Borstvoeding en Trots deel 2....

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door jingels, 21 jan 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. raspberry

raspberry Niet meer actief

Tot nog toe nog niet zoveel gebruikt, maar me ook nog niet heel erg verdiept in waar ik korting kan krijgen. Maar Dolcis weet ik sowieso en als ik daar toch schoenen ga halen.
    Hmm, tweede hakve prijs is best handig: kan ik warme schoenen voor nu halen en alvast sandaaltjes ofzo als ze die al hebben :)
    Maar eens kijken...

O, haha, dan idd maar zeker niet naar de Van Haren. Alhoewel ik me niet zo snel wat aan laat smeren door ondeskundige verkopers :)
    Had hier van de week een diepvriesproducten-man aan de deur die beweerde dat ik mijn kind met koemelkallergie lactosevrije producten kon geven. Jaja, beste man. Ga je nog eens verdiepen in hoe dat zit... dat zijn toch twee verschillende dingen hoor!

2. Salapio

Salapio VIP lid

15 jan 2007
    13.917
    0
    0
    Zuid-Holland

Sprong, fase, groeispurt, regelen ... als het beestje maar een naam heeft toch? Mirre had enorm en heel duidelijk last van die sprongetjes ... ik denk dat Tobe ook in een fase zit idd. Hij is zich duidelijk aan het ontwikkelen: kijken, interactie, lachen :D.

Gisterenavond rond het eten had hij duidelijk ergens last van. Maar waar Mirre dan ging krijsen en alleen maar rustig werd in een draagdoek, ligt hij een beetje te mopperen en valt uiteindelijk in slaap ... draagdoek is hij sowieso niet zo'n fan van (helaas: heb een hele mooie dure gekocht ... :()

Nog een vraagje ... hoe verwarmen jullie flesjes afgekolfde melk?

3. Salapio

Salapio VIP lid

15 jan 2007
    13.917
    0
    0
    Zuid-Holland

Wij hebben in het begin van het lopen voor Mirre schoentjes gekocht met een redelijk flexibele zool. Een soort tussenschoen dus. Waren best wel prijzig, maar wel goed en ook perfect aangemeten. Wij gaan eigenlijk altijd naar speciale kinderschoenwinkels. Ook omdat Mirre hele smalle voeten heeft en dus niet in alle schoenen past.

Weet het merk niet meer uit mn hoofd, maar ik denk dat ze bij de meeste schoenwinkels wel soortgelijke schoenen hebben.

Ook een voordeel van die kinderschoenwinkels: je hebt veel keuze en hoeft dus meestal maar 1 winkel in :D

4. geke

geke Fanatiek lid

10 mei 2006
    3.155
    0
    0
    hallo trotse mama's,
    ik kom hier weer eens kijken. was er bijna 3 jaar geleden veel. toen mijn zoontje bijna 1,5 jaar bv gegeven en nu zwanger van de tweede dus hoop hier over een half jaartje weer vaker te komen. Zag nog wel een paar namen van 'toen' in wat ik zo snel gelezen heb: Hoi hanneke, hoi Salapio, hoi Jingles!

Ging bij jullie de bv bij de tweede net zo als bij de eerste? Was het makkelijker of moeilijker of gewoon weer wennen? Het is toch alweer een tijd geleden nu dus ik vraag me echt af hoe het zal gaan. ik hoop makkelijker;)

5. Ireen

Ireen Fanatiek lid

8 sep 2008
    2.305
    1
    0
    Hallo!

Salapio: 6 weken is wel een onrustige leeftijd hoor ik om mij heen... Hopelijk snel weer over! Gek dat ie niet in de draagdoek wil, dacht dat alle kindjes dat lekker vonden!
    Flesjes afgekolfde melk verwarmen wij op 180 watt in de magnetron. We schudden om de 30 seconden. Advies is au bain marie in water van 35 graden of in de flessenwarmer, maar ik vind de flessenwarmer niet gelijkmatig verwarmen en au bain marie is hier geen optie met 5x gekolfte melk op een dag (vind ik, duurt me echt te lang en hij drinkt het niet lauw, maar warm ;)).

Hanneke: Fijn dat het goed is gegaan, duimen voor een goede uitslag!

Rozemarijke: Wij hebben schoentjes van Oxxy gekregen vorige week. Goed voetbed en flexibel zooltje. Heb net gekeken, prijsje was nog op de doos, waren 30 euro. Zijn mooie leren schoentjes.

Hier druk aan de klus in de praktijk, schiet erg op, hebben vrijdag en het hele weekend van 's morgens vroeg tot 's avonds laat doorgehaald. Het zijn zes ruimten, dus nogal wat wandschilderwerk. In totaal 10 deuren en deurposten en 12 kozijnen, die staan nu allemaal in de grondverf, dus we schieten wel lekker op.
    Mijn bekken doet wel héél erg zeer, dus vandaag doe ik rustig aan.
    Was lastig kolven, geen gordijnen, geen deuren ;) Uiteindelijk een tentje gemaakt van lakens en een trap :D. Wel weinig productie door vermoeidheid en tot overmaat van ramp ook nog eens ongesteld. Hebben 1 voeding per dag moeten vervangen door rijstemelk, geluk dat ie dat lust!
    Jens heeft vrijdag en zaterdagnacht bij mijn ouders gelogeerd, wij hebben daar gegeten en ontbeten, hem gebadderd en te slapen gelegd, dus hij was wel tevreden met de aandacht... Wilden hem eigenlijk mee naar huis nemen maar dan moesten we hem 's avonds laat weer uit bed plukken en 's morgens vroeg gehaast weer inpakken. Dit was wat rustiger voor hem dus, maar heb hem wel gemist!

6. Salapio

Salapio VIP lid

15 jan 2007
    13.917
    0
    0
    Zuid-Holland
    BV gaat bij Tobe veel en veel en veel makkelijker :D. Ben zelf relekster en hij is ook makkelijker. Dus die combi maakt dat het makkelijker gaat. Ik hoefde niet te wennen, was een feest van herkenning :D

En gefeliciteerd met je zwangerschap! Wanneer ben je uitgerekend?

7. Salapio

Salapio VIP lid

15 jan 2007
    13.917
    0
    0
    Zuid-Holland
    Magnetron - hebben we niet :D

Flessenwarmer - gekocht en weer teruggebracht ... hoopte dat hier wel positieve verhalen waren ;)

Au bain in 35 graden - duurt ons ook te lang ... dus hier in iets afgekoelt gekookt water ... en dat duurt al best lang ... Gisteren gekolft en direct gegeven, das best relekst (maar lastig als ik werk :D)

Blijft dus gehannes ...

8. Salapio

Salapio VIP lid

15 jan 2007
    13.917
    0
    0
    Zuid-Holland
    Draagdoek, ja vreemd jochie hoor! Hij vindt het even wel lekker hoor, maar ik denk dat ie ook een beetje te dicht in de buurt van de melk zit :D. Dus hij wil drinken. En die knooptechniek heb ik nog niet zo goed onder de knie, dus dat is altijd een gedoe. Laten drinken in de doek is me nog niet gelukt ... Heb eigenlijk een beetje spijt van de aanschaf van deze dure doek ... Achteraf liever een Mei Tai of een Beco gekocht: had Jan ook beter mee overweg gekunt ... *zucht*

Overigens wilde ik ook absoluut niet in een draagdoek of zak als baby. Ik werd woest: wilde vrij kunnen bewegen ...

9. Ireen

Ireen Fanatiek lid

8 sep 2008
    2.305
    1
    0
    en op kamertemperatuur? T is wel een uur of 6 houdbaar (mits vers gekolfd). Wij zetten ook wel eens melk die een paar uur in de koelkast heeft gestaan nog een paar uur erbuiten om vast wat warmer te worden (we doen niet zo moeilijk maar Jens is ook wel wat ouder en minder kwetsbaar).

10. geke

geke Fanatiek lid

10 mei 2006
    3.155
    0
    0
    salapio: zie banner; die was ik nog vergeten :) 06-09 uitgerekend

goed te horen dat het bij jou makkelijker ging.

draagdoek: ben ook aan het kijken; had bij mn zoontje een babybjorn geleend en heb die heel veel en lang gebruikt, in een doek wilde hij niet. Voeden in de doek is dan ook geen optie, maar dat is ook echt voor de pro's volgens mij hoor ;)
    Kijk nu naar een mei tai, die vind ik mooi en lijken me handig. Denk dat dragen nu nog vaker zal gebeuren omdat er al een peutertje loopt hier.

11. geke

geke Fanatiek lid

10 mei 2006
    3.155
    0
    0
    o en gekolfde melk opwarmen deed ik ook altijd in de magnetron. later ook wel zo uit de koelkast of idd op kamertemperatuur als dat kon.

12. MG2009

MG2009 Niet meer actief

13. raspberry

@Salapio: wij gebruiken hier een flessenwarmer. Tussendoor draai ik het flesje altijd even rond, zodat niet de buitenste melk knoertwarm wordt...
    Magnetron vind ik niks: een keer geprobeerd en toen werd de melk heel raar gelig, (en gewoon met tussenpozen gedaan: WAT een gedoe!).
    In een bakje water duurt mij ook te lang, dus wij hebben gewoon de flessenwarmer van prenatal...

@schoentjes: thanks voor de tips :) Ik ga woensdag eens kijken!

@Ireen: sjonge, alles bij elkaar! Had ik hier toen we van de dietist terugmoesten naar volledige BV: werd ik net op dat moment ongesteld. Pfff...
    Maar al het kluswerk dus af?

@Geke: gefeliciteerd! Leuk dat je hier weer mee komt kletsen dan! :)

@draagdoek: wij hebben de combi cotti: die hoef je verder niet zo te knopen, dus die hang je gemakkelijker om... Ideaal! (Maarja, als zoonlief er toch niet in wil heb je ook weinig aan deze info :)).

Hier een jengelig weekend achter de rug en vanochtend ontdekte ik dat Thirza weer eczeem heeft op haar rug, (niet eerder gezien, omdat ik 'r pas vanochtend weer in bad deed. Wat een drama was trouwens :(). Gelukkig heel licht, maar dat moet gewoon van de koek komen die ik gegeten heb donderdag. Verklaart dus toch het onrustige en niet willen drinken en al het gejengel hier overdag...
    Nou, toch maar heeeeeeeel strak dus op dieet blijven...

14. Ireen

Ireen Fanatiek lid

8 sep 2008
    2.305
    1
    0
    Rozemarijke: Jee, gewoon van 1 koekje! En dat er dan niets uit die test komt, dat kán toch bijna niet? Dan krab je jezelf toch ook wel eens achter de oren neem ik aan? Ze is wel echt erg allergisch dan...
    Kluswerk niet af hoor, deuren moeten nog zeker 3x geschuurd en in de lak, kozijnen nog twee keer, nog een paar muren, de vloer er nog in, afkitten, inrichten, keuken plaatsen etc etc ... Nog lang niet af hoor, maar t schoot al lekker op!

Zogelukkig: Was even vergeten te reageren ;). Logisch dat je Spine & Joint ook niet zo ziet zitten vanwege je zoon. Mochten we toch ooit iets kunnen doen dan PB je maar.

Geke: Hallootjes, we kennen elkaar niet geloof ik, aangenaam!

15. Sweetlakecity

Sweetlakecity Niet meer actief

over en op...geen borstvoeding meer.
    Zal me banner aanpassen.
    Ze vond het vannochtend niet eens erg om een boterham te eten en een flesje melk.
    Was een mooie periode.
    1 jaar 1 week en 1 dag borstvoeding.
    Thanx meiden voor jullie verhalen en advies.
    Zal wel even blijven mee spieken.
    (duim nu op geen stuwing....)

16. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    SLC,
    Goed gedaan meid! En mooi zo toch, een super start die ze heeft mogen krijgen door jouw melk! Mocht je toch stuwing krijgen zou ik haar gewoon nog even een keertje laten drinken, net maar een beetje of de kolf even ter hand nemen ;)!

Rozemarijke,
    Ahaa, nouja moet het idd gewoon maar eens opzoeken van die pas. En ik zou idd niet naar de van Haren gaan, maar misschien tref jij een 'betere' verkoopster ;)! Hmm lekkere diepvriesman, nu moet ik zeggen dat ik er ook absoluut geen verstand van heb en die man zou geloven :), haha, maar gelukkig weet jij beter! Tjonge toch weer zo een reactie op 1 koekje :$ hoe duidelijk willen ze het hebben zeg ;)! Dit lijkt mij toch heel duidelijk!

Salapio,
    Gewoon een fase :p! Haha! Wij verwarmen de flesjes melk in een bakje warm water, duurt een minuut of 10 dan is ie klaar. Maarja wij voedde Benthe op tijd dus als ze om rond 21.00 een voeding kreeg konden we hem gewoon van te voren erin zetten en was ie op tijd klaar. En ik heb eigenlijk geen idee meer hoe we het bij Malou en Ruben deden, ja wel in een bakje water dat weet ik wel, maar geen idee of we dat nou van te voren deden of pas wanneer ze het eigenlijk al tijd vonden...nouja en ook vrij snel natuurlijk veel kunstvoeding (meestal magnetron) gegeven. Hmm dat van die draagdoek is wel grrrr natuurlijk zeg! Zul je net zien!

Geke,
    Welkom terug zou ik zeggen :D! Van harte gefeliciteerd met jullie zwangerschap! Leuk dat je weer hier komt kijken en de weg naar ons al gevonden hebt :D! Geen idee of ik hier nog rond zwerf tegen de tijd dat jullie tweede kleintje geboren word ;)! Haha! Borstvoeding op zich is hier beide keren eigenlijk vrijwel hetzelfde gegaan, beide keren geen ontstekingen, genoeg melk, goed op gang gekomen/gebracht, geen kloven etc etc. Maar vooruit de dingetjes en onzekerheden eromheen zijn beide keren wel degelijk geweest, maar inmiddels niet meer :D!

Ireen,
    Dankje! Jullie lekker druk dus! Nouja wel erg fijn dat de praktijk bijna klaar is! Ahh natuurlijk heb je die kleine vent gemist toen hij bij opa en oma aan het slapen was! Zou niet goed zijn als je dat niet had ;)! Maar denk je wel een beetje aan jezelf meid? Tuurlijk moet het werk gebeuren, maar jij moet ook voor die kleine vent kunnen blijven zorgen he! Dusse rustig aan meid en goed eten en drinken :D!

Even wat weeg & meet resultaatjes ;)! Zijn vanmorgen namelijk naar het consultatiebureau geweest, was weer tijd voor een vaccinatie voor Benthe.
    Benthe is nu 7200 gram en 69 centimeter.
    Malou is 10070 gram en 89 centimeter.
    Ruben is nu 9980 gram en 88 centimeter.

Liefs, Hanneke!

17. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Dat heb je dan nog redelijk snel gedaan he?
    Had je daar een schema voor of luisterde je je gewoon naar je lichaam en Pauline?
    Geef je nu gewoon volle koemelk?

Ik wil over een maand niet direct gaan afbouwen, maar wel gaan minderen, maar weet echt niet hoe. Eigenlijk kan die van 's middags eraf, maar ik heb liever die van 's nachts, maar 's nachts komt hij nog gewoon tussen de 5 en 7 uur.
    Hoe heb je de nachtvoeding eruit gekregen> Gewoon laten huilen?

18. Salapio

Salapio VIP lid

15 jan 2007
    13.917
    0
    0
    Zuid-Holland
    ZG, de nachtvoedingen hebben wij eruit gekregen dmv erheen gaan, troosten en weer op bed leggen. Vaak slapend dan ging het meestal goed, als ze werd dan was het drama. We hebben haar een paar keer laten huilen, eerste keer lang (30 min oid), maar steeds minder lang en heeft max een dag of 2-3 geduurd. Dit hebben we gedaan toen Mirre ruim 1 jaar oud was. Hielp niet voor het doorslapen. Dat ging ze pas doen toen ze de avondvoeding weigerde en een fles koemelk wilde (de darm ;)).

SLC, superrrrr!

Hanneke, mooie cijfertjes!

Rozemarijke, vervelend van de eczeem, kan het niet ook van het weer zijn? Ik heb nu ook weer last van eczeemplekjes, Mirre idem :(. Sterkte iig! Ik vind het trouwens superknap dat je zelf zo streng op dieet bent!

Mirre heeft trouwens gisteren de overgebleven afgelofde melk met smaak opgedronken (uit een bekertje). Ze zei blij verrast: 'Is niet vies!'

19. raspberry

@Salapio: ik denk niet van het weer... ze is al die tijd met vrieskou en wisselend weer mooi schoon gebleven. Tijdens de griepjes ook steeds mooi schoon en nu heb ik 1 keer een koek met melk gegeten en hop; het is weer terug :(
    Maar ga dit ook nog wel even voorleggen aan de KA als ik die ga bellen, eens horen wat hij ervan zegt.
    Vind het zelf ook wel apart dat ze op zulke kleine beetjes melk al zo heftig reageert en dat er dan in het bloed niets te zien is. Maaja, toch ook, zoasl ZG al zei, maar eens even naar de bloedwaardes vragen en navragen met wekle test er getest is...

@Zogelukkig: hier proberen we every now and then wat Thirza zoet als we 's nachts enkel even troosten. Werkte vannacht niet, maar eerder wel om er wat langer tussen te krijgen. Misschien een idee?

@Hanneke: helemaal goed, die kids van jullie! :) Grappig dat Malou dan groter is dan Ruben! :)

Nou, hier twee taartjes bekleed voor morgen bij een teamdag :) Lekkerrrrr... een met mokkacreme en chocostukjes en eentje koemelkvrij met lemoncurd (citroenjam). Verheug me al op morgen, :D

20. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Ahh, super schattig! Dacht dus dat het vies zou zijn :p!
    Malou en Ruben zijn er overigens ook verzot op :D!

Rozemarijke,
    Succes met de taartjes :D! Heel fijne dag morgen! En lekker smullen ;)! Met de ka overleggen lijkt me geen slecht plan idd trouwens! En ja idd ze zeggen altijd dat meisjes kleiner zijn als jongens, maar hier ligt Ruben nog altijd iets onder Malou ;)! Maar ach, het geeft mij niks, ze zijn beide (of zelfs juist alle drie) echt super gegroeid!

Zogelukkig,
    Wij hebben Ruben ook een soort van klein beetje geholpen met door slapen, al weet ik niet of dat echt de reden is geweest dat ie is gaan doorslapen. Maar bij ons was het iets gemakkelijker afmeten ;) hij kreeg snachts alleen kunstvoeding toen, hebben gewoon steeds wat minder gegeven en op een gegeven moment water. Toen is ie door gaan slapen, en af en toe komt ie nog eens en dan krijgt ie weer gewoon melk (net als Malou als ze wakker word). Hij was toen overigens een maand of 15 en ruim 16 toen hij door ging slapen ;)! Succes en sterkte!

Liefs, Hanneke!

Deel Deze Pagina