Borstvoeding en Trots deel 2....

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door jingels, 21 jan 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lisszy

Lisszy Fanatiek lid

27 mei 2008
    2.602
    6
    38
    Vrouw
    Hi meiden!

Ik dacht dat het nu wel een mooie moment was om ook eens te posten bij dit topic. Ik had al wel eens wat meegelezen bij deel 1 maar nog nooit iets gepost.

Ik geef, op 4 dagen na, 6 maanden borstvoeding aan Zoƫ. Met alle ups en downs van (dreigende) borstontstekingen en hardnekkige spruw we are still going strong! Mijn meisje krijgt nu sinds een week of 3 vooraf voeding 4 een beetje groente met een aardappel erdoor en vanaf volgende week wouden we beginnen met een beetje fruit.

Soms denk ik wel eens om af te gaan bouwen omdat het best intensief is icm met het werk en de spruw, maar mijn psyche is daar nog niet aan toe. Ik kan namelijk wel in huilen uitbarsten als ik bedenk dat ik moet stoppen... :)
    En verder reageert mijn omgeving vaak vol ongeloof dat ik nog 5 voedingen op een dag geef en verklaard me soms voor gek dat ik 3 per dag kolf op het werk! Hahaha, apart hoor hoe de maatschappij hier vaak tegenover staat (niet iedereen overigens hoor!) Ik moet er wel om lachen.

Maar goed, het lijkt me gezellig om af en toe met jullie mee te kletsen. Ik weet niet of het me lukt om alles bij te houden maar ik doe mijn best! :)

Lisszy

2. Ireen

Ireen Fanatiek lid

8 sep 2008
    2.305
    1
    0
    Jippie! Jens lust rijstemelk! Hij dronk het zomaar op, geweldig! Hij had nog nooit iets anders dan mijn melk of kv gedronken, dat vond hij maar niets, dus dit is echt geweldig. Als alles op is kan ie dat gewoon drinken,wat een oplossing!

Lisszy: 5 voedingen veel? Ach ja die mensen zijn allemaal gek...

3. raspberry

raspberry Niet meer actief

@Lisszy: welkom!

@Ireen: nog een keer warme hap? Weet niet wat voor hoeveelheden Jens al wegwerkt, maar dat heb ik hier even gedaan bij Thirza...

@Zogelukkig: hmm, meende dat er ook nogal wat veganisten zijn die ook geen genetisch gemanipuleerde zooi willen eten en dan dus ook de soja laten staan...
    Maar 't is idd ook ee uitkomst als je voor melk EN voor soja allergisch bent...

Hier vanmiddag naar de homeopaat geweest. Gezien het feit dat het de laatste paar dagen zo ontzettend veel rustiger wordt, had ik zelf al een beetje het idee van: wil ik nog wel van alles overhoop halen met een middel en niet liever gewoon even afwachten? Maar had zoiets van: Laat ik maar gewoon gaan, dan is ze alvast bekend, mocht er wel iets zijn waarmee ik heen wil, (en aangezien het toch wel vergoed wordt).
    Die arts noemde dat ook, dat zijn advies zou zijn om nu gewoon eerst even verder af te wachten. Thirza moet de DKTP4 nog hebben, en dat gaan we dus doen als alles rustig is, zodat we ook kunnen zien of ze daar nu nog erg op reageert. Zoja, dan kunnen we eens zien of we -als een eventuele reactie na een week niet over is en het slechte slapen er bijv van terugkomt, dus eens zien wat we vanuit de homeopathie ermee kunnen.

Vannacht heeft ze enkel om half 12 een voeding gehad, (was om 19.15 gaan slapen na een voeding nog), en werd toen pas om 5 uur weer wakker. We gaan echt de goeie kant op dus!
    Benieuwd naar deze nacht :)
    Ik zal in ieder geval niet van elk zuchtje wakker worden, want de babyfoon is kapot. Handig, not :( Nouja, slaapkamerdeur maar wijd open laten en hopen dat we d'r horen voor ze eventueel over de zeik raakt, (nouja, eigenlijk hoop ik natuurlijk dat vannacht de eerste nacht doorslapen wordt ;)).
    En morgen dan maar even een nieuwe halen, want ik hoor dus echt niks van boven af als ik hier beneden bezig ben... (en dan sta ik dus toch elke keer te luisteren in de gang, in plaats van een beetje ontspannen op de bank te hangen).
    Als ie het nou nog even een paar weekjes vol had gehouden, tot ze doorsliep, dan had ik het wel gezegend gevonden. Maar nu dus morgen toch maar even een nieuwe halen dan...

4. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Mooi zo!
    Mijn interesse ligt heel erg bij gezonde en bewuste voeding, heb er de laatste jaren idd iets mee gedaan in de vorm van een eigen bedrijfje, maar dat ligt nu op z'n gat. Wil er wel weer iets mee gaan doen, tegen die tijd vertel ik wel eens wat meer over.
    Ik ben ook vaste klant bij de natu-winkel. Kan die hele winkel wel leegkopen! Wij eten helemaal biologisch en zonder geraffineerde suiker en kunstmatige zoetstoffen. Heb ook een tussendoortje gevonden: honingkoek. Ja, ik weet dat baby's onder de 9 maanden geen honing mogen, maar dit is gebakken, dus gok ik het er maar op dat die eventuele bacterie er wel uit is. Bovendien weegt mijn ventje 11 kilo en da's meer dan de meeste baby's van een jaar.

5. zogelukkig

Haha, ja klopt hoor, dat dronk ze eerst ook niet en ze wil geen supplementen slikken totdat ze dus echt uitvalsverschijnselen kreeg in handen en voeten van het vit. B-12 tekort! Dus ze moest wel, ze heeft nu geloof ik wel een merk gevonden waar ze content mee is.

Fijn zeg dat het met Thirza zo lekker gaat! Houden zo he!

6. zogelukkig

Welkom Lisszy! Naar zeg zoveel spruw, heb dat gelukkig nooit gehad. Al gentiaanviolet geprobeerd? Ik heb van meerdere moeders gehoord dat dat echt hielp.

7. Poehbeer

Poehbeer Bekend lid

8 okt 2008
    515
    0
    0
    Goedemorgen dame's, :)

Lang niet hier gepost, maar wil jullie laten weten dat hier alles goed gaat. :D

Ben bezig om de bv te verminderen en ik moet zeggen zowel mijn borsten reageren daar goed op als de kleine meid. Ze krijgt nog wel tot dat ze een half jaar is bv, maar steeds iets minder. ;)

Ze krijgt nu van mij om 6:00 uur en om 10:00 uur en dan om 14:00 uur en om 18:00 uur kv en dan bij die van 18:00 uur om de andere dag wat rijstebloem en om 22:00 uur weer bv. Ik heb geen last van ontstekingen of pijnelijke gevoelige borsten en de kleine meid vind het ook fijn en reageert er dus goed op. Kolf nu op mijn werk ook 2x ipv 3 en dat gaat ook prima. 8)

Ze word volgende week donderdag 5 maanden en ga denk ik met 5,5 maand eens kijken om die van 10:00 uur ook te vervangen voor kv en dan als ze straks een half jaar is helemaal kv. Ze is gelukkig tot nu toe nergens allergisch voor, ze beweegt goed, slaapt goed, groeit goed. Ze doet nu ook pogingen om te gaan kruipen, kontje omhoog en beentjes afzetten. Ook als je haar vast hebt op schoot en laat haar staan blijft ze even een paar seconden staan totdat ze zoiets heeft oh ik sta en dan zie je haar heel raar kijken hahaha. Nee echt waar het gaat hier prima. :)

Luister goed naar mijn lichaam, kijk goed naar mijn lichaam en vooral luister en kijk goed naar ons meisje, maar het gaat hier heel erg goed! :D

Fijn weekend ;)

Poeh

8. jingels

jingels VIP lid

8 jul 2006
    7.742
    1
    0
    Waarom bouw je af, als ik vragen mag?

9. zogelukkig

'k Zag het al een beetje aankomen met die laatste fles kv met rijstebloem. Jammer hoor, vooral omdat het zo goed gaat!

10. MG2009

MG2009 Niet meer actief

Poeh, jammer dat je BV ten einde loopt, maar zo te lezen is het een bewuste keuze.
    Ik ga binnenkort ook afbouwen (streven was geen KV geven, maar 'natuurlijk afbouwen' en tzt op koemelk overgaan), maar vind het toch best een emotioneel idee, wellicht dat ik de avondvoeding er nog ff in hou ;)

Lisszy, welkom!

11. Poehbeer

Poehbeer Bekend lid

8 okt 2008
    515
    0
    0
    Ik laat mezelf en de kleine langzaam wennen aan minder bv, maar tot ze een half jaar is zal ze echt nog wel bv krijgen. Heb altijd gezegd tot een half jaar bv, maar dat wil niet zeggen dat ik pas na een half jaar ga afbouwen.

12. zogelukkig

Vind je het niet fijn om te geven dan? Wat is de reden dat je wilt stoppen?

13. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Ja dat is een beetje verwarrend soms. De een ziet borstvoeding tot 6 maanden als alleen borstvoeding en niets anders, de ander ziet tot 6 maanden in elk geval een deel borstvoeding.

Als moeder heb je natuurlijk zelf de keuze over hoe je het opvat en aanpakt.
    Al moet ik heel eerlijk zijn, ik vind het altijd een beetje jammer als er wordt afgebouwd als het allemaal lekker loopt. Komt denk ik vooral omdat ik zelf heel hard heb moeten knokken om het bij allebei op gang te krijgen hoor, en ik denk ik daardoor niet zo snel zou kiezen voor jong afbouwen.

14. Lisszy

Lisszy Fanatiek lid

27 mei 2008
    2.602
    6
    38
    Vrouw
    Ja, ik ben ook wel benieuwd waarom je wilt gaan afbouwen, Poehbeer?
    Ik dacht ook dat ik met 6 maanden zou gaan stoppen, als ik de 6 maanden zal halen. Toen de kraamhulp zag dat de BV zo goed op gang kwam, zei ze met een lach: "nu 6 maanden volhouden, makkie!"
    Ik dacht 6 maanden?! dat is wel heel lang!
    En nu? Nu ben ik " verslaafd"! :D Ik wil nog niet stoppen en ga door zolang het fijn is voor ons beide!

Ik lees wat over rijstebloem? Ik geef Zoe (dubbele puntjes op e doen het niet op de laptop) alleen maar melk en een beetje groente en een aardappel. Waar is de rijstebloem goed voor?

15. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Poehbeer,
    Jammer dat je gaat afbouwen, maar wanneer dit voor jouw gevoel goed is is het prima denk ik. En ook ik had zo een gevoel idd al toen het laatst over die kv ging. Overigens denk ik bij tot 6 mnd bv, dat je daarna pas af gaat bouwen. Als ik naar de winkel fiets, dan stop ik ook niet 10 minuten voor ik er ben met fietsen en ga lopen ;)! Haha! Nouja hoop dat het afbouwen goed gaat, heel veel succes verder in ieder geval.

Lizzy,
    Jij welkom meid! Bijna 6 maanden dus alweer, super hoor! En echt heel super natuurlijk dat je ondanks de spruw etc toch lekker door blijft gaan. Hmm maarliefst 5 voedingen, tja dat kan natuurlijk ook niet he! (Hier nu met 10 mnd 7/8 voedingen ;))! Rijstebloem, tja het is mi gewoon helemaal nergens goed voor, haha. Het is alleen wat extra buikvulling, weer wat extra's te verwerken, en het word mi vooral door kunstvoedingsmama's gegeven omdat de kinderen uiteraard wel minstens 4 uur tussen een voeding moeten laten overdag en snachts drinken is natuurlijk helemaal uit den boze, dus flink veel erin, zodat ze doorslapen. (Ja mijn mening, prima als iemand anders er anders over denkt).

Ireen,
    Wat fijn dat de kleine vent de andere melk lekker opgedronken heeft. Hoop dat dat gewoon helemaal prima blijft gaan!

Zogelukkig/SLC,
    Beide bedankt voor de vitamine info/adviesen (en natuurlijk ook alle andere die in dat aparte topic gereageerd hebben).

MG,
    Aha, jij dus ook aan het afbouwen binnenkort, prima toch als dat jouw/jullie doel is en het goed is. Of tenminste, ik vind echt dat je geen rede verschuldigd bent ofzo, gewoon doen wat jij wil, jouw kindje hoor :D! En als je het wil idd gewoon lekker die avond en evt ochtend ofzo erin houden, ook prima toch :D!

Rozemarijke,
    Echt wel een dikke pluim voor die kleine Thirza! Super hoor! Wat een knappe meid toch ;)! En kan heel goed begrijpen dat je zelf ook een heel ander mens bent met een nachtje wat langer slapen, en dan na een paar nachtjes langer slapen, dan natuurlijk nog begrijpelijker. Hoop dat de goede nachten lekker hebben voort gezet!

Tja schreef het al bij het stukje aan Lizzy, ik had besloten om minder voedingen te geven, maar ik kom gewoon maar niet uit een goed 'schema' dus dat minder voeden is een dat of 2/3 goed gegaan, maar nu maar weer gewoon op 7/8 voedingen. En ja weet dat je niet op schema moet voeden, geen aanvallen aub ;), voor ons is dat gewoon echt beter, ten eerste voor die kleine natuurlijk omdat ze anders gewoon nooit drinkt, ten tweede voor deze mama die bang is dat ik het ga vergeten als ik niet echt een tijd heb om ong aan te houden.

Verder gaat het hier goed met onze kleine, als maar groter wordende kleine meid. Eet inmiddels ook af en toe wat stukjes brood en gaat voortaan rond 21.00 naar bed. Kortom, ze word echt groot en wij raken toch haast ons kleine meisje kwijt! Al blijft ze toch wel lekker ons kleine meisje hoor :D! Haha!

Liefs, Hanneke!

16. MG2009

MG2009 Niet meer actief

Poeh, ik denk bij 6 mnd BV idd ook aan 6 mnd volledig/uitsluitend BV, dat is ook het advies van de WHO. Maar ieder zn keus, super dat je BV hebt gegeven hoor!

Lisszy, haha verslaafd :D. Ik ken dat wel ja.. ik heb mijn grens ook steeds verlegd, ik kon en wilde gewoon echt niet stoppen, het liep veels te lekker en dat zou ik echt zonde hebben gevonden.
    Rijstebloem is niet nodig hoor, heb ik ook nooit gegeven.

Hanneke, ik zit nu op 3 voedingen per dag, de voeding van overdag kan ik makkelijk laten vervallen en de rest zie ik dan wel idd ;) Ben ook een beetje verslaafd geworden denk ik.
    Jammer dat minder voeden niet echt lukt, maar als het zo goed is voor jullie beiden is het ook prima toch? Enne je hoedt je niet te verontschuldigen dat je op schema voedt hoor! Hier werd het na een tijdje vanzelf een soort van schema eigenlijk.
    Wat worden ze snel groot he!

17. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.378
    36.246
    113
    Hoi meiden,

Ik heb me bij het vorige topic ook wel eens gemeld en af en toe wat bericht, maar wil nu toch graag wat actiever weer mee gaan schrijven (als jullie dit ok vinden uiteraard).

Elise krijg nu dik 4,5 maand bv en heb vandaag mijn nieuwe kolf, freestyle besteld, zoals sommigen van jullie (hanneke) vast wel hebben begrepen uit mijn andere topic. Ben dus nog lang niet van plan om te stoppen, vind het dus ook gewoon verslavend de borstvoeding en dochterlief hopelijk ook hihi.

18. MG2009

MG2009 Niet meer actief

Hey Suus, ik dacht dat je al meeschreef eigenlijk, hihi
    Fijn dat je je kolf hebt besteld!

19. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Suus,
    Wat mij betreft welkom hoor! Fijn dat je je keuze kwa kolf toch hebt kunnen maken meid!

MG,
    Hmm tja eigenlijk hoef ik me niet te verontschuldigen voor het schema, maar toch, heb gewoon geen zin in "gezeur" :) of nog meer uitleg moeten geven :). Verder zou het voor mij zelf wel iets beter zijn om wat minder te laten lurken, maandag heeft ze bijv ook 'maar' 5 voedingen gehad, maar dan zit ze zo lang zonder wat te drinken, daar kom ik dus niet uit. En lekker toch, 3 voedingen, kan je idd eerst de middag proberen weg te doen en dan maar rustig bekijken wanneer je een stapje verder wil/kan.

Verslaafd,
    Ja idd, dat komt me ook soort van bekend voor, en das me eigenlijk vooral duidelijk geworden toen ik erg met die keuze zat. Achja aan de ene kant denk ik, dat is juist erg positief, aan de andere kant voor mij soms ook het gevoel dat het negatief is.

Liefs, Hanneke!

20. Ireen

Ireen Fanatiek lid

8 sep 2008
    2.305
    1
    0
    Hallo allemaal,

Lisszy: Die rijstebloem, ik heb het -uit soort van wanhoop- eens een paar avonden gegeven (ventje werd toen steeds om de 1,5 of 2 uur wakker) en het hielp geen drol. Sterker nog, de obstipatie werd er alleen maar erger van en langer doorslapen deed hij niet.

Hanneke: Je voedt toch om de drie uur? Is het dan niet een idee om gewoon de voeding van 3:00 eraf te laten, of zit ik me nu met zaken te bemoeien waar ik niets van weet :D Kan me in jouw geval een schema goed voorstellen trouwens, wij doen het hier ook min of meer op schema, wordt elke dag wel vanaf geweken maar ik hou van wat houvast.

Poeh: Fijn dat het zo goed bij jullie gaat. Ik zie 6 maanden borstvoeding ook als 6 maanden volledige borstvoeding. Tja, t is prachtig dat je hebt gegeven, langer zou natuurlijk mooi zijn maar als jij het prima vind zo, wie zijn wij dan!

Suus: Heb je je freestyle al? Ik kreeg de mijne gister. Hoewel ik ziek ben en de tsr op zich laat wachten kolf ik er prima mee.
    Je moet wel na het steriliseren alles goed afdrogen anders komt er water in je slangetje (kwamen wij achter). Weet niet of dat mag want dat water kan volgens mij de pomp in maar kon het niet vinden in de gebruiksaanwijzing...

Rozemarijke: 2x warme hap is wel een idee ja. Ik ga nu eerst eens wat schuiven met de eetmomenten en dan kijk ik verder. Op zich hebben we een mooi ritme maar hij is 's middag zo hongerig.
    Ik heb overigens het idee dat die rijstemelk hem helemaal niet vult. Toch fijn dat ie het drinkt, ik ga denk ik rijstemelk met rooibosthee mengen en dan steeds meer thee geven. Dan hoef ik daar geen moedermelk voor te nemen (voor t geval dat ik alles kan weggooien) en leert ie ook iets anders te drinken.

Nou ja, kleine mannetje is gelukkig weer helemaal beter (3 dagen boven de 39 gehad) en nu ben ik ziek. Ook koorts en keelpijn, gelukkig niet misselijk!
    Ben al blij dat het in het weekend is en niet door de week.

Fijne dag allemaal!

Deel Deze Pagina