Ah, jullie zijn lief! Doet goed hoor! @Ireen: S&JC "mag" ik niet naar toe, omdat ik nog niet "uitbehandeld" ben, dwz: er liggen nog opties open op de pijnpoli wat betreft injecties met cortico's maar die wil ik niet en ik wil ook niet terug naar heftige dagelijkse medicatie. Wil je voor het S&JC in aanmerking komen, moet je alles gedaan hebben, dus ook troep in je lijf en dat wil ik niet! Had hier een boekje geleend van de bekkenfysio van Cecile Rost. Punt is: ik weet heel goed hoe je moet bukken, tillen etc, maar daarmee gaat de pijn nog niet weg. Ik kan een hoop doen om de situatie niet te doen verslechteren, maar verbetering zit er niet echt in. Gisteren en vandaag veel gehuild en gepraat met mijn man: die vindt het heel moeilijk om te zien dat ik nog zoveel pijn heb en dat ik nog lang niet op mijn "oude" niveau ben van voor de zwangerschap (al was die ook niet rooskleurig). Mijn belasting is momenteel heel laag en voor zo'n doener als ik is dat heel frustrerend. Dat doet hem pijn, niet het feit dat ik soms niet heb kunnen zuigen of wat dan ook, dat interesseert hem geen biet. Eigenlijk heb ik de nare bevalling en de ellendige tijd daarvoor met de BI helemaal niet verwerkt. Toen ik laatst weer in het ziekenhuis lag, kwam het allemaal los. Het besef dat we bijna een jaar verder zijn, komt nu ook: mijn fantastische kind kan bijna lopen en mama is ergens blijven hangen. Snappen jullie wat ik bedoel? Tsja, kleine uk naar het kdv, daar heb ik moeite mee.... Mijn man zegt dat ik morgen 3 kdv's moet uitzoeken en moet gaan bellen hoe en wat. Hier in de buurt slechts gastouders zonder diploma, ik snap dat allemaal niet zo, maar minimaal zelf kinderen hebben en een EHBO-diploma vind ik een minimale vereiste. @SLC: Gefeliciteerd met 1 jaar!!! Hier is het ook bijna zover! @Rozemarijke: eindelijk los lopen, mooi zeg! @Hanneke: wat heb je met je darmen als ik vragen mag? Krijg je een coloscopie? Als je daarover wat wilt weten, roep je maar; hier zit helaas een expert. Oh ja; stoppen doen we voorlopig niet. Ook al is het nu 's nachts even zwaar, omdat ventje niet avondeet en dus vaak komt en veel huilt enzo, maar wij denken dat dat een fase is. Ik pieker er niet over om een fles te gaan maken midden in de nacht en laten huilen kan ik niet. We gaan wat borstvoeding betreft dus lekker verder!
Zogelukkig: Tja, ik snap je wel hoor. Spine&Joint: Hoe kom je aan die info? Volgens mijn man (je bent het onderwerp van gesprek vandaag hier ) is dat niet geheel waar. Weet hij niet precies, hij zoekt het nog even uit. Ik weet dat een meisje van mijn zwangerschapsyoga ook daar loopt, en die heeft echt geen corticosteroïden gehad. Zou toch ook van de zotte zijn, want fysio's staan over het algemeen nogal afkeurend tegenover die rotzooi. Cecile: Zij doet wel meer dan omgaan met klachten, ik geloof dat ze ook een revalidatieprogramma heeft. (iig heeft ze connecties met het Spine&Joint en 'kan' zij misschien iets...). Ze is trouwens wel aardig . Buiten dat je zelf toch iets zal moeten met je dagelijkse belasting, is het ook een kwestie van op de juiste plek op de juiste tijd zijn en de goede connecties hebben. Ik snap je wel wat betreft KDV hoor, ik zou het zelf ook niet echt willen. Jens gaat vanaf april, als wij de praktijk openen, wel 1 of 2 keer per week 3 uur naar de opvang, maar ik zit in hetzelfde gebouw en kan hem horen huilen als er wat is. Verder gaat hij hier 1x per week naar oma, en dat scheelt ook. Vind het eerlijk gezegd ook best wel pittig dag in dag uit de zorg voor zo'n klein 'monstertje'. Hij eet nog steeds geen avondeten dus? En omdraaien, s middags avondeten en 's avonds brood? Oja en groot gelijk dat je niet stopt, zou ik ook niet doen
Zogelukkig, Idd groot gelijk dat je voorlopig niet stopt. Als er echte redenen voor zijn is het wat anders natuurlijk, maar anders zou ik het ook niet doen. Verder hoop ik dat er toch snel iets veranderd aan je klachten zegmaar. Ik heb zelf weleens gehoord van een alternatieve therapeut dat hij die dingen kan verhelpen, maarja of dat iets voor je is? Geen idee, is in het midden van het land in ieder geval, mocht je intresse hebben (wat ik eigenlijk niet denk maar vooruit niet vragen is ook niet netjes he). Avond eten ruilen met broodmaaltijd was trouwens ook iets wat ik me bedacht. Misschien iets om te proberen? Of wil ie gewoon helemaal niks savonds? En je hebt het idd goed, moet voor een coloscopie. Maar de rest doe ik even via pb als je het niet erg vind. Vind het namelijk een beetje (sorry, anderen hier, schaam me niet voor jullie ofzo, maar het is en blijft toch een forum dat werkelijk iedereen kan lezen, hoewel het niks is om je voor te schamen, maar toch) om het hier allemaal neer te zetten. Liefs!
Hanneke: Snap ik wel hoor! Succes in je keuze...! Kan iemand mij komen lekschieten? Vannacht was Jens 2x schreeuwend wakker van de honger, en tussendoor nog een aantal maal voor een speentje (ogen op half elf jongens). Dus ik toch een beetje proberen wat meer eten te geven vandaag . Heeft ie de hele dag best aardig gegeten (1x boterham, 1x peer, beetje pap, halve banaan en zijn flesjes), nou vanavond at hij énorm veel. Iets van 100 gram broccoli en toch zeker een halve volwassenportie volkorenpasta. Daarna nog 150 ml melk, dat was om 19:00. Ik verbaaste me gewoon dat zijn pyjama nog paste. Wordt ie net om 21:00! wakker. Ik dacht hij kan gewoon geen honger hebben, dus getroost, liedje gezongen, ritueeltje en weer in bed. Ging niet slapen en was duidelijk verdrietig tot hij en flesje kreeg, dus toch honger . Soms sta ik zo voor een raadsel, hoe zit dit nou? Hebben ze bij acht maanden ook regeldagen, ook al krijgen ze redelijk vaste hoeveelheden via de fles? Echt, ik kan er geen touw aan vastknopen. Zie ook niet in hoe hij overdag meer moet eten, heb geen zin om te gaan proppen. En ondertussen kolf ik nog maar 600 ml en ik krijg het maar niet omhoog (echt, die kolf, het is mijn grootste vriend want mijn enige mogelijkheid maar af en toe háát ik dat ding!). zo dat moest ik even kwijt voor de nacht! Trusten!
Zo Gelukkig, ik ken mensen die naar S&JC gegaan zijn voordat ze uitbehandeld waren, waardoor men daar meer voor ze kon betekenen. Ik zou echt even doorvragen. Ik heb trouwens al jarenlang heel veel aan mijn Mensendieckoefeningen die ik ooit kreeg nadat ik echt geen stap meer buiten de deur kon doen.
@Ireen: zit ie niet gewoon in een groeispurt? Hier ook weer eentje geloof ik. Nachten weer onrustiger... alsof ze denkt: nu kan ik overal zelf naartoe lopen, maar nog niet alles van de plankjes pakken, laat ik nog maar ff wat groter groeien Maar hier in een groeispurt eet ze altijd enorm, (voor haar doen dan). Zijn de enige momenten dat eten hier gewoon lekker gaat, LOL Dat ze maar heeeeeeel groot mag worden dus, hihi
Thirza aan de wandel! Veel plezier Knuffie voor Zogelukkig, Hanneke en ook Ireen (luciferhoutjes nodig?) ... 8 maanden, ik denk idd een groeispurtje/mentaal sprongetje (of hoe je het ook noemen wil ). Hier gaat alles zn gangetje. Tobe drinkt overdag best veel/vaak, regelmatig om de 2u ... nou ja ... prima hoor (soms wel een beetje lullig voor Mirre, die 'moet' dan steeds mee en is soms wel een beetje saai: hoewel ik wel leuk voorlees of liedjes met haar ga zingen hoor ). De nachte ngaan erg goed: net voor ons avondeten drinkt Tobe (en slaapt dus als wij eten!), rond 22/23, rond 3u en dan wordt ie meestal tegen 6/7u wakker en dan is hij erg onrustig. Meestal ligt ie dan lekker op mn borst.
@Hanneke: @Ireen en Dirksmama: over vergoeding en verwijzing S&JC: http://www.spineandjoint.nl/index.php?option=com_content&view=article&id=51:vergoeding&catid=35atienten&Itemid=&lang=nl 't Gaat om punt 3. Omdat ik niet het pijnpoli-traject in wil, wil mijn orthopeed mij niet doorverwijzen; ik ben niet uitbehandeld. Hij vindt dus dat er nog opties open liggen in het reguliere circuit. Mijn huisarts heeft het geprobeerd met een uitgebreid verslag van mijn fysio met een afwijzing retour. Omdat ik niet terug wil naar dagelijks heftige medicatie en om de zoveel maanden een spuit in m'n SI-gewricht, is dat mijn lot. Heb denk ik bijna alle soorten therapie gehad: fysio, manueel therapeut, mensendieck, haptonoom, acupuncturist, yoga etc. Heb zelfs in een revalidatie-programma gezeten, dat lichamelijk niks heeft gedaan, maar wel mentaal: ik kan nu in 99% van de gevallen omgaan met de pijn. Maar als je erg moe bent en alles bij elkaar komt (langzaam herstel operatie, sprongetje zoon), breek je gewoon even. Gisteren zat ik echt stuk. Gelukkig wou ventje na 6 dagen WEL eten (ik kan er dus ook geen touw aan vast knopen!): hij at een heel bord volkorenpenne met kikkererwten en tomaat en wortel. Daarna nog de borst en toen ben ik er ook zelf ingegaan. Word ik pas om 7.30 wakker (moest wel 1x eruit om te plassen) en m'n ventje ook: is dat even lekker! Borsten wel op springen; 11 uur, dat zijn ze helemaal niet gewend! Dat was dus voor het eerst weer sinds vorig jaar januari dat ik bijna klokje rond heb geslapen! Hij was vanochtend ook echt lief met zijn blokken aan het spelen in de box. Vorige week liep hij heel de tijd te jengelen. Hopelijk blijft het even zo, dan kan mama even bijtanken en dan komt het wel weer goed! @Rozemarijke: lekker zeg dat het zo goed gaat! Vergeet geen leuke filmpjes te maken he van die eerste stapjes! Ik zat gisteren in de aanslag omdat hij al zo goed kan lopen langs de bank en de salontafel, blijft meneer heerlijk op z'n kont zitten. Totdat de batterij leeg is. Leg ik de camera weg en gaat meneer lopen langs de salontafel, nou ja! @Salapio: hij groeit er vast goed van!
Zogelukkig, wat een zalige nacht! *** Vergeet helemaal twee mijlpalen te melden: 1. Tobe lachte afgelopen woensdag voor het eerst naar papa ... (ja ja naar zn vader, net als zn zus ... moeder maar de melkkoe uithangen en komt nu al op de tweede plek ) ... een dag later was ik aan de beurt. 2. Ik pas mn oude spijkerbroeken weer aan *joehoe* ... zitten wel iets aan de strakke kant, maar ze zitten wel lekker dus ik = blij (moet wel nog ruim 5 kilo af hoor ... ik heb mezelf 5 maanden gegeven )
Zogelukkig, Wauw, wat een nacht! Fijn dat je zelf ook lekker hebt kunnen slapen! Maar je borsten zullen wel op ploffen hebben gestaan idd. Verder nogmaals sorry maar kan je geen tips geven over die therapeuten allemaal ! Heel veel succes, sterkte en een knuffel! Ireen, Idd misschien toch iets als Rozemarijke al aan geeft? Misschien gewoon een aantal keer net even wat meer (mama en buikjes) honger dan eerder? Nouja hoop dat je toch een beetje hebt kunnen slapen. Salapio, Klinkt goed ! Hij maakt ook heel goede nachten zeg! Super! Maar daardoor misschien overdag wel wat meer tankbeurten nodig, wel een beetje sneu voor Mirre, maar tis niet anders, komt allemaal goed ! En geef jezelf de tijd hoor, het is al super dat je broek alweer past. En ook jij dankje! Hier zijn we vandaag begonnen met Benthe laten verhongeren heb ik het idee ! Heeft vanmorgen om 06.15 aan de borst gelegen, heeft om rond 10.00 heel goed fruit gegeten vind ik, krijgt zometeen over een kwartiertje ofzo (even papa aankijken ) een boterham samen met de andere hier en het zal dus rond 12.30 worden dat ze pas weer borst krijgt. Dan gaat ze neem ik aan zoals altijd slapen en word ergens rond 15.00 weer wakker, dan krijgt ze wel weer gewoon de borst. En verder zullen we het wel eens zien ! Maar vooruit, ze doet het prima nu, helemaal niet dat ik denk van ja ze heeft wel honger/dorst. Beker water hoeft ze ook niet dus dan heb je geen dorst (ze heeft het maar slecht hier hoor )! Liefs, Hanneke!
@Zogelukkig: wat een heerlijke nacht! Daar was je wl ff aan toe dan he? Hier inmiddels de ervaring dat wanneer ik echt van m'n benen val, Thirza het ineens een nachtje goed gaat doen... Enneh, we zijn druk aan het filmen idd lang leve de huidige generatie mobiele telefoons @Salapio: hier altijd de natusan compressen gebruikt. Bij erg strakke kleding tekende dat af en toe wel wat, maar lekken deden ze iig niet, (ja, of ik moet ze echt een hele ochtend in houden zonder verschonen). Voordeel van deze vond ik het dunne plastic laagje waardoor het dus niet door je kleding heen lekte @Hanneke: klinkt goed hoor! Ze is natuurlijk inmiddels al bijna 1, dus dit zou ze echt zat moeten kunnen zo En dat blijkt maar dan, als ik je verhaal hoor! Hier is Thirza echt aan het bunkeren. Vanochtend om half7 borst, 9 uur pap, half 10 borst, half 12 pap, 12 uur borst en toen om kwart voor 2 nog een beetje. Toen viel ze al drinkend in slaap en heb ik d'r (eindelijk ) in bedje kunnen leggen, (ze was om half 6 wakker vanochtend). Had om half 1 een poging gedaan, maar toen was het keihard brullen en dacht ik: weet je, zolang je nog wel leuk speelt, ga je nog maar ff je gang Inmiddels ligt ze dus vanaf kwart voor 2 te slapen... Geeft mij mooi ff de gelegenheid om van alles te doen aan m'n laatste project: een star wars taart voor een kennisje uit de kerk, (zij en haar zoon zijn jarig, zoonlief is 9 geworden). Ga een R2D2 in 3D maken Heb nu alle onderdelen in cake klaar... (dat zijn er 4: 2 ronde taarten, 1 boltaart en een cake om de armen/benen van te kunnen maken... Ik krijg er echt helemaal energie van, van zo'n project Helemaal gaaf, kan m'n ei er helemaal in kwijt En heerlijk dat Thirza dan even meewerkt door zo lekker te gaan slapen (en koken hoef ik ook al niet, want er staat nog een restje ovenschotel in de koelkast )
Wat zijn sommige mensen op dit forum toch %%^&*())(* !!!:x Ik heb goed geslapen en was dus een keertje scherp en heb desbetreffende tante dus een keer van repliek gediend Fatsoenlijk dat wel. Nu zal ze de beerput wel opentrekken, doet ze altijd namelijk. Dat mens is zo murw en vindt vooral zichzelf fantastisch. Reageer al maanden niet op haar ongenuanceerde en niet op waarheden berustte uitspraken, maar de koek is een keer op! Helaas hebben sommige mensen het nodig om zelf interessant gevonden te worden door een ander af te branden. Komt vaak voor bij mensen met een laag zelfbeeld. Bah-bah-bah!
Huh? Ik mis blijkbaar iets totaal? Welk topic... ?!? Maar herkenbaar hoor, op sommige mensen reageer ik liever niet meer... Ze weten het dan toch altijd beter en dan denk ik: joh, zoek je het toch lekker uit? Ik zit hier vooral om antwoorden te vinden als ik zelf even iets niet weet enzo, en om anderen te helpen met mijn ervaringen, maar idd, er zijn er tussen die vooral willen showen hoe goed ze wel niet zijn Onze kleine dame slaapt nog steeds trouwens!!! Ga d'r nu maar eens wakker maken, want anders slaapt ze vanavond nooit weer....
Rozemarijke, Thirza lekker aan het eten vandaag dus! En gelijk heb je dat je haar nog lekker even hebt laten spelen. In bed leggen terwijl ze nog absoluut geen zin hebben om te slapen heeft natuurlijk helemaal geen zin! Zogelukkig, Haha, heb eens even ingelogd om te gaan kijken waar je het over had, was wel benieuwd! Vind dat je helemaal gelijk hebt! Maar vooruit, verder echt geen zin in dat gemekker daar! Van de week ook zoiets grappigs, in de titel staat dat het kind verlatingsangst heeft, hoe kom ik er met mn gekke hoofd nou toch bij dat dat kind in bed ligt te janken om geborgenheid en veiligheid en warmte van mama/papa. Ja das maar al te gek he dat je daarvan uitgaat als er duidelijk staat dat het kind verlagingsangst heeft... Achja sommige zijn nu eenmaal niet slimmer en laten hun kind liever in hun sop gaar koken! Mocht je trouwens nog tips hebben wat betrefd die pb, das altijd welkom he ! Owja dankje voor de berichtjes over het verhongeren. Ze heeft uiteindelijk tot 16.00 geslapen, toen gedronken en nu zal ze moeten wachten tot na het avond eten, misschien zelfs dan maar een kort slokje (als ze het daarmee eens is) en dan rond 19.30 een echte voeding om om 23.30 de laatste in de avond te doen. Dan heeft ze dus om 06.15/12.30/16.00/19.30/23.30/03.00 een voeding en om 18.30 een bv toetje, dus 6.5 voeding. Best netjes denk ik zo ! Liefs, Hanneke!
Rozemarijke, Fruithap?? TIP! ofzoiets heet het topic ! Ik kon het ook niet vinden, dus heb even bij zogelukkigs laatste berichten gekeken !
en nog een owja voor Salapio (tjonge waar is mijn geheugen toch), hier geen ervaring met de lillypadz, heb er wel heel uiteenlopende verhalen over gehoord, van helemaal super tot rommeldingen !
Ow en laat ik er eens gewoon een Hanneke schiet weer wat te binnen en plaatst gewoon nog een bericht topic van maken ! Rozemarijke, succes met de taartenbestelling! Ben wel benieuwd naar je taartjes hoor ! Spiek ook altijd in het taartdozen? topic, voor plaatjes van mooie taarten !
Anders ik wel, hihi. Maar 't is echt megaleuk om van iets wat eigenlijk geen taart kan zijn, een taart te maken... En om straks een jongenssnoet helemaal op te zien lichten (dat laatste is wel helemaal geweldig... heb laatst ook al het dochtertje van een vriendin voor eeuwig aan mij verknocht gemaakt door een prinsessentaart voor haar te maken (taart met barbie erin, taart is dan in de vorm van de rok). Ga dat topic eens zoeken,