Ik deed het eerst ook zo hoor, maar omdat het in de gebruiksaanwijzing staat van dat kwartier, heb ik het even nagevraagd bij een bevriende apotheker en m'n tandarts. Dat spul moet gewoon een kwartier inwerken, anders doet het niks. Dat het hier werkte, was dus kennelijk meer het Pavlov-effect!
Hmm, ik heb het zelf wel eens geprobeerd, (je wilt toch weten wat je je kind in de mond stopt) en je merkt het echt wel gelijk!
Dames, voor de verandering heb ik zelf eens een *luxe* probleem. I.t.t. mijn zoon wil mijn dochter van 16 weken geen fles, althans flessenspeen. Ik gebruik Medela flessen en spenen. Jullie raden het al, hele riedeltje voor de bevalling al aangeschaft ivm het bpa-verhaal, en mevr. wil niet. Ik weet hoe het werkt qua fles geven ( dwz ik geef de fles dus niet, ben de kamer uit, geen prikkels enz enz),maar DL gaat huilen. We oefenen regelmatig vanaf het moment dat ze 6 weken was. Volgende week begin ik weer met werken, en voor de oma´s is het natuurlijk fijn als ze wat uit de fles drinkt, en haar niets op een lepeltje hoeven geven. Voordat ik een heel arsenaal flessen en spenen heb ( daar heb ik toch al zo´n afkeer van), wat nu? Is er een speen die mij min of meer garandeert ,dat ze daar wel op zuigt? Graag wel de BPA-vrije variant.
Hier ook de dentinox zelf geprobeerd en werkt idd vrijwel direct hoor, probeer het maar eens. Ik gebruikte het wel eens als ik aften had, dan kan het eten zo pijnlijk zijn.
Salapio, Hmm nee, dan was jij het niet met die veel nachtvoedingen. 3 voedingen overdag en 1-2 snachts, valt wel mee toch ! En tja dat doorslaap moment, ik durf het je niet te zeggen. Nog lekker naar buiten geweest? Wat wij regelmatig deden met M en R was gewoon uit bed halen, in de wagen en lopen maar of we lieten ze in de wagen in slaap vallen. Maar oke, das niks nieuws he haha, dat kan je zelf ook bedenken ! Zogelukkig, Nouja echt schandalig dat je recht hebt op zolang slaap, en je gewoon niet kon slapen! Niet te geloven! Haha! Jullie dus lekker aan de slag buiten, lekker hoor! Leander is de hele ochtend met die twee oudste buiten bezig geweest! Ahh schaapjes, leuk joh! Gister met lopen kwamen wij langs schapen, roept Leander echt ineens heel verbaast, "kijk, kleine schaapjes", moest hier op een of andere manier heel hard om lachen en zeg "lieverd dat heten nou lammetjes". Gister nog lang om kunnen lachen samen ! Jingels, Sorry geen idee hier voor je. Suus, Daar dus ook al kindjes die je storen in de uren slaap waar je recht op hebt ! Hmm ze zouden zeker al een hele tijd door mogen slapen idd, maarja dan maar gewoon 6x eruit snachts. Pfff hoop voor je dat dat snel afgelopen is hoor! (hoewel we hier ong hetzelfde hebben, maar blijf ik liggen en ligt ze bij ons , luie bv mama he, dan krijg je dat). Rozemarijke, Hmm al erg vroeg wakker dus, maar wel goed geslapen, nouja dan is het toegestaan he ! Nouja en je hebt je ochtendje meteen weer 'goed' benut, niet dan. Kan maar gebeurd zijn, ik heb Leander lekker gestuurd met M en R samen ! Dentinox, Tja het heeft even tijd nodig om in te werken, tenminste, het moet even opgenomen worden zegmaar, maar een kwartier, dat denk ik niet hoor, zeker niet bij dat zachte tandvlees bij die kleintjes, hoewel ze wel meer kwijl hebben natuurlijk ! Nouja, ik heb het voor de kinderen nooit gebruikt, maar wel zelf , erg he ! Haha, verstandskies kwam door en dat deed met toch zeer zeg! Maar lag ook nog een lapje tandvlees over dat niet los wilde gaan en elke keer dat ik mn tanden op elkaar zette, zat dat er dus tussen. Zaterdags dus gekocht, savonds en zondags gebruikt zo af en toe (wel echt mega goor als je het mij vraagt), en smaandags even het stukje op mn werk 'eruit'/'eraf' laten halen, probleem opgelost en kon weer normaal praten enzo... Liefs, Hanneke!
@hanneke: haha, nou ik moet bekennen dat ik er niet zelf uitga hoor... Manlief staat op en haalt en brengt elise en geeft jesper zijn speentje. Ik heb hem voor het blok gezet op een gegeven moment of bij ons slapen of dat hij eruit gaat. nu doen we het zo.
Ah, goed opgelost ! Hier gaat ook Leander naar de oudste twee als ze bleren, en ik zorg voor de jongste als het tijd is. Maar oke, als het tijd is voor de jongste is hij dus ook wakker en tja als hij uit bed gaat ivm M en/of R, dan ben ik natuurlijk ook wakker. Maar dus niet de enige die zo lui is ! Haha, gelukkig maar!
En grrr, tis toch erg! Heb net een tijd in de keuken gestaan, koolschotel gemaakt, had daar zo een zin in, een van de dingen die ik toch het liefste eet, maar niet zo vaak maak. Helemaal klaar, zitten we net aan tafel, maar ik heb er gewoon helemaal geen zin in en het is niet lekker ook...Gelukkig hebben de kids en Leander er wel van gesmuld ! Zelfs Benthe zat heerlijk te smikkelen !
Hallo allemaal, Nou, mijn kleine is (weer) ziek. Verkouden, zeehondenhoest en gewoon algeheel niet lekker. Beetje benauwd zelfs... En ik maar zeuren over de nachten, voel me wel een beetje schuldig, haal hem net ziek op bij m'n moeder... Gelukkig geen koorts. Hanneke: Was je flink ziek dan als je zo'n dip hebt? Vervelend. Wel eigenlijk relatief goed nieuws dat Benthe zelf om voeding vraagt, want vroeg me eerlijk gezegd wel af hoe dat later moet, zo'n meisje zonder hongergevoel in deze dunne wereld! Schijnt dus toch goed te komen. Zogelukkig: Rustig aan jij! Net geopereerd en dan plantjes verpotten... Kan wel hoor, maar kijk een beetje uit (oef sorry ik kan het echt niet laten). Rozemarijke: Volkomen offtopic, maar ja: Waar is die diagnose uiteindelijk gesteld dan bij jouw man? En wat zijn de stappen daarna en waar kun je aankloppen? Wij weten nog heel weinig en ben eigenlijk wel benieuwd. En heeft jouw man ook zo weinig zelfinzicht als het gaat om 'waar het mis gaat'? Als je niet wilt vertellen hier dan snap ik dat natuurlijk! Trusten voor straks allemaal!
Ireen, Heel veel beterschap voor die kleine vent! Verklaard misschien ook die gebroken nachten ! Nu maar hopen dat ie snel opknapt. Onze meid, tja daar had ik eigenlijk nog niet bij stil gestaan, hoe dat later zou moeten. Of ze moet idd honger gaan krijgen, maar anders zou ze moeten leren om gewoon op vaste tijden wat te nemen. Maar nog niet te druk over maken. Ik was zelf niet heel ziek, maar spuugde gewoon alles uit. En tja als er niks in komt, kan er ook niks uit in de vorm van melk voor die kleine. Maar vandaag is nog alles erin gebleven en heeft ze al ietsiepietsie minder vaak gedronken geloof ik ! Liefs!
@Hanneke: jij ook rustig aan he? Beterschap iig! @Ireen: mijn man is voor de diagnose bij de plaatselijke GGZ-instelling geweest. Heeft daar een serie gesprekken gehad met een therapeut en psychiater en zo is de diagnose gesteld. Hij zit nu in een traject met uitproberen van medicatie. Ritalin ging niet zo goed, (veel bijwerkingen), dus nu een merkloze dextro-amfetamine aan het uitproberen. Qua zelfinzicht: hier begint dat wel te komen, (maar ik wijs hem er dan ook wel altijd op, en inmiddels begint ie het door te krijgen). Maar hij zit vaak zo in z'n eigen wereldje, hij denkt er dan gewoon niet aan om mijn ding ook mee te nemen in zijn overweging (zo hij die al maakt). Zo had ik gisteren voor Thirza kip gebraden en wilde ik de 'bouillon' gebruiken voor over de aardappeltjes, zodat die niet al te droog zouden zijn. Loop ik even weg, denkt hij: O, daar kan ik veel lekkerder de saus van de kip siam mee maken dan gewoon met water. Denkt verder niet na en pleurt dat dus door onze kip siam. Heb ik maar rijstemelk over Thirza's aardappeltjes gegooid... Als ik dat vertel aan mensen, dit soort voorbeelden, roept iedereen altijd: ja, maar dat heeft iedereen toch wel eens? Ja, juist: wel EENS. Bij mijn man gebeuren dit soort dingen dus 10 keer per uur En dat zijn dus allemaal van die stomme kleine dingen, die na een paar keer echt vreselijk gaan irriteren... Dingen gaan ook altijd kapot bij hem. Wat niemand kapot krijgt, gaat bij hem echt volledig uit elkaar. Kleren en schoenen altijd binnen no-time vies, knoeien met z'n eten (en dat vooral niet door hebben), tijd altijd vergeten, impulsieve dingen doen/kopen, 20 dingen tegelijk doen (en daar de kids in meeslepen. Handig met een kind als Thirza dat snel overprikkeld is). Nouja, dat soort dingen dus allemaal. Nu het een naam heeft, is het wel gemakkelijker om er mee om te gaan. Voor mij is enerzijds duidelijker waardoor het komt en anderzijds (deels vanuit mijn werk!) weet ik ook hoe ik eea in goede banen kan leiden. Maar de afgelopen periode is wel heftig geweest. Ik was ook gewoon te moe om daarin nog dingen op te pakken, dan wil je dat je partner dingen overneemt, (en dat doet hij ook hoor, hij runt het grootste deel van het huishouden. Maar structuur aanbrengen, een stuk 'zien wat er nodig is', dat is er gewoon niet en dat is best heel zwaar geweest, bovenop alle gedoe wat we met Thirza gehad hebben). Maar we zitten wel weer in een stijgende lijn, hij heeft meer door hoe dingen bij hemzelf werken en neemt veel gemakkelijker van mij dingen aan, (zoals: zet even je telefoonalarm om dit-of-dat te onthouden). En ik heb weer meer energie om dingen wat te structureren, vergeet zelf weer minder doordat ik beter uitgerust raak weer... Dus we vinden de balans langzaam maar zeker weer terug hier
Poeh Rozemarijke, ik word al moe als ik je verhaal lees zeg! Nouja maar hopen dat het toch iets rustiger gaat worden zegmaar. Misschien een gekke vraag, maar vind ie/herkent ie die dingen nou eigenlijk ook echt van zichelf? Dat lijkt me ook wel soort van extra moeilijk voor zichzelf namelijk. Buiten dat het voor jullie gezinnetje natuurlijk af en toe redelijk lastig kan zijn als ik het zo lees! Hopelijk hebben de aardappeltjes met rijstemelk ook gesmaakt trouwens ! En dankje, maar komt goed hoor! We gaan even weg, even bij opa en oma op de koffie ! (Uhm, nouja, thee voor mij en sapje voor Malou en Ruben ) Liefs, Hanneke!
Hier de B-free (tegenwoordig heten ze geloof ik Born-free) gebruikt en dat is altijd prima gegaan. Zijn idd Bisphenol A vrij. Succes ermee!
Mirre dronk ook niet of nauwelijks uit de fles. Avent en Tommy Tippie geprobeerd. De laatste heeft een tietvorm, maar ook door die vorm is het lastig om het laatste beetje melk eruit te krijgen ... die blijft 'hangen'. Irritant dus. Maar het maakte eigenlijk geen verschil. Lepeltje wilde ze ook niet. Gedoe dus ... en stress! Maar op zich viel het wel mee: als ze echt trek had pakte ze de fles wel en ze bleef blij en vrolijk. Gaf vooral ons (ouders) veel stress ... Mirre vond het wel best. Heb dus eigenlijk geen echte tip ... (misschien kijken of een smalle speen beter werkt dan een brede speen)
Ik heb nu een fles besteld via firma Vos, en dan wacht ik het maar af. Ik heb ook zoiets van, als ze echt honger heeft, dan drinkt ze wel,maarja voor de oma´s is het natuurlijk niet leuk. Eerder van of naar huis heeft geen zin, en als echt de nood aan de man is, kan mijn vader de kleine meid altijd nog even naar de apotheek brengen.
Jingels, hoe oud is je dochter nu? En fijn dat je als backup haar op je werk kunt voeden! Wat dat betreft vind ik het echt vervelend dat ik op 1 uur reizen van mn werk woon ...
@Hanneke: ahgos: "kleine schaapjes" walief! Oh, ik zie er echt naar uit dat onze kleine grote man gaat praten. Hij maakt nu wel steeds andere geluiden bij andere bezigheden. En gisteren in het stemlokaal echt hele verhalen; iedereen in de wagen kijken en lachen! Zoonlief heeft slechts een middag naast me geslapen toen ik uit het ziekenhuis kwam, maar kan hij verder echt niet. Alles nog steeds rust®elmaat wat slapen betreft, anders hebben we de poppen aan het dansen. Hoe is 't eigenlijk met je ontstekingen? Weg? @Jingles: geen idee, hier hooguit 10x en fles gegeven. Avent. Weet niet eens of die BPA-vrij zijn, maar was immer igv nood. Nu al weer aan het werk, tjee wat vliegt de tijd toch he! @Suus: hoef mijn man gelukkig nooit voor het blok te zetten. No matter hoe vroeg hij ook op moet staan, ik hoef er 's nachts niet uit; zoonlief wordt altijd gehaald en weer teruggelegd in zijn bedje. Heb er nog nooit om hoeven vragen. Wat een mazzelaar ben ik toch. @Ireen: nee zuster, ik zal niet teveel doen hoor! Ach, die potjes wegen veel minder dan mijn bikkel van 12 kilo, dat doet wel steeds au, zeker nu dat hij zo watervlug is en overal heen kruipt. Box en bed al op laagste stand, da's ook niet echt bevordelijk voor de wondgenezing. Buitenkant voelt goed, van binnen nog erg beurs, bleh! Jensje verkouden, de ziel. Beterschap! Hoe is het nou met zijn verstopping, gaat dat al beter? En gaat het fulltime kolven nog? Petje af hoor, ik vind dat echt knap, dat je zo voor de borstvoeding gaat! En hoe gaat het nou met de verdenking op kma?