Vandaag was het dan zover, zoonlief heeft buisjes gekregen. Om 0715u moesten we ons melden in het zkh. In de auto kwam ik erachter dat ik een onderdeel van mn kolf niet mee had, dus weer terug (waren gelukkig nog niet heel ver op weg) had namelijk enorme stuwing omdat zoonlief gisteravond erg weinig had gedronken. In de auto nog gekolfd. Om 0715 melden we ons op de afdeling Kinderdagbehandeling. Zoonlief zijn naam stond op een bordje bij de kamer en op een bed. Daar aangekomen hebben we ons even geïnstalleerd en even later kwam er een verpleegster bij ons, hij kreeg een zetpil en we moesten hem een schone pyjama aan doen. Om 0745u mochten we mee naar beneden. Ik bleef daar wachten en mijn man ging mee toen zoonlief onder narcose werd gebracht. Dit doen ze dmv een kapje. Volgens mijn man ging dit erg snel. Na de operatie werd ie weer (slapend) bij mn man gebracht, na een tijdje werd ie wakker, compleet overstuur. Ik hoorde hem verderop huilen. De verpleegster, mijn man en zoonlief kwamen mij halen en we gingen weer terug naar de kamer op de kinderdagbehandeling, zoonlief was nog altijd erg overstuur. Daar aangekomen mocht hij wat drinken, we konden het beste iets van sap geven volgens de vpk. Dit wilde zoonlief niet ik wist wel wat hij wel wilde... ik heb hem toch tiet gegeven, hier ging zoonlief gretig op in, hij dronk heel goed en werd een stuk rustiger (hoe bedoel je BV is meer dan drinken alleen ). Daarna ging het steeds beter, hij kreeg weer praatjes, speelde met zn speelgoed en dronk uit zn rietjesbeker (jaja, dit gaat ineens heel goed!). Hij heeft later ook nog een klein potje fruitmoes op en een rijstewafeltje. Eigenlijk is ie alweer helemaal het mannetje nu maar we zullen zien hoe het de rest van de dag zal gaan en s nachts natuurlijk.
Wat een verhaal MG2009, maar wat fijn dat jullie mannetje dmv borstvoeding weer rustiger werd en zelfs nu weer wat praatjes krijgt en wat eet. Heel veel sterkte en succes deze dagen en hopelijk is die nu van die oorpijn af. Bluskey hoe is het afgelopen bij de huisarts? Rozemarijke hoe voelt Thirza zich nou? Hier alles goed. Even de was ophangen, dan naar beneden even de flair lezen en dan zal de kleine meid wel weer komen. Ligt nu heerlijk te slapen.
@MG2009: Fijn dat het zo goed is gegaan. En zo zie je ook maar weer hoe flexibel kinderen zijn, hè? Zo zijn ze ziek en zo is er niks meer aan de hand. Ik hoop voor je dat het doorzet de nacht in. @Poeh: De huisarts kon niet zo gauw iets ontdekken waar ze zo ziek van was, keel is iets rood maar oren en longen zijn schoon. En natuurlijk zat Jitte daar al haar charmes los te laten op de huisarts, lachen, lief kijken enz... Terwijl ze thuis nog stikvervelend was en 39.2 had vlak voor ik wegging. Hij zag zo 1-2-3 ook geen aanwijzing om anti-biotica te geven, maar hij heeft Jitte wel Salbutamol (een puffertje) voorgeschreven, om haar luchtwegen wat te verwijden, zodat ze 's nachts beter kan ademen. Is het niet beter binnen een dag of 2 moet ik terug komen, dus we kijken het nog even aan. Overigens is zo'n aerochamber nog achterlijk duur ook! Moest 42.50 voor dat ding betalen! Als het goed is krijg ik het wel terug van de verzekering, maar ik moest het wel voorschieten. Slaat wel even een gat in mijn weekbudget... Maar goed, ze heeft net de eerste dosis gehad, ze mag er max 4 per dag, en ik had wel het idee dat het hielp, gelukkig. Nu maar afwachten wat de rest doet. Ik heb trouwens ook maar meteen een afspraak gemaakt om een uitstrijkje te laten maken, de vorige afspraak kon niet doorgaan omdat ik zwanger was en ik had nog steeds geen nieuwe oproep gehad. En dan wil ik ook meteen eens vragen om anti conceptie. Nu gebruiken we condooms, en dat is op zich geen probleem, maar mijn menstruatie is nu zo hevig dat ik het maar net red met maandverband en een tampon. En dan moet ik echt opletten of ik niet alsnog doorlek.
@MG: nou, dat ging dan best goed dus! Fijn maar @Bluesky: gelukkig maar dat AB niet nodig is, ik vind het maar rotspul! Hopen dat de puffer wel helpt om d'r wat beter te voelen Hier vanmiddag Thirza naar de gastouder gebracht. Ze was vanochtend om 6.15 wakker en lag er vervolgens om kwart over 8 alweer in, helemaal kapot. Zetpilletje gegeven en toen heeft ze 2 uur geslapen. Wilde daarna pardoes wel fruit eten, (denk zo'n 70-80 gram gehad, dus ook nog vrij veel voor haar doen). En bij de gastouder ben ik vandaag voor het eerst in maanden weggegaan zonder een brullende Thirza achter te laten. Schreef net al bij m'n slapeloze clubje dat ze zich van m'n arm af wurmde, aan het spelen ging en en passant even de boterham van een ander kindje jatte, (dus gauw haar eigen boterham uit de tas getrokken en ze maakte het weer waar: zien eten doet eten, want in de daaropvolgende 10 minuten dat ik nog even met de gastouder stond te praten, at zo zo al de helft van haar boterham weg!). Dus ze lijkt behoorlijk aan het opknappen en hopelijk betekent dat dat dit blijft en dat we nu dus ons eigen meiske weer terug gaan zien, in plaats van een kind dat in haar gedrag helemaal bepaald wordt door de pijntjes die ze heeft...
Mg> wat een verhaal! hahaha gewoon lekker tiet gegeven dat zou ik ook doen hoor. Ik las ergens dat moedermelk als heldere vloeistof doorgaat indien ze ergens nuchter moeten komen. Heerlijk dan zo een verdrietig kindje aan de borst. rozemarijke> wel fijn dat ze niet hoefde te huilen. Dat zien eten doet eten klopt helemaal. Ik wilde Pauline nog wat stukjes fruit geven na haar potje (schoonzus paste op en ik kwam net terug) nee madame wilde ook een koekje net als ons. Hahaha bluesky> ik vind het beter dat ze geen AB geven. Vaak is het juist die troep die het nog erger kan maken. Is dus nu maar uitzieken. Wat zeiden ze over paracetamol? Liever niet geven als ze verder vrolijk zijn he. Pas boven de 39,5. Zo een puffertje maar lekker de komende tijd geven als dat werkt. Jeetje is jou maandelijkse periode zo erg! Was dat altijd zo? poeh> rust is wedergekeerd bij jullie? geen verkoudheid meer van je meisje?
Hee meiden, hier zijn jullie! Was er even niet; zat in mijn buitenverblijf in Palermo. Een aantal nieuwe gezichten: welkom! Ireen ken ik al een beetje van elders. Hoe is het nou met Jens, heeft de osteopaat iets goeds gebracht? Verder weer veel zieke kindjes, dat is toch weer jammer; beterschap! Wat heb ik dan toch een mazzel dat zoonlief nooit koorts heeft of verkouden is ofzo en gelukkig niet zulke oren heeft als zijn moeder. Ik leef met jullie mee hoor! Mijn zoontje eet al een paar weken mandarijnen, maar ik had ze laatst met harde vellen en dat was kokken en terugspuwen. Vorige week was ik een sinaasappel aan het eten en hij pikte een stuk en dat ging zo naar binnen en er komt niks van terug. Nu eten we iedere middag samen een sinaasappel.
Even voor de duidelijkheid, ik dacht dat citrus vruchten afgeraden werden tot een jaar? Dat had er, dacht ik, mee te maken dat het "te scherp" is voor de darmen. Jitte heeft wel eens een mandarijn op, had manlief gedaan, maar daarna niet meer. @SLC: Vroeger, in mijn tienerjaren was het ook zo erg, maar naarmate ik ouder werd, werd het minder. Na de zwangerschap van Jelle was het na een paar maanden ook zo erg, en nu dus weer. Volgens mij zijn mijn hormonen in de war ofzo, want voor de zwangerschap van Jelle was het een stuk minder, terwijl ik al een jaar of 3 niet meer aan de pil was. Idd, pcm geef ik alleen voor ze gaat slapen 's avonds en als ze erg veel last heeft van het ziek zijn, de temp vind ik dan niet eens zo belangrijk. Was trouwens ook het advies van de huisarts, gelukkig is hij heel erg van "naar het kind kijken" en niet van klakkeloos voorschrijven. @Zogelukkig: Vergeef me dat ik geen medelijden met je heb... Lekker hoor, daar was het vast beter van temperatuur dan hier... Jelle was wel vaker verkouden op die leeftijd, maar hij had er niet zo'n last van. Nu nog niet trouwens, als hij ziek is, speelt hij gewoon verder... Ik ben dus helemaal geen zieke kindjes gewend..
Citrusfruit wordt afgeraden onder 9 maanden omdat het allergeen zou zijn. Nu heeft mijn zoontje nog nooit ergens allergisch op gereageerd en daarom vond ik dat hij met 8 maanden wel toe was aan andere fruitsoorten dan appel, peer en banaan, vandaar dat ik het heb geprobeerd en het ging dus goed en hij vindt het heerlijk!
Zogelukkig, Hmmm zo een buitenverblijf wil ik ook wel idd ! Alleen dan eerst van mn heimwee af zien te komen...vind weg zijn van huis vreselijk... Lekker samen een stukje fruit eten is ook erg lekker toch. Fijn dat ie het nu gewoon lekker op eet. Bluesky, Aan de ene kant erg fijn dat ze geen antibiotica hoeft, aan de andere kant, wat naar dat ze dus toch wel last heeft maar er niks echt is wat je ziet dat die klachten veroorzaakt. Nouja, kan maar 1 ding zeggen, Beterschap voor die kleine meid!! Rozemarijke, Die nachten, die nachten, dat houd maar niet op he. Denk je er wat aan te doen om het te voorkomen, helpt het weer niet. Lastig meid! Wat betreft dat andere topic, je slaat de plank tot een paar keer toe helemaal raak... Verder erg fijn dat ze bij de gastouder meteen aan het eten ging. Voortaan maar een paar kindjes uitnodigen elke dag rond de etenstijd van Thirza !?! Haha! MG, Wat fijn dat alles eigenlijk goed is verlopen met het plaatsen van de buisjes. Groot gelijk dat je hem lekker de borst gegeven hebt, lekker toch, en idd veel meer dan alleen wat drinken dat ze daaraan/daarmee doen. Liefs!
@Hanneke: denk dat m'n beroep zich niet helemaal loochent, hihi, (ben hulpverlener immers, 't is m'n vak om raak te slaan, ). Maar neem lekker even de tijd om je keuze te maken, zodat je er straks ook helemaal zonder twijfel achter kunt staan... Wanneer heb je weer een afspraka bij de gyn? En wat betreft de nachten... ik kan hier onderhand wel tegen het plafond omhoog van frustratie Het stomme is, de focus komt hierdoor steeds meer bij mezelf te liggen, bij hoe ik het niet meer trek, in plaats van bij Thirza en waar zij allemaal wel niet last van heeft. Ga ik me daar weer schuldig over voelen, dat als ze voor de zoveelste keer brullend wakker wordt, mijn eerste gedachte is: Onee he, niet weer... Homeopaat belt net de afspraak van donderdag af Word nog teruggebeld wanneer we wel terecht kunnen, maar pff... liever nog gisteren dan vandaag.
Hier zitten de brokken ervaring, dus een vraag aan jullie allen: Dilemma: Mijn zoontje is nu ruim 2 maanden en doet het prima op de bv. Hij wil 's avonds rond 20.00u graag drinken en slaapt daarna zeker van 20.30 tot een uur of 4.00u 's nachts, een lekkere lange ruk dus. Dan drinkt hij zo'n 15 minuten en slaapt verder tot 6.30-7.30u. Helemaal goed dus. Nu kreeg ik van iemand de tip om hem nu om 23.00u wakker te maken en te voeden, zodat hij dan wel de hele nacht doorslaapt. Werkt dit echt zo? Ik vind een nachtvoeding helemaal niet erg, dus van mij hoeft het niet persé, maar in één ruk doorslapen is natuurlijk wel prettig. Mijn gevoel zegt dat je die kleintjes niet kan beinvloeden, dus dat het geen zin heeft om hem wakker te maken, maar wie weet hebben jullie er ervaring mee? Ik ben benieuwd.
Verdorie, natuurlijk wel balen zeg dat de afspraak afgebeld is. Hoop dat hij/zij heel snel tijd heeft voor een nieuwe afspraak! Die antwoorden, denk idd dat het daarmee te maken heeft. Voorlopig besloten rust te nemen voor iedereen en nog niet te stoppen, maar eerst af te wachten. En de nachten bij jullie, natuurlijk is het belangrijk dat je stil staat met waar Thirza last van heeft etc, maar jij bent er dus idd ook nog en minstens even belangrijk als die kleine meid van jullie! Ik zelf vind het heel begrijpelijk dat je snachts dat als eerste gedachte hebt. Op een gegeven moment krijg je dat volgens mij ook met zulke nachten. Dikke knuffel voor jou en ook een voor die kleine meid ! Hoop zo dat het eens op houd, natuurlijk die nachten voor jullie, maar ook gewoon al die dingetjes bij die kleine. Sterkte! Liefs!!
Hoi Anakin, Je kan het proberen,maar mijn ervaring is dat het geen enkele invloed heeft, ze hebben namelijk hun eigen ritme. En ze blijven dat toch wel omdraaien. Maar wie weet doet jouw zoontje het wel en slaapt hij door tot een uur of 6. Succes!
proberen is het enige antwoord. Tja..heb hier geen ervaring mee met late voedingen enzo. Waar ik bang voor was is gebeurd. Ze wilde de laatste tijd de borst in de avond niet goed. Alles wat leuk behalve borst. Nu kwam ze in de nacht ook niet. En omdat ik aan het afbouwen ben (3x per dag nu) loopt alles terug. En gisteravond. Huilen, huilen! Ze heeft een uur aan de borst gezeten en vannacht ook weer. Me theezakken waren niet blij en ik ook niet. Na dat uur heb ik lekker een flesje melk gemaakt wat nog ik de koelkast stond. Shit...moet beter opletten als ze niet wil en anders echt afkolven dus. Want 3 voedingen geven op een dag is toch weinig. Wil echt me jaar volhouden en dan pas alle voedingen afbouwen. Vond 3 zo een mooi aantal namelijk.
Anakin, ik zou het zeker proberen, je weet nooit. Ik deed het wel zo namelijk, ik maakte hem rond 2300u wakker en gaf hem dan een voeding, op mijn verzoek dus, maar hij dronk wel! SLC, als je afbouwt, is het toch juist de bedoeling dat je productie terug loopt?
Ik heb het met Jitte ook al die tijd gedaan, en eigenlijk ging dat over het algemeen best goed. Het verschil was alleen dat Jitte, als ik haar om 23.00 niet voedde, ze om 1.00 kwam. En dan duurde het vaak weer een hele poos voor ze sliep. De laatste weken is het sowieso weer bagger hier, ze slaapt 's nachts niet langer dan 2,5 uur achter elkaar en dan hoest ze zichzelf weer wakker. Ik kijk het vandaag nog even aan en als het niet beter word mag manlief morgen weer met haar naar de huisarts. We gaan van vrijdag op zaterdag een nachtje naar Dusseldorf, het eerste uitje zonder kids in 2 jaar en dat wil ik eigenlijk niet missen...
@Anakin: het KAN werken, maar het kan ook juist helemaal niet werken. Uitproberen is de enige manier om het te weten Het schijnt wel zo te zijn dat juist door je kleintje wakker te maken, je het slaapritme kunt verstoren waardoor ze niet goed meer in de diepe slaap komen, en ze zich vaker gaan melden. Dat gebeurde hier althans wel: Thirza sliep in die tijd (de goeie ouwe tijd, zucht...) van 18/19-2/3 en dan na een voeding door tot een uur of 7. Maakte ik haar wakker om 22/23, dan meldde ze zich vervolgens rond 3/4, dus een uurtje later dan anders. Ik ben er toen dus gauw weer mee gestopt... Maar goed, misschien werkt het bij die kleine purk van jou wel en dan is dat natuurlijk lekker Hier net terug van het CB. Veel begrip van de arts, erg fijn, alhoewel het qua emoties ook weer van alles losmaakt, (want ja: ze vraagt door op wat dit allemaal met ons gezin doet, of wij het wel trekken en dan moet ik daar ineens bij stilstaan, terwijl ik er in de praktijk van alle dag maar gauw aan voorbij ga, aan dat soort emoties, want anders klap ik helemaal in ). Dus nou, straks maar even een taartje bakken, dan ontspan ik wel weer lekker en ben ik het straks wel weer kwijt. Oortjes zijn iig nog voor geen meter verbeterd, (althans: rechts knalrood en links erg onrustig). Dus ga zo de kinderarts even bellen en zien of we iig voor een consult bij de KNO terecht kunnen. En zo de homeopaat ook even bellen, die belde dus net terwijl we naar het CB waren. Overigens is Thirza wel weer goed gegroeid. Qua lengte blijft ze mooi op de gemiddelde lijn, ruim 77 cm alweer. Qua gewicht zit ze nu op de -1 (van dus eerder op de +1), maar gezien het slechte eten de laatste maanden, is dat eigenlijk zo slecht nog niet: ze blijft iig wel groeien nu. Dus nou, fijn maar... (Ach, en bijkomend voordeel is dat ik met m'n moeie lijf iig nog geen 10 kilo te sjouwen heb ). Verheug me iig erg op vrijdagavond en nacht nu: dan gaat Thirza naar de gastouder en wij eten met Marc z'n werk. En dan dus lekker een nachtje niet hoeven moederen (en voederen ).
Rozemarijke, fijn dat Thirza toch lekker doorgroeit. En idd meer dan 10 kilo tillen is geen pretje, ik spreek uit ervaring Balen van haar oren zeg!!!!! Ik hoop dat je bij de KNO arts terecht kunt. Ik moet zeggen dat ik tot nu toe heeeeel blij ben met de buisjes. De afgelopen 2 nachten heeft zoonlief namelijk weer doorgeslapen!!! Dat had ie al een hele tijd niet meer gedaan, kun je nagaan wat een last ie van zn oortjes had zeg.
Hier werkte wakker maken voor een voeding niet. Hij kwam dan toch wel weer op de tijd dat ik hem anders ook zo mogen verwachten. Ik zou niet zo vasthouden aan het doorslapen. Borstvoeding is licht verteerbaar en het is een gegeven dat bv-kindjes om de paar uur komen, ook 's nachts, zeker als ze nog maar 2 maanden oud zijn. Een baby van 2 maanden die slaapt van 20.30 tot 04.00 (7,5 uur) vind ik ook een doorslaper! Ik voed op verzoek, dat werkt hier het best. Paar maanden geleden weleens gevoed op mijn verzoek als ik naar bed ging, maar alleen als het dan toch al bijna tijd was voor een voeding en ik hem ieder moment kon verwachten. (Van wakker worden in mijn REM-slaap word ik niet vrolijk...). Mijn zoontje is nu 9 maanden, krijgt een kies en maakt een sprongetje door (jengelig, niet willen eten), dus komt hij weer wat vaker 's nachts. Het was gisteren 18.45, 22.15, 02.15 en 07.45. Borstvoeding is meer dan het geven van melk alleen. Ik doe het op de automatische piloot en over het algemeen slaapt mijn zoontje weer meteen verder, dus ik vind het niet erg. Ook als ik besluit af te bouwen, wil ik juist de avond-, nacht- en ochtendvoeding erin houden, want dan drinkt hij het beste. Overdag ligt zijn interesse bij andere zaken en de bijvoeding en zijn het slechts slokjes die hij drinkt.
@Rozemarijke: ik vind het echt balen dat je nog steeds van die "baggernachten" hebt. Een maand geleden was je toch bij de ka, derma en dietiste in het ziekenhuis? Is Thirza toen helemaal onderzocht? Hebben ze toen nog wat nieuws gevonden? Ik las wel dat je een cortisonzalf had gekregen voor de eczeem. Ging het slapen toen beter? Ik denk dat het prettiger is voor jezelf als je probeert te accepteren dat Thirza nu eenmaal een slechte weerstand heeft en een gevoelig kindje is. Dat dat nu eenmaal zo is en dat dat zich uit in altijd verkouden zijn en het hebben van allergieen en eczeem. Ik denk dat er naast symptoombestrijding niet veel aan te doen is. Je hebt nu alle wegen onderhand bewandeld. Je geeft nog steeds borstvoeding, ook al ben je kapot, dat vind ik hartstikke goed van je! Ik was net zo'n kind als Thirza: altijd verkouden, veel problemen met oren en luchtwegen, had eczeem en sliep slecht Waarom? Men weet het niet; de medische wetenschap heeft niet overal een antwoord op. Na lang tobben ben je toch het reguliere circuit ingegaan en dan ga je nu weer terug naar de homeopaat, is dat wel verstandig? Ik zeg niet dat het niet hand in hand kan gaan, maar regulier en alternatief houden er wel verschillende ideeen en werkwijzes op na en dat kan vooral onrust geven in jouw hoofd en ik denk dat dat niet goed is op het moment. Misschien dat je zelf wel wat kan vragen aan de homeo om wat minder te piekeren of lichamelijk tot rust te komen, want ik begrijp heel goed dat dit zowel lichamelijk als mentaal veel van je vraagt. Ik denk vaak aan je en realiseer me dan dat ik mezelf gelukkig mag prijzen met een kindje dat wel heel druk en heel gevoelig is, maar nooit ziek is en slechts wat vaker komt voor een voeding of af en toe huilt 's nachts als er een tandje dwars zit of hij een sprongetje doormaakt. Wederom sterkte lieve meid!