Borstvoeding en Trots deel 2....

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door jingels, 21 jan 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Tadaa, ja om mezelf een beetje bovenaan die lijst (idd schaamrood op de kaken he salapio) te houden ben ik er gewoon maar alweer :D! Overigens vaak/lang hier rond zwerven is soms ook niet zo goed, haha, erger me met tijden vreselijk aan mensen die topics over voeding bij baby&dreumes zetten, of over vakantie bij de lounge, of over babynamen bij zwangerschap...grrrrr! Of nog erger kunstvoedingsvragen bij stel je vraag aan de lactatiekundige...grrrrrr! (Is natuurlijk wel met een dikke knipoog bedoeld, maar word er ooit zo gestoord van gewoon, ;))

Salapio,
    Aaaaahhhhh, van die vreselijke vlaggetjes :p! Haha, nee vind dat die dingen zo een vreselijke herrie maken met de wind, moet er niet aan denken dat ze in de tuin zouden hangen, zou meteen geen oog meer dicht doen snachts (hebben het raam altijd open). Maar nogmaals gefeliciteerd dan dus voor je vriendin. Wat een goede berichten allemaal vandaag! Haha, de naam word door het forum afgeknipt en had de laatste letter gemist, dacht even, tja das nou niet echt een naam waar ik voor zou kiezen :p, maar toen zag ik de laatste letter :D! Oeps! Verder erg fijn dat T lekker heeft geslapen en dus papa en mama ook lekker hebben kunnen slapen.

Ireen,
    Ja ik maak nu op het moment helemaal korte nachten omdat ik zelf niet kan slapen. Maar verder is het vaak mijn eigen keus om laat naar bed te gaan, en vroeg op dat weet ik gewoon. Dus eigen schuld ;)! Maar hier met 3 kids nog nooit gehad geloof ik dat we zo vaak uit bed hoefden snachts, en dan was die 6 keer voor jullie al weinig. Maar idd het is gewoon anders ;). En jullie zijn dus idd eigenlijk weinig anders gewend, hoop dat jullie snel wel wat anders gewend zijn met het in slaap vallen en het slapen. Knuff! Overigens wat ik net vergat, Malou en Ruben waren idd best klein ;). Over de tweeling van je vriendin, jij zei toen dat eentje net 2 kilo was geloof ik, en toen vroeg ik hoe zwaar de andere was :D.

Hier slaapt alles inmiddels, en Leander ook denk ik, haha die is nog niet terug van Benthe boven brengen, denk dat ie erbij is gaan slapen :p!

Liefs, Hanneke!

2. jingels

jingels VIP lid

8 jul 2006
    7.742
    1
    0
    @ireen: hoop dat je weer een goede nacht hebt, en Jens ook.
    @hanneke: ik mag absoluut niet klagen en doe dat dus ook niet.
    M inke is een heel zoet, tevreden kindje, kan niet anders zeggen. En eten dat ze kan pffffff, die moet ik echt in de gaten gaan houden straks. Vorige week op controle geweest, ze weegt nu ruim 10kg en is 71 cm.
    Werd natuurlijk meteen gevraagd of ze danoontje of pap kreeg, of ze nachtvoedingen kreeg, of ze ¨uberhaupt iets kreeg naast bv groente/fruit.
    Ehhh.... NEEN. Zo vervelend. Ze valt buiten de +2 lijn, maar daar kan ze gewoon echt niets aan doen.
    Mijn man en ik zijn beiden groot en flink aan de maat, het zit er gewoon in. En ze beweegt gewoon goed, dus daar zit het gewoon niet in.
    IK vind het jammer dat ze nu al een stempeltje krijgt. NOuja goed, deze mama doet gewoon net of ze gek is ;)

@snoopy: fijn dat je meisje wat gedronken heeft uit de fles, leg je haar af en toe nog even aan voor het gevoel?

@rm: beterschap met Thirza, hopelijk knapt ze snel op, zodat ze meteen door kan naar de ok voor de neusamandel en buisjes.

@salapio: gefeliciteerd met je neefje en beste vriendin. Leuke Namen!

@evenstar: bultje helemaal weg?

3. raspberry

raspberry Niet meer actief

@Salapio: weer goed nieuws dus :) Een en al baby om je heen :)

@Jingels: tja... lekker laten l*llen zou ik zeggen :) BV is gewoon powervoer :D

@Snoopy: lekker dat Lisa uit de fles gedronken heeft!

Hier knapt Thirza weer op. Na een dramatische nacht gisteren vannacht ineens een goede nacht met maar 1 keer wakker. Toen we gisteren bij de huisarts kwamen, was er niet zoveel aan de hand, (daarna begon ze toch nog weer enorm te hoesten weer, zul je altijd zien), maar ik moest maar wat slijmoplossends halen en dat was het.
    Nouja, blijkbaar hadden we de naweeen te pakken en knapte ze gewoon op, want vanochtend is ze ook weer veel beter te pas, ging weer lekker zelf spelen enzo :) Uitgerust is ze nog niet helemaal, maar vanavond maar op tijd op bed dan.
    Morgenochtend afspraak bij de eigen huisarts, even bespreken wat handig is, of we voor het geval dat misschien een AB-kuur mee moeten krijgen. Want ik krijg echt nachtmerries van de gedachte dat ze donderdag dan ziek zou zijn en alles uitgesteld zou moeten worden :(
    Nouja, eerst vandaag maar even lekker jarig zijn :) Zo even een halve dag aan het werk en vanmiddag vrij, dan komen mijn ouders en haal ik Thirza na haar slaapje op bij de gastouder :)
    Ben iig al lekker verwend door m'n man, met een boek, mooie cd en een dvd van roxette, (naast de keukenmachine die ik een tijdje terug al gekocht had en die voor m'n verjaardag zou zijn. Hij kon het niet laten. Zijn liefdestaal is wel kadootjes kopen, hihihi, dat is wel duidelijk ;)).

4. evenstar

evenstar VIP lid

22 jan 2009
    9.809
    4
    38
    postdoc/docent universiteit
    import Noorderling
    Jingels, hoe oud is jouw dochtertje? Wat een grote verschillen kunnen er tussen kindjes zitten he... Hanneke's dochtertje is lichter dan Renske, maar ja, dat is ook wel een kamerolifantje :) Renske gaat nu iets minder hard, ik vind het wel prettig. Wij zijn beiden slank en lang, maar waren allebei lang niet zo dik als baby hihi. Maar kregen allebei ook geen bv! Niet te druk om maken zou ik zeggen, uiteraard wel letten op snoepen en genoeg bewegen.

Rozemarijke, wat fijn dat Thirza weer wat opgeknapt is. En leest mijn oog dat goed, ben je jarig? :)

GEFELICITEERD!!!

Snoopy, fijn dat Lisa uit de fles heeft gedronken! Dat is toch weer een hele grote stap vooruit, hopelijk mag je je meisje snel mee naar huis nemen en blijft ze zo lekker vrolijk! Heerlijk lachebekje op de foto :D

Hier kleine oogjes maar thuisdag dus het is niet erg. Er zit Renske iets dwars geloof ik, ze wil niet slapen en heeft ook weinig interesse in de borst. Ze ligt maar wat te spelen in de box, lijkt verder wel tevreden. Heb de borst die aan de beurt was gekolfd, er kwam nog 120 cc uit, dus ze zal toch nog best wel wat op hebben.

Hmmm... Ireen, nu je zo dat zegt over 1 borst per keer... je hebt gelijk natuurlijk. Ik doe nu op werkdagen twee borsten per keer kolven. Dat zorgt voor enorme voorraad (dan kom ik thuis met 550 cc), maar natuurlijk ook voor een beetje meer produktie, en dat werkt ontstekingen weer in de hand. Ik kan er niet zoveel aan doen vrees ik. Gisteren begon het weer pijn te doen, aan beide kanten, maar vannacht heeft ze het blijkbaar goed weggedronken.

Nu maar even een kopske koffie.... :D

5. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Mogge,

Zoonlief wil al een paar dagen alleen bij mama plakken en geen brood en avondeten eten, dus ik ben 's nachts weer aan de beurt, maar ik vind het niet erg. Was vanochtend weer 5 uur en ik ben al voor de tweede dag op rij opgestaan na het voeden. Heb me sinds de bevalling niet zo fit gevoeld, zal eens tijd worden na bijna 14 maanden!

@Hanneke: oh, echt erg!:D (gelukkig houden ze het hier niet procentueel bij, dus berichten omgerekend naar hoe lang je lid bent!).

@Jingles: dat zal dan wel de curve van het consternatieburo zijn, want op de borstvoeding.com-curve zitten kindjes van 30 weken rond 11,5 kilo en 76 cm. pas op de +2 lijn!
    Keek nl. even na wat mijn zoontje toen woog en dat was bijna 10 kilo en 74 cm.
    Ik hoop dat mijn zoontje de bouw van papa heeft (en niet de billen van zijn moeder); lang en dun. Hij gaat nu ook rap de lengte in, zit daarmee nog steeds op de +1, gewicht tussen 0 en +1.
    Je kan er nu toch nog geen zinnig woord over zeggen, maar de opmerkingen van die mensen zijn hoogst irritant.

@Rozemarijke: gefeliciteerd met je verjaardag! Zo te horen vier je het niet echt. Heb je wel een taartje gemaakt voor jezelf?
    Ik zou niet zo happig zijn hoor op weer ab, straks is ze hartstikke resistent of krijgt bruinzwarte tanden. Oh, zag van de week zo'n kindje bij de tandarts, erg!!!:$ Tetracycline weliswaar.
    Ab helpt ook niet tegen een virusje.
    Ik ben benieuwd wat je ha vindt van preventief ab.

@Evenstar: zolang Renske lekker vrolijk is en lief speelt geen zorgen maken hoor!

6. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.238
    7.282
    113
    Vrouw
    Brabant
    Ik kan jullie even niet bijhouden hoor ;). Heb er ook even geen puf voor, dus ik dwaal wel wat rond op het forum, maar heb even geen puf voor hele verhalen en alles onthouden enzo ;).

Hier nagedacht, nagedacht en nog een keer nagedacht. En ik ben eruit. Ik denk dat Lisa helemaal niet meer snapt hoe ze moet drinken, ik weet het wel zeker. De fles die ze gisteren pakte was een beetje geluk denk ik, het is daarna niet meer gelukt. Als ik haar de fles wil geven, duikt ze in eerste instantie naar de borst, terwijl ze daar nu ruim een week niet uit gedronken heeft. En met de fles, ze wil zó graag, maar het lukt niet, ze snapt het niet. Ik heb het met de verpleging overlegd en die weer met de kinderarts en we gaan straks de borst proberen! Ik vind het weer eens superspannend. De borst is voor Lisa natuurlijker (ze heeft in totaal pas 5 flesjes op, waarvan 4 vorige week), dus ik denk dat ze daaraan veel makkelijker kan leren hoe het ook alweer moet. En als dat eenmaal loopt zal de fles ook wel weer lukken, denk ik, hoop ik, dat is toch waar ik naartoe wil, om te proberen met nutriton. Is dat niet de oplossing, wordt het gewoon weer de borst met af en toe een flesje oefenen.
    Ik vind het echt spannend, vestig hier nu best wel veel hoop op en het is zo frustrerend als je kindje niet uit de borst wil drinken. Uit de fles is het ook frustrerend hoor, maar de borst weigeren vind ik persoonlijk vervelender. En als ze eenmaal drinkt, mag ze weer mee naar huis. Dat wil ik zó graag! (gek hè ;))

Ik heb vanochtend echt super gekolfd, 365ml! De keer erop 150, dus heb al meer dan een halve liter gekolfd (ik wil minstens 900 op een dag kolven). Gisteren heb ik 5 keer gekolfd: 965ml totaal. Goed hè! :) En het gaat ook echt prima, dat kolven. Vanochtend heb ik maar 10 minuten gekolfd, de andere keren kolf ik maar 5 minuten. Maar goed, dat is nou juist ook het probleem van Lisa, dat het gewoon te snel gaat. Ik wou dat ik anti-reflux borsten had ;) (terwijl ik het bij Eva juist handig vond dat het zo snel ging, maar die had er dan ook haast geen last van)

7. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.238
    7.282
    113
    Vrouw
    Brabant
    Rozemarijke, gefeliciteerd!!!

8. Ireen

Ireen Fanatiek lid

8 sep 2008
    2.305
    1
    0
    Rozemarijke, van harte gefeliciteerd met je verjaardag!

Ik reageer even snel snel, ga zo een grote pan verse tomatensoep koken voor vandaag en voor morgen als mijn schoonouders op komen passen (blijven daarna eten).

Snoopy: Dat is zeker spannend. Je kolft echt geweldig! Zorg je wel dat je borsten niet supervol zitten voor strakjes? Dat ze gewoon een klein beetje krijgt en dus niet weer alles omhoog komt. En hou je neusspray bij de hand. Ik ben jaloers hoor, ik kolf 's morgens 13 minuten ongeveer en de rest van de dag 10 per keer, en dat is al best aardig!

Zogelukkig: Jens wil ook geen brood meer sinds gisteren. Wel pap, maar niet van een lepeltje... Maar ja... zoveel melk heb ik niet, om alle maaltijden door pap te vervangen. Is hier meestal een fase, misschien een kiesje ofzo.

Jingels: Jee, dan groeit je kindje goed op je melk, is tevreden, slaapt door, heeft niet ontieglijk veel voedingen, kortom, alle punten waarom CB altijd de borstvoeding om zeep helpt lopen goed, en dan is het wéér niet goed! Lekker laten kletsen.

Evenstar: Misschien is het voor jou een optie om op je werk 1 kant per keer leeg te kolven, en de andere alleen tot je tsr weg is, zo stroomt het wel even door in de kanaaltjes, maar creeer je niet een nóg hogere productie. ? ? Of gewoon 1 kant kolven. Of, wat hier héél goed werkte, 's morgens na de eerste voeding alles leegkolven, dan kon hij de rest van de dag twee borsten drinken.

Hanneke: Je kunt niet slapen zeg je, ben je niet gewoon oververmoeid dan? Ik kan in sommige stadia van oververmoeidheid ook niet in slaap komen of de nacht uitslapen namelijk. Dan slaap ik heel laat in, of ben heel vroeg wakker. Nu al een tijdje niet meer gehad, maar misschien is dit bij jou aan de hand? Ik nam dan altijd eenmalig een paardendosis melatonine en kwam dan weer in mijn slaapritme.

Wij hebben weer redelijk geslapen, hoewel kort. Roel was vanmorgen thuis en ik heb snel allerlei boodschappen gedaan, vanmiddag lekker met Jens eendjes voeren in het park (nee Hanneke, niet in mijn onderbroek :p).

Fijne dag allemaal!

9. evenstar

evenstar VIP lid

22 jan 2009
    9.809
    4
    38
    import Noorderling
    Pfff Renske doet alleen maar hazeslaapjes vandaag! Ik heb 1 kop koffie op... tussen voedingen door, maar ze dronk vanochtend weinig en daarna dus vrij vroeg. Zou het door de koffie komen? Heeft ze capuccinno als ik koffie drink?

10. Salapio

Salapio VIP lid

15 jan 2007
    13.917
    0
    0
    Zuid-Holland
    Gefeliciteerd RM!

Ik duim voor je Snoopy!

Mn schoonzusje is thuis! Neefje heeft 2x live gedronken en 1x via vingervoeden, eerste poep en plasluier ook gehad. Dus gaat goede kant op :D

11. Salapio

Salapio VIP lid

15 jan 2007
    13.917
    0
    0
    Zuid-Holland
    hihi ... lekkere melk heb je dan Evenstar ;). Ik denk niet dat het dat ene bakkie is hoor. Misschien ontwikkelingssprong? T lijkt m net achter de rug te hebben/pauze te nemen, maar hier ook iets moeilijker slapen overdag maar vooral van die fijne nachten :D.

M is door dr oma opgehaald van de speelzaal en ik heb dus een vrije middag als T ligt te slapen. En geheel tegen mn natuur in heb ik huisvrouw gespeeld: gestoft, gedweild en gezogen (niet in die volgorde ;)). Ben best trots op mezelf. En fijn voor Jan, want die doet die klusjes toch wel vaak op zn "vrije" dag of in het weekend :) of ze blijven net te lang liggen :):):)

Maar goed, huis is weer schoon en opgeruimd. Nu ga ik lekker in het zonnetje een toets maken (bijna tentamenweek) en dan lekker lezen als T het toelaat natuurlijk ...

12. raspberry

raspberry Niet meer actief

@Snoopy: spannend, ik duim hier voor je! :)

@ZOgelukkig: klopt, vandaag komen alleen mijn ouders, volgend weekend vieren we het uitgebreider, samen met de verjaardag van m'n man.
    AB: ben ik ook niet zo happig op ivm resistentie idd. Maar 't zou de 3e keer in d'r leven zijn en dan hoop ik dat het voorlopig niet weer nodig is. 't Is nu een beetje dubben van wat het handigste is; gokken dat ze toch opknapt, (terwijl ze al weken achtereen niet klachtenvrij is geweest, dus ik acht de kans daarop laag), of dus toch even een kuur om d'r op te laten knappen.
    Een beetje verkouden is niet erg, zei de KNO, en verhoging ook niet. Maar alles boven de 38 en/of helemaal vast in d'r snot (zoals gisteren dus), dan wordt het afgeblazen. En dat wil ik echt niet, nog langer wachten! :(
    Nouja, we zullen het morgen horen, wat de HA ervan vindt.

@Ireen: klinkt goed, eendjes voeren in je onderbroek. Onee, juist niet in je onderbroek :D

@Salapio: goed nieuws zeg! Lekker! :)

En thanks voor alle felicitaties :)

13. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Even snel, probeer zometeen/straks/vanavond terug te lezen.

Rozemarijke, van harte gefeliciteerd met je verjaardag :D!

14. jingels

jingels VIP lid

8 jul 2006
    7.742
    1
    0
    @rm: gefeliciteerd, hoe jong ben je geworden?
    @evenstar: dl is 7 maanden.
    @zogelukkig: ik lig er ook niet wakker van. Het is meer dat ik mij irriteer aan het commentaar op een fantastisch groeiende baby die bv krijgt.
    Met J elte was het overigens precies hetzelfde alleen was die alweer een stuk langer op die leeftijd ( 75 cm) dan zij.

@snoopy. ik hoop dat ze gewoon uit de borst wil drinken.

15. evenstar

evenstar VIP lid

22 jan 2009
    9.809
    4
    38
    import Noorderling
    Oh herkenbaar hoor, de ergernisjes... ik heb ze ook. Ik ben moderator op een ander forum en soms zit ik gewoon te zoeken naar mijn 'verplaats button' te zoeken hihi.

16. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.238
    7.282
    113
    Vrouw
    Brabant
    Nou het is helemaal niks geworden aan de borst :(. Ze raakte heel snel overstuur eigenlijk. Met de fles deed ze het beter.

Het plan is nu dat papa telkens de fles gaat proberen en ik de borst. Ik weet echt niet meer waar we goed aan doen. Ik heb het idee dat alles vanaf het begin verkeerd is aangepakt. Ik heb heel veel met iedereen gepraat, maar in het dossier staat niet duidelijk dat Lisa eigenlijk alleen maar aan de borst heeft gedronken. Iedereen ging er vanuit dat ze al tijden uit de fles dronk. Ik vraag me af waar de aanpak op gebaseerd is, volgens mij dus helemaal niet op het juiste. Lekker dan, met een beetje pech zitten wij straks maandenlang met een kind met sonde met alle gevolgen van dien :(. Wat een nachtmerrie zeg.... ik vind het zo vreselijk. Het enige wat ik wil is dat mijn kindje gaat drinken.

17. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Ach Snoopy toch, wat jammer nou dat het niet ging aan de borst!

Ik snap dat hele Nutriton-verhaal niet zo; alsof het een wondermiddel is, maar dat is het niet. Hier vond de ka het destijds absoluut niet nodig om Nutriton te geven en daar was ik zo blij mee! Lisa krijgt toch genoeg medicatie, dacht ik zo, wat kan dat Nutriton dan nog doen? Maar goed; het hoeft toch helemaal niet uit een fles, kan toch ook uit een spuitje of cupje?

Je voedt nu toch al een week niet live? Dat vind ik lang hoor, ik zou het iedere keer blijven proberen!

Loopt die sonde heel de dag door? Misschien kan die ruim voor het voeden uit, zodat er meer honger is?

18. Ireen

Ireen Fanatiek lid

8 sep 2008
    2.305
    1
    0
    Arme Snoopy!

Honger is het probleem niet he, ze krijgt toch 5x per dag een uurtje voeding via de sonde?

Ze snapt het denk ik gewoon niet. Inderdaad wat zogelukkig zegt: Kan ze niet via een spuitje of cupje drinken? En een habermann speen?
    En de nuby lepeltjesfles?

Ik vind een habermann nog wel een idee eigenlijk.

Google ook nog even op de borstvoedingshulpset. Hapte ze wel aan?

19. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.238
    7.282
    113
    Vrouw
    Brabant
    Zogelukkig, Lisa krijgt medicijnen, maar 's avonds (toen ze nog thuis was) had ze zo'n last van de reflux, waarschijnlijk doordat er de hele dag toch voeding omhoog kwam. Met nutriton komt het minder omhoog en dat zou de oplossing kunnen zijn. In ons geval dus wel.
    En ze heeft nu ruim een week niet gedronken aan de borst. Ze is natuurlijk ook ziek geweest en wilde echt niet drinken, toen hebben we een paar dagen rust ingelast en vanaf maandag middag zijn we het weer gaan proberen. Daarbij was ze meestal wel rustig en probeerde het wel, maar het lukte dus niet. Maar de borst hebben we vandaag pas geprobeerd, maar dat vond ze echt niet leuk.
    En hoe gaan we 900ml in Lisa krijgen met een spuitje of een cupje? Dat gaat toch helemaal niet??? Alle medicijnen die ze met een spuitje krijgt probeert ze er altijd uit te werken (en daar is ze best goed in), ik weet niet wat ze dan met melk doet. Toen ze het met de fles in haar mond kreeg liet ze het er ook uit lopen.
    Ze krijgt 6 keer 150ml via de sonde, in een uur. Ze heeft ook echt wel honger als ze de fles krijgt. Ze heeft er gisteren ook uit gedronken, dus ze kan het wel. Maar het juiste ritme vinden van zuigen en sikken was moeilijk en daarna is het dus niet meer gelukt.

Ireen, ze hapte niet aan, schudde onrustig met haar hoofd heen en weer. Bij de fles probeert ze wel te happen, maar ze gaat vaak bijten ipv zuigen. Ik heb het idee dus dat ze het met de fles beter doet dan bij de borst, maar ik heb de borst ook nog maar 1 keer geprobeerd.
    Waarom is de habermann een idee denk je? Wat is het principe ervan? Dan moet ze toch in ieder geval gaan zuigen en dat doet ze nou net niet.

Morgen komt de kinderarts langs, ik wil nu wel eens duidelijkheid, want ik het heb idee dat er maar wat gedaan wordt. Toen ik een paar dagen terug opperde de borst te proberen zeiden ze, dat is te verwarrend, we moeten het bij 1 ding houden. Nu zeggen ze dus iets heel anders, wel fles en borst aanbieden. Weer iemand anders kwam er net meer om iemand van de verpleging de fles te laten geven. Alsof dat de oplossing is (of wel, wat denken jullie?). Ik zie echt niet meer waar we goed aan doen. Misschien dat de kinderarts het wat meer op een rij heeft. De logopedistes geloof ik niet meer in. Die hadden het over aversie tegen de fles, dat maakten ze blijkbaar op uit de verhalen, want dat is het nooit geweest. Komen we nu zelf ook achter, maar zij zouden het toch moeten weten/kunnen zien? Het is hun beroep...

20. evenstar

evenstar VIP lid

22 jan 2009
    9.809
    4
    38
    import Noorderling
    :( Snoopy wat een tegenvaller... ik zou het tot op de bodem uitzoeken of het idd een misverstand is over borst/fles in haar behandeling. Dat zou wel zonde zijn zeg :(

Deel Deze Pagina