@ZG: waarom niet even testen bij een bioresonantietherapeut? Dan heb je iig wat handvaten waarmee je kunt gaan elimineren en provoceren. Ik legde z'n klachten aan mijn moeder (die is verpleegkundige) voor trouwens, en die zei direct: typisch een allergie, (zonder dat ik voorzetjes had gegeven).
Allergie kan je idd opbouwen/ontwikkelen, daar hoef je niet opeens , na iets genuttigd te hebben acuut klachten van te krijgen. Dit kan idd ook na verloop van tijd ontstaan.
Je word er zo radeloos van omdat je niet weet waar het hem in schuilt! Appel kan, maar ook nachtschade (aardappel, paprika, tomaat) en daar is hij dol op. Zit me nu echt suf te dubben wat ik hem wel en niet kan geven. Hij eet echt megaveel gluten, kan dat dan ook niet meer? Waardoor kan een zo oud kind (begon met 14 maanden ongeveer) opeens een allergie of meerdere ontwikkelen? Getriggerd door dat ei destijds? De poep is niet slijmerig Ireen, maar wel glazig, glanzend, tsja hoe zeg je dat? Goed ge-emulgeerd wel, maar heel donker en het ruikt zo zuur! Zelfs als de luieremmer schoon is, maar zijn kamerraam dicht, ruikt heel die kamer naar een varkensmesterij... Bioresonantie, oh dat weet ik nog niet hoor! Dat vind ik best vaag eigenlijk!
@Zogelukkig je zou ook een bloedtest kunnen proberen. Bij Kyra gaf het al wel vrij vroeg een goed resultaat. Al zit ik nog steeds wel met mijn handen in het haar want ze heeft nog steeds af en toe onverklaarbare huiduitslag naast haar eczeem. Dus zaligmakend (in de zin van dat het alle antwoorden geeft) is het helaas ook niet.
Bij hoe oud heb je dat laten doen Devy? En bij welke arts? Dermatoloog? Punt is dat ik er al over gesproken heb met de huisarts, maar mijn zoontje heeft een heel gave huid en deze zegt dat er bij allergie ook uitslag hoor (Dat is diezelfde ha die ons heeft door laten modderen met de verborgen reflux). Heb al homeo-druppeltjes gehad, maar die doen niks.
O, en tegen ons zei de kinderarts dat eczeem en allergie zelden met elkaar in verband staan dus die artsen moeten eens ophouden zo te zeiken en goed doorverwijzen. Donker, heel donker, als in van melena ((oud)bloed bij ontlasting)? Dat stinkt namelijk vreselijk. Inderdaad, getriggerd door dat ei, en hij was al nooit echt een rustig mannetje he. Ik herkende altijd veel van jouw verhalen. Jens is nu getransformeerd in een rustig (okee wel druk en baldadig maar je snapt het) spelend, goed slapend mannetje. Ik heb ook lang gewacht voordat ik naar de bioresonantietherapeut (bij ons dus die chinese dokter) ging maar bij een tweede zou ik bij de eerste tekenen op de stoep staan. Het is vaag, maar ze zitten zo vaak goed. Bij mijn vader heeft hij de kanker ontdekt. Die was er waarschijnlijk niet meer geweest zonder die man. Tuurlijk is het alternatief, maar in veel landen gewoon onderdeel van het reguliere circuit. En het is niet bepaald belastend voor je knul. Hij eet gluten, hij eet natuurlijk al veel, en jij eet ook van alles. Je kunt nu nooit meer helemaal goed elimineren, of je moet terug op semi-volledige borstvoeding, maar dat is bijna geen doen voor jou en hem.
Hanneke, ik weet niet precies hoe en wat, maar een lekkere dikke knuffel voor jou! Het zal best even een rot situatie zijn, dat de kids de hele dag naar opa en oma/ of kdv zijn. Maar het is even beter zo. Jingels, die dochter van jou is al best oud voor haar leeftijd!! Verslikken vind ik altijd zon eng gezicht. Mijn zoontje deed dat dus heel vaak met Rapley, dus toen hebben we ook maar prakjes gegeven, omdat ik het veels te eng vond. Hij zelf had daar helemaal geen last van hoor. Maar zo te horen is jou meisje echt een natuurtalentje! Geke, de laatste loodjes fijn dat de baby ingedaald is, scheelt toch weer een stukkie! Mijn zoontje is een klein jaartje jonger dan die van jou, dus niet echt vergelijkbaar. Ik heb tijdens de zwangerschap 2 keer in het ziekenhuis gelegen en had wel het idee dat het ziekenhuis niet zo leuk was en hij vertelde ook iedere keer mama auw he? Mama ziekenhuis..de schat Voor de rest is hij heel af en toe jaloers en dat uit zich door druk te doen, vooral naar de jongste en dan zeg ik maar dat hij dat beter niet kan doen omdat ze anders pijn heeft, of bang wordt tja het wijst zich vanzelf wel. ZG, och die darmen. Nou lekker vertroetelen dan maar, en inderdaad tropenjaren dat is het echt. Maar later kijk je met heimwee terug hoor (als hij niet meer even bij je op schoot wil en lekker wil knuffelen..) Ireen, jij bent er echt teveel mee bezig haha, die dromen, hoe verzin je het? Ja voeden op KDV, ik ga het gewoon proberen (als het mag) Mijn zoontje heeft er geen problemen mee als ik kom en weer ga. Heel vaak dan komen we hem ophalen en dan issie nog zo leuk aan het spelen dat ik dan eerst maar even boodschapjes ga doen, omdat hij gewoon niet mee wil . Ik hoop dat mijn dochter er ook geen probleem van maakt, scheelt heel wat gekolf en uitgekook, daar heb ik echt een hekel aan! Ik schrok vanmorgen wakker om 7.30 met knallende (.)(.) in een angstig stil huis . Dus ik ren meteen naar L haar kamertje en die lag nog heerlijk te slapen. Ik kon het niet laten en heb haar wakker gemaakt, veels te lang zonder voeding, vond ik zelf en mijn borsten ook Maar helaas moest ik ook nog even de kolf erbij pakken, want het deed me zeer! Mevrouw heeft dus afgelopen nacht van 20-7.30 liggen tukken. Niet normaal meer!!! Dat ze goed slaapt dat wisten we al, maar dit is echt een record!
@ZG: ook onze KA zegt dat allergie en eczeem maar in 2% van de eczeemgevallen met elkaar in oorzakelijk verband staan, dus ik zou je huisarts even passeren of daar met de vuist op tafel voor een doorverwijzing Wat betreft testen: bloedtest kun je natuurlijk gewoon eerst proberen, maar dan zit je wel met het probleem dat als ie negatief test, je nog niks weet, (want op deze leeftijd zegt negatief testen helemaal niets). Maar ik weet dat er bij Devy wel van alles uitkwam, (maar haar dochtertje zat wel helemaal onder de eczeem he, Devy?), dus mogelijk dat daar dan wel een verband zit, (positief testen enkel bij kids met heftige eczeem?). Ik vind en vond de bioresonantie ook heeeeeel erg vaag hoor, we hebben Thirza daar dus ook verder niet laten behandelen, maar als diagnostiek was het erg helpend en de test is gewoon niet belastend voor zo;n kleintje. Enkel zo'n armbandje om de pols en een tijdje bij je op schoot voor die plaat zitten.... Wij zijn er iig een stuk wijzer van geworden, en bij deze test heb ik nu dus echt zoiets van: baat het niet, dan schaadt het ook niet @Hanneke: je klinkt al weer heel wat opgewekter! Blijven vechten meis, dan kom je er wel! (hihihi, dat zeg ik ook altijd tegen 'mijn' jongeren, die soms horenddol worden van mijn optimisme. Maaaaaaaarrrrrr.... me achteraf meestal wel gelijk moeten geven ). @Ireen: nou, hopen dat het qua huizen wat gaat worden zeg! Zou echt super zijn als je wat meer ruimte, en zeker ook wat buitenruimte gaat krijgen! @Appelsientje: wat heerlijk zeg! Ik hoop elke avond weer dat ik de volgende ochtend van die knalborsten heb, maar tot nog toe wil dat helaas niet zo gebeuren nog Nou, zoals jullie aan m'n berichtje misschien al merken, bgint hier wat meer ruimte te komen weer Thirza is echt helemaal van slag af geweest door de vakantie en nog wat losse uitstapjes afgelopen week (kraamvisite en een verjaardagsvisite), maar ze is vanmiddag voor het eerst weer zelfstandig in slaap gevallen, (nadat ze werkelijk waar een complete party had gebouwd in d'r bedje Ze stond rechtop te swingen en te doen, echt heel grappig)). Vannacht maar twee keer wakker en ze wilde vanmiddag weer een halve boterham eten, na relatief weinig strijd... (en toen de teletubbies op tv hun tubbietoast gingen eten, wilde ze helemaal wel ). Dus nou... de rust keert hier weer
@Zg De test is rond april gedaan dus toen was Kyra zo'n 1,5 jaar. Ik was het helemaal zat, al dat gesmeer met hormoonzalven zonder heel veel resultaat en zonder dat er naar oorzaken gekeken werd, dat ik bij de huisarts heb aangedrongen op een rast-test. Het is inderdaad niet zeker dat ze resultaat zien maar bij Kyra kwamen er sowieso al een lichte koemelkallergie, zeer lichte eiallergie, een vrij erge pindaallergie, een ernstige huisstofmijtallergie en een honden en kattenallergie uit. Op mijn verzoek (lees: behoorlijk aandringen) ben ik toen doorverwezen naar de kinderarts. Nu we het huis gesaneerd hebben, Kyra op soyamelk over is, en IgE remmers hebben (en nog steeds smeren met hormoonzalf en onderhoudscreme) hebben we een heel ander kindje. Ik ben dus heel blij dat ik mijn zin heb doorgedreven en heb gestaan op onderzoek. Als de bloedttest echter niets had opgeleverd was ik persoonlijk wel gaan zoeken in het alternatieve circuit omdat ik eigenlijk 100% zeker wist dat er iets meer aan de hand was. En ondanks dat het inderdaad allemaal nogal vaag klinkt er vaak wel goede resultaten behaald worden. Overigens hoeft een huidreactie lang niet altijd plaats te vinden bij een allergie. Ik kreeg wel bij sommige dingen galbulten, maar het uitte zich bij mij veel meer in longproblematiek. Dus ik vind dat jouw huisarts hier wel een hele gewaagde uitspraak doet ondanks dat het bij Kyra zoch wel voornamelijk via haar eczeem uit.
Ik ben zelf allergisch voor een aantal zaken, mijn huisarts weet dat ook. Heb heel vaak last van galbulten/netelroos, zomaar opeens. Kan van de bekleding van een bank zijn waar ik op gezeten heb, iets in de lucht. Ik haal altijd stro voor de beesten en soms word ik daar gek van, soms niet, zo raar! Maar goed; ik denk dat je pas een diagnosticeerwijze/behandelwijze moet ondergaan als je er achter staat. Ik geloof niet in "baat het niet, schaadt het niet". Ik acht mezelf best intelligent en lees me altijd goed in over voors en tegens, maar ik snap niet hoe het werkt, want niemand schijnt duidelijk uit te kunnen leggen hoe bioresonantie werkt. Dus geloof ik ook niet dat het werkt en denk ik dat het toeval is. Mijn man snapt het ook niet en die zou dat gezien zijn opleiding en interesses wel moeten doen. Volgens wetenschappers is het klinkklare onzin en kan het daarom zelfs gevaarlijk zijn. Ik wil niet mijn hoop vestigen op de diagnose van iemand die zo'n trilkastje bedient (therapeut vind ik al teveel, want je kan al in 1 dag het diploma van bioresonatie"therapeut" halen). Bioresonantie betekent resonantie tussen levende systemen. Dit gegeven wordt in de bioresonantie therapie toegepast om op een energetisch niveau (het niveau van trillingen, frequenties) te testen door wat voor stoffen iemand ziek is geworden om vervolgens deze stoffen ook met behulp van Bioresonantie te verwijderen. "Op trillingen te testen", tsja... Ik heb gelezen dat als je zweet of koude handen hebt er al anders getrild wordt en dat het ook anders trilt in Limburg dan in Noord-Oost Groningen. Bioresonantietherapie: praktijk en theorie Ik wil best een alternatieve therapie volgen, maar ik laat niet door iemand zonder medische opleiding mijn kind diagnosticeren. Ik zou altijd eerst naar een arts gaan. Ik respecteer ieders keuze daarin, maar voor mij persoonlijk voelt het niet goed. Sommige mensen vinden mij een alternatieve geitenwollensok, maar ik ben toch meer een nuchtere realist. Oh en zo'n onderzoek zou voor mijn hooggevoelige kind wel degelijk belastend zijn hoor! Die moet altijd eerst lange tijd wennen in een vreemde ruimte en aan vreemde personen. Als hij dan ook nog een half uur stil moet zitten, dat wordt helemaal niks en dat heeft dagen- en nachtenlange onrust tot gevolg. Momenteel is het plakkerdeplak aan mama (en ook papa) en is alles en iedereen eng; zelfs de plekken en mensen die hij goed kent. Zal ook komen doordat hij zich nu niet lekker voelt.
@Zg Je moet zeker niet voor een behandeling gaan als je er zelf niet achter staat. Dat zal je zoontje ook aanvoelen en gezien zijn hooggevoeligheid zal dat waarschijnlijk nog extra belastend zijn. Overigens ziet een huisarts lang niet altijd de noodzaak tot verder onderzoek al is je kindje erfelijk belast, of zal er zelf niet voor kiezen om op eigen initiatief door te verwijzen. Mochten de klachten aanhouden zou ik zeker een doorverwijzing vragen naar een kinderarts of allergoloog, vooral als ook je man allergische klachten heeft (ook al is het een lichte huisstofmijtallergie). Hier is nog een linkje waar je iets aan kan hebben, voornamelijk de laatste paragraaf. Internet - Allergiecentrum St. Elisabeth Ziekenhuis Tilburg uniek in Nederland
Met niet-belastend bedoelde ik dan ook wel in vergelijking met bloedprikken: dan zit je ook weet-niet-hoe-lang te wachten tot je aan de beurt bent en tegen de tijd dat het zover is, is je kind hardstikke jengelig en dan moet er nog zo'n pijnlijke prik komen ook En dan nog maar afwachten of je wel positief test... Bij een volgende, (zeker als die hooggevoelig is!) weet ik het zelf wel: ga ik niet meer bloedprikken, maar gewoon enkel de bioresonantie Ik heb er teveel ervaringen over gehoord van mensen die allerlei ingewikkelde allergieen hadden, die er stuk voor stuk allemaal uit werden gehaald door de bioresonantie... Maar goed, da's niet om je om te praten ofzo Enkel mijn ding Ik ben wel weer heel sceptisch over de behandeling: van de mensen die ik over BRT heb gehoord, is een groot deel ook 'behandeld' en zeggen een aantal dat ze van hun klachten af zijn. Dat is dan wel nadat ze ook een hele tijd een dieet zonder de allergenen hebben gevolgd, en daarvan denk ik echt dat het dieet dan heilzamer is dan de behandeling. Het zou mooi zijn als die bloedtesten zover doorontwikkeld worden dat ook op jonge leeftijd allergieen er altijd uitgehaald worden, maar Thirza testte dus helaas wel negatief, terwijl ze toch echt allergisch is, (voor alle duidelijkheid: dat is ook de diagnose van de kinderarts). Had ik 'r dat hele bloedonderzoek kunnen besparen Over die opleiding tot BRT: bij mijn weten bestaat die uit twee delen, na de eerste mag je enkel testen, geloof ik. Nouja, dat testen is ook zo ingewikkeld niet: je moet weten hoe je alles aan moet sluiten en dat is het wel zo'n beetje. Dat kun je in 1 dag wel leren... (alhoewel ik benieuwd ben waar je die info vandaan hebt?) Dat tweede deel, of dat ook maar 1 dag duurt, dat weet ik niet. Maar goed, over de behandeling ben ik net zo sceptisch als jij, ZG
Ik ben er eigenlijk op deze leeftijd ook nog niet op uit om een bloedtest te doen hoor. Vind die ook te onbetrouwbaar en dus te belastend voor zo'n onzeker resultaat. Ik hoop dat hij niet meer geprikt wordt tot de DTKP van 4 jaar (?). Sinds vanochtend gaat het beter; ventje is rustig, vrolijk en heeft vanochtend 2 mooie broeken gemaakt (middelbruin, goed ge-emulgeerd, niet zuur). Vrijdag ben ik opnieuw met een soort probiotica begonnen. Over die "opleiding", dat las ik hier: Bioresonantie - Het startersseminar Weet jij welke bloedtest Thirza heeft gehad? De kinderscreening wellicht? (Ze was immers nog geen 4). Thirza is ook allergisch voor soja toch? Is het allergie? - Informatie over bloedtesten Waar nemen ze bloed af, uit de arm? Ohw, ik wil dat m'n zoontje echt niet aandoen... Het zijn dus of: heel gevoelige darmen zijn (ik heb PDS) en/of een kippen(ei)eiwit-allergie, dat is waar ik nu aan denk. We gaan iig zolang mogelijk door met de bv. Zullen geen ei meer geven tot 2 jaar in de hoop dat hij erover heen groeit (ik zou kunnen elimineren, maar wat heb ik daaraan? We eten geen ei of produkten waar ei inzit. Is dit een logische redenatie?). We gaan bijhouden of hij heftiger reageert als hij vlees heeft gegeten. Gister heeft hij vis gehad en het lijkt vandaag goed te gaan.
Bij Kyra hebben ze in haar handje geprikt. Dat wordt gedaan op de kinderpoli waar ze erg vaardig zijn in het bloedprikken. Vaak is er ook een tv tje of ander afleidingsmateriaal voorhanden. Gelukkig vindt Kyra dit soort dingen helemaal niet erg en ze heeft dus geen kik gegeven. Het enige drama is altijd als we weer weggaan uit het ziekenhuis (ze vindt het daar veel te leuk en wil graag blijven). Uit je reactie merk ik dat je zoontje het wel erg vindt dus dan snap ik ook dat je er niet voor zou kiezen omdat het nog geen garantie geeft op uitsluitsel.
Als jij het niet ziet zitten (de bioresonantie) moet je het zeker niet doen zogelukkig! Er is wel emla-zalf voor kleintjes, dat verdooft de prikplek. Maar goed meestal is het de impact van het vastgehouden worden en de naald in het lijfje dan de pijn van het prikje zelf. Dat is bij een hooggevoelig kind inderdaad heel heftig. Mocht je tzt toch gaan, dan heb ik nog wel wat tips van hoe wij omgingen met adoptiekindjes die geprikt werden. Misschien was het toch een virus, hopelijk blijft het beter gaan. Overigens reageert Roel ook heftig op vlees, eigenlijk sinds hij het niet meer dagelijks eet. Ik heb van de kinderarts een recept pepti-voeding gekregen en van de huisarts een verwijzing diëtiek (eindelijk!). Ik ga nog even door met het kolven, maar wil hem vast laten wennen aan de smaak van de pepti, want gisteren heb ik na een enorme huilbui besloten dat ik de twee jaar niet ga halen . Heb dat spul net gehaald, en uiteraard vond hij het vies. Ga het mengen met mijn melk, elke week een beetje meer. Het doet wel verdriet, ik heb zó mijn best gedaan.
Morgen bel ik de huisarts voor een afspraak. Ik neem een luier voor hem mee. Ik heb te vroeg gejuicht vandaag... Net in 1 uur twee van die geweldig gore zure luiers achter elkaar. Nu liggen voor de zoveelste keer zijn billen open! Heb hem in een lauw badje met olie gezet, het was zo vreselijk!!! Maar ga je nu al helemaal afbouwen dan Ireen? Of ga je door tot 18 maanden 2x per dag ofzo?
Oh wat sneu voor je mannetje. Die poep is wel heel agressief dan. Ik kijk even hoe het gaat met het drinken van de pepti en kijk hoe het gaat met mij en het kolven en dan kijk ik of en hoe snel we afbouwen. Het nadeel is, dat als ik twee keer per dag kolf, mijn productie terugloopt en ik kv bij moet geven, terwijl ik dan zelf wel volledig op dieet moet. Maar ik wil gewoon niet Jens dwingen om die melk te drinken en wil dat hij van zijn melkjes kan genieten.
Hou het dan voorlopig maar op 3x per dag. Ik geef nu ook 3x: opstaan, eind v/d middag en slaaptiet (is niet veel). Het lijkt wel of de gaten in zijn billen gebrand waren, zo naar! Hij zat tranen met tuiten te huilen en helemaal te trillen, ik heb net echt even gejankt!
T klinkt enorm zielig en snap dat je dan moet huilen. Kun je hem als hij bezig is op een potje zetten, dan heeft zijn huid misschien wat minder te lijden? Dit is niet normaal hoor, hoop dat de huisarts actie onderneemt. Echt zielig, ik zit ook te huilen, zie hem al helemaal zitten, je arme zoon (ik ben emodoos)
@ZG: he, wat sneu voor je mannetje! Tja, of het nou PDS is of allergie: in beide gevallen maar ff mijden, kippenei Je redenatie klinkt volkomen logisch hoor! Misschien wel ff in de gaten houden wat er gebeurt als je zelf toch iets eet met ei erin? @Ireen: maar waarom geef je geen sojamelk dan? Of heb ik iets gemist? Hier blijft de dame wat aan mij hangen, loopt ook de hele dag met d'r handjes in d'r mondje te wroeten, zo ergens achterin, en samen met de bobbels die er zitten, zullen dat dus wel doorkomende kiezen zijn. Ik hoop het eigenlijk maar, dan zijn we er straks tenminste definitief van af. Als ze tenminste wat opschieten, want het is hier de laatste tijd elke keer weer even last van die rotdingen en dan houden ze weer ff pauze Ik kan ze er wel doorheen kijken!!! Maar, heb vandaag maar weer gemerkt dat slecht eten hier echt veroorzaakt wordt ook door oververmoeidheid: ze is gewoon moe weer vandaag, vanmiddag ook maar anderhalf uur geslapen, en dan doet ze het goed op hap-slik-weg-voer. Vanmiddag dus, toen brood niet meer ging (ze had onderweg van de winkel naar huis wel een half kapje weggegeten), maar een bakje sojayoghurt gegeven en daarna dacht ik: Laat ik eens drinkbare pap proberen. Slokte ze zowaar ook nog wat slokjes van weg. Vanavond na het eten dus weer gedaan en daar gaan we maar eens een gewoonte van maken, denk ik, (nu ze eindelijk wil: pap drinken). Eens zien of dat wat gaat bijdragen aan het doorslapen en/of afbouwen BV