Ireen, Ja idd, ik snap je. Zo heeft toch ieder een beetje zijn/haar eigen opvattingen over wat wel en wat niet mag bijvoorbeeld ! Maar vind het wel interessant om te lezen hoe anderen daarmee om gaan. En uhm nog levende beesten eten? Ieuw jakkes daar moet ik al helemaal neit aan denken ! Leer dragen wij dan weer wel (ik heb altijd leren schoenen, voor de kids en leander is het wisselend). Maarja ik hoop dan dus maar dat die koeien toch al geslacht werden omdat een hoop mensen wel het vlees willen eten, en dat daar mijn schoenen van gemaakt worden, haha! Lekker naief he ! En slaap, tja ach, ik kan gewoon niet slapen. Ik probeer er steeds in te duiken als ik denk dat ik moe ben, maar als ik er dan in lig lukt het me niet de slaap te pakken en ben dat na een uur ook al lang weer zat dus kom er dan maar weer uit. Hoe staat het met alle verbouwingswerkzaamheden?
Nou, heb eerst de huisarts maar gebeld om even te overleggen wat het handigste is en die had zoiets van: bel de kinderarts maar, dan kan die bekijken of het past binnen de behandeling daar, of dat het toch handiger is als de HA dit oppakt. Nu was onze arts pas morgenavond weer in dienst, (toen ik belde net uit de dienst), dus hopelijk worden we morgenavond even terug gebeld @Hanneke: daarom ben ik dus zo blij dat we een gastouder hebben: ik bepaal wat Thirza eet en drinkt en tot voor nog-niet-zo-lang-geleden was dat dus borstvoeding met rijstemelk. En ze krijgt haar warme hap mee, zodat ze daar warm kan eten, want als ze dat om 18 uur of 18.30 nog moet doen, dan werkt dat niet meer... @Ireen: zal eens even kijken wat de kinderarts ervan zegt en mocht het iets anders dan virusjes zijn, dan ga ik idd onze osteopaat maar weer eens bellen Thirza knapte trouwens in de loop van de dag goed op. Wilde daarom ook niet meer slapen, dus is van half 11 tot nu wakker geweest (manlief brengt 'r op bed nu). Hopelijk gaat ze een beetje slapen, want 8 uur achter elkaar met een kind dat jengelig is omdat ze niet fit is, is wel lang Ben blij dat ik even niets meer hoef, LOL Maar ze heeft dus ook weer gewoon gegeten enzo de rest van de dag... dus wat het nou was?
Oh, fijn dat ze weer opgeknapt is! Tja, tis maar weer afwachten hoe lang het duurt he, klinkt lullig maar ja wil je ook geen hoop geven. Vind het echt rot voor jullie allemaal dat ze zich steeds niet lekker voelt! Kunnen ze op energetisch (of hoe schrijf je dat) vlak niet eens kijken of er wat loos is waardoor haar lijfje steeds zo in de stress schiet? Hanneke: Ja wel goed op zich... M'n vader werkt zich daar een slag in de rondte. M'n lief is er nu naartoe, die ging Jens daar brengen zodat ik die niet hier heb morgen met mijn zere bekkie en is gelijk door om nog even wat te doen. Heb wel het idee dat anderen daar meer klussen dan wij en voel me daar dan natuurlijk weer lullig over (voel me al snel ergens lullig over maar nu toch wel erg). Als het goed is gaan we vrijdag meubels halen. Plinten staan bijna in de beits, vloer ligt erin, alle muren geverfd, bijna alle deurposten geverfd... Deuren staan 2x in de grondverf en 2x in de lak maar moeten helaas nog een keer. Och we schieten op zich lekker op. Daarnaast hier thuis toch ook wel bezig met regelen van van alles (reclame, uitnodigingen, bedrijfskleding, bedrijfsreglementen en nog veel meer van dat soort zooi), tis lekker hectisch moet ik zeggen, maar het wordt wel mooi! Ik ben bij de kaakchirurg geweest en die heeft met enig geweld twee kiezen verwijderd (1 links 1 rechts). Wilde hij eigenlijk in 2 keer doen ivm verdoving ofzo, weet niet precies, maar ik had liever 1 keer een zere mond... en die heb ik! Doet echt zeer, hopelijk morgen beter!
Twee kanten willen ze toch idd niet doen vanwege verdoving (slikken wordt zo lastig als je twee kanten verdoofd hebt en dan is het risico op verslikken geloof ik vrij groot). En eten wordt dan wel heel lastig! Maar sterkte ermee! Hopelijk trekt de pijn gauw weg! Ga eerst de KA maar ff afwachten en dan maar eens zien. Hebben een tijdje terug ook nog eens een consult bij een homeopatisch arts gehad, maar toen ging het juist even goed en had die ook zoiets (net als ikzelf) van: misschien maar even niks doen als het goed gaat... Dus misschien moeten we daar gewoon nog eens heen. Nouja, maar even rustig over nadenken, wil iig niet stad en land met 'r af gaan sjouwen, dus liefst 1 plekje waar we onze kleine dame een beetje op regel kunnen laten helpen, want dit is echt niks... Arm kind, elke keer zo ziek... Begin nu trouwens zelf ook snotterverkouden te worden Ze steekt me elke keer aan... schiet ook niet echt op. Nouja, liever ik dan zij. Als ik het van 'r over kon nemen....
Ireen, Idd het is wat Rozemarijke zegt, ze doen meestal niet aan 2 kanten tegelijk, dit omdat je door die verdoving aan beide kanten het gevoel kan krijgen dat je niet meer kan slikken enzo en problemen met je tong die je niet helemaal meer goed kan voelen ! Maar vooruit, neem aan dat dat allemaal wel los gelopen is! Een zere mond, dat is iets dat ik best kan begrijpen. Maar idd dan maar gewoon pijnstillers nemen, als het gewoon echt nodig is, dan moet het gewoon kunnen denk ik tegenwoordig en maak me er op het moment dus ook regelmatig gebruik van ! Hmm kan me voorstellen dat je het lullig vind dat jij/jullie wat minder doen dan de helpers. Maar ja, het is gewoon neit anders. En waarschijnlijk doen ze het graag, helpen ze jullie graag. Misschien na afloop, als alles zo een beetje gedaan is een extra bedankje voor de harde werkers? Schuldgevoel afkopen , haha! Verder als ik het zo lees is er echt al heel wat werk verzet! Wat vervelend dat die deuren nog een keer moeten trouwens! En buiten alle kluswerkzaamheden komen ook al die andere regeldingen er idd nog bij, daar had ik nog niet eens aan gedacht. En je hebt niet heel lang meer natuurlijk, of in ieder geval de geplande datum daar zit je zo natuurlijk! Hopelijk gaat alles goed! Rozemarijke, Fijn dat je huisarts toch liever wilde dat je even met de kinderarts ging overleggen. Maar wel erg vervelend dat die dus net niet meer aan het werk was. Dat zal je altijd zien. Nu maar hopen dat je morgen redelijk snel terug gebeld word. Kleine meid dus toch weer aardig opgeknapt, wat gek he! Zo is ze eigenlijk hardstikke ziek, en het volgende moment lijkt er weer niets aan de hand. Of in ieder geval, zo lijkt het voor mij ! En dat drinken. Tja die kunstvoeding word veelal niet gegeven hoor, alleen als ze geen boterham willen. En verder hebben wij wel inspraak op wat ze eten, alleen willen ze dus niet dat we dit mee geven. Maar willen wij dat ze ander brood krijgen, moeten we dat zeggen en dan kopen ze dat. Verder willen wij niet dat ze daar sap krijgen, dus dat krijgen ze dan ook niet. Enkele keer knijpen we een oogje dicht en zeggen we dat ze een keertje wat zoetigheid mogen haha, maar liever geven we dit thuis, omdat we er dan meer zicht op hebben. Maarja het wel kunstvoeding, geen borstvoeding verhaal vond ik wel bijzonder ! Heb het hier ook bij de lk gevraagd, dacht, dat is misschien wel een goede plek ! Maar dacht later, kan het net zo goed hier vragen ! Wat denken jullie, zou ik de overgebleven gekolfde borstvoeding die ik aan Malou en Ruben wilde geven ook kunnen mengen met wat water om zo een volle fles voor ze te krijgen? Ik heb maar ong 210cc, dus word voor ieder ong 100cc bv. Meestal geven we er dan wat kunstvoeding bij, maar had ineens (na zo een lange tijd idd) het idee om er gewoon alleen water en geen kv bij te doen. Maar weet eigenlijk niet of dat niet slecht is voor de melk ! Zo nou ik kijk nog heel even forum en dan kruipen wij in bed ! Word wel weer tijd en zit hier toch maar mn tijd te verdoen ! Owja zogelukkig, hier een foto van dat stinkbeest die Benthe af wil gaan lekken! Maarja dit is dus wat ze terug doet, dat heeft ze al van hem geleerd haha! Overigens heeft ie haar nu bij die foto uit eindelijk niet gelekt hoor ! Haha, dat proberen we echt tegen te houden, maar vooruit leander vond het weereens leuk om daar een foto van te maken...(heb hem wel heel klein gemaakt en haal hem morgen snel weer weg, anders heb ik - nog meer - ruzie hier ) even een aanvulling, zie dat dat verkleinen de foto weereens geen goed gedaan heeft, maar vooruit ! Bekijk bijlage 62531 Liefs, Hanneke!
Oh Hanneke, wat een schattige foto! Benthe is echt een lieffie, smelt! Met die mooie wangetjes, heerlijk! Die hond ziet er echt ontspannen uit, labrador he, haha! Onze zoon doet ook echt alles na wat wij doen qua handelingen en geluid. Kusjes geven vindt ie geweldig. Ik was van de week verkouden en toen ging hij steeds meesnuiten, geweldig! Nou ja; op gegeven moment was hij alleen maar aan het snuiven met zo'n opgekruld neusje... Op de rest reageer ik later, want ik moet weg!
Lieve foto Hanneke! En dan mengen, tja waarom niet? Rozemarijke,. Mirre heeft dat ook een paar keer gehad. Enorme instorting, hangerig geen honger, viel tegen me aan in slaap ... wakker worden, enorm overgeven en daarna weer in slaap, wakker worden en weer helemaal tiptop in orde ... Schijnt heel normaal te zijn bij kleine kindjes ... maar ik vond het de eerste keer maar eng (ook omdat Mirre verder nog nooit ziek was geweest).
@Salapio en Hanneke: ja, ik ben er ook niet zo ongerust over dat ze dan ineens weer opgeknapt is, (op de hangerigheid en jengeligheid na dan), maar wel dat het de 3e keer in een maand tijd is.... Nouja, vanavond maar ff afwachten. @Hanneke: nou ben ik ook nieuwsgierig naar die foto Kan 'm ook niet (meer) zien. @Ireen: ik wil wel een taartbedankje voor je maken voor je klussers hoor Nee, maar kan me voorstellen dat gevoel. Toen wij hierheen verhuisden, zat ik na 2 uur sjouwen met een overbelaste schouder en kon ik bijna niks meer. Heel handig, NOT Maarja, je helpers doen het ws idd met een hoop liefde, dus nu is het de kunst om dat gewoon lekker te ontvangen
Ik had Benthe lekker wel gezien! Ze is een cutie! Je mag bv mengen met water hoor, als je het maar doet vlak voor je het geeft! Hier in alle flesjes 20 ml water voor z'n ontlasting. Als je water op dezelfde temperatuur is als je bv mag je het eerder bij elkaar doen, maar das eigenlijk niet nodig. Wat goed dat M&R af en toe nog een lekker beetje mamamelk krijgen! Kunnen ze ook nog aan de borst of kunnen ze dat niet meer? Rozemarijke: haha, we hebben net een taart besteld met 'bedankt allemaal' dus dat was zo'n gek idee nog niet! Zogelukkig: Wat grappig dat je zoontje ook snuit! Hihi, mijn vent vond het ook grappig (wordt af en toe wat voorgelzen hier!) Jens had lekker geslapen bij oma en vermaakt zich prima, zucht, gelukkig maar... Ik kijk uit naar de komende tijd, als het klussen voorbij is en hij weer lekker elke dag hier is of met mij op de praktijk. Mond doet al minder zeer dus dat gaat de goede kant op! Iemand hier al kiezen laten trekken? Ik ben namelijk zo bang dat er eten in die enorme gaten komt, of kan dat geen kwaad? Ik spoel wel vaak... Tja, die verdoving, t was ook geen pretje maar ik had geen zin in twee keer een pijnlijke mond... Mocht gewoon niet eten tot t uitgewerkt was, nou dat vond ik zo'n ramp niet op zich!
Ja, ik heb in totaal al 8 kiezen laten trekken... ik doe het dus met de helft van het originele aantal (Niet dat ik zulke slechte tanden en kiezen heb hoor: de eerste 4 groeiden achter de gewone tandenrij doordat de volwassen kiezen maar niet doorkwamen toen de melkkiezen eruit gevallen waren. Vond de orthodontist gezien de ruimte in m'n mond beter om ze maar te trekken, ipv alles loshalen om die kiezen er weer tussen te krijgen. En al m'n verstandskiezen zijn er ook uit vanwege dus te weinig ruimte, niet erbij kunnen met poetsen en daardoor daar dus wel gaatjes ). Je kunt rustig eten, als je idd maar even spoelt als er wat zit. Dat wel rustig doen, zodat je niet de wond weer open spoelt... Heb je geen a4-tje met instructies meegekregen? Die kreeg ik altijd en kon ik de laatste keer wel dromen Ik ben hier trouwens aan het peinzen wat ik nog met m'n voorraadje BV zal doen in de vriezer: Thirza krijgt gewoon sojamelk als ik er niet ben. En aangezien ze al niet de gemakkelijkste is met afbouwen, wilde ik dat ook maar zo laten, want anders wil ze straks geen sojamelk meer ook, als ik eerst al die BV ga opmaken. Iemand nog tips, behalve af en toe er pannenkoeken van bakken? Ik heb overigens nog wel een liter of 4 liggen denk ik... (en gezien het feit dat ik -toen we op dieet gingen- ook een liter of 4-5 heb laten weglopen door de gootsteen, vind ik dat best veel! Over productie hier dus eigenlijk nooit te klagen gehad, op die berichte 4maandendip na dan...)
Sorry dames, ik had hem alweer verwijderd idd. Zo mooi was de foto nou ook weer niet hoor ! Maar ik zal hem nog even terug zetten haal ik hem vanavond weer weg dames ! Verder kom ik vanavond ook weer bijlezen, sorry! Owja las wel dat iemand ?? ireen?? zei dat water geen probleem was en het ook doet, nou dan krijgen ze dat denk ik maar gewoon vanavond en dan geen kv er bij ! Of eigenlijk denk ik morgen avond haha, dan zijn ze moe en komende nacht hoop ik op geen gespook en bv met water is natuurlijk minder vullend dan alleen kv ! Bekijk bijlage 62627 Liefs, Hanneke!
Wat is hier veel geschreven zeg! Ik hou het niet echt meer bij, sorry dames... en daarbij geef ik nu nog maar 1 voeding, dus hoor er niet helemaal meer bij Wilde nog wel even vertellen dat we vanochtend bij de bioresonantie-therapeut zijn geweest. Vond het best spannend, maar het was gelukkig een hele aardige vrouw. Zoonlief mocht in de kinderstoel zitten te spelen terwijl zij het apparaat bediende. Ik had gedacht dat zoonlief wellicht overgevoelig zou zijn voor bijv koemelk, maar hier waren geen aanwijzingen voor. Er kwamen geen schokkende allergieën aan het licht, wel vond ze dat ie wat weinig weerstand had en dat zijn darmen wat onrustig waren. Ook signaleerde ze een (lichte) glutenintolerantie, die hoeft nu nog niet tot uiting te komen, maar is wel iets om vast aan te werken. Ik kan dus proberen gluten uit zijn eten weg te laten (lastig!!!). Ben gelijk naar de biowinkel gereden en heb glutenvrij brood gehaald, dat is volgens mij rete-smerig, maar morgen maar eens proberen Ook heb ik een probiotica (Orthica, had jij het daar laatst ook niet over, zogelukkig?) meegekregen om zijn weerstand op te krikken, je weerstand begint tenslotte in je darmen. Wel adviseerde zij om sowieso weinig tot geen koemelk te geven en dat ook zelf niet te gebruiken. Zij vond dat niet geschikt voor mensen. Zure producten (yoghurt, karnemelk) kunnen eventueel wel, deze bevatten kleinere eiwitten en zijn beter te verteren. Al met al vond ik het best nuttig, dus Rozemarijke, bedankt voor de tip!
Rozemarijke: Een kwartje per flesje? Ik neem wel wat over hoor!! Haha nee grapje, wij redden het hier nog... Kun je niet wat doneren aan het moedermelknetwerk? Of eigenlijk: Het is diepgevroren tegenwoordig een jaar houdbaar. Als je straks gestopt bent (wilde je toch met 18 maanden proberen te doen als het goed ging?) kun je toch iedere dag een bekertje geven? Ik zou het dan dus bewaren/evt verversen. Of drinkt ze dan helemaal geen soja meer, ook niet als je op een vast moment de mamamelk geeft en dat op een moment doet dat ze later geen melk krijgt maar thee/water/wat je ook geeft? Welke rijstemelk gebruiken jullie? Ik kwam er namelijk achter dat in de mijne vanillesmaak zit?! Uit de natuurvoedingswinkel nog wel, mag dat wel? Ohw ik kan dus wel gewoon eten? En dat de ene kant zeerder doet dan de andere kant is normaal? Ik heb het idee dat er een stukje wortel is achtergebleven kan dat?!. En als dat eten er nou heel diep ingaat, dan gaat het er vanzelf uit? En ik dacht altijd dat je met een spuit moest spoelen maar die heb ik helemaal niet? Hahah en ik ben verpleegkundige, moet je me horen! Heb wel zo'n a4tje gekregen hoor maar ik weet dat die geschreven worden zodat mensen neit te ongerust doen, en weet uit ervaring wel dat het toch weleens gaat ontsteken enzo, dus ben nogal eigenwijzig en wil alles toch echt zeker weten... enzo... MG: heftig! Had je het idee dat ie allergisch was dan? Oja eczeem he? Nou, gluten zijn echt lastig te vermijden... succes...
Ireen, hij heeft idd wat eczeemplekjes, niet heel heftig verder, maar hij heeft wel een huidje als schuurpapier vind ik. En waar we vooral mee zaten waren zijn oorproblemen, hij bleef aan de gang . Laat de lente maar komen! Ik geef rijstemelk van Rice Dream, van de Appie.
@hanneke: ahhhh wat een poppie zeg, leuk om je jongste dochter eens te zien! @mg: fijn dat je er iets aan gehad hebt. Klinkt interessant zo´n therapeute.
@MG: fijn dat er wel wat uitkwam! Hier gingen de oorproblemen toen over, toen we op dieet gingen... Werd d'r weerstand natuurlijk ook niet meer vreselijk op de proef gesteld door verkeerd eten... En de conclusie dat koemelk sowieso niet zo handig is om te eten voor mensen, delen inmiddels een heel aantal meiden hier (Als je de vorige pagina's ff terugleest... ). Maar gluten, sjonge, da's wel lastig! @Ireen: hier ook de ricedream van AH. Is trouwens bij ons bij de reformzaak ook te krijgen, maar die zit zover weg... Zit alleen wat zout en mineralen aan toegevoegd uit m'n hoofd. Wel een goed idee om zo de BV nog wat op te maken straks Misschien trouwens wel handig om daar mee te starten als ik hier thuis de middagvoeding wil vervangen door gewoon drinken uit een bekertje... Wat ze overigens wel heel graag doet, (alles wat wij doen, wil zij ook. Behalve brood doorslikken dan). Gaat nog met een hoop geknoei, maar heb gisteren haar steeds kleine beetje sojamelk ingeschonken en dat laten drinken. Als dat een beetje zonder knoeien gaat de BV maar eens laten drinken, (toch wel zonde als ze dat gaat morsen ). En met je kiezen enzo: ik heb van de verstandskiezen nooit veel last gehad bij het trekken, maar van die andere 4 wel, (3 daarvan trouwens ook in 1 keer getrokken en dat was wel zo'n ervaring van eens en nooit weer. Wel destijds 2 verstandskiezen tegelijk laten trekken, maar die zaten aan dezelfde kant). Ik probeerde hier vooral te kauwen met de niet-getrokken kant, maar da's voor jou geen optie, hahaha. Zodra je merkt dat er wat ingaat, even eruit zien te krijgen. Probeerde ik altijd gewoon met m'n vingers: trekt niet zo op de wond... Als dat niet ging toch maar goed spoelen. En niet te rare dingen eten even, je eten zoveel mogelijk vloeibaar of gepureerd doen, (pap, aardappelpuree, yoghurt, brood zonder korstjes). Heb hier nog nooit een ontsteking gehad, terwijl ik wel altijd zat te klooien met eten erin, dus dat loopt wel los...
Ohw dan ben ik weer wat gerustgesteld! Zijn behoorlijke gaten (heb even gekeken met zo'n ziekenhuisgaatjeskijkerlampje (zo'n ooglampje). Moet ook gewoon niet steeds kijken enzo, je weet het he, verpleegkundigen zijn nogal hypochondrisch van aard. Fijn dat je wat aan mijn melktip had! Ik kom wel lekker tot rust van zo'n dagje alleen thuis!