Borstvoeding en Trots deel 2....

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door jingels, 21 jan 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. zogelukkig

    zogelukkig Niet meer actief

    En borstvoeding is in mijn ogen: voeding die uit de borst komt, oftewel, ik geef nog steeds borstvoeding. Ik zou het raar vinden als ik moest zeggen: ik geef moedermelk. Nee, ik geef 'gewoon' borstvoeding. En dan zou ik hier ook niet meer mogen schrijven: borstvoeding en trots. Ik heb soms wel het gevoel dat ik hier niet meer helemaal thuis hoor, mede door wat er soms geschreven wordt, maar daar ben ik het dus helemaal niet mee eens. Het loopt hier heel anders dan gebruikelijk, maar ik geef nog steeds borstvoeding en daar ben ik trots op! :)[/QUOTE]
    Door deze quote voelde ik mij aangesproken, omdat ik regelmatig schrijf dat ik mijn zoontje troost bied aan de borst:

    Moeite hebben met lezen dat bv meer is dan alleen voeding
    Kan er goed mee omgaan totdat ik hier lees
    Onbewust een reden dat ik hier minder schrijf

    Nou, dat trek ik mij wel persoonlijk aan hoor!

    Sorry hoor, maar als je zo doorgaat is dat voor MIJ ook een reden om hier minder te gaan schrijven! Moet ik dan op ieder woordje gaan letten omdat ik onbewust op tere zieltjes trap? Ik kwets jou toch echt niet bewust ofzo, maar zo doe je het wel overkomen!
    Wij maken hier momenteel heel moeilijke nachten/tijden door met onze knul, dat ik in mijn enthousiasme in een borstvoeding-en-trots-topic gewoon schrijf dat ik zo blij ben dat ik hem kan troosten aan de borst! Je moet dit ventje eens zien als hij erge pijn of angst heeft, dat is niet leuk hoor!!!

    Ik heb de tekst over troostborsten van Ireen niet gelezen, maar ik heb al 100x aan haar mijn diepe respect uitgesproken dat zij al zo lang borstvoeding uit een flesje geeft en ook hoe zij dat omschrijft is heel mooi: liefdesmelk oid.
     
  2. Hanneke

    Hanneke VIP lid

    18 jun 2007
    14.893
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Hmmm volgens mij volg ik deze discussie even niet. Sorry.

    Maar volgens mij mag iedereen gewoon alles zeggen toch? Ik bedoel iemand mag toch best zeggen dat ze super blij is dat ze haar kindje zo goed kan troosten aan de borst? Iemand mag toch ook best zeggen dat haar dat weleens pijn doet om te lezen? Iemand mag toch best zeggen dat ze ook borstvoeding geeft, al komt het niet uit een borst? Of tenminste, dat vind ik hoor.

    Ook ik heb weleens een tijd gehad dat ik hier niet meer zoveel kwam schrijven, omdat ik gewoon het gevoel had er niet bij te horen, omdat ik alleen nog kolfde eigenlijk en bijna geen voeding had, dus kan me dat van Snoopy best voorstellen. Maar kan ook begrijpen dat iemand het lastig vind als ze het idee heeft op haar woorden te moeten letten.

    Verder moet ik ook zeggen dat het mij ook best weleens pijn doet als ik lees dat zoveel mensen gewoon lekker doorvoeden en met gemak de 2 jaar halen. Dat heb ik helaas niet kunnen doen. En nu misschien ook wel weer niet meer. Dat steekt gewoon weleens, maar dat is absoluut niet afkeurend of weet ik veel wat naar een ander toe bedoeld. Maar eigenlijk probeer ik het dan zelf gewoon te relativeren, voor ons was het zo goed of tenminste goed, ja het was goed, haha. Maar toch vind ik het nog altijd best vervelend dat ik ze het niet heb kunnen geven. En tegelijkertijd ben ik gewoon ook heel erg blij voor die ander en haar kindje(s), die hebben het namelijk wel, die hebben het net zo hard verdient om ervan te genieten. Verder denk (of misschien weet) ik ook dat voor het ene kindje een borst idd echt heeeel veel meer is dan alleen voeding, terwijl dat voor het andere kindje wel mee valt. Tenminste als ik lees hier van sommige kindjes, die hebben echt heel veel troost aan de borst, ook bij de oudste twee heb ik dit af en toe wel gemerkt, maar bij de jongste, nee daarbij absoluut niet, voor haar is het denk ik ook niet meer dan bij mama liggen en drinken krijgen. Maar vooruit, misschien zeg ik nu ook wel dingen die verkeerd over komen.

    En ach nouja dit gaat weer nergens heen, behalve naar tranen, dus laat ik maar ophouden, met dit want eigenlijk vind ik het ook helemaal niet zo leuk :(.



    Snoopy,
    Fijne vakantie. Jullie dus in wisseldienst om en om bij Eva/Lisa. Ik snap heel goed dat je zelf wil gaan proberen om te leren de sonde in te brengen, want kan me die angst best voorstellen. Sorry dat ik nog altijd geen antwoord heb gegeven trouwens.

    Rozemarijke,
    Fijn dat Thirza toch een beetje gegeten had, hopelijk heeft ze de rest van de dag ook nog iets gegeten, want dat wat je daar schreef dat was idd echt niet veel zeg.

    Zogelukkig,
    Even voor jou, ik vind het dus echt super he, dat jouw ventje zo veel uit het drinken bij jou kan halen, dat als hij zich gewoon zo vreselijk naar voelt, zoveel van mama aan en uit de borst kan krijgen, alles waar hij behoefte aan heeft. Genieten meid! (En genieten geldt wat mij betreft ook gewoon voor de meiden die kolven en flesjes/sonde geven ;)).

    Uhm en tja verder weet ik het even niet meer hoor...hier alles weer redelijk rustig. Door dat op die verjaardag zaterdag toch wel echt even uit mn doen geweest, maar vandaag ging het wel weer.

    Knuffel voor iedereen. Enne ik hoop dat iedereen hier gewoon lekker kan en wil blijven kletsen, haar 'ei' kwijt kan en alles kan vragen en vertellen.

    Liefs, Hanneke.
     
  3. zogelukkig

    zogelukkig Niet meer actief

    Dat vind ik echt hartstikke lief weet je dat! Daar krijg ik nou natte ogen van!

    Ik klaag niet zoveel, maar 't ventje heeft het bij tijden (en eigenlijk al vanaf de geboorte) soms zo moeilijk op deze aardkloot, dan is hij zo bang of dan heeft hij weer hartstikke pijn in zijn darmen waarvan we niet weten waardoor dat nou komt en dan durf ik bijna niet meer te zeggen dat ik hem een troostborst heb gegeven omdat een ander daardoor hier misschien niet meer komt en dat vind ik helemaal niet leuk...:(
     
  4. Hanneke

    Hanneke VIP lid

    18 jun 2007
    14.893
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Zogelukkig,
    Je hebt helemaal gelijk, als je kijkt naar wat jij hem enkel met de borst allemaal kan geven en hebt kunnen geven. Hoop echt dat je hem dit nog lekker lang kan geven. Maar eigenlijk hoop ik ook dat hij het minder nodig zal hebben (want dan betekend het dat hij geen -buik - pijn meer heeft, zich niet meer naar voelt).

    Snoopy,
    Even naar jou, misschien, als je wil, kan je uitleggen wat er precies voor jou zo voelt. Want zoals je weet vind ik het van jou ook echt super dat jij kolft voor jullie jongste en dat ze daardoor gewoon nog altijd borstvoeding krijgt.

    En ook Ireen,
    Jij ook meid, zo een strijd voor telkens die cc's. Steeds blijven kolven, al zit het niet mee, gewoon om jullie Jensje nog altijd borstvoeding tek unnen blijven geven en niet op zoek hoeven naar een soort van gelijk onvindbaar alternatief.

    Of en Jingels en Evenstar om even nog wat namen te noemen, ook die doen het echt super! Geweldig om te lezen vind ik dat, goed groeiende kinderen, kindjes die heel goed drinken, waarbij echt een hoop wat maar goed kan gaan ook goed gaat.

    Tja en nu mis ik echt heel veel namen, maar hoop dat iedereen weet dat ik gewoon trots op hun ben, gewoon om hoe ze het doen en waarom ze het doen en dat ze het doen! En daarom ook om welke prestatie ze ook leveren, gewoon trots op zichzelf mogen zijn en zouden moeten zijn. Ieder is gewoon mooi zoals hij/zij is. Ieder heeft gewoon een eigen pad, niemands pad is gelijk. Ieder heeft zijn eigen puntjes waar best bij stil gestaan mag worden dat het super is wat ze doen. Terwijl het voor ieder anders is. Zo kan ook een punt voor de een echt helemaal super en geweldig zijn, terwijl de ander denkt, nou is dat dan echt zo geweldig? Maar dat maakt echt niet de een beter dan de ander, of de ander slechter dan de een :).

    Goh, haha, als ik me zo hoor (nouja zie/lees) schrijven is het wel duidelijk dat ik weer behoorlijk in de therapie zit :p haha! Hoezo van die niks zeggende wijsheden verkondigen, nouja ik ben er ook al aardig goed in zie ik wel :p!

    Dikke knuffel voor iedereen in ieder geval nogmaals!
    Liefs, Hanneke (die echt naar bed moet).
     
  5. Snoopy1979

    Snoopy1979 VIP lid

    8 okt 2006
    33.808
    6.960
    113
    Vrouw
    Brabant
    Zogelukkig, ik schrijf toch helemaal niet dat iedereen rekening moet houden met mijn gevoelens hierover??? Helemaal niet! Juist niet eigenlijk! Maar ik mag dan toch wel schrijven dat ik het moeilijk vind om erover te lezen? Als ik een ander voorbeeld pak: Lisa zit lekker in haar vel, slaapt 's nachts altijd door. Ik kan me best voorstellen dat bijvoorbeeld jij dat moeilijk vindt om te lezen en dat mag je dan ook best schrijven. Maar dat betekent niet dat ik dan niet meer mag schrijven dat ik zo blij ben dat Lisa lekker in haar vel zit en zo goed slaapt. En zo zijn er nog wel meer voorbeelden te noemen. Ik hoop dat je zoontje zich binnenkort helemaal lekker gaat voelen en die troostborst veel minder nodig heeft. Maar voor nu heel fijn dat je hem dat kan bieden!

    Ik vind borstvoeding iets heel moois, heb het met Eva helemaal meegemaakt zoals het moet zijn, bij Lisa helaas niet. Maar juist omdat ik nog wel borstvoeding geef en soms moeite heb met de manier waarop, vind ik dit juist het topic om mijn gevoelens erover kwijt te kunnen. Ik denk dat jullie juist degenen zijn die heel goed snappen waarom ik er soms verdrietig over ben. Maar dit is absoluut geen reden om niet meer te schrijven over de borstvoeding zoals het bedoeld is.

    Ik hoop dat het zo een beetje duidelijk is.
    En dat ik me hier soms niet helemaal meer thuis voel door de dingen die hier geschreven worden, tja, dat is mijn 'probleem', maar wel de reden waarom ik hier minder te vinden ben. Dat wilde ik jullie gewoon laten weten. Niet met de bedoeling jullie de mond te snoeren ofzo ;). Ik denk dat ik vooral mezelf ervan wil overtuigen dat ik hier nog thuis hoor, want soms voelt dat gewoon niet zo. Maar ik wil het juist zo graag!

    Ireen, ik zal zelf eens even gaan bellen naar een stomaverpleegkundige, mocht het niet lukken, laat ik het even weten!
    En het komt inderdaad uit mijn hart!
    Mijn nichtje is in mijn omgeving de enige die het écht super vindt dat ik nog borstvoeding geef en die het ook vanzelfsprekend vindt dat ik het nog geef (klinkt een beetje tegenstrijdig, maar is het niet). Het is gewoon de beste voeding voor je kind en daar mag je best wel wat moeite voor doen, of veel moeite, als het nodig is. Zij en ik delen precies dezelfde mening erover. Zoals met zoveel dingen, we zijn als zusjes :). Het is fijn om iemand in de omgeving te hebben die je hierin steunt, helaas is zij een van de weinigen. Het is toch jammer dat veel mensen koemelk de norm vinden. Prima als iemand dat wil geven aan haar kind, maar om nou te zeggen dat koemelk gewone melk is en borstvoeding, eh ja, wat is dat nou precies? (daar weten ze dan vaak geen antwoord op ;))

    Evenstar, dank je wel! Ik vind borstvoeding ook iets vanzelfsprekends en zelf bij Lisa nog iets meer, omdat ze meteen goed aanhapte en ging drinken, echt een natuurtalent! Dat maakt wel dat het nog meer steekt, want alleen door die stomme reflux en daarna nog een virus eroverheen, is dit talent verloren gegaan. Het is zo zonde! We grappen wel eens: het is zo zonde, die sonde! We gaan er meestal luchtig mee om en het loopt meestal ook helemaal prima. Maar soms heb ik er opeens even helemaal de P in. Maar dan kijk ik weer even naar dat vrolijke meisje en dan denk ik wel eens: wat maakt het eigenlijk ook uit, je doet het zo goed, je bent zo vrolijk, wat wil een mens nog meer, waar gaat het nou helemaal om?
    Gister heb ik nog geprobeerd haar aan te leggen trouwens. Maar Lisa ziet mijn tepel als niet-zo-leuk-speelgoed-geef-me-maar-iets-anders :)

    En sorry Hanneke, wilde je niet verdrietig maken.... En dat antwoord, dat komt wel hoor, kijk maar gewoon wanneer je tijd/puf/zin hebt, het is geen verplichting en er is al helemaal geen deadline ;)
     
  6. Snoopy1979

    Snoopy1979 VIP lid

    8 okt 2006
    33.808
    6.960
    113
    Vrouw
    Brabant
    Ik heb een beetje lang over mijn vorige berichtje gedaan :) en toen stond dit berichtje er nog niet. Gewoon blijven schrijven wat je wil schrijven, juist een topic als dit is de aangewezen plek daarvoor. Wat ik al schreef, het is gewoon mijn probleem en ik wilde even aangeven waarom ik hier minder kwam. Ik geef niemand de schuld van iets ofzo, dus lekker blijven doorschrijven!
     
  7. Hanneke

    Hanneke VIP lid

    18 jun 2007
    14.893
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Ja idd, koemelk is gewone melk. Ik moet me soms ook echt inhouden om in topics over 'gewone' melk niet even te vragen wat gewone melk is :p maar soms doe ik het lekker gewoon toch, puh. Vind dat zoiets geks, borstvoeding, dat is gewone melk, dat is gewoon om als mens (uhm nouja kind/baby) te drinken, koemelk is ook heel gewoon, voor kalveren idd :p! Maar ach vooruit ;).

    Nee jij maakte me niet verdrietig, ik maakte mezelf verdrietig, door weer aan die tijd te gaan denken, over hoe het hier toen voelde in het topic, over hoe ik me toen voelde, over hoe schuldig ik me die tijd heb gevoeld naar Malou en naar Ruben toe. Echt waar, na al die tijd die inmiddels verstreken is, heb ik daar nog altijd, als ik er weer aan denk heel veel moeite mee.

    Antwoord, dat is precies wat ik bedoel idd ;), dat komt echt, een keer.
     
  8. Snoopy1979

    Snoopy1979 VIP lid

    8 okt 2006
    33.808
    6.960
    113
    Vrouw
    Brabant
    Hanneke, ik hoop dat ik in mijn stukje hierboven duidelijk heb omschreven waarom het zo voelt.

    En over de niks zeggende wijsheden, tja, het is toch wel de waarheid, hoe vaag het soms ook klinkt;). En ik ben ook trots op jou, dat je ondanks alles nog steeds borstvoeding geeft! Maar ik herken het wel, ik wil koste wat het kost borstvoeding blijven geven, hoe zwaar en belastend het soms kan zijn, maar eigenlijk vind ik het vooral best meevallen en helemaal de moeite waard en vind ik vaak zelfs dat het helemaal niet iets is om trots op te zijn, maar iets vanzelfsprekends. Ik denk dat we wat dat betreft allemaal wel op 1 lijn zitten :)
     
  9. Hanneke

    Hanneke VIP lid

    18 jun 2007
    14.893
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Wat mij betreft wel, als het voor jou tenminste ook zo voelt :)! Dat je gewoon hebt kunnen uitleggen wat je nou eigenlijk bedoelde, zonder dat het verkeerd opgevat wrd. Hoop gewoon dat iedereen elkaar gewoon begrijpt en er anders gewoon samen over kan worden gesproken. En wat is dat ooit soms lastig zo van een beeldscherm. Ik snap je in ieder geval, maar denk ook dat het komt omdat ik die twee gevoelens ook gehad heb, hier willen zijn, maar van jezelf op een of andere manier niet mogen. Hopelijk vind je gewoon snel lekker je draai hierin en weet je wat je wil enzo, hmm kan even niet zeggen wat ik bedoel, ach hoop dat je het snapt, kom gewoon niet op de woorden...

    En die niets zeggende wijsheden, er zit wel wat in, maar het is zo een wijsneus beterweet gekeuvel ;) haha.

    Ach vooruit, ik ga echt slapen, ben weer blijven plakken...ergens misschien een goed teken, ja want ik voel me vandaag net superwoman :p en kan alles aan, maar ergens ook niet, want morgen vroeg is het weer ochtend en weer een lange dag.

    Truste!
    Liefs Hanneke.
     
  10. Snoopy1979

    Snoopy1979 VIP lid

    8 okt 2006
    33.808
    6.960
    113
    Vrouw
    Brabant
    Hm, maar toch maakte ik je wel verdrietig doordat je er door wat ik schreef weer aan moest denken ;). Nou ja, soms misschien ook maar goed om erbij stil te staan om het toch een plekje te kunnen geven. Soms denk ik wel eens, er zijn genoeg mensen die hun kinderen helemaal geen borstvoeding hebben gegeven, wat denk ik (wij ;)) nou moeilijk!!! Maar goed, zo voelt het gewoon niet. En zo is het met heel veel dingen, er is weinig zo makkelijk als het lijkt.

    Het is alweer veel te laat, morgen weer een drukke dag met zwemmen, klimmen en kinderbingo :p
     
  11. Snoopy1979

    Snoopy1979 VIP lid

    8 okt 2006
    33.808
    6.960
    113
    Vrouw
    Brabant
    Ik quote mezelf maar even, komt een beetje lullig over zo naar jou Hanneke, na jouw laatste berichtje (wat er nog niet stond toen ik postte). Ik hoop dat je je morgen net zo sterk voelt als vandaag! (en het liefst de komende dagen, weken, maanden, jaren.....) Ik zal aan je denken tijdens mijn onbenullige bezigheden :)
     
  12. raspberry

    raspberry Niet meer actief

    He meiden :)
    we mogen gewoon allemaal trots zijn op onszelf EN ook ons ei kwijt over dat wat moeilijk is. En dat wat een ander moeilijk vindt, is -zoals Snoopy ook al aangeeft- helemaal niet iets wat de anderen dan persoonlijk moeten gaan opvatten ;)

    Ik bedoel:
    Snoopy die blijft kolven, ondanks alle zorgen enzo die er zijn rondom Lisa. Dat is hardstikke super! En logisch, dat het dan regelmatig ook even slikken is dat het via de sonde moet, toch?

    En Ireen, ook aan het kolven, terwijl ze er daarbij ook nog eens zwaar voor op dieet is en van alles moet laten staan. Maar er wel een heerlijk ventje van heeft gekregen, door het brengen van die 'offers' :)

    En Hanneke, die ondanks alle problemen die er spelen, ook gewoon doorvoed en nog geeft wat ze kan en staande blijft... respect hoor! Het was zoveel gemakkelijker geweest om te zeggen: mama heeft genoeg aan zichzelf, een fles is zoveel handiger. En at heb je niet gedaan, dus super! En toch ook logisch dat je je dan soms schuldig voelt over van alles (hoewel uiteraard niet terecht! ;)) en dat dingen hier lezen soms even slikken is.

    En Zogelukkig, die ondanks de fysieke klachten die er zijn en vermoeidheid, toch doorgaat en d'r ventje zoveel troost kan bieden en dat zo lekker als vanzelfsprekend allemaal doet en als een leeuwin vecht voor d'r kindje ;)
    En dan snap ik ook wel dat als anderen dan even roepen dat het zo confronterend is, die troost, dat dat weer even lastig is.

    En Evenstar, met d'r promotie enzo. Pfff, en dan toch door blijven voeden en dat allemaal redden!

    En Jingels, die het zo ontzettend lang volhoudt voor nu ook het tweede kindje!

    Tja, we hebben allemaal wat (we zijn allemaal raar, zingen Elly en Rikkert dan in een christelijk kinderliedje ;)). En al die dingen bestaan gewoon naast elkaar toch?
    Ik bedoel: ik vind het soms ook even behoorlijk verrot als ik moeders hoor over hun supergezonde en doorslapende kinderen. of de afgelopen maanden over lekker weer zwanger worden omdat mensen daar zo naar verlangden en de energie voor hadden en zonder twijfels of zorgen dat aandurfden.
    Mogen mensen dan niet meer zeggen dat hun kind gezond is, of doorslaapt, of dat ze voor een volgend kindje gaan? Ja, tuurlijk wel. Maar soms zal ik dan toch ook wel roepen dat ik het even niet zo leuk vind om te horen, gewoon omdat dat stukje er ook gewoon is....
    That's life: mooi en moeilijk allemaal naast elkaar tegelijkertijd ;)
     
  13. jingels

    jingels VIP lid

    8 jul 2006
    7.742
    1
    0
    Iedereen moet gewoon kunnen zeggen wat hij/zij vindt.
    En natuurlijk kan je daar onbewust een ander meekwetsen.
    Maar kom op dames, wij zijn wel wat gewend toch!
    In die 4 jaar dat ik hier één en ander schrijf en dingen vertel zoals ik die ervaar, heb ik al zoveel bagger ( en dan druk ik mij netjes uit) ten antwoord gekregen dat dit topic juist een verademing is, omdat we elkaar mening respecteren.
    En niemand hoeft op haar woorden te letten wat mij betreft.

    @rm: ik zou een maand aanhouden, dat lijkt me een redelijk termijn. Je kan Kleintjes ook mailen, voor een eventueel consult.
    Zit je wel meteen goed ;)
     
  14. Ireen

    Ireen Fanatiek lid

    8 sep 2008
    2.305
    1
    0
    En Rozemarijke, die eigenlijk liever wat korter had gevoed, al 21 maanden niet doorslaapt, op dieet is, een man heeft waar ze achteraan moet lopen, en door dat alles heen toch altijd haar kind met haar behoeften ziet en daarom steeds maar weer zichzelf en haar voeding aan haar kind geeft.

    :D:D:D

    Van mij mag iedereen alles zeggen wat hij wil, en hoeft niemand zich over iets of wat dan ook in te houden. Dit moet een plek zijn waar iedereen zijn ei kwijt kan, en dat kan niet als we als we onze woorden moeten wegen, en dat werkt twee kanten op :)

    Stefan Kleintjes is op vakantie tot volgende week.

    Wij hadden voor het eerst weer een nacht met maar 2 x eruit!
     
  15. evenstar

    evenstar VIP lid

    22 jan 2009
    9.809
    3
    38
    postdoc/docent universiteit
    import Noorderling
    Hahahaha Rozemarijke, nog voor ik jouw berichtje helemaal uit had, hoorde ik in mijn hoofd: We hebben allemaal wat, we zijn allemaal raar, en toch houden we van elkaar'. Die Elly en Rickert toch. Jeugdsentiment :)
     
  16. zogelukkig

    zogelukkig Niet meer actief

    Nou gelukkig; de lucht is geklaarde n er zijn mooie woorden gezegd!
    Mar wee je gebeente als je om mijn troostborsteritus wegblijft hoor Snoopy!;)

    Vannacht een goede nacht gehad; ventje kwam pas om 6.30.

    Gisteren nog met de dietiste gebeld (ik ga nu liever helemaal nergens naartoe met m'n ventje en mijn man kon niet thuisblijven) en wat we in de dagboekjes zien is dat naast suiker, ei, vlees, citrusfruit en pindakaas ook cashews een probleem lijken, daar kook ik vaak mee als ik vegetarisch eet en mijn zoontje krijgt cashewnotenpasta op brood. Verder eten wij veel paprika en tomaat: rauw en verwarmd en daar lijkt ook een probleem in te zitten (mijn pa is allergisch voor tomaat...). Verder steenvruchten en dat vind ik wel heel jammer; want knul is dol op mango en abrikoosjes enzo. Deze week "moet" ik alleen appel geven als fruitsoort en kijken of die wel helemaal goed gaat. Bleh, er is niks zo saai als appel!

    Ze heeft me ook uitgelegd dat sommige kinderen opeens allergieen krijgen NA het eerste levensjaar. Ik vind dat wel heel raar; want ik voed hem nu al ruim 2 jaar en waarom had hij er dan niet eerder last van?
     
  17. jingels

    jingels VIP lid

    8 jul 2006
    7.742
    1
    0
    @zogelukkig *helaas* is dat helemaal niet raar.
    Een allergie kan je namelijk opbouwen.
    Ergens is er al wel een verhoogde aanleg voor een allergie, maar dat komt dan nog niet tot uiting ( waarschijnlijk door de beschermingsfactor BV in jouw geval). Maar als je maar steeds aan iets bloot gesteld wordt en je bent daar gevoelig voor dan loopt de emmer op een gegeven moment over, en komt de allergie naar boven.
    Dit zie je ook wel eens bij mensen die bijvoorbeeld een allergie voor een bepaald metaal ontwikkelen of schoonmaakmiddel.
    Dit geldt net zo goed voor voeding.
    Maar een allergie kan ook weer minder worden en je kan er overheen *groeien*.
    Het enige wat ik je kan adviseren is BV blijven geven.
     
  18. Ireen

    Ireen Fanatiek lid

    8 sep 2008
    2.305
    1
    0
    O dat is wel voor veel dingen allergisch zeg! :(
    Hopelijk gaat hij zich beter voelen... Appel is zeker saai, maar voor het goede doel...
    Moet jij zelf ook dingen laten staan?
    Ik snap ook niet dat ze na het eerste jaar pas een allergie ontwikkelen, terwijl ze daarvoor die dingen ook al kregen. Misschien dat het al die tijd in geringe vorm aanwezig was en zich heeft opgebouwd en nu het toppunt bereikt? (was hier ook zo, werd steeds erger).
     
  19. Ireen

    Ireen Fanatiek lid

    8 sep 2008
    2.305
    1
    0
    oja en btw, iedereen wederom bedankt voor de complimenten tav het kolven enzo. De waarheid is dat ik het niet over mijn hart verkrijg hem die melk te ontzeggen, puur eigenbelang dus :D
    Iedereen hier mag trots zijn op de voeding die we geven hoor, gekolfd of niet gekolfd.
     
  20. zogelukkig

    zogelukkig Niet meer actief

    Ja, achteraf denk ik ook weleens van: toch?
    Ik hoef zelf geen dingen meer te laten staan omdat zl al groter is en minder mm krijgt en volgens de dietiste zou er via de melk minder doorkomen, maar als ik jou en RM dan hoor over een beetje pesto of een hapje koek waar melk/kaas in zat dan twijfel ik weer.
    Ik "mag" van de ha een bloedallergietest laten doen, maar die is idd niet heel betrouwbaar en mijn zoontje zo pesten dat vind ik wel heftig.
    Elimineren en provoceren met een kind dat al zoveel eet is echt heel lastig!
     

Deel Deze Pagina