Borstvoeding en Trots deel 2....

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door jingels, 21 jan 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Salapio

Salapio VIP lid

15 jan 2007
    13.917
    0
    0
    Zuid-Holland
    Per pond een uur slapen? Oooooh dan mag Tobe al 8u slapen ... ga het straks aan m vertellen ;) ...

2. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Joepie, dan mag ik wel 150 uur slapen!;)

3. Salapio

Salapio VIP lid

15 jan 2007
    13.917
    0
    0
    Zuid-Holland
    hihi ... zou ik wel zin in hebben ;)

4. lautjuh85

lautjuh85 Fanatiek lid

19 apr 2008
    3.996
    1.582
    113
    Bedankt voor jullie antwoord meiden. Ik werd er toch wat onzeker van. Ik heb hem gister ook laten slapen. Vanmorgen was het 07.30:D

5. Ireen

Ireen Fanatiek lid

8 sep 2008
    2.305
    1
    0
    :DWhaha!

Salapio: Wij hadden er hier ook last van. Infacol helpt erg goed inderdaad. Weet niet of je toevallig in de buurt woont van Leiden want ik heb hier een dicht potje staan dat gratis weg mag.
    Mij lukte met de hand kolven ook niet. Ik legde gewoon aan en bij de tsr haalde ik hem eraf en liet het aflopen in een bakje (toch al snel zo'n 40 ml). Ik had ook last van te veel melk (kwam ik later achter, wist ik veel?!), misschien heb jij daar ook last van? Schijnt goed iets aan te doen te zijn overigens.

Rozemarijke: Tja :( die PDD-nos... er zijn wel wat probleempjes met emotionele reacties en sociale interacties (bij intieme relaties, niet bij vrienden enzo, of het valt niet op) maar daar wil ik hier in het openbaar niet teveel over kwijt. Kan ook komen dat dat emotionele stukje veroorzaakt wordt door de ADD of ADHD omdat de focus er gewoon niet ligt. We willen meer gewoon weten hoe het zit omdat we ertegen aan lopen nu hij meer aan zijn hoofd heeft dan werk alleen (gezin, praktijk, administratie etc.) en omdat we dan eventueel goed op Jens kunnen inspelen als hij ook ergens 'last' van blijkt te hebben.

Lauthuh: Lekker laten slapen als ie goed groeit! Heerlijk! Geniet er maar van ;)

Hier weer een vreselijk onrustige nacht... Ben gesloopt. Om het half uur eruit, sliep wel steeds weer verder en vroeg ook niet om een voeding. Ben benieuwd wat het is en of het weer over gaat. Denk toch echt aan een sprongetje omdat hij ook opeens van alles kan (gaan staan, dada zeggen, zelf kiekeboe spelen (hij verstopt zich zelf en komt dan tevoorschijn met zijn hoofdje, verstopt zich weer etc., erg komisch), klap eens in je handjes, etc.). Echt een superbaby vind ik t :D *kijkt trots*. Kunnen ook krampjes zijn, kan het niet goed peilen omdat hij weer verder slaapt als ik hem knuffel en een speentje geef. Maar even afwachten hoe dit zich ontwikkelt dus!

6. raspberry

raspberry Niet meer actief

Ik zorgde er gewoon echt voor dat zodra het er niet meer vanzelf uitspoot, ik stopte met kolven, (kolfde dan met een handkolf). Daardoor werd het bij mij gewoon stap voor stap minder en naarmate Thirza ouder werd, kon ze het ook beter zelf regelen, (liet ze gewoon los als het 'r te hard ging).
    Maar ik begon dus echt met hoeveelheden van 80/90 cc afkolven voor het niet meer spoot, en dat werd dus heel langzaam minder...

7. raspberry

Ireen: hier werden bepaalde dingen ook versterkt door alle stress van een ziek babytje... Toen dus ook actie gezet en hier inmiddels dus de diagnose ADHD.
    Bij jullie geen tandjes dan? Zorgde hier altijd voor nachtelijke drama´s :(

8. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Ireen,
    Hmm niet erg lekkere nachten dus bij jullie! Hoop dat ie toch weer iets lekkerder of vooral langer gaat slapen, zou wel fijn zijn voor mama ook :D! Lees dat je een weekend weg geweest bent, fijn dat het zo leuk was en eigenlijk allemaal redelijk goed gegaan is!

Salapio,
    Hmm kleine vent groeit dus erg goed, das fijn meid! Super, en dat alleen op jouw melk :D! Vind het altijd weer wonderlijk vinden als ik eraan denk ;)! Krampjes hier helaas voor jou ivm tips, maar gelukkig voor ons eigenlijk nooit gehad. Hoop dat je iets vind dat die kleine vent kan helpen.

SLC,
    Die ochtend voeding blijft denk ik gewoon even belangrijk als alle andere voedingen en dat is toch op zn minst tot 2 jaar borstvoeding he ;). Denk dat je gewoon moet blijven geven tot het moment dat jij het klaar vind, net zoals met andere afgebouwde voedingen zegmaar, snap je?

Rozemarijke,
    Wow snap dat jij op zoek bent gegaan naar een andere baan zeg. Lijkt me een heel zwaar beroep! Kleine meid vind dus dat ze groot is en het nu allemaal zelf kan, jammer idd dat ze nog niet echt genoeg binnen krijgt, maar eigenlijk natuurlijk wel een super goede stap van haar ;)! Nachten dat blijft dus nog altijd maar wisselen, nouja liever wisselen tussen 'goed' en 'slecht' dan enkel 'slecht' ;)!

Lautuh,
    Ben het eens met alles dat eigenlijk al gezegt is. Lekker laten liggen dus.

Jingels,
    Las dat het met jullie kleine meid zo goed gaat en dat ze uiteraard erg goed drinkt! Echt super, lekker genieten! En natuurlijk fijn dat de oudste ook nog lekker mee drinkt. Hmm dat van die aardbeving in china en kv verhaal, denk dat je daar nog echt gelijk in hebt ook, helaas! Al antwoord gekregen op je brief?

Hmm 1 uur doorslapen per pond, dan mag ik ongeveer 96 uur doorslapen, als de kinderen dat nou ook eens goed zouden vinden :p :p! Hahaha!

Nee hier juist dat ik zelf helemaal niet kan slapen, snachts amper en overdag gewoon niet. Komt bij dat ons monster absoluut weigert om minder te drinken en juist veel vaker is gaan drinken. Zo een beetje elk uur wil ze wel drinken, tijdelijke oplossing van ons is snachts en overdag tot ong 18.00 aan de borst wanneer je wil, maar na 18 uur tot 24.00 krijg je kunstvoeding. En dan is het dus wel weer goed, dan is haar buik vol. Hier namelijk een dipje, mama heeft bijna een week alles wat ze erin kreeg weer uitgespuugd. Maar we weten zeker dat het wel weer goed gaat komen, als we maar weer naar die 8 voedingen gaan, ben ik allang weer blij :D!

Liefs, Hanneke die eindelijk weer eens een beetje bijgelezen heeft, maar niet overal op reageert gezien het al een eeuw geleden is dat het geschreven is en dan is het helemaal zo een achteraf gepraat ;)!

9. Salapio

Salapio VIP lid

15 jan 2007
    13.917
    0
    0
    Zuid-Holland
    Ireen, hier ook vanaf een maand of 9 tot 1 jaar nachtelijke drama's ... had hier vooral te maken denk ik met soort verlatingsangst oid. En ik heb je een pb gestuurd ;)

Hanneke, tjee maar 96 uur ... das niet veel ;) ... ik mag al bijna 130 uur slapen ... (en mogen dus best ruim 10 uur vanaf :D). En vervelend dat je zoveel gespuugd hebt én dat Benthe zoveel wilt drinken! Ieder uur *shock* ... tja persoonlijk zou ik daar niet aan beginnen hoor. Maar goed. Dat is persoonlijk ;).

Joepie! Tobe ligt lekker te slapen in zn bedje. Wel even wat gemopperd en idd wegslikken etc. Maar geen spugen, dus hij kan het zelf op zich wel goed handelen.

Wat ik trouwens wel 'grappig' vind is dat Mirre helemaal 0 interesse heeft in de tiet (voor zichzelf). Ze is wel haar poppen en knuffels de borst aan het geven + boertje. Maar wil zelf dus niet proeven ofzo. Ze 'weet' wel dat zij ook aan de borst heeft gedronken, maar heeft daar geen herinnering aan. Vanochtend zei ze: borstvoeding ... Vond ik zo koddig ...

10. Salapio

Salapio VIP lid

15 jan 2007
    13.917
    0
    0
    Zuid-Holland

Tjeee! 80-90 ml! Per tiet? Dan issie bij mij wel leeg denk ik ;). Wel lekker voor je voorraadje. Maar lijkt me ook wel een gedoe zeg. Vooral snachts. Of gooide je de melk snachts weg (ooo heiligschennis! ;)).

11. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Tja niet aan toegeven, dan krijgt ze dus nog minder binnen dan dat ze al krijgt. Het weekend zou ze eigenlijk heel de dag met gemak met 1 luier kunnen doen. De luiers komen pas weer een beetje vol zo tegen dat wij naar bed gaan, dus nadat ze echt wat binnen heeft gekregen door die flesjes kunstvoeding. Dan komt ze overigens niet al weer zo snel, maar komt ze gewoon helemaal niet. Nu is het elke keer krijsen en mijn tiet zoeken ;). Als ik weer wat meer drink en eet en dus zeker ben dat er weer meer melk is, dan ga ik haar ook echt niet meer zoveel laten drinken ;) maar nu krijgt ze het voordeel van de twijfel (beetje twijfel ;))!

Haha, jij mag dus iets langer slapen, maar hebt niet zo een behoefte aan heel lang slapen :p!

Wat fijn dat de kleine lekker slaapt! En nog wel lekker in zijn bedje! Fijn dat ie niet is gaan spugen ofzo. Idd grappig dat Mirre eigenlijk helemaal geen boodschap meer heeft aan de borst, nouja, misschien wel fijn ook, niet dan. Wel super dat ze ook iedereen de borst geeft :D! Is hier ook favoriet met tijden ;)! Ah wat grappig dat ze echt borstvoeding zei, dat hebben we hier nog niet gehoord van ze, maar oke, wij praten eigenlijk nooit over borstvoeding, dat woord hebben ze denk ik zelfs nog nooit gehoord, haha!

Liefs!

12. Salapio

Salapio VIP lid

15 jan 2007
    13.917
    0
    0
    Zuid-Holland
    Hmmm ... dan is het niet zo'n goed idee natuurlijk.

Pfff ik vind het maar knap hoor al die mama's die zoveel voedingen blijven geven ... zou ik niet kunnen denk ik :D. Vond die nachtvoedingen al heftig zat ;), maar goed ... Mirre at met 8 maanden al behoorlijk goed brood en groente ... scheelt ook natuurlijk. En was/is dol op water en koemelk (gekkie)

13. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Maar jij had toen toch ook heel veel nachtvoedingen? En wat een gekkerd idd dat ze water en koemelk ook zo lekker vond :p!

Nouja, hier doen we het dus tot ik zeker weet dat ze meer drinkt, maar op de manier zoals madam het wenst :D. Ze komt normaal nooit voor een voeding, maar krijgt elke 3 uur aangeboden (wat ik net aan het verplaatsen was naar af en toe 4-5 uur). Maar nu is het dus gewoon krijsen en zoeken, kortom iets dat wij niet kennen van haar ;)!

Enne tuurlijk kan jij het! En ik smokkel, want wij geven dus kv in de avond ;)!

14. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Maar ik ga er weer vandoor! Ga de tafel maar eens dekken, word het wel weer tijd voor! En kleine is weer klaar met lurken dus kan ook meteen mee een boterham komen eten. Dus ga hier die 3 andere maar eens naar binnen roepen :p! M en R zijn niet naar het kdv vandaag, waren zoveel kinderen ziek enzo, dus hadden wij bedacht ze lekker thuis te houden, weg van al die enge dingen :p!

Liefs en tot volgende keer!

15. Salapio

Salapio VIP lid

15 jan 2007
    13.917
    0
    0
    Zuid-Holland
    Mirre kreeg voordat ze 1 werd idd ongeveer:

ochtend BV
    avond BV (voor slapen)
    late avond BV
    nacht BV (soms 2x)

Vanaf dat ze 1 werd, heb ik de melkbar dichtgegooid na middernacht.

Toen ze 14 maanden was, ging ze de avondtiet weigeren en wilde ze een fles koemelk. Dit was ook het moment dat ze ging doorslapen (van 19-7). Ik heb nog altijd het vage vermoeden datr mijn melk niet vullend genoeg was. Is anders wel heeeeeel erg toevallig ;)

16. Ireen

Ireen Fanatiek lid

8 sep 2008
    2.305
    1
    0
    Even kort: Salapio heeft PB, de rest komt later, ik moet nodig aan het werk...

17. Salapio

Salapio VIP lid

15 jan 2007
    13.917
    0
    0
    Zuid-Holland
    Ik ga er ook vandoor ... pfff ... hopelijk wordt Tobe snel wakker. Wil naar buiten!

18. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Goedenmiddag all,

Ben wezen stemmen; op naar een betere gemeente en straks ook Nederland. Als Wilders aan de "macht" komt gaan we emigreren hebben we gister besloten, serieus.

Hier gaat het wel goed, kon vannacht zomaar ineens niet slapen van 2 tot 5, da's irritant, terwijl ik 170 uur slapen mag, jemig!:D

't Is mooi weer; tijd om de buitenboel schoon te maken en te vertimmeren, ben gek op het voorjaar! We willen schaapjes, dus we zijn druk met kijken naar welk soort en waar ze dan vandaan moeten komen enzo.

Poppedein drinkt nog steeds 4x aan de borst. Bij het brood 's middags en hele beker thee en toch een uur later de borst; hij groeit als een dolle momenteel; is al bijna uit z'n maatje 80. Kan lopen langs de bank en wil er heel graag opklimmen en dat lukt niet en da's frustrerend. 's Nachts ook ineens huilbuien die dan ineens weer stoppen. Geen tanden of kiezen. De boel verwerken van de dag denken we, we gaan er nu ook veel op uit. Ook met de fiets; eindelijk en zo lekker!
    Over die Dentinox; dat heeft geen zin om vlak voor een voeding aan te brengen hoor; het is een lokaal verdovingsmiddel dat een kwartier nodig heeft om in te werken. Als je meteen na het aanbrengen gaat voeden, spoelt het gewoon weg.

Nou toedeloe; wij gaan eten en daarna plantjes verpoten!;)

19. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.432
    36.321
    113
    Hee meiden,

Ben ik ook weer eens. Beetje heel druk gehad, dus geen tijd om alles terug te lezen.

Hmm, ik zou heeeel veel uurtjes mogen slapen als je voor elk pond een uur mag slapen en mijn kindjes ook haha. Oudste (2,5) weegt al 18 kilo en jongste al 9. Ze worden echter beiden nog elke nacht een paar keer wakker dus helaas. Vannacht er 6 keer uitgeweest, werd ik niet echt vrolijk van, maar ja.

@zogelukkig: straks stemmen. Wilders aan de macht heeft ook niet mijn voorkeur. Lijkt me echt een hitler in de dop. (wil niemand beledigen hoor, zo voelt het voor mij)

Dochterlief is volgende week zaterdag alweer 6 maanden! Aargh, wat gaat de tijd toch snel. Dan gaan we ook eens heel rustig aan met bijvoeding beginnen. Ik sta er nog niet zo om te springen, maar ik krijg langzamerhand het idee dat zij er wel aan toe is, dus we zullen zien. Wel a la rapley hebben we besloten.

20. raspberry

@salapio: ik had de mazzel dat het een koude winter was ook vorig jaar en we in een tochtig huis wonen. Zette de melk dus in het raamkozijn en dat was bekant kouder dan in de koelkast dan :D

@dentinox voor de voeding: het werkt wel sneller dan met een kwartier en hier dus erg fijn om Thirza wel te laten eten of drinken. Uiteraard spoelt het er dan weer vanaf, maar beter enkel pijn, dan pijn EN honger, dacht ik dan...
    En doel was dan dus echt om 'r te laten drinken/eten, en daarvoor hielp aanbrengen eventjes voor een voeding aan toch erg goed :)

@stemmen: hier vanochtend vroeg al gestemd, dankzij een erg vroeg wakkere Thirza, (die overigens wel een redelijk goede nacht heeft gemaakt). Wij gaan ook emigreren als Wilders aan de macht komt... die man snapt echt niets van intermenselijke relaties en hoe je conflicten oplost. Vraag me wel eens af of zijn buitenlandse vrouw er eentje is van het type dat alles accepteert, want hij heeft blijkbaar erg weinig ervaring met 'conflicten oplossen op een volwassen manier'.
    Hij heeft best een punt dat bepaalde dingen echt niet acceptabel zijn, maar z'n 'oplossingen' slaan helemaal nergens op... Maar goed we zijn hier al niet zo rechts, dus Wilders kunnen we dan helemaal het land wel uitkijken :D Onee, zei ik toch net zelf niet dat dat geen oplossing is? ;)

Deel Deze Pagina