Als eerst natuurlijk allemaal bedankt voor de lieve berichtjes ! Het was overigens wel al laat en madam was net wakker dus ze staat er echt niet op haar 'fraaist' op. Zal binnenkort eens overleggen of er ook een van Malou en Ruben mag. Maar vooruit, ook wel in overleg met de 'baas' hier ! En tja moet zeggen dat ik het zelf ook niet echt fijn vind, mijn kindjes op internet ! Maar vooruit, misschien komt dat jullie bekend voor en daarom wis ik ze dus ook weer snel! Zogelukkig, Idd een labrador (tenminste dat staat op de zak voer haha, flauw). Fijn dat ie er onstpannen uit ziet, ik heb geen idee, voor mij is en blijft het gewoon een lief stinkbeest ! Na doen vind ze idd geweldig ook. Leuk dat die van jullie dat ook doet! Ik ken dat helemaal niet van Malou en Ruben, die deden wel elkaar na, maar verder niet. Benthe doet iedereen na... ! Hihi, ik zie het al helemaal voor me, heerlijk gezicht zo een opgekrulde neus ! Rozemarijke, Hoop dat je snel wat hoort van de kinderarts. Ik = spieker, zag dat je een drieling taart mag maken! Leuk hoor! Heel veel succes! Vond je idee super trouwens! Tjonge zeg, 4 liter! Wat een enorme hoeveelheid! Ik heb echt geen idee wat je ermee zou kunnen doen. Doneren aan het moedermelknetwerk zal moeilijk worden denk ik, je moet dan volgens mij 'gekeurd'/'gecheckt' worden op ziektes enzo, en natuurlijk wel voor je die melk gaat kolven, das nu dus achteraf zegmaar ! Haha, ja ik zou ze kunnen halen, vind dat ook zoiets ! Waren gister nog wel in de buurt (soort van, haha) waren op de helftheuvel. Misschien is het wat Ireen zegt iets voor je? Om dat te gebruiken om te kijken hoe ze erop reageerd omdat daar wel sporen van koemelk enzo inzitten? Eigenlijk klinkt het voor mij (een leek) helemaal nog niet zo gek ! Haha! MG, Fijn dat het bij de therapeut zo goed is geweest eigenlijk. Dat wat je beschrijft is mij dus ook zo uitgelegd maarja ik heb er toen zelf voor gekozen niet te gaan, al staat de uitnodiging om te komen nog altijd op de kast (staat daar niet echt, heb hem ook alleen maar mondeling gekregen, en heb gezegd dat ik hem in een doosje op de kast zou doen met een mooie strik eromheen tot ik er behoefte aan heb om het uit te pakken ). Nu maar even afwachten dus of het beter zal gaan! Hoop in ieder geval ook dat de lente snel komt hoor! Ireen, Dankje nogmaals voor het antwoord over het mengen. Ik gooi er dan idd gewoon wat warm water (afgekoeld uit de waterkoker) bij voor we ze geven. En idd ze krijgen regelmatig de over gebleven gekolfde melk. Benthe drinkt het niet op en weggooien wil ik niet dus mooie oplossing. Malou drinkt al sinds ze ong 9.5 maanden is niet meer aan de borst, ik had een flinke dip en heb ze gewoon aangelegd steeds, maar doordat ze zoveel moeite moest doen voor geen melk is ze ermee gestopt! En ze heeft nog gelijk ook . Toen dus voor haar gaan kolven, denk dus niet dat zij het nog kan, al zo lang geleden. En Ruben ben ik blijven voeden, hij gaf het niet op zegmaar. Overigens nooit meer hoger dan 3 voedingen gekomen met mn productie hoor . Met Ruben ben ik af gaan bouwen toen hij 15 maanden was, toen ook gestopt met kolven voor Malou. Maarja dat is dus ook alweer ruim een jaar geleden dat hij voor het laatst gedronken heeft dus geloof nooit dat ie het nog kan ! Ga het ook maar niet proberen ! Ben allang blij dat ik ze af en toe wat extra goeds kan bieden ! Ik heb 4 kiezen laten 'trekken'. Mijn verstandskiezen ben ik allemaal kwijt (en daarmee dus ook mn verstand verloren ). Eten in de gaten moet je wel een heel klein beetje mee uitkijken, dat kan natuurlijk problemen geven. Maar als het goed is heeft zich een stolsel gevormd in je 'gaten', dat houd de boel mooi dicht. Daarom ook niet heel hard spoelen, maar heel rustig het water erlangs/erdoor laten gaan als het ware. Zo blijft het stolsel zitten en heb je de minste kans op rottigheid ! Fijn trouwens dat het al een stuk minder pijn doet, zeker een goed teken. Wat mij overigens tegenviel zegmaar, is dat je zelf die 'gaten' zo lang blijft voelen. Hier heeft het zeker wel een jaar geduurd voor ik weer gewoon voelde dat er kaak zat en geen deuk ! Had dat echt niet verwacht dat je dat zelf zo zou voelen, normaal nooit echt gezien bij iemand namelijk dat die 'deuken' er zo lang zaten ! Haha! Spoelen met een spuit zou ik niet doen, als je die al had ! Tandartsen met wie ik gewerkt heb zeiden altijd dat je daarmee te hard kon spoelen en dan dus het stolsel los/weg kon raken. Maar vooruit, meningen zullen daarover verschillen! En ik ben al zeker anderhalf jaar niet meer in de praktijk geweest voor werk en niet meer van alles op de hoogte als het ware. Als er een stuk wortel achter was gebleven hadden ze je dat ongetwijfeld verteld ! Liefs, Hanneke!
Heerlijk! Ik zit hier nu thuis te werken. Beetje verslaglegging, even wasje in de machine gooien, even m'n registratie doen, even taartje in de oven gooien Eind van de middag Thirza weer ophalen, dus ben benieuwd hoe het dan met 'r is. Hahaha, ja, mijn moeder is ook verpleegkundige en die loopt ook altijd als je wat symptomen noemt, gelijk met allerlei syndromen te strooien, Ach ja, hypochondrie of beroepsdeformatie...
Hier een afwijkende verpleegkundige (mn moeder): die is meer van het geruststellende soort (gelukkig maar want wij hebben hier in huis een beetje te veel fantasie )
Haha, hmm gelukkig dus niet de enige die er een hekel aan heeft als je maar iets zegt dat ze dan meteen allemaal enge dingen op gaan noemen! Haha! Laatst had ik wat bloed bij mn urine, nou Leander's geratel was meteen niet meer te stoppen! Grrr! Maar oke, soms is ie ook juist meer van het niet 'bang' maken ! Salapio, fijn dat jouw moeder dat niet heeft ! Das een stuk beter! Met de kleine en met Mirre en met mama nog altijd alles goed?
Met Mirre en Tobe gaat het prima. Tobe ligt lekker te snurken na lekker melk te hebben gedronken + lachbui ... en Mirre wil nu: pelen met mama en de luplo (dus ga ik aan gehoor geven)
Ahhh ze zijn lief! Fijn dat ze het goed doen ! Wat word ze ook al groot he! Hmm lekker met de luplo spelen is altijd fijn natuurlijk ! Dat vind ik zelf veel leuker dan met de poppen haha! Hoewel wij geen luplo hebben maar dupo ! Ik ga afsluiten, nog even het een en ander klaar maken voor morgen ! Liefs!
@Hanneke: Ja, leuk idee he? Vond ik zelf ook wel... als je nog eens een tweelingtaart wilt... De helftheuvel: dan ben je echt heel dichtbij geweest, want daar woon ik 500 m ofzo bij vandaan En moedermelknetwerk moet je iodd vooraf gekeurd zijn natuurlijk, (net als bij bloeddonatie). Dus tja, niet helemaal een optie. Dit is overigens wel koemelkvrije borstvoeding En voorlopig ga ik nog ff niet provoceren meer, elke keer als ik per ongeluk iets binnen heb gehad, is het kotsen bij de dame Kan toeval zijn, maar de komende weken eerst nog maar even heel strak op dieet en zien of ze dan nog eens ziek wordt. @Salapio: wat lief! Hier is duplo ook favoriet, alhoewel ons wijze meisje het liefst speelt met speelgoed van de groten en dus ook met gewone lego. Dat mag niet van ons, want ze steekt werkelijk waar alles nog in d'r mondje... (zijn we nu aan het afleren). Maar de duplo bouwt ze ook al hele bouwwerken mee, (eindeloos stapelen, herschikken, afbreken. En nijntje en andere poppetjes in de auto zetten, in de tractor, enz en dan rijden). Maar wij zijn er zelf ook erg fan van en de kids van m'n man spelen er nu ook nog graag mee (7 en 9: van duplo kun je natuurlijk ook gave huizen enzo bouwen). We willen ooit nog eens op vakantie naar Legoland... Lijkt me helemaal super!
Rozemarijke, Ow het is koemelkvrije melk. Neejoh ik dacht dat het nog van voor die tijd was ! Domme ik! Dan zou ik het zomaar nog niet weggooien en haar er idd lekker mee laten oefenen of geven ipv de rijstemelk. Het kan maar op zijn denk ik dan, maarja dan moet ze dat ook wel willen natuurlijk he. En niet alleen maar dat geven omdat ze anders soms de rijstemelk weer niet meer gaat willen dat moet je niet hebben! Is ze vandaag gewoon weer zichzelf geweest? En heeft de kinderarts iets laten weten? Hmm dan zijn we idd wel heel erg dichtbij geweest, haha. Nouja we moesten even naar dat genitaan winkeltje of hoe het ook heten mag precies. En taarten, tja ik moet zeggen dat ik die laag die erover heen zit bij die taarten niet zo lekker vind, wij hebben dus altijd gewoon slagroomtaart en kersen/abrikozen/aarbeien vlaaien (weet daar geen andere naam voor hoop dat jullie dit woord kennen, volgens mij is dat zo een plaats gebonden naam, haha). Dat duplo gebeuren dat is volgens mij echt iets dat echt jaren mee gaat idd. Nu maken ze er hier ook vooral alleen stapels van en muren, maar huizen die worden alleen afgebroken. Benthe heeft overigens nog geen behoefte aan bouwen, die sabbelt er alleen op ! Hier een beetje een gekke tijd! Moet steeds een beetje denken aan een jaartje terug, zo stom! Maar oke vorig jaar rond deze tijd ging ik maar even onder de douche om te kijken of de voorweeen misschien weg wilde gaan, haha! Uiteindelijk tot een uur of 3 nog op msn gezeten, toen even in bed geweest en daarna naar het ziekenhuis toe. Lijkt nog maar zo kort geleden allemaal, maar toch alweer een jaar!
Hallo allemaal! Ik kom ook eens even kijken, maar heb niet de tijd om alles te lezen wat ik gemist heb. Van harte gefeliciteerd met Benthe H&L! Hoop dat jullie een leuke dag hebben. Salapio, wat een leuke foto! En wat is Mirre licht geworden zeg, zie haar echt nog voor me als een klein poppie met donker haar haha. Hoe gaat het verder met jou en de kleine man? Oh en nog bedankt voor de kaart een half jaar geleden (wat ben ik toch weer snel he). Jingels hoe gaat het met jou en de kindjes? Aan de rest die ik niet genoemd heb: zwaai, zwaai! Hier gaat verder alles goed, m'n grote meid is vorige week alweer 3 geworden en de kleine meid is bijna 7 maanden en een flinke vrolijke meid. Ze doen het goed!
Hanneke: gefeliciteerd met Benthe! Hier net een leuk taartje af dankzij het feit dat Thirza lekker slaapt vanmiddag....
Wat een supertaart zeg! @hanneke Bente alweer 1.... ongelooflijk wat gaat het hard. Een fijne dag! @paprika: hier alles wel hoor, en bij jullie?
Dank jullie voor de felicitaties van ons allemaal, maar van Benthe in het speciaal ! We hebben een heerlijke dag gehad! Alleen weinig puf om nu een verhaaltje te zetten , toch behoorlijk vermoeiend voor mama ! Zal het even kort houden, fijne dag gehad, wel een hoop drukte met al die in en uit gaande mensen , een hoop lekkere knuffels en kusjes gekregen, overspoeld met natuurlijk veel te veel cadeautjes en we hebben heerlijk met zn allen gesnoept van de taart! In tegenstelling tot Malou en Ruben die met hun eerste verjaardag niks van de taart moesten weten, heeft Benthe vandaag heerlijk zitten smullen van dat lekkere maar vreemde goedje ! Echt super! Verder hebben we vooral proberen stil te staan bij het feit dat wij alweer een jaar voor dit prachtige wondertje hebben mogen zorgen! Wat een eer!! En uiteraard hopen we en gaan we er een klein beetje gewoon vanuit dat we nog lang voor dit wondertje (en haar broer en zus) mogen zorgen! Paprika, Leuk je weereens te lezen! Jullie alsnog gefeliciteerd met de verjaardag van de grote meid ! Fijn dat verder alles goed is! Rozemarijke, Ahh, wat een superschattige taart! Hij is geweldig ! Liefs, Hanneke!
Ireen, De dankje in bovenstaand bericht geldt natuurlijk ook voor jou ! Hoe is het nu met de 'schade' in je mond? Al een aardig eind opgeknapt hoop ik! Even snel nog een kleine aanvulling ! Malou en Ruben hebben vanavond beide een flesje aangevuld met water op en slapen heerlijk ! Thanx voor je berichtje daarover !
Ohw, nou, dat was niet echt de moeite hoor, dat berichtje! Hebben jullie een leuke dag gehad? En wat heeft Benthe gekregen? Ik ben dol op kindercadeautjes namelijk. Mond gaat goed, had veel pijn links, ging eens goed kijken zat de hechting heel strak, heb hem eruit gehaald, nu gaat het weer goed, t ziet mooi roze, iets gezwollen, en erin een beetje wit, denk een soort van week korstje ofzo . Maar lijkt goed te gaan dus! Verder natuurlijk nog druk maar wel leuk! Ga ik weer!
Ow kijk fijn dat het met je mond goed gaat, klinkt goed in ieder geval! Te strakke hechting is erg rot, gelukkig heb je hem eruit gekregen , anders gewoon tandarts bellen ! Haha! Ik heb de hechtingen er zelf ook uit laten halen bij 1 van mijn kiezen toen, had er echt geen idee van dat dat zo vervelend en irritant kon zijn! Ja hoor, hebben idd een heerlijke dag gehad! Al vind ik dat je meer kan genieten zonder allemaal mensen om je heen ! Haha! Wat ze heeft gehad, uhm ... ik ga vast dingen vergeten, maar : Naam armbandje, die heeft ze namelijk altijd omgehad vanaf dat ze thuis gekomen is, tot ze een paar weken geleden een keer uit bed kwam zonder en het armbandje is echt helemaal nergens te vinden, dus een nieuwe gekregen ! Soort blokkendoos van plastic en dan in die blokjes nog een soort inkeping met een vormpje erin dat je er in kan leggen en eruit kan halen. Fototoestel met disco muziek, flitslicht en nog meer herrie ! Koekiemonster knuffel. Babyborn pop en een slappe pop. Badspeelgoedjes. Little people kasteel + kasteel onderdelen + boederij onderdelen. Kleertjes + rompers. Vormenstoof in de vorm van een plastic auto. Verf. Peek a blocks wiebelding. Hmm dat was het een heel eind denk ik, owja een slaapzak, haha die dingen hebben wij nog nooit gebruikt ! Liefs, Hanneke!
Klinkt goed Hanneke, lekker verwend dus En nu in alle rust aan het nagenieten... vind zelf verjaardagen ook altijd druk Ga liever bij iemand anders op verjaardag
Hey meiden, Ik kom jullie even gedag zeggen. Want na ruim een jaar (en 2 weken) borstvoeding te hebben gegeven ben ik daarmee gestopt. Mijn meissie was ontzettend verkouden en wilde niet drinken. Voor mij een mooi moment om er helemaal mee te stoppen. De eerste nachten is ze veel wakker geweest, ook wel door het ziek zijn denk ik. De afgelopen nachten heeft ze na 2 vermoeiende dagen heerlijk doorgeslapen. Mijn borsten zijn erg gevoelig nu, hopelijk is dat met een paar dagen over. En hou ik er geen ontsteking aan over. Ik mis het wel maar we vervangen het gewoon met heerlijk knuffelen