Kans dat het werkt is ongeveer even groot als de kans dat je daarna 6 kee je bed uitmoet omdat je zijn eign rtme verstoord hebt. Als het jullie allebei bevalt zo, waarom zou je dan iets veranderen?
@Zogelukkig: ja, ik wil nu gewoon nog even uitzoeken of het terugkeren van de oorklachten nou toeval is, of samenhangt met de eczeem die wel bijna weg is, of dat het een allergiekwestie is toch... De oorklachten zijn namelijk verdwenen toen we op dieet gingen en bij de homeopaat liepen, (bij 8 mnd). Tot aan vorige week heeft ze geen klachten gehad verder, (ja, misschien de afgelopen weken al wel met de kiespijn samen). Of dat nou aan het dieet lag of aan de korreltjes van de homeopaat, dat weet ik niet, maar ze ging toen op het eerste middel dat we kregen van tig keer wakker per nacht naar 3 nachten 2 keer melden, (feitelijk 1 avondvoeding en 1 nachtvoeding), naar vervolgens maar 1 keer per nacht wakker. Vervolgens heeft ze een middel gehad vanwege haar reactie op de vaccinaties en vanaf toen heeft ze dus nooit meer zo goed geslapen. Nouja, af en toe als ze zich tussendoor goed voelde wel eens een nacht maar 2 of 3 keer wakker, maar goed... Als ik naar Thirza kijk, dan zie ik dat ze zich niet OK voelt, en dat is gewoon niet fijn. Dus nog even 1 ronde om af te checken of er niet toch een verband te leggen valt tussen eczeem, allergie en oortjes. Gewoon omdat het zo fijn zou zijn als Thirza zelf op zou knappen. Verder heb ik er idd ook aan gedacht om de homeopaat iets te vragen waarmee ik gewoon wat meer rust in m'n lijf krijg, want dat heb ik ook wel nodig. En verder is acceptatie wel het sleutelwoord. En hoe je jezelf ook steeds voorhoudt dat het iig het beste is om de dingen te accepteren zoals ze komen, dat blijft toch een kwestie van op en neer gaande gevoelens. Als Thirza nou enigszins stabiel zou blijven, zou dat wel gemakkelijker zijn, en als zij gewoon standaard 2-3 keer zich zou melden 's nachts, dan was dat gewoon zo. Maar ze wiebelt zo qua gezondheid... Morgen word ik teruggebeld door de kinderarts, dan ga ik de huidige situatie even voorleggen en vragen of een afspraak bij de KNO-arts ook verstandig is. En dan aan de hand daarvan maar eens zien of we nog stappen moeten ondernemen. Volgende week dan een afspraak bij de homeopaat, ook eens horen wat die ervan te zeggen heeft, en dan gaan we eens even zien wat we wel en niet gaan doen. 't Is allemaal niet gezegd dat we alles tegelijk gaan doen, maar ik wil voor mezelf nog wel een afweging maken of het wel of niet verstandig is om met die oorklachten nog wat te gaan doen. Kan goed zijn dat als de KNO-arts bijvoorbeeld buisjes aanraadt, dat we dat gewoon gaan doen en verder niks... Thanks trouwens voor je meeleven, (en dat van de rest), dat doet wel altijd goed
anakin, hier werkt dat niet.. bij mijn eerste ook niet.. zit eve jullie verhalenn te lezen om wat meer kracht te krijgen want pfffffffffffff vind het dit keer wel erg zwaar met mijn 2de.
Pff, hier afgelopen nacht een waardeloze nacht gehad. Ons meisje kwam 2 keer vannacht om te drinken bij mij (normaal is dat 1 keer) en elke keer erna sliep meisje weer gelijk in maar mama niet, die hoeste zich dan nog eerst een ongeluk. Moest vandaag ook gewoon werken dus ja kon overdag ook niet rusten helaas.
panda> vervelend he die hoest. T heerst echt. Ik denk maar zo als de kleine maar niets heeft. rozemarijke> Zou me niets verbazen als er straks buisjes komen. Ik hoorde het op een forum waar ik ook al zat dat daar (toevallig??) 2 ook al buisjes kregen. Amandelen worden ook trouwens nog steeds makkelijk geknipt. Ik hoop dat een KNO je meer uitkomst daarbij gaat bieden. Heel slim om ook wat voor jezelf te vragen. Zo kan je zelf ook testen of het werkt. poebeer> rust dus gelukkig teruggekeerd. Fijn he! Morgen weer werken Heb je dat ook dat je zo verlangd dat je terug mag naar huis? MG2009> Ja klopt maar leek me niet dat de voeding voor t slapen gaan opeens afneemt terwijl haar honger erin toeneemt? Blijft toch vraag en aanbod? Ze drinkt nu 7 uur, 12 uur en 19 uur. Maar zit er dan zo snel een daling in de voedingen? Anders moet ik dus nu heel snel alles afbouwen. Ik zal wel moeten...ben nu bij de 4e therapeut voor me rugklachten. (nu de giropractor grrrr kost me klauwen vol met geld) ben bang dat het voeden ook me te parten speelt.
op zich gaat de borstvoeding prima, kleine groeit goed enz.. Mijn oudste (is nog geen 2) heeft het erg moeilijk met alles en vraagt erg veel aandacht... daardoor heb ik het gevoel dat ik soms te gehaast ben met voeden of J te veel afgeleid is. waardoor J snel weer komt.. (al laat hij er vaak ook lang tussen hoor) Daarom haalt hij snachts vaak in.. en 3 keer eruit vind ik op zich ook niet zo erg... maar kan nergens mijn slaap in halen. Loop er inmiddels bij als een vaatdoek en word er geen gezellig mama van.. en daar baal ik enorm van.
@Natasja: heb je wel wat trucs om je oudste tijdens het voeden van je jongste bezig te houden? Mijn moeder had altijd een tas met speciaal speelgoed, waar we echt alleen mee mochten spelen als zij zat te voeden... Werkte erg goed, vertelt ze altijd Misschien een idee bij jullie? Maar kan me voorstellen hoor, dat dit heftig is! Is je oudste wel af en toe ook naar opvang of opa en oma ofzo? Dat je op dat soort dagen samen met Julian lekker kunt gaan slapen?
Hallo allemaal! Nou, ik zat lang te lezen hier . Gaat hard zeg! Misschien maar eens wat vaker kijken! Even een leuk weetje over de rode natterman en codeïne (beetje laat maar ik las niet eerder hier): Voor sommige mensen werkt codeïne (tegen hoestprikkels/als rustgever), voor sommige mensen niet. Dit komt omdat je voor de receptoren ervoor in een gen moet hebben. Sommige mensen hebben dit gen dus en sommigen niet. Sommigen worden er dus suf van (dan werkt het) en sommigen niet. Hoorde ik ooit van een anesthesist in het ziekenhuis waar ik werkte. Anakin: Hier werkte het nooit, dat wakker maken 's avonds laat, tot ik ontdekte dat Jens heel goed slapend drinkt. Toen legde ik hem om half negen en half elf slapend aan en toen sliep ie (een tijdje) door tot een uur of drie. Ik heb dat zo gehouden, alleen wordt ie nu steeds wakker 's nachts, alleen niet om te eten. Hoewel, dat gaat ook al weer een dikke week beter, dus wie weet? Even uitproberen dus! Rozemarijke: Ik weet niet waar je woont, maar ik ken een heel goede, sympathieke homeopaat die ook internist is. Ideale combinatie, omdat hij ook met je meedenkt wat je in het reguliere circuit nog kunt proberen. ? Hopelijk mogen jullie binnenkort ook eens doorslapen/semi-doorslapen/iets beter doorslapen. Dit zal je vast al wel eens gevraagd zijn hoor; maar hebben jullie niet toevallig huisdieren? (ja ik weet het kom ik aan en je hebt alles al geprobeerd, maar stel nou dat niemand het ooit heeft gezegd... nou ja ik vraag het toch maar even...) Bluesky: Beetje laat, maar dat sabbelen en zuigen op eten doet Jens ook, en hij doet ook vaak zijn mond niet goed open bij een lepeltje. Het lijkt of hij zijn eten wil drinken. Hij is zeven maanden dus wel wat jonger dan Jitte, maar het komt me dus wel bekend voor! MG: Sneu van de buisjes! Ik heb twee keer buisjes gehad vroeger en het was echt niet fijn, maar ik mocht altijd wel lekker bij mijn moeder slapen en dat is het enige dat ik me nog herinner, dus fijn dat je zoontje borst heeft gehad erna, hopelijk is dat ook het enige wat hij nog herinnert later! Verder hier een beetje emo, maar dat hebben sommigen vast al gelezen in het topic elders. Jens was vandaag bij oma en dat geeft mij altijd de gelegenheid om even bij het leven stil te staan, vandaar. Wel heel fijn dat hij het zo goed doet bij oma. Tot 5 maanden was hij een heel snel geprikkeld kind, en het gaat steeds beter met slaapjes elders. Dat moet ook wel want over 2 maanden gaat hij met mama mee naar het werk en dan moet hij daar slapen 's middags... Tja, dan ga ik maar weer eens kolven.... Ohja, we hebben een muis. Ik laat hem maar even en koop als het niet meer vriest een diervriendelijke muizenval. Om dat beestje nou pardoes bij -5 op straat te zetten is ook zo wat. Toch jammer dat we geen poes meer hebben 8).
Heel herkenbaar, natasja! Zo was het hier ook in het begin. Jelle was 23 maanden toen Jitte geboren werd en eigenlijk helemaal niet jaloers, ofzo. Behalve als ik wilde gaan voeden, dan wilde hij ook op schoot, zat Jitte te pesten en te kriebelen enz. Ik heb er nooit echt een oplossing voor gevonden, behalve voor de tv zetten maar ja, dat kun je ook niet bij elke voeding doen. Mijn ervaring is dat het vanaf een week of 6/7 beter gaat en na 10 weken hadden we een soort van ritme. Het is echt even doorbijten en uitzitten, jammer genoeg. Sterkte!
Ik herken het ook wel ,ook al is J elte 2 jr 8 mnd. Vooral in het begin had hij er last van. IK heb ook speciaal speelgoed voor als ik aan het voeden ben, maar zet hem tijdens spitsuur ( koken) gewoon voor de tv, ben gewoon wat makkelijker geworden. Vooral omdat hij nu niet even de tuin in kan met dit weer. Dus ja , je moet wat. Twee jaar begint het besef net een beetje te komen, dat er dingen veranderd zijn. Wat hier ook geholpen heeft is echt 1 op 1 tijd samen, samen boodschappen doen, samen spelen enz enz. En als de kleine slaapt, met z´n tweetjes schilderen of tekenen, en blijven vertellen dat je de baby nu veel moet voeden,en dat je daarom D. af en toe eventjes alleen moet laten spelen. Je zal zien dat het beter gaat als je een paar weken verder bent, hier rond week 8 ongeveer. Scheelt ook dat de oudste op de psz zit en nog BV krijgt, dat is bij jouw niet aan de orde. Maar er komt echt een soort van ritme, en tot die tijd is het idd buffelen, maar het komt goed! ( af en toe even tot 10 tellen...of even naar buiten gaan om even lekker te gillen helpt hier ook altijd goed. MIjn buren vroegen laatst al, was jij zo aan ´t gillen...ik zei: ja...lot van een jonge moeder )
Probeert even soort van bij te lezen ! Annakin, Sorry, ik was gister met mijn berichtje bezig, heb dat geplaatst. En heb niet gezien dat jij wat geplaatst had in de tussentijd. Zag het nu pas. Maar ik geloof dat alles er wel over is gezegd. Je kan het proberen, dan weet je of het werkt, en het kan uiteraard prima werken. Aan de andere kant, het kan ook zijn dat je juist de kleine uit de slaap haalt, en je een slechte nacht krijgt omdat de kleine vaker voor een voeding gaat komen. Uitproberen en afwachten zou ik zeggen. Of laten zoals het is, dat kan uiteraard ook ! Natasja, Hmmm lastig dat de oudste het best moeilijk heeft met de veranderde gezinssamenstelling. Maar oke, hij zal er hoe dan ook wel aan moeten wennen, wat uiteraard lastig is. Met voeden, ik denk dat het idd toch wel belangrijk is dat jij de tijd kan nemen om de jongste goed uit te laten drinken, zeker ook gezien hij dat anders snachts gaat doen, en dat voor jou gewoon funest is. Maar oke, hier niet twee kindjes die moeite hebben met de situatie, nee hier twee kindjes van 2.5 jaar die denken dat ze de hele boel op stelten mogen/kunnen zetten als mama alleen is en hun zusje zit te voeden...ook erg vermoeiend moet ik zeggen maar vooruit. Wat ik dus laatste tijd deed was ze bij me op de bank zetten met een bordje fruit (en soms een filmpje aan op televisie ). Of bij me zetten (ja instaleren, zitten zal je haha) en een pop geven en vertellen dat we even samen alle babys eten gaan geven (met ook evt een filmpje aan ). Maar waarmee ze nog het meeste plezier hebben, en Benthe en ik de meeste rust is een emmer met een laag water in de keuken, wat pollepels/houtenlepels erbij en maar hun gang laten gaan daar, wel worden wij af en toe nat gespetterd, maar oke, ik vind het prima. Daarna even de dwijl door de keuken en weer klaar. Kortom hier niet echt pedagogisch verantwoorde oplossingen om mama wat 'rust' te geven tijdens het voeden, maar oke, het werkt en hoop maar op betere tijden. Misschien dat jij zoiets ook kan bedenken voor de oudste? Of wil hij echt dat jij dingen met hem doet enzo? Lastig hoor! Ireen, Heb je topic niet gezien (geloof ik). Maar fijn dat je de kleine even bij oma kan laten en zo zelf de tijd hebt om alles eens te overdenken. Kan echt heel fijn zijn zo af en toe ! Oei een muis? Hmmm, succes ermee ! Rozemarijke, Sterkte meid! Lees dat je in ieder geval contact hebt met de kinderarts, fijn dat je daar in ieder geval even mee kan overleggen over hoe verder. En de afspraak met de homeopaat gemaakt, en binnen niet al te lange tijd, das ook erg fijn. Zo en sorry voor de rest, maar even genoeg voor nu ! Ow nog eventjes wat anders, maandag is Leander met Benthe naar het cb geweest, madam weegt nu 6750 gram en is 66.5 cm lang. Liefs, Hanneke!
Bedankt voor de antwoorden! (Nog even voor de duidelijkheid: hij hoeft van mij echt niet door te slapen en een nachtvoeding vind ik prima , ik was benieuwd of de tip die ik kreeg van iemand echt zou werken en dat zou toch mooi zijn he). Voorlopig laat ik het nog maar even zo, ik ben toch ook wel bang dat ik zijn slaap verstoor en dat terwijl het erg goed gaat nu. Natasja: Hoe herkenbaar! Mijn oudste sloeg de kerstballen uit de boom terwijl mijn jongste aan het drinken was :x.. of vertoonde ander aandachtvragend gedrag. Nu (2 maanden) gaat het erg goed, hij is er denk ik aan gewend en gaat lief spelen of komt gezellig naast me zitten. Er is dus hoop!
Ons meisje sliep al een paar nachten slecht, werd veel wakker en soms wel om het uur. Nu afgelopen nacht had ze om 21 de laatste voeding gehad en kwam toen om 2 uur en is daarna ook blijven slapen tot 6 uur. Ach toen moesten we er toch uit, omdat er vandaag weer gewerkt mag worden. Lijkt wel nu de verkoudheid door is gekomen bij haar dat ze daarom beter slaapt, al zal je het eerder andersom denken. Het valt nog mee, snotneusje en een beetje een viesoogje. Man lief is verkouden en ik loop ook te snotteren. Is voor ons allemaal de 2x deze winter, maar ja gaat wel weer over. Hoe is het hier, alles goed? Kom snel weer langs.
meiden, heel erg bedankt.. dat waren precies woorden die ik nodig had. goede tips ook! ik ga inderdaad maar een speciale tas maken ofzo met dingetjes. Tv aan helpt eventjes hihi Ik zorg inderdaad dat als J op bed ligt of slaapt in de box dat ik met D iets doe zoals tekenen/kleien of bouwen , daarbij ga ik inderdaad met hem boodschappen halen enzo. Ik baal van die kou... zo opgeloten in huis. hihi gister duwde hij J half weg omdat hij zelf zogenaamd wilde drinken.. hij durft het niet hoor,. terwijl hij best mag. Heb daarna gekolft en hem wat gegeven (zijn met flesje gaan oefenen gister, zal weer aan het werk moeten he) Bedankt meiden.
natasje> wat een slimme zoon heb jij dan. Hoe lang had jij hem bv gegeven? Ik vind die tips echt goed met speelgoed enzo. (moet ik goed onthouden als er een 2e kindje komt) poehbeer> Was je er net vanaf en nu weer? Balen zeg. Leg je een gesneden ui naar haar bedje? Blijkt hier wel te werken. Ook ligt zo ding naast ons bed. ankin> hahaha serieus kerstballen?? O wat een dondersteen! hanneke> je leeft nog enne daarbij heb je andere zaken aan je koppie he. Ga jij maar eens beter worden en minder pijn hebben enzo. Nog wel aan de lichte kant maarre ieder gaat zijn eigen lijntje niet waar. *knipoog* als ze maar blij en gezond verder zijn. jingels> Hahahahaaa...o was jij dat die gillende keukenmeid? Nee je woont hier niet eens. Hihi. Ik zou het niet eens durven even te gillen. Woon jij in een rijtjeshuis? Ik dus wel. Mensen zullen wel denken. Heb wel bejaarden tegenover me wonen die zullen vast niets merken. (zijn toch doof, *grin*)
@Ireen: thanks De homeopaat waar we volgende week heen gaan, is regulier huisarts en doet dit er voor een klein deel bij. Dus ga er maar even vanuit dat we dan ook een goede combi regulier/alternatief hebben De homeopaat waar we eerder geweest zijn, was een beetje zo'n new-age-muts (sorry als iemand zich aangesproken voelt). Helemaal niet mijn ding, en als we nu toch nog wat verder gaan zoeken, had ik toch maar liever een wat nuchterder tiep... En bovendien zit deze een stuk dichterbij, ook wel fijn Wat betreft huisdieren, ja, we hebben een kat en ik heb er idd zeker de laatste tijd ook wel eens aan gedacht of dat het kon zijn. Destijds bij de test die we gedaan hebben bij de bioresonantie kwam dat er niet uit, maar vanmiddag dus overleg met de kinderarts en maar eens zien of bloedonderzoek niet toch even op z'n plaats is nu. Kunnen ze dat gelijk afchecken... Zou wel sneu zijn als dat zo is, want Thirza is stapelgek op de kat (niet helemaal wederzijds, alhoewel het de laatste weken beter wordt, omdat Thirza steeds beter leert om echt te aaien en zachtzinnig te doen). En de kat is 14 jaar oud, dus voor dat beestje ook sneu als ze nu nog weer zou moeten verhuizen naar een ander huis, (is al twee keer gebeurd: toen mijn man ging scheiden, kon hij de kat niet meenemen en zijn ex wilde de kat niet. Is toen naar een kennis van een collega van 'm gegaan, en 3 jaar geleden hier weer gekomen, toen die kennis ging studeren weer en op kamers daarom ging). Maar goed, eerst maar eens horen wat de kinderarts ervan zegt vanmiddag...
Rozemarijke: De poes mag wel tijdelijk even hier mocht het nodig zijn, tenzij ze naar buiten gaat, dan is het niet handig. Ben ik gelijk van de muis af . Jens heeft z'n ritme omgegooid en slaapt nu, terwijl hij echt altijd om deze tijd zijn fruit krijgt... We hadden echt net een lekker ritme, hopelijk is dit eenmalig. Ik snap dat niet he, om 9 uur gedronken en hij wilde echt niet meer, en om 10:00 schreeuwen van de honger