@Poeh: Ik heb even wat bv gebracht. Toevallig hoef ik vandaag niet te werken, (normaal altijd wel) dus dat kwam goed uit. Anders was manlief even op en neer gereden, Jitte heeft de laatste dagen al wat moeite met poepen, dus ze kan de bv eigenlijk niet missen. Laatst was er een potje bv omgevallen in de tas, toen hebben ze wel kv gegeven. De bv die ik thuis had stond nog in de diepvries, dus dat was niet echt een optie. Ik heb liever niet dat ze het daar nog moeten ontdooien, want dan weet ik niet of dat wel goed gaat. Ik ben al 1 van de hele weinigen die nog bv geeft bij (bijna!) 9 maanden en dat snappen ze al niet... Ik ben net lekker naar de kapper geweest, een flink stuk eraf laten knippen... Nu zit het eindelijk weer eens een keer zoals ik dat wil... Gelukkig werkt mijn haar weer mee, want het was vanaf de bevalling zo futloos als wat en ik had enorme haaruitval. Een knipbeurt was sowieso geen overbodige luxe, het was alweer 3 maanden geleden.. O ja, even een vraagje. Weten jullie misschien een middeltje wat ik Jitte zou kunnen geven voor haar vastzittende hoest? Alles wat ik in de winkel zie (natterman en co) is pas vanaf minimaal 2 jaar.
Bluesky volgens mij kan Bisolfol wel en dat is vanaf baby, dus dat kan geen kwaad. Die werd mij aangeraden toen Sterre zo verkouden was en dat slijm vast had zitten. Ga anders eens naar een Etos (als die in de buurt zit), daar hebben ze altijd goede adviezen. Wel fijn dat je het kon brengen. Ik geef mijn man altijd 4 flesjes mee. Ze gebruiken er maar 3, maar zo heb ik altijd een reserve. Sterre ligt hier te slapen, heeft om 11 uur weer gehad en ik heb ook gegeten. Geef haar rond 14 uur weer voordat we boodschappen gaan doen (rond kwart voor 3 komt mijn man ons ophalen vanaf zijn werk). Gaat goed hier, alleen straks even huilen. Ze wilde me graag zien, maar was bezig de was op te ruimen die ik had gestreken en kon niet bij haar in de buurt blijven. Ja soms wil ze echt dat mammie bij haar blijft de schat.
Eerste keus bij vastzittende hoest is Fluimucil ( slijmoplosser die het slijm losweekt), daarnaast mag ze op die leeftijd een verzachtende hoestdrank met bijv. tijm. Natterman en co zijn niet geschikt voor kinderen of voor een vastzittende hoest.
Ok, bedankt! Ik ga straks eens even kijken of ze wat hebben hier in het dorp, anders stuur ik manlief even langs de Etos...
In de apotheek waar ik 8 jaar geleden werkte hadden we zelfs een patient ( volwassene) die verslaafd was aan de rode natterman.... ik raad het iedereen af.
@ Bluesky, raar he dat mensen het niet begrijpen als je nog steeds bv geeft. Ik snap dat soms echt niet is toch de beste voeding moet ik mijn kindje dan volgieten met nepmelk @ Slapen, even een vraagje over het slapen. Mijn meissie krijgt nog steeds een avond voeding en valt eigenlijk alleen in slaap aan de borst en dan leg ik haar in bedje. Hoe is dat bij jullie. Ik wil eigenlijk beginnen om mijn meissie wakker in bed te leggen. Dit is ze helemaal niet gewent en als ze straks niks meer krijgt lijkt het me een heeel groot probleem worden.
Voordat hier de tanden- en kiezendrama's weer begonnen heb ik even een tijdje lekker beneden op de bank gevoed en brachten we Thirza dan pas op bed. Bijkomende voordeel was dat m'n man haar dan ook gewoon met hetzelfde verdere bedritueel naar bed kon doen als ik doe... (en ik heerlijk op de bank kon blijven hangen). Rondom de kiezendrama's lukte dat weer even niet, maar denk dat we binnenkort weer eens gaan proberen, want madam geeft nu vaak op de bank alweer aan dat ze drinken wil Maar Thirza is dus wel gewend om zelf in slaap te vallen, (in tijden dat het goed gaat althans, als ze niet lekker was (wat hier wel veel geweest is) viel ze ook altijd in slaap bij mij of soms bij mijn man...
@mupkuh: herkenbaar heb het ook gehad met mijn zoon. Die had mama ook echt nodig, om in slaap te vallen, maar ook voor het veiligheidsgevoel. Ik heb er altijd maar aan toe gegeven,kennelijk had hij het nodig, ook al was het voor mij niet handig. Ehm tot z´n 2e jaar ongeveer, daarna was het eigenlijk over
Bij Jitte is het heel erg wisselend. De ene keer slaapt ze als een blok tijdens het flesje en leg ik haar slapend in bed, de andere keer is ze klaarwakker en babbelt ze nog even. Er is geen pijl op te trekken. Het wakker in bed leggen is hier eigenlijk geleidelijk gegaan, ik heb daar niks aan gestuurd. Ik denk dat het hier met een maand of 6 begon, dat ik haar af en toe wakker in bed legde en dat gebeurt nu steeds vaker. Of ze slaapt en is na een uur weer wakker, maar dat is een heel ander verhaal.. Zo, en nu ga ik mijn spullen bij elkaar zoeken en ga ik lekker een dagje ontspannen in de sauna...
@Bluesky: veel plezier! Hier een brakke nacht gehad, Thirza werd elke anderhalf uur wakker (tot kwart voor 2), maar viel dan na een paar slokjes drinken in slaap. Dat mijn tsr maar traag komt momenteel, helpt dan ook niet echt, dus dan was ze steeds na anderhalf uur weer wakker om te drinken, want blijkbaar honger Nouja, om kwart voor 2 zaten m'n borsten zo vol dat ze wel even goed kon drinken en toen heeft ze geslapen tot half 5, (zo he, wel 1 slaapcyclus langer ). En toen tot half 7. Ze zal wel een inhaalslag aan het maken zijn nu, (deed ze de vorige keer tussen twee tandenperiodes ook, toen groeide ze in 4 weken ineens 4cm weer, na een periode van nauwelijks groeien), heeft gisteren ook behoorlijk gegeten voor haar doen, terwijl ze dat bij de gastouder donderdag ook al had gedaan, (meestal eet ze de dag na de gastouder juist erg weinig, omdat ze daar naar mijn idee vaak te veel eet, maarja... als andere kindjes eten, vindt ze eten ook ineens zo leuk, (plus een beetje troost-eten denk ik omdat ik er dan niet ben)). Dus tja... vanochtend heeft ze ook alweer een bord pap en twee keer BV op, voordat ze om kwart over 9 weer op bed ging, dus we gaan 'r eens even flink volproppen vandaag, Proberen of dat voor vannacht gaat schelen Manlief riep alweer toen ie ons ritme van vannacht hoorde: Ja, maar ze moet nu maar eens zonder kunnen!!! Ja, ik heb dus zoiets van: ze heeft de afgelopen weken nauwelijks gegeten, ze is aan het inhalen. Laten we het even even aankijken hoe het zich de komende twee weken ontwikkelt en als ze overdag dan echt goed gaat eten en dan nog steeds 's nachts om de haverklap zich meldt, DAN vind ik het idd ook tijd om 'r maar eens te laten huilen... Alhoewel ik me vanochtend ook bedacht: en als ik 'r nou gewoon een speentje zou geven, zo naast me liggend? Zou ze dat dan ook gaan accepteren als we die daarna gewoon in haar bedje gaan geven? Maar dat vond ik daarna alweer een stomme gedachte... stom om nu een kind nog aan de speen te doen en stom omdat je dan ws elke keer aan de sjouw kunt om de speen terug te stoppen. Dus nee, toch gewoon maar eens twee weken aankijken
Yes, deel 2, thanx Jingels! Zie het overigens nu pas.. lekker op tijd weer, muts die ik ben @ mannen, mijn man is eigenlijk wel klaar met de BV merk ik... Hij vindt het erg goed van me hoor, maar hij is soms een wat lompe boer (maar heel lief hoor ) en snapt niet dat er emoties bij komen kijken, haha. Dat afbouwen emotioneel een hele stap voor me is, is hem geloof ik niet geheel duidelijk . Al ben ik nog steeds van plan om met 1 jr klaar te zijn met de dagvoeding(en) en die door koemelk te vervangen. Daarna wil ik de ochtend ook proberen af te bouwen, maar de avondvoeding hou ik er (als mijn productie dat toelaat) nog ffies in denk ik. @ Madelon, welkom hier! Enne ja die opmerkingen, fijn he (not!). Men vindt het idd niet normaal als je zo lang BV geeft Vervelend dat je CB ook niet echt meedenkt! Over CBs gesproken, ik mag met die van mij echt blij zijn, dat mag ook weleens gezegd worden. Nog nooit gezeur of gepreek gehad over BV, alleen maar veren in mijn achterste . @ SLC, ik heb er niet al te veel van gezegd, misschien stom, maar ik had geen zin in discussies. Heb nog wel een hele tijd met dat andere meisje (met de baby van 5 mnd) geklept over BV en hoe makkelijk het was. Dat hoorde die andere muts ook. En ik zei op het moment dat die muts miepte over BV wel tegen mn vriendin nou dan zeg ik maar helemaal niks he, als 5 mnd al lang is. Met een knipoog. Sowieso was dat meiske een wat ander type moeder dan ik, dat merkte ik al aan andere dingen, dus het zou toch een ellenlange discussie worden en aangezien ik verder niemand kende daar behalve mijn vriendin had ik er ff weinig zin in (ja stom I know). Volgens mij vond ze me sowieso maar een raar mens, hahaha @ Ireen, welkom hier, gezellig! @ Anakin, ook gezellig, welkom! @ Panda, welkom!! Mij leek BV idd ook niks, gek he hoe mensen veranderen @ Hanneke, wel blijven posten hoor, ik vind jouw posts altijd zo interessant namelijk! Maar alleen als je tijd hebt natuurlijk @ Poeh, ook gevonden! @ Bluesky, een gat in je waterbed, ai das niet best! Naar de kapper, goed plan, moet ik van de week ook maar es gaan doen. Ik heb wel een tijmsiroop, dat mag wel voor jonge kindjes, is van de apotheek. Veel plezier in de sauna! @ Rozemarijke, yeah Thirza dr kies is door!!! @ Mupkuh, zoonlief valt ook vrijwel altijd aan de borst in slaap s avonds. Ik vind dat niet erg. Overdag kan ie wel zonder borst slapen, dus zal dat s avonds tzt ook wel komen, het gaat nu gewoon lekker zo, is ons ritueeltje. Leuk al die nieuwe BV-mamas hier!! Ik ben best een beetje zenuwachtig aan het worden, zoonlief krijgt maandag namelijk buisjes in zijn oren Hij is nu wederom ziekjes.. gister weer verhoging (38,1) en enorm snotterig, het hele koppie zit vol en hij hoest zich rot. Vannacht ook weer dramanacht gehad, dus ik vrees dat het weer overgeslagen is naar zijn oortjes. Hopelijk brengen de buisjes maandag verlichting. We moeten ons om 0715u melden in het zkh, tegen 8en wordt ie geholpen. Hij moet nuchter zijn, dat wordt wat!
Borstvoeding geldt als 'heldere vloeistof' dus zolang/zodra hij heldere vleoistoffen mag mag hij borst. Wel even checken met ziekenhuis natuurlijk (evt bij hun lactatiekundige laten navragen)
Klopt, en codeine ook al is de hoeveelheid mg-en miniem ,werkt sterk op de ademhaling.... In Volendam worden zelfs voor jonge kinderen nog magistrale hoestdrankjes bereid met codeine..... en de HA schrijven dat nog steeds voor.....ongelooflijk.(En KV en codeine, ben beniewd of het wiegendood percentage daar naar verhouding hoger is.... hoewel die vergelijking natuurlijk nooit helemaal hard te maken valt maar goed... je snapt wat ik bedoel).
Dat verklaart in elk geval waarom die pubers daarginds zo dol zijn op andere -ines...is ze met de paplepel ingegoten
Dat vraag ik me dan ook af. Ik neem zelf wel eens de rode natterman, alleen als ik echt niet kan slapen van de kriebelhoest. Anders hoest ik iedereen wakker en dat is voor niemand fijn. Ik heb van de ha wel eens tabletjes (10mg)gehad en daar reageer ik echt heel sterk op. Ik nam hem 's ochtends (moest 2x dgs van de ha) en kan me, bij alles wat me lief is, niet meer herinneren hoe ik op mijn werk ben gekomen (30km met de auto over de snelweg) levensgevaarlijk!! Die tabletten neem ik dus niet meer.... O ja, de sauna was heerlijk... Binnenkort moet ik nog een keer... Arme ik..
bluesky> hoe gaat je afbouwen? ze wil hier nu amper fruit. Ja in stukjes. MAar verder dan 3 druiven en een kwart peer kwam ik niet. Dus om 16.30 zat ze naar me te happen. En ho maar dat ze geen sap wilde. Shit...vond het zo zielig en dubbel van mezelf nu. (ze heeft nu sinds 4 dagen dat ze stukjes fruit wil ipv gepureerd. GRRRR en net nu ik wil afbouwen alsof ze het voelt) Ik heb dus niets gegeven. Ja een koekje en weer de sap aangeboden. Maar eerder gaan avond eten. Kweet t ook niet hoor. Zucht. Ik kom nog wel verder lezen maarre ben zooo ziekjes. Blehhhh Superduberverkouden. Ongelofelijk!! Vandaar nu me bedje in.
Eventjes kort, MG, Heel veel sterkte en succes maandag voor de kleine maar ook voor papa en mama! Hoop dat het allemaal mee mag vallen! Rozemarijke, Hoe is het volproppen van Thirza gegaan vandaag ! Hoop dat het gelukt is en dat je er een goede nacht door krijgt ! SLC, Voor jou heel veel beterschap gewenst! Mupkuh, Hoop dat jij het was, en anders is dit dus voor iemand anders. Hier valt Benthe bijna altijd in slaap aan de borst of aan de fles. Ik heb hier zelf geen problemen mee. Toen ik stopte met de borstvoeding bij Malou en Ruben (die ook zo goed als altijd aan de borst/fles) in slaap vielen zijn we eerst flesjes gaan geven en later, denk sinds ze 19 maanden ofzo zijn vallen ze prima zonder fles in slaap. Kortom, hier is het vanzelf gekomen. Rode Natterman, Haha, ik ben vast dom, maar ik ken dat hele spul niet ! Bluesky, jij reageert er dus zo te lezen wel heftig op, maar niet meer nemen idd ! Verder heb ik net een topic geopend, vond het zo stom staan om het hier te vertellen en de vraag te stellen . Dus tja daarom maar zo gedaan. Behalve dat gaat het hier prima ! Kleine doet het super! Over een week willen we met brood gaan beginnen en nog een stap voor zowel de kleine als voor papa en mama (maar het meest nog voor papa denk ik) is die kleine meid om een uur of 21.00 naar bed te brengen. Even de voeding en dan naar haar bedje. Normaal gesproken, dus al bijna 9 maanden lang, ligt ze savonds op papa's borst tot we naar bed gaan. Maar nu word ze bijna 10 maanden, en word het toch wel tijd denken we om dat te veranderen. Liefs, Hanneke! Owja en sorry wie ik vergeten ben meiden!!