hier dronk ze ook 200 cc op die leeftijd hoor. Elk kindje verschilt. Ik had anders ook een boos meisje op het kdv. Waarom heb jij geen flessenwarmer? Ik daar altijd in opgewarmd. hanneke> ga jij lekker genieten van je hanneke en leander weekend! Ik snap je helemaal. Ik mag lekker over 2 maanden kindloos zijn. Al zie ik er best tegenop.
@Mamamirthe: is dat ook wat je kolft per keer dan? En kolf je dan op de tijden dat ze anders bij jou drinkt? Hier dronk Thirza bij de gastouder ook veel meer uit de fles dan bij mij uit de borst. Liet er dan wel langer tussen dan bij mij, maar dronk alles bij elkaar meer dan thuis live bij mij... Ik ben dat toen wel langzaam af gaan bouwen, want er was niet meer tegen te kolven, (en dat accepteerde ze gewoon. Was wel toen we al bijvoeding hadden) Wat betreft opwarmen: wel zo handig om het op tijd uit de vriezer te hebben zodat het in de koelkast of op kamertemp kan ontdooien en niet in heet water....
Natuurlijk is ieder kindje anders. En uiteraard kan je van BV nooit teveel geven. Bij Jelte ging het ongeveer zo: ik vond dat hij op een gegeven moment aan 180 ml niet genoeg had, en ging dan m.n. af op de oppasdag van vrijdag bij m´n schoonmoeder waar Jelte dan bleef. Hij had honger zij ze, dus toen ben ik de flessen gaan ophogen naar 190-200-210-220. Ik had bij mij niet het gevoel dat hij honger had,maar zoals je al zegt,er zitten geen maatstreepjes op de (.)(.), dus ja... Maar ik vond 220ml erg veel, puur afgaand op mijn gevoel. Toen ben ik in maand 4 de hoeveelheden weer langzaam terug gaan brengen naar 180-190ml. Scoonmoeder had het er nooit meer over dat hij honger had, heb toen voor de zekerheid gewoon meerdere kleine flesjes gemaakt van 90 ml, zo kon ze makkelijker doseren. Achteraf denk ik dus dat Jelte helemaal geen honger had,maar zuigbehoefte ( hij kreeg geen speen). Ik had nooit naar mijn schoonmoeder moeten luisteren...dus dat was ook eens maar nooit meer. Hij heeft toen tot aan het moment dat we met bijvoeding begonnen altijd flessen van 180-190 ml gehad en toen de bijvoeding toenam vanaf een maand of 10 toen ging het heel rap terug naar 150, 120 100, toen nog maar 2 flessen met 1 jaar enz enz. Vandaar dat ik even reageerde op je stukje
Oh, ik vind 200 ml wel heel veel, kolf je dat ook per keer? Zo ja, dan zou ik dat geven, maar anders zou ik minder geven. Mijn dochtertje krijgt 3 keer per dag 140 (maakt natuurlijk ook uit, 3 keer 140 is zelfs meer dan 2 keer 200) en daar doet ze het goed op. Ze is nu 8,5 kilo. Maar goed, ik krijg ook nooit 200 bij elkaar gekolft en ze is tevreden met 140, dus waarom meer geven. Ze doet hier wel 3 a 4 uur mee en groeit goed. Heb alleen wel eens gelezen dat de natuurlijke maaginhoud van een kindje van 1 jaar 150 ml is, dus daarom lijkt 200 me erg veel, maar idd je weet ook niet wat de kindjes uit de borst drinken. Heb elise wel eens gewogen voor en na de voeding en dan was het verschil toch 160 gram.
oke dus al die tijd doe ik het al fout?? hij groeit wel als een gek haha.. hij is nu dik 2 maand en zit al rond de 8 kilo als ik mijn eigen weegschaal mag geloven (stond ik vorige keer ook met hem op en ook dat klopte bij het cb) Dan ga ik maar op zoek naar een flessenverwarmer want met warm water duurt het echt een eeuwigheid (deed ik in het begin namelijk)
@Missflower: wij gebruiken ook een flessenwarmer. Tussendoor zwenk ik dan altijd 1 of 2 keer, dan warmt het wel aardig gelijkmatig op Maar jemig zeg: 8 kilo bij 2 maanden! Hoe lang is hij dan, want dan mag ik toch aannemen dat ie ook een lang eind is? En dan zal ie ook wel zwaar zijn geweest bij z'n geboorte? Thirza is hier nu ergens rond de 9,3 kilo denk ik, en die is een jaar ouder, hahaha. Nouja, die begon ook als een zwaargewicht hoor: 4330 gram bij de geboorte... Die is aardig gezakt in de groeicurve, (iets te snel hier door oa. de KMA, dus helemaal eerlijk is de vergelijking niet ).
Hier ook een kindje wat 210 drinkt per voeding uit de fles. Bij minder niet echt tevreden, soms wel en dat laat ze dan ook gewoon staan. Maar vaak gaat het op voordat ze tevreden is. Ze is ook niet te zwaar in combi met haar lengte dus ik laat het zo, ben overdag aan het afbouwen en de andere keren die ik nog overhoud die doe ik live (op een enkele keer na).
Hai allemaal, Ikheb niet alles onthouden wat ik net heb gelezen, we hadden gister een bruiloft en helemaal scherp ben ik niet, hadden een brakke nacht, Jens heeft duidelijk last van zijn tandjes, echt sneu, heeft echt pijn dus hebben lekker de halve nacht met hem in ons bed gelegen (waar hij niet slaapt maar zich duidelijk happyer voelde dan in zijn eigen bed) en lopen klooien met flesjes mamamelk en bijtringen enzo... Zogelukkig, Zogelukkigman en Zogelukkigzoon: Ik weet niet wat er aan de hand is, maar het klinkt heftig en zeker niet fijn. Heel veel succes voor allemaal en wat (relatief) heerlijk dat zogelukkigzoon zulke highqualitymomentjes bij zijn mama heeft. Veel beterschap! Over de narcose... volgens mij hebben jullie al antwoord, anders kan ik een anesthesist bellen maar volgens mij is het niet meer nodig, anders laat zeker even weten! Hanneke: Veel plezier, al lees je dit pas later! Opwarmen: Wij warmen hier op in de magnetron op 180 watt, is een oud beestje dus gaat heel langzaam, 4 minuten ofzo en dan om de halve minuut schudden. Als ik opwarm in warm water wordt het meneer niet warm genoeg, en is ook geen doen bij 6 voedingen op een dag als ik eerlijk ben. Rozemarijke: Welke flessenwarmer heb jij? En hoe gaat dat dan? Wij hebben die van de prenatal maar ik vindt hem plaatselijk heet en ben bang voor de antistoffen, temeer omdat hij hier alles gekolfd krijgt en ze dus niet op een andere manier binnenkrijgt. Hier moet er 15 ml water in en dat gaat dan een soort van koken/stomen... Dus vroeg het me even af... Poeh: Succes! MamaMirthe: Bij 5 maanden dronk Jens hier 7 x 180 ml moedermelk met bijna acht kilo geloof ik... elk kindje anders inderdaad, wel een hele hap voor jou om te kolven!
ik kolfde wel 200 ml uit me borsten vandaar dat ze dat kreeg. Kon zo dus op me gevoel afgaan. Ja ik was happy met zo een goede kolfopbrengst.
@rozemarijke: ja hij was 4400 en 54 cm. met 5,3 week was hij al 60 cm en 6670 gram! dus hij groeit als kool! Mijn zoontje drinkt meestal 150ml uit de fles en ik kolf 2x per dag íets van 450 ml en daarnaast drinkt hij ook gewoon uit de borst dus gebruik het afgekolfde grotendeels in de middag/begin van de avond
Hey thanks voor de reacties!! Ja in de ochtend (half12) kolf ik 220cc, in de middag (half4) 160cc (op het werk). Dat is dan idd op de tijden waarop mn dochter normaal wil drinken. Ik denk niet dat ze 200 drinkt idd, want s'morgens (7uur) laat ze 1 borst voor de helft staan (of hoe zeg je dat haha). 'S middags drinkt ze beide borsten wel helemaal leeg.... Maar goed, ze drinkt gewoon 200cc in fles... Tja, .... Moet ik trouwens echt een flessenwarmen aanschaffen, is de magnetron echt zo verkeerd?
dan moet je echt om de zoveel seconden de magnetron uitschakelen en zwenken. BV te snel verwarmen is niet echt goed voor de voedingswaarde. Ik kolfde dit ook! Hahaha.. deed in de ochtend 200 en in de middag 180 mee naar het kdv. Slaapt ze door? Hier dronk ze in de ochtend ook maar 1 borst. Uiteindelijk nam ze de 2e ook toen waren ze weer goed afgesteld. Hihi
@Missflower: haha, ja, Thirza groeide in het begin ook gewoon een cm per week ruim Met 6 weken zat ze in 62, met 16 weken in 68. Daarna ging het minder hard en nu zit ze qua lengte dus vrij gemiddeld (78 cm bij 14 mnd).
@rozemarijke: ja mijn zoontje kon net 56 aan bij de geboorte en zat al snel op 62 boven.. klein maandje later 68 boven en 62 onder haha maar verwacht dat het voorlopig wel zo blijft.. mijn dochter was ook stevig en nog is ze groot voor haar leeftijd
De voedingen die ze hier uit de fles krijgt is 180cc per keer en meestal drinkt ze 120/140cc, maar soms ook helemaal leeg. Ik heb samen met mijn man afgesproken hoe we het gaan aanpakken met onze soms best wel vermoeide nachten en zorgen dat ons meisje niks te kort gaat komen. Ze slaapt nu alleen wat minder zowel overdag als 's nachts omdat ze verkouden is en het heeft geen kans om bij haar te herstellen, omdat wij ook verkouden blijven. Zal wel goed komen hoor. Merk dat ik nu soms echt wat aan rust toe ben en moet echt zorgen dat ik minder gestrest raak en nee dat gestreste heeft niks te maken met dat ik nu alleen 's ochtens nog bv geef. Het geven van de fles is nu wat fijner, ook omdat je flexibeler bent. Het komt echt doordat we nog steeds gebroken nachten hebben en gewoon heel erg vermoeid zijn, niet alleen ik, maar mijn man ook. Moeten samen zorgen dat we het aan gaan pakken, anders hebben we straks elke dag ruzie en drijven we straks nog uitelkaar. Iedereen een fijne middag en Zogelukkig als je man dit leest heel vel sterkte ook voor je man en je zoon!
Mijn man en ik zijn beiden groot, en onze kindjes dus ook. Hoewel Jelte een hele gemiddelde baby was (3442 g), zat hij met 5 weken in 62 met 10 weken in 68 met 1 jaar in 86, met 2 jaar in 98/104 en inmiddels met 2 jr 9 mnd in 110 broeken en shirts/truien. Minke zat ook meteen in 56 met 4 weken in 62 ( die had een hoger geboortegewicht doordat ze 13 dagen later geboren is), met 8 weken in 68 en nu met 13 weken zit ze in shirtjes 74 en broeken 68.( ze is ook echt heel lang, donderdag weer CB dus ben benieuwd). Na 4 maanden ging de hele harde groei er wel vanaf , en ik verwacht dat dat bij Minke ook zo zal zijn. Minke en ik hebben heerlijk genoten van Sven gisterenavond, we zaten beide fascinerend te kijken.
Ha meiden, Ik meld me hier weer . Tobe is afgelopen dinsdag heel braaf op de uitgerekende datum geboren na een supersnelle bevalling van ruim 2,5 uur (vanaf het allereerste krampje). Mirre is door alle hectiek heengeslapen! In tegenstelling tot zn grote zus is Tobe een natuurtalent, de eerste keer aanleggen ging als vanzelf! Hij was wel erg misselijk, wilde dus niet veel drinken de eerste dag en dipte meteen flink met zn gewicht (zat over de 7%) ... Maar van dag 2 op dag 3 zat er al weer 90 gram bij en hij groeit nu netjes (vandaag 30 gram erbij) ondanks zn enorme hoeveelheden plas en poepluiers (gisteren 10!). De BV gaat echt super. Komt door Tobe en ik heb ook een schat van een kraamhulp die zo goed helpt met de borstvoeding. Eindelijk snap ik het principe van aanleggen (en dat ondanks zo'n 20 maanden ervaring). Tobe is verder een heerlijk ventje. Zo lief en fijn! Hij is heel tevreden en valt zelf in slaap in zn wiegje. Met mij gaat het ook goed dus ik heb dan even tijd om naar beneden te gaan en exclusief met Mirre bezig te zijn. En dat doet haar echt zoveel goed. Verder is ze gek van dr kleine broertje! Ik heb helaas wel weer last van het Syndroom van Raynaud, maar veel minder dan bij Mirre. Heb ook geen kloven, dat zal schelen (een tepel is een beetje gehavend maar gaat steeds beter). Tobe's geboortegewicht was 3530, zn dipje was 3190 en nu weegt hij 3310
@Salapio; gefeliciteerd met je zoontje!!!! Wat super dat alles na omstandigheden goed gaat, heerlijk!! En wow, wat een supersnelle bevalling joh!!! Hoe heb jij dat nou ervaren in 2,5 uur je kindje te hebben? Lijkt me toch een dubbel gevoel, zo snel... Maar toch wel fijn dat hij al zo snel bij je kon zijn, en het ook nog eens goed doet op de bv! En dan zo'n trotse zus erbij, geniet lekker van deze tijd!
@Salapio: gefeliciteerd! Klinkt goed allemaal! (huh, je naam wordt paars, hoe kan dat nou?) @grote kids: Thirza was hier wat dat betreft een volkomen verrassing: man en ik zijn beiden heel gemiddeld (resp 1.75 en 1.72. Man was nog geen 6 pond bij z''n geboorte (maar s-moeder rookte tijdens de zwangerschap) en ik was 6,5 pond bij de geboorte). Tja, en dan krijg je dus een kind van 8,6 pond! Maar... de tweede hoeft niet weer zo'n zwaargewicht te zijn: kennisje van ons had een zoon van ruim 8 pond en is van de week bevallen van een dochter van 4,5 pond (gewoon op de uitgerekende datum en goed gezond, maar heel erg klein, was ook maar 45 cm). Zo extreem klein hoeft nummer 2 nou ook weer niet te zijn hier, maar weer eentje van over de 8 pond toch maar liever niet