, maar liefst heeft ie dat ik geprakte groente met mn vinger geef. T wordt dan echt wild en hapt ernaar. Leuk om te zien. We hebben ook al een broodkorst gegeven en dat is helemaal groot succes. Net als bij M trouwens. Ik denk er nu wel over om naast de Rapley ook met de lepel prakjes te geven, vooral omdat ie een behoorlijke kokhalsreflex heeft en wel graag wil eten ... En verder gaat het hier ook vooral gewoon goed hoor. M is superlief en T idem. Maar een keer wat langer slapen is echt geen overbodige luxe. Zeker met de vakantie in het vooruitzicht (gelukkig niet kamperen, maar een huissie met alle gemakken)
Ik ga alle dierlijke eiwitten behalve die van yoghurt en kaas uit mijn zoon zijn menu schrappen. Gisteren kipfilet op en kind heeft de hele nacht gehuild. Paar keer aangelegd, maar dat was hij op gegeven moment ook zat. Om het uur jengelig huilen en dan wel weer verder slapen. En volgens mij waren er inbrekers in de buurt, want de honden gingen tekeer en ergens ging een uur lang een huisalarm af.... Hier ook megakoppijn dus, daar helpt alleen een pcm tegen...