Geke, van harte gefeliciteerd met de geboorte van jullie dochter! Drinkt ze aan de borst de mamamelk? En ging de bevalling een beetje? Ze was zeker op tijd! Ben nieuwsgierig naar alles wat je kwijt wilt Skatje, gefeliciteerd met de verjaardag en het volle jaar borstvoeding! Zogelukkig: Succes met poep sparen, hoop dat je ventje snel op mag knappen!
Geke en Geke man, Van harte gefeliciteerd met de geboorte van jullie dochtertje! Fijn dat ze lekker van de mamamelk geniet en dat jij weer mag genieten van zo een klein wonder aan je borst! Hoop dat de bevalling voorspoedig is verlopen. En J uiteraard gefeliciteerd met je kleine zusje! Liefs, Hanneke!
En lieve allemaal, voor jullie kom ik hopelijk snel weer! Hele dikke knuffel in ieder geval! Owja nu een laptop ! Gekregen van Leander! Dus hoop wat vaker langs te komen vliegen. Lekker vanuit bed even op de computer, wat een luxe! Weltruste of een hele fijne dag gewenst, maar net wanneer je dit leest. Sterkte voor wie het nodig heeft! Liefs, Hanneke!
@Geke: gefeliciteerd! Wat leuk, en meid erbij @Hanneke: wat fijn! Wat een geweldige man heb jij toch! (Vanuit je verhalen klinkt ie in ieder geval als een heel lieve en begripvolle en attente vent! )
@skatje: gefeliciteerd met een jaar bv! Super gedaan hoor! Je bent met recht trots @all: dank voor de felicitaties! O, ze heet Robin Robin drinkt goed aan de borst! Ondanks haar 37 weken is ze goed bij en sterk genoeg. Vandaag op gewicht gebleven.dus het gaat de goede kant op. De bv is goed op gang iig, ging heel snel. Zal toch wrl komen omdat het de tweede is. Wel eerste dagen gevoelige lepels maar gaat nu prima. De bevalling is erg vlot en voorspoedig gegaan, 12 uur 's nachts vliezen gebroken en om 6.00 is Robin thuis geboren. Jonathan heeft heerlijk overal doorheen geslapen en kwam.om kwart voor 8 zn zusje bekijken toen we er alweer bijna netjes bijlagen. Geen hechtingen ook dus ik ben helemaal blij! Wat een verschil met mijn eerste bevalling ( rush naar ziekenhuis, vacuumverlossing). Ben nu nog wel een beetje zakjes maar goed mobiel. Vannacht ook goede nacht gehad met voedingen 1.00, 4.00, 7.00. Dus redelijk geslapen.( sorry, realiseer me; beter dan sommigen van jullie afgelopen tijd slapen... @hanneke: lekker. Vanuit bed op laptop! ik dus vanaf mobiel!
Pfff even mamadag, ben helemaal niet bijgelezen ... op Geke's nieuws na dan Ben nu als een razende bezig met mijn proefschrift, dus ook op mamadagen tijdens slaapjes of als ze zich zelf lekker vermaakt. Niet ideaal. Wel noodzakelijk, net als de halve dag extra opvang die ik per september kon krijgen. Er zijn twee tandjes door, en er wordt weer veel beter geslapen overdag 's Nachts ook stukken beter, maar ik ben zelf aan het spoken. Als Renske komt drinken ga ik meteen weer piekeren over mijn werk, en lig ik zo 2 uur wakker Terwijl zij slaapt, heel heel dom
@evenstar: hoe lang nog, voor je klaar bent? Aftellen dus, en zou mooi zijn als alles een beetje gaat vlotten dan... @Geke: leuke naam! Hier gaat het beter qua slapen de laatste dagen weer hoor, dus ik tank weer aardig bij en ben toch niet jaloers op jouw tijden
@Geke: gefeliciteerd meid! Klinkt als een voorspoedige bevalling! Fijn dat Robin meteem goed drinkt! Hadden ze verwacht dat je 3 weken te vroeg zou bevallen, was daar aanleiding voor? Hoeveel woog ze? Nu lekker genieten!
@zogelukkig: nee, was geen aanleiding voor, geen idee waarom ze te vroeg was. Ik was wrl zaterdag en zondag delen van de sljjmprop verloren dus had zelf toen wel een vermoeden. Ze woog 3300 gram en was 51 cm dus echt normaal. @evenstar: wat lastig dat je het zo druk hebt. Succes dan maar. En wakker liggen heeft geen zin.( en dat zeggen ook niet vrees ik...)
Ik vroeg dat omdat mijn zoontje dus ook te vroeg was en hij wel aan een aantal extra tests is onderworpen. 37 weken is grensgevalletje prematuur.
Ja ik moest ook nog denken aan wat je zei over dingen op tijd klaar hebben. Alles was geraden en in huis.. had alleen kaartjes nog niet klaar maar die zijn dan maar wat later. Hier geen extra tests gehad. Robin reageerde ook gelijk goed. Apgar 10.
Wat een leuke naam, en inderdaad een heel mooi gewicht, zeker voor 37 weken! Hoe is het met de rest? Hoe gaat het bij Zogelukkig, met het buikje van kindjelief? Hier gaat alles goed, drukke dagen gehad. Woensdag boekhoudcursus gehad, hele dag weg, gisteren dagje uit met mams en zus, ook vanaf 11 uur al weg tot heel laat (te lang eigenlijk voor mij) en vandaag op het werk, waar het slapen van Jens TOTAAL niet wilde. Uiteindelijk naar huis gegaan, is ie in de auto in slaap gevallen, en wilde thuis niet meer naar bed. Ligt er dus net in na een zeer vermoeiende middag, haha, ben gesloopt! Verder heb ik gistermorgen de diëtist gesproken, en hij denkt dat ik een vitamine B12 tekort heb, ondanks mijn vega-supplementen (die ik ook pas een paar weken slik). Moet ik dus laten prikken en ik moet ook vaker en meer eten van hem, want hij denkt dat ik hypoglycemiën heb en mede daarom zo moe ben/blijf. Met Jens' voeding zat het wel goed dacht hij, en ik heb met hem afgesproken om nog minimaal een maand te kolven. Geeft wel rust, hoef ik dat niet steeds af te wegen voor mezelf. Jens had vanavond bedacht dat hij wel wat mamamelk zou lusten en had doodleuk een flesje uit de koelkast gepakt, opengemaakt en opgedronken, lol. Gelukkig had ik genoeg. Nou, ik zit hier voor dood op de bank eens om me heen te kijken in een huis waar een bom is ontploft (zowel hier als op het terras) en ben tot 23:00 alleen dus zal het zelf op moeten knappen Er is altijd nog koffie
Heb m'n kind gevoed en ik ga aan de Chardonnay, niksniekoffie! Zoonlief heeft vandaag ook maar 1,5 uur geslapen, dus die ligt er voor zijn doen vroeg in. En had door dat wakker zijn een berehonger en heeft een heel bord chili op (hou m'n hart vast...). Afgelopen 2 dagen gaat het beter. Ben gelukkig klaar met die poepmonsters, volgende week vrijdag hopelijk de uitslag. Als er niks uitkomt, overeg met de ha hoe dan verder. Vervelend Ireen, zo'n B12-tekort. Om daarachter te komen is niet met een simpel bloedtestje te achterhalen, ik dacht dat je eerst eea uit moet sluiten. Is het een tekort of kan je lichaam het niet opnemen? Dit is wel een complete site: Vitamine B12 tekort, Addison-Biermer, Pernicieuze anemie Ik had tijdens de zwangerschap hypoglykemie, gelukkig daarna niet meer.
@Ireen: dan moet je ook zonder suiker toch? Tenminste: mijn zusje had hypoglycemie of hyper, die haal ik altijd door elkaar, (ik weet wel dat hypo laag betekent en hyper hoog, maar wat die twee dan weer precies zijn, weet ik nooit). Maar die was iig erg moe ook en viel als een tierelier af als ze suiker at. Was als kind, dan was ze echt zo mager als een latje als ze weer eens suiker had gegeten. Met suikervrij dieet ging dat toen direct weer hardstikke goed... Succes met opruimen! Grappig trouwens, die zelfbedieningsactie! @ZG: nou, hopelijk brengt het duidelijkheid! Hmm, chili.... dat zou ik ook wel spannend vinden ja Hier een rustige middag gehad, want Thirza ging 4 uur liggen slapen. Afgelopen dagen ook al steeds 3,5 uur, dus ik zit nu een beetje te twijfelen of dit nog inhalen van de vakantieschade is, of dat dit een gevalletje ziek-worden is... Nouja, we merken het wel de komende dagen. Hopelijk blijft ze nog even overeind, want zondag wordt m'n neefje gedoopt en daar wil ik toch wel graag heen, (naast het feit dat m'n zusje ook nog 3 taartjes bij me heeft besteld en ik dus ook wel zal moeten... Gisteravond mega-last van stuwing. Dame was de hele dag bij de gastouder geweest, dus enkel 's ochtends gedronken bij me. Na het avondeten dronk ze vervolgens 1 borst halfleeg en van de andere een paar slokjes. Stapte ik gisteravond in bed en ging liggen en van het ene op het andere moment die ene volle borst dus een stuwing! Het zag er niet uit zeg, helemaal bobbelig, alsof er een partij graan ofzo inzat. Nouja, boven de wasbak maar even de druk eraf gemasseerd en toen ging het wel weer. Maar zo gek, want dinsdag nergens last van en gisteren ineens wel
Zogelukkig: o, ik dacht dat je b12 kon laten prikken... wist dat helemaal niet. Maar is dus niet gezegd dát ik het heb he, hij (Stefan kleintjes) vermoedt dat en hij wil dus graag een bloedtest. Ik zal eens lezen! Zowiezo krijg ik natuurlijk weinig b12 binnen met mijn vegetarische dieet, maar hoe dat precies allemaal zit geen idee, dat ga ik dus fijn even lezen op je site. Fijn dat het daar wat beter gaat! Chili vind ik ook wel een riskante maaltijd ja! Ik dacht dat bruine bonen vanaf 1,5 jaar waren? Of ben ik helemaal abuis? Rozemarijke: Oh, stuwing, daar zou ik wat voor over hebben Hoe doet Thirza het dan overdag zonder borst, krijgt ze dan nog flesjes of drinkt ze gewoon soja/rijstmelk uit een beker? En moet ze dan gelijk drinken als je terugkomt? Zonder suiker heb ik niets over gehoord. Ik denk ook niet dat ik dat heb hoor wat je zusje heeft. Ben prima op gewicht en ook geen rarigheid verder, alleen vreselijk moe, maar eet veel lichtverteerbaar natuurlijk en de diëtist wil dus dat ik vaker ga eten omdat mijn maag snel leeg is en ik dan een suikerdipje heb ofzo. Dus niets ernstigs of geks, gewoon vaker eten en dan vooral gezonde volle dingen, dus noten enzo. Ben benieuwd wat dat met mijn gewicht doet Vooralsnog ben ik ongesteld en heb ik echt een slechte snackdag, morgen weer opletten. Evenstar was ik vergeten net: Wat balen dat je zo belabberd slaapt... Wanneer is dat boek af? Blijft maar in je hoofd zitten dan he, supervervelend als je ook nog een nachtelijke drinker hebt... Sterkte iig!
Evenstar: superknap van je, en een studie en een kind, en dan ook nog eens een man... jij moet tijd tekort komen