Borstvoeding en Trots deel 2....

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door jingels, 21 jan 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ireen

Ireen Fanatiek lid

8 sep 2008
    2.305
    1
    0
    MG: Jippie! Gefeliciteerd met een jaar borstvoeding en een jarige zoon!

2. raspberry

raspberry Niet meer actief

@MG: gefeliciteerd, met beide gedenkwaardige feiten ;)
    top hoor!

3. boni001

boni001 VIP lid

1 mrt 2008
    6.548
    0
    36
    Twente
    Zo, kom me hier weer eens melden, een hele tijd geleden af en toe meegeschreven toen ik mijn oudste nog aan de borst had. Die heeft 13 maanden bij me gedronken tot ze zelf ging weigeren. Daarna was ik eigenlijk meteen weer zwanger met als resultaat onze Mirthe!

En ook zij krijgt bv! Joehoe, ben zo blij dat het weer goed op gang is gekomen (en zou haast zeggen: nog beter als bij Jasmijn, toen had ik nl een keizersnee gehad). Dus hoop het weer lang vol te kunnen houden zo!

Hier ook niet anti-KV, ook Mirthe is 1x bijgevoed ivm laag geboortegewicht en 7% gewichtsverlies. Maar daar zijn we meteen mee gestopt toen we thuis waren... vervolgens kwam ze echt super goed aan (1x 100 gram per dag, de volgende dag 120 gram :D)

4. Salapio

Salapio VIP lid

15 jan 2007
    13.917
    0
    0
    Zuid-Holland
    ROZEM, lekker uitgeslapen dus?

BONI, gefeliciteerd met Mirthe en fijn dat ze zo goed aankomt.

IREEN, fijn dat het zo goed gaat na je bezoek aan de ostheopaat!

BIJVOEDEN, ik vind toch wel dat ze snel gaan bijvoeden. Bij Mirre was de grens nog 10%, daar is ze iets overheen gegaan en ging na dag5 gestaag groeien op mamamelk. En Tobe ook over de 7% (zelfs tegen de 10%) en ook hij ging enkel op mamamelk groeien. Het lijkt wel alsof de medische wereld geen geduld heeft voor het opgang laten komen van de mamamelk. Niet dat het bijvoeden op zich nou zo erg is hoor ... (al bestaat natuurlijk het risico dat hierdoor je productie langzamer op gang komt) maar ik vraag me wel af of het altijd noodzakelijk is!

Hier gaat het allemaal best. Tobe is wel erg verkouden en wellicht hierdoor ook wat onrustig. Kwam gisterenavond, vannacht en vanochtend om de anderhalf-twee uur *pffff* ... en wilde weer steeds maar 1 kantje drinken. Misschien vanwege de verstopte neus, misschien toch ook regelen? Want hoe zat dat ook al weer? Met regelen is het vaak kleine beetjes of vaak veel drinken? Verder piest en poept Tobe goed gelukkig.

We zijn gisteren ook even naar de HA geweest om naar zn longen te laten luisteren en dat klonk allemaal prima ... gewone verkoudheid dus ... hopelijk is ie er snel overheen!

5. boni001

boni001 VIP lid

1 mrt 2008
    6.548
    0
    36
    Twente
    Helemaal mee eens! Mirthe was net iets meer dan 7% afgevallen en toen vonden ze bijvoeden in het zkh al noodzakelijk. Maar gelukkig mocht ik dezelfde dag ook al naar huis en is het bij 1x bijvoeden gebleven. Thuis was de kraamzorg (gelukkig een langvoedster met ervaring) het er meteen mee eens dat we niet meer zouden bijvoeden en het zo gingen proberen. BV liep vervolgens meteen als een tierelier, stuwing kwam erg goed op gang en Mirthe hapt ook nog eens erg goed aan... ze is ook niet meer afgevallen daarna:D

6. mouschy

mouschy Fanatiek lid

30 aug 2005
    3.709
    0
    0
    kraamverzorgster, nu ben ik gastouder.
    Noord Holland
    Wat leuk zo te lezen zijn Tobe en Mirthe even oud! Gefeliciteerd met jullie kids!

Ik zal nog even uitleggen over waarom Marijn maar 4 mnd bv heeft gehad. Hij is helaas een huilbaby geweest vanaf dag 1 tot hij ongeveer anderhalf a twee jaar was. Vanaf toen ging het eignelijk pas beter. En helaas weten we nu nog niet waarom... Hij huilt nog altijd best snel en is heel moeilijk te troosten... Ik heb echt overal aan aangeklopt maar niemand kan ons helpen. Tja aard van het beestje hoor je dan.
    Maar goed hij moest dus van voeding veranderen, en hij kreeg toen hypoallergene voeding maar ook dat hielp natuurlijk niet. Ik heb zelf ook gehuild omdat helemaal geen enkele voeding hielp, en ondertussen mijn bv helemaal weg was. En tenslotte heeft hij dus gewone fles voeding gehad. En daar huilde hij helaas net zo veel op als alle andere voedingen die hij daarvoor heeft gehad. Ik ben bij de osteophaat geweest, de KA, de HA het CB en niemand had een oplossing dus.
    We zijn nu ruim 2 jaar verder en we hebben er mee leren omgaan. Het gaat nu wel een stuk beter gelukkig. Hij gaat nu praten en kan ons een beetje vertellen waarom hij boos is. Maar t is gewoon een klein driftkikkertje ;)

Arthur is echt een heerlijk mannetje, drinkt goed aan de borst en het is gewoon echt genieten van hem. Hij heeft de hele dag pret, dat is echt heel leuk om te zien! :D Alleen de nachten zijn nog altijd bal, want hij komt nog 1 of 2 keer per nacht voor een voeding... De andere jongens sliepen al veel eerder door; Ewout met een paar dagen en Marijn met een half jaar. Dus ik ben benieuwd wanneer Arthur door gaat krijgen dat je snachts moet slapen. Overdag komt hij ook elke 4 uur.

7. Salapio

Salapio VIP lid

15 jan 2007
    13.917
    0
    0
    Zuid-Holland
    He Boni, is Mirthe ook 9-2 geboren... geinig :D

8. Salapio

Salapio VIP lid

15 jan 2007
    13.917
    0
    0
    Zuid-Holland
    Zo kom ik mooi over als Spuit 11 :D

9. mouschy

mouschy Fanatiek lid

30 aug 2005
    3.709
    0
    0
    kraamverzorgster, nu ben ik gastouder.
    Noord Holland
    Haha ja zie het aan jullie banners! :D

10. boni001

boni001 VIP lid

1 mrt 2008
    6.548
    0
    36
    Twente
    Haha, zie het ook nu pas. Idd, 9-2 geboren om 01:08, hoe laat is Tobe geboren?

11. jingels

jingels VIP lid

8 jul 2006
    7.742
    1
    0
    mg2009: gefeliciteerd! geniet ervan.

12. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Van harte MG!!!;)

13. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    MG,
    Van harte gefeliciteerd met jullie ventje! En uiteraard gefeliciteerd het jaar bv ;)! Nog eventjes van genieten zo samen :D!

Boni001,
    Jij van harte gefeliciteerd nog met de geboorte van jullie tweede dochtertje :D!

Liefs, Hanneke!

14. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
  15. jingels

jingels VIP lid

8 jul 2006
    7.742
    1
    0
    Ik lees die bladen niet meer Hanneke, bespaart me een hoop ergenis. Het zal ongetwijfelt weer erg bv-onvriendelijk, ap-onvriendelijk of up-onvriendelijk zijn.

16. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Ik ook niet eigenlijk (behalve heel soms dan, heb die van december geloof ik hier liggen nog ongelezen), maar dit staat hier op de site bij nieuws enzo. Van de verloskundige mag je kindje gewoon 8 uur slapen als het slaapt en hoef je het niet aan te leggen. Dat is wat ik eruit begrijp ;)!

17. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    En tjonge zeg, wist trouwens niet dat er zoveel tranen uit een mens konden komen op 1 dag ;)! Haha! Probeer een beetje alles op een rijtje te krijgen van alles rondom de geboorte en ziekenhuis tijd van Benthe. Dus zit ook een beetje terug te lezen hier op het forum enzo. Maar tjonge zit al de hele middag in tranen bij zo een beetje alles dat ik lees...! Maar zometeen stoppen, kleintjes zullen zo wel wakker worden ;)!

Verder om ook eens ontopic te reageren, Benthe heeft gister 'maar' 7 voedingen gehad en vandaag gaan we 6 proberen. Zodat we op 6 voedingen gaan komen in totaal per dag, vind dat een mooi iets omdat ze nu toch al bijna 11 mnd is en ook eens wat meer anders moet gaan eten (ja slechte gedachte ;), maar vooruit)!

18. Ireen

Ireen Fanatiek lid

8 sep 2008
    2.305
    1
    0
    Ja dat klopt!
    Ik ben geabbonneerd (of is het geabonneerd?) op de Ouders van Nu (ja vind er maar wat van, ik hang er heerlijk mee op de bank ;)).

Er staat inderdaad dat de baby de eerste acht uur gewoon mag slapen en dat je de eerste dag minstens vier uur tussen een voeding moet laten. Is echt niet goed wijs. T is wel een pro-bv type dus ik snap het niet goed en weet niet waar ze het vandaan haalt ook....

Jeetje Hanneke, voel je je al wat beter? Kan helpen alles er lekker uitgooien!

Wij zijn vandaag naar een verjaardag binnen de schoonfamilie geweest. Bij gods gratie mocht ik mijn afgekolfde melk opwarmen, nadat ik me eerst had verdedigd waarom ie dat nog kreeg... *zucht*

19. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Ireen,
    NOUJAZEG...je moeten 'verdedigen' waarom hij afgekolfde melk krijgt bij je eigen schoonfamilie notabene...daar word je ook echt niet vrolijk van zeg!

En tja, het gaat wel weer hoor, niet te veel aan denken ;) tis even echt genoeg geweest voor vandaag, en scheelt dat alles eigenlijk goed gekomen is, maar toch ;)!

Liefs!

20. Ireen

Ireen Fanatiek lid

8 sep 2008
    2.305
    1
    0
    Hanneke; Ik draai hier nog niet zo lang mee dus heb echt geen idee wat er is voorgevallen bij jullie... Maar fijn dat het allemaal goed is gekomen! Hopelijk doet Benthe het goed op 6 voedingen en vind het na 11 maanden geen slechte gedachte dat ze andere dingen mag eten hoor! Je doet het echt al heel lang heel intensief, prachtig toch, en als ze het goed doet op ietsje minder bv en iets meer ander eten is dat gezien haar leeftijd toch helemaal prima?
    Over de melk; Tja ik heb ze geprobeerd uit te leggen hoe het zit met bv en bijvoeding en kv en bijvoeding, de vertering, de mogelijke allergie, de smaakontwikkeling, het leren eten etc. maar ik kwam er niet echt uit omdat ik me aangevallen voelde. Ach ja, uiteindelijk heb ik gewoon gezegd dat wij er heel erg achter staan dat Jens mijn melk krijgt en toen viel iedereen stil. Maar ik had wel een rood hoofd en vlekken in mijn nek omdat ik me niet echt een houding wist te geven... Ze vroegen ook hoe ik aan mijn kolf kwam (had voorheen een andere (huur) en ik liep nu naar boven om te kolven dus ze zagen dat het een andere was) en toen zei ik dat we die gekocht hadden en vroegen ze hoe duur ie was. Roel (m'n lief) zei toen dat het ze niets aanging en dat het ook niets uitmaakte. Ik was zo trots!
    Ik wil eigenlijk doorgaan met kolven tot Jens minimaal een jaar is (maar als het goed gaat en ik kolf tegen die tijd misschien wel met twee keer daags kolven zijn portie melk bij elkaar voor de hele dag misschien wel veeeel langer) en ik ben geneigd om dat dan maar gewoon niet meer te vertellen aan hun (belachelijk eigenlijk), gezien het commentaar dat ik steeds krijg. Of ik vertel ze allemaal gewoon een keer goed dat ze hun klep moeten houden.
    Maar goed ik ben er boos over. Ik kolf me potverdriedikkie het rambam voor hun kleinkind en dan doen zij zo! En was niet de eerste keer ook.

Pfff ik ben toch altijd zo lang van stof!:D

Deel Deze Pagina