Borstvoeding en Trots deel 2....

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door jingels, 21 jan 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ireen

Ireen Fanatiek lid

8 sep 2008
    2.305
    1
    0
    Zo'n hekje lijkt me echt ideaal! Hier kan dat niet, omdat onze keuken in onze piepkleine huiskamer zit! Ik ben wel consequent met de keuken, als mama daar is, mag Jens er niet, maar of dat al zin heeft op deze leeftijd? Ben als de dood dat er iets overkookt ofzo als hij daar net voorbij tijgert...

Hier is papier ook echt favoriet, en dan nog de voorkeur voor boeken, liefst dure :D van papa's werk. Al vanaf 4 weken oud vind hij boeken mega-interessant. Als papa alleen aan tafel zit zit hij eigenlijk altijd te studeren en Jens blijft schreeuwen tot hij op papa's schoot ook een boekje mag kijken (aan tafel dus, zien jullie ze al zitten :D?). Ik lees al vanaf 4 maanden voor, hij vindt het geweldig!

2. raspberry

raspberry Niet meer actief

Ja, wij hebben hier gelukkig een smalle deuropening naar de keuken, dus 't was met een simpel traphekje opgelost :)

En boeken, die zijn hier ook favoriet. Gelukkig blijft ze daar nu (meestal) vanaf, zijn we heel consequent op geweest. Ze heeft wel een eigen plank in de boekenkast en die wordt volop benut enzo :) Staat vol met boekjes die allemaal even interessant zijn :D
    Maar lijkt me een leuk gezicht idd zo aan tafel :) Hier datzelfde effect met de laptop: zowel man als ik werken deels thuis, plus dat we zo onze eigen dingen ook nog wel te doen hebben achter internet, dus dat vindt ze vreselijk interessant. Hebben we destijds maar een eigen (kinder)laptopje voor d'r gekocht, (zo'n geval met van die "zoek de goede letter"-dingen erop enzo). Doorslaand succes, dat ding :)

3. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Hekje, ja, dat hebben we al voor de honden, maar je wordt doof als ie daarachter moet... gillen!!!! Dus hij is altijd in de keuken als mama daar is, vindt ie zo mooi. Ik kijk dus 3x achterom als ik met kokend water in de weer ben (was ik al gewend met de honden die ook altijd net achter je gaan liggen)! Net als met de box, wat nou box, ik wil niet in de box! Maar soms moet dat even he!

Boekie lezen vindt hij zeker mooi, maar boekie schueren is nog mooier... zucht.

1 laptop heeft hij al gesloopt, eerlijk waar! Rammen!!! Totdat m'n toetsenbord "dood" was.

Houden jullie kinders ook zo van muziek? Momenteel favoriet: K3 (was een cadeautje hoor!:D) en Snowpatrol, gaat hij dansen, zo lief!;)

4. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Fijn toch eigenlijk dat die kleintjes allemaal dezelfde rotstreken hebben he ;)! Boeken vinden ze hier gelukkig niet interessant, of tenminste niet de boeken van ons. Wel de boeken van zichzelf.

Muziek,
    Hier sinds lange tijd al geen muziek aan gehad eigenlijk :). Komt eigenlijk vooral omdat mama 'rust' om zich heen wil. Kan het helemaal niet hebben om radio aan te hebben :). Ook kinderfilmpjes worden op het moment weinig gekeken en met grote uitzondering mag Leander savond de tv aan :)! Maar normaal gesproken stond hier eigenlijk vrij veel de radio aan en dat vonden ze prima. Dansen doen ze overigens wel als ze maar een muziekje horen ;) Benthe niet (nog niet tenminste).

Zogelukkig,
    Geen idee of het werkt hoor, maar dit zijn die magneetsluitingen -> Magneetsloten
    Hmm spagettie uit de prullenbak, waarschijnlijk extra lekker? Dat schrikken van de dvd vind ik wel geweldig overigens, sorry, haha!

Jingels,
    Hoe is je eerste werkdag geweest? En vooral, hoe heeft de kleine meid het gedaan zonder mama en zonder borst? Of toch wel borst gehad uit eindelijk?

5. raspberry

Haha, ik zie ook al helemaal voor me dat ie zich helemaal het apezuur schrikt van ineens dat laatje eruit :D
    Thirza houdt ook erg van muziek, staat dan gelijk te dansen :) Het liedje van Z@ppelin is erg in trek, maar eigenlijk vindt ze alles wel mooi. En het alermooist is als papa gitaar speelt. Of als ze zelf de gitaar binnen handbereik krijgt en zelf kan tokkelen :)

Keukenhekje is hier ook vooral om 'r daar weg te houden als wij daar niet zijn, (en ik dus niet voortdurend die kant op hoef te sjouwen om te zien wat ze nu weer doet). Box werkt hier ook niet meer. Ik was stellig van voornemens om 'r tot d'r tweede daar regelmatig in te zetten, maar het is gillen en krijsen en aangezien ze goed luistert, kan ze heel erg prima gewoon in de kamer spelen. Heb hier geen taferelen met dingen die voortdurend uit elkaar getrokken worden ofzo, (alhoewel boekjes scheuren hier ook favo is, maar dat zijn dan vooral haar eigen boekjes (heb een paar oude die aan elkaar hangen van de plakband) of reclamefolders. Nou, dat veeg ik eind van de dag wel bij elkaar dan :) Voor de rest weet ze dat ze daar niet aan mag zonder mij erbij en dat doet ze dus ook bijna niet :)

6. Ireen

Ireen Fanatiek lid

8 sep 2008
    2.305
    1
    0
    Goed afgericht ;) Rozemarijke!

Jens lacht als we zingen (toegegeven, t is ook best vals), en hij klapt in zijn handjes bij het liedje (ik was toch zó trots toen hij dat voor het eerst deed :D) maar hij danst niet. Maar goed, laten we wel wezen, hij staat ook pas net uit zichzelf (toen was ik weer zó trots:D) dus misschien wil ik een pietsje te veel :D

7. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Haha, idd jullie hebben Thirza goed afgericht :p! Al moet ik zeggen dat die twee aapjes hier ook vrijwel nooit echt dingen doen die echt niet mogen.

Ireen, geduld geduld, super dat ie al staat :D! Dat dansen komt wel, met die dikke pamperkontjes in het rond is super ;)!

8. raspberry

Hanneke, thanks voor dit geweeeeeeeeeeeeeldige begin van de dag! Ik lig hier echt bijna letterlijk op de grond :D
    Dat is echt een vreselijk goed succesverhaal voor op verjaardagen man! :D :D
    Ik met m'n levendige fantasie zie het zo'n beetje voor me gebeuren :) Super...!

Nou begon de dag al wel aardig goed :) Onze dame is vannacht maar 1 keer wakker geweest, (toen deed ze het wel goed: mama moest naast 'r bedje blijven staan. Zodra ik wegliep was het brullen (op de manier van: zo ga ik niet weer slapen). Dus m'n man uit bed getrommeld en die heeft 'r weer in slaap gebracht. Hij mag dus wel weglopen als ze zo in bed ligt te soesen. Nouja, prima, dan doen we het zo...
    Daarna geslapen tot 6 uur, toen werd ze wakker van een smerige diarree-luier. 't Is dus nog niet helemaal lekker met de dame, maar dat merkte ik gisteravond aan m'n eigen darmen ook nog wel. Uur na het eten echt vreselijke krampen, wist niet waar ik het zoeken moest! My, wat een rotgriep zeg!

Maar goed, ze is nu bij de gastouder en ik ga zo naar een creatieve beurs en vanmiddag ws op ziekenbezoek bij een kennisje die in het ziekenhuis ligt. Dus even een aanrommeldagje om zelf nog even extra bij te tanken :)

9. Salapio

Salapio VIP lid

15 jan 2007
    13.917
    0
    0
    Zuid-Holland
    Hihi mooi verhaal Hanneke :D

Fijn zo'n nacht Rozemarijke!

Portomonee: Mirre heeft dr eigen portomonee met zelfgemaakt geld :D ... en ook een eigen pasjesgeval met allemaal oude pasjes. De leukste zijn de pasjes waar een foto van papa of mama op staat. Dus idd een aanrader. Mn vader kwam al weer een hele tijd geleden met een eigen *echte* sleutelbos aan: oude sleutels ed. Was ook een groot succes!

Heb wel bijgelezen, maar even geen puf om te reageren. Al weer een druk ochtendje achter de rug: Tobe wilde om half 6 drinken, maar eenmaal aan de tiet toch maar niet ... samen een beetje liggen doezelen tot half 7. Tobe weer in bed, ik onder de douche. Mirre uit bed + aankleden (Jan smeerde ondertussen brood, zette koffie en perste sinaasappeltjes :D). Ontbijten. Tandenpoetsen. Tobe inpakken, Mirre inpakken en op de bakfiets naar peuterspeelzaal. Eenmaal terug thuis, Tobe wassen, omkleden, voeden. Hij had natuurlijk behoorlijke trek, dus ik heb m voor de gein even voor en na de voeding gewogen. Hij wilde maar 1 tiet dus ik vreesde al voor een teleurstelling ... nou nee hoor: 140 ml uit 1 tiet!!! Joehoe! Dronk later nog een paar slokjes uit nummer 2.

Eten voor vanavond klaargemaakt (bijna, moet de prut nog in de enchilladas doen en kwakkiemole maken). Nu ein-de-lijk zelf wat gegeten. En mag over een ruim half uur weer naar de speelzaal, dit keer met de zelfgebakken koekjes met glazuur *uit n pakkie* en muisjes: Mirre mag uitdelen.

Mirre zat trouwens vanochtend in de bakfiets voor Tobe te zingen: je bent een lieve schat ... weet je dat? (zing ik wel eens voor haar) ... zo lief!

10. jingels

jingels VIP lid

8 jul 2006
    7.742
    1
    0
    @hanneke: *proest* ik had dat gezicht van je vader willen zien, eerlijk waar! Ge-wel-dig verhaal.

Ging gisteren niet zo goed, ze wilde geen fles tot 19.00 ´s avonds. Toen bood mijn man een fles aan tijdens het eten met mijn ouders, en die dronk ze, na licht aandringen, in 1x leeg.
    Toen ik thuis kwam om 20.15 lag ze op bed.
    Haar om 20.45 uit bed geplukt ,wat was ze blij om me te zien ( niet gek nee, ik weet het). Toen heeft ze een half uurtje gedronken, en weer op bed gelegd.
    Ik dacht, die komt de hele nacht bijtanken..nee hoor, mevrouw meldde haarzelf om 05.15 en om 07.30 gewone tijd.
    Wat een bikkel he *trotse mama*. Vandaag doet ze ook alles weer precies zoals altijd, dus ja....
    Ik hoop dat ze nu beter uit de fles gaat drinken op de dagen dat ik werk.

11. raspberry

Klinkt een beetje alsof de eerste hobbel met de fles genomen is iig :) Hopen dat dat vanaf nu alleen maar beter wordt dan!

12. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Haha, hier toch ook een hoop dus die het maar al te grappig vinden :p! Ik moet zeggen dat ik er de lol wel steeds meer van in ga zien, maar tjonge ook wel echt voor lul zeg! Ben ook benieuwd wat die 'kassameisjes' voortaan over mijn vader denken :p! *De man die condooms per post verstuurd* :D!

Jingels,
    Wat een gekke meid zeg! Eigenlijk de hele dag niet gedronken dan. En dan zelfs eigenlijk de hele nacht doorgeslapen, tjonge! Nouja maar hopen dat het zo blijft gaan, maar dat ze wel iets meer uit de fles gaat drinken ;)!

Rozemarijke,
    Jullie dus een redelijk goede nacht gehad als ik dat zeggen mag. Wel vervelend dat ze dus nog wel last heeft van haar darmen. NOuja te hopen dat het snel over gaat!

Salapio,
    Ja een sleutelbos hebben ze hier ook idd, das ook een erg goede! Ahhh wat super lief van Mirre zeg dat ze zo lief aan het zingen was voor haar broertje! En 140cc uit een borst, wauw, gaat super zeg :D! Ga zo door ;)!

Liefs, Hanneke!

13. Ireen

Ireen Fanatiek lid

8 sep 2008
    2.305
    1
    0
    Hanneke: Pfffff wat een verhaal! Hilarisch! De kassameisjes zullen vast denken dat je vader ergens een minnares heeft en al een paar keer de condooms vergeten had mee te nemen... 8)8) Anyway, ik lag ook in een deuk :D
    Je zult deze vraag wel vaker gekregen hebben hoor, maar: Een vriendin van mij is zwanger van twee jongetjes (24 weken) en ik maak een kraampakket met cadeautjes en kraamtips. Gelukkig en geweldig gaat ze proberen borstvoeding te geven. Nu vroeg ik me af of je leuke borstvoedingstips hebt, of eigenlijk zowiezo tips hoe om te gaan met twee, terwijl ik er aan één toch echt mijn handen vol had:( ;)? En wat is nou het meest praktische babygadget bij een tweeling, waar heb je het meest aan gehad? Als je niet wilt snap ik dat hoor, maar vragen kan altijd toch...?

Salapio: Pfff ik word al moe als ik je verhaal lees. Snap zowiezo niet hoe ik het allemaal zou moeten doen met twee kindjes :) maar daar schijn je in te groeien.

Wow Jingels: Knap van Mirre! Die slaapt bijna beter dan Jens :(:D!

Hier gaat het weer goed. Hapjes en melkjes gaan er allemaal weer lekker in en ventje is weer zijn vrolijke zelf.
    Zeg, een vraagje over voeding weer (ik word er maar niet wijs uit) ik hoor iedereen altijd maar over tussendoortjes, wanneer geven jullie die dan? Ik heb daar helemaal geen tijd voor! Wij zitten op drie maaltijden per dag, fruit krijgt hij bij de middagmaaltijd en 's middags vaak nog een beetje fruit/volkoren soepstengeltje/rijstwafeltje met een beetje mamamelk... En dan 's avonds nog een late voeding. Moeten die tussendoortjes of is het zo ook wel okee? Ik dacht misschien 's morgens na het ontbijt fruit te geven maar hij zit dan nog vol van zijn boterhammetje en melk...

Groetjes!

14. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Ireen,
    Ik vind het een lastige. Kwa spullen zijn wij eigenlijk meer van doe maar normaal dan doe je al gek genoeg ;)! Ik bedoel, wij hebben geen wipstoeltjes, wij hebben geen schommelstoeltjes, wij hebben geen ligzakken, etc ;).

En moet ook zeggen dat ik kwa spullen nooit iets bijzonders nodig heb gehad, wat ik bij een 'eenling' Benthe dus ;) niet nodig heb gehad.

Ik zou in ieder geval niet van alles van speelgoed 2 stuks kopen ;). Maar bijv een knuffeltje voor beide vind ik dan weer wel schattig als ze beide dezelfde hebben (of misschien de een bijv fel groen en de ander oranje oid, snap je?).

Deze site (NIEUW | detweelingwinkel.nl | hip en handig) kreeg ik laatst van iemand, en vind dat ze daar wel leuke dingetjes hebben. Gewoon leuk voor als cadeautje in de kraammand zegmaar, alleen dan net even een iets specialer tintje naar het 'tweeling' gebeuren toe ;)!

Kwa borstvoeding, tja bij ons is er echt heel veel gewoon fout gegaan, en denk dat wij daar zelf ook soort van schuldig in zijn geweest, omdat wij ons niet voldoende (lees helemaal niet) hadden voorbereid en we ons heel onzeker hebben laten maken door het consultatiebureau. Maar bijv tegelijk laten drinken, heb ik nooit gedaan (1x en beviel me totaal niet). Verder gewoon beide kindjes op hun eigen verzoek voeden is het belangrijkst. Hoewel wij na verloop van tijd, de eerste die kwam op kindjes verzoek te doen, en dan de tweede er op oudersverzoek achteraan te doen. Dit omdat ik dan geen lopend buffet was. Dus kwam Malou voor een voeding, dronk zij en dan erna kreeg Ruben ongevraagd ook de borst aangeboden. En dan de volgende voeding kwam Ruben (logischer wijs) als eerste (omdat hij natuurlijk minder trek had de vorige keer) en die kon dan dus drinken, en wanneer hij klaar was werd Malou ongevraagd de borst aangeboden. Dit is hoe wij het gedaan hebben. Hoe een ander het doet en hoe die het wil doen, is erg persoonlijk natuurlijk en ligt ook erg aan de kindjes.

En tja mochten de kindjes te vroeg komen, niet goed zelf kunnen drinken, dan absoluut goed/vaak kolven. En een goede lactatiekundige inschakelen, zeker ook om dat drinken aan de borst te gaan leren en te oefenen dus.

Maar vooruit, onmisbare dingen kan ik eigenlijk niet bedenken! (op die site overigens maar niet kijken naar dat vage 'kijk mama zonder handen en zonder contact met de ouders toch mijn fles leeg systeem'......)

Fijn dat jullie mannetje weer lekker opgeknapt is meid! Soepstengeltje/rijstwafeltje, dat zijn mi gewoon tussendoortjes, en moeten niet hoor ;)! Wij geven de oudste rond 15.00/16.00 een tussendoortje uitlopend in de vorm van een bakje yoghurt of fruit, tot chipjes ;)!

Ps, dochtertje van Jingels heet geen Mirre, maar M i n k e ;)!

Liefs, Hanneke!

15. Ireen

Ireen Fanatiek lid

8 sep 2008
    2.305
    1
    0
    Oh! das ook dom van mij! :):):) Eigenlijk wist ik dat wel, maar ja je haalt wel eens wat door elkaar :). Sorry Jingels! ben ook zo slecht in namen.

Bedankt voor je moeite Hanneke! Ga ik toch iets van neerzetten, lijkt me leuk voor haar (niet zozeer als: zo moet je het doen, maar gewoon dat iemand de moeite heeft genomen). Leuke link ook. Gut, hield je nog tijd over om te plassen/eten/drinken enzo met twee van die lekkere kleine happertjes?

16. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Weet niet hoeveel haast je ermee hebt zegmaar. Maar je kan evt ook even inbreken (of ik wil het ook wel even vragen binnenkort) in het tweeling topic ;) voor die babygadgets ;)!

Op borstvoeding.com staat ook het een en ander over tweelingvoeden volgens mij, maar kan nu alleen even dit vinden (bedtijd dan krijg je dat) er moeten ook de houdingen ergens uigelegd zijn die je kan aannemen met 2 kindjes tegelijk voeden -> Borstvoeding.com: kenniscentrum voor borstvoeding

Verder is dit misschien 'leuk' om erbij te doen? Volgens mij een soort info boekje ;)! Vereniging Borstvoeding Natuurlijk

En namen kan gebeuren hoor, heb daar ook last van ;)! Haha!

17. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Wow Jingels, hoe oud is Minke nou? Kan ze dan al bijna 12 uur zonder drinken of zie ik dat verkeerd? Hoe was je eerste werkdag verder, viel het mee of tegen?

Nou Ireen; mijn zoontje eet dus al sinds maandagavond geen ene hap avondeten, terwijl het vorige week echt bunkeren was! Hij wil ook perse voor het slapen gaan de borst, anders is het brullen geblazen, al was het nog maar een paar uur geleden dat hij gehad had. Hij zit in de terug-naar-mama-sprong. Uber-schattig hoor, maar zeer vermoeiend! Als ik uit het zicht ben is het ook bleren.
    Tussendoortjes doe ik niet aan; een rijstwafel kan hij krijgen en eventueel wat water of thee, maar dus niks kalorierijks. Tenzij je de bv een tussendoortje noemt.
    Hij eet 's ochtends als ontbijt 1 stuk fruit + borst, lunch 1 tot 1,5 boterham + 1 stuk fruit + borst en avondeten zonder vlees + toetjesborst.

18. Ireen

Ireen Fanatiek lid

8 sep 2008
    2.305
    1
    0
    Bedankt Hanneke!

Zogelukkig: O jij hebt dus ook geen zes vaste eetmomenten overdag, vond het ook zo veel! Ik zit al met al best lang aan tafel met Jens, 's morgens al snel drie kwartier (lekker ontbijten en de dag rustig beginnen), dan nog een flesje en dan om een uur of 12 fruit met brood, dat duurt al snel een uur bij elkaar, dan weer een flesje, eind van de middag soms (vaak ook niet) dus een 'tussendoortje' id vorm van rijstwafel of soepstengel, wat fruit en een beetje melk, en dan de avondmaaltijd met borst na, en de laatste voeding. Ik zou echt niet weten waar ik een extra eetmoment in moest lassen... zo'n baby moet immers ook slapen en spelen ;):D!

Ik vroeg het omdat ik commentaar kreeg erop dat we hier eigenlijk maar drie echte eetmomenten hebben en daar wordt ik natuurlijk weer onzeker van!

Manlief heeft net diesel getankt in onze benzineauto :x...

19. Salapio

Salapio VIP lid

15 jan 2007
    13.917
    0
    0
    Zuid-Holland
    Fijn dat M inke uiteindelijk wel uit de fles heeft gedronken :D. Hopelijk volgende werkdag wat eerder!

Tussendoortjes, hoeft niet, mag wel. Mirre krijgt nu eigenlijk zelden een tussendoortje. Meestal wil ze liever een boterham. Of idd fruit. Of rond 16/17 een bakje met paprika, wortel en kaas of nootjes.

20. jingels

jingels VIP lid

8 jul 2006
    7.742
    1
    0
    @zogelukkig: vanaf dat ze 5 weken is, slaapt ze ´s avonds van 21-07.30 zonder wakker te worden.
    Vraag me niet hoe het kan, ik werd natuurlijk wel gewoon wakker ( interne klok he).
    Ik moet zeggen, de borsten waren hier snel gewend. Met een week of 8 geen lekkage meer bij het wakker worden en ook geen stuwing. Ik heb meer dan genoeg melk, aangezien ik om 23.00 ´s avonds zo´n 150 ml kolf.

Overdag zolang zonder drinken is natuurlijk niet goed,maarja mevrouw blieft gewoon geen siliconen ( ergens vind ik het prachtig, ze laat zich niet foppen).
    Vandaag bij schoonmoeder ook niet willen drinken, dan komt ze thuis en dan is het aanvallen, 3 kwartier gedronken.

Eerst werkdag was meteen een lange van 10-20.00 uur, ben lekker vroeg gaan slapen.

@ireen: maakt niet uit hoor, kan de verwarring wel voorstellen.

Deel Deze Pagina