Borstvoeding en Trots deel 2....

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door jingels, 21 jan 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Dirksmama,
    Jij 'kende' het dus al :D! En idd er zit volgens mij standaard gewoon water in, wat dan verwarmd word, gemengt met het poeder en dan in de fles gaat. Dus je hebt idd gelijk met dat water dat daar een halve dag staat te wachten en te vervuilen voor het gebruikt word. En hoe het nou zit met hoe dat apparaat weet hoeveel schepjes voeding erin moeten, dat weet ik eigenlijk ook niet. Lijkt me idd niet handig dat je dat zelf nog af moet meten, was er maar vanuit gegaan dat dat apparaat dat kon :p! Maar als je het zo bekijkt is er idd weinig tijdwinst en tiet toch sneller :p *proest*!

Rozemarijke,
    Dus toch weer slechter daar! Jakkes! Nou gelukkig ben je in ieder geval even bij de huisarts geweest en heb je een ab kuur gekregen, hopelijk gaat dit een beetje helpen en daarna dus niet meer ziek. Want als je je zo naar voelt kan je idd maar weinig genieten van het mooie weer nu! Met Thirza gaat het dus zo te lezen idd weer goed, fijn zo! En hopelijk blijft dat ook zo! Ahh geeft dus wel al super goed aan wanneer de borst weer dag mag :D! Super schattig!

Zogelukkig,
    Ieuw! Gatver! Jakkes! Krijg gewoon rillingen over mn rug heen! Ieuw! Nou gelukkig ben je in ieder geval niet geprik door dat beest! Bleh! Ben echt doodsbang voor die beesten en zou het ook uitgillen hoor! En idd daar gaan weer 10 jaar ;)!

Ireen,
    Ja idd beetje vervelend is het wel, zeker gewoon voor Ruben zelf! Maar komt goed :D! Vroeg naar bed? Wat is dat :p? Haha, nee voor 12 uur lig ik er meestal niet in, maar vooruit, ik ga stiekum (niemand zeggen :p) smiddags nogal eens liggen wanneer de kids ook slapen. Fijn dat het met de kleine vent op de praktijk goed gegaan is! Hopelijk gaat dit zo blijven! Knappe vent hoor dat ie het zo goed doet met die veranderingen! Gelijk heb je, lekker je bed induiken!

Die borsten hier schijnen dat erg goed te snappen, ene keer vaker voeden dan de andere keer, ik denk altijd maar dat komt omdat ze nooit anders gewend zijn. Bij Ruben en Malou vaak tussen alleen bv geven en bv&kv geven gewisseld. Bij Benthe ook al geregeld gewisseld, dus ja ze snappen het prima. Al moet ik wel zeggen dat ik laatst toen we dus van 8 voedingen naar minder zijn gegaan het savonds wel voelde in mn borsten, om 23.30 moest ik dan dus ook echt voeden, haha! Maar dit is ons schema'tje zegmaar voor hoe vaak ze over de dag verdeeld drinkt.
    06.00 Borstvoeding (volledige voeding).
    09.00 - 10.00 Fruit.
    11.30 - 12.30 Boterham met boter & erna borstvoeding (bijna volledige voeding denk ik).
    16.00 Borstvoeding (volledige voeding).
    18.00 Avondmaaltijd & erna borstvoeding (hele kleine voeding, paar slokjes en soms niks)
    19.30 Borstvoeding (volledige voeding).
    23.30 Kunstvoeding 90cc/3schepjes poeder.
    03.00 Borstvoeding (wisselend of het een volledige voeding is of maar een paar slokjes).

Liefs, Hanneke!

2. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Mooi he, dat die borsten van ons dat gewoon snappen!:D Kan me daar zelf ook erg over verbazen! Paar dagen geleden 2x per dag een voeding gegeven. Zoonlief had een megabord eten op en een volle bak yoghurt toe. Hij was na het bad zo moe en voldaan, dat hij echt wou slapen en geen borst meer wou. Er zat toen tot de volgende morgen 14 uur tussen! 14 uur! Dat was echt mijn record hoor!
    Gister en vandaag weer "lekker" 3x gevoed. Echt lekker in de zin van lekker, want ik doe het nog zo graag! Verder drinkt hij graag thee en water, we hebben echt volle plasluiers.
    Volgens Kleintjes leveren 3 goede voedingen voldoende eiwitten en vitamines. Het zijn hier overigens nooit slokjes, altijd lange, volledige voedingen.
    Ik heb geen schema, want het scheelt echt enorm. De ene keer is het:
    's nachts
    in de ochtend voor het slaapje
    in de middag voor het slaapje
    En een andere keer is het:
    vroeg in de ochtend
    na de lunch
    na het avondeten
    Soms komt hij 's nachts na 6 uur, soms slaapt hij 12 uur door.

Ik heb de link maar niet geopend Hanneke, sorry, haha!;)

@Rozemarijke: ik heb gemist wat je had dan?:) Kennelijk toch een ontsteking ergens. Beterschap dan maar weer eens!

@Salapio: weet je dat ik dat beest de hele dag nog voel? Brrrr!
    E ik had al een trauma van beesten in mijn broek! Mijn vader moest vroeger een keer oppasen, mijn moeder was er een keer niet (kwam nooit voor). Ik was een jaar of 9. Het werd herfst en kouder en mijn moeder had gezegd dat ik een dikke badstof onderbroek aan moest en een winterpyama. Ik dat braaf gedaan en toen zat er dus ook een wesp in die onderbroek, die dus wel stak!!!:$ Ik was helemaal overstuur en mijn vader wist niet wat ie moest.... Trauma's!!!:p

@Ireen: kijk, Jensje gaat het snappen, goeeeeeed!:)
    Hoe gaat het eten nu?

3. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Zogelukkig,
    Iew gatver! Tweede keer dus al gewoon! Gelukkig dus dat ie dit keer niet stak!

Gek het dat die borsten dat dus gewoon snappen? Want bij jou kan ik switchen tussen volledige bv en aanvullen met kv niet als excuus gebruiken he :p! Haha!

Jullie dus nog 2/3 keer op een dag lekker drinken aan de borst. En denk dat dat idd zeker genoeg moet zijn. Als ik lees dat ong 300cc het advies is, en tja weet niet hoe het bij jullie is, maar ik weet zeker dat ze meer dan 100cc per voeding drinkt (sorry ireen) want ik kolf met 10 minuten elke borst dus met gemak 200cc bij elkaar en ze drinkt bij een volledige voeding dus meestal wat langer.

En tja hier wel vaste tijden (die rustig een uur kunnen schuiven hoor ;)), eerst natuurlijk omdat ze altijd al een beetje een vast tijden schema heeft gehad. En nu ook een beetje vaste tijden omdat ze smorgens voor de eerste voeding zelf voor komt. Dan hebben we het middageten hier op een beetje een vaste tijd en daar doet ze ook aan mee gewoon, dan na het slapen is dus rond 16.00 en om rond 18.00 hebben we een vaste tijd voor het avond eten waar ze aan mee doet :D!

4. Ireen

Ireen Fanatiek lid

8 sep 2008
    2.305
    1
    0
    Hanneke: Das nog wel vaak voeden, applaus! Fijn dat je borsten meewerken. Ach, uiteindelijk gaan ze wel zelf eten, maar jullie hebben natuurlijk altijd de zorgen omdat ze niet altijd even goed groeit, daar wordt je behoorlijk onzeker van!

Zogelukkig: Nou, t eten gaat wel, maar hij wilde vandaag weer amper brood. Hij vindt de zonnebloempittenpasta niet te eten en kijkt steeds heel achterdochtig naar zijn broodje, is denk ik bang dat mama er weer van dat gekke spul op heeft gesmeerd...
    Ik heb een culinaire uitspatting gemaakt en rijstepap gemaakt van dessertrijst met rijstemelk. Andere rijstepap zit melk en suiker in en ik wil geen suiker geven. Hij vond het wel lekker, heb het als toetje gegeven.
    Verder heeft hij vandaag een half hardgekookt ei gegeten, dat vond hij heel lekker (bedankt Jingels :D). Rapley-de wel lastig, dat korrelige eigeel :(. Nu nog hopen dat ie er niet op reageert. Tot nu toe niets gehoord, hij is lekker gaan slapen.

Ik overweeg om aan de domperidon te gaan, Jens wil gewoon graag melk (wijst naar zijn fles, maar vindt het ook wel erg leuk om daar mee te spelen, dus niet helemaal duidelijk of ie dan trek heeft of gewoon dat leuke ding vast wil houden). Maar goed de domperidon zou de enige optie nog zijn om nog wat op te krikken. Regelen, borstcompressie, warmte, theetjes, veel drinken, ik heb alles al geprobeerd en het breekt me gewoon ontzettend op om zo vaak te moeten kolven om de productie op peil (of eigenlijk dus niet) te houden.'s Nachts 10 uur ertussen en ik produceer de rest van de week ruim 60 ml minder. Wellicht dat de domperidon me wat kan ondersteunen in dit inmiddels toch wel borstvoedingsgevecht. Of ik kap ermee, dat is optie twee, maar ik ben daar echt niet klaar voor. Ik ben gewoon bekaf. Ik val in herhaling, ik weet het, maar ik zit er nogal mee want ik wil Jens tot zijn 2e jaar voeden.

Over beesten trouwens: wij kamperen altijd in de zomer (okee nu al twee jaar niet, geen vakantie ook) en we hadden twee jaar terug heel veel orenkruipers daar. Dus 's avonds werd ons hele tentje binnenstebuiten gekeerd om alle insluipers diervriendelijk te verwijderen. Ik lag 's avonds in dikke pyjama in de slaapzak, had jeuk aan mijn bovenbeen (vrij hoog) en voelde een bultje. Ik schoot overeind, trok mijn broek uit en stak de lamp aan. Zat er zo'n beest in mijn broek... ik had de rest van de nacht angstdromen over wat als ie nog hoger was gekropen...

5. zogelukkig

Jajaja; geweldig!:D Een oorwurm kan je goed pakken hoor met die tangen achterop z'n gat, heb er eens 1 tussen m'n tenen gehad, autch!:x
    Echt, ik ben echt een natuurmens en hou veel van beesten, maar alles wat kan steken, prikken of bijten daar ben ik panisch voor! Hollandse spinnen en pissebedden kom maar, maar eng ongediertje bah! Heb een keer een meikever op mijn keel gehad, die kwam zo aanstormen vanuit een lantaarnpaal, getjekkes, gewoon een blauwe plek, wat een joekel was het! En vroeger op de boerderij van die dazen, oooohw nee! Ik ga niet naar landen waar ze kakkerlakken, vogelspinnen en schorpioenen hebben, ben echt als de dood!

Goed dat Jens een ei lust. Wij eten nooit ei, ben er zelf niet dol op en zoon (dus?) ook niet. Die gooit het boos weg! Zonnebloempittenpasta ken ik eigenlijk niet. Vind zonnebloempittenbrood wel lekker en ik doe ze door m'n cruesli.

Domperidon? Weet je dat zeker? Dat heb ik jaren geleden in mijn studententijd eens gehad. Had toen last van reflux. Is dat wel wat je bedoelt?

Hoeveel melk krijgt Jens nu nog Ireen? 500cc per dag is genoeg he? (zie blz. 118 van Kleintjes' boek).

6. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Zogelukkig,
    Oke dit meen je niet! Kunnen die oorwurmen idd dus echt 'bijten'/'knijpen' met die haakjes aan zn kont? Ieuw jakkes! Echt te goor gewoon die beesten! Nouja ik ben dus idd bang voor al dat 'ongedierte'. Maar dit heb ik echt nooit geweten! Gelukkig nog nooit gehad! Ook gelukkig geen wespen enzo. Maar vroeger op de camping bij mn oom en tante zat het altijd helemaal vol met die dingen, als de dood was ik ervan! Gelukkig nu al jaren geen meer gezien, haha!

Domperidon heeft als bijwerking dat het de productie verhoogt ;), denk meld het even :D!

Ireen,
    Hmm als die zonnebloempasta idd niet zo lekker is zou ik ook even achterdochtig zijn naar wat er nu op mn boterham zit. Super trouwens dat ie je rijstepap lekker vond :D! Domperidon zou je idd kunnen proberen, misschien helpt dat je om net dat beetje extra voeding te krijgen. Weet niet of ik het zou proberen (heb zelf 1x voor die keuze gestaan en toen besloten dat niet te doen en het te laten bij wat ik op dat moment had, was gewoon beter), maar in jouw geval, voor zover ik een beeld kan maken van je, zou ik het proberen. Maar wel aan jezelf blijven denken, dus ook wel proberen wat extra rust te pakken, lekker wat extra's te drinken te nemen enzo :D! Neem aan dat je dit dan wel in overleg/met hulp van je huisarts of een lk gaat doen (als je het gaat doen dan he ;))?

Ieuw jakkes, jij dus ook al een beest in je broek! Bleh!

Enne geen aplaus hoor! Eerder aplaus voor jou! Ik voed toch zeker wel minder dan hoevaak jij kolft. En gewicht, nouja laatste tijd geen zorgen meer gehad eigenlijk (tenminste niet echt ;)).

7. Bloempjuh23

Bloempjuh23 Bekend lid

25 sep 2008
    726
    0
    0
    #947 Bloempjuh23, 19 apr 2010
    Laatst bewerkt: 19 apr 2010
    Hallo dames,

Ik zou graag met jullie mee willen schrijven. In mijn omgeving ben ik de enige die al bv geeft en dan ook nog eens 'zo lang'. Vind het allemaal wel meevallen als ik de verhalen zo op internet lees.

Mijn dochtertje is van 7 november 2009 en ik geef dus al bijna 6 maanden volledig de borst. We hadden een zeer ellendige start met tepelkloven, meerdere keren zware borstonstekingen, daardoor diverse ab kuren, helaas had mijn dochtertje ook nog eens verborgen reflux waardoor ze echt ontroostbaar was behalve aan mama haar borst. Ik geef gelukkig niet zomaar op maar als ik er nu aan terug denk was het echt een hel.

Inmiddels geniet mijn dochter 4x per dag van mama's melk. Soms twijfel ik enorm of dat niet tekort is maar ze vraagt ook niet om meer. Ze groeit prima volgens de lijntjes en is een lekkere vrolijke griet. Wat kan je toch onzeker worden van dat stomme cb en omgeving..

Over een kleine 2 weken gaan we dus beginnen met bijvoeding. Daar heb ik ook een paar vragen over maar die staan in het topic wat al geopend was.

Mijn schema is inmiddels zo:
    7-8 uur, 11/12 uur, 15/16 uur, 18/19 uur
    We zijn gezegend met een kindje dat vanaf 10 weken oud al van gemiddeld van 7 tot 7 slaapt.

Nou goed het is inmiddels al een heel verhaal geworden. Misschien dat jullie je even kort kunnen voorstellen? Hoeveel meiden kletsen er hier eigenlijk?

Liefs Bloempjuh

8. zogelukkig

Welkom Bloempjuh!
    Morgen meer, ga nu slapen.
    Sterkte met jullie verlies van een maand geleden...

9. Salapio

Salapio VIP lid

15 jan 2007
    13.917
    0
    0
    Zuid-Holland
    Welkom Bloempjuh! Even voorstellen: mama van Mirre (2 jaar en 4 maanden) en Tobe (10 weken). Mirre heeft ruim 20 maanden bij mij gedronken (laatste maanden alleen ochtendvoeding) en Tobe nu dus al 10 weken ;). We gaan weer voor 6 maanden alleen BV, dan langzaamaan bijvoeden waarschijnlijk weer a la Rapley.

Wat heerlijk dat je meisje al vanaf 10 weken doorslaapt! Hier nog niet hoor ... Hoewel hij maar 1x echt goed drinkt:

17/18 veel drinken en naar bed
    rond middernacht veel drinken
    nachtvoeding nauwelijks drinken
    rond 5u onrustig, niet of nauwelijks drinken

Best jammer. Niet zo zeer het wakker worden, maar doordat T weinig of niets drinkt, ben ik weer minder snel geneigd om hem snel in zn bed te leggen. Misschien dat gewoon maar wat sneller doen :D. Vannacht ook nog een speen geprobeerd maar die vond ie smerig ... Tobe is wel een fervente duimzuiger, maar die moet ie ook niet rond 5u. Misschien soort krampjes? Hij had vandaag wel een poepbroek rond 5u, maar dat hielp nou niet echt ...

10. zogelukkig

@Bloempjuh:

Ik ben de zo gelukkige moeder van een lieve, flinke zoon van bijna 1 jaar. Die krijgt nog steeds borstvoeding op verzoek. 3 of 4x per dag nu. Vaak ook nog s' nachts. Het aantal keren doorslapen is op 1 hand te tellen, jij boft maar, haha!

Ik zou sowieso wachten met bijvoeden tot 6+ maanden.
    Ik weet niet wat je voor ogen hebt? Wil je potjes, prutjes of prakjes gaan geven? Of ga je lekker vers koken en geef je misschien wel de regie aan je kindje en ga je hem stukken eten aanbieden en zie je wel wat hij ermee doet? (over voeden op de Rapley-manier zie borstvoeding.com).
    De eerste tijd is borstvoeding nog veel belangrijker dan BIJ-voeding. die geef je na de borstvoeding. Of voor en na, maar ik gaf nooit borst voor en borst na. Ik heb een gevoelig kind dat houdt van regelmaat en die dronk altijd al 2 borsten en dat hebben we niet veranderd. Na een tijdje gaf ik de borst een uur na de hapjes. Want in het begin zijn het nog hapjes en dat is helemaal niet erg! Je kind is prima in staat zelf aan te geven waarin en hoeveel zin het heeft in eten. Wil het weer een paar dagen alleen de borst? Dat is ook goed en kan helemaal geen kwaad! Borstvoeding blijft de meeste bouwstoffen en vitamines leveren.
    Pas als je kind aardig wat bijvoeding eet (denk in de zin van 3 maaltijden per dag) kan je een melkvoeding vervangen door ander vast eten. Voldoende drinken moet het altijd.

11. raspberry

raspberry Niet meer actief

@Bloempjuh: welkom :)
    Ik ben Marijke, moeder van Thirza en stiefmoeder van nog twee kids (7 en 9) die hier om het weekend zijn. Getrouwd ook, (waar haal ik anders die stiefkids vandaan ;)).
    Ik geef dus inmiddels bijna 17 mnd borstvoeding. Langer dan ik vooraf gedacht had, maar dat heeft te maken met het feit dat Thirza een koemelkallergie bleek te hebben (kwamen we bij 9 mnd achter, moest toen terug op volledige BV). Door allerlei klachten die onze kleine dame gehad heeft, was overstappen naar vast voedsel/afbouwen BV een beetje moeilijker dan in andere situaties, en omdat ik 'r wel een stuk veiligheid mee wil geven en 'eten' niet een onderdeel van het leven is waar ik op wil afdwingen, heb ik het maar zo gelaten.
    Inmiddels knapt ze goed op, gaan we begin mei nog wel naar de KNO-arts en hebben dan hopelijk het laatste probleem straks onder controle... Zou mooi zijn, want ik ben dus inmiddels 9 mnd op dieet voor Thirza en vind het wel heel prima als ze straks zonder borst kan en wil.
    Over bijvoeden: ben hier gestart met gepureerde prakjes: rapley leek mij wel mooi, maar daar had Thirza niks mee. En aangezien ze echt niet meer genoeg had aan de BV, (ze kwam bij 6 mnd overdag om de anderhalf uur en 's nachts elke 2 uur), was het wel handig dat er wat extra naar binnen ging.
    Dat gaf hier al vrij snel wat rust in de voedingen :) Zat ik weer op om de 3 uur geloof ik :)

@Zogelukkig: o, kan goed dat ik dat helemaal nergens heb genoemd hoor :) Ben hier al een dikke week inmiddels op en af beroerd: snotverkouden en hoge koorts (gisteravond zelfs 39,5). Voorhoofdsholte- en bij/neusholte (iig die holtes naast je neus)ontsteking, die dus maar vast bleef zitten.
    Wel zo handig dus maar om even aan de AB te gaan, want mijn lijf leek het niet echt aan te kunnen zelf momenteel.
    Had ik dus amoxicilline meegekregen, dat moest geen probleem zijn, ondanks het feit dat Thirza daar van de zomer zelf zo op reageerde met darmkrampen.
    Tja, maar vannacht wel weer onrust, vreselijk veel moeite om in slaap te komen en steeds niet langer dan 2,5 uur achter elkaar geslapen, plus weer een onrustige huid, dus maar even gebeld of ik niet een andere kan krijgen, (zoniet, dan kap ik hier weer mee, want liever zelf iets langer nodig om uit te zieken dan Thirza weer van de regel).
    Ze is nu de hele dag bij de gastouder, dus krijgt pas vanavond weer BV en ze heeft vanochtend gedronken voordat ik de AB in heb genomen, (laatste keer was gisteravond 8 uur). Maar wordt zo terug gebeld als het goed is, dus ben benieuwd...
    Ze heeft zelf vorige week azitromycine gehad en dat ging dus wel goed. Ik heb er verder geen verstand van, maar heb de assistente dus maar even gevraagd of ik dat dan niet ook kan krijgen... ze ging het even overleggen.

@zogelukkig: jakkes, die wesp! Kan me voorstellen (zeker met dat andere verhaal erbij) dat je daar even panisch van werd!
    Ben zelf met wespen en bijen en spinnen erg stoer, (al zeg ik het zelf), maar ik griezel echt van alles dat glibberig is (slakken, wormen. Bah, zit er al weer helemaal van te rillen hier :().

@Ireen: klinkt goed! Dan pakt hij de teruggekeerde rust toch wel goed op zeg! Stoer ventje, die Jens van jullie! :D

@Hanneke: ach, die Ruben! Nou, lekker knuffelen en doen, en vertel maar gewoon dat je best snapt dat ie een beetje verdrietig wordt als mama zelf een beetje verdrietig was... (en leg maar gewoon uit waarom hoor... Ik ben ervan overtuigd dat kinderen dat toch snappen (op welk niveau dan ook), dat dat binnenkomt bij ze en dat dat ze helpt om de draad weer op te pakken :)

Had ik nou iedereen gehad?
    Nee, Salapio en Jingels niet... maar weet zo niet meer wat jullie schreven en kan niet meer teruglezen hier (zit in snel reageren).
    Nou: een zwaai dan maar even :)

12. raspberry

By the way: ontwikkelen ze rond deze leeftijd trouwens iets qua gezichtsvermogen? Thirza durft ineens niet meer zonder handen drempeltjes over en bij egale vlakken die verschillende kleuren hebben, gaat ze nu ook ineens op d'r knietjes om van het ene vlak naar het andere te kruipen (snappen jullie?).

13. jingels

jingels VIP lid

8 jul 2006
    7.742
    1
    0
    @bloempjuh:

Ik heb een zoon die 8 mei 3 jaar wordt, en die krijgt nog steeds BV. Er zit geen schema in. Vaak bij het wakker worden en 2-3x op een dag nog ergens een bv-moment.
    Maar ook bij ziekte of verdriet, zoekt hij altijd nog een borstje-troost. Maar soms komt het mij even niet uit ( als het een gewoon drinkmoment betreft), en dat accepteert hij ook.

Daarnaast nog een klein meisje van 13 nov. 2009. Geen idee hoevaak ze drinkt op een dag. Ze is ieder geval boven de 8,5 kg dus ze zal wel genoeg binnen krijgen :D
    Ook slaapt ze al door vanaf dat ze 5 weken was, dat was bij mijn zoon wel anders.

Bijvoeding beginnen we pas na de 6 maanden mee a la Rapley, net als bij ZL.

14. wendysunny

wendysunny VIP lid

24 jun 2009
    5.789
    0
    0
    ook ik ben trots..

bij de 1e 8,5 mnd bv gegeven... vanaf 5 mnd nam ik geen koemelk meer ivm kma

nu bij de 2e weer bv... het gaat best lekker (oke ze heeft nu spruw, maar drinkt goed, en groeit erg goed)

zoonlief wil wel vanalles uithalen als ik voed.. maar ik ben meestal na een kwartiertje klaar

15. Salapio

Salapio VIP lid

15 jan 2007
    13.917
    0
    0
    Zuid-Holland
    Hoi Wendy, ook welkom! En gefeliciteerd met je dochter :). Voordat ik ga voeden zorg ik er meestal voor dat Mirre iets te doen heeft: tekenen aan haar tafeltje, stapel boekjes naast me zodat ik kan voorlezen, samen liedjes zingen, cd van Bert&Ernie op, etc. Dat werkt over het algemeen prima. Aan het einde van een drukke dag dan wil ik haar ook nog wel eens voor de tv zetten :D

(leuk om het voorstelrondje te lezen, ook al ken ik van de meeste wel al 'het verhaal')

16. Salapio

Salapio VIP lid

15 jan 2007
    13.917
    0
    0
    Zuid-Holland
    Mirre is trouwens nog steeds gek op mamamelk: als Tobe wat laat staan of als ik net te veel kolf voor het aventbewaarbakje dan mag Mirre mamamelk in een bekertje. Ze vindt het heel lekker en ook heel speciaal. Bij het drinken krijgt ze dezelfde gelukzalige blik in haar ogen als bij het eten van een stukje chocolade ... :D

17. zogelukkig

Whaha, geweldig! Ja, het doet wat met je he; die mamamelk, dat goud!:)

18. zogelukkig

He gatver, holte-ontstekingen! Ja, daar wordt vaak amox-clavelaanzuur voor gegeven. Denk je er wel aan dikke pillen PRO-biotica te nemen nu? De ANTI-bio maakt alle goede bacterieen die in je darmen wonen en ook daaronder:D kapot. Dat wil je niet, want je weerstand wordt in je buik bepaald. En minstens 1000 mg. vit. C nemen!
    Ik heb sinds ik voed 2x ab gehad voor blaasontsteking. Mijn zoontje was er ook naar door; veel huilen, slecht slapen, darmkrampen ook en had diarree.

19. raspberry

Ha, bedankt voor de info! Ga ik doen :)
    Ik begin wel wat op te knappen iig nu. Ben niet meer zo koud en rillerig (en de afgelopen dagen liep ik rond deze tijd vreselijk te gloeien daarbij ook) en hoef ook niet meer zoveel te snuiten. Het slaat dus wel goed aan :)

20. zogelukkig

Oh da's mooi!:) Als je moet snuiten, komt het los. Bij bijholte-ontstekingen zit de boel potdicht. Ik ben er zelf ook erg mee bekend hoor, je wordt er echt moe van!

Deel Deze Pagina