@rozemarijke: jeetje zeg, heel veel beterschap voor je kleine meid. Het zit jullie ook echt niet mee. Hier weer een behoorlijk vermoeiende nacht gehad. Elise kwam om 19.00 uur (toen naar bed), 21.00 uur, 23.00 uur, 01.00 uur, 04.00 uur en 6.00 uur en was toen wakker. Jesper werd rond 5 uur nog eens wakker, dus jullie kunnen je vast wel voorstellen dat ik niet heel uitgerust wakker werd haha. Verder gaat het hier redelijk. Mijn proeftijd zit erop en heb nu een vast contract! (voor zover dat nog wat zegt) Manlief is druk aan het solliciteren, maar nog niks nieuws helaas. Dinsdag wel een soll. gesprek voor een promotieplaats, wat hij heel graag wil, maar daar zijn heel veel voor. Pff, vermoeiende tijd zo.
Nou, ben zelf inmiddels ook ziek VAnnacht amper geslapen met een zieke Thirza naast me. Zij houdt alles weer binnen gelukkig, ik niet. Elk beetje beweging zorgt voor nieuwe perestaltieke neigingen Om 4 uur was het trouwens helemaal heftig, Thirza gloeiend heet, krampend van de pijn en helemaal overstuur Hoop maar dat het snel voorbij is...
Suus, das inderdaad een vermoeiend nachtje! Fijn van je vaste contract (beter dan iets tijdelijks ). En hopelijk krijgt je man de promotieplek! Rozemarijke, ook beterschap voor jou. Buikgriep? Sterkte!
Rozemarijke, Nogmaals beterschap, maar nu voor jullie beide! Suus, Lekker nachtje idd meid! Hoop dat ze vannacht iets minder vaak mama/papa nodig hebben! Liefs, Hanneke!
Jeej Suus je zult wel moe zijn! Weet iemand hoe dit zit: Jens (goede eter) is niet lekker, verkouden in zijn keel (niet in z'n neus), verhoging, pijn (weet niet waar ), huilerig etc. Op zich knapt hij enigszins op, heeft niet veel trek in vast voedsel (vandaag paar stukjes brood, halve appel en net 2 sperziebonen). Allemaal niet erg dus. Ik dacht ik geef hem gewoon wat extra moedermelk voor zover dat kan, maar hij weigert pertinent de fles afgekolfde melk. Ook begrijpelijk, hij is immers niet lekker. Vervolgens kan hij niet slapen van de honger en bieden we hem de fles weer aan. Wil hij echt pertinent niet, begint al te huilen als hij hem ziet. Melk in tuitbeker gedaan, paar slokken en klaar. Wegdraaien, huilen, hij wil gewoon niet. Als hij dan eindelijk slaapt op het bodempje melk dat we er via de tuitbeker met veel gestrubbel inkrijgen, geven we hem slapend de fles en klokt hij die zo achterover! Hoe kan dat nou? Ander drinken wil hij ook niet echt (alleen af en toe een paar slokjes uit ons glas maar dat is natuurlijk ook wel heel 'cool'). Ik maak me een beetje zorgen en ben bang dat hij geen melk meer wil. Waarom drinkt ie wel als ie slaapt? Ik snap er niets van. Hij heeft minder luiers dan normaal. Ik ben overbezorgd van aard dames, maar toch, dit is toch een beetje raar. Komt dit weer goed, hoort het bij de leeftijd ofzo? Groet!
@Ireen: Thirza is nogal een fervente flesweigeraar geweest en hier de ervaring dat hoe minder lekker ze in haar velletje zit, hoe minder ze de fles wil, (achteraf gezien heeft hier de KMA denk ik nogal in de weg gezeten om probleemloos te flessen). Maar ik kan me dus voorstellen dat hij te ziek is om de fles te willen, ook al heeft ie honger... en dat ie al slapend niet meer doorhad dat het de fles was Ik zou me geen zorgen maken hoor! Fijn juist dat ie toch gedronken heeft! Hier weer aan de beterende hand trouwens. Een heftige buikgriep, zelfde als Thirza denk ik. Die kotste vrijdag de boel twee keer onder, dat heb ik 's nachts dubbel en dwars over gedaan, (wel in een emmer gelukkig Ik voelde het vrijdagavond al wel aankomen). Heb sinds vrijdagavond niet meer gegeten, en pas sinds gisteravond drink ik weer kleine slokjes, dus m'n productie is gekelderd tot ongekende dieptes geloof ik. Nouja, Thirza drinkt gewoon vaak en dan maar minder en ik probeer nu om iig zoveel mogelijk te drinken, (eten moet ik nog even niet aan denken, dat gaat er rechtstreeks weer uit vrees ik). Iemand nog tips?
@ Sweetlakecity, Bij het CB zeggen ze dat je die voedingen zolang kan geven als je zelf wilt. Vanisha drinkt nu om 7 uur en rond 11 uur en slaapt dan door. Ik denk dat ik zelf zo rond de zomer ga stoppen. Want met die warmte met z'n groot kind op schoot voeden word wel erg zweten Vanisha drinkt trouwens de afgelopen dagen wel erg goed. Ik laat de beker ook altijd gewoon staan. Ze krijgt sochtends thee en smiddags diksap. Ze drinkt uit een rietjes beker dat gaat het beste.
Fijn dat je wat opknapt Rozemarijke... Geen tips voor je productie, Goed drinken en vaak aanleggen, maar dat doe je al natuurlijk! Jens is wel weer beter. Hoest nog wat, maar speelt weer vrolijk en lijkt geen pijn meer te hebben . Wil nog steeds niet drinken en wordt pisnijdig als ik het waag hem iets aan te bieden (uit beker, tuitbeker of fles). Kijkt mij echt aan van: 'mens je bent niet goed bij je hoofd, ík bepaal wanneer ik wat drink!'. Denk dus echt dat ie gewoon eigenwijzig is. Hij eet wel zelf maar begint nee te schudden als we een stukje brood in zijn mondje willen doen (terwijl ie dat voorheen wel makkelijk vond) dus we staan een beetje voor een raadseltje. T is zowiezo een heel eigenwijs en koppig ventje (ik weet dat veel mensen menen dat een kind zo jong dat soort karaktertrekken nog niet heeft maar dan moeten ze hier eens komen kijken ) en dat is eigenlijk wel grappig. Hij eet/drinkt nog niet de helft van wat hij voorheen dronk. Gek genoeg komt hij 's nachts niet voor een voeding (wel voor een knuffel van ons) en lijkt hij dus niet in te halen. 's Morgens drinkt hij wel wat melk, en 's avonds slapend de laatste fles. Tussendoor overdag een paar slokjes. Weinig plasluiers dus maar ja ik kan het er moeilijk ingieten Flesweigeren bij borstenkinderen snap ik wel, maar Jens drinkt al maanden niet meer aan de borst, dus die fles is voor hem 'normaal'. Nou ja hij ziet er nog niet uitgedroogd uit. Hoe was jullie weekend dames?
Ireen, kan het niet zijn dat ie last heeft van zn tandjes? Dan is zuigen heel onprettig. Ik kan me voorstellen dat je in je slaap daar minder last van hebt ... En verder hebben kindjes heel vaak van die periode's dat ze minder willen eten/drinken. Zolang ie goed plast en alert is, zou ik me niet al te veel zorgen maken ... Rozemarijke, fijn dat het beter gaat bij jullie. En behalve veel drinken en veel aanleggen weet ik het ook niet ... Sterkte! Pfoei ... hier een heftig nachtje: vanaf 12u om de 2u willen drinken. En om 4u was het helemaal feest: wel/niet willen drinken, overstrekken, niet in zn hummie. Waarschijnlijk krampjes. Dus hij heeft bij me gelegen tot een uur of 7 ... toen werd Mirre wakker, dus ik mocht weer aantreden . En om 8u had ie inderdaad een enorme spuitpoepluier . Ligt nu lekker te slapen. Wel na de bekende 3kwartier ffies wakker en zelfs even brullen. Op het moment dat ik naar boven wilde gaan was ie stil (braaf jochie!). Dus ik hoop dat ie nu even lekker slaapt.
Wat een hoop zieken en wakergelig hier! Beterschap all! Hier gaat alles best. Gister lang weggeweest + lange autorit gemaakt; manneke uit z'n hum, zoals te verwachten was, maar toe ie eenmaal om 22.30 uur sliep, werden we met z'n allen pas weer om 7 uur wakker; hiep-hoi! Wat ik wel fijn vond is dat ik onderweg nog steeds in de auto kon voeden; beetje onhandig met een kind van 12 kilo en 80 cm. maar het lukte wel; zo heerlijk die borstvoeding! @Ireen: we hebben het hier ook allemaal met die leeftijd meegemaakt, was volgens mij echt een sprong waarbij het eten en drinken even bijzaak is! Nu eet onze vent weer als een dijker hoor; dat komt echt vanzelf goed! Of het doet zeer aan zijn keel of tanden, dat kan ook natuurlijk.
@Zogelukkig: wat lekker! Ik voed hier en daar als dat zo uitkomt ook nog wel eens in de auto. Lengte is hier minder een bezwaar (OK, ze is ietsje minder lang dan jullie man, en 2 kilo lichter), maar ze is meestal zwaar afgeleid door alle knopjes enzo. Werkt dus ook alleen als ze ECHT honger heeft Manlief is nu een poging aan het doen om 'r in slaap te krijgen... mij lukte het niet. Op zich geen verkeerde ontwikkeling, want dat zou betekenen dat ik binnenkort gemakkelijker eens een avondje niet thuis zou hoeven zijn als manlief dat wel is Maar goed, ze is dus nog allesbehalve fit Snel huilerig en zelf in slaap vallen wil nog voor geen meter dus. Echt zo sneu.... Elke keer als er wat is denk ik: pff, nou zal ze haar lading toch wel eens gehad hebben? En dan komt er weer zo'n smal ellende achteraan. Blegh, wilde dat ik het voor haar over kon nemen zeg!
Ja, arm kind. Heb hier een huilertje, zo een dag na teveel prikkels, maar dat weten we en daar houden we rekening mee. Zo is het vandaag heel de dag al jantje lacht en jantje huilt (brullen met snot noemen we dat), zomaar opeens. Maar morgen zal het al wel beter gaan. Ik las dat je binnenkort wat testen laat doen bij Thirza! Ik ben echt heel benieuwd wat daar uit komt! Maar je moet me nog wel even uit leggen wat dubbelblind provoceren is. Van voedsel? Maar van sommige voedingsstoffen krijg je toch pas veel later een reactie? En waarom nu pas een bloedtest? Praat Thirza al? Hopelijk kan ze straks goed aangeven wat ze voelt enzo. Mijn man lustte geen tomaat. Pas later bleek hij daar allergisch voor. Kennlijk voelde hij dat instinctief aan. Heeft Thirza dat ook?
Nou, ben bang dat die innerlijke rem nogal selectief werkt... ze was bijvoorbeeld nogal dol op yoghurt, maar dus wel allergisch. Wat voor de KA nou precies reden is om toch middels bloedprikken te willen testen, weet ik niet, (was te druk met een ziek kind om daar nou op door te vragen), maar ben iig blij dat het gedaan wordt. Nou is dat beneden de 2 jaar nog niet erg betrouwbaar allemaal, maar ik heb wel aangegeven dat ik zelf een sterk verband zie met de melk, en mogelijk dat het feit dat de eczeem helemaal weg is momenteel, reden was voor de KA om te denken: dan gaan we middels bloedprikken toch even kijken. Dat dubbelblind provoceren betekent dat we twee keer een halve dag naar het ziekenhuis gaan en dan krijgt ze daar een keer koemelk en de andere keer rijstemelk. Alleen weten zowel wij als de verpleegkundigen op de kinderafdeling dan niet wanneer ze wat krijgt, zodat we geen dingen gaan sturen in onze observatie. (Nou heb ik me allang bedacht dat ik daardoor ws op elke slak zout ga leggen, omdat ik anders veel te bang ben dat er straks wordt geroepen dat er niks is, terwijl er wel wat is, maar OK). Maar ik zou het zelf erg fijn vinden als de bloedtest voldoende duidelijkheid gaat geven en het provoceren dus helemaa niet nodig zal blijken.... Zou een hoop gedoe schelen. Ze is hier trouwens nog helemaal niet lekker, ligt de nachten te krampen van de buikpijn en overdag zit ze gewoon aan me vastgeplakt en om het minste huilen en overstuur Iemand enig idee wat een normaal verloop van deze griep is?
Mirre is 4 weken geleden erg ziek geweest. Was geen griep maar verkoudheid + infectie aan de bovenste luchtwegen. Heeft ruim een week af en aan koortspieken gehad (dik 39) en was dan heel hangerig en huilerig. Buiten de koortspieken ging het wel behoorlijk goed. Bij een koortspiek stortte ze echt letterlijk in (viel om). Hopelijk is ze snel opgeknapt en zijn jullie er dan even vanaf! Voeden in de auto, hihi ... heb het nooit in een rijdende auto gedaan
Salapio, wat goed zeg! @all: mijn dochter wil dus geen fles, ook de Breastflow niet. Lepeltje wil ze ook niet. Ze gaat echt heel hard huilen als ze ook maar iets van siliconen bemerkt. Nu krijgt ze sowieso geen speen, dus ze kent het ook niet. Ik heb besloten nu toch maar ouderschapsverlof op te nemen, en over een maand of wat zie ik wel weer verder. Was ze nou maar een maand of 8, dan kan ze al wat yoghurt krijgen,maar dat is ze natuurlijk nog lang niet. *zucht* Ik moet morgen meteen werken van 10.00 tot 20.00, in geval van nood kan ik wel naar huis maarja, ik doe dat gewoon liever niet. Wat is nou wijsheid?
Jingels: Jee, dat is wel een probleem. Ik weet niet wat je kunt doen, ik neem aan dat ze een bekertje ook niet wil (ook heel onhandig maar je moet wat). Zuigt ze nog op je vinger? Dan kan de oppas wellicht vingervoeden? Aan zo'n spuitje weet jij vast wel te komen (apotheek toch?). Het is geen fantastische oplossing maar voor tijdelijk misschien okee? Rozemarijke: Arme Thirza, die voelt zich ook nooit eens kiplekker... Twijfelt de kinderarts dan nog aan haar koemelkallergie? Die griep, Jens had denk ik een ander virus want hij had geen buikpijn/diarree dus weet niet hoe het verloopt... Hopen dat het snel over is. Zogelukkig: Zo gaat dat hier ook altijd, drukke dag gehad, volgende dag huilen. Je leert er inderdaad mee omgaan. Toen wij dat weekend weg waren geweest (wat boven verwachting best okee ging) was hij daarna ook helemaal van slag. Zondag waren we bij een vriend van mij tot 's avonds laat (moesten iets doen voor de zaak). Jens ging daar dus echt niet slapen, hoe moe hij ook was. Alles gaat hier op rust en regelmaat. Wijken we daarvan af, is het inderdaad een drama. Jullie hebben dit dus ook gehad rond acht maanden? Vanmorgen heb ik er hier wel wat thee en een flesje ingekregen, en gisteravond ook een flesje. We hebben er nu maar tijdelijke een ritueeltje van gemaakt en dat lijkt wel te werken. Ik denk dus dat hij toen hij ging borstweigeren/bijten ook in een sprongetje zat... had ik dat geweten. Salapio: Wauw, Tobe maakt goede nachten zeg! Had jij mijn pb nog gehad? Gister ook geprobeerd aan te leggen trouwens (tja je blijft een beetje hoop houden ) maar hij ging huilen/draaien. Toen 's avonds laat nog een keer in zijn slaap, en toen beet ie. Mallerd. Klaar dus.