Salapio, van harte gefeliciteerd met jullie zoon Tobe, mooie naam ,past perfect bij Mirre. Fijn dat het allemaal zo goed loopt,geniet ervan!
Salabio gefeliciteerd met de geboorte van jullie zoon Tobe en nu is Mirre mooi de grote zus. Geniet er met zijn allen maar van. Hier een redelijke nacht gehad. Ze ligt nu weer op bed nadat ze in bad is geweest. Is nog wat aan het mompelen, maar zal zo wel in slaap vallen, want ze was al moe met het aankleden net. Zal haar zo wel weer de speen geven, die zal ze wel niet meer hebben en daarom mompelt ze. Ik ga hier de was afhalen, lekker douchen en dan kijken waar ik zin in heb vandaag qua huishouden. Fijne dag, Poeh
hoi, ik zat te tobben. Nu krijgt ze vanaf vrijdag alleen ochtend en avond bij mij live te drinken. De middag haar soja melk flesje 150 cc. Maar waar vervang ik uiteindelijk de ochtend mee? Wij gaan in april een dagje weg en ze gaat logeren. Wat kan oma haar het beste geven? Ik heb geen echte voorraad meer. Gewoon een boterham met soja melk? Of eerst soja melk en dan boterham? Hoe lang gaat de ochtend borstvoeding eigenlijk door? Nu is ze nog steeds tevreden met een lekkere ochtend borst van mij. Ik krijgt er geen boterham in want ze zit tot haar nok vol. Moet ik deze ochtendborst zien als een soort van pap wat andere kinderen nog wel eens krijgen?
Ja, alhoewel Thirza van mij wel ongeveer anderhalf uur na het ochtenddrinken pap krijgt alsnog, (maar da's meer omdat ze fruit erg moeizaam eet en ze anders wel erg weinig eet overdag en dan dus 's nachts nog meer gaat spoken). Bij oma zou ik gewoon een boterham en sojamelk na doen. Niet eerst drinken: dan zit ze daar al vol van.
Salapio: Van harte gefeliciteerd! Fijn dat jullie zo'n goede start gemaakt hebben! Sweetlakecity: Ik geef hier 's morgens eerst een boterham en dan melk, gaat perfect, misschien lukt dat bij oma ook?
@rozemarijke: hier ook totale verrassing dat hij zo groot was! ik ben 1.75 en mijn man 1.85 en beide normaal postuur.. onze dochter was bij de geboorte 6,5 pond. tijdens de 2de zwangerschap wel wat grotere buik maar niet extreem en ook bij elke controle schatten ze hem 6-6,5 pond en zelfs tijdens de echo dag voor de bevalling dacht ze aan zo'n 7,5 pond en dag later bevallen en ja hoor gewoon op 100 gram na 9 pond!! hahaha
Wow wat een grote kindjes ! Haha! En dan vonden wij Benthe al zo een reus met 3720 gram...! Salapio, Van harte gefeliciteerd met de geboorte van jullie kleine mannetje! Wat fijn dat alles eigenlijk zo goed gaat meid! Lekker genieten! Mirre ook blij met haar broertje? Alleen wel erg jammer dat dat syndr v raynaud (schrijf ik het zo goed??) weer terug is. SLC, Tja hier krijgen de oudste dus nog altijd een fles kv met bambix erdoor. Dit omdat ze echt geen boterham willen eten. Dit doen we overigens pas vanaf dat we gestopt zijn met de bv en alleen kv gaven. Ik zou haar denk ik toch eerst de boterham laten geven en daarna de sojamelk, dit omdat naar mijn mening de boterham op dat moment belangrijker is gezien de ingredienten als de soyamelk. Met de borstvoeding zie ik dat dus anders, daar zit dus vind ik meer goede dingen in dan er in 'kale' soyamelk zit, snap je hoe ik het bedoel? Wij zijn gisteren weer thuis gekomen. Hebben het prima gehad samen. Kindjes ook niet geheel onbelangrijk, hebben het ook helemaal prima gehad bij opa/oma. Erg fijn dus, maar nu weer gewoon allemaal lekker thuis. Al hebben ze allemaal wat slaapgebrek gehad geloof ik want ze liggen al ruim een half uur te slapen en hebben nog geen van drie een broodje gegeten...maar dat komt wel. Verder wel terug gelezen, maar houd het hier maar bij ! Liefs, Hanneke!
Onze VK's hadden Thirza ook ingeschat op 7 pond... Hmm, tja, dik anderhalf pond zwaarder dus. Eerste wat ze dus ook riep was: Jeetje, wat een groot kind! (En het daaropvolgende: Oh! Ze is rood!!!). @Hanneke: klinkt goed! Hier is hetw at wisselend. Van het weekend was Thirza duidelijk niet lekker, wilde slecht eten en de nachten dus ook feest. Omdat ze ook weinig wilde drinken aan de borst, wilde ze dus ook vaak drinken Vannacht voor het eerst weer beter, 3 keer wakker, waarvan 1 keer een klein uur na een (grote) voeding. Getroost en weer teruggelegd maar en toen is ze enkel nog om 3.15 wakker geweest om na een voeding weer door te slapen tot 7.45 Maar nu is ze vanochtend terug van een vriendin in de auto in slaap gevallen voor 20 minuten en ligt ze al 2 uur wakker op bed. In eerste instantie na eventjes huilen een hop gekeet, maar het afgelopen half uur-drie kwartier jengelend en huilend Ben al een paar keer wezen troosten, maar pff.... ik wil 'r ook niet uit bed halen, want ze is bekaf en dan kan ik de rest van de dag wel vergeten dat ze nog wat gaat eten, (en ze heeft al zoveel gegeten vanochtend, NOT, want ja: buiten de deur). Dan wordt het vannacht sowieso weer drama Net alsof ze even wl demonstreren dat mijn aanpak wel OK is: heb net gisteravond met manlief een fors meningsverschil gehad: die vindt dat het zo niet langer kan en dat ik maar wat gemakkelijker moet worden. Thirza dus gewoon mee naar de kerk op zondag, en dat sorot dingen, en zij zich voegen naar ons ritme. Nouja, vandaag wordt maar weer eens duidelijk dat dat hier dus echt niet gaat. Maar had liever nog een rondje meningsverschil met manlief 'uitgevochten' dan dat ze het ze overduidelijk zou demonsteren Want ook al ligt ze al een hele tijd op bed: dit voelt niet echt als: de middag even een paar uurtjes voor mezelf Je kunt mij dus onderhand ook opvegen
@Rozemarijke.....ohh jammer ja dat het zo moet. Ook arme Thirza, het meisje niet lekker.... Maar is 1 jaar niet wat jong om dr mee te nemen naar de kerk? Ik denk dat wij Mirthe pas meenemen met 2,5-3 jaar. Dan kunnen ze tenminste een beetje stilzitten hihi. Naar welke kerk gaan jullie altijd als ik vragen mag? En volgens mij schatten ze de kindjes altijd wat lichter, Mirthe hadden ze op 6 pond, nou ze is dus mooi 7 geworden Ik hecht daar niet meer veel waarde aan hoor haha.....
Rozemarijke, hmmm meid toch, klinkt totaal niet lekker zo zeg! Hoop dat jullie er toch samen (en natuurlijk met Thirza) uit gaan komen, op wat nou goed is voor jullie en wat nou goed is voor Thirza. Maar veel praten en niet teveel Mee naar de kerk, je weet wij gaan zelf niet, maar hier in het dorp weet ik wel dat de jonge kinderen eigenlijk nooit mee gaan maar er iemand (of misschien 2/3) op alle kindjes passen tijdens de dienst. Dit wisseld dan van wie er 'oppast'. Volgens mij gaan kindjes echt tot een jaar of 2 daarheen voor ze mee gaan naar de kerk. Hier wel altijd met een doopdienst (of hoe heet het precies) dat alle kindjes wel mee gaan. Maar anders lijkt mij net een jaar wel erg jong om al elke week mee te gaan en je wil als ouder toch ook dat ze een beetje stil zijn . Maar ik weet dus niet wat bij jullie de gewoonte is. Hoop dat het de rest van de dag toch nog iets is bijgetrokken met die kleine meid en de nacht geen ramp gaat worden! Liefs, Hanneke!
Nou meiden... Ik heb al een poosje niks van me laten horen hier maar ik heb zeker wel meegelezen... @Rozemarijke: Ik hoop echt dat er een stijgende lijn gaat komen binnenkort. Ik denk ook niet dat de oplossing van je man een goede is, zelfs al zou Thirza goed eten en slapen. Als je ineens een schema om gaat gooien, gaat dat eigenlijk nooit soepel bij kleine kindjes. @hanneke: Fijn dat je uitje toch goed bevallen is. Het is altijd moeilijk, vind ik zelf, om de kindjes in andere (weliswaar goede) handen achter te laten. Ik doe het ook niet graag, maar soms kan het ook niet anders... @Salapio: Gefeliciteerd met de geboorte van Tobe! (wat een ontzettend leuke naam!) Geniet lekker van elkaar en de bv! Nou ja, voor de rest weet ik het even niet meer.. Zie mijn eigen topic voor meer info.. klik hier
@salapio: gefeliciteerd met tobe, erg leuke naam! @rozemarijke: hmm, die oplossing van je man lijkt me ook idd niet echt handig. Mijn oudste is ook heel lang prikkelgevoelig geweest, echt wel 2 jaar lang. Als we die ergens mee naar toe namen was hij bij thuiskomst compleet overstuur. Hier gisteren weer naar het cb geweest. We hebben weer een reusje hoor, 8540 gram en 71 cm en dat bij 5 maanden. Ze doet het goed op mama's melk. Kregen bij het cb de vraag hoe vaak ze voeding kreeg. Ik zei geen flauw idee. Nou snapte ze niks van, moesten maar rond de 4-5 voedingen geven. Toen zei ik dat dat een flesvoedingsbeleid was en toen gaf ze aan ook te denken dat ze flesvoeding kreeg omdat ze het niet zo vaak meer meemaakt dat kindjes met 5 maanden nog volledig bv krijgen. Erg eigenlijk he.
Salapio, gefeliciteerd met Tobe. Wat fijn dat alles zo goed gaat! Over raynaud's... ik had er bij mijn eerste ook zo'n last van (2 a 3 uur bonkende pijn na de voeding), maar bij mijn tweede had ik het weer licht, alleen zonder de pijn. Was minimaal te noemen. Ik hoop dat het jou net zo vergaat.
Fijn dat ze zo goed groeit! Maar wat ik wilde zeggen, super van je dat je dat gewoon hebt gezegd tegen de vrouw op het cb. En idd wel erg dat ze er gewoon vanuit gaan dat je kunstvoeding geeft.
Hee hallo meiden! Ben net weer een uurtje thuis. De operatie is goed gegaan, maar mijn buik was en is nog steeds wel erg pijnlijk; heb goed morfine gehad. Zoonlief heeft net weer live kunnen drinken bij mama en dat gezicht spreekt boekdelen he! Zo intens gelukkig lag hij daar bij me en dat maakte mij ook er-rug gelukkig en ik vergat even de pijn, want een kind van > 11 kilo aanleggen op een zere buik is niet niks. Het is een zware buikoperatie geweest waar ik niet teveel over uit wil wijden op dit openbare forum, want alhoewel ik jullie allemaal erg lief vind, lopen er hier ook een aantal draken rond waarvan ik weet dat ze dit topic lezen en die het geen moer aan gaat, niet teveel prive dus van mij alhier. Hopende op jullie begrip. Ik heb de laatste maanden veel te veel van mezelf gevergd. Er komt hier een poets en zoonlief gaat ingeschreven worden voor een kdv zodat ik 1 dagje voor mezelf krijg. Blijkt dat ik de zwangerschapsvergiftiging, pre-eclampsie, keizersnee en BI eigenijk nog niet te boven ben na 9 maanden. Ik doe altijd wel stoer en ga maar door, maar het was dus voor mij niet 9 maanden op, 9 maanden af. En mijn zoontje is ook een zeer druk, aanwezig kindje. Ik ben altijd tegen een kdv geweest, maar ik heb ook nog een man met een mening daarover en die ziet zijn vrouw ipv opknappen alleen maar verder aftakelen, dus die gunt mij zo'n dagje rust wel! Voorlopig geef ik nog steeds borstvoeding en daar ben ik nog steeds heel erg trots op! Het was tricky, want ik kon tot 12 uur na de operatie niet kolven, maar alles is goed gekomen gelukkig! Ga nu slapen, tot later!
ZoGu, Super dat je nog BV kunt geven aan je kleine reus ... Mirre weegt nog geen 11 kilo Appeltje, hier ook echt minder last van R! *** Het gaat hier erg goed. Wat een zuuperd . Tobe weegt nu 3440 dus waarschijnlijk is hij een dezer dagen weer op zn geboortegewicht (3530) ... En dat ondanks zn bijna 10% dip. En allemaal op mama's melk *trots*. Hij drinkt 7-8 keer per dag en is meestal echt een man van de klok. Om de 3-4 uur komt ie voor een of twee tietjes. Biedt m altijd 2 aan, maar de tweede wil hij niet altijd of maar een paar slokjes. Dus mijn tieten knallen vlak voor een voeding. Tussendoor slaapt ie in zn wiegje ... dus Mirre mag ook genieten van exclusieve mamatijd en dat is zoooo goed voor haar! En voor mij ... die eerste dagen miste ik Mirre zo erg! Ben zo trots op mn twee lieve kindjes!
@zogelukkig: fijn dat de operatie goed ie gegaan! Waar moest je nou aan geopereerd worden? Je hebt wat dat betreft niet erg veel mazzel op gezondheidsgebied he, als ik zo ook alle gedoe rondom je bevalling lees! En wat betreft een dagje opvang: is een gastouder anders geen idee voor jullie? Bevalt ons erg goed! En super natuurlijk dat het met de BV helemaal goed is gekomen! Hier had manlief dus in de bedoeling om me te helpen, want 'zo kan het niet langer'. Bezorgd dus. Tja, ik had maandag echt een super-menstruatiedip, maar dat rekende hij even niet mee... Nouja, inmiddels is ie er ook wel weer achter dat mee naar de kerk niet zo'n goed plan is Nu zitten wij in een evangelische gemeente, dus de kids zitten niet bij ons in de dienst, en er is dus creche tot 2 jaar, (vanaf 3 jaar is er een peutergroep). Maar aangezien daar nogal veel kids rondhobbelen en Thirza echt rond een uur of 12 wel klaar is om te slapen, is dat dus gewoon niet handig... als ze mee zou gaan, zijn we op z'n vroegst 12.15-12.30 thuis, te laat voor haar om nog wat te eten en als ze net van kerk naar huis in slaap valt, slaapt ze dus de rest van de dag niet meer Dus voorlopig houden we het even zo, is niet anders. Hopen dat een evt nummer 2 iets gemakkelijker zal gaan allemaal... Hier vraagt de dame de afgelopen dagen ineens veel minder voeding. Normaal dronk ze 's ochtends 2 borsten leeg en 's middags weer, maar aan 1 heeft ze momenteel genoeg. Ik denk dat de teruggang in hoeveelheid eten die normaal rond het jaar zou moeten zijn, bij ons nu pas is... Ze heeft natuurlijk een hoop in te halen gehad en heeft ook net weer een groeispurt achter de rug, (joepie, maatje 80, mama heeft weer een reden om te shoppen Heb net een uberschattig gebreid jurkje binnen wat ik via marktplaats gescoord heb en ga bij h&m nog een barbamamma-shirtje bestellen ). Maar goed, ze eet dus ineens veel minder en heeft er desondanks vannacht goed op gslapen! Is maar 1 keer wakker geweest om 1.15, en heeft dus vannacht twee rukken van 6 uur gemaakt En ik zelf 2 keer 4 uur, (was om half 6 echt volledig uitgeslapen. Nog een uurtje gesoesd en toen ben ik maar lekker gaan lezen (Niet dat ik dan niet moe meer ben, maar mijn lijf is het allemaal zo gewend blijkbaar dat het slapen dan gewoon over is. Zal met een tijdje ook wel weg gaan trekken ). @suus: goed dat je er wat vabn gezegd hebt! Stom dat ze niet eerst even vragen of je nou nog BV geeft...
@rozemarijke: ja, vond ik ook stom, helemaal omdat ik in het begin heel duidelijk heb aangegeven sowieso 6 maanden volledig te willen voeden. (nu nog langer, maar dat is een ander verhaal)
Vreemd idd... CB's zouden BV toch juist moeten stimuleren? Raar dat ze er dan niet eens naar vragen! Hier dus gelukkig wel Ze missen volgens mij wel een hoop kennis over BV, maar ik krijg wel elke keer weer veren in mijn kont als ik vertel nog BV te geven. Bij de kinderarts trouwens ook, (alhoewel die zich wel afvroeg of er nog wel wat uitkwam. Ehm, nou, als je mijn kolfopbrengst wilt weten... Ja dus ).