Het afbouwen gaat eigenlijk wel goed. Ik zit nu op 2 voedingen, rond 8.00 als ze wakker word en om 10.00 's morgens, na het fruit. En natuurlijk in de nacht als ze komt, maar meestal hoeft ze dan eigenlijk niet, maar is het meer voor de troost. Gewoon eten gaat niet echt geweldig, de flessen gaan er wel goed in. Ze is nu ook ziek, gisteren ging het een stuk beter, maar vandaag is het weer bagger. Maandag toch maar even naar de huisarts. Jitte eet gewoon fruit ook beter dan uit een potje, trouwens. Stukjes peer doen het altijd goed hier en een geprakte banaan is helemaal feest. Een stuk banaan duurt een eeuwigheid, dat is niet zo handig met Jelle die het zowat uit haar handen rooft nadat hij zijn eigen banaan op heeft. Sap vind ze ook maar raar, maar dat geef ik ook uit een beker dus dat is al helemaal vreemd. Een gewoon rietje vind ze helemaal niks, veel te scherp, dus ik ga van de week even een rietjesbeker kopen, kijken wat ze daarmee doet. Hapt jouw dochter wel goed van een lepel? Jitte hapt niet goed maar sabbelt/zuigt het er vanaf. Ze doet gewoon haar mond niet open, of ze doet hem wel open maar te snel weer dicht. Weet iemand of dat normaal is voor deze leeftijd? Op het kdv zien ze er niks vreemds aan, maar ja, in hun oordeel heb ik in deze niet zo heel veel vertrouwen... Over 3 weken moet ik weer naar het Cb, dus dan vraag ik het daar nog eens na, maar voor nu vraag ik me af of ik niet eerder aan de bel moet trekken.
Owja Bluesky, Jou vergat ik! Beterschap voor de kleine! En wat *$)@! van die melk die omgevallen is. En tja vergeten, dat kan dus ook al gebeuren. Fijn dat het dagje sauna heerlijk was en voor herhaling vatbaar ! Als een van de enige moet ik zeggen dat het voor mij wel een straf zou zijn om erheen te gaan ! Haha!
Ja, ik baalde echt van die melk, aangezien ik niet zo geweldig goed kan kolven, ik kolf echt maar 60cc per keer maximaal. Maar deze keer kon ik niemand anders de schuld geven dan mezelf, ik had het deksel er niet goed opgedaan... Grrr! *geeft zichzelf een schop onder haar kont*
Verdorie, ook nog eens helemaal niemand die je de schuld kon geven. Grrrr ! Tja het is gewoon heel vervelend, maar vooruit, hoe vervelend ook het kan gebeuren. Maar zou er ook echt heel erg van balen hoor! Daar gaat je zuur verdiende melk! Succes met afbouwen he meid trouwens! En gewoon rustig op jullie tempo doen!
ze hapt hier goed van een lepel. Avond eten gaat goed en toetje. Ik weet niet hoe dit bij andere is? Vervang jij voedingen voor kv? Hoe zit t er bij jou uit? 7 bv 9 koekje en slokjes sap 11.30 1/2 boterham en beleg. Bv 15.00 fruit en sap staat verder nog klaar. 17.30 avondeten + toetje 19.00 bv Hier zit ik weer te hannessen met het sap dus. Als ze zo slecht fruit eet dan krijgt ze te snel honger. Dus sap moet helpen en om me kind vol te stopppen met koek wil ik ook niet. Ja peer gaat hier ook goed. Gekookte appel ook. Banaan mag niet veel maar gaat ook redelijk. Ze weigert sinasappel. ik koop maar meloen denk ik. Dat is ook lekker zacht.
Hier gaat het nu zo: 8.00 bv 10.00 fruit en wat bv na, een paar slokjes. 12.00 een halve boterham met een flesje 180/6, maar dat drinkt ze nooit leeg, meestal 140 op 15.30 koekje met sap of thee, beide nog geen succes. 17.30 warm eten, wat ze meestal niet eet, en volle kwark, wat ze heerlijk vind 19.00 flesje 180/6 met 1 schep rijstebloem, gaat op. 23.00 flesje 180/6, meestal 100 op. Al met al eet ze voldoende omdat ze om 23.00 nog een fles krijgt. De laatste 2 weken slaapt ze weer erg slecht, moet veel hoesten enz en dan word ze later op de avond wakker en krijgt ze dus die fles. We wilde net gaan afbouwen maar toen werd ze verkouden. Als ze weer beter is wil ik die fles toch gaan afbouwen. Ik denk namelijk dat ze door die fles om 23.00 eigenlijk in de avond teveel krijgt en daardoor overdag minder honger heeft. @Hanneke: Bedankt! En ik ga het idd gewoon op mijn eigen tempo doen..
@ SLC, misschien mango proberen? Mijn zoontje is geen echte fruitliefhebber, maar mango vindt hij altijd wel erg lekker, is ook lekker zacht he. En misschien thee ipv sap? Misschien vindt ze dat lekkerder?
He meiden, kan iemand me komen opvegen? We dachten rust te gaan krijgen nu de kiezen door zijn, heeft Thirza vervolgens weer een dubbele oorontsteking te pakken Arm kind, alsof ze nog niet genoeg pijn heeft gehad...
ARGGGG wat vervelend!!!!!! Arm kind, wens dr beterschap!!!!! Hoe herken je een oorontsteking? Mirthe heeft ook wel eens dagen dat ze met dr handje tegen dr oortje aanwrijft!! Wanneer moet ik er iets van denken???
Rozemarijke, wat K!!!!! Ik weet er helaas alles van Sterkte en beterschap! Ik zit hier ondertussen zenuwachtig te wezen voor morgen (buisjesdag), maar hopelijk zijn de oor-troubles hier dan voorbij! MamaMirthe, hier is het vooral heel duidelijk dat hij niet wil liggen. En huilen/krijsen 's nachts, gaat door merg en been.
MG2009, dankjewel. Nee dan is het hier geen oorpijn. Ik denk dat er dan iets jeukt Maar het klinkt absoluut niet prettig nee!!! Helaas maken veel kinderen oorpijn mee
Stomme is dat de oorklachten (en de vele verkoudheden waarmee dat gepaard ging) over waren sinds we op dieet zijn gegaan en bij de homeopaat zijn geweest. Nu is de eczeem onder controle met de hormoonzalf, eet ik weer ei en wij beiden soja, (en Thirza zelf heel af en toe ook wel iets waar ei doorheen zit) en nu heeft ze ineens weer oorontsteking. Ze is eigenlijk al sinds we de hormoonzalf gebruiken af en aan verkouden, maar of dat aan de hormoonzalf ligt, of aan het feit dat we ei en soja terug hebben in ons dieet, of gewoon stom toeval... who knows Maar pff... @Mamamirthe: hier zit ze dan veel aan haar oren te plukken, ik mag er dan niet aankomen, (zo kwam ik er ook achter vandaag), ze wil dan niet zelf in slaap komen/alleen in bed liggen en ze wordt na even slapen echt krijsend wakker van de pijn Verder gewoon algeheel lamlendig, dus jengelig en niet zelf kunnen spelen... Slopend dus
Rozemarijke beterschap gewenst voor Thirza en Jingels je mag met recht trots zijn op je zoon, zinderlijk worden gaat de goede kant op. Hier gisteren gewerkt van 7-17 en vandaag een rustig dagje thuis en 's middags een filmpje gekeken en ook leuke foto's van de kleine meid gemaakt. Het gaat goed met ons meisje. Vrijdagnacht doorgeslapen en afgelopen nacht wel een keer wakker. Zodadelijk krijgt ze weer en dan naar bed en dan vanavond weer als wij naar bed gaan. Mijn man is alleen heel erg verkouden alweer en nu hopen dat die de kleine meid niet aan gaat steken. Ja als dat wel gebeurt heel vervelend, houd je niet tegen dat weet ik. Een fijne avond.
huh wat?? Jeetje...*applaus* Echt super goed rozemarijke> wil je nog de naam van de druppels die wij gebruiken tegen verkoudheid? Wil niet zeggen dat ze niet verkouden is maar op een of andere manier, ik ben dus wel mega verkouden en oorpijn en koppijn, slaat het bij haar niet op de oren enzo. MG2009> potjes mango vond ze verschrikkelijk. En verse helemaal. Wat een diva he. Bij papa heeft ze vandaag een potje fruit op. Mooi dat ze aan het huilen was waar ik bleef. (ik was de hort op vandaag ivm een afspraak dus ze kon niet bij me drinken) Papa moet alleen ook erg wennen want als ze goed fruit heeft gegeten mag ze van mij best een koekje. Maarja.. vaders he als je het niet doorgeeft doen ze het niet. Hahaha ben alleen geen potjes fan. Morgen maar weer de strijd aan met het verse fruit in stukjes. Wanneer gaan ze sinasappel velletjes doorslikken? Ze kauwt en kauwt hier meer en dan gaat er geen hap verder meer in.
Geen idee eigenlijk. Hier hebben ze heel lang gedaan dat ze het zaten te kauwen en dat er uiteindelijk alleen een velletje overbleef dat dan uitgetuft werd. Maar op een gegeven moment zijn ze daar mee gestopt, denk dat ze toen toch al wel ruim 1.5 jaar waren hoor !
@SLC; je hebt al een PB We gaan eerst maar eens een afspraak maken hier bij een homeopatisch huisarts, hoor daar goeie verhalen over en dat schijnt dus iemand te zijn die zowel homeopatisch als regulier behandelt en dat altijd goed uitlegt, (dus je krijgt zelf ook de keuze). Eens zien of dat een beetje gaat helpen om de klachten onder controle te krijgen, want pff.... @Stukjes: die gaan hier nog steeds niet lekker. Zijn ook gestopt met brood hier, werkte nog voor geen meter, (maarja... als ze steeds nog wat last heeft gehad van d'r oren misschien ook wel logisch, ik ben ook niet zo van het vaste voedsel als ik erg last van m'n oren en m'n keel heb). Maar ze kan dan dus idd ook eindeloos zitten kauwen en de boel dan helemaal soppig uiteindelijk ook weer uitspugen En al met al dan dus niks binnenkrijgen, wel moe zijn van de inspanning en dan niets anders dan borst meer willen....
@ Hanneke & Jingels, dan hoop ik maar dat het van zelf gaat komen Snachts gaat het trouwens wel prima als ze ooit wakker word en wat gedronken heeft kan ik haar zo terug leggen. Merk wel dat ze nu sochtends minder slaapt. Hoop dat haar middag dutje dan wat langer word dan een half uurtje
Ik heb vanmorgen toch de huisarts maar gebeld. Het leek wat beter te gaan gisteren en eergisteren, Jitte had van zaterdag op zondag zelfs de hele avond en nacht geslapen. Maar vanmorgen om 3.00 werd ze kokend heet wakker en heeft de rest van de nacht liggen hoesten. Moet om 11.10 bij de huisarts zijn, dus ik ga nu een paar kinderen in jassen en schoenen hijsen..