Borstvoeding en Trots deel 2....

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door jingels, 21 jan 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Evenstar,
    Dat viel jullie eerder al op, maar moet zeggen dat dat toch wel een behoorlijk masker is hoor. Voel me eigenlijk niet zo best, maar kom hier voor het fijne en voor de gezelligheid ;)! Dus doe ik mn best voor goede en voor jullie ook fijne reacties om te lezen.

Maar vooruit, die gezelligheid is in dat andere topic ver te zoeken. En in een ander topic over vaccinaties, maak ik het gewoon lekker niet gezellig. Ow ben wel slecht.

Maar oke, ik probeer hier gewoon vooral de Hanneke te zijn die jullie kennen. Niet de Hanneke die om elk woordje natte wangen heeft zegmaar.

Hou dit topic hier maar gewoon voor de positieve en de onzekerheid dingetjes, en soms wat negatieve dingetjes dan ;).

2. evenstar

evenstar VIP lid

22 jan 2009
    9.809
    4
    38
    postdoc/docent universiteit
    import Noorderling
    Hmm maskers... hoop dat je die snel niet meer nodig hebt meis. Je klinkt doorgaans heel vrolijk, behalve toen het dus helemaal mis was.

Je bent niet slecht hoor, mensen kunnen zo vreselijk van leer trekken tegen alles dat niet-main-stream is. Maar ik zou zeggen: hou je verre van dingen die makkelijk onder je huid kruipen als je je er slechter door zou gaan voelen. Ben jij eigenlijk ook vindbaar op het 'andere' forum (dragen en voeden)? Ik heet daar hetzelfde, volgens mij zijn er wel meer 'dubbele' leden... vroeg het me zo even af.

En ik wou nog zeggen, wat een fijn onderschrift heb je. Ik ben geestelijk (nu) best in orde, maar mijn werk en hele situatie groeit me eigenlijk boven het hoofd... dan is het fijn om in kleine stappen te denken. Elke dag 1, en de ene voet voor de andere, etc.

3. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Evenstar,
    Ja idd die maskers, maar oke, soms is het wel handig. Hoewel ik, nu ik eenmaal besloten heb weer even lekker te komen kijken hier, het toch wel erg fijn vind, en me bedenk waarom neem ik niet gewoon weer wat vaker dat besluit. Maar dat komt weer hoop ik, al ga ik er nu weer vandoor.

Nee op het dragen en voeden forum zit ik niet, dus tja toch wel redelijk onvindbaar daar denk ik :p *flauw*.

Dankje voor het onderschrift, fijn dat je er herkenning in vind, erover nadenkt, dat is ook de bedoeling een beetje. Terwijl het vooral ook voor mezelf is. Degene die er hiervoor stond vond ik zo negatief dat ik er dit maar van gemaakt heb, dit is immers waar we voor gaan :D.

4. evenstar

evenstar VIP lid

22 jan 2009
    9.809
    4
    38
    postdoc/docent universiteit
    import Noorderling
    Ben even kwijt wat er voor stond. Maar er stond ook iets over je eigen weg wijzen, die vond ik ook altijd zo mooi, dat inspireerde mij in het volgen van mijn kindje toen ze er net was en ik er nogal aan moest wennen. Dat was toch jouw handtekening? Ik ben best dement met die dingen :)

5. raspberry

raspberry Niet meer actief

Super, dat scheelt al zoveel, als je kunt beginnen met bedenken dat alles in stappen gaat! Mooie tekst idd! (Ik roep dergelijke wijsheden heel vaak tegen mijn jongeren :D Die me af en toe wel kunnen schieten als ik dat doe, hihihi).

Heb dat andere topic idd ook gelezen en ook maar een gereageerd... maar blijkbaar is er nog een topic waar ik ook nog even in moet duiken om te vertellen dat Thirza hier na de DKTP3 nooit meer een vaccinatie heeft gehad :D?

6. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Oh Evenstar, wat ben jij saaaaai zeg!:D

Ik heb het heel netjes gehouden, maar wat een ziek wijf is dat! En reken maar dat ik me niet aangevallen voel hoor door iemand die echt niks van bv begrijpt. Ik denk omdat ze er zo negatief over praat er serieus een complex van heeft.

7. raspberry

Tja, koemelk is voor mensen en borsten zijn van je man toch? :D

8. Ireen

Ireen Fanatiek lid

8 sep 2008
    2.305
    1
    0
    Nee Rozemarijke,
    Koemelk is voor mensen en borsten zijn van je man én om piecings doorheen te jassen.

Echt, té triest die dame, die geef ik op voor sterilisatie.

9. raspberry

o, weer wat geleerd....

LOL

10. zogelukkig

Waarom ga je je trouwens verdedigen tegen dat onnozele stuk vreten? Is toch haar zaak niet waarom je al zo lang borstvoeding geeft? Was je er anders al mee gestopt als Thirza geen kma had gehad?

Dat mens weet van toeten noch blazen als het om bv en lang voeden gaat!

11. raspberry

Was geen verdedigen hoor, enkel even iemand de ogen openen dat ze wel erg snel oordeelde over situaties waarvan ze helemaal de redenen niet weet. Bij ons hebben de gezondheidsproblemen er idd voor gezorgd dat Thirza nog BV krijgt, bij een ander is het gewoon eigen keuze. Mijn punt naar haar was dat het geen pas geeft om zo te oordelen.

Maar als Thirza niet zo ziek was geweest, zou ik zo rond haar eerste verjaardag afgebouwd gehad willen hebben idd...
    Maar goed, ik vind het op dit moment ook niet erg dat ze nog wel krijgt en als we echt gewild hadden, hadden we d;r vast wel van de BV afgekregen. Met een hoop drama uiteraard. En dat wilden we niet. Nouja, vooral ikzelf niet. Mijn man zou dat wel gedaan hebben, als ik had gezegd daarmee in te stemmen.
    Maar ik vind het belangrijker dat Thirza zich veilig kan ontwikkelen, dan dat ik m'n eigen lijf terug heb en niet meer op dieet hoef.
    Dus bij de volgende (we gaan er maar vanuit dat die zich binnenkort dus wel aan zal gaan dienen ;)), ga ik er wel weer vanuit dat ik in principe ongeveer een jaar ga voeden. Als alles dus gewoon goed gaat en een beetje sturen voldoende is om kindlief aan de beker wat-dan-ook te krijgen ;)

12. Salapio

Salapio VIP lid

15 jan 2007
    13.917
    0
    0
    Zuid-Holland
    Weer terug van vakantie, maar nog niet toe aan computertijd ;)/ Hier alles goed!

Knuf!

13. zogelukkig

Oh, nou ik voed met trots bewust zo lang, maar ga dat helemaal niet uitleggen aan een of ander grof gebekt mens met een IQ lager dan Bonnie St. Claire.

14. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Whaha meiden, jullie hebben het wel heerlijk gezellig gemaakt in dat topic zeg :D! Geweldig! En jullie hebben gewoon zo gelijk! Rozemarijke, ik vind het knap dat jij nog een normaal gesprek met haar probeert te voeren :D!

Rozemarijke,
    Idd het zijn van die heerlijke wijsheden, waar je op sommige momenten echt niet tegen kan ;)! Dus snap 'jouw' jongeren wel.

Evenstar,
    Hiervoor had ik "Durf waarna je verlangt. Waarheen je gaat, ga met heel je hart" en die had vooral voor mij persoonlijk een heel negatieve betekenis. Daarvoor had ik er een die er langer stond "Waarheen je wijs, je eigen weg, je eigen wonder", die is mooi vind ik en komt van het geboortekaartje van Benthe. Dus weet niet of je mijn onderschrift bedoeld. Wat ik daarvoor had, weet ik zelf al niet eens meer :D haha oeps.

Salapio,
    Welkom thuis dan alsnog :D! Hopelijk hebben jullie een fijne vakantie gehad!

Liefs, Hanneke!

15. raspberry

@Salapio: welkom thuis!

@Hanneke en ZG: tja, ik probeer toch altijd met zoveel mogelijk mensen idd een normaal gesprek aan te gaan. Bij sommige mensen wil het nog wel eens lukken door te dringen en dan is het toch mooi als je mensen van kortzichtige standpunten af kunt krijgen ;)

Pff, kan hier dus totaal niet slapen :( Zere benen van vermoeidheid en een snurkende man naast me... dus kwam hier maar ff afleiding zoeken en dan probeer ik het straks nog een keer.
    Iemand nog tips wat je aan die zere benen kunt doen? Die liggen me dan zo in de weg bij het proberen in slaap te vallen... :(

16. Ireen

Ireen Fanatiek lid

8 sep 2008
    2.305
    1
    0
    whaha Rosemary je bent echt zwanger, kuitkramp! :D ;)

17. Ireen

Ireen Fanatiek lid

8 sep 2008
    2.305
    1
    0
    sorry ik lach er alleen maar om bedenk ik me nu, eerst om je beroerd-voelen en nu om je been-pijn. Sorry dus en beterschap! :)

18. raspberry

Hihihi, nou, ik kan wel wat hebben hoor ;)
    Tja, in de zwangerschap had ik er wel meer last van, maar 't is wel een bekend kwaaltje van me, dat m'n benen zo zeer gaan doen als ik moe ben. Alsof ik de nijmeegse heb gelopen, zeg maar :( Terwijl ik dus gisteren vooral zoveel mogelijk op de bank heb gehangen.... ;)

Nouja, met een paar weekjes merken we wel of we direct raak hebben gemikt, of dat we nog wat vaker moeten oefenen weer :D
    't is wel dat ik vannacht op een gegeven moment dacht van: Oja, dit waren van die nachten waarom we het nog even niet verstandig vonden...
    Maar goed, we willen er gewoon nog eentje. Dus we gaan toch maar niet meer wachten...
    Nadat ik trouwens om half 4 eindelijk in slaap gesukkeld was, werd Thirza om half 5 wakker en besloot dat de dag kon beginnen. AAARRRGGGHHHHH
    Heb nu dus pas echt zere benen, (en dan moet ik de hele dag nog...). Kan ze er niet even afschroeven, ben ik bang :(

19. zogelukkig

Oh, dat probeer ik ook vaak; TE vaak, maar bij sommige wezens heeft het bij voorbaat al geen zin, die pik ik er zo uit. Dit wezen vindt nog steeds dat je gek bent en dieper dan diep triest als je je kind langer dan een jaar voedt. Jij vertelt haar dat je je kind geen koemelk geeft vanwege de koemelkovergevoeligheid van je kind, nu denkt ze dus dat het alleen om die reden niet gek en triest is als je langer dan een jaar voedt.
    Dus wat heeft het opgeleverd tov haar kortzichtige standpunt aangaande lang voeden in general? Helemaal niets.

20. raspberry

Tja, da's waar...

Deel Deze Pagina