salapio dikke knuffels!!! Och jeetje wat zal jij moe zijn zeg! Dat je het nog trekt zeg, volgens mij zou ik 1 en al een snauwend monster zijn geworden. zg ook dikke knuf! Laat dat vlees dan maar lekker zitten, is ook beter voor de beessies toch? Snoopy, ik vind het ook knap van je hoor dat je zo lekker op stap bent met de kids, kolven tussendoor en Lisa zondevoeding geven, super dat ze zo toch die goede melk krijgt (+antistoffen) Nou dat is wat me is bijgebleven, sorry... Vanmorgen naar de bv-na-de-bevalling-cursus geweest. Leuk om aldie kindjes te zien. Het waren vooral allemaal meiden! De groep was weliswaar gehalveerd ongeveer (natuurlijk ook door de vakantie) Over werken en bv gepraat etc etc. Nou volgende week ga ik overleggen met mijn baas of ik ipv kolven niet gewoon naar het kdv kan gaan (nog geen 5 min van mijn werk, in de straat er achter) Dan zie ik mijn kleine meissie en grote knul ook nog lekker 3 keer per dag. Gelukkig duurt het nog 6 weken....
Even een welkom terug voor Hanneke. Geen excuses meid, ben je mal! Fijn dat je weer thuis bent, ik hoop dat je ook snel beter in je vel gaat steken. Verder kort, wegens op werk en druk: Renske heb ik even laten wegen, en is nu langer dan dik op de curve: 70,5 cm en 9010 g op 6 maanden. We geven nu hapjes, en daar lijkt ze beter op te slapen. We hebben ook de slaapkamer verduisterd, dus wat het is waardoor we nu opeens weer goede nachten hebben weet ik niet. Maar who cares. Ik slaap weer in stukken van 4 a 5 uur dus dat is geweldig Ok, ik moet weer aan de slag, sorry!!
Trouwens Salapio: Wij gaven ook hapjes met de lepel naast de Rapley hoor. Dit omdat meneer dan nog wel trek had, maar gewoon niet meer de concentratie om te eten. Was ook wel nodig bleek later, want in die periode was hij helemaal niet aangekomen (ondanks dat wij dus nog met lepeltje wat bijgaven). Dus gewoon lekker doen wat okee voelt dat zit meestal goed, maar dat doe je volgens mij ook! Ik hoop écht dat je snel wat beter mag slapen! Hier huizen gekeken vandaag, erg leuk. Omdat we ondernemer zijn moeten we een hele papierzooi aanleveren (jee zeg als je ooit nog eens financieel met de billen bloot wilt...) en een accountantsverklaring laten opstellen. Allemaal geen probleem maar daar gaat wel even overheen. Tegen die tijd zijn de huizen die we vandaag hebben gezien wel weg, maar ze houden dan voor ons in de gaten, en er schijnt regelmatig wat vrij te komen. Spannend dus, maar geen acute verhuisactie hier! Verder heel goed, Jensje weer goed aant slapen (ondanks kiezen) vrees dus toch dat het de soja was. We zullen zien. Hij was bij mijn zus een paar uurtjes toen wij op stap waren, is heel erg goed gegaan, ging zo slapen. Dat is toch zo raar en superfijn, dat hadden we nooit kunnen denken. Normaal slaapt ie NOOIT zomaar, laat staan op een plek waar ie al even niet geweest is terwijl paps en mams er niet zijn! Nu ga ik sporten en koffieleuten met een vriendin!
Ireen, Dat ben ik dus idd vergeten, had wel gelezen over jullie verhuisplannen en het niet ideale balkon met klein randje (ENG). Maar heel veel succes met zoeken naar een meer passende woning! En ik vind het streven van misschien 18 maanden ook echt al heel super van je, want wat doe jij het goed meid met het kolven voor jullie ventje! En hoop dat hij toch weer goed zal blijven slapen hoor ! Zogelukkig, Sjonge, jullie mannetje dus duidelijk niet helemaal goed in zn vel. Hopelijk snel verandering. En nu dus ook soort van dieet voor hem waar wat producten weg gelaten worden om dat te proberen, hoop voor hem en jullie dat het helpt hoor! Jingels, Misschien heb ik het wel gemist hoor, maar hoe is het met jullie? En dan eigenlijk een beetje vooral met jullie meisje? Gaat het allemaal een beetje nu met haar of nog altijd een beetje wisselend? Rozemarijke, Poeh, meid, wat een 'vakantie'. Hopelijk ben je nu thuis weer een beetje bijgekomen en is Thriza alweer een beetje haar oude zelfje weer. Snoopy, Bij jullie loopt het allemaal eigenlijk wel lekker dus, super voor jullie zeg! Lekker genieten! Super van je dat je gewoon lekker met Lisa en Eva op stap gaat, ondanks de sonde(voeding)! En groot gelijk heb je, oke, je moet het een en ander meenemen, en je gaat natuurlijk alleen niet heel ver weg, maar waarom zou je binnen moeten blijven zitten? Lekker op uit gaan met jullie meiden hoor! Salapio, Pffff, die kleine T toch, dat is een echte nachtbraker. Och en M dus misschien een beetje bang of is het alleen wakker worden en niet meer willen slapen door de regen, lekker die er dan ook nog bij te hebben in zo een bagger nacht. Sterkte in ieder geval meid! Fijn dat het met de bijvoeding eigenlijk best aardig gaat. Appelsientje, Goed plan om lekker te gaan overleggen met je baas over op het kdv gaan voeden, gelijk heb je dat je dat wil doen, als het fijn is voor de kids overigens, mama die steeds komt en gaat kan misschien best ingewikkeld zijn, of tja misschien denk ik wel te ingewikkeld ! Geke, Jij hebt inmiddels verlof, lekker een beetje rusten he zware dingen aan andere over laten en jij enkel wat tutten ! Voorspoedige bevalling gewenst alvast! Evenstar, Renske groeit dus heerlijk verder op de mamamelk! En nu wat bijvoeding erbij, leuk hoor ! En lekker kunnen slapen, daar word een mama ook gelukkig van uiteraard! Zo weer bijgelezen en geprobeerd een beetje te reageren. Hier druk en moe, en baal op het moment even flink van de situatie. Ik had het me even iets anders voorgesteld dan het nu blijkt te zijn. Weekend thuis blijkt iets moeilijker te zijn op het moment dan ik voor ogen had en voor mijn gevoel zie ik de kids gewoon te weinig, maar daar zal ik me voor nu tenminste toch bij neer moeten proberen te leggen. En het is voor een goed doel, zodat ik straks gewoon de kids weer heel de dag bij me heb en niet meer mis en hun weer een goede mama hebben. Met de kids gaat het overigens super hoor! Maar het is wel een heel gesleep voor ze ook en dus erg vermoeiend. Smorgens vroeg op, aankleden, eten en naar opa/oma of op wo kdv (B niet die ook dan opa/oma), de hele dag dus daar en dan slapen ze gewoon minder dan ze thuis altijd doen, dan opgehaald worden door papa en mama, thuis eten, in bad/douche, fles/borst en naar bed en tja ze liggen er dus eigenlijk al de hele week voor 7 uur in... Zo hier houd ik het weer bij, tot volgende keer weer meiden! Wanneer, kan ik niks over beloven, maar kom echt wel weer een keer langswaaien ! Liefs, Hanneke.
Hoi meiden, was al een keer eerder een bericht begonnen maar dat is verdwenen... kwam ineens iets anders tussendoor. Ha Hanneke: goed even van je te horen, je eigen lieve zelf klinkt het maar als ik het goed begrijp is er nog wel een en ander waar je mee bezig moet en wensdaar dan maar heel veel sterkte mee. Gelukkig kunnen de kindjes lekker naar opa en oma, wel druk voor ze inderdaad maar wel goed dat ze jullie kunnen zien en thuis slapen en er toch opvang is! Ireen: had al een heel verhaal voor jou getypt vorige keer. Vind echt dat je het al super hebt gedaan al die tijd door te kolven en met dieet. en jullie hebben ook zo'n heftige tijd gehad door het starten van de praktijk en nu alweer op zoek naar een nieuw huis... soms is teveel echt teveel he?! Snap je dubbele gevoel ook heel goed hoor, ik was ook best teleurgesteld en nam het mezelf een beetje kwalijk toen bij ons de bv stopte (ook al was het Jo die niet meer wilde). maar heb maar vooral gedacht aan de tijd die ik WEL had volgemaakt ipv de tijd die ik niet meer heb volgemaakt. Misschien ben je wel te streng door jezelf zulke vaste doelen te stellen (24 mnd/ 18 mnd). Maar weet eerlijk gezegd niet wat Jens dan anders zou moeten krijgen nu ie overal zo op reageert, dat is lastig... Snoopy: super dat het zo lekker gaat! heeft ze nog gebeld? Lekker dat het ondanks alles lukt om erop uit te gaan! appelsientje: dacht hetzelfde als hanneke bij gaan voeden op het KDV, maar als het je toch prettig lijkt en je er met je baas uitkomt gewoon proberen maar he, kom je er vanzelf achter of het wel of niet werkt voor jullie. rozemarijke: tis ook zo heftig he, vakantie met een kleintje, ik vond het dit jaar pas wat meer ontspannen, al was ik nu gefrustreerd omdat ik zelf niet zoveel kon, nu kon Jo wel echt genieten van ergens anders zijn en leuke dingen doen enzo. hihi, hij praat nog steeds af en toe 'frans'. evenstar: gefeliciteerd met de 6 maanden Renske en bv he!! die zitten er op en nu wordt het alleen maar makkelijker hoor Goed hoor, hapjes Ik deed ook een beetje half half rapley en met de lepel bij Jo. hehe, en nu doet hij nog steeds een beetje half rapley en half met de lepel/vork 'dit mag wel met de handjes he mama!' zogelukkig, jingles, anderen: hoi! volgende keer meer hier gaat het wel lekker, wel hele gebroken nachten omdat ik er steeds uit moet. Babietje is klein beetje ingedaald (met flinke krampen), keurig dus. Bezig met geboortekaartje ontwerpen en nog wat kleine dingetjes maken. Manlief moet nog paar haakjes ophangen en box naar beneden brengen maar hij wil dit pas over een week doen... heeft minder last van nesteldrang dan ik haha, zijn moeder was er van de week en we mochten van haar een kado uitzoeken, heeft ie hetzo geregeld dat ik met haar naar de prenatal ga en dat hij intussen wel even de boodschappen doet. Hij heeft het dus deze zwangerschap echt voor elkaar gekregen niet een keer een babyzaak in te gaan. is dat erg?
Hanneke fijn om te lezen dat je weer thuis bent in het alledaagse. Knap hoe je het oppakt . Alle dames met kindjes die niet willen slapen, sterkte. rm: gefeliciteerd met je neefje. Mijn dochters voortanden zijn ein-de-lijk door. Wat is dat kind er ziek van geweest, gillen van de pijn deed ze. Had ik met zl bij lange na niet. Ze slaapt overdag nog maar 2 uur ( al een aantal weken), ´s nachts het klokje rond. Ik doe er niets aan, heeft ze zelf zo geregeld. IK had liever dat ze nog 2x op een dag sliep,maar door alle toestanden,met tanden,obstipatie,neus,oren...denk ik dat ze het zelf nu op 1 slaapje houdt. Vind ik zelf erg weinig voor een kind van 9 maanden,maar goed ze laat zich niet dwingen, en houdt de regie strak in handen. Eten gaat fantastisch a la Rapley. Verslikken heeft ze 2x gedaan ( heb geturft), laatste keer was anderhalve maand terug Ze is gewoon vlot wat dat betreft. Ook begint ze nu met kruipen. KLedingmaat 80 is hier heel gewoon. Zl doet he took prima, mist de psz heel erg, logisch natuurlijk.
sorry salapio! wilde je niet vergeten: sterkte met de slechte nachten! opmerking over de hapjes dus ook voor jou... hoop dat het snel beter gaat weer.zeker zwaar met twee slecht slapende kindjes... hoewel, M was uitzondering toch? Jo zat vannacht/morgen om half zes voor onze deur met twee boekjes. Hij blijft op de gang zitten tot ik hem roep omdat pappa boos wordt als hij heel vroeg in onze kamer staat. ik ging naar hem toe om hem weer in bed te leggen 'het is midden in de nacht joh!' en oen ging ie gelukkig weer slapen. ik denk dat ik een lampje met een tijdklok in zn kamer zet, hij snapt er zo niks van natuurlijk. o, mamas met twee kindjes, hoe ging dat bij jullie? Jo heeft echt de zenuwen over de geboorte van baby. Hij is bang dat er iets met mij gebeurt. gisteren vroeg hij of er ook bloed kwam als debaby uit de buik komt en hij zei dat hij mee wil naar het ziekenhuis. (ik wil deze keer thuis bevallen, bij Jo moesten we met ambulance naar ziekenhuis en dat heb ik hem verteld, niet zo slim).
Voor in het bed in spring toch nog heel even een korte reactie! Een neefje voor Rozemarijke????, zie je ik heb niet half opgelet met lezen! Meid van harte gefeliciteerd!!!!! Jingels, Oke bij jullie eindelijk de tandjes door en is die hel (tja zo klinkt het, sorry) voor de kleine meid voorbij zeg! Sjonge hoe oneerlijk he, dat dat zoveel pijn kan doen bij een kindje! Verder lees ik eigenlijk dat het toch wel goed gaat, en als zij 1x slapen voldoende vind dan zal dat wel goed zijn idd ! Fijn dat de bijvoeding goed gaat! Geke, Jij lekker druk dus met leuke dingen vooral ! Nouja mag ook wel toch! Whaha, dat heeft je man nog eens goed voor elkaar gekregen! Haha, sorry ik vind hem grappig ! Succes nog met de laatste loodjes meid, hopelijk met niet al te veel last! En tja, ik probeer hier gewoon een beetje fijn en gezellig te lezen en te kletsen, dat is waar ik hier voor kom ! Terwijl mijn hoofd ondertussen gewoon met heel andere zaken bezig is nog. Maar geeft niet, jullie zijn erg fijne afleiding ! Truste alvast! Ik duik erin, alweer veel te laat! Eergister ook al, toen probeerde ik een beetje bij te lezen bij de tweelingmama's ! Ach zo probeer ik het maar een klein beetje weer op te pakken op het forum, maar mis gewoon zo een hoop, zeker in een druk topic, hier valt het gelukkig nog best mee met de drukte (en zelfs dat houd ik even niet bij )! Liefs, Hanneke!
Ha die Hanneke! Je klinkt goed meid! Goed dat je zo doorknokt en het vizier weer op de toekomst gericht hebt! Verder alleen even zwaaien en ego: Mannetje blijkt behoorlijke last van zijn darmen te hebben. Hij is nu ook op een soort van dieet. Je kan echt merken dat hij zich niet lekker voelt, want heel de dag hangt hij aan me; letterlijk. Was net op visite en mijn flinke stoere knul wou niet van schoot en zat helemaal tegen me aangeplakt. Toen ik even naar de wc moest, was het huis te klein! Ben maar gauw naar huis gefietst... Mannetje komt momenteel om de 3 uur borstje drinken, ook 's nachts en dan is hij rond 05.30 wakker en wil niet verder slapen (we gaan nog een half uurtje terug, maar zoon wil er daarna toch echt uit). Hij drinkt dan wel goed, maar hij eet momenteel ook heel goed, hij groeit als een dolle momenteel! Wel blijft hij na het drinken gewoon nog met de tepel in zijn mond lekker hangen. Kijkt hij me met z'n grote kijkers aan, ach, het is toch ook zo'n liefje! Zijn gewoon tropenjaren. Ben wel blij dat ik hem dit kan geven. Verder steunt mijn man me enorm, die is zo trots op me; hij ziet hoe moe ik ben en toch alles geef aan ons ventje. Dat geeft een grotere powerboost dan een extra middagdutje.
Hallo Allemaal! Hanneke: Je klinkt toch zeker echt wel beter dan je klonk! Snap wel dat het een hele investering is, knap hoor! Geke: O bij jou zoonlief zelf gestopt, dat lijkt mij toch echt het fijnst. Eigenlijk is Jens ook zelf gestopt, maar bij 5,5 maand, dat was een beetje al te vroeg. Ik weet dat teveel teveel is, maar ik vind het zo moeilijk om een goede keus te maken. Als ik voor mezelf kies, doe ik Jens tekort, en als ik voor hem kies, doe ik mezelf tekort, en daarmee indirect hem ook. Haha jouw man dus niet naar de babyzaak. Goh wat heb ik toch altijd een mazzel . Arme kleine Jo, bang dat mama wat overkomt. Moeilijk wat je daar nou mee moet, misschien toch een keertje jokken en zeggen dat er in de ambu nooit iets kan gebeuren ofzo, maar ja das niet helemaal waar natuurlijk. Lijkt me heel lastig. Jingels: Zo zeg, nog maar 1 slaapje, das pittig voor mama! Fijn dat de tandjes er zijn, hopelijk krijgt ze niet van allemaal zon last. Zogelukkig: O dat klinkt niet echt lekker. Het klinkt echt als een allergie op het toppunt, maar ik ben bevooroordeeld. Wat eet hij nu allemaal niet dan? Hier ging het ook eerst slechter voor het beter ging. Hier alles goed, ik blijf versteld staan van ons andere kind, zo raar, de Jens van voorheen is alleen maar in typische dingen aanwezig, de hoofdmoot wordt nu bepaald door een goed slapende, vrolijke, tevreden en zéér eigenwijze (okee dat was al) Jens. Maar dat heb ik geloof ik al wel zes keer gezegd. We hebben vandaag genixt en een beetje in huis gerommeld en truffels gemaakt (oh zo lekker). Heb de lactatiekundige een berichtje gestuurd, of ik niet aan de domperidon kan en dan 2 keer kolven. Vannacht gedroomd dat ik jarig was en dat Roel de verkeerde taart had besteld (met koemelk). Toen zagen we nog een lekkere en namen die ook (was ook met koemelk). Iedereen zat aan de taart behalve ik. Toen ging Roel een appeltaart bakken en ik wachtte tot hij uit de oven was. Toen dat eenmaal het geval was zei hij dat hij het met gewone boter had gedaan omdat hij dat lekkerder vond, en had ik nóg geen taart Het idee alleen al dat Roel een appeltaart zou gaan bakken. Hahahaa
Ik heb natuurlijk al die tijd alles gegeten en via mijn melk reageert hij nergens op, behalve als ik ei heb gegeten, maar dat at ik al nauwelijks, nu eet ik het niet meer zolang ik voed/totdat hij 2 jaar is. Suiker en boter at ik al niet en vlees en kaas met mate (eten nu minder vlees; dagje vleesvrij en vaker vis).
Tja, ik heb dat ook altijd gedacht. Maar je weet pas of ze erop reageren als je het weg laat, want dan ontdek je of je een ander kind hebt, of niet. Lijkt me wel lastig, helemaal eivrij, dat zit in veel dingen. Een allergie bouwt zich ook vaak op, dus als hij eerst niet reageerde op iets in je melk, kan hij dat langzamerhand wel zijn gaan doen sinds hij die heftige allergische reactie op ei had. Lastig hoor, hoe voelt hij zich vandaag en hebben jullie een beetje geslapen?
Ik heb mezelf al eens ge-elimineerd op alle dierlijke eiwitten, gaf geen verschil. Er is wsl ook geen sprake van een voedselallergie maar meer van PDS, maar dat kan je bij een kind niet diagnosticeren, omdat daarvoor een coloscopie nodig is en dat is een erg belastend onderzoek. Ik heb PDS en kan niet overweg met veel vlees, vet vlees en (half)rauw vlees. Met een stukje kipfilet en rundergehakt kan ik prima overweg. Ik geef pas sinds kort vlees aan mijn zoontje en hij kan het gewoon niet verwerken, krijgt er ontzettend last van zijn darmen van. Van dat ei destijds had hij ook uitslag (romp, armen, benen), dat heeft hij verder nooit meer gehad.
Wij zijn ook pas met 1½ met vlees gestart destijds. Niet vanwege familie-ervaringen, maar gewoon omdat het niet goed voelde. Wat misschien zou kunnen, is bijv. gekookte runderworst ( plakes geven), daar is veel vet uit ipv gebakken vlees.
Wij hadden juist een stukje kip gegeven van de week, maar meneertje kreeg het niet weg, dus is er niet aan toe denk ik dan. Ik wist niet dat je zelf al op dieet was geweest, nooit iets van meegekregen. Nu maar hopen dat het dieet helpt.
Zoon had vandaag een goede dag; geslapen van 8 tot 6.30, dat was wel weer eens goed. Vanaf 17.30 tot nu net (hij zit met papa in bad) had zl weer van die vreselijke pijn in zijn darmen.... Dan is hij zolang met die luier bezig; zo'n vreselijk zure luier, oh zo erg! Wij hebben vandaag allebei hetzelfde op en niks geen gekke dingen. Moedermelk (ik thee), haver- en tarwevlokken met volle yoghurt , zonnebloempitjes en rozijnen, banaan, thee, plakje honingkoek, 2 volkorenboterhammen met plantaardige margarine en appelstroop en amandelpasta, appel, moedermelk, thee, rijstwafel en gekookte aardappeltjes met rauwe komkommer, paprika en tomaat. Maar het avondeten kwam na de krampen. Ik eet heel puur en in niks wat ik koop zit ei, behalve weleens verse pasta van de appie (nu dus niet meer). Ik eet ook niks waar melkbestanddelen in zitten. Toen ik zoonlief ervan verdacht verborgen reflux dan wel kma te hebben, heb ik al eens alle melk ge-elimineerd. Een dikke maand, maar het maakte niks uit. Ik zou het vreselijk vinden als hij mijn pds heeft geerfd!
Het is echt balen, zo'n kleintje met zo'n zeer buikje. Mijn osteopaat zei dat er in de loop van de tijd een allergie voor appel kan ontstaan. Weet niet of dat waar is, want hij beweerde ook dat aangezuurde zuivel veel minder allergeen is, terwijl dat maar iets scheelt omdat de yoghurt van tegenwoordig minder lang in de warm staat bij de bereiding. Is natuurlijk met al die dingen zo, misschien heeft hij in de loop van de tijd toch een allergie ontwikkeld, maar ja t is zo lastig zoeken met een relatief al wat ouder kindje. Hoop ook niet dat hij dat heeft voor jullie. Zure poep, toch een darminfectie? Rota ofzoiets? Ik denk maar even mee hoor...