Borstvoeding en Trots deel 2....

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door jingels, 21 jan 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. raspberry

raspberry Niet meer actief

@Appeltje: goed man! (dat de spruw over is EN dat je lll-leidster wordt :))

Hier heb ik net 5,5 uur aan 1 stuk geslapen en nou stond de boel op barsten, dus maar even afkolven en dan weer verder slapen :) (Thirza logeert op dit moment een nachtje bij de gastouder).
    Nouja, illustreert maar weer dat ze 's nachts niet enkel troost-drinkt... (gisteravond om 11 uur een kwart liter af zitten kolven en nu al bijna 300 cc)

2. jingels

jingels VIP lid

8 jul 2006
    7.742
    1
    0
    Je productie is in iedere geval super :) Dat kolfde ik echt niet meer na een jaar ( en nu trouwens ook niet).

3. Ireen

Ireen Fanatiek lid

8 sep 2008
    2.305
    1
    0
    Beterschap voor de zieken!

Wat fijn appeltje, dat je van de spruw af bent! Dat was dus toch de oorzaak van de onrustige voedingen!

Rozemarijke nog lekker geslapen? Hopelijk heb je een klein beetje bijgetankt!

Mijn nieuwe kolf is binnen, tot nu toe geen succes echter... krijg geen tsr ofdat de zuigcycli maar tot 60 per minuut gaan... Kolf nu nog met de symphony een tsr en dan verder met de ameda, maar die haalt er ook minder uit :(. Hopelijk wennen mijn borsten er nog aan, wil hem graag houden omdat hij lekker compact is om mee te nemen.

Jens is ziek, 38.8 C en hangerig en huilerig.

Ons businessplan is af sinds vandaag :D eindelijk! Nu de financiering nog rondkrijgen en dan hebben we in april een prachtige praktijk!

Verder hebben wij knallende ruzie :) zal de spanning wel zijn van de afgelopen weken, nu het plan eindelijk af is...;)

Groet!

4. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Bleeeehhhh, te vroeg gejuicht gister.

Kon nog niks binnenhouden en niet rechtop zitten van de duizelingen. Heel de dag op de pot gezeten...

Vandaag ging het wel iets beter, nog wel erg moe en brak en veel spierpijn. Heb al wel een halve beschuit en halve banaan op en drinken gaat nu goed.

Juist nu is zoonlief erg rusteloos of komt dat doordat hij te weinig goede voedingsstoffen van mij binnenkrijgt? Hij eet zich wel een slag in de rondte aan bijvoeding.

Ik blijf hem aanleggen, hij drinkt gretig, maar heb wel het idee dat ik niet zo vol zit zeg maar. Hopelijk trekt het bij als ik weer opknap.

Ben in jaren niet zo ziek geweest, wat een ellende zeg!

5. raspberry

@Jingels: ja, dat is idd wel op peil. Alhoewel ik liever zou zijn dat we al wat verder waren met afbouwen :(
    Maar daar ga ik nu ff een apart topic voor openen, zodat ik alle reacties een beetje ordelijk op een rijtje krijg :)

6. MG2009

MG2009 Niet meer actief

Appeltje, wat leuk leidster bij de LLL!

Zogelukkig, beterschap!

Rozemarijke, wow je kolft idd nog goed zeg!

Ireen, vervelend dat jullie ruzie hebben. Bij spanningen komt het er idd vaak erna uit.
    Beterschap voor je zoontje!

Ik ben nu ook ziek geworden, snipverkouden en keelpijn. En een lichte candida-infectie daar beneden, hmm...

7. jingels

jingels VIP lid

8 jul 2006
    7.742
    1
    0
    Dames, denken we even aan een goede organische multivitamine bijv. Solgar : Prena Fem ( heel geschikt voor BV, zonder kunstmatige toevoegingen :D ), en nee ,ik heb geen aandelen.

8. Ireen

Ireen Fanatiek lid

8 sep 2008
    2.305
    1
    0
    Hallo dames,

Hoe is het met de zieken?

Mijn lieve kleine mannetje is echt flink ziek, tussen de 39 en 40 graden koorts steeds, en heel hangerig en huilerig... Echt zielig.
    Vind het heel naar voor hem maar omdat hij altijd alleen maar in zijn eigen bed kan slapen geniet ik er wel van dat ie nu af en toe op schoot een dutje bij me doet, dat is zo kneuterig :D. Verder is het vooral sneu, hij moet af en toe vanuit het niets zo hard huilen, en dan biggelen er van die dikke tranen over zijn rode wangetjes... :(
    Eten wil natuurlijk ook niet echt, drinken des te meer, maar ik heb natuurlijk weer eens niet genoeg gekolfde melk :x.

Rozemarijke jij geeft rijstemelk? Mogen ze dat zomaar hebben? En biedt dat nog veel voedingsstoffen en calcium enzo? Ik ga dat denk ik maar halen want ik kolf echt niet genoeg en ander drinken wil hij niet... Doe nu rooibosthee door de melk dan drinkt hij het wel maar hij heeft gewoon dorsthonger.
    Vannacht dus ook haast niet geslapen (gisternacht ook al weinig) en zo gek, drie weken geleden was het elke nacht zo, en tóch was ik alweer vergeten wat een ellende dat is en hoe beroerd je je voelt.

Wij gaan lekker badderen hier, hopelijk knapt ie daar wat van op!

9. Sweetlakecity

Sweetlakecity Niet meer actief

Dat is toch Ortica?

10. jingels

jingels VIP lid

8 jul 2006
    7.742
    1
    0
    Ja!!!!!!! Orthica: Prena Fem... Solgar: VM2000, excusez-moi :p

11. raspberry

@Ireen: jep, ik geef rijstemelk. Thirza is natuurlijk al wel 14 mnd, maar er zitten niet veel toevoegingen in, dus kan niet zoveel kwaad om te geven denk ik... Er zit alleen calcium aan toegevoegd (qua extra voedingsstoffen bedoel ik dan he?), geen vitamine B.

Hier 3 goeie nachten achter de rug, steeds maar 1 keer wakker. Begon bij de gastouder, maar de afgelopen 2 nachten thuis ook maar 1 keer wakker voor een voeding 's nachts. Overdag plofborsten dus, hahaha. Vanochtend was het alleen wel om half 6 al dag en sindsdien wil ze niet echt meer slapen... (hebben we dat weer). ZE ligt nu wel op bed, maar 't is een hoop gejengel en gekreun daar boven...
    Nouja, vanmiddag is ze bij de gastouder, kan ik even bijkomen weer :) (want nu sliep zij vannacht, lag m'n man te woelen als een idioot en lag ik daarvan wakker :().

12. zogelukkig

Ik heb de "Prenatal", die is speciaal voor bij zwangerschap en borstvoeding.
    Maar ik neem alleen een multi als ik dus ziek ben of gewoon slecht gegeten heb.
    Verder wel altijd extra D en hooggedoseerd C.

13. Ireen

Ireen Fanatiek lid

8 sep 2008
    2.305
    1
    0
    Rozemarijke: Goed dat ze zo slaapt, 3 hoeraatjes (voor elke nacht een)!.

Ik heb even gegoogled en lees dat rijstmelk niet geschikt is voor babies onder een jaar, omdat het niet genoeg voedingsstoffen bevat. Ik vraag me alleen af, ik geef zowiezo 800 tot 900 ml borstvoeding op een dag en ik zou het dus geven als dat op is. Ik vervang er dus geen voeding mee, maar vul zijn voeding aan als hij nog dorst/honger heeft. Er staat dus nergens dat dat wel mag.
    Hij haalt toch wel genoeg uit zo'n 800-900 ml moddervette moedermelk, een appeltje, een peertje, een boterhammetje met koemelkvrije boter en een beetje aardappel en groenten?
    Het zou wel wat lucht geven als ik iets heb voor als alles op is... Want de pepti lust hij niet (is ook niet te drinken trouwens) en ik geef het eerlijk gezegd ook liever niet.
    Weet iemand dit?

14. zogelukkig

Nou, ik noem mezelf beter hoor.
    Heb wel flinke naweeen in de vorm van maag- en spierpijn. En ben nog een beetje moe. Ventje kwam vaak om te drinken vannacht, zal je altijd zien. Ik ga even googelen op wal-herstellende operaties ofzo... 8)

15. jingels

jingels VIP lid

8 jul 2006
    7.742
    1
    0
    Wat dacht je van een zonnebril :p

16. raspberry

@Ireen: omdat er verder weinig zooi inzit in rijstemelk, zou ik het zelf wel durven geven als aanvulling idd. Wat ie verder binnenkrijt zou genoeg moeten zijn en de pepti drinkt Thirza hier ook echt niet, (en ik heb ook geproefd, maar dat is goooooooorrrrrrr! :().
    Hier drinkt Thirza de rijstemelk nog niet puur, maar wel gemengd met de BV. Vandaag heeft ze voor het eerst flesjes van 60 cc BV met 100 cc rijstemelk, benieuwd of dat goed gaat :)

17. Sweetlakecity

Sweetlakecity Niet meer actief

zogelukkig> bestel er maar 2. Nu sliep die dame van mij lekker goed maar ik denk dat ik ook iets verkeerds had gegeten dit weekend. Doe maar een leuke met brede pootjes en glazen die me ogen bedekken.

ireen> ja joh klinkt gewoon helemaal lekker.
    Ik zou dan nanny care geven als je dat aandurft (geitenmelk) of anders gewoon...peptide is dat soja??

18. zogelukkig

Gheghe!:D
    'k Zat te denken om naar de wintersport te gaan en dan zo'n skibril op te zetten, wordt de rest van je hasses altijd zo mooi bruin, vallen die wallen niet meer zo op. Of ik ga meteen naar St. Moritz, daar zal wel een kuuroord zitten? Ga je mee SLC?:)

19. zogelukkig

900 ml. melk is voldoende hoor, dus je zou ev. ook water/thee/sap bij kunnen geven. En de hoeveelheden bijvoeding klinken toch ook goed!
    Maar waarom denk je dat hij nog honger/dorst heeft?
    Mijn ventje van 9 maanden krijgt denk ik geen 900 ml. melk meer binnen en ander drinken krijgt hij niet. Toch heeft hij goede poep- en plasluiers, dat is mijn indicatie, want ik kolf niet.

20. Ireen

Ireen Fanatiek lid

8 sep 2008
    2.305
    1
    0
    SLC: ik dacht dat geitenmelk werd afgeraden bij (mogelijke) kma?

Zogelukkig: Ja ik denk dat steeds omdat ik weet dat hij meer dronk toen hij live dronk (dit weet ik omdat ik de eerste dagen dat ik kolfte 1200 ml kolfte), maar toen kreeg hij nog niet zoveel bijvoeding natuurlijk. Tevens zei het CB mij bij te voeden tot 1100 ml omdat hij anders niet genoeg kreeg (hij is redelijk groot en altijd goed gegroeid?). Nu weet ik dat het CB niet altijd (of altijd niet :D) gelijk heeft maar t maakt me toch onzeker. Ik voed dus mooi niet bij met KV maar ja... Ga volgende week met hem wegen, dan zullen we zien dat ie zonder die kunstvoeding kan :D. Maar voor nu: op mijn borsten stonden geen streepjes maar ik wíst gewoon dat hij altijd genoeg had, anders regelde hij wel. Ik bood ook gewoon vaak aan en dan groeide hij altijd goed. met een flesje is dat toch moeilijker en ik word er behoorlijk onzeker van.

Ben allang blij dat het forum bestaat anders was ik allang gestorven van onzekerheid. We zijn ook de eerste in de familie/vriendenkring met een kleintje dus er is niet echt iemand met wie we lekker kunnen overleggen, laat staan iemand die ons begrijpt.

Deel Deze Pagina