Borstvoeding en Trots deel 2....

Discussion in 'Borstvoeding' started by jingels, Jan 21, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. raspberry

raspberry Niet meer actief

Weet er iemand trouwens nog een fijn middeltje dat je bij BV mag gebruiken en waarmee ik iig m'n neus een beetje open kan krijgen? Heb vandaag de neusspray van Thirza geprobeerd, maar die werkt niet echt :(

2. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Euphorbium.

Anders gewoon warm water met daarin opgelost zout opsnuiven. Via je neusgat ja! Dat werkt het allerbest.:D

3. Hanneke

Hanneke VIP lid

Jun 18, 2007
    14,894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Sweetroosje,
    Lastige keuze lijkt me idd, maar fijn dat jullie hem min of meer hebben kunnen maken ook al zit je natuurlijk nog met dat dubbele gevoel, wat denk ik best lastig is om kwijt te raken. Hopelijk mag het toch snel 'raak' zijn bij jullie.

Met tijden idd erg druk hier, maar vriend is veel thuis (maar sinds gister weer aan het werk). En idd vrij kort op elkaar, als was dat niet wat in onze planning zat ;) wel in die van de kleine :p! Dankje voor de olijfolie tip :D!

Zogelukkig,
    Erg he, ik ga er dus ook bij dat 'soort' mensen gewoon vanuit dat ze geen bv zouden geven maar kv geven. Eigenlijk vind ik het niet zo netjes dat vooroordeel, haha, maar vooruit. Jij hebt dus ook dat idee :D! Hmm die weervrouw ken ik eigenlijk niet (maar moet zeggen dat ik geen enkele weerman/vrouw herken, behalve die belachelijke piet p natuurlijk...).

Ow, gelukkig dat hij na die voeding heel vroeg in de ochtend of heel laat in de nacht ;). Nou idd 50 euro voor 'sierschoentjes' vind ik idd ook wel wat overdreven! Maillots hebben wij eigenlijk altijd van Villa Happ, maar die van de hema vind ik ook fijn maar hebben hier nooit effen kleurtjes alleen met strepen en bloemen. H&M vind ik niet zo heel fijn, zit ook geen hak in enzo, is gewoon 1 lang stuk been met dichte tenen :$! Jullie dus een heerlijk stuk gewandeld vandaag, lekker hoor!

Hmm eigenlijk vind ik het op het moment helemaal niet spannend verder. Ben dat al voorbij denk ik, alle duidelijkheid die ik inmiddels gekregen heb van kinderarts en ook van Leander doet mij persoonlijk erg goed om wat rust te krijgen. Erg fijn dus, zou haast zeggen 'ik zie het helemaal zitten' ;)! Benthe vind het idd niet erg om wakker gemaakt te worden, ze is natuurlijk ook al zo een beetje vanaf haar geboorte niet anders gewend, drinkt dan gewoon prima net zoals overdag eigenlijk en snurkt weer verder. Wij voeden dus om 19.30 na een tijdje gaat ze dan slapen, om 23.30 (als wij naar bed gaan, dus als ik nog niet naar bed ga rond die tijd is het gekolfde melk, haha) maken we haar wakker en de nachtvoeding bepalen wij ook ;) alleen smorgens voor de eerste voeding lijkt ze een ingebouwde klok te hebben die zo rond 6 uur ergens af gaat :D! Ook jij bedankt voor de tepeltip trouwens.

7 weken na de bevalling,
    Tja ik vind het niet helemaal pas bevallen, pas bevallen voelt voor mij meer als een dag of 3 ;) alleen dat komt denk ik gewoon omdat ik me na de bevallingen eigenlijk gewoon prima voelde (en ook moest voelen van mezelf ;))! Maar overdrijven is ook een vak natuurlijk, 7 weken is en blijft mi heeeeeel erg vroeg om te gaan werken.

MG,
    Owww jij dus ook die gedachtes :D! Nouja gelukkig maar dat ik niet de enige ben met zulke gedachtes :p!

Rozemarijke,
    Getver, jij dus van thirza over gepikt, beterschap meid! Voor jullie beide uiteraard!! Fijn dat Thirza in ieder geval wel weer wat op aan het knappen is! Wat super ook dat het naar bed gaan tegenwoordig ook zo lekker gaat zeg en dat je man dit gewoon kan doen en ze dus eigenlijik ook gewoon zonder melk gaat slapen! Knappert die meid van jullie :D! Voor je neus, hier heb ik het advies gekregen collodiaal zilver te gebruiken en was echt na een keer of 3 doen toen van mn verstopte neus af (en toen meteen gestopt waarna het weer terug kwam, toen 3 dagen gedaan en daarna niet meer terug geweest).

Liefs, Hanneke!

4. Ireen

Ireen Fanatiek lid

Sep 8, 2008
    2,305
    1
    0
    Nou ik vind zeven weken ook 'pas bevallen' hoor! Ik heb zeven weken na de geboorte van Jens mijn baan opgezegd omdat ik het niet zag zitten om te gaan werken en ik wilde me niet ziekmelden, t vloog me allemaal zo naar de keel, ik had dan echt niet kunnen gaan werken!
    En tuurlijk geeft ze geen borstvoeding. Ik snap het niet he, ik begrijp wel dat bv geven 'lastig' is met zo'n carriere, maar mensen, je laat dan dus echt je werk voor je kind gaan en moet zoveel bijzondere momenten missen (niet alleen het bv geven maar ook gewoon alle dagen dat je niet bij je kind bent als je met zeven weken weer gaat werken), ik zou dat helemaal niet door m'n strot krijgen, zou dat niet kunnen, ik denk dan echt: hoe kan ze dat nou dóén?

Hanneke: Ik vind het echt knap dat je Benthe 's nachts om drie uur voedt, terwijl ze er zelf niet om komt. Er zijn legio moeders die lekker door waren gaan slapen, als ze al niet een fles van 240 ml kv erin hadden gemikt... Wou ik nog even zeggen. Hopelijk gaat het vrijdag allemaal goed, fijn dat je er iig niet enorm tegenop ziet, daar doet Benthe ook haar voordeel mee, zo'n relaxte mama.

Rozemarijke: Beterschap!

Zogelukkig: Je sacrum is het gedeelte boven je stuitje, net boven je bilnaad zeg maar, zo'n driehoekig stuk bot met aan elkaar gegroeide wervels. We wonen in Leiden en werken in Den Haag en Nieuw Vennep. De behandelbank is met vier mensen net te tillen, dus haha we komen niet naar het midden van het land nee :D

Hoofd nog steeds warrig, al wie ik vergeet, sorry!

Gister voor t eerst op het werk geweest, manlief zat in Den Haag (daar werkt ie nog om de boel enigszins te kunnen financieren) en de auto is de apk verlopen kwamen we achter na alle drukte (of had ik dat al gezegd?). Ik ging dus met de bus, de trein en lopen. Nou dat heb ik wel geweten, het was nog ruim drie kwartier lopen heen, en weer terug. Gelukkig wel achter de wagen, dat loopt een stuk lekkerder vind ik, en het was heerlijk weer, we hebben beiden een kleurtje. Al met al was het best vermoeiend, ik ben een uurtje met Jens wezen wennen op de kinderopvang aldaar, waar hij twee dagen twee uurtjes zal zijn. Dat ging heel goed en hij ging gewoon lekker zijn gangetje. Daarna naar bed in de praktijk, wat een drama was. Eigenlijk was de hele dag daar drama, ik heb werkelijk niets aan werk kunnen doen, maar daar had ik me op ingesteld. Ik was zoveel mogelijk bij Jens om hem zich veilig te laten voelen, maar, moeilijke inslaper als hij is, lukte slapen daar niet. Op een gegeven moment klampte hij zich al aan me vast als hij zijn bedje zag en heb ik hem maar in de draagdoek geknoopt, maar met zijn 10 kilo (schat ik) was ie wel erg zwaar, en slapen ging hij ook niet. zo jammer dat hij niet op schoot slaapt of als ik naast hem zit, zou zo fijn voor hem zijn, maar hij moet echt alleen liggen en dat is natuurlijk niet leuk in een vreemd bedje. Ik ga straks weer met hem heen, om hem zo goed mogelijk te laten wennen. Ik ben er echt van overtuigd dat hij het kan, hij slaapt bij mijn moeder immers ook, maar zielig vind ik het...

Vannacht ook weer twee keer helemaal overstuur wakker, zijn wel even bezig geweest te troosten, ik denk dat hij droomt. Lijkt ook weer last te hebben van zijn buikje. Ik wilde dat hij nog aan de borst dronk, dan kon ik hem beter troosten heb ik het idee.

Sorry voor het lange verhaal weer!

Hoe doen jullie dat met de zon? Zo'n parasolletje zit nooit aan de goede kant... Smeren jullie je kindjes gewoon in als je lang gaat wandelen? Mogen ze dan in de zon? En buiten eten, moet dat per se in de schaduw? Wij leven in de zomer buiten en ik wil dat eigenlijk deze zomer gewoon weer doen. Lekker offtopic weer...

Fijne dag!

5. Ireen

Ireen Fanatiek lid

Sep 8, 2008
    2,305
    1
    0
    rozemarijke: halve ui naast je bed!

6. raspberry

Die ui ga ik sowieso dan maar doen, hebben we zat in huis en die komen altijd om omdat we ze nou ook niet al te veel gebruiken :)

@Zogelukkig: waar kan ik dat euphorbium krijgen? Wat is dat voor spul?

Hier een brakke nacht gehad, maar da;s eigenlijk altijd als ik ziek ben. Zere benen, dus dat ligt ook niet lekker gewoon :( Nouja, heb me ziek gemeld en ben dus even aan het uitzieken nu...
    Thirza gaat lekker, was alleen een beetje van slag omdat mama zo gek doet, (hele tijd op de bank liggen, keihard niezen en neus snuiten enzo. Van de weeromstuit veegt zij me nu ook elke keer met een doekje over m;n neus, LOL). Maar die gaat verder goed nu weer en ging net lekker slapen. Ga ik zo ook nog ff doen... :)

@Ireen: zal idd wel even wennen zijn voor 'm. Wat betreft de zon: ik zorg iig dat Thirza iets op d'r koppie heeft en verder idd insmeren en de zon wel zo veel mogelijk mijden, (maar met 'r rooie haar en kwetsbare huidje ook extra belangrijk hier). Maar haar volledig uit de zon houden? Nee, dat werkt niet... afgelopen zomer zorgde ik dat ik haar elke dag wel even een tijdje in de zon had, onder regie zeg maar, dus begin van de dag of juist eind van de middag, zodat ze ook een beschermend tintje wat op kon doen, (niet dat ze ook maar iets bruin werd trouwens, maar wat wil je... ze is rood).

@Maillotjes; hier veel verschillende. Van H&M weet ik eigenlijk niet of die nu wel of niet een hiel hebben: bevallen hier goed, maar zijn vaak wel iets dikker, (heel fijn trouwens als ze wat groter zijn, en zeker bij meiden die ze dan in de winter vaak onder een rokje of jurkje aanhebben natuurlijk). Maar de meeste maillotjes daar zijn niet effen.
    Verder haa ik veel bij prenatal: die bevallen me erg goed. Blijven goed, ook met het elastiek bovenin, en die hebben ook echt een aantal jongenskleurtjes, (donkerblauw, grijs, donkerbruin. Alhoewel ik niet weet of ze die op dit moment nog veel hebben, omdat de winter wel ten einde loopt natuurlijk).
    Verder kun je ze bij www.rainbowbabies.nl ook krijgen geloof ik.

Nou, verder ben ik alles alweer kwijt... Ga zo eerst maar ff pitten :)
    Van de

7. zogelukkig

@Hanneke: goed joh, dat je zo chill bent over het onderzoek! Ik ben echt zo'n piekeraar en zenuwlijer wat zoiets betreft, vreselijk!

@Ireen: ik snap het niet? Ik dacht dat jullie een soort van praktijk aan huis kregen? Die is nu toch af?
    Onze knul kan ook nergens anders slapen hoor, dat is best lastig!

@Rozemarijke: natuurlijke neusspray op basis van een plantje dat Euphorbium heet: Producten > Euphorbium compositum H - -Heel Biologische Geneesmiddelen B.V.. Tabletten niet nemen, die bevatten lactose. Ik haal hem bij de apotheek, maar bij reformzaken hebben ze hem ook.
    Mijn neus zit altijd dicht, helemaal met die hooikoorts nu. Ik moet eigenlijk 2x daags Beclomethason nemen, maar dat is een corticosteroid en die neem ik nu dus lekker niet. Met als gevolg wel last van de oren en m'n oorarts is er niet blij mee, maar ja! Die Euphorbium werkt prima.

8. paprika

paprika Fanatiek lid

Jun 29, 2006
    1,164
    0
    0
    Rotterdam
    @Rozemarijke: neus druppelen met borstvoeding natuurlijk :D Werkt prima. Beterschap!

Over bevallingen en een slagveld, mijn bevalling waren koekies dus kan er niet over meepraten. De laatste bevalling had ik nog geen 200cc bloedverlies en een dochter van 4130 gram gebaard dus bij mij geen horrorverhalen.

Wendy v. Dijk? Ik ben er geen fan van. Dat gemaakte sympathieke gel*l wordt er eigenlijk een beetje misselijk van. Ben al jaren klaar met de beste vrouw. Wat niet betekent dat ik baggerzooi als xfactor niet volg haha.

Hier alles z'n gangetje, ik kom hier op het forum nog maar weinig en kan echt niet bijlezen wat jullie allemaal schrijven zeg! Alleen maar goed, teken dat er veel bvmama's zijn!

Geniet van jullie kindjes en het mooie weer lieve dames, en tot ziens weer!

9. zogelukkig

't Gaat mij niet om de persoon van D. of haar programma (kijk het omdat er iemand meedoet die ik ken). Ik had ook een Jolie kunnen noemen die een paar weken na het baren van een tweeling alweer in gala op de rode loper staat. Snap ik niet, snap ik niet. Moeder zijn is meer dan kinderen baren.

Over de zon nog even: de zon is nu veel krachtiger vanwege de stand. En komt harder aan omdat onze huid nog zo bleek is.
    Ik smeer altijd met dagcreme factor 25 en zoon heeft nu factor 50 op zijn smoeltje. Zonnebril op als we tegen de zon in lopen.
    Bewezen is dat als je jong veel verbrandt, de kans op huidkanker later groter is.
    Ik neem geen risico!

10. raspberry

@Paprika: oja, kan ik ook nog proberen... komt de voorraad hier misschien eens op :D

200 cc bloed verloren maar.... sjonge, ik verloor zo'n beetje een liter en ik had al zo'n lage ijzerwaarde. Na de bevalling kon ik in eerste instantie dus niet eens rechtop zitten :( Had ook niet zo die roze wolk waarover altijd gepraat wordt. Wel direct absoluut helemaal verknocht aan Thirza, maar ik was echt zooooo kapot! Dus vlinders, de rest van de nacht naar je baby liggen staren en dat soort dingen hier dus echt niet. Ik was blij toen de VK en kraamhulp weg waren en Thirza in d'r wiegje lag. M'n ouders nog ff gebeld, (omdat die 2,5 uur moeten rijden en het direct wilden weten. En ik zelf ook heel graag m'n mams ff wilde spreken toen :)), maar die zeggen achteraf; het leek wel of je dronken was, ik schijn helemaal met dubbele tong gesproken te hebben. Wat mijn moeder heel ongerust deed vragen: Is alles wel goed?
    Ja hoor mam, addes if goet... ;) Door al die bezorgdheid kwamen we op dat moment helemaal niet meer toe aan hoe ze nou heette, dus toen mijn zusje om een uur of 9 belde, (die was alweer gebed door mijn ouders :)), was haar eerste vraag: pap en mam weten helemaal niet hoe ze heet! Hoe heet ze nou?
    LOL
    Maar ach... ik doe het gerust nog een keer hoor, ik heb het er zeker voor over :) Ik kan er alleen nu al wel tegenop zien... (dus ik probeer er vooral maar niet over na te denken ;)).

Nou, manlief is ff boodschappen doen en gaat even kijken of ze die euphorbium bij het reformwinkeltje hier hebben...

11. raspberry

Nou, ze hadden het :) Fijne spray, gaat m'n neus tenminste echt van open :) Dat geeft (letterlijk en figuurlijk) lucht :) Heerlijk dat volle gevoel een beetje kwijt...

12. zogelukkig

Nou, graag gedaan! Je mag het ook langer gebruiken en het werkt toch beter dan alleen zout.;)

13. Ireen

Ireen Fanatiek lid

Sep 8, 2008
    2,305
    1
    0

14. Hanneke

Hanneke VIP lid

Jun 18, 2007
    14,894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Ireen,
    Ik zou ook echt niet na zo een korte tijd alweer kunnen gaan werken. Wauw Jens mag zich ook mooi prijzen met een mama die er gewoon zo lekker voor hem is en ook echt rekening met hem houd. Want ja het is voor hem natuurlijk ook een hele verandering, al hoop ik voor iedereen bij jullie dat hij snel gewent is. Fijn dat het op de opvang wel heel goed gegaan is! En nu zou ik het idd gewoon zo vaak mogelijk toch gaan proberen, maar toch ook het evenwicht erin bewaren dat het niet te gek word voor hem zegmaar. Ow super lees dat hij vandaag 45 min geslapen heeft in de nieuwe omgeving! Zon, tja lastig, hier eigenlijk vooral smeren en proberen met de parasolletjes en de kap toch de zon wat weg te houden, maarja als ze eenmaal lopen is dat ook gebeurt ;)! Verder hadden wij de parasolletjes ook buiten op het campinbedje zodat ze schaduw hadden toen ze dus nog niet liepen. Dat eerste woordje mag je van mij gewoon als eerste woordje tellen hoor, gewoon omdat hij het duidelijk als betekenis voor iets heeft ;)! Als ie nou voor alles datzelfde 'geluidwoordje' gebruikt zou ik het anders zien, maar het is dus duidelijk voor boem ;)!

Snachts, tja die hebben we er eigenlijk gewoon altijd ingehouden, omdat we toch een ietsiepietsie onzeker blijven altijd over het gewicht. En savonds die van 23.30, ze drinkt dan ong 100cc (aan de borst wel meer overigens), en wij vinden dat een kleine moeite. En bij flessen van 240cc krijg ik meteen medelijden met de kinderen, wat een zere buikjes zullen die krijgen en wat een ouders heb je dan...ow ik ben echt erg :$ :p!

De praktijk niet aan huis, lijkt me aan de ene kant wel fijn, zo kan je werk en prive iets meer gescheiden houden. Aan de andere kant zou met de kleine aan huis, misschien net wat fijner zijn. Super trouwens dat er al klanten/clienten zijn, hopelijk (voor jullie, niet voor de mensen eigenlijk he ;)) mogen er veel volgen!

Rozemarijke,
    Hopelijk ben je snel weer beter! En wat lief dat Thirza je helpt ;)! Fijn dat zij in ieder geval redelijk opgeknapt is. Nu mama nog, want een zieke mama is natuurlijk ook niks. Hopelijk helpen de neusdruppels en de ui, anders idd je voorraadje aanbreken (of beetje verse kolven). Beterschap!

Jouw bevalling, dat is idd echt totaal niks zo zeg! Wat een grap trouwens dat je vader en moeder eigenlijk helemaal dus gemist hadden hoe jullie haar genoemd hadden :D! Moet je nagaan, na de bevalling van Benthe ben ik in de avond al naar huis gegaan uit het ziekenhuis :), nog even mailtjes gekeken, geboortekaartjes betaald, en toen pas weer in bed gegaan. En bij Malou en Ruben waren we na 2 dagen alle drie weer thuis en ging ik zelf de was zitten vouwen :)! Ook totaal niet verantwoord natuurlijk, maarja toen voelde het prima voor mij.

Zogelukkig,
    Mwah dat rustige is ook pas sinds ik alles zo duidelijk heb van de kinderarts en leander. Het voelt dus nu goed. Vorige week zag ik het nog even helemaal niet zitten, maar dat is nu weg. Vroeg jij trouwens niet ook waarom ze geen kapje willen? Kinderarts en Leander zeggen beide dat dat ook heel vervelend kan zijn voor die kinderen, je ligt bij papa/mama ineens krijg je een vreemd ding op je gezicht geduwt, voelt je een beetje raar worden enzo, kortom dat kan ook heel beangstigend enzo zijn. Maarja ik denk op het moment ook waar zeuren we over, oke we willen dat gestress niet in zo een klein lichaampje, maar aan de andere kant, net alsof ze over 20 jaar nog weet of ze toen een kapje op haar gezicht heeft gehad of dat ze toen een infuusnaaldje gekregen heeft...

Jij dus heel erg netjes wat betreft insmeren, moet zeggen dat wij nu nog helemaal niet gesmeerd hebben (das echt zoiets dat wij pas in ze zomer doen, slecht he)! Wat vervelend trouwens dat je last hebt van je oren, maarja van die rommel gebruiken dag in dag uit, snap ook wel dat je dat liever niet wil. Fijn dat dat andere in ieder geval goed werkt! Dat heb ik hier met dat zilver ;) al heb ik het zeker een jaar gewantrouwd, haha!

Paprika,
    Jouw bevallingen dus ook echt geen slagveld. Fijn toch ;)! Fijn dat alles gewoon lekker zn gangetje gaat!

Mw. v Dijk,
    Tja iedereen dus zo zn ideeen erover! Moet overigens wel toegeven dat ik dat bij meerdere dingen heb. Zo was er een tijdje geleden een programma dat kinderen gevolgd gingen worden van buik tot 18 jaar ofzo en daarbij was ik er ook benieuwd na. Of ook nu probeer ik dat tienermoeders te volgen (lees afl 1 gezien, afl 2 gemist) maar ook daarbij vraag ik me dat dan dus ook meteen af, haha, vind het eigenlijk best erg die 'vooroordelen' die je dan over sommige mensen krijgt. Maar gelukkig is het menselijk en verder zou het me natuurlijk ook een worst weten, lekker zelf weten. Maar idd wat iemand schrijft werk belangrijker vinden dan je kindje, zo komt het dus bij v Dijk (als ze dus idd kv geeft) wel op mij over (en zelfs al geeft ze wel bv dan nog eigenlijk).

Jeukende tepels hier,
    Wilden die purelan (zogelukkig) halen, maar was niet te bestellen bij de apothee, of tenminste het kan wel half mei :$ worden voor het geleverd word! Nu doe ik het om en om met zilver en bepanthen, lijkt iets minder te worden, maar nog niet erg. Denk dat het er dan maar gewoon bij hoort, terwijl ik het zo erg echt nog nooit gehad heb.

Ow wat een geklets toch weer! Nouja beter maar want geen geklets dan is het meestal voor mij niet zo een goed teken! Al moet ik zeggen dat ik nu (whaha na 3 dagen al) het toch wel een stuk drukker vind nou dat Leander weer aan het werk is! Maar ook wel erg fijn, voel mezelf weer wat nuttiger. Heb soms zelfs het gevoel dat ik helemaal nergens voor nodig ben, alleen voor de borstvoeding :) gezien ze de rest ook van anderen kunnen krijgen.

Liefs, Hanneke!

15. zogelukkig

Kletzzzzkous! Haha! Is goed voor de ontspanning hoor Hanneke!

Ik heb erge zonne-allergie, zal dus wel moeten smeren en dan nog is het vaak raak hoor, helaas! Mar dat is niet de reden dat ik smeer; ik wil geen huidkanker. Het is een vaak gedacht iets: ik verbrand niet snel, dus hoef niet te smeren. Maar da's dus niet waar. Bovendien word je met de moderne zonnebrandcremes wel gewoon mooi bruin als je smeert, maar je zou wel een lagere factor kunnen gebruiken voor jezelf. Voor een klein kind zou ik altijd met een zeer hoge factor smeren.

Vannacht kwam meneer om 6.15, oei vroeg! Hij gaat slapen als het donker wordt en wordt wakker als de vogeltjes gaan fuiten. Natuurmensje in de dop!:)
    Hij gaat na 2 uur op weer lekker 2 uur slapen. Ik ga er niet meer in, spring dan gauw onder de douche. Wel lekker hoor, zo vroeg. Heb alle beesten al gedaan. Plees geschrobt. Lekker!;)

16. Hanneke

Hanneke VIP lid

Jun 18, 2007
    14,894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Zogelukkig,
    Idd lekkere ontspanning, al zit ik nu illegaal te internetten want Malou en Ruben zijn buiten aan het spelen en Benthe is net in slaap gevallen ;)! Haha, eigenlijk zou ik nu buiten moeten zitten dus :)!

Jullie waren dus al lekker vroeg in de weer! Hoewel de kleine man het al snel voor gezien hield en nog lekker even ging slapen! Jij wel heerlijk even tijd gehad om van alles te doen dus, heb je straks weer alle tijd voor de kleine vent (of ja straks, waarschijnlijk nu gewoon al een tijdje, maar vooruit je snapt het wel :D).

Tja idd je hebt ook wel gelijk, plus dat er voor jou nog een extra rede is om in te smeren. Maar weet je wat het is hier, het zonnetje schijnt nu wel lakker, maar voor mijn gevoel nog helemaal niet zo dat je in moet smeren. Wat dus idd eigenlijk wel moet. Moet overigens zeggen dat ik mezelf dus eigenlijk gewoon nooit insmeer behalve wanneer ik bewust even in de zon ga liggen of zitten (hmmm kan me al op de zomer veheugen, lekker in mn bijna nakie de tuin in terwijl de kids slapen, haha). Maar met wandelen enzo dus niet, en das dus idd heel slecht. Bij de kids doen we het in de zomer wel elke dag, maarja nu dus nog niet, zal toch maar eens beginnen weer :D! Moeten we wel eerst nieuwe halen ;)!

Liefs!

17. raspberry

Hier krijgt Thirza ook factor 50 hoor, gewoon van dat speciale kids-zonnebrand. Ik ga geen risico nemen :) Maar da's dus wel als ze langer in de zon zit. Voor even op en neer naar de winkel of brengen naar de gastouder geloof ik dat wel...
    Heb net trouwens een stoer spijkerjasje voor d'r gescoord voor van het najaar, (zomerjasje van vorig seizoen kan nu nog, dankzij het feit dat ik toen een maat groter moest kopen omdat de goeie maat er niet meer was). Moest naar de arbo en de prenatal zit daar zo'n beetje naast... :)

En de kinderarts heeft gebeld en op basis van mijn verhaal denkt zij dat buisjes ws wel de oplossing zullen zijn, (sinds haar verjaardag heeft ze een keer of 4 oorontsteking gehad), maar dat mag de KNO dus gaan bepalen, (uiteraard). Wordt door de assistente nog even terug gebeld voor een afspraak, dus hopelijk kunnen we snel terecht :)
    In ons slapeloze clubje zijn is Thirza nu al de 5e geloof ik die dan buisjes zou gaan krijgen en alle andere kids zijn daarna door gaan slapen.... Ik durf er nog even niet al te hard op te hopen, maar het zou wel heeeeeeeeeel erg fijn zijn als Thirza niet zo vaak ziek meer is/daar zoveel last van heeft en als wij echt door kunnen gaan slapen :)

@Zogelukkig: vroeg erbij zeg! Hier sliep Thirza tot half 8, dankzij haar geklets gisteravond tot half 9, (zelf in slaap gevallen, had ik dat al gezegd? ze knapt dus echt op! :D).
    Mijn neus begint weer open te raken, maar nu is ademhalen echt een verschrikking, omdat de lucht die door of langs mn neus komt echt vreselijk irriteert... Nouja, ik ga vandaag weer lekker aan de kiwi's en straks nog even slapen, dan knappen we wel weer op :)

Wat is het trouwens heerlijk weer zeg! Daar knapt een mens ook een eind van op :)

@Hanneke: haha, kletskous :) Bij al die activiteit na jouw bevallingen kan ik me dus geen voorstelling maken... benieuwd of dat bij een tweede anders gaat, (zou wel fijn zijn gezien het feit dat we Thirza natuurlijk al hebben). Ach, ik knapte wel snel op, dus heb na de eerste week wel lekker genoten van de kraamtijd hoor :)

18. zogelukkig

Je blijft zoeken he, lieve Rozemarijke waar die slechte gezondheid/weerstand van Thirza toch vandaan komt. Eerst waren de entingen de boosdoener, toen de koemelk, dan is' t een boom, dan weer haar oren.
    Ga nou alsjeblieft die provoactie doen! Ik snap niet waarom je dat voor je uit schuift; dan heb je duidelijkheid, kan je dingen uitsluiten en verder. Je hebt meermaals gezegd dat je van de zomer aan een tweede wil beginnen en dan gestopt wil zijn met de bv. Zou het dan niet fijn zijn als je weet wat Thirza heeft, hoe je haar het beste kan helpen en dat ze niet meer afhankelijk is van de bv?

Buisjes? Had ik ze maar nooit gehad. Door die rotdingen ben ik nu gedeeltelijk doof...:(

19. raspberry

Nou, de oren zijn niet de boosdoener voor haar slechte weerstand, die zijn er ook gevolg van.
    En dat buisjes niet OK zijn... voor een heleboel kids zijn ze een enorme hulp! Ik besef me heel goed dat er ook iets mis kan gaan, zoals bij elke medische ingreep, maar dat is geen reden om dat niet te doen. We gaan dus de KNO-arts laten beoordelen of dat wel of niet nodig is en dan zien we wel. 4-5 keer oorontsteking in nog geen 5 maanden tijd lijkt mij iig niet normaal.

En ja, we zijn aan het zoeken en in die zoektocht komen we steeds verder. Terugkijkend kan ik zeggen dat de entingen geen goed hebben gedaan aan het hele verhaal en ik geloof nog steeds, (mede op basis van een onderzoek dat im gelezen heb, gedaan door de universiteit van utrecht), dat daar dingen kunnen zijn ontstaan die er eerder niet waren, (Dat onderzoek heeft aangetoond dat de vaccinaties zoals die in de westerse wereld gedaan worden, veranderingen teweeg kunnen brengen die een allergie kunnen laten ontstaan).
    Dat de koemelk sindsdien een probleem is, is al overduidelijk. Daarvoor hoeven we echt niet te provoceren. De kinderarts heeft daarvan zelf ook gezegd dat het met het gekwakkel van de afgelopen maanden juist helemaal niet verstandig is, (zou een te heftige reactie uit voort kunnen komen) en dat we dat dus om die reden een half jaar uitstellen. De provocatie is dan ook niet meer zozeer bedoeld om te kijken of ze allergisch is, maar of ze nog steeds allergisch is dan. We zullen dat dan elk half jaar moeten herhalen, (niet elke keer in het ziekenhuis gelukkig ;)). Dat gaat dus ook echt wel gebeuren, maar wel op een moment dat de kinderarts dat verstandig vindt.

Ik snap echt dat je het goed bedoelt, maar ik ga in deze toch af op het oordeel van een arts. Dat lijkt me echt betrouwbaarder.
    Kijk, we kunnen nu wel enkel doorgaan met die provocatie, maar ondertussen is er nog nooit door een specialist gecheckt hoe haar oren eruit zien. Laten we dat eerst maar eens even afchecken, komt daar niets uit, dan kijken we samen met de arts weer verder...

20. zogelukkig

IK had allang op de stoep van de kno-arts gestaan als mijn kind 5x in 5 maanden middenoorontsteking zou hebben. Ik dacht eerlijk gezegd dat je daar al geweest was.:)
    Ik had het als kind ook zo vaak (en nog steeds). Had met 3 maanden al middenoorontsteking met ernstige complicaties. Ik loop nu bij de kno in het academisch en die zegt dat de inzichten wat jong buisjes betreft enorm zijn veranderd.
    Punt is: het trommelvlies van een kinderoor groeit ook. Bij veel kinderen valt dat buisje er na korte tijd weer uit. Het is iedere keer weer een snee in dat trommelvlies om dat buisje te zetten en dat doen ze bij een kind onder algehele narcose.
    Ik zal je de details besparen wat er over is gebleven van mijn oren, maar ga idd eerst maar eens naar een kno-arts. Ik ben blij dat je het vertrouwen in de reguliere medische geneeskunde weer hebt gevonden!;)

Share This Page