Zogelukkig en zogelukkigman, Gefeliciteerd met de eerste verjaardag van jullie kleine vent en natuurlijk met de 1 jaar borstvoeding! Dat jullie een heerlijke dag mogen hebben samen en dat jullie kleine mannetje maar heerlijk verwend mag worden! Liefs, Hanneke!
Verder probeer ik vanavond of evt vanmiddag even bij te lezen! Maar druk druk druk en moe moe moe ! Tot snel!
Hier ligt ook al een eeuwigheid een fles champagne in de koelkast ... En een paar hele mooie flessen wijn die eigenlijk gewoon eens op moeten. Maar Tobe slaapt zo goed in de avond, dat ik het nu wel aandurf af en toe een wijntje of biertje te drinken ... en daar geniet ik dan echt zo van
Haha, hier ligt echt een enorme wijnvoorraad op mij te wachten Op de een of andere manier bedachten mensen vlak voor m'n zwangerschap en toen ik net zwanger was, massaal dat het een leuk idee was om mij een fles wijn kado te doen... Vooralsnog nuttig ik die nog even niet: Voor 9 uur 's avonds heb ik daar nog helemaal geen zin in en daarna zit er meestal te kort tussen het drinken en de eerstvolgende voeding. Nouja, hopelijk slaapt ons smurfje binnenkort door @Zogelukkig; klinkt goed lekker genieten van vandaag dan! Het weer trekt hier iig bij, hopelijk bij jullie ook @karaktertjes: hahaha, daar kan ik over meepraten Hier vandaag een beetje gaar na twee lange einden rijden gisteren en een brakke nacht (waar ik wel op gerekend had). Thirza heeft gisteren op de heenweg slechts 3 kwartier geslapen en is terug de hele weg wakker geweest, (tot half tien dus!). Thuis wel vrij snel gaan slapen, maar van 12-2 ouderwets gespookt Daarna gelukkig wel nog even een ruk gemaakt tot 6.15 En ze ligt inmiddels 2,5 uur te pitten alweer. Gelukkig, want ze was niet bijzonder goed te genieten vandaag... Maar.... gisteren heeft ze het verder wel super gedaan: hardstikke vrolijk, weinig aan ons gehangen, vrij redelijk gegeten (in vergelijking met wat ze eerder altijd at op vreemde plekken. In vergelijking met de afgelopen dagen was het bagger) en gewoon warme prak daar, ipv alleen maar bij mij aan de borst te willen. Vanochtend heeft ze al wel een inhaalslag gemaakt qua eten: ontbijt aan de borst, bak pap, restje spaghetti van gisteren en een halve kiwi, (gezellig slenterend met bakje met stukjes kiwi en een lepel door de kamer heen, hahaha) en nog eens borst. Dus ik ben eigenlijk wel heel tevreden Heb vanochtend de: hoe-komen-we-hier-zo-geruisloos-mogelijk-doorheen-modus aangezet en dus lekker de dvd met fifi de hele ochtend laten draaien. Niet dat ze enkel voor de tv hing, maar met fifi op de achtergrond ging ze wel spelen en zonder niet. Nou, dan weet ik het wel even, na zo'n drukke dag gisteren
Rozemarijke, Je stukjes klinken heerlijk opgewekt! En super dat ze het gewoon zo goed doet overdag, nieuwe dieren, lekker ballen, samen wandelen ! En gister dus ook eigenlijk prima gegaan, al is het dan natuurlijk snachts nog wel een tegenvaller zegmaar. Ireen, Super dat je nu lekker met die kleine vent kan gaan fietsen! En nog even een nieuwe outfit geshopt, lekkere verwennerij! Mag ook best af en toe ! Zeker na al het harde werken afgelopen tijd ! Fijn dat het kolven nogal redelijk goed gaat nu en idd medicijnen nog maar niet doen wanneer het niet nodig is! Jingels, Super dat jullie nu toch een manier gevonden hebben waardoor ze haar flesjes toch wel drinkt. Tja of gewoon niet wanneer madam er gewoon geen zin in heeft ! Heerlijk zo een koppig kleintje ! Verder gaat het dus ook erg goed met haar! En alweer bijna 6 maanden, wow bij een ander gaat het nog veel sneller dan bij jezelf! En de grote vent daar ook alweer bijna jarig! Succes met de voorbereidingen! Salapio, Succes en sterkte voor je eerste werkdag! Hopelijk gaat alles goed en gaat het ook goed met de kleine zonder mama en dus zonder borst ! 'Grappig' dat ie nu toch ineens heel boos werd, terwijl hij dat dus normaal nooit echt is. Als het maar nodig is, dan laat ie wel van zich horen dus ! Zogelukkig, Nogmaals, hopelijk hebben jullie een heerlijke dag gehad! Lees nu je berichtje pas, maar hopelijk heeft de champagne jullie gesmaakt vanavond! Wendysunny, Hoe gaat het inmiddels met jullie? Spruw weg? Liefs, Hanneke!
Hallo lieve mensen, Wat hebben wij een topdag achter de rug! Onze zoon is enorm verwend en vertroeteld. Al die aandacht vond hij helemaal leuk. Hij heeft geen een keer gehuild en wou met iedereen knuffelen. Omdat hij iedere middag nog 2 tot 3 uurtjes slaapt, hadden wij dit niet verwacht. Hij heeft een klein stukje taart op en om 18.15 uur borst en viel daarna als een blok in slaap tot 1.30 (had natuurlijk geen avondeten op), toen weer borst en geslapen zonder problemen tot 08.15. Wauw! Wie had dat kunnen denken van dat gevoelige, prikkelbare ventje? Ik heb enorm genoten van het Moetje, oh, zo lekker! Ik drink in het weekend wel vaker een wijntje hoor als zoonlief naar bed is. Oh ja; als klap op de vuurpijl wou zoon gister opeens aan de handjes lopen! Heel het huis door; stap-stap-stap, wist van geen ophouden! Ik ben een heel trotse en o zo gelukkige mama!
Zogelukkig, Zo te lezen hebben jullie gister een heerlijke dag gehad samen! En aan het stappen, grote vent! Lekker gesmikkeld van de taart en dus vooral genoten van alle aandacht! Heerlijk, daar ben je immers kleine jarige vent voor ! Wel helemaal op van al die aandacht en drukte dus dat ie zo is gaan slapen, nouja verder wel een heerlijke nacht gemaakt zo en ach een keertje geen avond eten is ook zo erg niet toch ! Hier alles lekker rustig zn gangetje! Ruben is weer helemaal zichzelf ! Verder gingen we vanmorgen even kijken voor een poppenwagen voor Malou (werd toch ondertussen weleens tijd ) maar bij 2 bart smit winkels geweest en bij 1 intertoys geweest en gewoon geen normale wandelwagen te vinden...nu maar op internet aan het kijken. Overigens de pop die Benthe voor haar verjaardag heeft gekregen blijkt gewoon 60 euro te kosten ! Oke nu was ie tweedehands met toestemming van ons gekregen van een nichtje die er dus totaal niet naar om keek, maar toch vind dat wel heel veel voor een pop hoor.
En ja hoor, hoogtepunt van de dag vergeet ik weer eens te melden zoals gewoonlijk ! Benthe heeft vandaag voor het eerst haar eigen naam gezegd twee vingetjes op de buik/naar de buik wijzend en heel hard Bent, Bent !
@Hanneke: wow, wat knap van d'r! Schattig is dat he? Hier werd Thirza zaterdagochtend wakker met (hoorden we over de babyfoon): Mama.. Tissa.. Papa. Ah, dan smelt je gewoon Voor een poppenwagen: anders even vrijdag met koninginnedag de rommelmarkt op? Wij gaan daar een poppenbuggy voor Thirza proberen te scoren @Zogelukkig: Wat goed allemaal! Met recht een trotse mama hoor! Hier zit Thirza in een groeispurt of inhaalslag denk ik... Heeft vanochtend tussen half7 en half 12 het volgende gegeten: Bv als ontbijt, daarna een bord pap, een bord spaghetti (100-120 gram, restje van gisteren), een banaan en toen ik om half 12 wegging bij de gastouder, ging ze aan haar eerste boterham beginnen. Niet te filmen! Is de laatste nachten ook weer 2 keer wakker, beetje snotterig en honger, dus dat wil dan wel. Beetje jammer dat ik nu net zelf een beetje gaar nog ben Maar OK, we zitten wel in een algeheel stijgende lijn, dus ach... maar even zien dat ik op tijd op bed kom steeds, (vanavond even niet: gesprek met 1 van m'n jongeren en zijn ouders, om de relatie een beetje vlot te trekken).
Rozemarijke, Wow klein veetzakje is het dus ! Nouja ze kan het maar lekker op hebben hoor! En spagetti op de vroege ochtend heeft ze dus geen problemen mee hier laatst ook gegeven, Malou moest het perse hebben dus hup eten dan. Wel weer 2x wakker dus das net even iets minder zeg, en zelf nog niet helemaal opgeknapt dat zit dan ook wat tegen. Nou idd maar proberen rustig aan te doen! Succes vanavond met het gesprek en daarna snel je bed in. Dat praten is idd super schattig! Dat van papa, tissa en mama overigens ook toch wel heel erg lief! Hier al flink wat 'woordjes' maar dit was de eerste keer dat ik dit hoorde ! Met koninginnedag even op de rommelmarkt kijken is zo een gek idee nog niet idd! Had ik echt nog niet aan gedacht ! Thanx !
Ik weet hier de afgelopen week niet wat ik zie qua eten... Normaal mocht ik blij zijn als ze 's ochtends tussen twee voedingen door nog een bordje pap wilde eten. Nu is het bijna niet aan te slepen Met dat "mama, Tissa, papa" gaf dat ook wel even een heel erg: ja, we zijn een gezinnetje-gevoel Ze begint nu trouwens ook erg gek te worden op papa. Heel fijn, hangt ze ook niet meer voortdurend aan mijn benen, maar is papa bij tijden ook goed genoeg En vanochtend eindigde elk zinnetje zo'n beetje op 'papa'. Ehm-broem-babahey-mgggik-pr-dop-papa. Mai-Tissa-blum-hehe-moegik-papa. Dat soort taal... Ik heb geen flauw idee vaak waar ze het over heeft, maar my goodness, ze houdt echt hele verhalen! En ze heeft helemaal door dat als er ergens letters staan, dat dat woorden zijn, dus dan zit ze met een boekje, (kan een kinderboekje zijn, maar even zo goed kwam ze gisteren ook aanzetten met Homerus), en dan gaat ze dus hardop zitten 'lezen' Geweldig!
Heerlijk dat lekker deddelkletsen ! Dat verhaal komt me overigens bekend voor wed dat ze dat hier ook weleens aan me verteld hebben, whaha! Echt zo deddelen doet Benthe overigens nog niet, alleen nog wat losse woordjes en verder vooral gillen en bleren ! Dat eten, idd weet niet wat je meemaakt! Ze is even een inhaalslag aan het maken joh ! En ook super dat ze lekker wat naar papa gaat trekken ! Geeft iets ruimte, hoe gek dat ook mag klinken misschien. En het gezinnetje gevoel, nou gelijk heb je, heerlijk toch dat ze zo goed voelt en weet dat ze lekker bij papa en mama hoort!
Onder het mom van je kan niet vroeg genoeg beginnen. Zo kreeg mijn zoon met z´n 1e verjaardag verhalen van Vergilius ingebonden van mijn broer ( die is drs. Latijn en Grieks). Hij had zoiets van... de opvoeding begint nu ... ( pfff ik moest wel ff besmuikt lachen toen,maar hij bedoelde het wel goed). Ik moest er geloof ik wel uit voorlezen, hij begreep wel dat J elte nog niet zover was dat hij het zelf kon voordragen... Het zal duidelijk zijn dat mijn broer nog geen kindjes heeft
Whaha Jingels toch ! Misschien ooit als hij kindjes mag krijgen dat ie ooit nog eens terug denkt aan dat cadeau. Maar ach, heel mooi bewaren !
Rozemarijke, T lekker aan de klets en aan het eten . Leuk dat ze ook meer naar papa trekt. En gek op lezen = leuk! Hanneke, geweldig dat ze nu al dr eigen naam zegt. Mirre niet hoor. Die noemt zich nu al maanden Mamboe en de laatste tijd ook 'ik' (it ... want de k=t) ... Jingles, *** Eerste werkdag zit er op ... nu heb ik vakantie . Wordt een run vrijdag op de poppenwagens. Wij hebben er wel al 1, een hele mooie rieten die nog van mij is geweest. Maar die rijdt niet goed dus ik wil idd een buggy voor buiten. Tobe wilde in eerste instantie niet uit de fles drinken, werd woest! Maar mn moeder is gelukkig heel geduldig en toen ze zacht Tobe Tobe ging zingen pakte hij toch de fles. Onze stemmen lijken erg op elkaar, maar kan ook toeval zijn. Hij heeft de fles helemaal leeg gedronken (arme Mirre, geen mamamelk voor haar dus). En rond 20u weer eerst drama, maar uiteinlijk dronk hij ook de fles bij mn man ... die ging ook Tobe Tobe zingen, maar ja ... mannenstem is toch anders
Veel te groot eigenlijk ! Salapio, Haha, na 1 dag al lekker vakantie, das wel fijn ! En super dat ie toch 2x uit de fles heeft gedronken! Hopelijk blijft het zo gaan, en super natuurlijk dat het zingen/praten duidelijk effect heeft. Jullie ook al een poppenwagen? Haha, dat gaat niet goed komen ! Wij hoeven overigens misschien niet naar de rommelmarkt, nichtje van wie ook die pop komt heeft ook nog een poppenwagen waar ze niks mee doet, dus willen even kijken wat dat is en dan krijgt de kleine er gewoon centjes voor in haar spaarpot voor terug !
@Jingels; geweldig.... ik dacht even dat dat een grapje van je broer was, maar dat was dus toch wel serieus? Hahaha, hij heeft niet stiekem een of andere stoornis ofzo? Wij hebben Thirza overigens wel eens verdacht van 'al kunnen lezen'. Ze hapte namelijk een tijd geleden een stuk uit de bijbel, waar het net gaat over een boekrol die opgegeten wordt Salapio: da's ook gek, 1 dag werken en dan alweer vakantie! En je baas had niet zoiets van: Dan begin je gewoon pas na de vakantie? Fijn dat zingen werkte trouwens Merk voor mezelf trouwens dat als het al niet helpt om je kind rustig te krijgen, je er zelf rustig van wordt (heeft ook met je ademhaling te maken, die gaat dan automatisch op zo'n manier dat je er rustig van wordt ) en daardoor je kind uiteindelijk dus toch wee rustiger @all: Nou, Thirza is met recht aan het inhalen!!!! Heb 'r vanochtend even gewogen, en ze is in 2 weken tijd 600 gram gegroeid!!! Whooooo..... Ze wordt momenteel dus ook twee keer per nacht wakker en drinkt zich dan helemaal suf. Het is hier echt even honger-honger-honger wat de klok slaat. Waardoor het overigens voor mezelf wel weer prima te handelen is, even weer wat meer voedingen 's nachts: is voor het goeie doel Overdag neemt ze lekker genoegen met gewoon eten Heb 'r alleen vanochtend/middag even gevoed toch omdat ik 'r op tijd op bed wilde hebben (moest zelf werken en ze raakt toch altijd nog over de zeik als ik weg ga, dus wel zo lekker als ze dan al zou slapen). Viel ze gewoon heerlijk aan de borst al zo'n beetje in slaap, hing ze daar met van die lodderige ogen En heeft vervolgens 3,5 uur geslapen.... ook dat doet ze veel de afgelopen dagen. Benieuwd of ze volgende week nog in maat 80 past
RM, deze week begon precies een nieuw blok (trimester) dus kwam eigenlijk perfect uit met mn verlof ... en in het onderwijs zijn ze niet zo scheutig met extra dagen vrij ... ook logisch want dan zijn de studenten de dupe ...