Borstvoeding en Trots deel 2....

Discussion in 'Borstvoeding' started by jingels, Jan 21, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Hanneke

Hanneke VIP lid

Jun 18, 2007
    14,894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Rozemarijke,
    Heb nog even zitten spieken :p maar wauw wat een mooie poezels zeg! Prachtig!

Zo en nu ga ik afsluiten, tafel dekken en kids+grote kind naar binnen roepen :p!

2. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Hee Hanneke, kijk je nog even bij mijn topic in Verzorging en Veiligheid? Als ik het me goed herinner heb jij daar weleens mee te maken gehad!

3. raspberry

raspberry Niet meer actief

He meiden, :)

Nou, hier gestopt met de AB omdat de waarnemer van onze huisarts 'zich niet voor kon stellen dat Thirza door de BV heen last heeft van de amoxicilline'.
    Ja hoor, dan niet joh... en aangezien het volgens hem geen probleem was om ook gewoon weer te stoppen en ik toch al opknapte en met dat weerstand-verhaal van zogelukkig erbij, en nog een ander verhaal van iemand die na een week amox. weer ziek werd vanwege de darmbacterieen enzo, vond ik het wel best.
    Toeval of niet, maar vannacht heeft Thirza probleemloos geslapen van 8-1, voeding, 1-6, voeding en toen weer tot 8!
    Ze heeft toen geen voeding meer gehad, enkel een paar lossen slokjes gepikt toen ze even met mij moest knuffelen toen ik net uit de douche kwam :) En heeft net voor het slapen gaan voor het eerst ook geen voeding gevraagd hier thuis! Ze heeft dus een bak pap op en wat fruit en that's it. Super zeg! Na alle gedoe hier was de gedachte er toch in geslopen dat dat allemaal nog wel eens heel lang kon gaan duren, maar de eerste stap is gezet :) Ben benieuwd wat dat met de duur van haar middagslaapje doet en met de hoeveelheid die ze wil eten, maar dat maakt me eigenlijk ook niet zo veel uit...
    Een blije mama dus hier :D
    Die trouwens wel knalgeel snot snuit.... Heb vorige week dus een aantal dagen knettervast gezeten met m'n neus/verkoudheid en van het weekend begon het dus wel los te komen, maar bleef ik maar snuiten. Niet te filmen gewoon, de hoeveelheden zooi die er de afgelopen dagen uit zijn gekomen, (en nog dus). Maar goed: het komt eruit en zo hoort dat! :) Dan zijn we er maar vanaf :D
    Ben van de weeromstuit wel weer 2,5 kilo afgevallen, maar eet vandaag weer normale hoeveelheden, dus dat trekt wel weer bij :)

@leeftijd: hmm, ik ben ook een van de oudere mutsen hier geloof ik... word over 2 mnd 33 :D Vind mezelf helemaal niet oud, maar heel soms voel ik me zo wel als ik op straat een of andere schaap van 20 stom zie doen ofzo. Wat overigens niet zozeer aan de 20 ligt dan, alswel aan de schaap die het doet :D Ik ken namelijk ook zat volwassen 20-ers :)
    Maar ook ik word jonger geschat. Toen ik in m'n huidige baan begon, (begeleider van jongeren die wonen in leefgemeenschappen waar ze wonen tussen 'normale' mensen die daar op vrijwillige basis wonen en een sociaal netwerk vormen waar de jongeren een eerste basis hebben), wilden heel veel vrijwilligers weten hoe oud ik was... zo'n jong grietje in zo'n zelfstandige en verantwoordelijke baan, dat kon nooit goed gaan, zag je ze denken :D
    Ach ja, ik bleek toch behoorlijk wat jaartjes ouder dan ze gedacht hadden op basis van m'n gezicht en kleding :)

@bijvoeden: hier dus na verloop van tijd pas met stukjes gaan werken. Maar Thirza zit momenteel nogal in elkaar van: ik wil het doen zoals jullie het doen. Dus eindeloos prutsen met lepeltjes en vorkjes en bekertjes :) Ze heeft trouwens op die manier inmiddels ook zich al de pincetgreep eigen gemaakt als ze tekent... (niks geen potloodjes die met het hele knuistje vastgehouden worden: netjes tussen duim, wijsvinger en middelvinger).

Hmm, ben de rest alweer een beetje kwijt geloof ik...
    Nou, volgende keer, ik ga taarten bakken :) Heb een bestelling voor een poezentaart vrijdag :)
    (Oja, thanks Hanneke :)).

4. Ireen

Ireen Fanatiek lid

Sep 8, 2008
    2,305
    1
    0
    Wauw Rozemarijke, wat lekker dat Thirza t zo goed doet!

De rest ben ik vergeten geloof ik.

Ohja, Rapley: Wij doen ook niet de exacte Rapley hoor, beetje hoe het uitkomt. Eigenlijk zelf laten eten maar af en toe een stukje in de mond stoppen (of eigenlijk voorhouden en laten happen) als ie erg afgeleid is en met een lepeltje als hij niet goed heeft gegeten. Dit omdat ie zijn buikje niet oneindig kan vullen met mama's melk omdat dat soms op is. Blijkbaar heeft ie dat 'voeren' wel nodig ook, gezien het gewicht van afgelopen keer. Ik denk dat iedereen gewoon een beetje doet wat goed is voor het kindje/de kindjes en dat wij dat als mama allemaal prima doen inderdaad!
    Verder af en toe wel eens een potje (sinds 3 weken terug toen mama huilend in de keuken stond van vermoeidheid en besloot dat het nu toch echt een potje werd voor een keer en dat ze nou eenmaal niet perfect is) als dat heel goed uitkomt, verder altijd vers. Potjes wel biologisch en allergieverantwoord.
    Beetje flexibel dus dat Rapley. Overigens dringen wij absoluut geen eten op en zijn we pas met een lepeltje wat gaan geven toen we wisten dat Jens zelf een normale (of wat wij normaal vonden) portie kon eten. Genoeg is genoeg.

Wendysunny: Drinkt je kindje wel een borst goed leeg? Anders kun je de leegste borst misschien een kwartiertje na de voeding nog een keer aanbieden, zodat ze wat meer vette achtermelk krijgt? Verder inderdaad eerst de spruw aanpakken en volgende week weer wegen. Is ze niet aangekomen dan zou ik een lactatiekundige raadplegen (of misschien zou ik dat nu al doen eigenlijk). Hopelijk groeit ze snel weer goed, is echt niet fijn als ze niet goed groeien, zeker bij zo'n kleintje ben je dan echt wel bezorgd als mama! In de tussentijd lekker vaak aanleggen en ook goed de borst leeg laten drinken.

Ik vergeet de helft, maar ben ook echt moe en sleepy.

Hier goed, Jens is de vrolijke Frans, was vandaag bij oma. Ben blij dat al het gesleep met hem voorbij is, nu weer gewoon 1x in de week naar oma, 2x een uurtje kinderdagverblijf en de rest bij papa en mama thuis of in de praktijk. Wel heeft ie van de afgelopen tijd echt goed geleerd zich te adapteren aan situaties, en dat is ook wel heel fijn, maar dus ook echt fijn dat er weer structuur en ritme voor hem is, ik kan goed aan hem merken dat hij zijn houvast vindt in herkenbare situaties en dat dat hem rustiger maakt dan wanneer hij houvast moet zoeken alleen in zichzelf zeg maar als jullie begrijpen wat ik bedoel!
    Vanavond heeft ie een heel groot bord eten op, helemaal zelf!
    Ik was vandaag op het werk, jongens, wij hebben (nog geen twee weken van start) 19 patiënten!!!!

5. Ireen

Ireen Fanatiek lid

Sep 8, 2008
    2,305
    1
    0
    Rozemarijke: Enkhuizer jodenkoeken (waarom heten ze zo?, omdat ze plat zijn? Dat zijn de meeste koeken toch) zijn melkvrij trouwens. Wist je vast al, maar ja, ik geef t nog even door.

Salapio: Als je nou voor de nachtvoeding eens infacol gaf?

Hanneke: Nee hoor ik heb niet altijd gekolfd, dan zou ik het ook nooit volgehouden hebben, zonder ooit een kind aan mijn borst te hebben gehad, dan zou ik niet de vurige hormonenstroom gevoeld hebben/voelen. Daar ben ik van overtuigd. Ik heb 5,5 maand genoten van live voeden en probeer daar dankbaar voor te zijn ipv de kolf te vervloeken haha! (lukt niet altijd, maar ja!). Er zijn zoveel moeders waarbij het niet gaat/lukt/wil/kan, ik heb iig 5,5 maand een heerlijke baby aan mijn borst gehad.

6. raspberry

@Ireen: dat wist ik nog niet! :) Mooi, weer wat erbij op m'n lijstje (verse bitterkoeken van AH, verse kokosmakronen van AH en C1000, bastognekoeken van C1000, biscuitjes en speculaasjes, ;)).

Hier weer een goeie nacht! Thirza sliep pas om 9 uur, maar heeft gewoon een uur liggen kletsen tegen haar nieuwe Fifi-knuffeltje. Ze is helemaal gek van Fifi en dus had ik via marktplaats was knuffels en nieuwe dvd's gescoord, waarvan ze de fifi-pop alvast gekregen heeft. Hele dag mee aan de sjouw geweest en maar kletsen tegen die pop... dus mee naar bed laten nemen. Dat was dus niet zo slim, hahaha. Ze bleef maar kletsen, (nadat het een paar keer huilen was omdat ze Fifi over de rand van haar bed had gegooid ;)).
    Maar wat een heerlijkheid dat ze gewoon een uur kan zitten kletsen tegen een knuffeltje en dan gewoon in slaap kan vallen...!
    Verder vannacht maar 1 keer wakker geweest en toen begon ze om half 7 te kletsen :) (Weer tegen Fifi :D).

7. raspberry

@Ireen; lees nu pas dat het qua patienten al zo goed loopt! Super zeg!

8. zogelukkig

Goedemorgen,

Loop ik vanochtend ineens in de regen met de hele handel, grrrrr!:(

@Ireen: fijn dat het zo goed gaat met Jens! Gaat hij maar een uurtje naar het kdv? Hoezo maar een uurtje dan? Wij zijn ons ook aan het orienteren voor 1 dagje na de zomervakantie. Of dagdeel. Lijkt mij meer dan genoeg; ik kan m'n kind niet zolang missen! Als ik twee uurtjes naar sport ben geweest, ben ik alweer blij dat ik thuis ben!
    Over potjes: wij hadden ook een keer een akwarius bio-potje gekocht. Zonder troep; iets met groenten en gierst; rook best lekker! Het was gewoon om te kijken of hij dat zou lusten. Euh nee dus; hij werd woest, heb hem nog nooit zo woest gezien! Het zat op het plafond (4 meter hoog), wat een ellende!
    Gefeliciteerd met de patientenstroom, goed hoor!
    Eet Jens al zelf met een lepel? Wauw, knappe vent!
    En loopt hij nu al los? Hij gaat best snel he, in zijn lichamelijke ontwikkeling!
    Oh ja; kijk maar eens op wiki waarom jodenkoeken jodenkoeken heten.

@Rozemarijke: volgens mij ben jij echt een zoetekauw, hihi! Ik vind daar echt niks aan weet je dat? (Zou trouwens ook niet goed voor mij zijn, want ik kom al aan van de lucht). In het weekend een plak honingkoek bij de koffie en dan hebben we het wel gehad. Wel bak ik suikervrij (met fruit en kokos enzo), maar dat vind niemand te vreten, hahaha!:D
    Ik ken geen fifi en geen dora en geen cars en geen thomas de trein. Zie dat dan wel in de winkels en op kleding.
    Kenen ze dat via de tv? Ik heb maar een beperkte kabel, waar vind ik dat dan? En kunnen ze al tv kijken? 's Ochtends staat hier vaak ontbijtnieuws en doorlopend journaal aan en dan begint Nederland in Beweging en zoon is helemaal verliefd op Olga Commandeur!:p Die praat ook baby-achtig, ik begrijp het. En meedansen he, op de muziekjes. Zo grappig.:)

Gisteravond had zoon geen slaap en was ontroostbaar aan het huilen (sprong of eerste kies denk ik). Dan zit er maar 1 ding op: lekker bij mama aan de borst. Dorst had hij niet hoor, het was meer sabbelen en troost zoeken. Hij was zo vertrokken en ik kon het niet over mijn hart verkrijgen om hem weg te leggen. Na 20 minuten liet hij los en sliep gewoon verder op mij borst. We hebben samen het jaar even doorgenomen. Een jaar geleden wou hij ook lekker bij mama blijven of eerder "in". Hij wou er toen niet uit, wat ze ook probeerden!
    Mijn lieve jongen al bijna 1 jaar; zo groot en toch nog zo klein, begrijpen jullie me een beetje?;)

En dan nog iets: hebben jullie een buggy, zo ja welke en waar moet je op letten? Moet er helaas 1 aanschaffen want we gaan op vliegvakantie. Maar ik vind die dingen zo lelijk!!!! Echt sjipszooi dat m'n mountainbuggy niet mee mag!:(

Fijne dag!

9. raspberry

Hihi, ja, ik ben een onverbeterlijke zoetekauw :) Heerlijk...
    Nou eet ik verder gezond hoor, en ben ik niet iemand die eindeloos achter elkaar door blijft eten, (ben een kleine eter met een klein maagje), maar ik geniet gewoon erg van de smaak van allerlei dingen :) Mijn moeder zegt altijd dat ik een fijnproever was en dat klopt wel. Smeerden zij roomboter op hun brood en wij kregen gewoon margarine. Ik (6 jaar oud): dat wil ik ook. Vonden m'n ouders onzin, want dat verschil zou ik toch niet proeven. Proef op de som met een boterham met dikke pindakaas met ene helft margarine en andere helft roomboter en ik proefde het dus wel :D Kreeg ik ook roomboter :D
    Maar mijn reukvermogen is goed ontwikkeld en daardoor m'n smaakvermogen ook. Heel fijn :) (Tijdens de zwangerschap trouwens niet, want ik rook sigaretten/te zwaar geparfumeerde dames/zwetende medemensen/ enz al op een paar honderd meter afstand (serieus!).

Maar goed, ik kan dus heel erg genieten van een goed smakend stuk taart bij de thee. Zo af en toe. Vaker dan eens in de week vind ik er al snel niet zo veel meer aan: 't moet wel een beetje feestelijk blijven :)

Fifi, ja, dat was ooit wel op TV. Inmiddels niet meer, maar ik vind haar zelf zo schattig (en verantwoord: fifi plant en zaait alles zelf ;)). Heb er toen dus een dvd van besteld en dat was een schot in de roos: de hoes is bijna helemaal opgevreten door Thirza :D
    Verder is hier sesamstraat een groot succes ('s ochtends 7.20 ongeveer op 3, 's middags rond 13.15 nog eens en 's avonds om 17.20 op 1. Thirza kijkt meestal 1 van die momenten eens).
    En de teletubbies. Vond er zelf nooit wat aan, maar zat eens te zappen terwijl Thirza aan het spelen was en die reageerde DIRECT terwijl ik er langs zapte. Even terug gezapt voor haar en och... het is wel uberschattig hoe ze reageren op die tubbies :)
    Zandkasteel komt daaropvolgend (ned 3 allemaal: ik vind de kinderseries op de publieke zender beter dan op nick jr) en is ook erg leuk.
    Thirza heeft de afgelopen tijd meer TV gekeken dan we eigenlijk wilden, maar als je zelf ziek bent en je kind niet lekker helpt dat soms om de dag tenminste door te komen.
    Maar nu knappen we op en wordt het beter weer, dus lekker naar buiten :) We gaan koninginnedag op de rommelmarkt uitkijken naar een poppebuggy (ze is nu steeds met de echte op sjouw) en dan kan ze daar het hele park hier mee door :)
    En de tuin die we binnenkort opnieuw betegeld willen hebben... :)

@buggy: ik weet niet hoe lang jullie zijn, maar zeker als je er stevige wandelingen mee wilt maken, moet je even kijken of je de handgrepen kunt verstellen in hoogte. Verder dat de wieltjes soepel draaien, (zowel op steen als op gladdere oppervlaktes als winkelvloeren/vliegveldhallen enzo ;)). Voor op vakantie een goeie kap tegen de zon belangrijk denk ik, en zien dat er een parasolletje op kan?
    Verder dan misschien nog handig om te kijken naar het gewicht: niet te zwaar, zodat je hem ook achterop de fiets op een buggydrager kunt gooien? En dat ie dus gemakkelijk in en uit klapt? (Heel fijn als je met je kind achterop de fiets dat ding er nog op moet gooien).
    Nou, da zijn even de dingen waar ik aan denk :)
    Wij hebben zelf een merkloze buggy waar veel minpuntjes aan zitten. Voor ons niet zo belangrijk: voor de belangrijkere dingen kunnen we terugvallen op de wandelwagen en bovendien kregen we hem van mijn ouders die hem hadden staan nog van voor ze een kinder- en wandelwagen kochten, (ze passen op mijn nichtje en neefje).

@terugkijken op het jaar heel herkenbaar :) Wat worden we toch allemaal weer even heerlijke emo-mutsen als ons kind 1 jaar wordt :D

10. zogelukkig

Wat een gedoe zeg zo'n buggy! Moeten we daarvoor weer gaan kijken, pfff! Zag gisteren bij de Prenatal van eigen merk wel een aardige, maar kon er daar niet mee rijden. 90 eurie vind ik eigenlijk best mooi als je al een goede wagen hebt en die veel gebruikt. Nu fiets ik nog rondjes:D en neem dus nog geen buggy mee. Maar dat is dan ook maar voor even? (Kinderboerderij, winkel). Hoop de mountainbuggy wel tot een jaar of 3 te gebruiken!

Enne; dat ik geen zoet eet wil niet zeggen dat ik geen fijnproever ben he!;) Hier een stel hobbykoks en ik wil alleen maar goede spullen. Alles vers en goede kwaliteit. Ik snoep wel, maar dan meer olijven en zelfgebakken brood met zelfgemaakte tapenade enzo. En af en toe een brok oude kaas, oh! Goed wijntje erbij in het weekend, komt u maar!:D Daar geniet ik dus van, niet van zoet, daar krijg ik alleen maar koppijn, moeilijke darmen en eczeem van. Denk dat dat ook gewoon zo werkt he; dat je niet lekker vindt waar je niet tegen kan. Herken je dat ook bij Thirza?

11. raspberry

O, bedoelde niet dat jij dan geen fijnproever was hoor :)
    Maar lekker koken hou ik hier ook gewoon van, (alleen vaak veel te weinig tijd voor).
    Lekker bakken zonder suiker is wel lastiger... dan krijg je vaak van die harde brokken van dingen enzo :( Heb het voor m'n stiefkids wel gedaan en je wordt er wel handiger in, maar toch...

Bij Thirza is het wat wisselend wat ze wel en niet wil eten: de fles wilde ze nooit en daarvan dacht ik toen: alsof ze rook dat dat niet goed voor d'r was, (afgekolfde moedermelk met dus koemelksporen). Maar yoghurt was ze dol op en kreeg ze toch eczeem van :(
    Verder vindt Thirza bijna alles wel lekker: zowel zoet als hartig. Dus daar nog niet zo'n peil op te trekken :)

Bij mezelf dan weer wel: ik hou niet van heel vet eten en daar kunnen m'n darmen ook slecht tegen. Met het geklus aan ons huis 3 jaar terug (voor we gingen verhuizen), veel fastfood gegeten toen, maar pff... na een tijdje kreeg ik al direct kramp bij de eerste frietjes :(
    En na een migraineaanval had ik altijd dat ik dan suiker moest hebben eerst. Als ik met iets anders begon, werd ik weer ziek, als ik begon met snoeperij en dan gewoon ging eten, ging het goed. Alsof die suiker even een oppepper moest geven aan de boel daarbinnen van: hup, weer aan het werk!
    Later veranderde dat en kreeg ik ontzettende trek in olijven na een migraineaanval :D

Wat betreft de buggy: die gebruik ik hier dus ook vooral voor de kleine uitstapjes waar je met de fiets heen gaat. Idd winkel, kinderboerderij, dat soort dingen. Of als we de auto vol hebben liggen en de wandelwagen er niet meer bij past. Dan is de buggy ook wel weer handig :)

12. Ireen

Ireen Fanatiek lid

Sep 8, 2008
    2,305
    1
    0
    Hallo, gezellig hier :D.

Ik *spring spring spring* krijg *juich juich juich* morgen *klap klap klap* een fiets! *joehoe!* Een heuze moederfiets. Ik ben zo blij!
    Willen dan dus ook een buggy en buggydrager, dus ik lees mee (deed ik toch al).
    Morgenochtend gaan we hem kopen. Ik was namelijk nogal pissig geworden omdat we alle tijd, geld en energie in de praktijk steken en ik al twee maanden met Jens wil fietsen. En ik zei (ik ben een enorme emo-doos) dat ik zo alle momentjes mis en dat ik gewoon wil fietsen en er al twee maanden om zeur en dat ie nooit eens tijd voor me heeft en.... zo verder :D. Lief heeft dus 3 patiënten verplaatst naar de middag. Dat mocht ook wel eens.

Ah, vet leuk dat je het nog niet wist van de jodenkoeken!

Hier ook zoetkauw. Maar ook hartig, ik vind alles lekker. Verder wordt hier ook gezond gegeten, maar daarnaast gaat er hier wel aardig wat chocola, snoep enzo doorheen. Chips wat minder, ik bak vaak wat zaden in olijfolie met wat zout, dat is voor een vega dieet wel fijn. Ach, ik vind het heerlijk, kopje koffie met chocola, wijntje met nootjes/kaas inderdaad... Moet ik eerlijk zeggen dat ik aan de wijn niet echt toekom momenteel.
    Overigens hier ook een fijnproever. Toen ik vier was had ik al mijn voorkeur voor winkels, omdat ze daar de kaas/vlees anders sneden en ik hield van veel dunne plakjes. Ook Jens lust bijvoorbeeld wel worteltjes waar het lof aanzat, maar geen worteltjes uit een zakje, haha!
    Potjes lust hij dus wel, gek genoeg. Wel fijn voor mama voor af en toe.
    Overigens eet hij niet zelf met een lepel hoor!
    Lopen kan hij nog lang niet los ook hoor! Hij staat heel goed en loopt goed aan twee handjes, maar afstanden afleggen doet hij tijgerend/kruipend. Hij kruipt sinds 2 dagen en dat vind ik wel erg belangrijk, de osteopaat benadrukte het belang ervan trouwens nog, inderdaad vanwege de ontwikkeling van de fijne motoriek, dat klopt dus!

Lekker zogelukkig, zo'n slapend kindje op je borst! Heerlijk, hier slaapt hij tijdens de laatste voeding en ik leg hem dan even bij ons in bed, mijn favo momentje. Eergister leuke plaatjes geschoten en m'n lief opperde deze naar borstvoeding.com te sturen ter ere van de tien maanden borstvoeding en de vele moeite daarvoor. Vond ik erg lief van hem, maar moet er nog even over denken.

TV: Hier nog niet, maar als hij wat ouder is vind ik af en toe wel leuk/makkelijk/fijn denk ik.

Wat een prutweer opeens. Maar goed ik zie al stukjes blauw!

Rozemarije, ik ken fifi ook niet, maar wat fijn dat het zo lekker gaat met Thirza!

Vanmorgen bij de tandarts geweest, alles goed, gaten genezen wel wat langzaam maar dat was verder niet erg.

13. raspberry

He, wat lekker, een mamafiets :)
    Thirza vindt fietsen erg leuk. Ze zit dan wel achterop, maar kan dan met armpjes wijd zitten te wie-wie-wie-en (wat ze overigens ook in de winkelwagen doet: blijkbaar vindt ze het snelle rijden fijn :)).

Buggydragers zijn trouwens gemakkelijk via marktplaats te krijgen: dan kun je voor een tientje vaak zo ergens eentje scoren, want nieuw zijn ze iets van 30 euro. Wel even letten op de combi gewicht van je buggy en het gewicht dat de drager aankan: dat verschilt namelijk...

Hier wisselt het qua weer wat: dan weer zonnig, dan weer wat grauw. Ach.... hier in huis is het zonnig, ben vandaag een chocoladestapeltaart aan het maken voor een bestelling :D Heerlijk ontspannen bezig dus :)

14. Ireen

Ireen Fanatiek lid

Sep 8, 2008
    2,305
    1
    0
    Ah bedankt Rozemarijke!

Zogelukkig: Help! Ik heb linzen gekocht. Ze zijn een onbestemde kleur, beetje geel/groenig. Op de verpakking staat 8 uur laten weken en 1 tot 2 uur laten koken. Nu heb ik een soort van moes, hoort dat? Niet toch? Kan ik daar nog soep ofzo van maken?

15. raspberry

Hmm, dat klinkt niet goed :D Maar dat weet Zogelukkig vast wel :)

Nou, hier heeft Thirza vanavond nauwelijks gedronken. Wilde toen ze thuiskwam wel heel eventjes een paar slokjes en toen ging ze weer spelen. Daarna niet meer getaald naar mama's borst en ik heb het zo gelaten.
    Wel heeeeeeel gek hoor! Van boob-a-holic nummer 1 naar gewoon zelf lekker gaan eten enzo... Vind het niet erg, maar wel een beetje spannend: op deze manier gaat m'n productie heel snel dalen natuurlijk, en wat dan als ze straks weer zo ziek wordt als afgelopen weken? Nouja, we'll see :)
    Vannacht zal ze vast nog wel even komen drinken en 's ochtends drinkt ze dr buikje nog helemaal vol, dus we zijn nog niet zomaar klaar natuurlijk :)

16. Salapio

Salapio VIP lid

Jan 15, 2007
    13,917
    0
    0
    Zuid-Holland
    Buggy, wij hebben de prenatalbuggy, prima ... voor een buggy ;). Heb ook wel eens de grote prenatalwinkel met parcours door gereden met zo'n hele dure ... merkte maar nauwelijks verschil. Inmiddels gebruiken we m niet meer: Mirre wil niet meer in de wagen (wel bij oma trouwens).

Infacol, weet niet meer wie het opperde ... maar infacol heb ik al geprobeert, merkte geen verschil ...

Rozemarijke, spannend hoor!

Lekker eten, ben ook gek op lekker en vers eten. En ook wild van zoet, vet en zout :D. Gisteren voor het eerst sinds jaren weer eens boterkoek gegeten ... ooooo zaligheid! Maar kan ook niet wachten op al het zomerfruit ;)

17. Hanneke

Hanneke VIP lid

Jun 18, 2007
    14,894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Zogelukkig,
    Had je topic gevonden ;) maar nu dus toch op zoek naar een buggy. Wij hebben die van maclaren, vinden wij echt super buggys (ook al hebben we ze veel minder gebruikt dan we gedacht hadden te doen). Weet je inmiddels al wat meer over wat wel of niet mag? Of nog niet?

Rozemarijke,
    Nog altijd aan het opknappen, das fijn maar succes nog met je snotneus :p! En gestopt met de kuur is misschien idd wel een verstandige keus, lekker handig trouwens zo een huisarts die je gewoon eigenlijk niet gelooft. Wel super nachten achter de rug zo te lezen, lekker en mag ook wel zeg! Wat heerlijk dat ze zo lekker met fifi kan spelen, wij hebben er zo een pratende knuffel van (die gelukkig niet meer favoriet is :p haha). Whaha moest wel lachen om je domme schapen verhaal :D. En de poezentaart al helemaal af? En tja lijkt er idd wel op dat ze als ze echt zo weinig borst wil een klein beetje aan het afbouwen is. En als ze straks ziek word, ben benieuwd, hopelijk duurt dat nog minstens een half jaar ofzo ;) maar als het binnenkort is en ze wil toch weer veel/vaak borst dan zal ze de productie wss wel weer opvoeren denk ik. Maar afwachten ;)!

Ireen,
    Ik las het idd :D! Nouja super toch dat je hem die tijd wel heerlijk aan de borst hebt gehad en je dat wel hebt mee mogen maken! Nu kolven en das ook echt super dat je dat wil doen voor hem. Fijn dat de kleine vent zo goed kan tegen wisselingen, maar het toch ook erg fijn vind wanneer alles een beetje voorspelbaar/herkenbaar is! Wauw al 19 patienten, das volgens mij idd echt super! Veel werkplezier :D! En ook nog een mamafiets, leuk joh! Kan je lekker met die kleine vent gaan fietsen! Jodekoeken zonder melk? Dat wist ik ook eigenlijk helemaal niet, vandaar dat ik ze zo lekker vind :p! Waarom ze jodekoeken heten? Geen idee eigenlijk, misschien komt het recept nog van een joodse familie ooit lang geleden ofzo? (want die koeken bestaan al zo lang toch?). Mooi dat het bij de tandarts allemaal goed was.

Zo verder laat ik het hierbij hoor! Maar volgens mij het meeste wel gehad!

Hier redelijk rustig dagje gehad (vanmorgen redelijk mooi weer, rond half 10/10 uur wat regen en daarna vrijwel alleen maar zon gehad). Tegen de middag naar de kinderarts geweest, uitslag van de scan is helemaal goed! Tenminste er was 1 plekje waar ze twijfelde, maar we gaan het echt niet overnieuw laten doen met contrastvloeistof, kinderarts vond dat overigens ook totaal niet nodig. Kortom, klein beetje een feestje hier, mooi iets om na een jaar gewoon helemaal af te sluiten! Kinderarts was overigens niet de laatste keer, wil haar graag toch nog onder controle houden, dus over een half jaar terug en als ze 2 is terug en dan weer verder kijken. Nouja vinden we ook wel best ook ;) tenminste kan geen kwaad verder en voor mij persoonlijk ook wel een fijn gevoel :).

Liefs, Hanneke!

18. Ireen

Ireen Fanatiek lid

Sep 8, 2008
    2,305
    1
    0
    #998 Ireen, Apr 22, 2010
    Last edited: Apr 22, 2010
    Whaha Hanneke, dat vind ik echt weer iets voor jou, om zulk belangrijk nieuws, bescheiden als je bent, helemaal achteraan je bericht te zetten!

GEFELICITEERD! Geweldig! :D

View attachment 67237

PSje: Zogelukkig: Je vroeg nog over de kinderopvang, waarom Jens maar een uurtje gaat; We maken gebruik van de kinderopvang van het bedrijf waarmee we samenwerken. Die is open van negen tot twaalf. Jens is om tien uur moe en dat gaat hij bij ons een appeltje eten en dan naar bedje toe, omdat hij dan fijn in zijn eigen praktijkbedje kan slapen. In de toekomst zal hij wel later moe worden en dan blijft hij dus wat langer.

19. Hanneke

Hanneke VIP lid

Jun 18, 2007
    14,894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Ireen,
    Dankje! En ook dankje voor de mooie ballon! En tja onderaan, daar zet ik meestal 'ons' stukje eigenlijk, haha! Hoewel ik er eerst wel aan gedacht had alleen even een ego stukje te doen :) maar toch maar gelezen en nog even op het forum blijven hangen. Maar nu gaan we naar bed! Of tenminste ik :p haha of mijn bankhanger ook mee gaat weet ik niet volgens hem is het nog geen tijd, en tja het is immers ook pas over 15 minuten 23.30 ;) zucht...haha! Net alsof die fles normaal niet een half uur later word, kan nu ook best 10 minuutjes eerder ;)!

En mooi opgelost zo met het kdv zeg! Vind dat je idd groot gelijk hebt dat je het zo doet :D! Was er ook benieuwd na, maar was al gevraagd dus 2x vragen is ook zo iets :D! En zo kan ie gewoon zo lang als ie wil slapen terwijl hij anders om voor 12 perse wakker gemaakt moet worden omdat hij opgehaald moet worden.

20. zogelukkig

Hanneke, wat een goed nieuws; geweldig!! Kan je die zorgen achter je laten, fijn! Gefeliciteerd meid!!;)

Share This Page