Gisterenavond net voor middernacht is neefje E z r a geboren Alles gaat gelukkig goed met hem en zn mama! Vanmiddag hopelijk op bezoek (M is nogal verkouden, even afwachten wat de verpleging daarvan zegt, anders misschien even op de gang wachten met oma)
Gefeliciteerd met je neefje!!! Mooie (bijbelse) naam, hoor je niet vaak (wordt wel eens - onterecht eigenlijk - voor meisjes gebruikt). Lief dat jullie aan mijn tiet gedacht hebben Ja, ik zeg het nog maar even zachtjes: volgens mij heeft Renske het euvel vanmorgen in een lange drinksessie weg weten te drinken. Ik weet het niet zeker, maar ik voel al een tijdje geen pijn en bij het drinken had ze eerste en tijdje alleen gezogen (ze was allang klaar) en opeens voelde ik een pijnlijke plop en hoorde ik haar slikken.
Ieeeh een ORANJE beest??? Hahahaha. Oh jullie vinden me vast een oude zeur, maar ik ben zo'n doos die voetbal en oranje echt haat Wij weigeren ook pertinent om rotzooi van supermarkten mee te nemen. En Renske houdt ook niet van voetbal. Vind ik. Iig niet van die domme vuvuzela's. Slaapt ze net...
Gefeliciteerd Salapio met je neefje! Ezra is Hebreeuws voor "helper". Fijn Renske van je borst! Ik was altijd oranje-fan: vrij nemen en op de eerste rij in de kroeg zitten met een biertje (of 2,3,4) erbij, maar ik ben nu moeder, een belegen doos, die doet daar niet aan, hahaha! Kon maandag midden op straat fietsen zo rustig was het overal! En die toeters zijn mega-irritant!
Hahahaha een belegen doos... Foei hoor, beetje vrijnemen (of 'ziek' melden?) voor voetbal... ik vind het echt zoiets wonderlijks eigenlijk. Ik heb echt NIKS met die sport, maar volgens mij gaat het de meesten juist om de gekte die ik zo verafschuw, en niet om hoe interessant voetbal in wezen is. Hoewel de definitie van buitenspel wel buitengewoon intrigerend is Het IS dat TNT een monopolie positie wat betreft postzegels heeft - anders had ik ze per direct geboycot met hun achterlijke toeter-actie. Grrrr. :x
Nee, nee; vrij nemen he, niksnie ziek melden, dat is errug fout! Ach, maar we hebben het over onze jonge jaren hoor, ik woonde nog in Amsterdam, weet je? Hier zo'n boeren gehucht met dito dorpskroeg met van die lamzakken, bah! Alles al weken lang oranje, duh! Ik kan een mooie voetbalactie altijd wel waarderen, maar ik heb niks meer met die gastjes, het is net of we niet zonder ene Arjan R. kunnen! Allemaal jonge kereltjes met een behoorlijke attitude die meestal niet als team functioneren. Ik moet nog zien wat ze ervan bakken, maar wereldkampioen, nee hoor!
hallo allemaal, wat een nare berichten allemaal. sterkte Ireen en Snoopy nogmaals! Rozemarijke gaat het al iets beter met Thirza? Benthe knapt dus een beetje op Hanneke? |Lekker dat die andere twee ook weer thuis zijn., wel zo gezellig merk aan Jo dat ie me toch gemist heeft vorige week. hij vraagt nu steeds als ik hem in bed leg of ik niet weg ga. 'mama, als ik wakker word ben jij er dan weer?' En pappa haalde hem gisteren uit bed maar hij zei niks liep half slapend langs hem heen de trap af op zoek naar mij. krijg ook heel veel lekkere knuffels verder gaat het hier wel goed maar heb het een beetje zwaar. omdat ik zelf te veel wil, toegegeven. gister echt ongesteld gevoel en pijn in bekken. hele harde schoppen in mn buik. je kunt nu zo zien hoe babietje ligt; dikke bulten. ik denk nu met hoofdje naar beneden, misschien al beetje lager? volgende week weer check-up dus ben benieuwd. denk eraan wat eerder met verlof te gaan, ik heb over 3 weken vakantie en zou dan nog een weekje moeten werken maar heb nog bijna genoeg dagen om die week vrij te nemen dus dat is misschien wel beter. oja, en voetbal: hier op t werk half gekeken, als er gejuich klonk ben ik m'n kantoor uitgelopen vind t niet belangrijk maar wel leuk als NL het goed doet. liefs voor allen!
Hoihoi, @oranje: heb er niks mee. En wat zogelukkig zegt: het zijn steeds grotere ego's, die steeds minder weten hoe ze als team moeten funtioneren... Ik eet m'n tas (bij gebrek aan hoed) op als ze wereldkampioen worden Onee, m'n tas gaat al op als een van m'n jongeren vanmiddag niet aan wordt genomen voor de beoogde opleiding @Salapio: gefeliciteerd met je neefje! Eindelijk weer eens iemand die gesnapt heeft dat Ezra een jongensnaam is @Evenstar: fijn dat het probleem verholpen is! @Hanneke: hahaha, die Ruben. Schattig!!!!!! @all: Thirza is nog steeds niet lekker, heeft vannacht weer even een ouderwets dramatische nacht gemaakt met tussen half 1 en half 4 wakker. Gelukkig is ze wat groter nu, dus niet meer eindeloos huilen ofzo, maar zichzelf gewoon over de pijn heen jagen met gedonderjaag... ook niet leuk midden in de nacht, maar beter een kind dat dan maar wat leuks maakt van teveel last hebben om te slapen, dan het brullen en krijsen wat we hier ook wel gehad hebben Zit nu te wachten op het telefoontje van de huisarts, maar dat schiet nog niet zo hard op helaas. Als ik over een uur nog niks gehoord heb, ga ik zelf even bellen... Verder spannend hier: m'n zusje is begin augustus uitgerekend, maar is deze week thuis komen te zitten met harde buiken en weeen en een kindje dat al helemaal klaar ligt om geboren te worden... ze is hypermobiel (een of ander syndroom met een moeilijke naam die ik nooit onthoud), en het lijkt er dus een beetje op alsof haar bekken het niet meer gaat houden Ze moet nu dus rusten, in de hoop dat de kleine jongen nog zo lang mogelijk blijft zitten waar ie zit... Ze is nu 33 weken en kindje werd geschat op 2 kilo, dus echt nog te klein om zomaar alvast even geboren te worden... (al zou ie het ws wel redden, zeker met de huidige mogelijkheden. Maar 2 kilo, jemig, da's nog niet de helft van wat Thirza was, (ook al was die natuurlijk behoorlijk zwaar en groot).
Zogelukkig, Idd hij wilde zo een vreselijk lelijk geval en is er meteen mee in zn armen in slaap gevallen , haha. Maar idd hoe opa en oma erop komen om het te kopen...maar ach, voor mij is het gewoon een (lelijk) knuffelbeest met een (lelijke) oranje kleur en heeft weinig met voetbal te maken dus kan het wel hebben . Benthe hier is nog niet van het lopen, tja aan de handjes en een beetje langs de tafel of rond in de box, maar meer echt nog niet. Jullie kleine vent dus al erg vroeg wakker, tja dan vanmiddag zelf misschien even een tukkie doen ? Handig idd als je moet raden wat hij bedoeld, jij hebt er dus ook 'last' van. En tja zo zie je maar zelfs wanneer ze redelijk kunnen praten is het soms nog lastig. Salapio, Gefeliciteerd! Hele mooie naam vind ik (Leander alleen niet...). Fijn dat alles goed blijft gaan. Veel succes op het bezoek, en geniet ervan weer zo heerlijk klein dan he. Evenstar, Tuurlijk vergeten we jou(w tiet) niet. Een kleine joepie voor jou dus, geen zere borst meer. En een grote JOEPIE voor de kleine meid, die mama nu dus goed geholpen had door zo goed te drinken. Mooi dat het toch weg is nu dus, hopelijk blijft dit zo! En haha, nee hier ook niks met voetbal hoor en oranje is ook mijn kleur niet echt . Maar ach zo een beest heeft voor mij weinig associatie met voetbal . Nouja val in herhaling, schreef dit bij zogelukkig ook al ! Geke, Mooi dat je weer terug bent en kleine had je toch gemist dus. Nouja gelukkig blijft mama voorlopig lekker thuis toch. Fijn dat het verder allemaal goed gaat met de zwangerschap, maar toch eigenlijk wel iets rustiger aan doen als het even kan. Succes volgende week bij de vk/gyn. Misschien is het wel lekker om na je vakantie zo in je verlof te schieten idd. Rozemarijke, Ow balen zeg dat het dus toch weer zo moet gaan met die kleine meid van jullie. Hopelijk belt de huisarts snel en anders idd lekker zelf nog eens terug bellen. Beterschap! Ow zeg, dat van je zusje is ook behoorlijk heftig eigenlijk. Kans is dus groot dat de kleine toch wel aardig vroeg geboren gaat worden. Hopelijk zal de kleine toch echt nog wel een tijdje veilig en warm binnen kunnen blijven zitten. 2 kilo vind ik eigenlijk heel netjes , maar vooruit Ruben was dan ook 2045gr toen hij geboren is en Malou was 2155gr, dat was met bijna 36wk. Maar vooruit doet er niet toe, elke dag dat de kleine bij je zus kan blijven zitten is maar mooi meegenomen. Vuvuzela toeters ofzoiets, Ik heb er echt totaal geen last van ! Hier in de buurt hoor je een heel enkele keer een toeter, maar meer niet gelukkig. Wel een week of 2 geleden al denk ik, dat ik het ging proberen (want ja, wij hebben zo een ding gekregen van de buren ) en toen gingen de buren verderop het terug doen, dus toen hebben ze een keer of 6 heen en weer getoeterd, de buurman en Leander. Ach even lol en dan weer klaar ! Dat had net zo goed met een trompet van fischer price kunnen zijn, haha! Met het hele voetbal heb ik niks, snap het sowieso ook niet. Want normaal het hele jaar door dan 'kennen' ze de voetballers niet eens en nu, ja nu zijn het ineens "onze mannen". Ja daaaag...! Haha! Benthe nog altijd weinig verbetering, maar wel al een stuk helderder als ze wakker is dan hoe het vorige week was. Zo ik houd het weer voor gezien voor nu. Liefs, Hanneke!
Whaaaaaaa................zie zojuist dat ik niet meer zoveel mag komen kletsen hier! Sta dertigste van leden die het meeste gepost hebben..... . Maar waar ik eigenlijk voor terug kwam, Snoopy, lees dat jullie kleine Lisa zo goed uit het flesje heeft gedronken. Super joh! Spannend nu hoe het volgende flesje zal gaan. Heel veel succes alvast (hoewel dit misschien te laat is hoor, maar toch ). Als dat zo goed gaat dan misschien zelfs zonder sonde over niet te lange tijd! Sterkte, succes! Enne Ireen, hoest met jullie ? Liefs, Hanneke!
Hahahahaha Hanneke, waar kan je dat zien? Maar eh, je bent ook al heel lang lid, al 3 jaar! Op de kop af zowat
Ja Hanneke inderdaad, ze heeft gedronken! Ff copy paste hoor . Ze heeft 90ml uit de fles op!!!!!!!!!!!!!!! Ik had eerst een praatje gemaakt met de verpleegkundige en toen gingen we weer proberen. Zij had zoiets van, ze wil volgens mij wel, maar het lukt niet helemaal. En toen dacht zij: weet Lisa wel dat er uit de fles melk komt? We hadden het er net over gehad dat Lisa in de dagen voor en tijdens de opname 4 keer uit een fles heeft gedronken, toen werd ze te ziek en wilde ze niet meer drinken. Toen blijven proberen, maar Lisa te ziek, daarna even gestopt en alleen de sonde. Na een paar dagen weer de fles geprobeerd, maar waarschijnlijk had ze link fles=melk zo snel nog niet gelegd. En daarom ging ze gewoon niet drinken. Ze kan het prima, ze heeft net in 10 minuten 90ml op, in het begin even wennen met zuigen en slikken op het juiste moment, maar daarna heel rustig gedronken. En de truc was om van tevoren even in de speen te knijpen zodat er genoeg melk in haar mond kwam om te slikken en daarna ging ze vanzelf zuigen. Ik denk eigenlijk dat de reflux niet de oorzaak was van het niet drinken. Als die hele kleintjes een virus hebben stoppen ze al snel met drinken, als ze dan beter zijn gaan ze weer drinken. Maar Lisa wist dus niet meer dat er melk uit de fles kwam. De borst had ze misschien zo gepakt. Maar ik wil/moet echt de fles gaan geven met nutriton erin. Ik ben zo opgelucht maar ook erg bang voor de volgende fles. Die moet ze ook gewoon gaan drinken natuurlijk. Maar ik heb het idee dat we over een paar dagen wel thuis zijn met Lisa en dan zonder sonde . Ik hoop het zo heel erg!!!!!! Het is nu alweer even na de voeding, ze heeft even geslapen maar werd al snel onrustig wakker. Heeft toen wat gespuugd en is nu nog steeds onrustig en heeft wat oprispingen. De vorige voeding (via de sonde) hadden ze sneller laten lopen en toen werd ze ook onrustig, maar ging niet spugen. Het lijkt er dus op dat het gewoon te snel gaat voor haar en het daarna weer boven komt. Als het goed is komt de kinderarts nog langs, ik denk dat we het meer moeten indikken, want een uur over de fles doen kan natuurlijk niet. Misschien dus in 20 minuten en dan zo dik dat het binnen blijft. Ik vind het wel heel vervelend. Ze deed het zo goed. Maar ja, de sonde is geen oplossing natuurlijk als ze gewoon blijft drinken.... Ze blijft wel vrolijk trouwens, gelukkig!
Evenstar, Haha, ja idd dat scheelt, ben al 'eventjes' hier aanwezig. Al moet ik zeggen dat ik de eerste tijd niets durfde te antwoorden enzo, haha, gelukkig inmiddels anders ! Daar kan je het zien -> http://www.zwangerschapspagina.nl/members/list/?order=DESC&sort=posts&pp=30 en ik sta dus gewoon onderaan de eerste pagina...oeps....! Snoopy, Had het idd net gelezen. Erg fijn als ik het zo mag noemen dat het zo goed gegaan is eigenlijk! Hopelijk komt de kinderarts snel en weten jullie misschien wat meer van het beleid dat ze nu willen voeren zegmaar.
Hallo allemaal! Ik reageer even zonder twee schermpjes, dus vegeef mijn vergeetsels! Evenstar: Oh, wat fijn dat die verstopping weg is zeg. Je bent natuurlijk iets gevoeliger voor ontstekingen omdat Renske 1 borst drinkt. Tja, doe je niets aan, hier ook hele tijd zo geweest wegens mama's enorme productie (waar is die gebleven ). Zogelukkig: Hier ook een soort van vaste bedtijd, maar we zitten tussen 1 of 2 slaapjes in, dus het verschilt nu ook wel eens. Laatste tijd slaapt hij pas om half tien 's avonds, maar pogen we hem om zeven of acht uur wel naar bed te brengen (is dan moe). Als Jens een makkelijke slaper zou zijn, zouden wij ook makkelijker zijn hoor met de tijden, en ik vind half tien zeker in de zomer echt best wel kunnen, relax toch, kun je 's avonds nog eens gaan picknicken ofzo. Fijn dat het mannetje weer vrolijk is. Hanneke: Haha die Ruben, zijn beesie mee naar bed! En jij dus fanatiekeling hier op het forum, haha! Lekker toch! Benthe nog steeds niet fit, duurt lang zeg! Maar wel positief dat ze iig vooruitgaat. Waarschijnlijk zul je nooit weten wat het geweest is. En Malou en Ruben waren dus best klein bij de geboorte, jee zeg. De kleinste van die vriendin van mij is ook 2 kilo (zijn thuis trouwens). Je vroeg er laatst trouwens iets over, wat was dat ook alweer? Snoopy: Wat goed dat ze heeft gedronken! Jammer van de oprispingen, misschien meer indikken inderdaad... blijft zoeken dus. Rozemarijke: Dat is niet echt lekker nieuws over je zusje en baby... Spannend zeg, nu maar duimen dat ie lang genoeg blijft hangen. Zullen het maar twee kaarsjes worden vanavond dan . Geen moeite hoor meid, had je nog meer? (grapje uiteraard). Salapio: Gefeliciteerd met je neefje!!! Lekker knuffelen... Hoe is het met je melkmonstertje in de nacht? Hier gaat het aardig, Jens ging gisteravond eindelijk weer eens redelijk snel slapen zonder al teveel gedoe. Vandaag daarentegen heeft ie welgeteld 6 minuten geslapen in de auto (ik was op werk vanmorgen en hij wilde daar niet gaan slapen, dus naar huis gegaan, maar hij vertikt het ) en is dus al de hele dag wakker. Hij is duidelijk moe maar te onrustig om te slapen. Wij lagen er gister om negen uur in en hebben op een stuk of 6 korte onderbrekingen na de hele nacht gepit, dus dat was wel fijn. Vanmorgen had ik zowaar wat energie, maar dat is nu toch echt weer op moet ik zeggen. zien dat we een paar van dit soort nachten maken, dan gaat het wel weer even. Vrijdag komt mijn schoonmoeder hier een dagje op Jens passen, zodat ik hopelijk even ongestoord kan werken (mijn moeder is op vakantie en Jens is daar normaal op woensdag). Ben heel benieuwd hoe dat gaat... Hij ziet ze niet zo vaak namelijk. Verder heb ik het idee dat dan het hele huis spik en span moet zijn, ik verzamel moed...
Nou, had ik de huisarts terug gebeld en voor vrijdagochtend een afspraak gemaakt, (morgen kan blijkbaar niet). Vervolgens met de auto even langs de stort om wat zooi weg te gooien, met Thirza mee. Begint ze echt vreselijk te hoesten, bleef er zowat in Direct maar even gebeld toen ik thuis kwam, maar kart voor 5, ik moest de huisartsenpost maar even bellen, (best raar eigenlijk). Nouja, we kunnen zometeen even langs komen. Want pff, met dat rare hoesten ga ik de nacht niet in
Ireen, Idd dat gaan we waarschijnlijk nooit weten, maar vooruit, dat ze rustigaan vooruit gaat is al erg fijn. Gelukkig is jullie kleine mannetje gister wat rustiger gaan slapen! Vind het fijn te lezen dat je in ieder geval een beetje hebt geslapen, maar tjonge ik vind 6 onderbrekingen toch ook nog veel hoor (en realiseer me dan weer hoe 'verwent' wij zijn). Vrijdag dus een 'spannende' dag ! Ben benieuwd hoor hoe hij dat zal gaan doen, zo met 'onbekende' oma. Verder komt zijn verjaardag wel steeds dichter bij he ? Rozemarijke, Jammer dat je pas vor vrijdag een afspraak kon maken bij de huisarts. Maar dat hoesten, das me ook wat zeg. Gerum! En zeker ook schrikken, in de auto nog wel, dan kun je ook zo weinig he, tot je dat ding stil gezet hebt tenminste. Nou hopelijk zijn jullie inmiddels bij de HAP geweest (misschien wel gek, maar juist ook fijn misschien omdat je daar wel nu terecht kon/kan, al weten ze daar natuurlijk niet alles van jullie en moet je weer alles vertellen enzo...). Sterkte, succes, beterschap! Zo en nu stop ik weer, want Leander heeft het eten klaar voor me wat een luxe, haha, maar had nog niet gegeten dus word wel weer hoogste tijd . Liefs, Hanneke (die straks nog wel even komt spieken hoor )!
RM, wat vervelend dat je meisje weer niet lekker is Ireen, o nee een slaapweigeraar ... klinkt bekend in de oren hoor. Wel lastig! Evenstar, fijn van je tiet Snoopy, suuuuuuperknap van je meisje! En lieve foto! Oranje, wij hebben oranje vlaggetjes in de tuin ... heb ik gekocht voor Jan . Hij is er errug blij mee en M al helemaal! Jan volgt zo veel mogelijk voetbal en ik vind het ook leuk om de NL wedstrijden te kijken. Hup Holland! Neefje, wat een poppeke. Slechts 2825 gram. Hij wil nog niet aan de borst drinken (valt in slaap) en schoonzusje is nu aan het kolven (ze had veel gekolft voor een eerste keer!) en dat geven ze via vingervoeden. Volgens mij komt het wel goed. Kreeg wel het idee dat ze goed begeleid werd in het zh. Fijn! En alsof het nog niet genoeg geluk is, is mijn vriendinnetje vanochtend bevallen van een gezonde dochter K a t o. Joehoe! *** T heeft vannacht geslapen van iets voor middernacht tot ruim na 4u , heerlijk!
Hanneke, helemaal niet verwend, hoor! Vind dat jij echt korte nachten maakt als ik dat zo hoor. Is niet verwend, gewoon anders. Salapio: Ik vind het niet heel erg hoor, als ie maar vrolijk is. Hij is al sinds zijn geboorte zo, heel moeilijk slapen. Als hij echt vervelend is van vermoeidheid vind ik het vreselijk, maar als ie gewoon lief gaat spelen vind ik het prima Het voordeel is dat ie om 19 uur gewoon in een keer in slaap is gekeild! Tobe mooie nacht gemaakt dus, lekker! Oh, hopen dat je neefje aan de borst gaat, maar in slaap vallen is beter dan het gewoon niet snappen gelukkig.